Şimdi Ara

2018 focus 1.5 tdci powershift izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
6.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İki haftadır kullanıyorum, aracı az çok tanıdım. Araç 2018 focus 1.5 120hp, 300nm tork, powershift yani çift kavramalı otomatik. İlk uzun vadeli çift kavrama deneyimim oldu.

    Olumlu yanlarından başlayayım.

    Focus deyince akla genlde yol tutuş, sürüş zevki geliyor. Grçekten de sürüşü güzel bir araba. Eşim bile çok beğendi, focusu sürmesi çok güzel vs diyor. Yol tutuş olarak arabayı zorlamadım, sadece iyi bildiğim bir virajda denedim, limitleri yüksek, güven veriyor ve kontrolü kaybetmiyorsunuz. Yol tutuş konusunda tek sıkıntısı hızlanma anında meydana geliyor. Yüksek tork ön tekerlerdeki tutunmayı bitiriyor. Hızlanırken virajlarda temkinli olmak lazım.

    Yalıtım. Aracın yalıtımını beğendim. Süper bir yalıtım yok ama sınıfına göre fena değil. Belki golf etmez ama pek aşağısında da sayılmaz. Uzun yolda rüzgar sesi vs pek almıyor. Motor sesi de dizele göre çok başarılı. Motor sesi hızlanırken keyif veriyor. Hiç öyle gırgır dizel motor sesi yok.

    Tüketim. Daha önce ford kuga'da da tüketimi beğenmiştim bu motorun ama focusta daha da iyi. Bayram dönüşü Konya - İstanbul 3 kişi ve bir çocukla klima açık 4.5 yaktı. Yol açık olduğu yerde 110-120 civarı geldim. Trafiğin yoğun olduğu yerler vardı, İzmit İstanbul arası yer yer trafiğe de takıldık. Ona rağmen çok başarılı geldi bana. Pompa verisi ile kıyaslamadım.

    Performans. Aracın motorunu, şanzıman uyumunu çok beğendim. Gaza bastığınız anda tepki veriyor ve hemen atılıyor. Yokuş vs dinlemiyor, hızlanıyor. 120hp, 300nm torkun hakkını sonuna kadar veriyor. 1410kg ağırlığı 1310kg civarı olsaymış çok daha güzel olacakmış.

    Malzeme. Arabanın iç aksamı genel olarak kaliteli. Direksiyon derisi, hissiyatı çok güzel. Trim sesleri geliyor ama bu sınıfta her araçtan geliyor. Sorun ülkemiz yollarında.

    Olumsuz yanlarına gelelim. Aracın elbette başka olumlu yanları da var ama öyle öne çıkacak bir durumu yok.

    Donanım. Araba donanım olarak kötü. 2018 arabada bluetooth yok, aux yok. Müzik dinleyemiyorsunuz. Yumuşacık deri direksiyon var, hız sabitleme var ama bluetooth vs yok.

    Yol bilgisayarı. Ben hava sıcaklığı önümde olsun isterim ama hava sıcaklığını görmek için menüde geziyorsunuz. Koy dursun ekranda, sıcaklık için menü sayfasına ne gerek var? Belki de ben çözemedim tam bilmiyorum. Vites göstergesi de yok. 5te mi gidiyorum 6 da mı bilmiyorum, ekranda gösterse iyi olurdu. Start stopu devre dışı bırakıyorsunuz, araba çalışınca tekrar aktif oluyor. Şanımanı korumak için böyle olabilir.

    Süspansiyon konforu. Araç sert. Ne kadar dolgun, sağlam malzemesi olsa da araba sert. Süspansiyon konforu olarak biraz zayıf. Ön tampon da çok alçak, tümsekten vs biraz hızlı geçince hemen sürtüyor. Bozuk, tümsekli yolu pek sevmiyor. Süspansiyon çalışma aralığı da kısa.

    İç hacim: İç ve bagaj olarak çok kötü sayılmaz aslında ama daha iyi olabilirdi. Sen 1410kg arabasın, ona göre de iç hacim sun. D segment ağırlığındasın ama iç hacmin c segmentin en küçüklerinden.

    Klima: Fluence den sonraki en vasat klimaya sahip araç diyebilirim ya da bu araçta sıkıntı var. Öğlen sıcağında çıkarsanız 4. kademe bile yetmeyebiliyor. Fan gürültüsü başınızı şişiriyor ama ona rağmen yeterince soğutmuyor.

    Yeni kasasını da test ettim bu aracın. Yeni kasası malzeme olarak ileri gitmemiş ama genel olarak bu sınıfın en iyi araçlarından birisi olmuş. Sürüş, yol tutuş, iç hacim, motor şanzıman vs başarılı bir araç.

    Ekleme

    Ses sistemi : son zamanlarda bindiğim en vasat ses sistemli araçlardan bir tanesi. Usb den müzik açıyorum, ses yarı düzeyi geçince netlik bozuluyor. Hiç bir düzeyde zaten iddialı bir ses yok. 2011 imprezayı, auris beğenmezdim, onların ses sistemi hiç fena değilmiş :) son seste bile netliğini koruyan, bassları içimde hissettiren, hepsinden daha yüksek, dolgun, berrak ses veren nakamichi ses sistemli 99 lexusumu tekrar buradan anıyorum. Özledim seni lexus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 24 Haziran 2019; 21:36:36 >







  • Daha önce 2017 model focus kullandığım için biliyorum ben klima dan gayet memnun kalmıştım . Siz neden begenmediniz anlamadım . Ama klimayı hemen açıp anında soğutmasını beklemeyin araç hareket ettikçe klima dan gelen hava kademeli olarak soğumaya başlıyor.
    Kendi segmentinde Megane dan sonra en kaliteli araç olduğunu düşünüyorum golf falan hikaye.
  • Daha önce 2017 model focus kullandığım için biliyorum ben klima dan gayet memnun kalmıştım . Siz neden begenmediniz anlamadım . Ama klimayı hemen açıp anında soğutmasını beklemeyin araç hareket ettikçe klima dan gelen hava kademeli olarak soğumaya başlıyor.
    Kendi segmentinde Megane dan sonra en kaliteli araç olduğunu düşünüyorum golf falan hikaye.
  • Evet performans olarak 300 nm tork 120 hp dizel bir araç için ortalamadır. Performans isteyenler bu beygirden yukarısını tercih etmelidir. C sınıfı bir Focus'tan ben de artık bir D segmenti araca yakın konfor, temel teknolojik ekipman ve iyi diz mesafesi bekliyorum. Klima konusunda ben de aynı fikirdeyim, kaldı ki sanırım soğutma Ford'un bir çok aracında böyle...

    Son sözüm: çift kavramalı araç mı?
    - düşman .ötüne



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 23 Haziran 2019; 19:33:38 >
  • Yeni focus ya da Honda civic tatmin eder sizi. Bunlar olmazsa d segmente bakmalısınız.
  • tüketimde 3 kişi ve 1 çocuk neden özellikle belirtilir
    çocuk tüketim sebebi mi
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Tüketime illa ki etkisi vardır. 16kg çocuk, 12kg çocuk koltuğu, eşyaları sidikli bezi derken yarım adam eder :)
  • 1,5 tdci da yağlı şanzıman var diye biliyorum...
  • Yorumum kişisel degil, zaten sizde belirtmişsiniz bu arabadan kaynaklıdır diye, bluetooth olmadıgına göre arac trendx donanım . Benim aracımla aynı sadece 1.6 benzinli.

    Siz menüde gezinirken sıcaklık bulmuşsunuz:) ben onu bilmiyorum açıkcası,
    Sıcaklık göstergesi mevcut sağ üst köşede ekranın, devamlıda orda.
    Evet bluetooth büyük eksiklik, aux bile yok, usb destegi var
    Usb destediğini bluetootda çevirdim basit dongle ile müzikleri uygulamalarda dinleyebiliyorsunuz.

    Yol tutuşu iyi olup yumuşak süspansiyon görmedim açıkcası,
    Birşeylerden ödün vermek gerekiyor ama süspansiyon çok iyi ayarlanmış bence insanın tümsek kasisten geçesi geliyor o derecede Tık Tık:)

    1.6 benzinli yol bilgisayarı ankara antalya 4.9 lt
    Antalya ankara 6 litre yaktı o inişlerin çıkışı bu şekilde

    Yine belirtmişsiniz arabadan olabilir diye, benim klima buz
    Aracın içerisi yeterli seviyede soguk olduktan sonra klima yönünü ön cama verin.
    Kademe hız sesi cogu arabada böyle vw hariç kademe 2 yeterli bence

    Yeni focusun titanum donanımını inceledim hiç dolu gibi durmuyor bildiğin boş ...
    Boşunuda inceledim , durum felaket komple boş, arabanın iskeleti var hissi verdi bana.

    Sizler için saçma olabilir bana eski focusya günelik teki aynaların içinde trim sesi engellemek için kücük sünger mevcut, yeni focusta yok :)
    Torpido eski focusda silikon gömmeli trim engelleyici var
    Yeni focus kücük sünger koymuş.

    Basit çözümler maliyeti olmayan parcayı maliyet gibi gösterip koymamaları içler acısı.

    Yeni focusun tek artısı iç hacim diz mesafesi fazlasıyla genişlemiş, baş mesafeleri aynı.
    Kendi aracının konsolunu daha cok sevdim yenisine göre.

    Ford volkswagen gibi kücük oyun yapıp koltuk tasarım ve kumaş seçimi iyi oldaydı, havalandırma ızgarası kibar görünümlü oldaydı 1 yerine iki satardı.

    Yeni focus fazlasıyla makyaja açıl şekilde yapılmış durumda.
    Makyajlı kada kısmen düşünülebilir.




  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Sizin yorumdan sonra tekrar kontrol ettim, ben sıcaklık göremedim. Üst kısımda vites göstergesi var. Menüde gezince ortada çıkıyor sıcaklık.

    Dediğiniz gibi dongle vs ile bluetooth problemi çözülebilir ama bu dongle lar ne kadar verimli, pratik. Arabada olması lazımdı. 2011 model en baz donanım auris(1.33 comfort) aracımda bile vardı, bu araç 2018 model.

    Süspansiyon yumuşak yol tutuş iyi olarak önceki aracım impreza vardı. Tabii yüksek hızlarda güven vermiyordu hiç. Bmw 3 serisi de sert değil. Focus sadece sert değil, çalışma aralığı da kısa. Tümsekten geçişini beğeniyorsanız bence çok konforlu araca binmediniz. Yeni civic, corolla vs de iyidir mesela bu konuda.

    Klima dediğim gibi aracın içi yeteri kadar soğumuyor ki :) 4. kademede açık, yine yetmiyor. Büyük ihtimal sorun var.

    Donanım adları değişkenlik gösterebilir. Yeni focusta donanım için st-line ve opsiyon almak lazım. O zaman da fiyat uçuyor maalesef.

    Detayları sizin kadar incelemedim. İzlenimlere göre yeni focus bence de malzeme olarak geriye gitmiş. Ama asıl olan işçilik. Eski aracım imprezada yumuşak plastik yoktu ama başarılıydı. Ses yapmaz, tok yapısı vardı.

    Ne olursa olsun iç hacim, bagaj önemli. Toyota c-hr gibi bir araba yaptı ama sadece arka camların küçük olması bile benim gibi kullanıcıların tercihini kaydırıyor.




  • Nedir bu aracın jant ölçüsü?

    Çukurlarda ve keskin geçişlerde Focus çok iyi değil, arka aksın sesleri de bazen geliyor. Fakat Focusun konforunu anlayabilmek için yolu ütülemesini de anlayabilmeniz lazım. Hem 16 hemde 17 jantlı sayısız Focus kullandım, gözünle gördüğün bazı kusurları yutup geçiyor bu araçlar. Gövde hareketi kontrolü müthiş düzeyde başarılı. yani mesele çukur tümsek meselesi değil, yol konforu çok güzel bu araçların.

    Tabiki asıl maharet bu başarımı çok keyifli ve ayarlanabilir bir yol tutuşla buluşturmakta. Orası da işin Ford ustalığı.

    Klima felaket. Otomatik klima kullanılamıyor, fan bir türlü susmuyor çünkü klima yetersiz. Tam ses düştü derken tekrar fanı açar falan. Focus platform S40 bile böyleydi.
  • Trend X ve style sahibiyseniz hemen gidip bir geniş ekran gösterge bulun 1000 TL ise 1000 verin gitsin. Var olan 2 satır ekran endüstrinin yüz karası, o derece.

    ardından android multimedya 1500 civarına hoop araba cillop. Mesela diyelim SYNC3 lü titanium aldınız sesli komut falan. Eee navigasyon yok android autoya bağlısın . O zaman da sesli komut google asistan oluyor kullanamıyorsun. Video izleyemiyorsun vs . Onun yerine trendX ya da style a aftermarket android multimedya al aç youtube u çocuk vide izlesin aç yandexi canlı nav yap , aç spotify dinle. Geri görüş kamerası da takıyorlar cillop.

    Ben yaptırdım oradan biliyorum.

    Powershift vites geçişlerini asla hissettirmeyen ekstrem durumlar dışında gayet kararlı muhteşem bir şanzıman. Fakat şanzıman yağ değişim masrafı ve eninde sonunda değişecek kavrama onu masraflı yapıyor ve insanlar kaçıyor. Bende hem eski kasa powershift hem yeni kasa ST line dizel otomatik var. Keşke powershifti yeni arabaya swaplayabilsem. Aralarında dağlar kadar fark var.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Jantlar klasik 16, trendx jantı. Daha önce iki defa daha kiraladım focus, o zamanlar da sert gelmişti. Yine öyle kötü bir konforu yok aracın ama sert olduğu belli. Elantra, yeni corolla civic bariz daha başarılı. Sürüşü, hissiyatı güzel tabii, onlara diyecek yok. Bunu eşim bile her kullandığında focusu sürmesi çok keyifli diyor. Yeni focustan alalım diyor, fiyatını gösteriyorum, susuyor :)
  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    Araç benim değil, kiralık. Bu haftasonu teslim edeceğim.

    Şanzıman için dediklerinize katılıyorum. Tam otomatik olarak 3008, 308, mazda 3, yeni focus, astra vs testlerim oldu ama keyif olarak çift kavrama çok başka. Motorun da canlı olması bu keyfi çok arttırıyor. Gaza basıyorsunuz, çok hızlı vites atıyor ve soluksuz bir şekilde hızlanıyorsunuz. Çift kavramaların sağlamlık problemi olmasa çok güzel olacakmış.
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Bir japon aracından geçince kliması vasat gelebilir, siz genelde reno sevdiğiniz için size güzel gelmiş olabilir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Jantlar klasik 16, trendx jantı. Daha önce iki defa daha kiraladım focus, o zamanlar da sert gelmişti. Yine öyle kötü bir konforu yok aracın ama sert olduğu belli. Elantra, yeni corolla civic bariz daha başarılı. Sürüşü, hissiyatı güzel tabii, onlara diyecek yok. Bunu eşim bile her kullandığında focusu sürmesi çok keyifli diyor. Yeni focustan alalım diyor, fiyatını gösteriyorum, susuyor :)
    Sizde eşinize focus alıverin artık . Kredi çeker taksit taksit ödersiniz kadın çok beğenmiş demekki . Bir evlilik yıldönümü hediyesi olarak takdim edersiniz ne olacak
  • Yeni kasa dizel manuel titanium Fiesta sahibiyim ben de.Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum.Benim araba manuel olmasına rağmen tipik Ford manuel şanzımanının verdiği keyfi sonuna kadar hissediyorum.85 hp motor Ford'un kendi motoru olduğu için takdiri sonuna kadar hakediyor.Yalıtımı B sınıfının çok üzerinde,bunu çok net söyleyebilirim.2018 mart trafiğe çıkışlı benim araba,şu anda 37 binde.Uzun yolda kullandım,şehiriçinde kullandım beni fazlasıyla memnun ediyor.Verdiğimiz para sonuna kadar helal olsun diyorum her seferinde.Babamın mezuniyet hediyesi oldu bu araba,o yüzden de ayrı tatlı.

    Yalnız ben klimayla ilgili bir problem yaşamadım.Muhtemelen sizin araçta bir sorun vardır.

    Titanium olmasına rağmen sadece hız sabitleyici ve arka park sensörünün eksikliğini yaşıyorum.X paket olsaydı tadından yenmezdi ancak 2017 model olarak aldığımız için Gebze bayisindeki son 2017 model Fiesta'ydı ve rengi tam da benim istediğim aytozu gri olunca balıklama atladık üstüne.

    Yol tutuşundan çok memnunum ancak Primacy3'ler bazen arada bırakıyor beni.Yanal salınımlar bazen belli ediyor,onun dışında sorun yok.Lastik değişiminde Dunlop SP FM800 düşünüyorum,tabanı da biraz genişletmek koşuluyla.Primacy3'ler 68db iken FM800'ler 69db.Kararım da bu da etkili oldu.Hem spor lastikle ve taban artımıyla yanal salınımları azaltmayı hem de db konusunda eskiyi aramamak için böyle bir yol buldum.

    Sizlere de hayırlı olsun.




  • Yeni ford eğer hb st line ve dolu paket alınınca çok albenili oluyor ama fiyatıda uçuyor ve siparişle geliyor.Düz boş sedan focus bana göre geriye gitmiş malzeme ve işçilikte.Donanımda başarısız.Renault skoda gibi markaların bile çok daha fazla donanım koyduğu ortamda bu satış politikasıyla satması zor satmıyorda.
    Günümüz teknolojisinde artık led farı olmayan arabaya 150 bin üstü para verilmez.Vw in passat comfortta yaptığı saçmalıktan sonra ford da bu konuda sabıkalı.
    Yol tutuş konusune gelince bence diğer rakiplerininde elinin güçlü olduğu yerlerden artık.Eskisi gibi net farklar yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 24 Haziran 2019; 12:22:49 >
  • Aynı aracın Trend X son çıkanlarından birine biniyorum şirket aracı olarak, stop&start yok son çıkanlarda. 2018 Şubat çıkışlı aracım, Ocak çıkışlarda var. Şirkette toplamda 3 adet var.

    Bu araçta anlamsız bir titreşim var, rölantide daha fazla hissediliyor yolda giderken de sağ yolcu koltuğu kafalığı, güneşlikler hıza göre titriyor. Direksiyonda titreme yok.

    Donanım olarak zayıf... 2018 model c segment araçta olmasını beklediğim perde hava yastıkları yok, bluetooth yok, arka park sensörü yok, yan aynalarda ısıtma yok, soğutmalı torpido yok. Göstergedeki ufacık tek renkli piksel piksel anadolu ekran çağın çok gerisinde, multimedya ekranı da aynı şekilde maalesef. Biz android ekran ve kamera taktık hem biraz görüntü düzeldi, hem de fonksiyonel hale geldi.

    Şirketline donanım olduğundan sis farı, alüminyum jant, karatılmış camlar var şekil şemal yerinde.

    İç hacim ve bagaj hacmi çok dar. Arka diz mesafesi rezil durumda.

    Motor ve şanzıman başarılı ama şanzıman çok uzun ömürlü gibi gelmiyor.

    Ayrıca bu aracın yetkili serviste bakım masrafları çok çok fazla. Balata değişimini falan serviste yaptırmıyoruz biz. Anlaşmalı serviste 45.000 bakımı 1700 küsür lira tuttu.




  • fiestanın kliması için 2 kere servise gittim. ayrıca ceset kokusu gibi koku da geliyordu ara sıra. 3. gidişimde bir şey yaptılar yıllardır resmen klima çalışmıyormuş gibi hissettirdi. 1de bile yetiyor artık. ne yaptılar bilmiyorum ama iyi oldu
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Bizde evlilik yıldönümü, doğum günü vs hepsinde hediye olarak öpücük var, başka hediye olmaz :)

    Focus'a o kadar para verilir mi yahu. Levorg alınır o paraya Bir de devir arabaya çok para verilecek devir değil gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.