Şimdi Ara

yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hava 30 derece olmuş hatta 40'a varan günler oluyor ama bakıyorum çoğu araç kış lastiği ile geziyor. tek lastik takıp gezecekseniz 3pmsf sembolü olan dört mevsim lastik alın gayet güzel modeller var ille de pahalı olan crossclimate almaya gerek yok, örneğin hankook kinergy 4s2 gayet iyi. dört mevsim lastik yoktur yalandır diyen tiplere de takılmayın, bir halt bildikleri yok emin olun. youtube'da all season yazıp da hokey pisti üstünde kayan araçlara da bakmayın o lastikler avrupa pazarındakilerle aynı değil, amerikan pazarında all season denilen tip en fazla yağmur lastiği denilecek lastikler kullanılmış o videolarda, zaten 3pmsf sembolü de yok hiçbirinde. crossclimate gibi lastikler all weather olarak geçer orada onlar da yeni yeni girmeye başladı. türkiye'de satılan lastikler central european all season tyres olarak geçer ve dediğim gibi 3pmsf sembolü vardır hepsinde. he şimdi de gelip "yazın yaz lastiğini, kışın kış lastiğini yakalayamaz bunlar hehe" tarzı sanki çok önemli bir şey yazdığınızı hissettiren ama aslında bomboş mesajlar da atmayın rica ediyorum malumu ilan ediyorsunuz sadece ama içerik olarak boş. iyi bir dört mevsim lastik yazın iyi bir yaz lastiğinin %85-90'ı kadar performans verir kışın da iyi bir kış lastiğinin yine %85'i kadar performans verir, ödün verilmiştir evet fakat bunu daha geniş bir çalışma aralığında kullanılabilsin diye yapılıyor, insan gibi kullanıyorsanız aracınızı gayet yeterli tutuşu sağlar tehlikeye sokmaz kışın yaz lastiği kullanıldığındaki gibi. kış lastiği yaz sıcağında kuruda tutuşu zayıflar ciddi derecede ama asıl zaafı ıslak zeminde yaratıyor. lastik üretimi ödün verme işidir aslında, yaz ve kış lastikleri de ödün verilerek üretilir. örneğin kış lastiklerinde kış koşullarında hem kuru hem ıslak hem kar hem buzda 1. olan lastik yoktur. ilk üçünün daha iyi olması için buz performansından mutlaka ödün verilir daha sonra o üçlüden kendi aralarında yine ödün verilir çeşitli sebeplerden dolayı, testlerde aynı tip olmasına rağmen modeller arasında fark olmasının nedeni de budur. test sonuçlarında da 1. olan model sanılanın aksine her konuda 1. olduğundan değil her kategoride yeterli puan aldığı ve dengeli olduğu için 1. olur genelde. yaz lastiğinde de aynısı geçerli, dört mevsimde de.








  • mevsimler böyle giderse, 4 mevsim lastiğe bile ihtiyaç kalmadan herkes yaz lastiği kullanacak.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın o da doğru. şimdi bile eskisi gibi kış olmuyor gündüz çoğu zaman 7 dereceyi geçiyor anca geceleri düşüyor ama sürekli yazlıkla gezilecek koşullar değil yine de

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Bu mantıkla Ankara da arabayı 50 mt aşağıda durdurabildim.

    Kış lastiğine gerek yok havalar eskisi gibi değil diyerek 2 kış önce yaz lastiğiyle geziyordum akşam arabayı evin önüne park etmek isterken 50 mt sonra durabildim kimseye veya bi araca çarpmamam büyük şans.

    En kötünüz milyonluk arabaya biniyorsunuz 5 bin lastiğe vermek gayet mantıklı bir hareket.
  • HK-416 kullanıcısına yanıt

    Adam kış lastiğine gerek yok mu demiş. Yazın kullanmayın şu mereti diyor.

  • Bob Kelso kullanıcısına yanıt
    Adama değil emminin fikrine yazdım mesajı.

    Hala kış vakti güneş batınca gizli buzlanmalar oluyor.

    Şu an ki dünya da kış lastiği soğuk memlekette kışın şart.

    10 sene sonrasını bilemem dünya ısınıyor
  • Bildiğim kadarıyla dört mevsim lastik diye bişey yok, ya yazlıktır , ya kışlık,

  • somet 16 kullanıcısına yanıt

    yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın  hayır var işte onu anlatıyorum zaten. michelin, bridgestone, continental, goodyear vs. aklınıza ne kadar büyük üretici gelirse hepsi üretiyor. hatta ürettikleri modellerin yeni nesilleri bile çıkmaya başladı. bu sene continental allseasoncontact 2'yi, bridgestone da turanza 6 as modelini tanıttı satışa çıkacak bu yıl ikisi de. bir ara yağmur lastiklerini (3 mevsim yani) dört mevsim diye sattılar sırf M+S yazıyor diye (3pmsf yok ama) kış koşullarında doğal olarak çuvallayınca yanlış bir algı oluştu ama bugün satılanlarla o lastiklerin alakası yok. deseni bile farklıydı yazlık lastiğe daha çok benzer yağmur lastikleri.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StG 44 -- 2 Ağustos 2023; 23:45:36 >
  • Çoğu hafif ticari araç sahibi kışın kış lastiği zorunlu diye mecburen aldığı kışlıkları yazın da kullanmaya devam ediyor. Binek otomobillerde de görüyorum ama hafif ticariler kadar değil.


    Kimisi imkansızlıktan kimisi vurdumduymazlıktan kimisi cahilliğinden. Memleket insanı böyle ne yapalım...

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    evet ticarilerde bunu yapıyorlardı fakat binek araçlarda pek görmüyordum, şimdi neredeyse gördüğüm her binekte kışlık var, yazlık görünce şaşırıyorum. milyonluk arabaya biniyoruz diye seviniyorlar ama belli ki aracın yol ile bağlantısını sağlayan tek parçasına para ödeyemeyecek duruma gelmişler.

  • Eskiden böyle şeyler yoktu. Yaz lastiği yoktu. Lastik vardı, bir de kar lastiği vardı.


    90'larda doğal kauçuk kaynakları yetersiz gelmeye başladı. Silikalı taban hamurları geliştirilinceye kadar rezil gibi lastikler çıkardılar, 60'lardaki çapraz katlı lastikler onlardan iyidir. Hala çıkarıyorlar. Neyse, bu rezalete Almanya gibi teknikçi devletler müdahale etti ve bundan sonra da kar lastikleri "kış lastikleri" olarak popülerlik kazandı. Bunların da çoğu yaz sıcağında dağılacak başka rezil hamurlardır. Yani şu anda yumuşak hamurlu rezil, ve sert hamurlu rezil lastiklerimiz var. Ucuz lastiklerin hemen hepsi böyle. Oldu size yaz lastiği ve kış lastiği. Fakat bu lastikleri yaz veya kış yapan hiç bir standart yok. Yani esasen, yaz ve kış lastiği diye bir şey yok.


    M+S de, 3PMS de Amerikan standartlarıdır. M+S yağış alan tozlu iklimlerde tutunma için geliştirildi. Avrupa'da pek toz yok tabii. Sanıyorum 70'lerin sonu gibi popüler oldu. 80'lerde ABD'de çok tanıtımı yapılıyordu, ve 90'larda ilk defa kendi arabam olduğundan beri hiç bir zaman M+S onaysız lastik takmadım.


    Eğer yazın bir defa da olsa yağmur görüyorsanız bence M+S onaylı lastik kullanın. Yaz yağmurları en kaygan zeminleri verir. Kalabalık yollarda birikmiş silecek suları, deterjanlar, ıslanınca çok kaygan olabilen dizel isleri yağmurda felaket hale geliyor. Türkiye tozlu bir ülke olduğu için yazın da yağış alan kısımlarında M+S lastikler bence şart.


    Bazı ebatlarda M+S bulmak zorlaşıyor. Bu durumda rezil yaz lastiklerindense herhangi bir M+S onaylı lastiği tercih ederim. Çünkü "yaz lastiği" diye bir standart yok. Bütün lastikler aynı ısıda, aynı yükte, aynı hızda, aynı süre boyunca test ediliyor. (Maksimum hız testleri de 20 dk falan, antiparantez bunu da hatırlatayım, yani T, H veya V sınıfı 20 dk boyunca V sınıfı). M+S ve 3PMS için ek tutunma testleri var. Geri kalanı pazarlama jargonu.





  • bir de bu yaz-kış kış lastiği kullananların bazıları direksiyon ağırlaşıyor diye lastiğin zemine daha iyi tutunduğunu sanıyorlar.

  • 3 senedir GY 4-Seasons kullanıyorum, gayet memnunum...

  • Bu işin temizi çift takım jant. Birinde yazlık birinde kışlık hiç lastiği ayırmadan jant takımı değiştirip yola devam.
  • Türkiye çoğu yerinde kış lastiğine gerek yok ki normal yaz lastiği iyidir

    Fiyat performans olarak Sava öneririm

  • 4 mevsim her ölçüde bulunmuyor veya pahalı geliyor.. adam da karda kışta yaz lastiği yürümemesine rağmen yazın kış lastiği oraya buraya götürdüğü için tüm sezon kış takıp geçiyor.


    insanlar muayeneden geçmek için lastik kiralıyor, çıktıktan sonra kabakları geri takıyor, biz diyoruz ki gidin 4 mevsim alın.. doğrusu bu tabi ki de kim takar.


    sadece şöyle ilginç bir durum var, bazı yaz lastikleri bizim tozlu-yağlı kalitesiz asfaltlarda yağ gibi kayıp gidiyor. normalde iyi lastik, iyi marka biliyosun ama iş yapmıyor bizde.. kış lastikleri genelde bizim ülke gibi zeminlerde daha uyumlu, muhtemelen m+s oldukları için.

  • Yazın gördüğüm kış lastikleri genelde hep dişleri erimiş şekilde oluyor. Yüksek sıcaklara sanırım çok dayanamıyor.
  • 3 yıl/40bin km ankarada falken as210 kullandım beni hiçbir şekilde üzmedi. İşe sabahları 10-11 gibi gittiğim için de ne kar gördüm ne buz gördüm. Lastikten oldukça memnun kaldım. bu kışı çıkartırsa yeni modeli tanıtılmış ona geçmeyi düşünüyorum
  • 1985 den beri goodyear-sava-nokian 4 mevsim lastik kullandım şu anda conti allseasons kullanıyorum kullandığın lastiğin artısını eksisini bilirsen ona göre kullanırsın sorun yaşamazsın

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Bazı ebatlarda M+S bulmak zorlaşıyor. Bu durumda rezil yaz lastiklerindense herhangi bir M+S onaylı lastiği tercih ederim.


    yani diyorsunuz ki sırf üstünde M+S yazmıyor diye yaz lastiği yerine, üstünde M+S yazıyor diye yaz şartlarında bile kış lastiğini tercih ederim, öyle mi?



    yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın


    3PMSF, M+S vb. standartlar tek başına bir şey ifade etmez. bunun için bağımsız lastik testleri var zaten. bakın bu lastiklerin hepsinde 3PMSF var, ancak 15 derece olmayan sıcaklıkta bile oluşan farka bakın ıslak zeminde. en iyisiyle en kötüsü arasında 12 metre fark var, çok büyük fark.


    yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın


    bir de elimizde bu bilgi var. sıcaklık değişiminde farklı tür lastiklerin performanslarının nasıl değiştiği açıkça belli. sıcaklık arttıkça o farkların daha artacağı da ortada. kimse keyfine göre 7 derece kuralı koymamış yani. yaz lastiği diye bir standart olmayabilir ancak tüm üreticiler yaz lastiklerini 7 derece kuralına göre üretiyor. her üretici kendi içinde değerlendirme yapıyor fakat sonuçta bunlar rekabet eden firmalar. eğer a firmasının yaz lastiği diye çıkardığı ürüne rakip olarak b firması alakasız bir model koyarsa direk ortaya çıkar karşılaştırmalarda. kendi iç değerlendirmeleri de ortaklaşmış oluyor bu yüzden. zaten hangi tür lastik olursa olsun aralarda hiç fark yok diye bir şey yok, ama resmi olmasa da bir standartlaşmaya gidildiği için arada öyle tehlike yaratacak kadar fark yok (aynı bütçe sınıfı içinde konuşuyorum) zaten hangi tür lastik olursa olsun sizin beklediğiniz gibi bir sıkı standartlaşma ileride de olmaz, çünkü bu sefer üreticiler kendi modellerinin kişiliği diyebileceğimiz ufak farkları yansıtamazlar. kimi direksiyon tepkisi ister, kimi konfor, kimi biraz daha iyi ıslak performansı, kimi o kadar da ıslakta iyi olmasın ama kuruda çok iyi olsun vs. böyle gider.


    lastiklerin farklı çeşitlere ayrılması farklı koşullarda daha iyi performans alınabilmesi için yapılan optimizasyonlardan başka bir şey değil. lastik desenleri bile farklı (çünkü öyle gerekiyor, süs değil), yaz-kış lastiğini geçtim mesela ikisi de kış lastiği olarak geçmesine rağmen yakından bakıldığında çok farklı olan winter-nordic/extreme winter ayrımı var ortada. yaz lastikleri de hedef kitleye göre ayrılıyor. touring, uhp, uuhp, semi slick hatta slick'e kadar gider bu.


    gerçekten rezil olan yaz lastikleri yok mu hiç peki? elbette var. işte x markanın yan ürünüymüş abi, aynı fabrikadan çıkıyormuş vs. denilen modeller hepsi. özetle bütçe sınıfı lastikler, kuru zeminde üst seviye modellere yakın olsalar da ıslak zeminde dökülmeye başlıyorlar. ama elbette onların arasında da ıslakta çok da kötü olmayanları var, bilerek alırsanız pek sorun değil. ama en rezili bile sıcakta ıslak zeminde kış lastiği kadar rezil değil. son 20 yılda yaz lastiklerinde asıl iyileştirme ıslak performansında oldu, bunu da diğer çevresel etkenleri göz ardı ederek yapmadılar elbette.


    bu arada dört mevsim lastiklerinde de M+S var 3PMSF yanında. yani bu dediklerim ikna etmiyorsa, ille de M+S diyen varsa, yine benim başlıkta bahsettiğim şeye çıkıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StG 44 -- 3 Ağustos 2023; 12:39:1 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.