Şimdi Ara

Yarı Otomatik Vites Nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
8.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam otomatik ile yarı otomatiğin farkları nelerdir ?
    Peugeot nun yarı otomatik vites araçları sorun çıkarır mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kullanmayanların, kullanamayanlarin kötü şekilde salladığı şanzıman turudur.



    Kullanımı alışkanlık gerektirir. Eger manuel bir araç gibi vites değişiminde ayağınızı gazdan çekerseniz vites degisimini manuel araçtaki kadar hissedersiniz.



    Kendi aurisim şakın kullanımda debriyajı çoğu sürücüden iyi kullanır. Ornegin çoğu sürücü 2 den 1 geçişte aracı yığar ama mmt aurisimde bu olay nadiren olmaktadır.



    Yokuşta kalkamaz denir. Aslında olan araç yarım debriyaj yapana ve siz gaz verene kadar yanı cok kısa bir süre ve mesafe geri kacirmasidir. Üstelik bunu her yokuşta yapmaz ayni manuel araç gibidir bu konuda.



    Genellikle debriyajı manuel debriyaj omrundedir. Bir akrabamın mmt 5 ileri debriyajı iki kere değişti. İki debriyajla da 100-120 bin km yapmıştı. Suan benim aracım da 80 binde ve değişmedi.



    Üretim amaci günümüzün dusuk hacimli ama güçlü motorları yokken ve tork konvertorluler verimli değilken, manuel şanzımanin performans, yakıt tüketimi avantajını sunmak ve otomatik vitesin vites kullanmama rahatlığını yaşatmaktı.



    Ornegin 1.2 yâri otomatik corsa ve 1.4 tam otomatik corsa arasında benzer performansa rağmen 2-3 litre yakıt farkı vardı. Vites değiştirirken zekası ayağını gazdan çekmeye yetecek sürücüler icin 1.2 corsa daha iyi bir alternatifti.



    Günümüzde küçük hacimli güçlü motorların çıkması, tork kovertorunun verimli hale gelmesi gibi sebeplerle yâri otomatik şanzıman devri kapandı diyebiliriz.
  • Beladır. Peugeot Auto5 veya 6r ile Etg şanzıman buna örnektir. Robotize edilmiş olup, kavraması baskı seti olan manuel şanzımanın robota bağlanmasıdır. Ayrıca şehir içinde insana ince hastalık geçirtmesi ile meşhurdur. Konfor düşmanıdır.

    Forumda çokça içerik mevcut bu şanzımanlar hakkında.

    Tam otomatik ise çok yerinde bir alternatif kesinlikle. Bütçe zorlamaya değer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 14 Mart 2018; 12:41:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tarihin en gereksiz uydurmasıdır
    otomatik kullanmayacaksam neden otomatik araç alayım
  • Yarı otomatik diye geçen ama aslında otomatik olmayan şanzımandır.Robot denilen mekanizmalar vardır ve debriyajı,vites büyütüp kücültmesini ayarlar.Geçişleri sarsıntılı ve ciddi şekilde hissedilirdir.Özellikle Corsa C,D ve toyotanın yarı otomatik modellerinden 1.4 araçlarından corolla,auristen uzak durulmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yarı otomatik detken bildiğim kadarıyla DSG DCT falan da yarı otomatik diye geçiyor. O yüzden sanırım tek kavramalı yarı otomatik demek lazım. Ki bunlar da oldukça yavaş ve rahatsız edici şekilde vites değiştiren keyifsiz şanzımanlar. Bir zamanlar c4 picasso kullanmıştık. Gerçekten çok can sıkıcıydı. Bence tork konvertörlü tam otomatik veya çift kavramalı bir şanzıman tercih edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reno nun edc si
    vw nin dsg si
    fordun powershifti
    auidinin, volvonun, bmw nin ,
    pejo nun da adını bilmediğim bazı modellerinde kullandıgı bir şanzımandır.

    yazılanlara bakılarak fikir sahibi olmaktan
    binip kullanıp rahatına varmaktir.


    otomatikten farkı manuel gibi/kadar yakıt tasarrufu sağlamasıdır
    eksik tarafı ileride bir zamanda (150 bin km lerde) baski balata değişimi isteyip yoluna devam etmesidir.

    özetle fazla kasılacak lanet edilecek bir vites teknolojisi değildir
    ülkemizde çokta tercih edilir.
    kullanmasını becerebilene sorunsuzdur.
  • Kullanımında herhangi bir fark yoktur. İkisindede D ye alıp devam ediyorsunuz.

    Yarı otomatiklerde vitesin ve debriyajın kontrolü sizde değilde bir robotun elinde o aşağıda kavrama yaptırıyor(bazen saçmalıyormuş)

    Tam otomatiklerde baskı balata yerine içi yağ dolu bir kavanoz karşılıklı taraflarındada ters yönlü biri şanzımana biri motora bağlı çarklar var yağın dönmesiyle karşılıklı birbirini çeviriyor.



    https://youtu.be/FSP1Y75dMyI

    Arkadaş açıklamış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Uzak durulması gereken çakma otomatik şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    tarihin en gereksiz uydurmasıdır
    otomatik kullanmayacaksam neden otomatik araç alayım

    Yarı otomatikte de D modu var veya Opel'de A var mesela.
  • Kullanmayanların, kullanamayanlarin kötü şekilde salladığı şanzıman turudur.



    Kullanımı alışkanlık gerektirir. Eger manuel bir araç gibi vites değişiminde ayağınızı gazdan çekerseniz vites degisimini manuel araçtaki kadar hissedersiniz.



    Kendi aurisim şakın kullanımda debriyajı çoğu sürücüden iyi kullanır. Ornegin çoğu sürücü 2 den 1 geçişte aracı yığar ama mmt aurisimde bu olay nadiren olmaktadır.



    Yokuşta kalkamaz denir. Aslında olan araç yarım debriyaj yapana ve siz gaz verene kadar yanı cok kısa bir süre ve mesafe geri kacirmasidir. Üstelik bunu her yokuşta yapmaz ayni manuel araç gibidir bu konuda.



    Genellikle debriyajı manuel debriyaj omrundedir. Bir akrabamın mmt 5 ileri debriyajı iki kere değişti. İki debriyajla da 100-120 bin km yapmıştı. Suan benim aracım da 80 binde ve değişmedi.



    Üretim amaci günümüzün dusuk hacimli ama güçlü motorları yokken ve tork konvertorluler verimli değilken, manuel şanzımanin performans, yakıt tüketimi avantajını sunmak ve otomatik vitesin vites kullanmama rahatlığını yaşatmaktı.



    Ornegin 1.2 yâri otomatik corsa ve 1.4 tam otomatik corsa arasında benzer performansa rağmen 2-3 litre yakıt farkı vardı. Vites değiştirirken zekası ayağını gazdan çekmeye yetecek sürücüler icin 1.2 corsa daha iyi bir alternatifti.



    Günümüzde küçük hacimli güçlü motorların çıkması, tork kovertorunun verimli hale gelmesi gibi sebeplerle yâri otomatik şanzıman devri kapandı diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot 208 1.2 puretech etg5 tüketim olarak şehiriçinde 5.5-6 lt ile gezmenizi sağlar. Eski auto6r gibi değil güncellenmiş halidiri.1-2 yığılma yapar diğer vitesleri anlamazsınız bakmazsanız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şimdi ben güzel bi açıklama yapayımda herkes faydalansın konu sahibide bilgilensin. Artılayın dostlar



    5 tane şanzıman türü vardır

    -Manuel

    -Yarı otomatik (tek kavramalı)

    -Yarı otomatik (çift kavramalı)

    -Tam otomatik

    -Cvt



    Cvt şanzıman tamamen ap ayrı sistem ve şanzımanlar arasında konfor hariç diğer bütün etmenlerde en kötüsüdür. Onu boşverin



    Yarı otomatik şanzımanlar ise manuel şanzımanlarla birebir aynıdır. Yani aynı dişliler vardır baskı balata vardır kavrayıp bırakırlar fakat manuel şanzımanda kavrama işlemini siz sol ayağınızdaki debriyajla yaparken yarı otomatik şanzımanlar bunu robot vasıtasıyla yapar ve elektronik olarak baskı balatayı ayırıp bırakırlar bu yüzden debriyaj pedalıda yok yarı otomatiklerde



    Yarı otomatik denmesinin sebebi siz ayağınızla baskı balatayı ayırmassınız ve sağ elinizle dişliler arası geçiş yapmassınız(vites değiştirmessiniz) bu yüzden otomatik takısını alır fakat yapısı gereği manuelle birebir aynı olduğu için vites geçişleri hissi manuelle aynıdır



    Gelelim çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlara. Üstteki anlattıklarımla birebir aynıdır sadece tek fark 1 baskı balata yerine 2 baskı balata vardır. 1 baskı balata 1-3-5-7. Viteslere geçiş yapmakla görevli 2. baskı balata ise 2-4-6 ve R sanırım o viteslere geçiş yapar. Biraz daha özetlersek 1. Baskı balata aracınızı 1. Vitese attı debriyajı bıraktı fakat 2. Baskı balata ise debriyaja basık bi şekilde bekliyor çünkü 2. Vitese geçiceksiniz. 2 ye hemen tak diye geçti mi ? Geçti. Şimdi noldu ? 1. Baskı balata bu sefer debriyaja bastı 2. Baskı balata debriyajı bıraktı. 1. Baskı balata 3. Vitese geçmek için debriyaja basılı bi şekilde bekliyor... Böyle böyle ilerliyor



    Çift kavrama denmesinin sebebi budur. Hem çok daha hızlı vites geçişleri yapar hem motor gücünü aktarma organlarına minimum kayıpla aktarır hemde vites geçişlerini hissetmessiniz bile. Tek kavramalı şanzımanlardan kesinlikle ve kesinlikle çok konforludur



    Gelelim tam otomatiklere. tork konvertörüyle çalışırlar. Bunların dişlileri ise yarı otomatik ve manuel şanzımanlardan tamamen farklıdır tamamen ap ayrı bi sistemdir ve çalışma mantığıda karmaşıktır. Performansı çift kavramalı yarı otomatiklere göre biraz geridedir fakat konfor ve sorunsuzluk olarak şuan zirvededirler. Bu yüzden bmw ve mercedes hala tam otomatik şanzıman kullanmaktadırlar hemde en güzel teknolojileriyle. Hatta psa grubuda yarı otomatik şanzımanlarını bırakıp tam otomatiğe geçmişlerdir 2015 yılı itibariyle.


    Psa grubu EAT8 ve EAT6

    Bmw ZF8

    Mercedes 7G-Tronic Plus ve 9G-Tronic Plus



    Bunlar şuan piyasadaki en yaygın ve en gelişmiş tam otomatik şanzımanlardır.



    Geleceğe dönük ve şuan hangisi daha iyi derseniz hangisini tercih edersinğz derseniz kesinlikle tam otomatiği tercih ederim. Pistlerde olmadığımıza göre veya her kırmızı ışıkta kalkış yapmayıp her selektör atanla yarışmadığımıza göre performans bi tık geride olsada çift kavramalılara göre verdiği konforu ve uzun ömürlülüğü dolayısıyla tam otomatiklerin kimse eline su dökemez.

    Sorunuz olursa pmden ulaşırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Mart 2018; 20:35:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Şimdi ben güzel bi açıklama yapayımda herkes faydalansın konu sahibide bilgilensin. Artılayın dostlar



    5 tane şanzıman türü vardır

    -Manuel

    -Yarı otomatik (tek kavramalı)

    -Yarı otomatik (çift kavramalı)

    -Tam otomatik

    -Cvt



    Cvt şanzıman tamamen ap ayrı sistem ve şanzımanlar arasında konfor hariç diğer bütün etmenlerde en kötüsüdür. Onu boşverin



    Yarı otomatik şanzımanlar ise manuel şanzımanlarla birebir aynıdır. Yani aynı dişliler vardır baskı balata vardır kavrayıp bırakırlar fakat manuel şanzımanda kavrama işlemini siz sol ayağınızdaki debriyajla yaparken yarı otomatik şanzımanlar bunu robot vasıtasıyla yapar ve elektronik olarak baskı balatayı ayırıp bırakırlar bu yüzden debriyaj pedalıda yok yarı otomatiklerde



    Yarı otomatik denmesinin sebebi siz ayağınızla baskı balatayı ayırmassınız ve sağ elinizle dişliler arası geçiş yapmassınız(vites değiştirmessiniz) bu yüzden otomatik takısını alır fakat yapısı gereği manuelle birebir aynı olduğu için vites geçişleri hissi manuelle aynıdır



    Gelelim çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlara. Üstteki anlattıklarımla birebir aynıdır sadece tek fark 1 baskı balata yerine 2 baskı balata vardır. 1 baskı balata 1-3-5-7. Viteslere geçiş yapmakla görevli 2. baskı balata ise 2-4-6 ve R sanırım o viteslere geçiş yapar. Biraz daha özetlersek 1. Baskı balata aracınızı 1. Vitese attı debriyajı bıraktı fakat 2. Baskı balata ise debriyaja basık bi şekilde bekliyor çünkü 2. Vitese geçiceksiniz. 2 ye hemen tak diye geçti mi ? Geçti. Şimdi noldu ? 1. Baskı balata bu sefer debriyaja bastı 2. Baskı balata debriyajı bıraktı. 1. Baskı balata 3. Vitese geçmek için debriyaja basılı bi şekilde bekliyor... Böyle böyle ilerliyor



    Çift kavrama denmesinin sebebi budur. Hem çok daha hızlı vites geçişleri yapar hem motor gücünü aktarma organlarına minimum kayıpla aktarır hemde vites geçişlerini hissetmessiniz bile. Tek kavramalı şanzımanlardan kesinlikle ve kesinlikle çok konforludur



    Gelelim tam otomatiklere. tork konvertörüyle çalışırlar. Bunların dişlileri ise yarı otomatik ve manuel şanzımanlardan tamamen farklıdır tamamen ap ayrı bi sistemdir ve çalışma mantığıda karmaşıktır. Performansı çift kavramalı yarı otomatiklere göre biraz geridedir fakat konfor ve sorunsuzluk olarak şuan zirvededirler. Bu yüzden bmw ve mercedes hala tam otomatik şanzıman kullanmaktadırlar hemde en güzel teknolojileriyle. Hatta psa grubuda yarı otomatik şanzımanlarını bırakıp tam otomatiğe geçmişlerdir 2015 yılı itibariyle.


    Psa grubu EAT8 ve EAT6

    Bmw ZF8

    Mercedes 7G-Tronic Plus ve 9G-Tronic Plus



    Bunlar şuan piyasadaki en yaygın ve en gelişmiş tam otomatik şanzımanlardır.



    Geleceğe dönük ve şuan hangisi daha iyi derseniz hangisini tercih edersinğz derseniz kesinlikle tam otomatiği tercih ederim. Pistlerde olmadığımıza göre veya her kırmızı ışıkta kalkış yapmayıp her selektör atanla yarışmadığımıza göre performans bi tık geride olsada çift kavramalılara göre verdiği konforu ve uzun ömürlülüğü dolayısıyla tam otomatiklerin kimse eline su dökemez.

    Sorunuz olursa pmden ulaşırsınız

    Cvt hakkında boşverin kötü diye geçiştirdiğinize göre hiç bilginiz yok aslında bunlar hakkında. Hangi siteden okuyup yazdınız? :ddd

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • kendi aracım dizel citroen c4'ün yarı otomatik tek kavramalı mcp şanzımanı var, şirket aracım dizel toyotoa corolla'da ise m/m yarı otomatik şanzıman var, bir önceki kendi aracım da benzinli fiat punto evo'ydu onda da dualogic yarı otomatik şanzıman vardı.

    bende bir sorun var demek ki, ne hasta oluyorum ne de öyle abartıldığı kadar rahatsız oluyorum, punto'yu ağırlıklı olarak eşim kullandı, c4'ü de her gün işe gidip gelmek için o kullanıyor, bir kere de şanzımandan şikayet ettiğiniz duymadım.

    ekonomik, sorunsuz, olur da sorun çıkarırsa bakım maliyeti çift kavramalı ya da tam otomatikler kadar maliyetli değil. normal manuel arabanın otomatikleştirilmiş hali, debriyaja basan ve vites değiştiren bir robot var.

    önemli olan yokuş kalkış desteği olmasıdır, 3 aracımda da vardı, arkadaşımın benzinli yarı otomatik c3'ünde yoktu, bir gün doktor muayenesi için ödünç almıştım, rampada ışıkta kalkarken frenden ayağımı kaldırmamla arabanın geri kayması bir oldu, gaza da basınca patinaj çekmeye başladı. Sürekli kullananlar el freni kullanıyor öyle zamanlarda ama acemiler için sıkıntı.

    Punto ve C4'te otomatik devreye giriyor, corolla'da ise frene tam basarak yokuş kalkış devreye sokuluyor. 3'ünde de bir sıkıntı yaşamadım. punto ile 10.000, c4 ile 30.000 corolla ile de 50000 km yol yaptım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 15 Mart 2018; 9:13:7 >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Opel'in kullandığı AT6 ile Peugeot'un kullandığı EAT6 tam otomatik şanzımanlar arasında ne farklar vardır?Her iki şanzımanı da japon aisin firması mı üretiyor?
  • Bu kaynaktan şanzımanlar hakkında Bilgi alabilirsiniz...
    sekiz silindir
    Otomatik vites tipleri nelerdir? Hangi tip ne gibi avantajlara sahiptir?
    http://www.sekizsilindir.com/2016/03/otomatik-vites-tipleri.html

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam otomatik şanzımanlar diğer düz ve yarı otomatik vitesli araçlardan farklı bir baskı balata sistemleri (plakalar) vardır ve de bu plakalar şanzıman yağı içinde hizmet ettiklerinden aşınma minimum düzeyde olur.

    Şanzıman yağı değişimi (genelde 60.000 km'de bir yapılır) atlanmadığı sürece neredeyse hiç problem çıkartmazlar ve de motor ömrü kadar uzun hizmet eden örnekler görülmektedir.

    Bu viteslerin en büyük eksisi düz vitesli versiyonlara göre özellikle şehiriçinde 100 kilometrede 1.5-2 lt civarı fazla yakıt tüketmeleridir.

    Fazla yakıt tüketirken performanstan da çalarlar bir miktar.

    Ama vites oranları genelde gayet uzun olduğundan uzun yol sürüşlerinde aynı aracın düz vitesli versiyonlarına göre çok daha az devir çevirir ve de fazla yakıt tüketimlerini dengeleyebilirler.
    --------------------------------------------------------------------------------------

    Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar Robotize şanzıman da denilen bu sistemlerde sistem (bir robot) bizim yerimize debriyaj pedalına basıyormuş gibi vites değişim tecrübesi yaşatırlar.

    En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.

    İstenirse vites kolundan ya da tüm modellerde olmasa da direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel vites gibi vites değiştirilebilir.

    Dezavantajları ise markalara göre değişiklik göstermekle birlikte vites geçişlerinin özellikle ilk 2 viteste sarsıntılı olmasıdır.

    Bu vites türünün bir başka sıkıntısı da aynen düz vites gibi belirli sürelerde baskı balata değişimine ihtiyaç duymasıdır.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar Teknik olarak motosiklet şanzımanlarına benzerler.

    Motosikletlerde de vitesler birer birer büyütülüp küçültülür bilindiği üzere ve de öyle "hızım düştü direkt olarak 4'ten 2 ye alayım, arada da aragaz vereyim" deme lüksümüz yoktur.

    Çift kavramalarda kavramanın biri 1-3-5-7 gibi tek vitesler, diğeri de 2-4-6-8 gibi çift vitesler için görevlendirilmiştir.

    Biz vites kolunu D konumuna getirdiğimizde ilk kavrama vitesi 1 'e geçirirken ikinci kavrama 2. vitesi hazırda bekletir ve bu böyle devam eder.

    Teknik olarak ve de kağıt üzerinde çok iyi olan bu sistemler tek kavramalı yarı otomatik şanzımanların ve de tam otomatik şanzımanların tüm avantajlarını düz vites kullanan profesyonel bir sürücüden bile daha hızlı vites geçişleriyle birleştirir.

    Bu sistemlerde mevcut olan mekatronik denilen aksam çabuk arızalanabilmekte ve de değişimi için yetkili servislerde ciddi para talep edilmektedir.

    Eğer mekatronik değişimi de işe yaramazsa daha da ciddi paralar ödenip komple şanzıman değişimine gidilmek durumundadır.

    ... taa ki tekrar arıza çıkıp ta aynı süreç yaşanıncaya kadar.

    kısaca derledim
    donanımhaber forum
    Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. » Sayfa 1 - 20
    https://forum.donanimhaber.com/otomatik-vites-turleri-avantajlari-dezavantajlari--50255365




  • Tamamen kendi bilgilerim. Googleda aratıp bakabilirsiniz. Kendim üşenmedim yazdım.



    Cvt hakkında bilgi sahibiyimki boşverin demişim dimi ? Cvt gibi bi şanzımana ben asla katlanamam. Gazı köklüyorsun araba son devir bağırıp gidiyor vites atma yok. Benim yapıma göre bişey değil. Ayrıca herkese sorabilirsiniz cvt gayette performansı törpüleyen bi şanzıman. Sadece konforuna bişey diyemem vites geçişi olmadığı için ayak gazda yarım veya çeyrekteyken motor bağırmadan yüksek hızlara çıkıp yolculuk yapılabilir.



    2008-2009 audi a4 lerdede cvt kullanıldı 1-1.5 ay boyunca kullanma fırsatı buldum bana hiç keyif vermedi. Tiptroniğe alıyorum vites atıyormuş gibi o hissi yakalayım diyorum yok ne tam otomatik gibi nede yarı otomatik. Hiç zevk vermiyor şahsen. Manuel kullanıp debriyaj sağ el yorgunluğuna katlanırım daha iyi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Blof

    Opel'in kullandığı AT6 ile Peugeot'un kullandığı EAT6 tam otomatik şanzımanlar arasında ne farklar vardır?Her iki şanzımanı da japon aisin firması mı üretiyor?

    Evet. İkiside japon aisin firmasıyla birlikte geliştirilmiş tam otomatiklerdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu baya sallamışsınız beyler ama abartılacak bir şey yok ki yarı otomatikte.

    1.6 etg5 peugeot 2008 kullanıyorum ve baya memnunum.Öncesinde 1 ay kadar powershift focus kullandım ondan da çok memnundum.

    Yıllar boyunca manuel kullanmış biri olarak trafikte sol bacağıma giren krampları kesti mi? evet.Niye bu kadar abartıldığını anlamıyorum cidden.

    Babanın volvo s80 ini de kullanıyorum arada, tabiki fark var ancak o kadar sarsıla sarsıla geçiş muhabbeti yok.

    Ayrıca f1 direksiyondan kendim istediğim zaman da devrini ayarlayarak geçiş yapabiliyorum.Yokuşlarda zaten hill holder olduğundan dolayı kaçırma vs durumu da yok.

    Masrafları otomatiğe göre gayet iyi.Bir de üstüne 36km ortalama hızda karma 5.0 yakıyor araç, daha ne olsun?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.