Şimdi Ara

Fren Balatası Zamanı Nasıl Anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
3.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamın önleri disk, arkaları kampanalı fren.
    18.000 km' dir hiç fren balatasını değiştirmedim.
    Ön disklerde çizilme veya ses yok, ani fren yapsam bile hiç kaydırmıyor. Haftada bir ön disklere balata spreyi sıkıyorum.
    Sadece son 6 aydır nadiren de olsa düz zeminde park halindeki aracın el frenini indirdiğimde bırakmıyor ve biraz zorlayınca arka kampana bırakıyor.

    Değişim zamanı geldi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam ben 4 yılda değiştirdim.Eğer ki standart sürüşler yapıyorsanız 18 bin km hiçbir şey frenler için.

    Benim yaptığım yanlış , ama uzun yol yada yüksek sürate sürekli çıkmıyorsanız, en azından 30-40 bin km aralığında yeni bir disk/balata takımıyla frenleri tazelersiniz.

    Biterse ne oluyor onu da söyleyim, genelde önler önce biter , araba frene basınca sanki el freniyle yavaşlıyormuş gibi arkasını çöktürerek durur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben arabayı sıfır aldım 3 sene sonra ilk değişim gerçekleşti. Ortalama 25-30.000km arası.

    Daha sonra yetkili servis iki model var birisi üst düzey diğeri normal kalite dedi. Aslında üst düzey dediği 3 yıl kullandığım işte.

    Normal olanı tak dedim 15.000km 1.5 sene sonra o da bitti.

    4 sene 43.000km'de 2 tane ön fren balatası yedim kısaca.


    Ben anlamadım bu işten bir şey, ayağı frende giden veya sürekli frene basan biri değilim. Firmalar sanırım çok satma için çabuk biten balata üretmeye başladılar.
  • El freni zaten yalnızca arka freni ilgilendirir. Davlumbaz tipi (kampana) frenlerin balataları öyle kolay kolay bitmez. Normal sürüşte 80-90 bini çok rahat çıkarırlar. Ön balata değişiminde arka kampanaları açtırıp temizletmeniz yeterli. Bahsettiğiniz yapışma durumu gayet normal. El frenini sonuna kadar indirin, ilk kalkışta ufak bir sesle birlikte bırakır.
  • pipoti kullanıcısına yanıt
    Durum ilginc olmus .

    Ne desem bilemedim.

    Arac ne idi acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Durum ilginc olmus .

    Ne desem bilemedim.

    Arac ne idi acaba.

    Araç Ford Focus

    Ancak çoğu sanayi ustası ve lastikçilere sordum, hepsi normal diyor.

    Balatalardan çıkarılan bir madde varmış sağlık için, o maddeden sonra ömürleri kısaldı balataların diyorlar.

    Hoş 43.000 civarı km'de arka fren balatası daha hiç değişmedi.

    Bir daha ki sefere üst kalite yani FOMOCO diye geçen Ford Motor Company ürününü takdırıp deneyeceğim. Benim taktırdıklarım Otosan üretimi.

    Yerli olunca dandik oluyor demek ki.
  • Aracım tam otomatik cvt vites.
    Bazen yokuş yıkarı rampaya parkediyorum. Bu durumda ayağım frendeyken önce el frenini çekiyorum sonra vitesi P moduna alıp motoru durduruyorum.
    Ayağımı frenden çekince eğimin etkisiyle araç arkaya doğru yaylanıyor.

    Ama kısa süre sonra dönsem bile motoru ayağım frende olduğu halde çalıştırıp el frenini indiriyorum, R moduna(geri vites) alıyorum ve ayağımı frenden çeker çekmez motorun altından sert bir metalik çat sesi geliyor.
    Sorun var mı yoksa normal bir durum mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pipoti


    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Durum ilginc olmus .

    Ne desem bilemedim.

    Arac ne idi acaba.

    Araç Ford Focus

    Ancak çoğu sanayi ustası ve lastikçilere sordum, hepsi normal diyor.

    Balatalardan çıkarılan bir madde varmış sağlık için, o maddeden sonra ömürleri kısaldı balataların diyorlar.

    Hoş 43.000 civarı km'de arka fren balatası daha hiç değişmedi.

    Bir daha ki sefere üst kalite yani FOMOCO diye geçen Ford Motor Company ürününü takdırıp deneyeceğim. Benim taktırdıklarım Otosan üretimi.

    Yerli olunca dandik oluyor demek ki.

    Balatalardan asbest cikarildi ancak bu kadar kisa omur normal degil benim icin ki ustalara cok ta inanmayin bu konuda cunki bu isten para kazaniyorlar.

    Bu arada ya fazla freni cigniyorsunuz yada normalden erken size balata degistiriyorlar zamnimca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Aracinizin cvt sanzimani biraz sorunlu bir uretim ki ozellikle ana vatani ing.de cok sayida soruna yol acmis tr dede direkt sanazimanin degismesi ile bu problemler cozulmeye calisilmistir.Bildigim kadariyla cvt niz 230nm torka dayanikli ancak tdci 240nm normalde overb.ta ise 260nm ile her zaman problemi eninde sonunda cikartacak bir potansiyelde.Bu minvalde bu kadar seremoni ile park yapmaniz bile ne kadar manidarsa cikan ses te esyanin tabiatina uygun olarak, sorunun habercisidir.Sunu hatirlatmak isterimki , bu gibi vuruntular her zaman problemler tam olarak ortaya cikmadan bu sekilde basta kendini gosterir.

    Tavsiyem ford servisine bir ziyaretten bulunmanizki , garanti sonrasinda nile bu aracalara iyi bu hizmet veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Şanzuman 20.000 km önce komple yetkili serviste değişmiş, 14.000 km önce şanzuman yağı değişti.

    Gidişte sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Gule gule kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Aracım tam otomatik cvt vites.
    Bazen yokuş yıkarı rampaya parkediyorum. Bu durumda ayağım frendeyken önce el frenini çekiyorum sonra vitesi P moduna alıp motoru durduruyorum.
    Ayağımı frenden çekince eğimin etkisiyle araç arkaya doğru yaylanıyor.

    Ama kısa süre sonra dönsem bile motoru ayağım frende olduğu halde çalıştırıp el frenini indiriyorum, R moduna(geri vites) alıyorum ve ayağımı frenden çeker çekmez motorun altından sert bir metalik çat sesi geliyor.
    Sorun var mı yoksa normal bir durum mu?

    El frenini çektikten sonra ayağınızı frenden çekin. Yük el frenine binsin. Sonra vitesi Pye alin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt
    Deneyeceğim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen biraz fazla üstüne düşüyorsun kafana takma hiç birşey olmamıştır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doubt777

    Sen biraz fazla üstüne düşüyorsun kafana takma hiç birşey olmamıştır

    Geçen yıl yolda kaldım ve 8000 liraya motor yaptırdım.

    Tedirgin oluyorum zaman zaman...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ötmeye başlayınca

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben aracı 2. El aldım ve üzerine 30 bin km yaptım. Diskler yamuldugu icin hem disk hemde balatalari değiştirdim. Balatalari Hale'n yarım dediler bana



    Sadece uzun yolda kullandığımdan kolay kolay bitmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla arkadaşlar, hani iyi bir şoför de değilim ancak 2013 yılında sıfır ceed aldım, otomatik. 66.000 km'yi geçti alalı, geçen hafta yağ bakımı yaptırdım, usta daha 10.000 gider diyor fren balataları için (gerçi her sorduğumda böyle diyor ama anlamadım), böyle diye diye bu mesafeye kadar geldi. Senede bir iki defa uzun yol macerası olursa olur, yoksa genelde ilçe içerisinde ya da şehir merkezine git, geldir güzergahım. Ben, bu duruma bakarak orijinal balata ve disk almalıyım diye düşünüyorum. Zamanında, bir aracıma fren ve disk değiştirdim, 45.000 km sonra değişmesi lazım denildi. Bu kadar uzun süre dayanınca açıkçası orijinal olmasının etkisi var diye düşünmeye başladım, ne dersiniz?
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Orijinal denilen marka zaten saniyede parcacilarda satılıyor.

    Yetkili serviste öpülmeye gerek yok.

    Ben trw marka disk ve Balat'a aldım.

    Mesela trw bosh gibi parçalar zaten bir çok arabanın orijinal parçası. Fabrikadan böyle çıkıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu parça hangi markanın onu öğreneceğim önce, ama oldu da bulamadım?! o zaman hoşuma gitse de, gitmese de yetkili servisten almayı düşünüyorum.

    Zamanında bosch marka balata taktım, 45.000'de disk de, balata da değişmesi lazım denildi. Bir de sileceği, 1 sene dolmadan ses yapmaya başladı, iz yapıyordu o sebeple bosch markası bana uzak. TRW'yi duydum ancak yukarıda da dediğim gibi aracın üzerindeki balata ve disklere bakınca daha da gidecek gibi görünüyor. O sebeple orijinal marka mı alsam diye düşünüyorum,kaldı ki orijinalleri de yetkili servisten almayacağım (duruma göre). Konuda yazılan km'lere bakınca da "orijinal alayım" düşüncesi daha da pekişiyor gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.