|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
Ex. olmayan oyunu diğer konsolda (xb1) ve eski konsollarda da olacaksa, o zaman asgari bi kalite / performans tutturman gerekir. Bu da oyun geliştirme aşamasında neyi nasıl kodlayacağını belirler. bu illa frenlemek anlamına gelmez. Esnek ve ölçeklenebilir motor peşine düşersin. Çünkü Ps3/x360/ps4/xb1/PC'deki farklı GPU'lar derken hepsi için süper kaliteli iş yapamazsın. En iyi iş modeli budur, en çok parayı bu getirir, en çok programcı arge maliyetini bu ister. Ama en iyi çalışan şeyi yapamazsın. En iyi şeyi yapmak istiyorsan platforma özel olmak zorunda. O zamanda dediğim gibi objektif karşılaştırma olmaz subjektif değerlendirirsin. XB1 Titanfall vs. Ps4 Killzone vs. die karşılaştırırsın mesela. Konsolları farklı kılan yazılım altyapısı. Tutup 7850/70 var diye hala PC ile aynı maynı gibisinden yazıp durmayın. Laf sokma ihtiyacınız varsa başka şekilde karşılayın yada gerçekte nasıl işliyor altyapısı onu öğrenin. Öğrenmeye niyetiniz yoksa da laf sokmak için 1-1 aynı yolundan gitmeyin. Yazılım altyapısı, geliştirme araçları herşeyi belirler. PC'de niye OpenGL'e oyun yapılmıyor? niye Linux altında oyun geliştirilmiyor da adamlar konsola oyun yapıyor? Para var kabul, ama geliştirme araçları var, yazılım altyapısının esnekliği var. Esneklik demek senin yazacağın algoritmaları API'nin ne derece kısıtlayacağı/kısıtlamayacağıdır. CGI grafik diyosunuz ya, 3000$ ile PC'de CGI grafik gördünüz diyelim. Şu anki PC'de en iyi grafik dediğin oyun max detay ile arasında fiyatının da getirdiği psikolojik bi baskı da olacak. Eninde sonunda CGI kalitesi dediğin oyun çok çok güzel, ama 3000$ olmayan bugünkü donanımdaki oyundan bi miktar ötede diyeceksiniz. Belli bi güngörmüşlük belli bi alışmışlık var hepinizde. Bugünkü oyunlardan bi sonraki seviyeye ulaşmak için : a. çok güçlü donanım b. çok fazla programcı çabası / arge gerekiyor. donanım kısmını geçiyorum. programcı-arge çabası demek eline DSLR foto makinasını alıp gece-gündüz sokaklarda dolaşıp ıslak kuru tozlu zeminlerin fotorafını çekmek demek. farklı ışıklar altında foto çekip bunların ışık kırılması yansıması için araştırma yapmak demek. 5. dereceden üstel denklemleri bugünkü donanımda hızlı çalıştırmak için indirgemek demek(doğru düzgün şeyler okursanız oyun motoru-ışıklandırma vs. ile ilgili göreceğiniz şeylerin hep matematiksel indirgemeler olduğudur. hani bi kere hayata girip yaka bırakmayan integralli olanlar). İnsanın belli bi kaliteye alıştıktan sonra, bi sonraki seviyesi daha az etkileyici gelir. Buna marjinal fayda getiri vs. deniyor. 1 elmadan aldığın tat keyif , 5. elmayı yemenden sonra aynı miktarda olmaz. Oyunlarda da öyle. Senin ışıklandırmayı gölgelendirmeyi sahnede canlandırılan şeylerin detayını algılamanı sağlayacak gözünün beyninin anlamasını algılamasını sağlayacak bi algı eşiğin var. O eşikten sonra ilave kalite detayları azalarak artan algı detayı sunuyor size. O 2006 önceki oyunlar şu anki sizin bakış açınıza algı durumunuza göre o konumdalar. PS3/xb360 o yüzden bi tür mini milat. ![]() ![]() ss'deki 6gen, 8 gen tam bi daire değller. ama daire algısına yaklaşıyorlar. kenar sayısı arttıkça belli noktadan sonraki algı bunu dairemsi olarak kabul etme yolunda oluyor. donanımlar yeterli sayıda görüntü oluşturacak yapıları işleyecek kadar geliştiler bugün. Bi küre çizmek için gereken şeyi işleyecek kapasitedeler. senin bunu kenarlı bişey olarak algılamaman için yeterli hile de mevcut programcının elinde. ![]() Bu noktadan sonra sen CGI olarak ışıklandırılmış render edilmiş bi küreyi, şimdiki sıradan çözümlere göre gayet kaliteli bulabilirsin. Ama onun için gereken donanım fiyatı, arge ihtiyacı ve bunların maliyeti seni bugün elinde tuttuğun sistemle mutlu olmaya iter. 90'larda mesela sahip olduğumuz sistemler kutu kutu pense kalitesindeydi. O zmanlar hayalgücü ile ekranda hareket eden bişeyler görmenin verdiği sevinç algıyı etkiliyordu. Ama ""kaliteli"" olarak algılanacak noktada değillerdi asla. Zaman içinde bişeyler gelişti, asgari bi algı olayı var. kutu kutu pense ile kabul edilebilir kalite arasında. o asgari kalite noktası geçildi. O yüzden ilerleyen zamanlarda göreceğiniz şeyler sizi derinden etkileyecek şeyler değil. SA ile GTA4 >> 5 in olaylı bunlar. SA daha o eşiğin geçilemediği, donanımın asgari bi algı yaratacak seviyede olmadığı zamanlardan kalma. Daha da basitleştirilmesini isterseniz onlarca sene önceki görüntüleme çiplerine bakın. [image]http://petapixel.com/2010/08/05/the-worlds-first-digital-camera-by-kodak-and-steve-sasson/[/image] Bunlar aşırı düşük kalitede çıktı veriyordu dimi? Bugün herkesin sahip olduğu 5-10 Mpixel makinalar ile zerre alakası yok. Hepten ıncık cıncığını aramıyorsanız bu günümzdeki cihazlar o bahsettiğim belli kalite noktasını algı noktasını çoktan geçtiler. O ilk 0.01 Mpix. camera kötüydü, günümüzdekiler ise yeterli. Günümüzdekilerin üstüne ne koyarsan koy sana vuhasas dedirtmez. Ama tutup holografik bi görüntüleme koyarsın, odanın içinde etrafına bakınca şaşırırsın, o zman vohaha dersin. Oyunlardaki durum da bu. Sizin istediğiniz wuhaushsau demek. Bugünkü dünya görüşünüzle ile size onu dedirtme imkanı yok. Occulus'u düzgün çalıştıracka donanım yok daha ama (quad cf-sli sistem kursan bile yetmez dual-120hz için), Occulus'u kafanıza takıp algısal farklılık yaşarsanız dersiniz wojojwoj olmuş bu diye(720p 30hz ile diyenler bile var gerçi). Bunları okumayıp sindirmeyip, inadına dandik de dandik modunda giderseniz olmaz, kendinizi aşırı ve yanlış beklentiniz yüzünden farklı hale düşürürsünz. E3'deki oyunlara tanıtımlara bakıp güzel ama hiç öyle beklediğim kadar whohoho dedirtecek kadar iyi değiller diyorsanız dediğim gibi yanlış beklentiler içindesiniz, boş yere yaygara kopartıyorsunuz. |
![]() ![]() ![]() |
Bf1'in modlu halini gördükten sonra tek diyebileceğim: "Biz senin değerini bilemedik Crysis..."
|
Foruma 2018 de üye olmuş 2 senelik arkadaşım.Bak bu konu neredeyse 10 senelik konu.10 senedir burada yani.Sen üye olmadan yıllar önce de buradaydı.Belki sen çoluk çocuğa karışıp foruma girmeyi bıraktığın zamanlar da burada olacak sağlığım elverdiğince.Ben nasıl bir işsizim ki konuyu üste taşımak için 10 senedir uğraşıyorum.Aman üstte olsun herkes benim konumu görsün.Tüm sırrı bozdun şimdi... Amaç üstte olsun olmasın meselesi değil.10 sene önce bir merakla açılmış ve o merakın her daim diri kalmasıyla güncel tutulmaya çalışılmış bir başlık.Grafik konusuna meraklı bir kitle var benim gibi.Onlar için bir döküman niteliği taşıyor.En azından ben öyle düşünüyorum ve konuyu güncel tutmaya çalışıyorum.Kayda değer yeni içerik olduğu zaman paylaşım yapıyorum haliyle üste çıkıyor.Konuya meraklı olan girer bakar.Meraklısı değilsen zorla sokmuyoruz ya.Altı üstü 4-5 günde bir iki video paylaşıyorum.O da batmış size.Aynı mızmızlanmayı rtx3000 ve rx6000 ana konularında da yaptınız mı acaba ? Onlar da her daim üst sırada malum. Selametle. |
Yeni nesil oyunlardaki o eksik tadin grafikle falan alakasi oldugunu dusunmuyorum. En buyuk eksiklik oyunlardaki hikaye ve etraftaki o ince hos detaylardir RE serilerinde bolca gordugumuz notlar, kasetler bile yeni oyunlarda neredeyse yok denecek seviyeye indi hikaye modunda toplam oynanabilir saat azaldi yada surekli kendini tekrar eden iceriklerle dolduruldu tabii yine Witcher 3, Shadow of Mordor gibi triple AAA oyunlar geliyor ama bunca oyunun arasinda yetersiz kaliyor maalesef. Piyasada oyun sektorunde ne zaman gelisme olsa hep su lanet grafik olaylarinin bahsi geciyor.. Bir kerede: "muthis senarist bay .... ile anlastik yeni oyunumuz cok iyi hikaye ile gelecek!" ya da yeni fizik motorumuz hazir gibisinden hicbir sey olmuyor birde ortaya VR muhabbeti cikti simdi firmalar bunun kaymagini yemeye calisacaklar.. Yani ortada hic eski nesil oyunculugu ilgilendiren bir sey yok mobil oyun sektoru desen almis basini gidiyor, oyun kulturu bile fast food tarzi hizla zevki cikarilacak bir seye donusturmeye calisiyorlar. GTA gibi tps de alaninda tek oyunu bile icine ettiler bu oyun birakin 2 adet Titan X'i, tek gtx950'yi bile hak etmiyor bence araba surus sistemi bile yeni nesile hitap edilecek sekilde arcade olarak yapilmis fizik desen fizik kanunlarina hakaret etmis olursunuz IV. oyunun yanindan bile gecmiyor.. Kisacasi VR gibi sacmaliklar oyunculugu eski zamanlarindaki o zevke goturemez firmalarin acilen yeni fizik motoru gelistirip yapay zekayi daha gercekci yapmalari gerekli + olarak yeni saglam senaristler bulup yaratici kisilerle calismalilar.
|
Eski nesil oyunlar ölçü değildir. Öyle olsaydı, spiderman 4k ray tracingli, daha yüksek texture ve açık dünya bir oyun olmasına rağmen, 3 sn'de yükleme yapıyor. Ben pc'de 3200 mbs hızında m2 kullanıyorum, bu kadar hızlı bir yüklenen bir oyun ile karşılaşmadım. |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Imza Bitti yok.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Majesthion -- 25 Kasım 2011; 11:50:54 > |
_____________________________
Malfurion... The teachings of Cenarius were always your path. I felt... another calling. It was power I sought... but not the conquer or rule. It was a means to an end... to save Azeroth from an unstoppable foe. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Firienholt -- 25 Kasım 2011; 14:43:54 > |
_____________________________
Ryzen7 9800X3D-Noctua NH-D15/ASUS Strix B650E-E/Kingston KF560C36BBEK2-32 6200MHz 28-38-38-38/ASUS TUF RX 7900XTX O24G
Kingston Fury Renegade 1TB/Kingston KC3000 2TB/WD SN580 2TB/NZXT H7 Flow White/FSP Hydro G Pro 1000W ATX3.0 Creative SoundBlaster X3/Edifier R2730DB 136W/HP Omen 25i 165Hz/Logitech G710+/Corsair Katar Pro XT |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)
|