Yarbay
16 Ağustos 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
8 üye
Görüntülenme
Toplam: 135 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Evde eski bir dell latitude e5570 bilgisayar vardı. Eşim kullansın diye bataryayı değiştirdim, ssd ve ram artırımı yaptım. 7 yıldır macunları da yenilenmemişti bu nedenle bir çılgınlık yapıp onları da yeniledim.

Geri topladım fakat touchpad çalışmıyor. Pin soketin nasıl sökülmesi gerektiğini anlamadığım için biraz zorlayarak çekerek çıkardım. Galiba bu esnada hasar verdim. Zorladığım pinin üzerinde sn7032 yazıyor. Bunu googlea yazınca klavye çıkıyor ve klavyede bir problem yok. Doğru sokete mi bakıyorum acaba nasıl düzelir



Edit: Yazılımsal hiçbir değişiklik yapmamıştım fakat sebep ondanmış galiba. Touchpad driverı tekrar yükleyince düzeldi.



Arkadaşlar C5 aircross araç aldım. Malum önümüz kış, kış lastiği de alacağım. Yakın bir arkadaşımın sattığı atecasından kalan 215/50/R18 kış lastikleri var. Tabanın daralması kışın avantaj olsa da yanak da 5mm küçülecek. Hesaplama tablosuna baktığımızda%4,82'lik bir küçülme var .internette okuduğum kadarıyla %3'ten fazlası tavsiye edilmiyor. Sizce olur mu?

Herkese merhaba. Bildiğiniz gibi herkesin aracı 4-5 lt yakıyor. Aracımız ford fiesta 1.0 100hp otomatik.
Ben de İstanbul-Antalya arası tüketim verilerimi paylaşmak istiyorum. Araçta iki kişiydik ufak bir valizimiz vardı. Evden çıkarken yol bilgisayarını sıfırladım.

Aracı sıfır km aldık. Alındığı günden beri kliması hiç kapanmadı. 1378km istanbul içi kullanım verisi:

Fiesta 1.0 Otomatik Yakıt Tüketimi (SS'LI)

Tabiri caizse yol boyunca gaz pedalı paspastan kalkmadı. Sadece Kütahya Afyon arası arkadaşım sürdü ve 110-120 km\h hızla seyrettik.


Fiesta 1.0 Otomatik Yakıt Tüketimi (SS'LI)

Antalya'ya vardığımızda tüketim bu şekildeydi :


Fiesta 1.0 Otomatik Yakıt Tüketimi (SS'LI)

Bu da sıfırından beri olan ortalama (%65 sehir ici %35 sehirlerarası hızlı kullanım.


Fiesta 1.0 Otomatik Yakıt Tüketimi (SS'LI)

Bu da merak edenler için maksimum sürat görüntüsü (Devir çevirebilir fakat limitör var)


Fiesta 1.0 Otomatik Yakıt Tüketimi (SS'LI)

Buradaki amacım hızlı şoförüm filan demek değil, herkes kendisin aracı az yakıyor ya hani (!) benimkinin çok yaktığını göstermek.
Herkese onceikle mutlu guzel bir yil diliyorum.
İstanbul'da ozel bir sirkette calisiyorum. Aylik gelirim 3500 tl civari. Kenarda kosede duran 35 bin lira civari param var. Bekarim ve ahim sahim bir sosyal hayatim yok. Sirket aracim var fakat cocuklugumdan beri E46 kasa 6 silindirli bir araca sahip olmak istemisimdir. 35 bin lira ile hic bir sey yapilmiyor, ne ev alinabiliyor ne de kâr getiren bir yatirim yapilabiliyor.
Asagidaki linkteki araci gordum. İlk sahibi ve dusuk km'li olmasi hosuma gitti.35 bin civarina verirse almayi dusunuyorum. Sizce alinir mi, yoksa bu maceraya hic girmeyim mi ? Artisi eksisi ne olur, alirken nelere dikkat etmeliyim.
Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-acil-satlik-bmw-3.20i-km-162.000-ilk-sahibinden-508918776/detay
Arkadaslar merhaba. 2001 model golf 4 aracimin uzerinde 195/65/r15 lastik var. Lastikleri degistirecegim fakat elimde eski sirket aracimdan kalma 20 bin kilometrede 2015 uretimi lastikler var. Bunlari taksam nasil olur, cok disarida durur mu ve ne gibi eksileri olur?
Para biriktiremeyip sürekli anı yasadigim icin borc altina girmek isteyip 20 bin lira kredi cekip fiesta almistim. Aldiktan 3 gun sonra motor blogu kirilmisti ve oldukca zararina satmistim( Konusu :http://forum.donanimhaber.com/m_117427242/mpage_2//tm.htm#117560267 )
Kredi faiziyle ve aractan ettigim zarar 7 bin lira. Binmek icin yeni araba almayi dusunuyordum fakat is degistiriyorum ve sirket aracim olacak. Yani Araba ihtiyacım olmayacak fakat tekrar satmak icin asagidaki araci almayi dusunuyorum.
Araç orijinal kilometresinde ve temiz. Fakat tek kapi oldugu icin satilir mi ondan supheliyim. 20 bin liraya kadar indi fiyati. Sizce alsam 3 ay icinde 21,5- 22 bin liraya satilir mi?

İlan No: 305347700
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-arkadaslar-aracim-tek-kapidir-ve-orjinaldir-hasari-degiseni-yok-305347700/detay
Üzerimdeki olumsuzluk silsilesi son hızıyla devam ediyor. Gecen ay aldığım araca 2 gun sonra biri carpmisti.Arabadan sogudugum icin 1000 lira zararina araci sattim. (http://i.hizliresim.com/qB8X2B.jpg ) Daha sonrasinda sirket araciyla otobanda giderken 10 bin kilometredeki lastik parcalanip ölümden döndüm. (http://i.hizliresim.com/MJgMlk.jpg -http://i.hizliresim.com/QMYdgv.jpg )
Derken olumsuzluklara bir yenisi daha eklendi.
Gecen hafta 2004 model 201 bin kilometrede 1.4 tdci fiesta aldim. Alirken ekspertize goturdum ve motor %82 cikti. Agir bakimlari 175 bin kilometrede yapilmis. Dün aracı bakıma götürdüm yağı ve tüm filtreleri değişti, soğutma sivilari, kayışlar, balatalar kontrol edildi. Tamirciden ciktim eve giderken isiklarda kaltim ve 2. Vitese atarken önce bir metal kirilma sesi ile birilde catirtilar, ardindan pof diye bir ses geldi hemen stop edip saga cektim. aracin altindan yag damliyordu. Bir arac durdu adam tamirciymis. Bakti, motor blogu catlamis dedi. Bakimdan yeni cikti dedim adamin morali bozuldu gecmis olsun dedi gitti. Yoldan parcalari topladim kendi tamircim geldi. Sikinti buyuk biyel kolu atmis dedi. Parcaya bakti epey sasirdi. Kirilma yerine bakti, Bu kolun bu sekilde parcalanmasi cok zor dedi.
Cekiciyle bakimlari yaptirdigim ustanin komsusuna cektik araci. Adam ford'cuymus ve dizelden anliyormus. Motoru acmadan bilemeyiz ne kadar zarar verdigini dedi. En iyi ihtimal 2000 lira gider dedi. Bloga da zarar verdiyse yarim blok almak gerek o da 4-5 bin lira tutar dedi.
Ne yapacagimi bilmiyorum her sey peş peşe geldi. Sonradan arkadasimin yakin arkadasinin ford ozel servisi oldugunu ogrendim ama bir kere arabayi cektik buraya 😕

06.06.2016 EDIT :
Tavsiyeleriniz uzerine aracı tamirciden alıp bilindik bir Ford servisine biraktim.Kime sorsam bu servis hakkinda guzel seyler soylediler. Madem o kadar para cikacak cebimden en azindan saglam olsun kafam rahat bineyim.

09.06.2016 EDIT 2:

Parça listesi çıktı arkadaşlar. Yarım motor blok alınması gerekmekteymiş. Tüm parçalar sıfır kullanıldığı zaman KDV dahil 6500 TL tutuyor. 1000 TL işçilik, 250 TL rektefiyeci , 1000 TL 'de iskonto ile birlikte ruhsata işletme maliyeti hariç 6750 TL tutuyor. Çıkma blok alırsak 5400 TL oluyor ( blok nasıl ne durumda bilinmiyor )

Kredi çekip sıfır yaptırıp 4-5 yıl bineyim diyorum. Başka seçeneğim de yok gibi duruyor.

 Biyel kolu kırıldı sıkıntı çok büyük
Merhaba arkadaşlar. Cuma günü aldığım aracımla dün akşam kaza yaptım. 10 yıllık şoförlük hayatımda ilk kazam o yüzden prosedür hakkında bilgi almak istiyorum.
Kaza aşağıdaki kavşakta oldu. Yeşil yanıyordu. Ben sol şeritte gidiyordum ( citroen gibi ), diğer araç orta şeritte gidiyordu ( transporter gibi). Diğer aracın arka kapısı ile benim kaput aynı hizadaydı. Kavşağa dar girince ben göbek ile araç arasında sıkıştım. Frene ve kornaya asıldım fakat yerlerin de ıslak olması sebebiyle benim sağ ön, onun sol arkaya çarptı.adam zaten beni farketmediğini söyledi. Ama haksızım filan da demedi. Ben biraz sola sen biraz sağa kaymış olabilirsin filan dedi. kavşağı kıvrımlı şekilde dönmesi gerekirken düz devam etmesi yüzünden kaza oldu. Ben de kavşağa 70 ile girdiğim için hatalı olabilirim.
Sormak istediklerime gelince; adamın çocukları olduğu için kartvizitlerimizi verdik dağıldık. Adam sen kendi lehine olacak şekilde doldur yarın imzalarız dedi. 3 çocuk yağmurda beklemesin diye tamah ettim. Adamın arabasında hiçbirşey yok benim aracın durumu vahim.
Bu durumda olan durumu aynen yazsak suç kime verilir ?
Adamın sigortasından yaptırsak benim tramere etkisi olur mu ?
Şimdi yapmam gereken işlem ne olmalı. Tutanağı imzaladıktan sonra ne yapmam gerekiyor ? Bir taslak hazırladım adam kabul ederse aşağıdaki gibi yazacam tutanağa








Edit:

Adam cenazedeyim diye telefonlarima cikmiyor. Fakat ne zaman sigortacisini arasam biz az once gorustuk kendisiyle diyor sigortacisi. Yaklasik 20 dakika sigortaciyla gorustuk. Beyfendi ben seyir halinde gidiyordum bana geldi arkadan carptidan baska birsey kabul etmiyormus. Ustelik sigortacisini aramaya vakti oldugu halde bana ayiracak vakti yokmus. Sigortacisiyla gorustum madem oyle kimse durust olmayacak bende bana carpti kacti diye tutanak tuttururum dedim. Bunun uzerine sigorta firmasinin sahibi aradi. Kendisine de durumu kibarca izah ettim. Yarin aksam gelsin oldugu gibi tutanak tutalim dedim. Ben beni kayirmasini filan istemiyorum. Ha ona ragmen bana gelip de hala ben sikistirmadim diyebiliyorsa benim dogruyu soylemeyen insanlarla ugrasacak durumum yok tutanak filan da istemiyorum basimin gozumun sadakasi olsun der cikarim dedim. Yarin aksam gorusecez bakalim orta yolu bulabilecek miyiz.

http://i.hizliresim.com/mLlJJ1.png

http://i.hizliresim.com/EJlyy8.png
Herkese merhaba. Haftasonu ziyaret amaçlı Gaziantep'e gittim. Kuzenim yeni araç almış, incelemek için hafta sonu benim arabayı ona verdim onunkini ben aldım.
Araç 2002 Model B5.5 Kasa Vw Passat 2.8 Highline modeli. Eski ve daha öncesinde çok incelenen bir araç olduğu için çok detaya girmeyeceğim.

DIŞ TASARIM :

2001 yılını göz önünde bulundurursak şayet tasarımı bence çok etkileyici. Gerek krom cam çerçevesi, gerek tampon nikalajı, gerek mercekli farları, gerek amerikan parkları insanın gözünü doyuruyor. Sunroof ile beraber gayet oturaklı ve karizmatik duruyor.
Dış tasarım olarak eleştirebileceğim bir nokta var o da aynaların küçük olması. Ciddi manada görüş açısını törpülüyor.

 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi


İÇ TASARIM VE DONANIM :

İç tasarıma gelecek olursak; aracın iç tasarımı gözü doyuran cinsten. Konsolda kullanılan malzemeler yumuşak plastik değil fakat trim sesleri de yok denecek kadar az. Bu yaşta bu kilometredeki araçta daha fazlasını beklerdim açıkçası.Kapı üstleri konsolla aynı malzemeden yapılmı, kapı içleri ise deri kaplı. Vitesin olduğu kısımlar ise daha sert bir malzeme kullanılmış. Konsoldaki tuşların konumlandırması güzel ve büyük. Herhangi bir karışıklık veya kullanım zorluğu yaşamıyorsunuz. Eşya gözlerini D sınıfı bir araca göre az buldum ben. Ön kapılarda çok büyük olmayan kapı gözleri var.Arka kapılarda kapı gözü yok. El freninin yanına konumlandırılmış iki adet bardaklık mevcut. Yukarı ve öne ayarlanabilen kol dayamanın içi ise gayet küçük. Keza sogutmalı olmasına rağmen torpido gözü de küçük. Arka koltukta ise çok derin olmayan, iki adet bardaklığı olan bir kol dayama mevcut. Güzel yanı ise torpido ve kol dayamaların içinde süet,flok benzeri bir kaplamanın olması. Direksiyon deri kaplı ve 303 bin km.de olmasına rağmen derisi hala kullanılabilir düzeyde. FD6 civic'imin direksiyonu 125bin km.de parçalanmıştı. Ön koltukların yanal destekleri güzel, virajlarda güzel kavrıyor. Arka koltukların sırt açısı çok güzel, arkada oturmak daha keyifli. Boyum 185cm, ön koltuğu kendime göre ayarladığım zaman bile arkada yeterince diz mesafesi kalıyor. Arkada havalandırma mevcut değil malesef ve şaft tüneli yüksek.Bagaj eşiği biraz yüksek olmasına rağmen 475 litrelik yeterince geniş bir bagaja sahip.

Donanım olarak Highline donanım yeterince dolu. Başlıca donanımlardan bahsedersek; ABS, ASR 8 hava yastığı gibi güvenlik donanımlarının haricinde konfora yönelik ısıtmalı, elektrikli, hafızalı deri ön koltuklar, hız sabitleyici, fonksiyonel deri direksiyon, sunroof, dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, elektrikli ısıtmalı kapanan yan aynalar, maun ön konsol ve kapı kolları gibi donanımlar mevcut.

 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi


Plastikte boya atmaları başlamış:

 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi

Kül tablasında sigarayı söndürmek için koniklik mevcut.

 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi


 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi


Motor, Sürüş ve Yakıt Tüketimi :

Araçta 2.8lt 30Valf 6200rpm'de 193HP, 3200 rpm'de 280 Nm tork üreten ön boyuna konumlandırılmış V tipi 6 silindirli doch motor mevcut. Bunun yanı sıra 5 ileri triptronik şanzımana sahip.
Açıkçası performans olarak beklentilerimi karşıalamadı. Kesinlikle kötü demiyorum ama 125 HP civicten sonra uçak hissiyatı vermedi Bunun sebebi uzun vites oranları ve atmosferik motor olması tabiki de. Ama altınızda her daim kükremeye hazır bir arslanın olması, yokuşlarda bayılmayı bırakın keçi gibi tırmanması çok güzel bir hissiyat. Ama turbo çıktı mertlik bozuldu Atmosferik olarak çok güzel bir motor ama 1.8 T passattan bir tık daha iyi yalnızca.

Şanzıman hoşuma gitti. Vites geçişleri pürüzsüz, yokuşlarda kaydırma yapmıyor. Buna bindikten sonra kendi aracımın şanzıman yağının değişmesi gerektiğini anladım.

Sürüş leyfine gelirsek; Araç gerçekten keyifli bir makina. Stabil bir şekilde 6500 rpm'e gelmek, gaza bastığında 6 silindirin homurdanması, virajlarda 4 çekerin vermiş olduğu güven gerçekten keyif verici. Günümüzde bu beygirleri yarı hacmine sahip motorlara sıkıştırıyorlar ama kesinlikle bu keyfi alamazsınız.

Uzun süreli kullanamadığım için yakıt tüketimi konunda sağlıklı bilgi veremeyeceğim. Aşağıda kısa bir şehir içi turunun verilerini bulabilirsiniz. Şehir içi sakin kullanımda 14 litrenin altına düşmesi imkansız. 5. vites 70 km/h gibi hızlarda anlık tüketim 5.5 lt'lere düşmesine rağmen 90-100 km/h hızlarda bile 8-9 lt'lerde dolaşmakta


 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi
 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi




Bu da BONUS olsun : 2 kişi ve kış lastikleri ile çevre yolunda hızlanma ve son hız denemesi yapmak istedim fakat araçta limitör varmış. Buyrun videosu :

 VW Passat 2.8 V6 4Motion İncelemesi








Hakkında
Konum: Erzurum, Aziziye
Meslek: Mühendis
Hakkımda:
eski kullanıcı adı : gokhannnn_taz
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
Honda
Mobil cihaz
Apple
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 2.882
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.192
İkinci El Bölümü Mesajları: 392
Konularının görüntülenme sayısı: 44.421 (Bu ay: 994)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 572 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.