
2024 PEUGEOT E-3008
Sızıntı fotolar geldi




2024 MERCEDES AMG GT
Tasarımda 911 den ilham alındığı belli ama çok güzel oldu.







TÜRKİYE MAYIS AYI SATIŞLARI
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 Mayıs ayında %70,9, otomobil pazarı %68,5, hafif ticari araç pazarı ise %79,9 oranında arttı.
• 2023 yılı Mayıs ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2022 yılı Mayıs ayına göre %70,9 artarak 111.356 adet oldu.
• 2023 Mayıs ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %68,5 artarak 87.218 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %79,9 artarak 24.138 adet oldu.
• Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Mayıs ayı ortalama satışlara göre %69,1 arttı.
• Otomobil pazarı, 10 yıllık Mayıs ayı ortalama satışlara göre %69,2 artış gösterdi.
• Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Mayıs ayı ortalama satışlara göre %69,1 arttı.

2023 BMW 5 SERİSİ TANITILDI
Her zamankinden daha dinamik, çok sayıda dijital yenilik ve ilk kez tamamen elektrikli sürüş özelliği sunan yeni BMW 5 Serisi Sedan, bu şekilde öne çıkıyor. Dünyanın en başarılı iş sedanının yeni versiyonu BMW i5 olarak üst orta sınıf araç segmentinde sürdürülebilir birinci sınıf mobiliteye giden yolda liderliği ele alıyor. Tutarlı elektrifikasyon, "QuickSelect" özellikli gelişmiş BMW iDrive ekranı ve kontrol sistemi, yeni dijital hizmetler ve tüm ürün yaşam döngüsü boyunca artırılmış sürdürülebilirlik, BMW Group'un mevcut dönüşümünde merkezi öneme sahip olan geleceğin alanlarında kaydedilen ilerlemeyi karakterize eder.
Yeni BMW 5 Serisi Sedan'ın pazar lansmanı Ekim 2023'te başlayacak. Yeni model nesli dünya çapında tamamen elektrikli sürüşle ve pazar bölgesine bağlı olarak plug-in hibrit sistemlerin yanı sıra yüksek verimliliğe sahip olarak sunulacak. 48 volt hafif hibrit teknolojisi dahil olmak üzere benzinli ve dizel motorlar. Önceki tüm model nesilleri gibi, yeni BMW 5 Serisi Sedan da BMW i5 için elektrikli motorların ve yüksek voltajlı pillerin üretildiği BMW Group Dingolfing Fabrikasında üretiliyor.
Yeni versiyonun uzunluğu 97 milimetre artarak 5.060 milimetreye, genişliği 32 milimetre artarak 1.900 milimetreye ve yüksekliği 36 milimetre artarak 1.515 milimetreye yükseldi. Dingil mesafesi 20 milimetre uzatılarak 2.995 milimetreye çıkarıldı.
Yeni tasarlanmış spor koltuklar standart donanımdır. İsteğe bağlı konforlu koltuklar, çok çeşitli elektrikle çalışan ayar seçenekleri sunar. Yeni BMW 5 Serisi Sedan, markanın tamamen vegan iç mekanı standart olarak sunan ilk modelidir. Buna koltukların yüzeyleri, ön panel ve kapı panelleri ile ilk kez direksiyon simidi de dahildir. Deri benzeri özelliklere sahip Veganza versiyonundaki oturma yüzeyleri, isteğe bağlı olarak dekoratif delikli olarak da temin edilebilir. Diğer isteğe bağlı donanımlar arasında birkaç iki renkli varyantta BMW Individual Merino deri döşeme yer alır.
En üst model olarak tamamen elektrikli BMW i5 M60 xDrive.
Tamamen elektrikli BMW i5, kapsamlı bir şekilde geliştirilmiş beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi ile donatılmıştır ve iki model olarak piyasaya sürülmüştür. BMW i5 M60 xDrive 601 hp'ye kadar güç sunar. Ön ve arka akslardaki iki adet son derece entegre tahrik ünitesi elektrikli dört tekerlekten çekişi oluşturur. M Sport Boost veya M Kalkış Kontrolü işlevi etkinleştirildiğinde, üretilen sistem torku 820 Nm'ye kadardır. Bu, BMW i5 M60'ın sıfırdan 100 km/sa hıza 3,8 saniyede çıkmasını sağlar, azami hızı elektriksel olarak 230 km/sa (143 mph) ile sınırlandırılmıştır.
BMW i5 eDrive40. Elektrikli motoru arka tekerlekleri tahrik eder ve Sport Boost veya Kalkış Kontrolü işleviyle maksimum 250 kW/340 hp güç ve 430 Nm'ye kadar maksimum tork üretir. BMW i5 eDrive40 sıfırdan 100 km/sa hıza 6,0 saniyede ulaşır ve azami hızı 193 km/sa'dir.
Yerden tasarruf sağlayan yüksek voltajlı batarya, gövdenin altına yerleştirilmiştir ve 81,2 kWh kullanılabilir enerji içeriği sağlar. Verimli elektrik motorlarına ek olarak, uyarlanabilir geri kazanımın en son versiyonu ve iç mekanın ısıtılması ve soğutulması için ısı pompası teknolojisinin akıllı bir kombinasyonu, sürüş ve yüksek voltajlı batarya, uzun menzile katkıda bulunur. İlgili WLTP değerleri, BMW i5 M60 xDrive için 455 - 516 kilometre ve BMW i5 eDrive40 için 497 - 582 kilometredir. Yeni MAX RANGE fonksiyonu ile güç ve hız sınırlandırılarak ve konfor fonksiyonları devre dışı bırakılarak gerektiğinde menzil yüzde 25'e kadar artırılabiliyor.
48 volt hafif hibrit teknolojisine sahip yeni benzinli ve dizel motorlar.
BMW Group Efficient Dynamics motorlarının yeni modüler neslinden benzinli ve dizel motorlar pazara özel bir seçimle sunulacak. Artık baştan sona 48 volt hafif hibrit teknolojisine sahipler ve standart olarak yeni 8 vitesli Steptronic Sport şanzımanla birleştirildiler.
Avrupa'da pazar lansmanı, dört silindirli 208 hp BMW 520i Sedan modellerini görecektir . 197 hp BMW 520d Sedan ve BMW 520d xDrive Sedan. Model yelpazesi, 2024 baharında en yeni nesil plug-in hibrit tahrikli iki varyantla tamamlanacak. 2024'ten itibaren BMW 5 Serisi Sedan için yeni bir sıralı altı silindirli dizel motor sunulacak. 2024'te BMW i5'in elektrikli dört tekerlekten çekişli başka bir versiyonu da onu takip edecek.












































TÜRKİYE NİSAN AYI SATIŞLARI
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 Nisan ayında %62,7, otomobil pazarı %69,9, hafif ticari araç pazarı ise %40,1 oranında arttı.
• 2023 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2022 yılı Nisan ayına göre %62,7 artarak 97.679 adet oldu.
• 2023 Nisan ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %69,9 artarak 77.398 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %40,1 artarak 20.281 adet oldu.
• Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %55,2 arttı.
• Otomobil pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %58,3 artış gösterdi.
• Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %44,3 arttı.

2023 MERCEDES E-SERİSİ (W214)
Avrupa'da satışlar 2023 yazında başlayacak
Avrupa'da bulunan tüm modellerin yarısı dördüncü nesil plug-in hybrid olacak
214 serisinin ilk sedan modelleri 2023 sonbaharında Avrupa satış ortaklarına ulaşacak.
Sürücü, önceki modele göre beş milimetre daha fazla baş mesafesine sahip. Arka yolcular özellikle iki santimetre daha uzun dingil mesafesinden yararlanıyor: Diz mesafesi ve maksimum diz mesafesi sırasıyla 10 ve 17 milimetre artırıldı. Arka dirsek genişliğindeki artış daha da fazla: şimdi 1519 milimetre. Bu 25 milimetrelik bir artış ve neredeyse S sınıfı seviyesinde. Bagaj kapasitesi 540 litreye kadar.
Yeni E-Serisi, Teknoloji paketiyle birlikte opsiyonel olarak sunulur. Bu, ADS+ sürekli ayarlanabilir sönümleme ve arka aks direksiyonuna sahip çok yönlü AIRMATIC havalı süspansiyon sistemini içerir. Havalı yaylara ve uyarlanabilir ADS+ amortisörlere sahip AIRMATIC süspansiyon çok hassas tepki verir. Seviye kontrolü AIRMATIC'in bir diğer özelliğidir. Araç yükünden bağımsız olarak yerden yüksekliği sabit tutar, ancak gerektiğinde değişiklik de yapar.
Yeni E-Serisi, isteğe bağlı arka aks yönlendirmesi ve buna eşlik eden ön aksta daha doğrudan direksiyon oranı ile özellikle çevik ve dengeli. Arka akstaki direksiyon açısı 4,5 derecedir. Bu, dönüş dairesini 90 santimetreye kadar azaltır.
E-Serisi artık daha akıllı, kişiselleştirme ve etkileşimde yeni bir boyut kazanıyor. Aynı zamanda, elektronik mimari daha çok yazılım odaklı ve daha az donanım odaklıdır.
Önceden ayrı olan etki alanlarının bilgi işlem işlevleri, tek bir işlemcide gerçekleşir. Böylece ekranlar ve MBUX bilgi-eğlence sistemi yeni, çok güçlü bir merkezi yerleşik bilgisayarı paylaşıyor. Bu ağ biçimi, veri akışlarının performansını ve hızını artırır.
Eğlence paketi (MBUX Entertainment Plus) yeni E-Serisi için mevcut olacak. Mercedes me connect hizmetlerini ve bir üçüncü taraf sağlayıcıdan bir veri paketini içerir. Pazara bağlı olarak, iletim teknolojisi olarak 5G'ye sahip bir iletişim modülü kullanılır.
Dijital Araç Anahtarı ile E-Serisi, yanında uyumlu bir cihaz taşıyan sürücü tarafından kolayca çalıştırılabilir ve kilitlenebilir. Anahtar paylaşımı da mümkündür: aile üyelerini veya arkadaşları E-Serisi'ni kullanmaya davet etmek için çeşitli dijital kanallar kullanılabilir. Bunu yaparken, araç sahibi farklı haklar atayabilir, yalnızca araca erişim verebilir veya sürülmesine izin verebilir. Araç aynı anda birkaç kullanıcıyı tanıyabilir ve Dijital Araç Anahtarı 16 kişiye kadar paylaşılabilir. Mercedes me connect hizmetlerinin mevcut olduğu pazarlarda, Dijital Araç Anahtarının ön kurulumu, KEYLESS-GO Konfor Paketinin bir parçasını oluşturur. Bu donanım kombinasyonu, Premium Paket'ten itibaren yeni E-Serisi'nde mevcuttur.
Ses Görselleştirme özellikli yeni Aktif Ortam Aydınlatması ile, yeni E-Serisi'ndeki yolcular müziği üç duyu ile deneyimleyebilir: müzik parçaları ve filmlerden veya uygulamalardan gelen sesler duyulabilir (istenirse Dolby Atmos® teknolojisi ile), hissedilebilir (arzu edilirse) isteğe bağlı Burmester® 4D surround ses sistemindeki ses rezonans dönüştürücülerinin sayısı) ve şimdi de "görülüyor". Görselleştirme, Aktif Ortam Aydınlatmasının (isteğe bağlı ekstra) ışık şeridinde gerçekleşir. Bu, ilk kez E-Serisi'nin her yerinde geçerlidir. Örneğin, hızlı vuruş dizileri, hızlı ışık değişikliklerine neden olurken, akıcı ritimler, yumuşak bir şekilde birleşen aydınlatma ruh halleri yaratabilir.
Ön yolcu, isteğe bağlı ekranlarında, direksiyon başındaki sürücü onlara bakarken bile TV veya video akışı gibi dinamik içerikleri izleyebilir. Bunun nedeni, ekranın değiştirilebilir olmasıdır. Gelişmiş kamera tabanlı gizlilik işlevi, parlaklığını ve dolayısıyla sürücünün dikkatinin dağılması riskini azaltır.
Aşağıdaki uygulamalar, E-Serisi piyasaya sürüldüğünde merkezi ekranda mevcuttur: eğlence platformu "TikTok", oyun "Angry Birds", ortak uygulama "Webex" ve ofis uygulaması "Zoom"; yanı sıra tarayıcı "Vivaldi". Ayrıca, ZYNC eğlence portalı (isteğe bağlı olarak) tek bir kullanıcı arabirimi aracılığıyla merkezi ve yolcu ekranlarında video akışı, isteğe bağlı içerik, etkileşimli deneyimler, yerel video programları, spor, haber, oyun ve çok daha fazlasını sunar.
Diğer bir yeni özellik ise ön panelin üzerinde bir selfie ve video kameradır (isteğe bağlı MBUX Superscreen'in bir parçasıdır). Araç dururken, sürücü ör. "Webex" ve kişisel fotoğraf ve videolar çekin.
MBUX ile daha fazla kullanım kolaylığı da mevcuttur. "Sadece Konuş" işleviyle, akıllı sesli komut artık "Hey Mercedes" anahtar kelimesi olmadan etkinleştirilebilir. İşlev etkinleştirildiğinde, ekranda kırmızı bir mikrofon simgesi görünür. Bu, aracın hazır olduğunu ve komutları beklediğini gösterir.
Yatıştırıcı sesler, harekete geçiren masaj, harekete geçiren ışık - Mercedes-Benz, çeşitli yapılandırılmış ENERGIZING COMFORT programları ve ENERGIZING COACH'ın bireysel önerileri ile kapsamlı bir sağlıklı yaşam programı sunar. E-Serisi, yeni bir özelliğin başlangıcına işaret ediyor: ENERGIZING COMFORT'un seyahat hastalığı önleme programı, etkilenen yolcuların semptomları hafifletmesine yardımcı olabilir. ENERGIZING COACH için orta vadede bir bio-feedback işlevi planlanıyor. Bu, nefes egzersizleri ile stres hissini azaltabilir.
THERMOTRONIC otomatik klima kontrolü (isteğe bağlı ekstra) ile Dijital Havalandırma Kontrolü, konfor deneyimini geliştirir. Ön havalandırma deliklerini istenen havalandırma senaryosuna göre otomatik olarak ayarlar. Bu, örneğin kullanıcı profili aracılığıyla her koltuk için yapılabilir. Ancak nozüller, her zamanki gibi elle de hizalanabilir.
Mercedes-Benz, 1946'dan beri 16 milyondan fazla üst orta sınıf araç üretti. E-Serisi'nin mirası, markanın ilk günlerine kadar uzanıyor.
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra operasyonlar yeniden başladığında, orijinal olarak 1936'da tanıtılan Model 170 V (W 136) üretime geri döndü. 1947'de Sedan, Mercedes-Benz'in savaş sonrası ilk binek otomobili oldu. 1953'ün kendi kendini taşıyan "Ponton" gövdeli 180 modeli (W 120), yeni teknik ve biçimsel özellikler getirdi. 1961'de bunu "Tailfin" serisinin (W 110) dört silindirli versiyonları izledi. 1968'de "Stroke/8" serisinin (W 114/115) üst orta sınıfı bir sonraki büyük adımı simgeliyordu. 1976'dan sonraki 123 model serisi daha da başarılı oldu.
1984'ten 1995'e kadar üretilen 124 model serisi ilk kez E-Serisi adını taşıyordu. 1993 yılının ortalarından itibaren. "Çift far" yüzü ve yenilikçi teknoloji, 1995 yılında piyasaya sürülen 210 model serisinin karakteristik özellikleriydi. 211 model serisinin E-Serisi, 2002 yılının başlarında piyasaya sürüldü. E-Serisi 212 (Sedan ve Emlak) ve 207 ( Bunu Cabriolet ve Coupé) model serileri 2009'da izledi. Mercedes-Benz E-Serisi model serisi 213, 2016'da ve 2017'den itibaren de ilk kez bir All-Terrain olarak görücüye çıktı. Ayrıca 238 model serisinin coupe ve cabriolet modelleri de bulunmaktadır.






































2023 Mercedes-Maybach EQS SUV Tanıtıldı
Mercedes-Maybach EQS SUV: Efsanevi markanın tamamen elektrikli ilk modelinin prömiyeri
- Elektromobilite çağında otomotiv mükemmelliğini yeniden tanımlıyor
- Arka kısımda koza etkisi ile maksimum lüks ve konfor
- Mercedes-Benz ailesinin sürdürülebilir şekilde işlenmiş deriye sahip ilk modeli
- MAYBACH sürüş programı ve maksimum gürültü konforu ile sıra dışı sürüş deneyimi
Efsanevi marka, Mercedes-Maybach EQS 680 SUV ile ilk tamamen elektrikli seri modelini sunuyor. Mercedes-EQ'nun EQS SUV teknolojisine dayalıdır ve onu, Karl Maybach'ın "İyi olan aynı zamanda güzel olmalıdır" özdeyişine uygun olarak Maybach'ın ayrıcalığıyla birleştirir. Kaputta dik bir Mercedes yıldızı bulunan özel dış cephe ve Maybach'a özgü radyatör ızgarasını elektromobilite çağına taşıyan çarpıcı siyah ön panel, benzersiz bir görünüm sağlar. İsteğe bağlı iki tonlu boya da markaya özgüdür. Seçkin malzemeler, mükemmel işçilik ve özel detaylar sayesinde ferah iç mekan, koza etkisi yaratan bütünsel bir konfor deneyimi sunuyor.
"Mercedes-Maybach müşterileri sıra dışı şeyler bekliyor ve biz onların yüksek beklentilerini aşmayı hedefliyoruz. Mercedes‑Maybach EQS SUV, lüks segmente odaklanmamızla dijital ve elektrikte liderlik etme tutkumuzu birleştiriyor. Mercedes-Maybach'ın tamamen elektrikli ilk aracı, Mercedes-Benz'in en iyi teknolojilerini yalnızca Mercedes-Maybach'ta bulunan ekstra konfor ve bireysel ayrıntılarla tamamlıyor." Ola Källenius, Yönetim Kurulu Başkanı Mercedes-Benz Group
AG
“Mercedes-Maybach EQS SUV, tamamen elektrikli, tam boyutlu ilk lüks SUV'umuz. Mercedes-Maybach'ta olağanüstünün parlaklığını güzele katmak için çalışıyoruz. İç mekan, duygusal ve şık bir ifadedir. Lounge karakteri en üst düzeyde lüks seyahat vaat ediyor. Yenilikçi, ilerici SUV oranlarıyla birlikte, geleceğin SUV lüksünü tamamen yeniden tanımlıyoruz.”
Gorden Wagener, Baş Tasarım Sorumlusu Mercedes-Benz Group AG
“Mercedes-Maybach EQS SUV, marka tarihimizde bir kilometre taşıdır. Bizim için elektromobilite çağında otomotiv mükemmelliğinin yeniden tanımlanmasından daha azını temsil etmiyor. Müşterilerimiz, Maybach'a özgü olağanüstü bir havayla tamamen birinci sınıf bir elektrikli sürüş deneyimini sabırsızlıkla bekleyebilirler."
Daniel Lescow, Mercedes-Maybach Başkanı, Mercedes-Benz Group AG
Dış tasarım: Markaya özgü ön uç, krom vurgular ve tasarım öğesi olarak marka amblemi
Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ'nun EQS SUV'sinin dinamik amaca yönelik tasarımını, ona kendi karakterini veren özel öğelerle zenginleştiriyor. Mercedes yıldızı kaputun üzerinde tahtta oturuyor ve durumu tanımlıyor. Ön kısım, üç boyutlu derinlik görünümünde dikey, krom kaplama şerit şeritlere sahip markaya özgü siyah panel ile karakterize edilir. Büyük siyah panel ilk kez düzgün bir şekilde kapatılmıştır. Radar sensörleri için yüksek teknoloji öğesi tamamen entegredir ve artık görünmez. Tamponun hava girişinde krom kaplı, filigran çıtalar da bulunabilir. Klasik MAYBACH yazısı, standart DIGITAL LIGHT farların sürekli ışık şeridiyle bir birim oluşturan krom kaplı dekoratif bir şeride ihtiyatlı bir şekilde dahil edilmiştir. Birkaç küçük marka amblemli Maybach deseni, yan tamponun kaplama kısımlarında da bulunabilir. DIGITAL LIGHT, özel bir ışık gösterisi ile sürücüyü karşılar ve uğurlar. Bir başka selamlama olarak, Maybach deseninin animasyonlu bir projeksiyonu dört kapıda da parlıyor.
Yandan bakıldığında, belirli özellikler arasında yan camlardaki kalın krom çerçeveler ve krom kaplı B sütunu kaplaması bulunur. Bu dekoratif unsur, Mercedes-Maybach imzasının ayrılmaz bir parçasıdır ve arka oturma alanının uzunluğunu vurgular. D sütunundaki bir Maybach amblemi, yüksek kalitenin altını çiziyor. EQS yazısı, ön cam üçgenine ince bir şekilde entegre edilmiştir. Parlak siyah kaplamalara sahip belirgin çamurluk bombeleri, SUV'nin gücünü ve duygusal varlığını vurguluyor. Uygun şekilde, Mercedes-Maybach EQS SUV, özel 21 veya 22 inç alaşım ve dövme jantlar üzerinde hareket eder. MAYBACH yazısı, entegre, zarif tasarımlı poyra kapaklarında bulunabilir. Diğer bir dikkat çekici özellik ise karanlıkta aydınlatılan standart marşpiyelerdir. Basamaklar eloksallı alüminyumdan yapılmıştır, siyah panel cephesinin ince çizgili görünümünü yansıtıyor. Maybach amblemi de buraya şık bir şekilde entegre edilmiştir.
Arkada, arka lambalar, iki parçalı bir sarmal ile sürekli bir ışık şeridi olarak özel karakteri vurguluyor. Işıklar tüm genişlik boyunca canlandırılmıştır. MAYBACH yazısının yanı sıra bagaj kapağında, arka apronda ve spoyler dudağında da krom süslemeler var.
Mercedes-Maybach EQS SUV'nin özel görünümü aynı zamanda markaya özgü filigran ince çizgili iki tonlu boyayı da içerir. En yüksek kalite kriterlerine göre elle uygulanır ve beş renk kombinasyonu mevcuttur: ileri teknoloji gümüş/obsidyen siyahı, yüksek teknoloji gümüş/deniz mavisi, obsidyen siyahı/selenit grisi, obsidyen siyahı/kalahari altın ve kadife kahvesi/ Oniks siyah.
İç tasarım: Gelenek ve avangardın birleşimi
İç mekanın tasarımı da sürekli olarak Maybach'ın “İyi olan aynı zamanda güzel de olmalıdır” ilkesini takip ediyor. Ön yolcular için öne çıkan özellikler, "sıfır katmanlı" standart MBUX Hiper Ekranı ve her üç ekranda da Mercedes‑Maybach'a özgü çalıştırma animasyonlarıdır. Genel görünüm, zarif koyu mavi renkte Mercedes-Maybach EQS SUV için özel olarak tasarlanmıştır. Gösterge panelinin "MAYBACH" modunda animasyonlu gösterimi, çok sayıda ayrıcalıklı özellik içerir. İki tüpteki işaretçiler, hıza ve sürüş tarzına göre rüzgarda zarif bir şekilde hareket eden ipek bir eşarp gibi tasarlanmıştır. Aynı zamanda, rakamlar boyutlarını değiştirir ve dinamik olarak açılır veya kapanır. Yuvarlak enstrümanların çerçeveleri, markanın tipik özelliği olan pembe altındandır. Tüplere alternatif bir teşhir biçimi, sportif "Pure EV" stilidir. Üç boyutlu bir performans çubuğu, ilgili sürüş durumunu (sürüş, hızlanma, şarj) aktarır.
Merkezi ekran, tanıdık ana ekran ve sözde "sıfır katman" ile başlar. Bu temel ayarda navigasyon haritası hakimdir. Sürücü, uygulamayı değiştirmeden en yaygın etkileşimlerin yüzde 80'ini doğrudan gerçekleştirebilir. Sistem duruma göre tepki verir ve akıllı öneriler ve ileriye dönük tekliflerle kişiselleştirilir.
Her üç ekranın da işlevsel içeriği ve çalışma yapısı, Mercedes-EQ'nun EQS SUV'una karşılık gelir. Görünüm, üç ekran stili (sağduyulu, sportif, MAYBACH) ve üç mod (navigasyon, yardım, servis) ile özelleştirilebilir. Sağduyulu stilde, içerik mümkün olduğu kadar azaltılır ve seçilen ortam aydınlatmasının renk değişimi ile uyumlu bir şekilde koordine edilir.
Arka yolcular, ön koltukların sırtlıklarındaki iki adet 11,6 inçlik ekranla aynı kapsamlı bilgi-eğlence ve konfor özelliklerini deneyimliyor. Standart MBUX High-End Arka Koltuk Eğlencesi ile içerik, çeşitli ekranlarda hızlı ve kolay bir şekilde paylaşılabilir. Navigasyon hedeflerini arka koltuklardan seçmek ve değiştirmek de mümkündür. Standart donanım ayrıca aracın dışında da kullanılabilen MBUX arka tableti ve MBUX İç Mekan Asistanını içerir. Kameraların yardımıyla, vücut ve el hareketlerinden yolcuların çalışma isteklerini tanıyabilir ve örneğin okuma ışıklarını yakmak gibi ilgili işlevleri yerine getirebilir.
Mükemmel işçilikle üretilmiş doğal malzemeler, yüksek teknoloji görünümüyle şık bir kontrast oluşturuyor. Mercedes-Maybach EQS SUV standart olarak espresso kahverengi/inci balao kahverengi sıcak renklerde Maybach Exclusive Nappa deri ile sunulur. Macchiato beji/bronz inci kahverengi opsiyonel olarak mevcuttur. Daha da sofistike bir görünüm için Maybach MANUFAKTUR Exclusive Nappa deri, kristal beyazı/gümüş grisi inci renginde bir seçenek olarak mevcuttur. Tüm iç mekan renklerindeki deri, sürdürülebilir işlemeden gelir. Dekoratif parçalar olarak doğal ahşaplar mevcuttur: MANUFAKTUR kahverengi açık gözenekli huş ağacı ve kahverengi açık gözenekli MANUFAKTUR ceviz ağacı ve ayrıca MANUFAKTUR piyano cilası siyah akıcı çizgiler.
Bir tasarım unsuru olarak çeşitli noktalara entegre edilen Maybach amblemi, markaya özgü yüksek kaliteli görünümün altını çiziyor. Paslanmaz çelik pedal sistemini, baş dayamalarındaki minderleri, ön koltuk sırtlıklarını ve bir izdüşüm olarak arkadaki ayak bölgesini süslüyor. Birinci sınıf arka bölümle birlikte, arka koltuklar arasındaki ahşap kaplamada da bulunabilir. Bagaj açıkken bagaj kapağının iç kaplamasında da görülebilir. Marka yazısı direksiyon simidini farklılaştırıyor ve tüm yolcuları paslanmaz çelik kapı eşiklerinde aydınlatılmış bir şekilde karşılıyor.
Kaynak tasarrufu sağlayan lüks: Mercedes-Maybach bitkisel tabaklanmış Nappa deriyi piyasaya sürüyor
Mercedes-Maybach EQS SUV, Mercedes-Benz AG'nin bitkisel tabaklanmış deri ile donatılmış ilk modelidir. Kahve çekirdeği kabukları tabaklama maddesi olarak kullanılır. Bronzlaşma için kullanılan su, kapalı bir devrede iletilir ve geri dönüşümden sonra doğal su kaynaklarına geri döner. Tabaklamada kullanılan yağlama maddeleri de sadece bitki bazlıdır. Sürdürülebilir şekilde işlenmiş deri tuzla korunmaz. Bu da deri koltuklu araç başına yaklaşık 45 kilogram tuz tasarrufu sağlıyor. Gübrelenebilir saksılar, yalıtım köpükleri veya döşeme tahtaları gibi yeni ileri dönüşüm ürünleri tabaklamanın "yan ürünlerinden" üretilir. Sürdürülebilir şekilde işlenmiş deri bu nedenle kaynak tasarrufu sağlar. Kahve çiftçileri de kahve çekirdeği kabuklarını satarak ikinci bir gelir elde ettikleri için fayda sağlıyor.
Mercedes-Benz, sürdürülebilir şekilde işlenmiş gerçek deri için bağlayıcı kriterler tanımlamıştır. Tedarikçiler için önemli bir satın alma şartı, deri tedarik zincirinin herhangi bir şekilde yasadışı ormansızlaştırma içermemesidir. Otlatma alanları, doğal ormanların tehlikeye girmesine veya yok olmasına katkıda bulunmamalıdır. Bu bağlamda ortaklar, çiftlik bölgesinden son ürüne kadar tüm tedarik zincirlerini ifşa etmelidir. Deri deriler, yalnızca türlerine uygun bir şekilde tutulan hayvanlardan gelebilir. Tabaklama için sadece tamamen krom içermeyen bitkisel veya alternatif olarak sürdürülebilir tabaklama maddeleri kullanılabilir. Rafine deri için Mercedes-Benz, ortaklarının katma değerli sürecin tüm aşamalarında (Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi) bir eko-denge yürütmesini şart koşuyor.
Mercedes-Maybach, lüksü sürdürülebilirlikle birleştirmek istiyor. Mercedes-Maybach EQS SUV'de çok sayıda parça ve bileşen kaynak tasarrufu sağlayan malzemelerden yapılmıştır. İkincil çelik ve geri dönüştürülmüş alüminyum da dahildir. Geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanılması, dekarbonizasyon yolunda önemli bir önlemdir. Buna, Mercedes-Maybach EQS SUV ve aküsünün ABD, Alabama'daki Mercedes-Benz tesislerinde net karbon nötr üretimi de ekleniyor. Mercedes-Benz'in amacı, yeni araç filosundaki binek otomobil başına CO2 emisyonlarını tüm yaşam döngüsü boyunca bu on yılın sonunda 2020 seviyelerine kıyasla en az yarıya indirmektir. 2039'dan itibaren, yeni araba ve minibüs filosu, yaşam döngüleri ve tüm değer zinciri boyunca net karbon nötr olmalıdır.
Arka: Tüm duyular için bütünsel bir konfor deneyimi sunan özel salon
Mercedes-Maybach EQS SUV'nin arka kısmında, zarif malzemeler, mükemmel işçilik ve özel detayların birleşimi, tüm duyular için kendine yeten, kendini iyi hissettiren bir atmosfer yaratır - sözde koza etkisi. Ön koltuklar gibi standart Executive koltuklar da havalandırma, masaj işlevi ve boyun ve omuz ısıtması ile donatılmıştır. Baldır masajı ve Şoför Paketi de mevcuttur. Sağ arka yolcu yatma pozisyonunu seçer seçmez, ön yolcu koltuğu otomatik olarak şoför pozisyonuna geçer. ENERGIZING COMFORT kapsamında masaj programları da mevcuttur.
Birinci Sınıf Arka donanımla, ön orta konsol arka koltuklara kadar yüzen bir bant gibi devam ediyor. Tamamen elektrikli Mercedes-Maybach EQS SUV için yeniden tasarlandı. Ahşap kaplama, arka saklama bölmesini ilk kez süslüyor. Ön koltuk sırtlıklarının sırtlarındaki ve arka koltukların arasındaki ahşap kaplamayı tamamlayarak, kendini iyi hissettiren koza atmosferini görsel olarak güçlendirir. Ayrıca, orta konsolda yer alan ve Maybach amblemini dikkat çekmeden zemine yansıtan bir projektör de yeni. Mercedes‑Maybach S-Serisi'nde olduğu gibi ek donanım, iki termal bardak tutucu ve standart MBUX arka tablet için bir raf içerir. Dört adet hızlı şarj olan USB-C bağlantı noktası ve iki adet HDMI arabirimi de gezginlerin kendi dijital cihazlarını kolayca kullanabilmelerini sağlar. İsteğe bağlı olarak orta konsol iki katlanır masa içerebilir,
Bireysel aydınlatma modları için çeşitli olanaklar
C sütunlarının her birine bir tasarım lambası entegre edilmiştir. Uyarlanabilir arka aydınlatma, tutma kollarında ek okuma lambaları ve tavan döşemesinde ışık şeritleri sunar. Işık noktalarının hem parlaklığı hem de boyutu ve konumu ayarlanabilir. Aynı zamanda, hassas çalışma ile rahat oda aydınlatması arasında geniş bir aralık mümkündür. Açık renk ayarı, insanın günlük ritmini otomatik olarak takip eder ancak elle de ayarlanabilir. Buna, tavan döşemesine ve arka koltukların arkasına kadar tüm araç boyunca uzanan Ortam Aydınlatması da eklenir. Ayrıca Mercedes-Maybach EQS SUV, 253 ayrı ayrı kontrol edilebilir LED ve 64 ayrı seçilebilen renk ile Aktif Ortam Aydınlatması içerir. Bunlar, Maybach'a özgü Rose Gold White ve Amethyst Glow renk şemalarını içerir. Bireysel aydınlatma modları için çeşitli seçenekler de koza etkisinin altını çiziyor. Markaya özgü “Hoş Geldiniz” sunumu, yolcuları özel bir ışık oyunuyla karşılar: aracın üzerinden geçen ve özellikle arka kapılar için sahneyi hazırlayan bir ışık halısı.
Hava kalitesi: Kirleticiler dışarıda kalır
ENERGIZING AIR CONTROL Plus, HEPA filtreli (Yüksek Verimli Partikül Hava) standart olarak iyi hava kalitesi sağlar. Hava kalitesi sensörü, taze hava devridaim anahtarını destekler. Klimalı sirkülasyon havası, sirkülasyon havası modunda birkaç kez filtrelenir. HEPA filtresi, gelen dış havayı ince toz, çok küçük parçacıklar ve polenden etkili bir şekilde temizler. Hem HEPA filtrede hem de kabin filtresinde bulunan özel bir aktif karbon, kokuların yanı sıra kükürt dioksit ve nitrojen oksitleri de filtreler. Temiz hava ile yıkama düzenli aralıklarla gerçekleşir. Ön klima, uçağa binmeden önce iç havanın temizlenmesini mümkün kılar. Aracın içindeki ve dışındaki partikül madde değerleri de MBUX'ta görüntülenir. Kendi hava kalitesi menüsünde ayrıntılı olarak listelenirler. Dış hava kalitesi düşükse,
Aktif koku alma, koku alma duyusuna da hitap eder. Standart AIR BALANCE Paketinin bir parçasıdır. Mercedes-Maybach EQS SUV için özel bir koku yaratıldı. 12 MOOD Ebony olağanüstü ve kutuplaştırıcı bir koku. Amacı memnun etmek değil, baştan çıkarmaktır. Canlandırıcı sandal ağacı, özel bir kompozisyon oluşturmak için baharat notalarıyla birleşir.
Ses deneyimi: Sürükleyici müzik keyfi ve özel Maybach sürüş sesi
Standart Burmester® 4D surround ses sistemi ile Mercedes-Maybach EQS SUV, en üst düzeyde ses deneyimi sunar. Müziğe daha fazla alan, netlik ve derinlik kazandıran Dolby Atmos sürükleyici ses deneyimine sahiptir. Dolby Atmos, ayrı ses öğelerini veya nesneleri üç boyutlu bir ses alanına yerleştirmeyi ve bunları herhangi bir oynatma ortamına uyarlamayı mümkün kılar. Yolcular, müziklerini sanatçının orijinal stüdyo kompozisyonuna eşit netlikte duyabilir.
Ses sistemi 15 hoparlör içerir: ön ayak bölmesinde iki ön bas hoparlörü, her kapıda bir orta kademe ve bir tweeter, tavan döşemesinde iki 3D hoparlör, bagaj bölmesi kapağında iki surround hoparlör ve gösterge panelinde bir orta hoparlör. Ayrıca her koltukta iki uyarıcı vardır. Yapıdan kaynaklanan gürültünün koltuklarda doğrudan yeniden üretilmesi, dinleme deneyimini dört boyutlu hale getiriyor. Ön yolcu koltuğunda ve arka koltukta oturan yolcular da 4D sesi kulaklıkların ses içeriğine uygulayabilir. Ses, her MBUX kullanıcı profili için ayrı ayrı ayarlanabilir.
Farklı ses dünyalarıyla sürüş sesi aynı zamanda akustik bir deneyime dönüşür. "Aerial Grace", tamamen elektrikli Mercedes-Maybach modeli için özel olarak oluşturulmuş ve iç mekanda duyulabilen sürüş sesinin adıdır. İnteraktiftir ve gaz pedalı konumu, hız ve dinlenme dahil bir düzine farklı parametreye tepki verir. Akıllı ses tasarım algoritmaları kullanılarak, sesler Burmester® 4D surround ses sisteminin amplifikatöründe gerçek zamanlı olarak hesaplanır ve hoparlörler tarafından çalınır.
Gürültü konforu: Özellikle sessiz arka kısma sahip SUV
Yeni lüks SUV, Mercedes-EQ'nun EQS SUV'sinin mükemmel gürültü ve titreşim konforunu temel alıyor. Bu, elektrikli aktarma organlarının önde ve arkada kapsüllenmesini, ön akstaki yenilikçi destek çerçevesini ve lastik takozlarla çift olarak ayrılan tahrik ünitelerini içerir. Seçilen kaporta profillerindeki özel akustik köpükler ve gövde altı kaplamasındaki rampalar da benimsendi. Tekerlek davlumbazlarına atılan kumun sesini azaltırlar.
Mercedes-Maybach EQS SUV'deki daha kapsamlı NVH önlemleri (Gürültü, Titreşim, Sertlik) öncelikle arkaya yöneliktir. ARTICO suni deri ile kaplı bagaj bölmesi örtüsü, tıpkı bir salonda olduğu gibi gövdeye sabitlenmiş enine bir bölmedir. Arka koltuk arkalığının üst kenarına takılır ve bagajı arka camın alt kenarına kadar kapatır. Bu, çok etkili bir gürültü bastırmaya neden olur. Yeni Bağlantı Kesme Ünitesi (DCU) de buna katkıda bulunur. Sürüş durumuna ve gereken güce bağlı olarak, menzili artırmak için ön akstaki elektrik motorunu otomatik olarak ayırır. Düşük yüklerde, DCU 4x2 sürüş moduna geçer. Ardından elektrik motoru ve ön akstaki şanzıman durur. Üstelik, Mercedes-Maybach EQS SUV'de ek yalıtım malzemeleri ve akustik olarak etkili lamine cam paneller kullanılmıştır. Rüzgar deflektörleri, iyileştirilmiş geometriye sahip kapaklar ve contalar gibi panoramik tavandaki çeşitli rüzgar saptırma önlemleri, geniş tavan açıklığına rağmen yüksek seviyede gürültü konforu sağlar.
Birlikte alınan tüm bu önlemler, yeni Maybach modelini arka kısımda maksimum gürültü konforuna sahip bir SUV yapıyor - saf müzik keyfi veya sadece rahatlatıcı sessizlik için en iyi ön koşul. Arka yan camlarda bulunan elektrikli stor perdeler sayesinde arka yolcular çevrenin ne kadarını algılamak istediklerine kendileri karar verebilirler.
Süspansiyon: rahat, uyarlanabilir ve özel bir MAYBACH sürüş programı ile
En yüksek standartlar sürüş konforu için de geçerlidir. Kademesiz olarak ayarlanabilen ADS+ sönümlemeli AIRMATIC havalı süspansiyon standarttır. Yerden yüksekliği artırmak için araç seviyesi 35 milimetreye kadar yükseltilebilir. 4,5 dereceye kadar direksiyon açısına sahip arka aks yönlendirmesi de standarttır. Alternatif olarak, arka tekerlekler 10 dereceye kadar döndürülebilir. Bu, birçok kompakt modelinkine karşılık gelen 11,9 metre yerine 11,0'lık bir dönüş çapı sağlar.
ECO, SPORT, OFFROAD ve INDIVIDUAL DYNAMIC SELECT sürüş programlarına ek olarak, Mercedes-Maybach EQS SUV özel MAYBACH sürüş programına sahiptir. Klasik COMFORT programının yerini alır ve tamamen arka yolcular için maksimum sürüş konforu için tasarlanmıştır. Arka koltukların altında yalnızca minimum vücut hareketi olmasını sağlar. Orada bir salınım düğümü bulunur, böylece genlikler en düşük seviyededir. MAYBACH sürüş programı standart ayardır.
Bir bakışta en önemli teknik veriler
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, 484 kW güce, 600 kilometreye kadar menzile ve standart olarak 4MATIC dört tekerlekten çekişe sahip.


























Tüm rakamlar resmidir, hafif ticari araçlar dahildir. Sağdaki veriler 2021 yılına aittir.
GRUPLAR
Toyota 10,483,024 / 10,495,548
VW Grup 8,262,800 / 8,881,900
Hyundai-Kia 6,848,198 / 6,668,037
Renault-Nissan 6,289,131 / 7,810,589
GM 5,937,000 / 6,291,000
Stellantis 5,839,000 / 6,579,000
Mercedes Grup 2,409,870 / 2,427,886
BMW Grup 2,399,636 / 2,521,525
Jaguar-Land Rover 330,781 / 420,856
MARKALAR
Toyota 8,941,596 / 8,855,145
Volkswagen 4,891,900 / 5,256,400
Ford 4,231,000 / 3,942,000
Hyundai 3,944,579 / 3,890,726
Honda 3,870,161 / 4,136,018
Nissan 3,225,549 / 4,064,996
Suzuki 2,968,494 / 2,763,846
Kia 2,903,619 / 2,776,359
Mercedes 2,388,400 / 2,389,172
BMW 2,100,692 / 2,213,795
Audi 1,614,231 / 1,680,512
Renault 1,415,646 / 1,562,162
Tesla 1,313,851 / 936,172
Fiat 1,167,000 / 1,255,000
Mazda 1,116,107 / 1,287,548
Mitsubishi 1,012,408 / 1,049,174
Subaru 848,867 / 744,787
Daihatsu 766,091 / 725,179
Skoda 731,300 / 878,200
Lexus 625,365 / 760,012
Volvo 615,121 / 698,693
Dacia 573,837 / 537,093
Porsche 309,884 / 301,915
Mini 292,923 / 302,144
Land Rover 269,120 / 334,586
Seat 232,700 / 391,200
Cupra 152,900 / 79,300
Jaguar 61,661 /86,278
Alfa Romeo 53,000 / 53,000
Maserati 23,400 / 24,300
Smart 21,470 / 38,514
Bentley 15,174 / 14,659
Ferrari 13,221 / 11,155
Lamborghini 9,233 / 8,405
Aston Martin 6,412 / 6,178
Rolls Royce 6,021 / 5,586
Alpine 3,546 / 2,660
TR ŞUBAT 2023 SATIŞLARI
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 Şubat ayında %63,4, otomobil pazarı %56,5, hafif ticari araç pazarı ise %85,2 oranında arttı.
• 2023 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2022 yılı Şubat ayına göre %63,4 artarak 81.148 adet oldu.
• 2023 Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %56,5 artarak 58.907 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %85,2 artarak 22.241 adet oldu.
• Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %74,3 arttı.
• Otomobil pazarı, 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %65,8 artış gösterdi.
• Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Şubat ayı ortalama satışlara göre %101,6 arttı.

VW GRUP 2022 SATIŞLARI


Dönüşüm ilerliyor: Volkswagen Group, 2022'de yüzde 26 daha fazla tamamen elektrikli araç teslim ediyor.
- 2021'de 452.800 adetin ardından 572.100 tamamen elektrikli araç (BEV) müşterilere teslim edildi
- BEV payı bir önceki yıl yüzde 5,1'den yüzde 6,9'a yükseldi
- Grup, Avrupa'da BEV pazar lideri olmaya devam ediyor, ABD'de 4. sırada yer alıyor ve Çin'deki BEV teslimatlarını yüzde 68 artırdı
- Tedarik kısıtlamaları ve geçici üretim duruşları nedeniyle toplam teslimatlar yüzde 7 düşerek 8,3 milyon araca geriledi
- Batı Avrupa sipariş bankası, 310.000 BEV olmak üzere 1,8 milyon araçla yüksek kalmaya devam ediyor
Volkswagen Grubu, 2022'de elektrik dönüşümünde önemli ilerleme kaydetti. Tedarik kısıtlamalarına ve geçici üretim kesintilerine rağmen, dünya çapında 572.100 tamamen elektrikli araç teslim edildi. 2021 yılına kıyasla bu yüzde 26 gibi önemli bir artış. BEV'in toplam teslimatlardaki payı böylelikle bir yıl önceki yüzde 5,1'den yüzde 6,9'a ulaştı. Volkswagen Grubu, Avrupa'daki ana pazarında BEV pazar lideri olmaya devam ediyor ve Amerika Birleşik Devletleri'nde bu segmentte dördüncü sıraya ulaştı. En güçlü artış Çin'den geldi, BEV teslimatları bir önceki yıla göre yüzde 68 arttı. Yukarıda belirtilen zorluklar nedeniyle, genel küresel teslimatlar önceki yıla göre yüzde 7 düşerek 8,3 milyon araç oldu. 2022'nin ikinci yarısında, biraz iyileşen tedarik durumu, teslimatlarda bir önceki yıla göre yüzde 12'lik bir artışa yol açtı. Ancak bu, yılın ilk yarısındaki yüzde 22'lik kaybı telafi edemedi. Grubun sipariş bankası, yalnızca Batı Avrupa'da 310.000 BEV olmak üzere 1,8 milyon araçlık yüksek bir seviyede kalmaya devam ediyor.
Grubun 2022'de en çok satan BEV'leri şunlardı (adet olarak):
Volkswagen ID.4/ID.5 193.200
Volkswagen ID.3 76.600
ŠKODA Enyaq iV 53.700
Audi Q4 e-tron 52.800
Audi e-tron 51.200
Volkswagen ID.6 37.400
Porsche Taycan 34.800
CUPRA Born 31.400
2022 yılında bölgelerdeki teslimatlar şu şekilde gelişti:
Avrupa'da toplam teslimatlar yüzde 10,4 düşüşle 3.153.200 araca düşerken, BEV'ler yüzde 13.4 artışla 352.000 adede yükseldi. 2.711.300 aracın çoğunluğu, düşüşün yüzde 5,2 ile daha az belirgin olduğu Batı Avrupa'ya sevk edildi. BEV'ler bu bölgede yüksek talep gördü ve tüm teslimatların yüzde 12,6'sına ulaştı (2021: yüzde 10,5). Böylece Grup, Avrupa'da bu segmentte pazar lideri olmaya devam ediyor. Batı Avrupa'daki sipariş bankası, tedarik kısıtlamaları nedeniyle 310.000 BEV dahil olmak üzere 1,8 milyon araçla yüksek kaldı. Grubun ana pazarı olan Almanya'da teslimatlar yüzde 3,8 artışla 1.029.600 adede yükseldi. BEV payı yüzde 11,6 (2021: yüzde 11,4) seviyesine ulaştı. Orta ve Doğu Avrupa , Ukrayna'daki savaşın etkileri nedeniyle yüzde 32,9 oranında önemli bir düşüşle 441.900 araca geriledi.
Kuzey Amerika'da yüzde 7,2'lik bir düşüşle 842.600 müşteri araçlarını teslim aldı . ABD de yüzde 6,1'lik benzer bir düşüşle 631 bin 100 adede ulaştı . BEV'ler ise yüzde 18,8 artışla 44.200 adede yükseldi. Bu, tamamen elektrikli segmentte 4. sıraya karşılık geliyor. Chattanooga'da 2022'de başlayan yerel BEV üretimi, müşterilerinin tamamen elektrikli mobilite talebini karşılamak için bölgeye ek kapasite sağlayacak.
Güney Amerika pazarı da benzer bir eğilim gösterdi. Yüzde 8,0 düşüşle 473.700 araca geriledi. Bölgenin en büyük pazarı olan Brezilya , 337.400 adetlik teslimat kaydetti. Bu da yüzde 10,4'lük bir düşüşe karşılık geliyor.
Asya-Pasifik , yüzde 2,7 ile ana bölgeler arasında en küçük düşüşü gördü. Toplamda 3.514.000 araç müşterilere teslim edildi. Grubun en büyük tek pazarı olan Çin de benzer bir performans gösterdi. Teslimatlar yüzde 3,6 azalarak 3.184.500 adede geriledi. Yılın ilk yarısında arz kıtlıkları ve Covid ile ilgili sokağa çıkma kısıtlamalarından kaynaklanan önemli kayıpların ardından, Grubun teslimatları ikinci yarıda iyi bir şekilde toparlandı ve önceki yılki seviyelerinin yalnızca biraz gerisinde kaldı. Çin, yüzde 68 artışla 155.700 adede ulaşan teslimatlarla Grubun küresel BEV artışına en büyük katkıyı yapan ülke oldu.
Son Giriş: 21 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 18.998
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 19.764
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 1.602.997 (Bu ay: 25.282)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 14.133 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası

