Yarbay
23 Ocak 2013
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 41 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Merhabalar değerli dh ailesi. Kolay kolay konu açan biri değilim ama araç değiştirme arefesine yaklaştığım için araştırmalara şimdiden başladım.

Mevcut aracım egea 1,6 mjet lounge donanım. Faizsiz kredi ile almıştım ve geçen ay borcum bitti allahın izniyle. Aracımı çok seviyorum motoru gidişi tasarımı falan gerçekten çok iyi ama gerek kendim gerekse eşim için otomatik araç almayı planlıyoruz.

İlk zamanlar egeanın dizel otomatiğini alır geçerdik diyorduk ama neden mercedes bmw audi bakmıyoruz diyerek farklı bir yola girmiş olduk. Bütçemiz 70 ila 100 arasında. Sedan ve otomatik olucak belki suv olabilir öncelik dizel olmadı benzinde olabilir.

Araştırdığım araçlardan tek tek bahsetmeyeceğim ama kısaca oktavia, süperb, jetta, Passat; b7 olursa comfort yada high b8 olursa bütçe trende yeter, suv olarak tiguen, Audi a4, a5, bmw f30 güzel ama bütçeyi aştığı için beklemede, mercedese hiç bakmadım nedense düşünmüyorum.

Bu incelemelerden sonra aklımıza takılan Passat, a4 ve tiguen oldu. Şimdilik bu araçlar üzerinde yoğunlaştık özelliklede a4 üzerinde 2011-12 kasa.

Esas merak ettiğim ve başlıkta yazdığım dsg olayı. Evet sıkıntılı bir şanzıman olduğu belli ama tüm motor seçenekleri buna dahilmi. 1,2 tsi, 1,6tdi, 2,0 tdi falan. Audi içinde dsg nin başka hali deniyor, aynı sıkıntı Audi motorları içinde geçerlimi. Kuru dsg daha çabuk arıza veriyor deniyor hangileri kuru hangileri yaş kavrama bu motorların.

Son olarak a4 için ne diyorsunuz b8 kasa oluyor sanırım 2011-12 kasası. Yada yukarıda yazdıklarımdan alternatif olarak neler olabilir. B8 Passat çok güzel ama hem dsg olucak hem trend vs gibi.

Edit: imla
İyi akşamlar arkadaşlar.

İki gündür arkadaşımla telefonda görüşüyoruz. 50 bine yakın bi nakidi var ve bu iki araç arasında çok fena kaldık. Şöyle ki;
Pejo kampanya ile 1,6 dizel 301 i 52 ye veriyor hatta yarın pazarlık yapmaya gidecek peşin 50 ye bırakırlar mı diye.

Diğer taraftan 1,6 benzinli joy Megan var ben oyak üyesi olduğumdan mevcut 63 binlira olan fiyatı muhtemel 55 binlira civarına gelecek ama kampanya henüz başlamadı, tahminen de bu ayın sonu yada Şubat başında başlayacak.

Şimdi, öncelikle pejo bayisi doğrudur yalandır elinde sınırlı sayıda araç kaldığını söyledi, yani Megan için beklersek 301 bitebilir.

Esas soruya gelirsek dizel HDI motorlu 301 mi, yoksa atmosferik motorlu Megan sedan mı, tabi Megan 3-5 bin daha pahalı olucak muhtemelen.

Yıllık km sorarsanız bi yıl 10 bin yapabilir diğer yıl 15-20, değişebilir yani.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
Soğuk havalarda bazen araçta beklediğim oluyor bi kaç saat. Hatta şu sıralar haftada bir yapmam gerekecek gibi. Kimileri uzun süre rolantinin zararlı olabileceğinden bahsediyor.

Peki bu işin belirli bir saati varmıdır, misal 4 saatten fazla tutmayın gibi yada aracın turbolu-turbosuz-atmosferik olması olası zararda ne kadar farkettirir yada farketmez hepsi belirli süreden sonra zarar verir mi.

Ek olarak havanın karlı, yağmurlu veya aşırı soğuk olmasının olası zararda ne kadar etkisi vardir/varmıdır. Şimdiden Teşekkürler

Not: Benzer bir konu vardı lakin kilitliydi.
Selamlar arkadaşlar. Malumunuz üzere ötv kdv mtv derken her alanda yapılan zamlara öyle alıştıkki artık zam olmayınca şaşırır hale geldik. Kimileri büyüyoruz bunlar normal diyor kimileride günden güne fakirleştiğimizi hökümetin soygun yaptığına işaret ediyor. Maksadım tabikide siyasi mesaj falan değil. Sonuç itibarı ile ülkemiz büyüsede yada fakirleşsekde zamların ardı arkası kesilmiyor. Neredeyse günlük mazot fiyatı-araç fiyatları nereye gidiyor konusu açılır oldu. Ben alıştım zamlara tavsiyem sizde alışın

Tabi fazlada alışmamak gerek yoksa zam olmayınca bu hale gelmek de var


https://www.youtube.com/watch?v=GZdsjLQCsIY
Forumlarda niyeyse sıfır araç alınacaksa dolu paket saçmalık gibi addediliyor ilginç. B sınıfı full almak saçma, niye çünkü c sınıfı başlangıç parasına denk geliyor. Peki kendimizi zorlayıp c sınıfı full alsak, yok oda olmaz o zamanda D sınıfı giriş donanım alacaksın. İyi az daha zorlayalim dolu D sınıfı alalım, yok yine olmaz 40 yıl paketli bmw alacaksın. Az daha zorlayıp x aracın dolusunumu alsak, yok oda olmaz. İyi madem thy ile görüşüp uçak siparişi geçiyorum.

Misal: dolu polo yerine başlangıç golf, dolu golf yerine başlangıç passat, dolu passat yerine bmw 40 yıl paket

Hatta polonun dolusuna da gerek yok comfort bile olsa, yok o paraya 1.2 tsi golf alacaksın.

Vw yi örnek verdim ibiza leon yada Focus mondeo gibi varyasyonlar uygulanabilir.

Bu sadece dikkatimi çeken bi tespit. Merak ediyorum gerçekten araba almadan önce foruma danışıp, araba alan veya tercihini değiştiren oluyomu yada aldıysa bu tercihten dolayı mutlu mu?
Herkese hayırlı akşamlar arkadaşlar. Önerilerinizi bekliyorum.
Araç 1.6 multijet.
Aracım 11 bini geçti önümüzdeki hafta uzun yola çıkacağım ve yaklaşık 3000 km civarı yapacağım. Çoğu okuduğum sayfalarda ve forumlarda turbo beslemeli dizel motorlar için özellikle de ilk onbinde falan motor yağının değişmesinin faydalı olacağı yönünde bilgiler okudum. Acaba diyorum uzun yola çıkmadan bakıma soksam çokmu erken davranmış olurum. Normalde ilk bakım için 20 bin km diyor ama motora ve turboya fayda sağlaması açısından bakıma sokayimmi siz ne dersiniz.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 2.189
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.380
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 6.297 (Bu ay: 246)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.011 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.