Şimdi Ara

E5&TEM&OTOYOL AÇILIMLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
81.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • E5- TEM OTOYOL'u ve OTOYOL açılımlarını bilen varmi ?


    bu yollar isimlerini nereden aldı acaba ?





    edit; düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman53 -- 10 Ekim 2008; 20:05:18 >



  • TEM= Trans European Motorway



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drulash -- 10 Ekim 2008; 20:17:38 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drulash

    TEM= Trans European Motorway




    neden türkiyede bir yolun ingilizce ismi var sizcede ilginç değilmi bu ?

    Trans Europe Motorway = avrupa ötesi otoyol


    bu kesin olanmıdır yoksa sadece baş harflerden tahmin yolunamı gittiniz ?
  • normalde tem'in ismi e-6 diye geçiyor normalde ama ilk başlarda tem diye söylene söylene tem olarak kaldı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    normalde tem'in ismi e-6 diye geçiyor normalde ama ilk başlarda tem diye söylene söylene tem olarak kaldı.


    Asıl E-6 halkın uydurmasıdır
    E-6 diye bir şey yoktur. Doğrusu TEM'dir


    Aşağıdaki yazı alıntıdır:
    ======================

    İSTANBUL YOL REHBERİ

    Şehrin içinde ve çevresinde bir yığın yol var. Hepsinin resmi adı farklı, hepsi ayrı kurumlara bağlı. Öyle ki insan otoyolu devlet yolundan, ana arteri çevre yolundan ayırmak için bir rehbere ihtiyaç duyuyor. İşte İstanbul yol rehberi... Karayolları Genel Müdürlüğü'nün literatüründe yollar dörde ayrılıyor: Otoyol, devlet yolu, il yolu ve Köy Hizmetleri'nin ilgilendiği köy yolları. Bakın her biri ne anlama geliyor:
    OTOYOL: Zemin yeşil, yazılar beyaz
    Almanca otoban, İngilizce motorway. Yola sadece köprülü kavşaklarla girilip çıkılabilir. Yolun başı ve sonunda otoyol başlangıç ve bitiş levhaları vardır. Kenardaki arazilerden girmek mümkün değildir. Türkiye'de tam tersi olsa da, normalde motorsuz taşıt, bisiklet ve yaya giremez. Sadece tarif edilen motorlu taşıtlar girebilir. Paralı/parasız olabilir. Mutlaka bölünmüş yoldur. 2x2, 2x3, 2x4 gibi şeritli olabilir. Hemzemin (kesişen) giriş çıkışı olmaz, yani bağlantılar mutlaka köprülü kavşaklarla olur. Otoyol 1, Otoyol 2 gibi numaralar tabela üzerinde dikdörtgen içinde turuncu renkle (O-1, O-2) belirtilir. İstanbul 1. Çevreyolu 0-1, İstanbul 2. Çevreyolu O-2, Vatan Caddesi'nden başlayıp Edirne'ye kadar giden yol 0-3, Acıbadem Kavşağı'ndan başlayıp Ankara'ya kadar giden yol 0-4 (Acıbadem-Çamlıca Gişeleri-Gebze-İzmit-Adapazarı-Bolu-Ankara) gibi. Kullanılan trafik işaret ve levhalarının zemini yeşil, yazıları beyazdır.

    DEVLET YOLU: Zemin mavi, yazılar beyaz
    İlleri birbirine bağlayan yoldur. Türkiye'deki ana yollar devlet yollarıdır. Tek yönlü, yani trafiğin bir istikamete gittiği bölünmüş veya trafiğin her iki istikamette çalıştığı ortası bölünmemiş iki yönlü yol olabilir. Bazen dört şeritli de olup, yol sadece çizgi ile de ayrılabilir. Kenardaki arazilerden yola giriş-çıkış yapılabilir, yola hemzemin giriş çıkışlar vardır. Şehir içindeki belediyenin sorumluluğundaki yollar da devlet yolu gibi kabul edilebilir. Levha üzerindeki D numarası yolun devlet yolu olduğunu belirtir. Örnek Ankara Asfaltı D-100, Ankara'dan Eskişehir'e giden yol gibi... D-100 yolu Kapıkule'den başlar, İstanbul'a ulaşır ve Ankara istikametine devam eder. D-100 yolu eski tabiriyle E-5 yoludur. (Europe- 5) Devlet yollarındaki tabelanın zemini mavi, yazıları ise beyazdır.

    İL YOLLARI: Zemin beyaz, yazılar siyah
    İlçeleri birbirine bağlayan yollara denir. İl yollarında da hemzemin bağlantılar olabilir. İstanbul'da Londra Asfaltı (Topkapı'dan başlayan Merter-İncirli-Çobançeşme-Küçükçekmece-Edirne'ye kadar giden yol) ve Ankara Asfaltı (Harem-Kozyatağı-Küçükyalı-Bostancı diye devam eden yol) ile Anadolu'da iki ilçe arasındaki herhangi bir yol da il yolu olarak tanımlanır. Çatalca'dan Saray'a giden yol, Lüleburgaz'dan Pınarhisar'a giden yol gibi... Bu yol resmi dille D-100, halk arasında Ankara Asfaltı olarak biliniyor. Kullanılan levha yine mavi zemin üzerine beyazdır. Şehir içinde belediyelerin yaptığı yeni yön levhaları ise artık Avrupa'daki gibi beyaz zemin üzerine siyah harflerle yazılıyor.

    KÖY YOLLARI
    Köy Hizmetleri'nin bakım ve sorumluluğunda olan ve köyleri birbirine bağlayan yoldur.



    E-6 diye birşey yok
    Otoban: Almanca olan bu kelimenin doğrusu otoyol.

    Ana arter: Genel bir tabir ve resmi bir terim. Şehir içindeki yollara deniyor. Olabildiğince geniş, çok trafik taşıyan cadde anlamına geliyor. Bu bazen bölünmüş bazen de bölünmemiş iki yönlü yol olabilir.

    Örneğin Bağdat Caddesi bölünmemiş ve tek yönde çalıştırılan bir ana arter. Millet Caddesi ve Vatan Caddesi, Tarlabaşı Bulvarı ise bölünmüş bir ana arter. Özelliği, Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğunda olması.

    E-6: Halkın ürettiği bir kelime. Eski yol E-5 diye anılır idi. Bunun kuzeyinde yeni bir yol yapıldı. Bu da olsa olsa E-6 olur diye düşünüldü. E-6 diye bir yol yok. Doğrusu 0-2 otoyolu.

    Çevreyolu: Dünyada örneği çok olan bir yol. Metropol şehirlerde şehrin civarında, şehrin gelişmesine paralel olarak halkalar halinde yapılan yollar. Yerleşim itibarıyla İstanbul'daki çevreyolları yarımdaire şeklinde. İlk yarım daire 1. Çevre, ikinci yarım daire ise 2. Çevreyolu.

    TEM: Polonya'dan başlayan Bağdat'a kadar giden bir otoyol bütününün adı (Trans European Motorways).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 10 Ekim 2008; 21:16:23 >




  • Şimdi olayı daha iyi anlamak için ekstra açıklma yapayım:

    Avrupa ülkelerinin hemen hepsi yol kodlarını bir harf ve sonrasında rakamlar şeklinde kodlamıştır (Türkiye dahil). Bazı ülkeler birden fazla kod kullanır.

    Türkiye yolları D-xxx ve O-x şeklinde kodluyor. O ile başlayanlar Otoyol, D ile başlayanlar otoyol olmayan ana devlet yollarıdır.
    Her ülkenin buna benzer kendine has kodlaması vardır.

    Bunun haricinde Tüm Avrupa ana yolları E ile başlayan numaralarla kodlanmıştır.
    Mesala bizim E-5 dediğimiz yol Belçika'dan başlayıp Adana'ya kadar uzanan yoldur. Adana'dan Habur sınır kapısına kadar giden yol E-24'tür.

    Böylece Tüm Avrupa yollarının biri ülke bazında yerel, diğeri de Avrupa normlarına göre ikinci bir adı vardır.

    Daha sonra Avrupa bazı transit yolları bir proje dahilinde TEM diye adlandırdı. TEM Avrupayı örümcek ağı gibi saran transit yolların ortak adıdır ve bir kısmı da Türkiye'de bulunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 10 Ekim 2008; 21:33:25 >




  • Kuzey-Güney Avrupa Otoyolu Projesi (TEM)


    Türkiye'deki TEM Otoyolu

    1977'de imzalanan anlaşma ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) desteğiyle hayata geçirilmiş bir projedir. Proje adı "Trans-European North-South Motorway(TEM)Project" olan Türkiye dahil 14 ülkede uygulanan bir Projedir.4 tane de gözlemci ülke yeralmaktadır.

    Proje Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonunun Ulaşım biriminin (UNECE) altında yer alır.

    Tem Ağı

    Ana amaçları

    1. Avrupa'da ve projeye dahil olan ülkelerdeki uluslararası kara trafiğini kolaylaştırmak,

    2. Ulaşımın verimliliğini arttırmak,

    3. Avrupa'nın içindeki otoyol ağını dengelemek ve açıklarını kapamak,

    4. Avrupa'daki ulaşım altyapı sistemlerinin entegrasyonunu sağlamak.

    Projenin başarıları

    1. Projeye dahil olan ülkelerin çoğunun önemli ekonomik sıkıntılar yaşamasına rağmen 22,200 km'lik projenin %24 üne tekabül eden 6,100 km'lik kısmı kullanımda, 1575 km'si yapım aşamasındadır.

    2. Otoyol yönetimi, yol ekonomisi, planlama ve dizayn, inşaat gibi konuların ayrıntılı ele alınmıştır.

    3. Bir sürü dilde yayımlanan teknik belgeler(rehberler,öneriler,metotlar vs.) devamlı güncellenmektedir.

    4. TEM ağındaki bilgiler işlenmekte ve güncellenmektedir.

    5. Proje finansmanı için yeni yolların bulunmasına başlanmıştır.

    Projeye Dahil olan ülkeler
    * Avusturya
    * Bosna-Hersek
    * Bulgaristan
    * Çek Cumhuriyeti
    * Ermenistan
    * Gürcistan
    * Hırvatistan
    * İtalya
    * Litvanya
    * Macaristan
    * Polonya
    * Romanya
    * Slovakya
    * Türkiye Cumhuriyeti


    Gözlemci ülkeler

    * Sırbistan
    * Karadağ
    * İsveç
    * Ukrayna

    Aday ülkeler

    * Azerbaycan




  • Son söz olarak:

    Türkiye artık e ile başlayan (e-5, e-24 gibi) yol adlandırmasını kullanmıyor. Ama halk yol üzerindeki onca tabelaya rağmen hala eski alışkanlıkla e-5 veya uydurma e-6 adlandırmasını kullanıyor. Halbuki hiç bir tabelada e5 yazısını göremezsiniz.

    Türkiye'de sadece D ve O ile başlayan isimlendirme vardır.
    Bu yolların bir kısmı, TEM projesi çerçevesinde, aynı zamanda ikinci bir isim olarak TEM olarak adlandırılmaktadır. TEM projesi, TEM dahilindeki yolların "Otoyol" olarak inşaasını ve kullanılmasını ister.

    Örneğin Türkiye'deki TEM edirne otoyolundan başlar, O-1, O-2 yolları üzerinden Ankara'ya ulaşır. Arada ve sonrasında tamamlanacak otoyollarla birlikte TEM Polonya'dan başlayıp Habur'a kadar uzanan kesintisiz bir otoyol olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 10 Ekim 2008; 21:45:20 >
  • açıklama için sağol bende bilmiomuşum.
    bazı yerlerde yanyollarda "e5 yanyol" veya "e5 caddesi" gibi cadde tabelaları görmüşlüğüm var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Son söz olarak:

    Türkiye artık e ile başlayan (e-5, e-24 gibi) yol adlandırmasını kullanmıyor. Ama halk yol üzerindeki onca tabelaya rağmen hala eski alışkanlıkla e-5 veya uydurma e-6 adlandırmasını kullanıyor. Halbuki hiç bir tabelada e5 yazısını göremezsiniz.

    Türkiye'de sadece D ve O ile başlayan isimlendirme vardır.
    Bu yolların bir kısmı, TEM projesi çerçevesinde, aynı zamanda ikinci bir isim olarak TEM olarak adlandırılmaktadır. TEM projesi, TEM dahilindeki yolların "Otoyol" olarak inşaasını ve kullanılmasını ister.

    Örneğin Türkiye'deki TEM edirne otoyolundan başlar, O-1, O-2 yolları üzerinden Ankara'ya ulaşır. Arada ve sonrasında tamamlanacak otoyollarla birlikte TEM Polonya'dan başlayıp Habur'a kadar uzanan kesintisiz bir otoyol olacaktır.





    TEM'in de uluslararası E kodlu ismi var arkadaşlar. O da E80 dir. E6 tamamen halkın uydurmasıdır. E5 ise artık transit yol olma özelliğini kaybedip devlet yolu konumuna geçtiğinden adı D100 olarak değiştirilmiştir.




  • tem türkçe olsa gay olurdu
  • up merak ettiğim bir konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koc28 -- 30 Ekim 2015; 22:22:16 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.