Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

Yarım Debriyaj Nasıl Yapılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
6.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 3 ders aldım direksiyondan düz yolda kaldırmada vs stop ettirmiyorum hiç ettirmedimde.

    Fakat park yerinden çıkarken geri kaçarsam dubaya vurabilirim bu yüzden yarı debriyajla çıkmak istiyorum ama araba yine kaçıyor

    Yaptığım şey şu debriyajdan ayağımı araba sarsılana kadar çekiyorum araba sarsılınca frendende çekiyorum geri kaçmaması gerek fakat kaçıyor

    Park yerinden çıkma ve yokuştan kalkarken ne yapmamı önerirsiniz ? tek sıkıntım bu.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yarım Debriyaj Nasıl Yapılır?

    Yarım Debriyaj Nedir?

    Yarım debriyaj, debriyaj pedalına tam olarak basılmayarak, kavrama diski ile volan arasında kısmi bir bağlantı sağlanan bir sürüş tekniğidir.

    Yarım Debriyaj Nasıl Yapılır?

    Yarım debriyaj yapmak için şu adımları takip edebilirsin:

    • Debriyaj pedalına yavaşça ve nazikçe basmaya başla.
    • Pedalın yaklaşık olarak yarısında durarak kısmi bir bağlantı sağla.
    • Aynı anda nazikçe gaza basarak aracı hareket ettir.

    Yarım Debriyaj Ne Zaman Kullanılır?

    Yarım debriyaj şu durumlarda kullanılabilir:

    • Yokuşta kalkış yapmak
    • Hassas manevralar yapmak
    • Trafik sıkışıklığı gibi dur-kalklı yol koşullarında

    Yarım Debriyajda Gaza Basılır mı?

    Evet, yarım debriyajda gaza basılması gerekir. Aracın hareket etmesini sağlamak için debriyaj kavramasının kısmen açılması ve motor devrinin artırılması gerekir.

    Yarım Debriyaj Nasıl Bulunur?

    Yarım debriyaj, debriyaj pedalının yaklaşık yarısında bulunur. Bu noktada ayak ucunda hafif bir direnç hissedeceksin.

    Sürekli Yarım Debriyaj Yapılırsa Ne Olur?

    Sürekli yarım debriyaj yapmak debriyaj balatasının aşırı derecede aşınmasına neden olabilir, bu da vites değiştirme sorunları ve hatta debriyajın yanmasına yol açabilir.

    Yarım debriyajı sadece gerekli olduğu durumlarda kullanarak, debriyaj sisteminin ömrünü uzatabilir ve aracının sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam normal şartlarda debriyajdan yavaş yavaş ayağınızı çekerken araba titremeye başladığı an zaten kavrama noktasıdır ve ayağınızı frenden çektiğinizde arabanın yerinde sabit durması gerekir. (Aşırı dik bir yer değilse) Ama araba buna rağmen geri gidiyorsa baskı balatada sıkıntı olabilir



    Araba titremeye başladığı an hızlıca frenden ayağınızı çekip çok az bir gaz vermeniz yeterli olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    peki parktan çıkarken ve yokuştan kalkarken yarı debriyaj mı yapayım pavyoncu kalkışı mı ?



    Yokuşta çok kaçırmıyorumda parkta korkuyorum kaçar diye ondan yarım debriyaj istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her kalkışta zaten yarım debriyaj yapmak zorundasınız teorik olarak, kimse debriyajdan lap diye ayağını çekip aracı kaldırmıyor.

    Aracın rölanti torku, ağırlığı, yolun eğimi ve kavramanın sağlığına göre araç kaçırabilir veya kaçırmayabilir. Kalkış esnasında debriyaj balatanızın ömrünü uzun tutmak için bir an önce debriyajı bırakmanız daha faydalıdır, uzun süre yarım debriyaj kullanmak ve özellikle yarım debriyaj esnasında fazla gaz vermek balatadan yer.
  • El freniyle kaldırabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam anlatarak yapılacak birşey değil al arabayı git rampaya dene en kötü 20 kez stop ettirirsin 21. de kaldırırsın.
  • El freniyle kalkış yapılmazsa mutlak bir miktar kaçarki, çok dert etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Baskı Balata NASIL HEMEN BİTER?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aracın sarsılması iyi bir şey değil. Debriyaj sistemine ve motora gereksiz yük biniyor. Kavrama noktası aracı tutmaya yetmeyebilir. 1.5 tonluk yük biniyor. Gaza olabildiğince hızlı basılmalı, yetmiyorsa el freni kullanmak acemilik değildir. Baskı balata masrafından veya kazadan iyidir. 20 senelik taksici bir abimiz, yokuşlarda el freni kullanırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • al301u A kullanıcısına yanıt
    en iyisi bi daha ki derste park ve yokuşta dur kalk yapayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stasi kullanıcısına yanıt
    hocam şimdi sınavda el freni kullanırsam sıkıntı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaji pedalini ortadan keserek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede el freniyle kalkmak ayıpmış yada utanç verici bi anlayış var. 2007 yılında ehliyet aldım o günden beri araba kullanırım askerde de son 4 ay şöförlük yaptım hayatımda el freniyle kalkış nasıl yapılır bilmiyordum bile hiç kullanmadım taki bu seneye kadar :) 1.2 tüplü hantal bi şirket aracımız vardı sürekli bende duran. Debriyajı yukarda kavrayan, Lastikleri de ömrünü tamamlamış 2013 yılının lastikleriydi. Bu bende stress yapıyordu dik rampalarda el frenini denedim ve çok da pratik bir yöntem olduğunu görünce kullanmaya devam ettim. Bazı arkadaslarım görünce dalga geçiyordu ama benim için hiç problem değildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.