Şimdi Ara

Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
2.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Eğitim konusu değil soru konusudur. Öncelikle belirteyim. Ego tatmini olarak algılamayın ama iyi bir şoför olduğumu düşünüyorum. Fakat viraj konusunda kendime pek güvenemiyorum. İnternetten video izlemek istediğimde ya motosiklet videoları yada yanlama videolarıyla karşılaşıyorum. Yaklaşık 7 ay önce 6 takla atıp uçuruma uçmaktan 10-15 cm ile kurtulmuşluğum var. Viraj konusunda o kadar da berbat değilim ama Fiesta gibi 185'e 15inch lastikle 150 km/h ile girmeye çalıştığımdan yapmıştım o kazayı. "Akıllanmadın mı?" diyeceksiniz ama bunun akıllanmayla alakası yok bence. Artık daha uslu araba kullanıyorum ama yine de bunları hem benim hem de diğerlerinin bilmesi gerek diye düşünüyorum. Vites küçülterek mi girilmeli yoksa aracın spin atmaması için normal devirdeyken mi girilmeli? vs.vs.







  • 150 km/h hızla girmemeyi deneyin.Virajlardan önce hız tabelaları var onlara uygun hızda ve hıza uygun viteste çiçek gibi dönülür.
  • aracınız yeterli özelliklere sahip olmadıktan sonra en ileri sürüş tekniklerine de sahip olsanız boş. millet boşunamı upgrade ve modifikasyon yapıyor bu işler için
  • Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)
  • Fiesta virajlarda güven veren bir araç değil zaten,benim açımdan. Viraj da kural basittir,viraj girerken hız yüksek ise hız viraj girmeden azaltılır ve viraja girildiğinde, gaz vererek aracın çekişinden yararlanılarak,stabil bir şekilde viraj tamamlanır.

    Fakat viraj teorisi genel de aynı olsada,araç'dan araca,değişiklik gösterir. Aracın amörtisörleri,teker durumu,çekiş gücü... gibi faktörlerde devreye giriyor. Bence bu iş okuyarak değil,aracı tanıyıp ona göre bir sürüşe adapte olmak ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Yarış arabasıyla böyle girilir değil de yarış arabaları bu şekilde girer desek daha iyi olur.

    Apex çizgisi hakkında bilgi için:http://otocikmaci.blogcu.com/dogru-viraj-aliminda-gecerli-2-genel-kural/6711313
  • Evet, yanlış bir cümle oldu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yol boş ise, virajlarda şeritlerin hepsini kullanırım. Dıştan içe girer, içten tekrar dışa çıkarım. Bu şekilde hızınızı koruyarak en uygun şekilde virajı alırsınız. Dediğim gibi trafik yok ve şeritler boş ise. Trafik var ise de yukarı da da yazıldığı gibi viraja gelmeden fren, manuel vites ise araç vites değişimi, viteste hızınızı koruyarak dönüş ve virajdan çıkarken gaz ile devam edilir.
  • Çok teşekkürler bütün yorumlar için çok faydalı oldu.
  • Özellikle Ön aktarmalı araç için konuluyorum.

    Viraj konusu araç, lastik, yol, aracını tanıma vs vs. gibi birçok etken sebebiyle farklılık gösterir ki en basit tanım ile eğer viraja yavaşlamaya fırsat olmadan girilmişse yani viraj son dakikada fark edilmişse, viraja girmeden yani direksiyon düz konumdayken yavaşlayabildiğiniz kadar yavaşlayıp viraja girildiğinde yani direksiyon dönderilmeye başlandığı anda fren kuvveti serbest bırakımalı buna rağmen hız azalmamış ise ve araç kayma eğilimi gösteriyor ise direksiyon birkaç tık daha dönderilerek ayak ucuyla gaz pedalına ufak dokunuşlar yapılmalı ki araç kendini toparlayabilsin. Bunun ince çizgisini yakalayabilirseniz aracın arkası istediği kadar kaysın yolda çukur, tümsek gibi engeller yoksa bu sorun olmayacaktır ön lastikler durumu bir noktaya kadar toparlayabilir.

    Ama her aracın, her tekniğin ve her lastiğin bir limiti vardır. O limit sonrasında esp de lastik te kurtarmaz. Onun için her zaman yavaş gitmekte fayda var.

    benim uzun yola çıktığımda kullandığım bir teknik var belki işinize yarayabilir. Memlekete giderken (yaklaşık 1200 km) yolu bilmeme rağmen her zaman navigasyonu açık tutarım, özellikle gece yolculuklarına. Ara ara navigasyonu göz ucuyla süzer ileride viraj varmı yokmu diye kontrol ederim. Hatta aracı bir süre bu şekilde kullandığınızda navigasyon ekranından virajın ne kadar dönemeç olduğunu hatta aracınızla hangi hızla oraya girebileceğinizi bile tahmin edebiliyorsunuz.


    Eve, ambulansla hatta cenaze aracıyla gitmeyi göze alacak ne olabilirki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayF -- 12 Nisan 2015; 20:42:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)



    burda arkadaşın verdiği görseldeki yöntemi günlük hayatta da uygulayabilirsiniz. küçük yaştan beri formula 1 i takip ediyorum bilgisayarda her türlü araba yarışını oynadım oralarda yaptığım gözlemlerin viraj alma ve aracın neye nasıl tepki verebileceğini hesaplama konusunda bana çok yararı olduğunu düşünüyorum. elbette oyunda araba sürmekle gerçek hayat bi değil ama kendinizi geliştirebilme açısından kaliteli bir similasyonun çok faydası olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)



    burda arkadaşın verdiği görseldeki yöntemi günlük hayatta da uygulayabilirsiniz. küçük yaştan beri formula 1 i takip ediyorum bilgisayarda her türlü araba yarışını oynadım oralarda yaptığım gözlemlerin viraj alma ve aracın neye nasıl tepki verebileceğini hesaplama konusunda bana çok yararı olduğunu düşünüyorum. elbette oyunda araba sürmekle gerçek hayat bi değil ama kendinizi geliştirebilme açısından kaliteli bir similasyonun çok faydası olur

    Evet gerçek arabada da uygulanabilir ancak uzun yol koşullarında kendi arabam çoğu virajı alırken fren gereksinimi hissettirmedi.
    Ancak konu madem oraya geldi, benim kolayca ehliyet alabilmem Logitech G27 ile ETS 2 ve LFS oynamam ile oldu. LFS bu hususta oldukça başarılı bir simülasyon. Lastik fizikleri için konuşuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)



    burda arkadaşın verdiği görseldeki yöntemi günlük hayatta da uygulayabilirsiniz. küçük yaştan beri formula 1 i takip ediyorum bilgisayarda her türlü araba yarışını oynadım oralarda yaptığım gözlemlerin viraj alma ve aracın neye nasıl tepki verebileceğini hesaplama konusunda bana çok yararı olduğunu düşünüyorum. elbette oyunda araba sürmekle gerçek hayat bi değil ama kendinizi geliştirebilme açısından kaliteli bir similasyonun çok faydası olur

    Evet gerçek arabada da uygulanabilir ancak uzun yol koşullarında kendi arabam çoğu virajı alırken fren gereksinimi hissettirmedi.
    Ancak konu madem oraya geldi, benim kolayca ehliyet alabilmem Logitech G27 ile ETS 2 ve LFS oynamam ile oldu. LFS bu hususta oldukça başarılı bir simülasyon. Lastik fizikleri için konuşuyorum.

    Ingilizce yi knight ve o tarz oyunlarda insanlarla konuşarak

    Ehliyeti Gran Turismo ve türevlerinden

    Ögrendim bir de oyunlar bos is diyorlar

    Yalnız gercek hayatta resimdeki gibi kolay olmuyor tabi o yolu bilmek de cok onemli . Her gun gittiğiniz yolda olabilir ama tanımadığınız bir viraj da ne olacagini bilemezsiniz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)



    burda arkadaşın verdiği görseldeki yöntemi günlük hayatta da uygulayabilirsiniz. küçük yaştan beri formula 1 i takip ediyorum bilgisayarda her türlü araba yarışını oynadım oralarda yaptığım gözlemlerin viraj alma ve aracın neye nasıl tepki verebileceğini hesaplama konusunda bana çok yararı olduğunu düşünüyorum. elbette oyunda araba sürmekle gerçek hayat bi değil ama kendinizi geliştirebilme açısından kaliteli bir similasyonun çok faydası olur

    Evet gerçek arabada da uygulanabilir ancak uzun yol koşullarında kendi arabam çoğu virajı alırken fren gereksinimi hissettirmedi.
    Ancak konu madem oraya geldi, benim kolayca ehliyet alabilmem Logitech G27 ile ETS 2 ve LFS oynamam ile oldu. LFS bu hususta oldukça başarılı bir simülasyon. Lastik fizikleri için konuşuyorum.

    Ingilizce yi knight ve o tarz oyunlarda insanlarla konuşarak

    Ehliyeti Gran Turismo ve türevlerinden

    Ögrendim bir de oyunlar bos is diyorlar

    Yalnız gercek hayatta resimdeki gibi kolay olmuyor tabi o yolu bilmek de cok onemli . Her gun gittiğiniz yolda olabilir ama tanımadığınız bir viraj da ne olacagini bilemezsiniz .

    Zaten yarışçılar da pisti tanımak için defalarca tur atarlar.
    Onu geçtim, ben de İngilizceyi Knight ile öğrendim. Ehliyet için de ETS ve LFS.
    Film yerine oyun tercih ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: faysall

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yarış arabası ile böyle girilir.
     Viraja Nasıl Girilir? (Özellikle arkadan itiş araba)



    burda arkadaşın verdiği görseldeki yöntemi günlük hayatta da uygulayabilirsiniz. küçük yaştan beri formula 1 i takip ediyorum bilgisayarda her türlü araba yarışını oynadım oralarda yaptığım gözlemlerin viraj alma ve aracın neye nasıl tepki verebileceğini hesaplama konusunda bana çok yararı olduğunu düşünüyorum. elbette oyunda araba sürmekle gerçek hayat bi değil ama kendinizi geliştirebilme açısından kaliteli bir similasyonun çok faydası olur

    Evet gerçek arabada da uygulanabilir ancak uzun yol koşullarında kendi arabam çoğu virajı alırken fren gereksinimi hissettirmedi.
    Ancak konu madem oraya geldi, benim kolayca ehliyet alabilmem Logitech G27 ile ETS 2 ve LFS oynamam ile oldu. LFS bu hususta oldukça başarılı bir simülasyon. Lastik fizikleri için konuşuyorum.

    Ingilizce yi knight ve o tarz oyunlarda insanlarla konuşarak

    Ehliyeti Gran Turismo ve türevlerinden

    Ögrendim bir de oyunlar bos is diyorlar

    Yalnız gercek hayatta resimdeki gibi kolay olmuyor tabi o yolu bilmek de cok onemli . Her gun gittiğiniz yolda olabilir ama tanımadığınız bir viraj da ne olacagini bilemezsiniz .

    Zaten yarışçılar da pisti tanımak için defalarca tur atarlar.
    Onu geçtim, ben de İngilizceyi Knight ile öğrendim. Ehliyet için de ETS ve LFS.
    Film yerine oyun tercih ediyorum.

    Filmlerde sadece gramer oluyor tabiki lazım ama pratik olmadan Cem Yılmaz in dedigi gibi cok kasıyorsun ağzından bir sey cikmiyor . Benim de konuşma pratiğim az , yazarım okurum ama konuşmaya duraksama oluyor .

    Valla gran Turismo da nurburgring cok oynardik online olarak yani arabayla gitsem ezbere rahat dönerdim Tabi gercek hayat farklı en ufak hata da araba pert olur .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    dediğiniz gibi bi ekipmanla oyun oynamak her zaman hayalimdi ancak imkanlar o zaman el vermiyordu şimdi çok şükür simülasyon değilde gerçeğini kullanıyorum
  • Aleykumselam,
    Virajlarda en fazla güven veren araç olan fiesta, çoğu C segmenti araçtan bile hatta fluence den bile çok daha güven hissi verir ama iyidir denilemez(ölçülmesi verekir), focus, mondeo , passat vs dışında. Ama fiesta ile bile 150 ile virajın kurtaramayacağı yerler zaten olur. Virajda diğer arkadaşların da söylediği gibi ne gaz ne fren sadece boş vites ile lastiklerin maksimum yanal ivme kapasitesini değerlendirebilirsiniz, en keskin bölgeyi kritik ivmeyi atlatıktan sonra da hafif hafif artan bir gazla hızlanılabilir. Bunu gösteren diagramı ve anlatımıhttp://www.temporal.com.au/ggdiag.htm dan edinebilirsin. Ama yoldaki 0,35 ve 0,4 g den sonraki ivmeler normal araçlarda çok stabil değildir ve ufak tümseklerde kararsız davranışlar başlayabilir, en ufak nem ve tozda atar, toplanamaz (ESP li bile olsa)... Dolayısıyla bırakın bunları fabrika test şöforleri güvenlikli bölgede yapsınlar. Hayatınızla oynamanızı icap ettirecek görev de değilseniz 60-70 km hızdan sonrakiler ölümcüldür, boşverin. Arkadan itişler viraj dışına çıkarken gazlamaya daha hassastır. Daha dikkatli olunmalı. Ayrıca ön arka yük ve ağırlık merkezi dağılımı ve lastik+ araç iz genişliği de viraj almada çok önemli etkenlerdir. BMW nin arkadaş itiş olmasına rağmen daha yüksek ivmelere çıkma durumu da benzer sebeple açıklanabilir(ağırlık oranı ön-arka daha yakınlar; boş araç için).




  • Yarış araçları için yada boş yol için viraja nasıl girileceğinin resmini atmışlar. Şeritli yollarak gelince.

    F(merkezkaç kuvveti)=m.a=m.v2/r m=kütle v=hız r=çap

    Bu merkezkaç kuvvetinin formülüdür. M dediğimiz arabanın ağırlığı ona müdahale şansımız yok.

    Merkezkaç kuvvetini azaltmak istiyorsak yani viraja güvenli girmek istiyorsak ya hızımızı düşürürüz (formülde hızın karesi olduğundan hız çok etkilidir ) yada çap ı büyütürüz. Çapı büyütmekten, eğer sağa doğru dönen bi viraj varsa biz en sol seritten viraja gireriz.

    Trust me, I am an engineer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: niquel

    Yarış araçları için yada boş yol için viraja nasıl girileceğinin resmini atmışlar. Şeritli yollarak gelince.

    F(merkezkaç kuvveti)=m.a=m.v2/r m=kütle v=hız r=çap

    Bu merkezkaç kuvvetinin formülüdür. M dediğimiz arabanın ağırlığı ona müdahale şansımız yok.

    Merkezkaç kuvvetini azaltmak istiyorsak yani viraja güvenli girmek istiyorsak ya hızımızı düşürürüz (formülde hızın karesi olduğundan hız çok etkilidir ) yada çap ı büyütürüz. Çapı büyütmekten, eğer sağa doğru dönen bi viraj varsa biz en sol seritten viraja gireriz.

    Trust me, I am an engineer

    Gaza ne kadar basılmalı, frene basılmalı mı, vites değiştirilmeli mi diye başlayan bir ton sorunun cevabını lise müfredatındaki bu formülle açıkladığın için teşekkürler mühendiz kardeş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Madam Curry

    quote:

    Orijinalden alıntı: niquel

    Yarış araçları için yada boş yol için viraja nasıl girileceğinin resmini atmışlar. Şeritli yollarak gelince.

    F(merkezkaç kuvveti)=m.a=m.v2/r m=kütle v=hız r=çap

    Bu merkezkaç kuvvetinin formülüdür. M dediğimiz arabanın ağırlığı ona müdahale şansımız yok.

    Merkezkaç kuvvetini azaltmak istiyorsak yani viraja güvenli girmek istiyorsak ya hızımızı düşürürüz (formülde hızın karesi olduğundan hız çok etkilidir ) yada çap ı büyütürüz. Çapı büyütmekten, eğer sağa doğru dönen bi viraj varsa biz en sol seritten viraja gireriz.

    Trust me, I am an engineer

    Gaza ne kadar basılmalı, frene basılmalı mı, vites değiştirilmeli mi diye başlayan bir ton sorunun cevabını lise müfredatındaki bu formülle açıkladığın için teşekkürler mühendiz kardeş

    Bak lisede derslerini az daha çalışıp okumayı sökseydin hocan sana kırmızı kurdele takardı ve konuyu açan arkadaşa zaten gaz-fren-devir gibi sorularının cevabının verildiğini okuyabilirdin.

    Zira mantık ve felsefe derslerinin adını bile duymuş olman , benim verdiğin cevabının hem bilimsel hemde komik bi yaklaşımda olduğunu anlamana yeterli olurdu diye düşünüyorum.

    Teşekkürler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.