Şimdi Ara

Yeni Peugeot 508 225 Hp'nin Performansındaki Gariplik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
2
Favori
25.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün akşam aracı incelerken hızlanma verilerine bakayım dedim. 225hp aracın 0-100'ünün 8 saniye olması çok fazla değil mi? Aracın ağırlığı
    aracveri.com
    Peugeot 508 II GT 1.6 PureTech (225 Hp) Automatic Teknik Özellikleri
    https://aracveri.com/detay/32750/peugeot-508-508-ii-gt-1-6-puretech-225-hp-automatic
    1420 kg olarak beyan edilmiş. Bu aracı törpüleyen nedir?

    Hızlanma verileri aşağıda;
    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel7488-6129.htm







  • Hicbir gariplik yok. Tamamen peugeot muhendislerinin ayarlamasi. Dusuk hacimden yuksek guc aldigin motoru boyle agir bir kasaya koyarsan, surusu daha akici olsun diye sanziman oranlarini ELASTIKIYET uzerine ayarlarsin. Obur turlu araba hot hatch'e doner.

    O kasanin hakki 2.0 litre. Keza passat B8'de 2.0 tsi 220 hp motor secenegi var. Ama bu ulkede 2.0 tsi passat'a vergiler yuzunden sahip olmak yurek isterken 1.6 225 hp peugeot 508'e daha rahat sahip olunabilir.

    Bu arada 1.6 225 hp pug motoru baya saglam ve sorunsuz bir motordur.
    1400 kilo kasa ağırlığı, bir de 1.6 litre motor.

    1.6 litre motor olduğundan dolayı bu gücü zorlamayla vermiş durumda. Nasıl turbonun zorlamasıyla? Mesela 2.0 TSI 190 beygir motorda, turbo 1500 devirden 4100 devire kadar sabit 320 nm tork verirken, hedeflenen güç 190 beygir olduğu için, 4100 devirden sonra tork sabit bir eğri ile düşürülürken beygir gücü sabit tutulmuş ve 4100 devirden 6000 devire kadar da 190 beygir sabit bir güç üretilmiş. 1.6 motorda ise, küçük motordan yüksek güç almak için konulan turbo 300 nm torku 2000 devirde sunabilmiş ama 2500 devirden sonra 300 nm tork korunamamış ve yavaşça 280 nm'e doğru kaymış. Bu yüzden de üretilen güç 5500 devirde korunmuş 280 küsur nm tork sayesinde 225 beygir gücü üretebilmiş olmasına rağmen 4500 devrin altındaki her alanda, 2.0 TSI motordan az güç üretmiş.

    Yani motorun üretebildiği maksimum güce bakmak yanıltır. Hangi devirde ne kadar güç geliyor, şanzıman motoru hangi devirler arasında tutarak hızlanma sağlıyor bunlara bakmak lazım. Mesela VW Passat'ı 4100-6000 devir aralığında tuttuğu sürece, sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanma yapabilir. Oysa 1.6 THP motorda sürekli motoru 4500-5500 devir aralığındaki dar bir bantta tutmanız gerekiyor ki 190 beygir üstü gücü kullanabilin. 1000 devirlik aralık çok dar bir bant ve DSG gibi seri bir şanzımanınız yoksa, 1000 devirde 200-225 beygir aralığını kullanarak iyi hızlansanız da, zırt pırt vites değişimi yaparken de zaman kaybedersiniz. Ya da motorun daha güçsüz kaldığı devirleri kullanırsınız. Böylece 190 beygirlik bir motor sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanabilirken, siz aynı 2000 devirlik devamlılığı sağlamak için bu sefer 145 beygir güç ürettiğiniz bandı da kullanmak zorunda kalırsınız. Zaten bu yüzden 8 oranlı bir şanzıman ile daha dar bir bant kullanarak, daha fazla gücü kullanmak hedeflenmiş gibi duruyor.

    Yani tıpkı torkun tek başına bir şey ifade etmediği gibi, beygir gücü de tek başına bir şey ifade etmez.
    İki araca sahip olan ,hatrı sayılır şekilde tecrübesi olan biri olarak, bırakın 150 lik golfü 125 lik 1.4 'ün bile 308 i paket edeceğini biliyorum. Tamam peugeot eski peugeot değil bende beğeniyorum. Ama denildiği gibi vag in aktarmasına diyecek laf yok. Uzun lafın kısası 150 lik Golf, 156 thp 308 i her türlü her şekilde yer daha doğrusu yiyor. Ne pug nede vag babamızın mali değil tabi ama sezarın hakkı sezara
    masterap m kullanıcısına yanıt
    M masterap demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    1.4tfsi 150hp audi a4 / 0-100 8.5sn
    2.0tfsi 245hp audi a4 / 0-100 5.8sn

    Alıntıları Göster
    508 1.6 225 hp'nin 0-180' i 24.2 saniye iken 1.4tfsi 150hp audi a4'un 0-180'i 33.8 saniye. Yani pejo 180'e kadar neredeyse 10 saniye fark atiyor. Yani 1.4'luk audi pejonun tozunu bile yutamaz. O kadar surede tozlar bile dagilir.

    508 1.6 225 hp'nin 0-200 32.4 saniye iken 2.0tfsi 245hp audi a4 / 0-200 28 saniye. Yani pejo 4 saniye fark yiyor. Birakta kendisinden 3 kat pahali 20 hp guclu ve 400cc yuksek hacimli premium bir arabadan bu farki yesin.

    Hayat 0-100 de bitmiyor beyler. Konulara muhendis gibi bakin ama pejo muhendisleri gibi. VW muhendisleri gibi bakarsaniz 0-100 de kafa kafaya yurudugunuz rakibinize 200'e dogru el bile sallayamazsiniz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 508 225 Hp'nin Performansındaki Gariplik

    Peugeot 508'in 225 Hp'lik 1.6 PureTech motoru, etkileyici performansıyla öne çıkıyor. Ancak bazı kullanıcılar, aracın performansında beklenmedik bir garipliğe dikkat çekiyor.

    508 225 Hp, 8 ileri EAT8 otomatik şanzımanla eşleştirilmiş 1.6 litrelik turboşarjlı bir motora sahip. Kağıt üzerinde, bu kombinasyon 0'dan 100 km/s hıza 7,3 saniyede ulaşan ve 250 km/s azami hıza ulaşan heyecan verici bir sürüş vaat ediyor.

    Ancak bazı sürücüler, aracın düşük devirlerde beklenmedik bir şekilde "tıkanıklık" yaşadığını bildirdi. Bu tıkanıklık, özellikle şehir trafiğinde veya düşük hızlarda hızlanırken fark ediliyor. Sanki araç aniden güç kaybediyormuş gibi hissedilir.

    Bu garipliğin birkaç olası nedeni var. Bazı uzmanlar, bunun şanzımanın düşük viteslerde pürüzsüz olmayan geçişlerinden kaynaklandığını öne sürüyor. Diğerleri ise sorunun motor yönetim sistemindeki bir aksaklıktan kaynaklanabileceğini düşünüyor.

    Peugeot, henüz bu performans garipliğine ilişkin resmi bir açıklama yapmadı. Ancak şirketin konuyu araştırdığına ve bir çözüm üzerinde çalıştığına inanılıyor. Bu arada, bu sorunu yaşayan sürücülerin yetkili bir Peugeot servis merkezine başvurmaları önerilir.

    508 225 Hp'nin genel performansı, bu gariplik dışında oldukça etkileyici. Güçlü motoru ve hassas şanzımanı sayesinde, hem şehir içi hem de uzun yolculuklarda keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Bu performans garipliğinin giderilmesiyle, 508 225 Hp'nin segmentindeki en çekici seçeneklerden biri haline geleceğine şüphe yok.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sütçülüğü opelden almış ortaklığın meyvesi
  • sadece ağırlık farkı var 0 100 değilde ara hızlanmaları daha iyi birde max hızı daha iyi bi sıkıntısı yok aracın
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Açıklanan ağırlıklar arasında 25 kg var hocam. Kendinden 50 beygir düşük araca 130'da yetişiyor araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 13 Aralık 2019; 14:22:13 >
  • launch control olmayan tam otomatik bir şanzımanı var. ilk kalkış hantal kalıyor olabilir.
  • Eat8 ile alakalı. Bu şanzıman güncellenirse net 0.5 saniye daha iyi performans alınabilir. Güvenli tarafta kalıp sorunsuzluk ayağına törpüleme. Birde şanzıman ve motor yeni. Bence ilerleyen zamanlarda veriler iyileşir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-100 fabrika verisi 7.3 saniye. Normal gibi. 19 jantlar, tam otomatik şanzıman falan performansı törpülüyor. Bir de ne kadar 225hp olsa da 1600cc hacmi var. Alt devirlerde vs torku düşük olur. 2.5 turbo 225hp olsa performansı daha iyi olurdu. Sadece hp değerine bakmak yanıltabilir.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz 225hp'yi kaç devirde veriyor acaba?
  • Aktarmada yaşanan kayıplar bunun sebebi. Aynı motoru kullanan CLA veya A serisi ile Megane veya Fluence'in 0-100'ü aynı değil. Mercedes'in daha iyi hem de daha ağır olmasına rağmen.

    Mesela DSG'li Golf 160 HP ile Opel'in 180'lik motoruna sahip Astra'yı kıyaslayın, Golf'ün 0-100'ü daha iyidir. Olay gücü tekere aktarmakta bitiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Hocam DSG çift kavrama zaten çok daha hızlı da tam otomatikler arasında bu kadar fark olduğunu düşünmüyordum açıkçası.
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Değerli hocam çift kavramalar arasında dahi fark büyük aslında. EDC ile DSG arasındaki güç aktarım kaybı hatrı sayılır şekilde büyük. Hoş, Renault bu şanzımanı tasarlarken önceliğini dayanıklılıktan yana kullanmıştı.

    Tam otomatiklerde ise Mercedes arayı açıyor, çok yatırım yapılıyor bu şanzımanlara. 9 ileri tam otomatik şanzımanları şu an rakipsiz durumda. Dizel bitiyo olabilir fakat Hybrid motorların en az 10 senesi var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ya tam otomatik veya çift kavrama falan bunlara takılmayın. 225 beygir için gerçekten çok kötü bir değer. Tamam 0-100 den ziyade 80-140 tercih ederim de bu aracın son hızı 400 falan mı da 0-100 bu kadar yüksek ??
  • Hicbir gariplik yok. Tamamen peugeot muhendislerinin ayarlamasi. Dusuk hacimden yuksek guc aldigin motoru boyle agir bir kasaya koyarsan, surusu daha akici olsun diye sanziman oranlarini ELASTIKIYET uzerine ayarlarsin. Obur turlu araba hot hatch'e doner.

    O kasanin hakki 2.0 litre. Keza passat B8'de 2.0 tsi 220 hp motor secenegi var. Ama bu ulkede 2.0 tsi passat'a vergiler yuzunden sahip olmak yurek isterken 1.6 225 hp peugeot 508'e daha rahat sahip olunabilir.

    Bu arada 1.6 225 hp pug motoru baya saglam ve sorunsuz bir motordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 bluehdi yeterince güçlü ve seri bir motor . Benzinli üzer bak baştan söyleyelim de . Heves geçince geriye yüksek tüketim kalır . O da çok göze batar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7.3 fena değer değil, fakat çift kavramalı bir şanzıman olsaydı çok net 7 nin altına inerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok bu işleri bilmem ama bende aldım peugeot 508 daha hiç bir sorunla karşılaşmadım daha önce de kullandım peugeot aracı onda da yaşamamıştım bir sorun açıkçası bunda da yaşayacağımı zannetmiyorum inşallah sizlerde yaşamaszınız
  • BEKLENTİLERİNİZİ anormal bir hızla yükselttmiyor musunuz???

    7,5 saniyeyi beğenmemek nedir ya 1,6 motor için. Daha düne kadar 2,5 Turbo motorlarla o değerler anca sağlanıyordu. Atmosferik 3,5 litreler veriyordu o değerleri.
  • 1.4 tsi 150 ps lik golf bu 225 bg gücü olan peugeotu haşat eder. Her nekadar anti vagcılar ağlasada vag araçlarda aktarma kaybı çok çok az oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Değerli hocam çift kavramalar arasında dahi fark büyük aslında. EDC ile DSG arasındaki güç aktarım kaybı hatrı sayılır şekilde büyük. Hoş, Renault bu şanzımanı tasarlarken önceliğini dayanıklılıktan yana kullanmıştı.

    Tam otomatiklerde ise Mercedes arayı açıyor, çok yatırım yapılıyor bu şanzımanlara. 9 ileri tam otomatik şanzımanları şu an rakipsiz durumda. Dizel bitiyo olabilir fakat Hybrid motorların en az 10 senesi var.
    Hibrit motor daha başlamadı ne 10 senesi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fulcrum299 F kullanıcısına yanıt
    Yavaşş. 150 golf önce 156thp 308 i geçebilsin sonra 75hp fazla abisini geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.