Yarbay
26 Nisan 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
6 üye
Görüntülenme
Toplam: 50 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Selamlar,

ABD'ye gitmişken, kısa süreli iki yol videosu çektim. Biri caddede,diğeri otoyolda olmak üzere. İlginize sunuyorum.


---------------------------------------

Selamlar herkese,

İş için birkaç günlüğüne ABD'ye gidip geleceğim. Dönüşte bazı ürünler getirmeyi planlıyorum. İsteyen olursa sipariş verebilir. 12 Haziran'da teslimat yapacağım (plan dışı bir aksilik olmazsa). Özel mesajdan iletişime geçebilirsiniz. İzmir içi elden teslim yapılır.

1)
Bose® SoundLink® II kablosuz kulak-çevresi kulaklık
(Siyah veya beyaz)
https://www.bose.com/en_us/products/headphones/over_ear_headphones/soundlink-around-ear-wireless-headphones-ii.html#v=soundlink_ae_headphones_ii_black




2)
Sphero Ollie Darkside
(Android-iOS uyumlu)

https://store.sphero.com/collections/darkside-ollie/products/darkside



3)
Logitech - G602 Wireless Gaming Mouse
(Siyah)
http://gaming.logitech.com/tr-tr/product/g602-wireless-gaming-mouse




4)
GoPro - HERO5 Black 4K Action Camera

https://shop.gopro.com/cameras/hero5-black/CHDHX-501-master.html


Selamlar, iş için ABD'ye gidip geleceğim. İsteyen varsa, uygun fiyata Logitech G602 mouse getirebilirim oradan.

İzmir'de olanlara elden teslim yaparım. 12 Haziran'dan itibaren.

Özel mesajdan iletişime geçebilirsiniz. Yarın saat 23.30'a kadar sipariş alıyorum.
http://gaming.logitech.com/tr-tr/product/g602-wireless-gaming-mouse

Merhabalar,

Photoshop bilgisi iyi olan bir arkadaşa sormak istediğim bir konu var. Lütfen PM vasıtasıyla benimle iletişime geçebilirmisiniz? Teşekkürler.
Merhabalar,

Photoshop bilgisi iyi olan bir arkadaşa sormak istediğim bir konu var. Lütfen PM vasıtasıyla benimle iletişime geçebilirmisiniz? Teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar,

Ailemizden bir büyüğümüz 2004 model Vectra 1.6 C kasa araç almış. Araçta tüp var.

Sorun şu ki, benzinde de tüpte de araç 5. vitese atılacak kadar çekişi yokmuş.

Aracın kronik sorunu var mıdır? Veya bu çekiş düşüklüğü hakkında bilginiz var mı?

Yardımcı olabilirseniz memnun olurum.
Arkadaşlar, dayım araç bakıyor ve bu ilana denk gelmiş. Bana yolladı, ben de sizlere danışmak istiyorum. Fikirlerinizi merak ediyorum.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-sifir-tadinda-2014-honda-civic-1.6-elegance-lpg-24.000km-345085421/detay
Merhaba arkadaşlar,

Vista Home Premium işletim sistemi yüklü. Chrome programı ile internete giriyorum. Ön bilgi olarak bilgisayara zarar verici veya saçma sapan sitelere girip gezinme gibi alışkanlıklarım yoktur, neredeyse 20 senedir bilgisayar kullanıcısıyım.

Geçen haftalarda yine Chrome ile internete girdiğimde, her zaman girdiğim https güvenlikli bağlantılı olan sitelerde uyarı gelmeye başladı. Güvensiz bir bağlantıya girmek gibi şeyler vardı ve internet adresi girilen kısımda https yazan kısım kırmızı çarpı olarak işaretlenmişti.

Bu durum neredeyse tüm https bağlantılı sitelerde oluyordu. Daha önceden yüklü olan Malwarebytes, Emsisoft ve RogueKiller gibi malware programları ve Kaspersky programıyla bilgisayarı tamamen tarattım, 1-2 adet malwareden başka birşey çıkmadı ama durum halen devam etmekteydi.

Sonra bilgisayar sistem saati ve tarihinin güncellenmesi gibi bazı çözümleri okudum, onu uyguladım ve sorun çözüldü.

Şimdi bu durumdan yaklaşık 1 hafta sonra farklı bir sorun ile karşı karşıya kaldım. Https bağlantılara rahatça giriyorum, sorun yok hiçbir şekilde ama https bağlantısı kullanmayan bazı sitelere girdiğimde Kaspersky devreye giriyor ve trojan engellendi mesajı alıyorum. İşin garibi, bu trojan gelen siteyi Firefox ile açtığımda hiçbir sorun olmuyor.

Chrome ile ilgili olan bu durum hakkında bir fikri olan var mıdır? Cevaplarınızı bekliyorum.
Merhaba arkadaşlar,

Bir tanıdığımızın 2.araç olarak tuttuğu 1973 model Murat 131'i var. Zorunlu trafik sigortasını Kasım ayı sonunda yaptırmış.

Belgesini gördüm, 980 lira civarına yaptırmış. Belgede ayrıca "maddi araç başına 29800 TL" gibi bir ibare mevcut.

Şimdi bu arkadaş geçen hafta kaza yapmış(?), önden çarpmalı ve kaput-motor kısmı iyice hasar almış, kağıt gibi olmuş. Kendisine hiç bir şey olmamış.

Bu arkadaş, sigortadan (belgede yazdığı gibi) 29800 lirayı alır mı?

Kendisi fazla detaya girmedi, bana da borcu olduğu için, bu olay biraz değişik geldi. Ek olarak, dediğine göre, kendi kullandığı Doblo'yu satıp 2014 Fluence almış galeriden.

Borcu bir kenara atıp kendini mi düşünmüş diye merak ediyorum. Yorumlarınız nedir?
Merhaba herkese,

Opel'in 'Insignia ile 24 saat' uygulamasına katıldım ve bizzat aracı test etme şansını buldum.

Şu anda sahip olduğum araç 2012 model Cruze 1.6 benzin/otomatik. Bunu göz önünde tutarak yorumlarımı okuyunuz lütfen.

Öncelikle İzmir Karşıyaka Arkas Otomotiv'den randevumu aldım.

Randevu sorumlusu ve iş geliştirme uzmanı Zeynep Hanım gayet ilgiliydi ve her soruma hem e-posta üzerinden, hem de telefondan yanıt verdi.

Kendisine teşekkür ederim ilgisinden ötürü. 5 dakika içinde evrak işlemlerini tamamladık ve anahtarımızı teslim ettikten sonra park yerinde duran aracımıza gittik.

Araç 563 kilometredeydi. Modelin fiyat listesi ve tanıtım kitapçığını aldıktan sonra yola çıktım. Herhangi bir kredi kartı isteme veya farklı bir işlem olmadı.

Resimlerle başlayayım.


Şansıma aracın rengi karbon siyahtı. Araca güzel bir hava katıyor.



19 inçlik hafif alaşımlı jantlar vardı araçta. 245/40 R19 ebadındaydı lastikler.

FlexRide sistemi bence güzel. Konfor modu olan 'Tour' ile bu ölçülerdeki lastik ve jantlara rağmen benim araçtan daha rahat hissettim kendimi.
(205/60 R16 mevcut Cruze'da).

Normal modda pek kullanmadım açıkçası ama uzun yolda tercih edilebilir. 'Sport' modu bildiğiniz gibi en sert ve sportif ayar. Şehirçinde veya bozuk zeminde elbette rahatsız edecektir. Ama yol tutuşunu normal yolda arttırmakta ve güven vermekte.

Direksiyon sertliği ise 'Tour' modunda gayet yumuşak ve manevrayı kolaylaştırıyor. 'Sport'ta ise sert ve süratli kullanımlarda güven verici oluyor.

Son olarak 'Sport' modda gaz tepkileri çabuklaşmakta ve vitesler daha üst devirlerde değişmekte. Sakin kullanımda bu durum biraz rahatsız edici bana göre.
Ondan dolayı çoğunlukla 'Tour' moduyla sürüşümü gerçekleştirdim.






Bi-xenon farlar ve AFL+ sistemi mevcut idi. (LED gündüz farı da vardı.)

Hava kararmaya başlayınca otomatik olarak farlar yandı.

Bu sisteme alışık olmadığım için önce tereddüt ettim.

Far yükseklik ayarına alıştığım için, ışığın karşıdan gelenleri veya önde gidenleri rahatsız edeceğini düşündüm.

Çünkü 2-3 defa karşıdan gelenler sellektör yaptı.

Ayarlara baktığımda ise, akıllı aydınlatma ile virajda aydınlatma seçeneklerinden başka birşey bulamadığım için boşverdim.
Umarım başkalarını rahatsız etmemiştir.

Aydınlatma kuvveti ve ışık dağılımı gayet güzeldi. Halojen fardan sonra bi-xenon farlar ayrı bir dünya gibi geliyor insana.

Viraj aydınlatma da gayet başarılıydı. Sellektör olayını da denedim, yeterli derecede uyarabiliyor insanı





Araca biniş gayet rahat. İnerken koltuk otomatik olarak geriye gitmekte ama binerken eski ayara otomatik olarak gelmiyor.

Daha önceden sakladığınız oturma ayarı varsa, hafıza düğmesine basarak geri çağırabiliyorsunuz.

Bu durumu pek beğenmedim ama çok da şart değil elbette. Sonuçta düğmeye basılı tutarak eski ayarınız geri geliyor.

Koltukların alt ve sırt kısımlarında ısıtma mevcut. Özellikle sırt kısmında ısıtma olması hoşuma gitti. 2 dakika içinde ateş gibi oluyor.

Koltuk ayarları kullanışlıydı. İstediğiniz pozisyona rahatça getirebiliyorsunuz. Bel desteği de gayet yeterli.

Ama sırt kısmının yanal tutunmayı sağlayıcı destekler bence pek yeterli değildi. Alt kısımda ise yeterli idi.

Görüş alanı benim için normal.

Sadece dikiz aynasının hemen arkasında bulunan ve cam üzerinde olan rezistans(?) çizgisi sanki cam çatlakmış gibi bir görünüm oluşturuyordu.

Yan aynaların büyüklüğü Cruze ile yakın olduğu için rahatsız etmedi beni.

Kör nokta uyarı sisteminin her iki aynada da bulunması güzel. Şerit değiştirmede tereddütleri azaltıyor.

Son olarak direksiyon ısıtması olduğu için mi bilemiyorum ama direksiyon dokusu yeterli gelmedi bana. Pürüzsüz ve sert yüzeye sahip.

Bu durum hoşuma gitmedi. Deri direksiyon hissiyatı alamadım.




Bagaj hacmi ve şekli gayet güzel.





Arka görünüşü bence güzel.





Klima sisteminin soğutması da ısıtması da güzel. Maksimum fan hızı Cruze'a göre daha sessiz.

Buğu çözmesini hemen yapabiliyor. Benim de hoşuma gitmeyen ayrıntı, dokunmatik derece ayarlamanın dokunma hassasiyetinin çok zayıf oluşu.

Koltuk ısıtma ayarı da aynı dokunmatik yüzey ile kontrol edildiği için aynı sıkıntıyı koltuk ısıtma ayarı da yaşıyor.






Torpido gözü yeterince geniş ve kullanışlı. Cruze'dan fazla farkı yok.





Araçta sunroof mevcuttu. Genişliği ve uzunluğu yeterli sayılır ama diğer markalardaki daha büyük sunrooflara kıyas edilirse küçük de denilebilir.

Cruze'daki sunrooftan yaklaşık 5 santim daha uzun sanırım ama genişlik aynı gibi.






Intellilink NAVI 900 Bilgi ve Eğlence sistemi mevcuttu. Ekranın dokunmatik olması güzel.

Bose ses sistemi de mevcuttu ama ben de ses sisteminden tam olarak istediğimi alamadım. Yeterli sayılır ama daha iyisi olabilirdi sanırım.

Özellikle yüksek kaliteli şarkıları hem bluetooth üzerinden, hem de USB'den oynattım ama fark olmadı. Belki ayarları dikkatlice yapmak gerekir sistemin.

Telefon eşlemesi gayet kolayca yapılıyor. Arama geldiğinde rahatça cevaplayabiliyorsunuz gözünüzü yoldan ayırmadan. Arayanın sesi yeterince net duyuluyor.

Radyo sinyalini gayet güzel almakta sistem. Deniz kıyısında dağlık kesimlerden geçerken bile çok az ses kısılması haricinde herhangi bir sorun olmadı.

Park etme yardımcısını denemedim açıkçası. Sistem kendi kendine park etmek yerine sizi yönlendiriyor galiba.
Şerit uyarı sinyali ise bence kullanışlı. Direksiyon titreşimi yerine sesle uyarı yapıyor.

Araçta start-stop sistemi yoktu.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma sisteminin mevcut olması güzel bence.






Sağ kol dayama kolçağının altını açınca saklama ve içecek tutma gözleri ortaya çıkıyor. Hacim olarak fena sayılmaz.

Cruze'da bu bölüm tek boşluktan oluşmakta ama içecek tutacak kısmı mevcut değil. Kol dayamak için destek alçakta kalmakta.

Yana kaykılarak sürenler için olumsuz sayılır. Şahsi fikrim, destek (kolçak) yüksek ve yakın olsaydı iyi olurdu.






Yakıt tüketimine girmeden önce sürüş yardımcısı sistemlerden bahsedeyim.

Trafik işareti tespit sistemi, şerit ihlali uyarı sistemi ve takip mesafesi göstergesi/ön çarpışma ikazı sağlayan Opel Eye mevcuttu araçta.

Öncelikle olumsuz yönlerden bahsedeyim. Trafik işareti tespit sistemi çoğunlukla hız tabelalarını yanlış tanımlıyor.%70 oranında diyebilirim.

70 olan tabelayı 80, 30 olan tabelayı 50 olarak göstermekte. Ama sollama yapılmaz ve sollama serbest işaretlerini düzgünce tanımlıyor.

Aynı düzgünlük çevreyolu veya otoban başlangıcı/bitiminde de mevcut.

Göstergelerin ortasındaki dijital ekranda bu uyarılar, tabela çok ise zırt pırt çıkmakta ve dikkat dağıtmakta. Ayarlardan kapatılabiliyor sanırım bu özellik.

Takip mesafesini saniye cinsinden gösteren fonksiyon gayet hoş olmuş ve sürücüye yardımcı oluyor.

Bu özellikle bağlantılı olan adaptif hız sınırlayıcısı (ACC), bu sistemi yeni deneyenler için yeni bir sayfa açıyor resmen.

Dün uğraşmama rağmen aktive edemedim sistemi. Sonra youtube yardımıma koştu ve bu sabah aktive edebildim. Yaklaşık 2 saatliğine denedim sistemi.

Küçük kusurları olsada ve bizim ülkenin insanıyla uyum sağlayamasa da, çok güzel çalışan bir sistem.

Öndeki araçla uzak-orta-yakın ayarlardan mesafeyi seçebilmeniz ve bu mesafeyi aracın kendi kendine fren ve gaz komutlarıyla ayarlaması benim için yepyeni bir özellik ve çok sevdim.

Kusur olarak da şunu belirteyim; virajlı kısımlarda virajın yönüne göre sağda veya solda giden araç varsa önünüzde ve ondan hızlıysanız virajda, önünüzde kimse olmadığı halde araç yan şeritteki aracı önündeymiş gibi algılamakta ve fren yapmakta.

Bunun tam tersi olarak tam önünüzde araç varsa ve yine viraj dönerken, önünüzdeki araç yerine diğer şeritteki boşluğu algılamakta ve önceden koyduğunuz hız limitine çıkmak istemekte.

Kaçınılmaz olarak sizde frene basmak zorunda kalıyorsunuz ve sistem devreden çıkıyor.

Bu radar sistemini de virajda manevra yapabilecek şekilde yenileyebilirlerse tehlikeli durumlara sebebiyet verilmez diye düşünmekteyim.

Son olarak da ön çarpışma ikazı pek çok defa devreye girerek çaldı, yurdumun düzensiz trafiğinin sebep olduğu koşullardan ötürü.

Bu sistem de gayet güzel bence ve öndeki fark edemediğiniz ani yavaşlamalarda hemen ikaz ediyor sizi. Kendi kendine fren yapıyor mu bilemiyorum.

Ama 2 defa tam zamanında uyardı beni ve olası bir çarpışmadan ucuz kurtuldum.

Resime dönecek olursak, hafif bir yokuş çıkarken ve hız sabitleyici aktif haldeyken çektiğim resimdeki anlık tüketimi görüyorsunuz.

Olması gereken normal bir değer sanırım. (Benzinli araç kullandığım için dizelin standardını bilemiyorum ama benzinli aracımda bu değer 5.5-6 litre arası oluyor.)






Aracı teslim etmeden 5 dakika önce çektiğim resimde aracın üretiminden itibaren olan ortalama tüketimini görmektesiniz. Buna benim kullanımımı da dahil ediyoruz.





Bu resim de benim sürüş ortalamamı göstermekte.

Bunun içinde Karşıyaka-Manisa-Turgutlu, İzmir-Foça ile şehirçinde pek çok hafif-orta derece trafikteki kullanımlarım mevcut.

Aracı çok sıkıştırmadım. Sadece bir defa çevreyolunda 160 km/s'e çıktım. Ara hızlanmaları benim için gayet tatminkardı.

60-100 veya 80-120 ile 100-140 hızlanmaları benim için tatmin edici oldu. Daha fazlasına ihtiyaç duymazdım sanırım.

Sıkıştırmama sebeplerimden biri de aracın turbo sesinin sanki düzgün çıkmamasından kaynaklıydı.

Sanki daha önceki test kullanımlarında aracın canına okunmuş ve turbo sesi iyice duyulur hale gelmişti. Şansımı zorlamamak adına bende aracı zorlamadım.

Aracın viraj alma kabiliyeti (kocaman lastik ve jantlar sağolsun) çok güzeldi.

Cruze ile girdiğim 1-2 viraja, bu araçla yaklaşık 30-40 kilometre fazla bir süratle girebildim ve stabilite hiç bozulmadı.

160 km/s'e kadar araç hızı gerçekten hissettirmiyor bana göre. Cruze 140km/s'ten sonra biraz salınıma başlarken, Insignia 100 km/s ile gidermiş gibi rahattı.

Elbette biri C sınıfı, diğeri D sınıfı. Karşılaştırmak doğru değil ama limitlerin ve hissiyatın daha üst çizgide olmasını normal karşılıyorum.

Rüzgar sesini içeri alma konusuna da değineyim. 100 km/s'e kadar gayet sessiz bir sürüş yapıyorsunuz. Sonrasında lastik sesi ve 120 km/s'ten itibaren rüzgar sesi başlamakta.

Rahatsız edici derece değil belki ama daha sessiz olması beklenebilir.

Biraz uzun oldu. Belki değinmeyi unuttuğum noktalar olmuştur. Yorumlarınızda sorabilirsiniz. Deneyimlediğim halde bahsetmeyi unuttuğum konular hakkında cevap verebilirim.






edit:imla
Hakkında
Konum: Yurt Dışı,Yurt Dışı
Meslek: Ekonomist
İlgi Alanları: Tarımsal üretim
Sistem ve Tercihleri
Mobil cihaz
Samsung
Oyun Platformu
PC
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 11 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 3.102
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.272
İkinci El Bölümü Mesajları: 7
Konularının görüntülenme sayısı: 19.302 (Bu ay: 378)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.086 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.