|
Bildirim
|
sütçülüğü opelden almış ortaklığın meyvesi
|
direksiyona kendisi geçince arabaya +50 bg geldiğini düşünen bir kitle var. 125 lik tsi ile 156 thp yi geçecekmiş. yıllarca apaçi civic tayfası aynı muhabbeti ilk tsi lara karşı yaptı.
|
Hicbir gariplik yok. Tamamen peugeot muhendislerinin ayarlamasi. Dusuk hacimden yuksek guc aldigin motoru boyle agir bir kasaya koyarsan, surusu daha akici olsun diye sanziman oranlarini ELASTIKIYET uzerine ayarlarsin. Obur turlu araba hot hatch'e doner.
O kasanin hakki 2.0 litre. Keza passat B8'de 2.0 tsi 220 hp motor secenegi var. Ama bu ulkede 2.0 tsi passat'a vergiler yuzunden sahip olmak yurek isterken 1.6 225 hp peugeot 508'e daha rahat sahip olunabilir. Bu arada 1.6 225 hp pug motoru baya saglam ve sorunsuz bir motordur. |
Yavaşş. 150 golf önce 156thp 308 i geçebilsin sonra 75hp fazla abisini geçer.
|
1400 kilo kasa ağırlığı, bir de 1.6 litre motor.
1.6 litre motor olduğundan dolayı bu gücü zorlamayla vermiş durumda. Nasıl turbonun zorlamasıyla? Mesela 2.0 TSI 190 beygir motorda, turbo 1500 devirden 4100 devire kadar sabit 320 nm tork verirken, hedeflenen güç 190 beygir olduğu için, 4100 devirden sonra tork sabit bir eğri ile düşürülürken beygir gücü sabit tutulmuş ve 4100 devirden 6000 devire kadar da 190 beygir sabit bir güç üretilmiş. 1.6 motorda ise, küçük motordan yüksek güç almak için konulan turbo 300 nm torku 2000 devirde sunabilmiş ama 2500 devirden sonra 300 nm tork korunamamış ve yavaşça 280 nm'e doğru kaymış. Bu yüzden de üretilen güç 5500 devirde korunmuş 280 küsur nm tork sayesinde 225 beygir gücü üretebilmiş olmasına rağmen 4500 devrin altındaki her alanda, 2.0 TSI motordan az güç üretmiş. Yani motorun üretebildiği maksimum güce bakmak yanıltır. Hangi devirde ne kadar güç geliyor, şanzıman motoru hangi devirler arasında tutarak hızlanma sağlıyor bunlara bakmak lazım. Mesela VW Passat'ı 4100-6000 devir aralığında tuttuğu sürece, sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanma yapabilir. Oysa 1.6 THP motorda sürekli motoru 4500-5500 devir aralığındaki dar bir bantta tutmanız gerekiyor ki 190 beygir üstü gücü kullanabilin. 1000 devirlik aralık çok dar bir bant ve DSG gibi seri bir şanzımanınız yoksa, 1000 devirde 200-225 beygir aralığını kullanarak iyi hızlansanız da, zırt pırt vites değişimi yaparken de zaman kaybedersiniz. Ya da motorun daha güçsüz kaldığı devirleri kullanırsınız. Böylece 190 beygirlik bir motor sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanabilirken, siz aynı 2000 devirlik devamlılığı sağlamak için bu sefer 145 beygir güç ürettiğiniz bandı da kullanmak zorunda kalırsınız. Zaten bu yüzden 8 oranlı bir şanzıman ile daha dar bir bant kullanarak, daha fazla gücü kullanmak hedeflenmiş gibi duruyor. Yani tıpkı torkun tek başına bir şey ifade etmediği gibi, beygir gücü de tek başına bir şey ifade etmez. |
Sen şu çakıyla Aslan avına gittiğini bi anlatsana
|
nbacıshaquılle demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
|
0-100'de en fazla başa baş yürür 508 ile sonra boy boy fark yemeye başlar. Senin Golf'ün 100-200 hızlanması kaç saniye 508'in kaç saniye?
Her ne kadar satmış olsam da Golf gelsin önce eski aracım 1.6 THP 308'i haşat etsin, güldürmeyin http://www.zeperfs.com/en/duel4720-5575.htm |
508 1.6 225 hp'nin 0-180' i 24.2 saniye iken 1.4tfsi 150hp audi a4'un 0-180'i 33.8 saniye. Yani pejo 180'e kadar neredeyse 10 saniye fark atiyor. Yani 1.4'luk audi pejonun tozunu bile yutamaz. O kadar surede tozlar bile dagilir.
508 1.6 225 hp'nin 0-200 32.4 saniye iken 2.0tfsi 245hp audi a4 / 0-200 28 saniye. Yani pejo 4 saniye fark yiyor. Birakta kendisinden 3 kat pahali 20 hp guclu ve 400cc yuksek hacimli premium bir arabadan bu farki yesin. Hayat 0-100 de bitmiyor beyler. Konulara muhendis gibi bakin ama pejo muhendisleri gibi. VW muhendisleri gibi bakarsaniz 0-100 de kafa kafaya yurudugunuz rakibinize 200'e dogru el bile sallayamazsiniz. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 13 Aralık 2019; 14:22:13 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|