Binbaşı
01 Ağustos 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 66 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhabalar,

Bugün aracımı satıcam Alıcı taraf kendisi gelemiyormuş vekalet verip kardeşini gönderiyor. Para transferini Alıcı kişisi mi yapacak? yoksa vekaleten gelen kişi mi?
- 4 lastik + 4 jantın tümü için istenilen fiyat 1200TLdir.
- Sadece bir sezon kullanılmıştır ve 1.5 yıldır kapalı depoda muhafaza edilmektedir.
- lastikler 2015 üretimi olup hemen hemen sıfır kondisyondadır.
- Alıcılar yaşamkentten teslim alabilirler.
Herkese iyi bayramlar,
dünden beri Ankara'da caddelerin boş olmasını fırsat bilip hypermilling denemesi yapıyorum.
116 km lik yolda aşağıdaki gibi 57km/h ortalamayla kadranda 3,7lt yakıt ortalaması yakaladım. Tümünde klima açıktı.
güzergah, Eryaman-AOÇ-Eryaman-IKEA-Eryaman şeklinde. Ikea yolunda yol yapımı sebebiyle ara yola sapıp trafiğe takılmasaydım ve klimayı kapatsaydım 3lt ye indirebilirdim. Bu arada araç lpg li ve yola çıkmadan önce boş depoya 5,68lt yakıt aldım (20 liralık) henüz bitmedi ama 130km civarında biteceğini düşünüyorum. Yani km'de 15,3krş demek. Şu haldeyken Ankara'da araba kullanmak acayip zevkli.
Yakıt fiyatlarından bıkıp 2.0tdci mondeo mk3 yerine aldığım 1.0 tüplü i10 ile bu hafta ilk depomu bitirdim. Fabrikasyon lpg li değil atiker atikfast. Daha yeni takıldı.
Aracı alırken sadece yakıt ve vergi beklentilerimi ön planda tuttum. Geçen hafta aracı ilk aldığımda lpg'nin litresi 3.07tl'den 23 lt lpg ile fullemiştim. Bugün tam 350,4 km sonra litresi 3,11tl'den 70,6tl'ye fulledim. Yol bilgisayarı 6.2lt gösterirken lpg'de 6.9lt yakmış oldum. Ankara şehir içi genelde akıcı bir güzergahta kullanıyorum. Ortalama hızım 32. Benzin göstergesi hiç kıpırdamadı. havalar sıcak olduğu için sabah 500 metre yol gitmeden, akşam 3. vitese atmadan lpg'ye geçiyor. 1 haftada en fazla 3tl lik benzin harcamıştır. Arabayı alırken tek amacım ekonomi yapmaktı ve gerçekten hakkını veriyor.
rs-3 - 2.5 tfsi 400bg
a45 amg - 2.0t 381bg
focus rs - 2.3 ecoboost 350bg
civic type r- 2.0t 320bg
golf r - 2.0 tfsi 310bg

Malum 2 gün sonra herkes yollara düşecek. Saçma sapan yok passat dağılmış, yok 320 c250 yi geçmiş konularını bir kenara bırakıp araçlarınız için neler yaptığımızı konuşalım.

benimki mondeo mk3 2.0tdci ov

+ sağ salıncaktan 10-15 km yol yaptıktan sonra gıcırtı gelmeye başlıyordu ve ön fren balataları bitmek üzereydi onları ve fren hidroliğini değiştirdim. (işçilik+parçalar dahil 300tl)
+ ön-arka rot ayarı yaptırdım 60tl
+ 2 yıldır polen filtresi değiştirmiyordum onu değiştirdim.(20tl)
+ hava filtresi 5000km olmuştu onu değiştirdim (ortalama 4-5bin km de değiştiriyorum ilk depoda kendini amorti ediyor)(15tl)
+ maf sensörünü temizledim (rolantide hafif düzensizlik vardı geçti gibi)
- uzun yola çıkmadan önce rutin olarak yağ-soğutma suyu,hidrolik ve lastik havalarını kontrol ederim.

Özellikle gece yolculuğu yapacak olanlardan rica ediyorum far ayarınızı yaptırın
2012 yılından beri tüm lastiklerde zorunlu hale gelen AB etiketlerinin lastiğin performansını ne kadar etkilediğine ilişkin güzel bir yazı buldum ve özetleyip sizinle paylaşmak istedim. Yazıyı fulda resmi sitesinden alıntıladım ve birkaç ekleme yaptım.

YAKIT VERİMLİLİĞİ


Aracınızın yakıt tüketiminin %20 kadarı lastiklerinizin dönüş direnciyle ilişkilidir. Bu, lastiğin zeminle buluştuğunda karşılaştığı dirençtir. Kolay dönen bir lastik, sürtünme ve ısıya daha az enerji harcandığından daha az yakıt gerektirir.
Yakıt verimi, A (en yüksek yakıt verimi sağlayan kategori) ile G (en düşük yakıt verimi sağlayan kategori) arasında 7 farklı kategoride derecelendirilir. D kategorisi, binek otomobiller için kullanılmaz.

A endeksli lastiklere sahip bir otomobil ile G endeksli lastiklere sahip bir otomobil arasındaki yakıt tüketimi farkı %7,5'e kadar varabilir.
Yani 50 bin km kullandığımız G sınıfı bir lastikte aracımız ortalama 7 lt yaksın 7*500=3.5ton yakıt demek. A sınıfı bir lastik kullansaydık aynı şartlarda 3.25 k yakıt tüketimimiz olacaktı. Yani aradaki fark 4.70 güncel mazot fiyatlarıyla 1230TL. Yaygın olarak 205/55R16 lastik kullanıldığını düşünürsek G sınıfı lastik yerine A sınıfı lastik alırsak aslında lastiği bedavaya getirmiş oluyoruz.

ISLAK ZEMİNDE KAVRAMA


Islak zeminde kavrama, yeni lastikler satın alırken dikkate alınması gereken önemli bir konudur. AB endeksi, lastiğin ıslak zeminlerde fren mesafesi ölçülerek belirlenir.
Islak zeminde kavrama, A (en kısa fren mesafesi derecesi) ila F (en uzun fren mesafesi derecesi) arasında derecelendirilir.

D ve G endeksleri, binek otomobiller için kullanılmaz.

Islak zeminde kavrama endeksinin önemi

Acil durumda birkaç metre her şeyi değiştirebilir. A endeksli lastikler, F sınıfı bir lastik setinden %30 daha kısa mesafede durur. 80 km/s hızda fren uygulayan bir binek otomobil için bu, 18 metre daha kısa durma mesafesi anlamına gelir. Hadi 18 metre gerçekten uçuk bir değer diyelim gerçekte 10 metre fark olsa bile muazzam bir değer.


DIŞ GÜRÜLTÜ


Lastikler, aracınızın geçiş gürültüsünün bir kısmını oluşturur. İyi bir gürültü endeksine sahip lastikler satın almak, otomobil sürüşünüzün çevrenize olan etkisini azaltacaktır.
Lastiğin dış gürültü seviyesi, desibel değeri olarak gösterilir. Ses dalgası simgeleri, lastik gürültüsünün uygulamaya konulacak Avrupa limitlerinin altında veya üstünde olduğunu gösterir.

1 siyah dalga: Sessiz (gelecekteki Avrupa limitinin 3dB veya daha fazla altında)
2 siyah dalga: Orta (gelecekteki Avrupa limiti ile 3dB altı arasında)
3 siyah dalga: Gürültülü (gelecekteki Avrupa limitinin üstünde)
Desibel değeri önemlidir
Sadece birkaç desibellik bir artış, gürültü seviyelerinde büyük bir fark anlamına gelir. Aslında, 3 dB'lik bir fark, bir lastiğin ürettiği gürültüyü iki katına çıkarır.

Bir çoğumuzun yaz lastiği arayışına girdiği şu günlerde etiket değerlerini dikkate alın. hem paranız cebinizde kalsın, hem de daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşayın.
205 55r16 ölçüleri için 145tl gibi bir fiyatı var. Ankaraya yeni taşındım kış şartlarını pek bilmiyorum ama kar yağışından ziyade değişken hava koşullarına ve buzlu yollara uyum sağlaması açısından ve kış lastiklerinin 7+ derecedeki kötü performansları dolayısıyla 4 mevsim lastik arayışına girdim. Yazlık lastiklerim cp5 ve durumları iyi olduğundan beni aralık-mayıs ayları arasında idare edebilecek bir lastik arayışındayım. Sizce bu lastik kışı çıkartır mı? Yoksa petlas snowmaster'a mı yönelmeliyim?

2015 test sonuçları :

http://www.tyretests.co.uk/coursework-ace-205-55-R16
Düzeldi arkadaşlar kendi kendine başlık silinebilir :D
..
Hakkında
Konum: Antalya
Sistem ve Tercihleri
Dünyadan Futbol
Galatasaray
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 8 ay
Mesaj Sayısı: 1.961
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.514
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 77.639 (Bu ay: 497)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.461 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.