Şimdi Ara

Kış lastiğini Yazın kullanmak??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
98.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar;
    konuyu yanlış yere açtıysam eğer kusura bakmayın.

    bridgestone LM30 kış lastiklerim var. Alırken detaylıca sormuştum yazın da kullanılabilirmi bu lastikler gibisinden aldıgım yer çok km(yaz döneminde 20 30 bin km) yapmadıktan sonra kullanılır demişlerdi hiçbir sıkıntısı olmaz demişlerdi.20 30bin km yol yaptıgınızdada kullanılır fakat çabuk deforme olur demişlerdi. bende satıcı kişilere pek güvenmiyorum aslında, ürün satmak içinde böyle konuşmuş olabilirler. bu benim aklımda soru işareti oluşturuyor. yorumlarınızı almak istiyorum.
    sizin bilgileriniz neler kış lastikleri yazın kullanılabilirmi? kullanılırsa zararı olurmu herhangi bir açıdan olumsuzlgu olurmu?

    şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 'emre' -- 15 Nisan 2012; 15:45:46 >



  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Yazılımcı Online demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Aşınmasından ziyade yazın sıcak havalarda oyun hamuru gibi yumuşak olacağından yol tutuşu bakımından eskileri olacaktır. Aracın savrulmaya eğilimi artar yani yana yatma olayı. Daha yumuşak yanaklı olacağından (perf serisi değilse) yine yumuşaklığından dolayı inik lastik performansı verecektir.

    hocam kusura bakmayın ama söylediklerinizin tam tersi olmasın sakın

    bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi yol tutar ama ömrü de o derece az olur. sert lastiklerin tutuşu daha az ama ömürleri biraz daha uzundur.

    kış lastikleri karışımlarındaki maddenin özelliğinden dolayı 7 derecenin altında yumuşayarak soğuk havalarda daha iyi yol tutuşa imkan verir. Zaten normal yaz lastiklerinin soğuk havalarda taş gibi sertleşerek tutunmasını kaybetmesi nedeniyle kış lastiği kullanılmalıdır. Ama aynı şekilde kış lastikleri de 7 derecenin üstündeki havalarda sertleşerek yol tutuş kaybına neden olur.

    Konuya dönersek;
    Ben aracımdan daha 2 hafta önce kışlıkları çıkarttım ve 10-12 derecede bile frenlemelerde tutunma problemi yaşıyordum. daha yüksek sıcaklıkları düşenemiyorum. O bakımdan kış lastiklerini yazın kullanmak hem daha güvensiz olacaktır hem de lastiğin ömnrünü kısaltacaktır.
  • Bizde de bridgestone Lm-20'ler vardı ve sadece ön tekerleklerde kullandık, bir yaz takılı durdu fakat hiçbir olumsuz durumla karşılaşmadık fakat tek eksi yanı çok ses yapması oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Segamaster

    Bizde de bridgestone Lm-20'ler vardı ve sadece ön tekerleklerde kullandık, bir yaz takılı durdu fakat hiçbir olumsuz durumla karşılaşmadık fakat tek eksi yanı çok ses yapması oldu.
    ses bence önemli değil okadar ,olumsuz bir tarafı olmadıktan sonra heryerde ses var zaten şehiriçinde :D şehirdışındada zaten birşeyler dinleyerek gidersin o hallolur.
    yol tutuşunda bir değişiklik oldumu peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'emre'

    ses bence önemli değil okadar ,olumsuz bir tarafı olmadıktan sonra heryerde ses var zaten şehiriçinde :D şehirdışındada zaten birşeyler dinleyerek gidersin o hallolur.
    yol tutuşunda bir değişiklik oldumu peki?

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle şuan kullandığım b250!nin ıslak zemin performansından daha iyi diyebilirim. Ben pek üst sınırda kullanmadığım içinde olumsuz pek bi yanını görmedim ses dışında. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Segamaster

    Kesinlikle şuan kullandığım b250!nin ıslak zemin performansından daha iyi diyebilirim. Ben pek üst sınırda kullanmadığım içinde olumsuz pek bi yanını görmedim ses dışında. :)

    Alıntıları Göster
    kış lastiğini yazın kullanırsan çabuk eridiği kesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    kış lastiğini yazın kullanırsan çabuk eridiği kesin

    Alıntıları Göster
    kış lastiğinin dişleri kalın olduğundan yazın(sıcak havada) ani frende vb. dişleri kırılabiliyormuş.yani ani frende dişler kırılırsa durmayabilir
    kaportacı bi tanıdık söylemişti, aynı o şekil kaza yapan aracı tamir ediyordu. ne derece doğru bleiyorum(teknik olarak da bilgim yok)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enesbeyter

    kış lastiğinin dişleri kalın olduğundan yazın(sıcak havada) ani frende vb. dişleri kırılabiliyormuş.yani ani frende dişler kırılırsa durmayabilir
    kaportacı bi tanıdık söylemişti, aynı o şekil kaza yapan aracı tamir ediyordu. ne derece doğru bleiyorum(teknik olarak da bilgim yok)

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim arkdaşlar cevaplar için. yalnız daha detaylı bilgi verebilecek olanlar varsa payşalaşım lütfen :D hadi bi el atın beyler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'emre'

    teşekkür ederim arkdaşlar cevaplar için. yalnız daha detaylı bilgi verebilecek olanlar varsa payşalaşım lütfen :D hadi bi el atın beyler..

    Alıntıları Göster
    Kış lastiği'nin Hamuru Yumuşak olduğundan daha çabuk aşınır diye biliyorum. Yani düşünün asfalt 40 derecede iken O lastikle gidilmesi Maddiyat açısından pek sağlıklı değil : ) . Ama Yol tutuşu konusunda Taviz vermez yine aynı performansı alabilirsin.

    Kış lastiğinde Suyu,Kar'ı Dışarı atmak için Kanallar vardır, Bunları Sıcaktan Olumsunz etkilenir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnL'

    Kış lastiği'nin Hamuru Yumuşak olduğundan daha çabuk aşınır diye biliyorum. Yani düşünün asfalt 40 derecede iken O lastikle gidilmesi Maddiyat açısından pek sağlıklı değil : ) . Ama Yol tutuşu konusunda Taviz vermez yine aynı performansı alabilirsin.

    Kış lastiğinde Suyu,Kar'ı Dışarı atmak için Kanallar vardır, Bunları Sıcaktan Olumsunz etkilenir .

    Alıntıları Göster
    Aşınmasından ziyade yazın sıcak havalarda oyun hamuru gibi yumuşak olacağından yol tutuşu bakımından eskileri olacaktır. Aracın savrulmaya eğilimi artar yani yana yatma olayı. Daha yumuşak yanaklı olacağından (perf serisi değilse) yine yumuşaklığından dolayı inik lastik performansı verecektir.

    Ses yapacaktır,

    Yakıt sarfiyatını sıcaklık arttıkça arttıracaktır. Bende ug7 vardı yeni, yazlıkları taktırıdm cuma günü inanın sanki buzun üstünde gidiyor gibiyim şu anda. Gaza basıyorudm araba gitmiyordu sanki :) Corolla varken bukadar olmuyordu, demekki araç ağırlaştıkça daha fazla belli oluyor.

    Ömrü daha uzun olacaktır.

    Uzun lafın kısası bütçeniz uygunsa uygun fiyatlı bir yaz lastiği almanız güzel olacaktır. Ben Continental Eco 3 kullanıyorum pek bir dezavantajını görmedim. Hayalim efficent gripti goodyear'ın ama conti ler baya ucuza geldi VW serviste onları taktırdım :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    kış lastiğini yazın kullanırsan çabuk eridiği kesin

    Alıntıları Göster
    Bence imkanınız var ise kullanmayın.

    -Yol tutuş konusunda eksisi oluyor,geçen sene öyle bir hata yapmıştım yazın,lastik değiştikten sonra fark gerçekten hissediliyor.
    -Ses yapıyor,
    -Yakıt ufak bir miktar artar,
    -Nispeten kolay ve çabuk yıpranır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Aşınmasından ziyade yazın sıcak havalarda oyun hamuru gibi yumuşak olacağından yol tutuşu bakımından eskileri olacaktır. Aracın savrulmaya eğilimi artar yani yana yatma olayı. Daha yumuşak yanaklı olacağından (perf serisi değilse) yine yumuşaklığından dolayı inik lastik performansı verecektir.

    Ses yapacaktır,

    Yakıt sarfiyatını sıcaklık arttıkça arttıracaktır. Bende ug7 vardı yeni, yazlıkları taktırıdm cuma günü inanın sanki buzun üstünde gidiyor gibiyim şu anda. Gaza basıyorudm araba gitmiyordu sanki :) Corolla varken bukadar olmuyordu, demekki araç ağırlaştıkça daha fazla belli oluyor.

    Ömrü daha uzun olacaktır.

    Uzun lafın kısası bütçeniz uygunsa uygun fiyatlı bir yaz lastiği almanız güzel olacaktır. Ben Continental Eco 3 kullanıyorum pek bir dezavantajını görmedim. Hayalim efficent gripti goodyear'ın ama conti ler baya ucuza geldi VW serviste onları taktırdım :D

    Alıntıları Göster
    Kışın yaz lastiği neyse yazın da kış lastiği o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Aşınmasından ziyade yazın sıcak havalarda oyun hamuru gibi yumuşak olacağından yol tutuşu bakımından eskileri olacaktır. Aracın savrulmaya eğilimi artar yani yana yatma olayı. Daha yumuşak yanaklı olacağından (perf serisi değilse) yine yumuşaklığından dolayı inik lastik performansı verecektir.

    hocam kusura bakmayın ama söylediklerinizin tam tersi olmasın sakın

    bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi yol tutar ama ömrü de o derece az olur. sert lastiklerin tutuşu daha az ama ömürleri biraz daha uzundur.

    kış lastikleri karışımlarındaki maddenin özelliğinden dolayı 7 derecenin altında yumuşayarak soğuk havalarda daha iyi yol tutuşa imkan verir. Zaten normal yaz lastiklerinin soğuk havalarda taş gibi sertleşerek tutunmasını kaybetmesi nedeniyle kış lastiği kullanılmalıdır. Ama aynı şekilde kış lastikleri de 7 derecenin üstündeki havalarda sertleşerek yol tutuş kaybına neden olur.

    Konuya dönersek;
    Ben aracımdan daha 2 hafta önce kışlıkları çıkarttım ve 10-12 derecede bile frenlemelerde tutunma problemi yaşıyordum. daha yüksek sıcaklıkları düşenemiyorum. O bakımdan kış lastiklerini yazın kullanmak hem daha güvensiz olacaktır hem de lastiğin ömnrünü kısaltacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trulli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Aşınmasından ziyade yazın sıcak havalarda oyun hamuru gibi yumuşak olacağından yol tutuşu bakımından eskileri olacaktır. Aracın savrulmaya eğilimi artar yani yana yatma olayı. Daha yumuşak yanaklı olacağından (perf serisi değilse) yine yumuşaklığından dolayı inik lastik performansı verecektir.

    hocam kusura bakmayın ama söylediklerinizin tam tersi olmasın sakın

    bir lastik ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi yol tutar ama ömrü de o derece az olur. sert lastiklerin tutuşu daha az ama ömürleri biraz daha uzundur.

    kış lastikleri karışımlarındaki maddenin özelliğinden dolayı 7 derecenin altında yumuşayarak soğuk havalarda daha iyi yol tutuşa imkan verir. Zaten normal yaz lastiklerinin soğuk havalarda taş gibi sertleşerek tutunmasını kaybetmesi nedeniyle kış lastiği kullanılmalıdır. Ama aynı şekilde kış lastikleri de 7 derecenin üstündeki havalarda sertleşerek yol tutuş kaybına neden olur.

    Konuya dönersek;
    Ben aracımdan daha 2 hafta önce kışlıkları çıkarttım ve 10-12 derecede bile frenlemelerde tutunma problemi yaşıyordum. daha yüksek sıcaklıkları düşenemiyorum. O bakımdan kış lastiklerini yazın kullanmak hem daha güvensiz olacaktır hem de lastiğin ömnrünü kısaltacaktır.

    Alıntıları Göster
    Elbette dedğin doğru hocam ama kar lastiğindeki yumuşaklık aşırı oluyor o yüzden dedim Çok fazla kılcal damar varya üzerinde birde yalpalıyor hafiften araba sert haraketlerde stabilite olmuyor. Yoksa yere yapışması açısından yumuşaklık elbette iyi Yanlış anlattım ben biraz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trulli

    kış lastikleri karışımlarındaki maddenin özelliğinden dolayı 7 derecenin altında yumuşayarak soğuk havalarda daha iyi yol tutuşa imkan verir. Zaten normal yaz lastiklerinin soğuk havalarda taş gibi sertleşerek tutunmasını kaybetmesi nedeniyle kış lastiği kullanılmalıdır. Ama aynı şekilde kış lastikleri de 7 derecenin üstündeki havalarda sertleşerek yol tutuş kaybına neden olur.


    Kesinlikle çok doğru bir yaklaşım olmuş.Auto Show'un bu kış yaptığı testlerde kış lastikleriyle yaz lastiklerinin fren mesafelerinde çok büyük farklar vardı.Kış lastiği kuru ve sıcak zeminde çok uzun mesafede duruyordu.Hatta yaz lastiği ıslak zeminde de kar lastiğinden daha kısa mesafede durabiliyordu.Kar lastiğinin hamuru yapısıyla hava soğudukça lastik dahada yumuşayarak yol tutuşu arttırıyor.

    Benim yaz lastiklerim memlekette olduğu için haziran ayına kadar kar lastiklerimle idare etmem gerekiyor inşallah dişleri çok yıpranmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    quote:

    Orijinalden alıntı: trulli

    kış lastikleri karışımlarındaki maddenin özelliğinden dolayı 7 derecenin altında yumuşayarak soğuk havalarda daha iyi yol tutuşa imkan verir. Zaten normal yaz lastiklerinin soğuk havalarda taş gibi sertleşerek tutunmasını kaybetmesi nedeniyle kış lastiği kullanılmalıdır. Ama aynı şekilde kış lastikleri de 7 derecenin üstündeki havalarda sertleşerek yol tutuş kaybına neden olur.


    Kesinlikle çok doğru bir yaklaşım olmuş.Auto Show'un bu kış yaptığı testlerde kış lastikleriyle yaz lastiklerinin fren mesafelerinde çok büyük farklar vardı.Kış lastiği kuru ve sıcak zeminde çok uzun mesafede duruyordu.Hatta yaz lastiği ıslak zeminde de kar lastiğinden daha kısa mesafede durabiliyordu.Kar lastiğinin hamuru yapısıyla hava soğudukça lastik dahada yumuşayarak yol tutuşu arttırıyor.

    Benim yaz lastiklerim memlekette olduğu için haziran ayına kadar kar lastiklerimle idare etmem gerekiyor inşallah dişleri çok yıpranmaz.


    Alıntıları Göster
    hocam hep ses yapar,hemde daha çok yakarsın bence yaz lastiği tak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chelioss61

    hocam hep ses yapar,hemde daha çok yakarsın bence yaz lastiği tak

    Alıntıları Göster
    çok fazla şehirdışı kullanan birisi değilim yani çogunluk şehiriçi kullanıyorum. ayda 1000 km şehirçi yapıyorum rutin olarak hemen hemen. 4 tanede yazlık lastiğim var aldıgımda vardır ama durumları okadar iyi degildi. birisi sıfır hakkını yemeyim 7mm diş var digerlerindede 4 5 mm dişleri var. okdar iyi olmadıgını düşündüğümden kışlıkları yazında kullanayım diye düşünmüştüm. çok yol yapmayacagım için yeni lastik masrafına da girmek istemiyorum açıkcası.

    sizin bu yazlıklarla ilgili görüşünüz nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'emre'

    çok fazla şehirdışı kullanan birisi değilim yani çogunluk şehiriçi kullanıyorum. ayda 1000 km şehirçi yapıyorum rutin olarak hemen hemen. 4 tanede yazlık lastiğim var aldıgımda vardır ama durumları okadar iyi degildi. birisi sıfır hakkını yemeyim 7mm diş var digerlerindede 4 5 mm dişleri var. okdar iyi olmadıgını düşündüğümden kışlıkları yazında kullanayım diye düşünmüştüm. çok yol yapmayacagım için yeni lastik masrafına da girmek istemiyorum açıkcası.

    sizin bu yazlıklarla ilgili görüşünüz nedir?

    Alıntıları Göster
    Yazın botla gezmek gibi

    Bence kullanmayın, güvenliğe çok büyük eksi yaratır. Lastik çok yumuşak olacağından görev yapamaz hale gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Yazın botla gezmek gibi

    Bence kullanmayın, güvenliğe çok büyük eksi yaratır. Lastik çok yumuşak olacağından görev yapamaz hale gelir.

    Alıntıları Göster
    arabayı boş yere yoruyorsun. hem de daha çok yakıt tüketirsin. yazın botla yürünür ama ne hale gelirsin bi düşünsene .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odessa.13

    arabayı boş yere yoruyorsun. hem de daha çok yakıt tüketirsin. yazın botla yürünür ama ne hale gelirsin bi düşünsene .

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar konu bir hortlamış olacak ama güzel bir noktaya parmak basacağımı düşünüyorum..

    Mesele şu ki; bir yakınımın aracına 2009 yılında kışlık lastik almıştık..Kıştan kışa takılarak kullanıldı, kışları daha az km. yaptı araç; geçenlerde bir kontrol ettim. Diş derinlikleri oldukça güzel! Ancak aradan geçen yıllar neticesinde dişler bir kışlık lastik için hemen hemen kabul edilemeyecek düzeyde sertleşmeye başlamış, hatta sertleşmiş denebilir. Gelgelelim bu lastik işiyle oldukça haşır neşir olduğumdan kolay kolay herhangi bir yaz lastiğinde elde edilemeyecek ara karar bir yumuşaklığı da var yani.. Hani tam kıvam olmuş gibi bir şey bu yaz kullanmalık.. Lastiği dişlerinden dolayı ve Michelin olması sebebiyle atmaya da kıyamadım. Ben de "hazır kışlıklar, yaza geçiş aylarında olmamız sebebiyle ucuzlamışken sen bir takım yazlık alacağına (yazlıkları bayağı bir eskimiş durumda bu arada, 2008 model yıllı yazlık lastikleri var) bu yazı bu kışlıklarla geçir, hemen şimdi de önümüzdeki kışa bir takım kışlık al" diyerekten akıl verdim.. Onun da aklına yattı ama yine de burada bir fikir danışayım dedim..
    Soru karışık olmamıştır umarım; bir el atarsanız duruma fikirlerinizle sevinirim!?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_Law

    Arkadaşlar konu bir hortlamış olacak ama güzel bir noktaya parmak basacağımı düşünüyorum..

    Mesele şu ki; bir yakınımın aracına 2009 yılında kışlık lastik almıştık..Kıştan kışa takılarak kullanıldı, kışları daha az km. yaptı araç; geçenlerde bir kontrol ettim. Diş derinlikleri oldukça güzel! Ancak aradan geçen yıllar neticesinde dişler bir kışlık lastik için hemen hemen kabul edilemeyecek düzeyde sertleşmeye başlamış, hatta sertleşmiş denebilir. Gelgelelim bu lastik işiyle oldukça haşır neşir olduğumdan kolay kolay herhangi bir yaz lastiğinde elde edilemeyecek ara karar bir yumuşaklığı da var yani.. Hani tam kıvam olmuş gibi bir şey bu yaz kullanmalık.. Lastiği dişlerinden dolayı ve Michelin olması sebebiyle atmaya da kıyamadım. Ben de "hazır kışlıklar, yaza geçiş aylarında olmamız sebebiyle ucuzlamışken sen bir takım yazlık alacağına (yazlıkları bayağı bir eskimiş durumda bu arada, 2008 model yıllı yazlık lastikleri var) bu yazı bu kışlıklarla geçir, hemen şimdi de önümüzdeki kışa bir takım kışlık al" diyerekten akıl verdim.. Onun da aklına yattı ama yine de burada bir fikir danışayım dedim..
    Soru karışık olmamıştır umarım; bir el atarsanız duruma fikirlerinizle sevinirim!?

    Alıntıları Göster
    sayın Fatih_Law genel olarak kış lastiklerini değerlendirdiğimizde sırt profil yapılarından ziyade;yani desenden ziyade asıl önemli olan husus hamur karışımındaki arttırılmış kauçuk oranı ve kış lastiklerine özel slika karışımının olmasıdır.bu üretimle alakalı olarak kış lastiklerimiz yaz lastiklerine oranla daha yumuşaktır ve daha kısa sürede ısınır.yazın kullanımı ise profil yapısında çok çabuk erime olacaktır ve araç da aşırı gürültü ve titreme yapacaktır diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.