Şimdi Ara

Yol tutuş ile arkadan veya önden çekiş arasındaki bağ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • C segmentleri ele alalım..forumda önden çekişli olmasına rağmen çok övülen bir focus var. Aynı şekilde arkadan çekişli 1 serisinin segmentte tek olduğunu en iyi yolu tuttuğunu belirtenlerde var..yol tutuş aracın viraj kabiliyetine göre mi yoksa yüksek hızlardaki ani manevralarına göre mi yorumlanan bir olgudur? A45,s3 line gibi araçlar veya imprezalar bu olguda nerededir:) c segmenti için konuşalım,şimdi araya fiesta lar passatlar girmesin..veya aracın sedan veya hb olması yol tutuşu etkiler mi? Vs sorularım var eminim forumda bu konuda kafa patlamış insanlar vardır.:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • onu bilmemde, 92 şahinin yol tutuşu 2012 logandan güzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuşu, dönüş çapını önden çeker yada arkadan itişli olması değiştirir, ama asıl iş süspansiyon geometrisi, ayrıca arkadan itişli araçla gaza yüklenirken arka taraf daha çok yere basma eğilimine girer ama önden çekerde ön taraf havaya kalkıp tutuşu düşürür, asıl neden bundan kaynaklanmakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    onu bilmemde, 92 şahinin yol tutuşu 2012 logandan güzeldi

    Satda en temizinden alalım bir tane abi 2000-2001 Model 85 Ps enjeksiyonlu versiyonları logandan harbiden zevklidir.
  • Arkadan çekişli kullandığım araçlar (2011 320d,Eksiden doğan slx) yol tutuşu bariz zayıftı. Akrabamda volvo s40 vardı yola yapışıyordu araba,s40,a4,a6,e250,730i yol tutuşunu beğendiğim araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerin belli bir tutunma kabiliyeti var. Eğer lastiğe binen yük lastiğin tutunma direncini aşarsa lastik yola tutunamaz. Önden çekişli araçlarda ön lastik hem motordan aldığı hareketi yola ilettiği için doğrusal bir kuvvetle, virajlarda ise hem merkezkaçtan dolayı yanal kuvvet hem de biraz önce bahsettiğim doğrusal kuvvetin bileşkesi lastiğe etkir.

    Ama arkadan itişli araçlarda motorun tahrik gücü arka lastiğe bindiği için virajda ön lastiğe sadece merkezkaçtan dolayı yanal kuvvet etki eder. Böylelikle lastiklerin üzerine gelen yükler paylaşılır ve tutunma limitleri aşılmamış olur. Dolayısıyla daha iyi yol tutar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    onu bilmemde, 92 şahinin yol tutuşu 2012 logandan güzeldi

    Satda en temizinden alalım bir tane abi 2000-2001 Model 85 Ps enjeksiyonlu versiyonları logandan harbiden zevklidir.

    sürüşü zevklide bu saatten sonra okadar geriye gitmek olmaz.
    ama arkadan itişli araba kullanmak daha zevkli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 4x4 önden çekiş ve arkadan itiş diye gider... ağırlık merkezi ... motor gücü ... tutunma yüzeyi ile olay son bulur...
  • Rallilerin asfalt olan etaplarında önçeker Maxi grup araçlar tozu dumana katardı eskiden. Dört çekerler bile onlara yetişemezdi. Çok zevkliydi izlemesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 27 Ekim 2016; 17:48:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Istanbul yagmurlu. Az once bir bmw 3 serisi viraj alirken bariyerlere girmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asıl olay suspansiyonlarda ve ağırlık merkezinde biter, arkadan itişli arabaların ağırlık merkezi difransiyel kaynaklı daha ortada olduğu için daha iyi yol tutarlar.



    Focusu efsaneleştiren sebepler bence ilkleri yapması, segmentinde ilk bağımsız suspansiyiondan(binevi adapdif kamber), ilk hafif alaşım motor kullanmasına birçok sebep var. 180 li hızlarda okkalı bi viraja cart diye direksiyon kırarak daldığında gerçekten o istemsiz gülüş oluyor.

    Çoğu firma bunları kullanmaya başlayalı bikaç sene oluyor, ki daha başlamayanlar bile var. Focus her döneminde hem hissen, hem mekanik şekilde segmentinin referansıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın ağırlık merkezinin konumlandırılması, süspansiyon,aerodinamik,şasi vs. iyi bir mühendislikle birleşince ister önden ister arkadan çekişli olsun yola iyi tutunur.Bunların hepsini eşit olduğunu varsayarsak ki pek mümkün görünmesede önden çekişli aracın viraj performansı yola tutunması daha iyi.Genellikle araçlarının motorlarının önde olması yanal kuvvetde aşırı yüklenmede ön teker daha hızlı cevap verir.Arkadan çekişli sisteminde sürüş zevki farklıdır güzel driftde atılabilir(tabi elektronik sistemler izin verirse)
  • bu sistemlerin pek yol tutuşta etkisinden ziyade asıl tartışıldıkları noktalar farklı. her zaman tüm ihtiyaçlara en yatkın sistem rwddir.


    virajda kayan arabada kontra performansı: 4*4>rwd>fwd
    kalkışta en iyi güç iletimi: rwd>4*4>fwd
    en ucuz ve hafif sistem: fwd>rwd>4*4
    minimum dönüş çapı: rwd>4*4>fwd
    en çok güç kaybı: 4*4>rwd>fwd
    rampa çıkma: rwd>4*4>fwd
    bakım maliyetleri düşüklüğü: fwd>rwd>4*4
    en düşük lastik aşınma: rwd>4*4>fwd
    en düşük yakıt tüketimi: fwd=rwd>4*4

    yol tutuşu etkileyen başlıca sebepler: süspansiyon (çok noktalı bağımsız), ağırlık merkezi, lastik kalitesi, aerodinamik yapı, kamber açısı( çarpık bacak skoda gibi yapanlar değil. 3-5 derece farkedilemeyecek kadar), amortisör, yay, şase, iki lastik arası mesafe ve yükseklik.

    etki eden diğer unsurlar elbette var ama onların hepsini bir yere getirsek bu saydıklarımın birini etmezler.




  • Çok cafcaflı bir konu bu . Önden çeker araçların ön tekerlekleri iki işi yapmaktan sorumlu o yüzden tutmaz , arkadan itişler kayıyor gibi yüzlerce argüman üretilir genelde .
    Ve bu yol tutuş kavramı bizde resmen göreceli olmuş durum da adam yıllarca Polo kullanıyor BMW ye binince yol Tutmuyor arkası atıyor falan diyor .

    Objektif olarak değerlendirmek için kullanıcı alışkanlıkları bir kenara bırakılmalı .

    Ayrıca farklı çekiş ve motor konumlanmasına sahip araçlar aynı kullanımla değerlendirilmez .

    Dolayısıyla focus ımpreza 120 kıyaslamaz . Her sürücünün bi tekniği vardır ve ona uygun araba yol tutar. Standart sürücü için hepsi aynıdır çünkü onlarca elektronik sistem var

    Şimdi konuya dönelim , yol tutuş lasitik - şasi - süspansiyon geometrisine ve bunların alt başlıklarına bağlıdır ( yükler , rijitlik vs). Pilotaj kısmını tamam kabul edersek , yine doğru sonuca ulaşamayız nu seferde yol devreye girer bir etapta iyi araba farklı genişlik ve açılı yollarda iyi olmaz .

    Tek cümle isterseniz ; yığılmayan esnemeyen araba iyi tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 4X4 kullanıyorum çekiş sorunsuz.
    Hele Ay kraterleri gibi çukur dolu yollarda diğer arabalar dururken gaza köklemek eşsiz zevk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden çekişli mi arkadan itişli mi daha iyi yol tutar diyebilmek için aynı arac aynı motor üzerinde denemek lazım. Farklı motor ve araçları karşılaştırmak anlamlı değil. Iki seçenek için de farklı puf noktaların olduğunu bilmemek de ayrı komedi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    rampa cikmada hata var

    4*4>fwd>rwd olmali.


    bunun bir cok ornegini canli canli, hele de kisin islak yol varsa izleyebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    Önden çekişli mi arkadan itişli mi daha iyi yol tutar diyebilmek için aynı arac aynı motor üzerinde denemek lazım. Farklı motor ve araçları karşılaştırmak anlamlı değil. Iki seçenek için de farklı puf noktaların olduğunu bilmemek de ayrı komedi.

    hocam nasıl yani? mevcut aracım golf,benim arkadan çekişli bir gol yaratmam lazım ikisini aynı kulvarda test edebilmem için.:)
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    bizim bahsettiğimiz otoyolda ilerlemede. kalkıp 20 derece rampada kalkış yapmak elbette değil :D veya dağda offroad parkuruda değil

    normal rampa yollar ülkemizdeki 5-7 derece eğime sahip yerler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    bizim bahsettiğimiz otoyolda ilerlemede. kalkıp 20 derece rampada kalkış yapmak elbette değil :D veya dağda offroad parkuruda değil

    normal rampa yollar ülkemizdeki 5-7 derece eğime sahip yerler.

    senin ülkeni bilmemde bizim burada enaz 20-30 derece,hatta bazen araba devrilecek gibi olunca tırsıpbaşka yerden yolu uzatıp dolaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.