Şimdi Ara

Vw 1.6 motorlarında rölantide iken motor titremesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
3
Favori
95.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkinci el olmak üzere 2008 Jetta aracım var. Gerek kendi kontrollerim (aracı sürmeden) gerekse yetkili serviste expertizden dolayı herhangi bir sorunu yoktu. Aracı kullanmaya başladım ve rölantide iken olan titreşimi fark ettim. Vw yetkili servisteki kişi aracımı test ederken bu sorunu bildirdim. Bana Jetta'nın bütün modellerinde bu titremenin olduğunu anormal bir durum olmadığını söyledi. Bu söylemler beni tatmin etmediydi.

    Kendi Bosch yetkili servisime danıştım. Aynı şekilde kendileride Vw marka 1.6 motorların hemen hemen hepsinde bu sorunun olduğunu, pistonlardaki hafif çatlamalardan dolayı bu titreşimi yaptığını ancak bunun herhangi bir sorun teşkil etmediğini söyledi. Böylece tatmin oldum. Ancak yinede söylemeliyimki bu titreşim biraz rahatsız edici.

    İnternetten biraz araştırdım. Golf, Jetta, Bora kullanan kişilerde de bu sorunun olduğunu gördüm. Belki Passat'tada vardır. Kimisi benzinden dolayı olduğunu kimisi ise bujilerden dolayı olduğunu yazmıştı. Ancak birisi yetkili servis olmak üzere diğeri belirttiğim yetkili Bosch servisindeki yetkililer bu olayı net bir şekilde söylediler.

    Acaba böyle durumu yaşamış olup çözüme ulaşan varmı? Gerçi bana herhangi bir çözümde önermediler normal bir durum dedikleri için.


    Birde aracım 2 viteste giderken elim viteste iken sanki oltaya balık vurması şeklinde tıklamalar var iki kere yapıyor. Dediğim gibi hafif bir şekilde 2 kere oltaya balık vurur şekilde tık tık. Bunun içinde servis aracı bırakmam gerektiğini bakılması gerektiğini söyledi. Başka bir servisteki arkadaşım ise kafaya takılacak bir sorun olmadığını söyledi. Böyle bir durum yaşamış olan varmı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 9 Haziran 2010; 20:02:54 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Yıllardır garanti motor olarak bilinen sorunsuz Hitler motorunun da olur muymuş böyle şeyleri ?

    Alıntıları Göster
    Bu titreme bir sorun değil.

    Rölantide çalışırken motor performans modunda değil, boşta dönme modundadır, klima devrede değilken ürettiği gücü amaçsızca boşa sallar, sadece yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu (varsa hidrolik direksiyon pompası) bu güçten istifade eder ve motor illâki kusursuz çalışma halinden daha uzaktadır. Bu tüm motorlar için az veya çok geçerlidir. 160 km/h ile düz yolda 5. viteste giderken motordan herhangi bir düzensiz ateşleme veya sinüs dalgasında parazitleme gibi bir durumda karşılaşmayacağınız ne kadar normalsa rölantide çalışan bir motorun kendini en iyi tarafından gösterme gayreti ve amacı yok. Rölantide pejmurde, performansta takım elbise. Motorun rölantide ne yaptığı değil, güç üretirken ve biz bu gücü kullanırken ne yaptığı önemli.

    Benim 1.4 TSI 122 HP de sabahları (bazen de akşamları, kafasına göre) ilk 5-8 saniye 1250 devire çıkıyor, sonra 650 devirde düşüyor. Çalışma şekli böyle.

    Bu arada da BOSCH servisinin pek de teknik bulmadığım "pistonlardaki hafif çatlamalardan" cevabını lütfen kendilerine aynen iade ediniz Sayın arkadaşım ve hemşehrim _Azza_ Motorda çatlak piston insanda çatlak kafatası ile eşittir. Çatlak piston motoru kitler, karteri patlatır, yağın yanma odasına girmesine neden olur ve eksozdan simsiyah dumanların çıkmasına kadar da gider. Teknik bir servisin gayrı-teknik cevaplar vermesi düşündürücüdür.

    Diğer yandan bakarsan da otomobil tamircilerinin ve motor ustalarının içten patlamalı bir motorun TAM OLARAK nasıl çalıştığını da TAM OLARAK bilmedikleri de malumunüzdür.... Pratik ve Teorik farkı burada ortaya çıkıyor. Elektrik mühendisi adi anahtarı vaviyen anahtarla değiştiremez ama apartman projesi çizer, elektrikçi çırağı projeden anlamaz ama boru-buvat-kofre-kablo-anahtar ve priz, hepsini döşer, hem de 1 günde.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • bende 2008 golf V 1.6 102 hp araç var aynı olay benim aracımdada mevcut ancak bu aralar çok hafif hissedilmeyecek derecede titreme yapıyor havalar ısındı ondanmıdır benzini degişik yerden almaya basladım ondanmıdır anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    bende 2008 golf V 1.6 102 hp araç var aynı olay benim aracımdada mevcut ancak bu aralar çok hafif hissedilmeyecek derecede titreme yapıyor havalar ısındı ondanmıdır benzini degişik yerden almaya basladım ondanmıdır anlamadım.
    Yıllardır garanti motor olarak bilinen sorunsuz Hitler motorunun da olur muymuş böyle şeyleri ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Yıllardır garanti motor olarak bilinen sorunsuz Hitler motorunun da olur muymuş böyle şeyleri ?

    Alıntıları Göster
    Bu titreme bir sorun değil.

    Rölantide çalışırken motor performans modunda değil, boşta dönme modundadır, klima devrede değilken ürettiği gücü amaçsızca boşa sallar, sadece yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu (varsa hidrolik direksiyon pompası) bu güçten istifade eder ve motor illâki kusursuz çalışma halinden daha uzaktadır. Bu tüm motorlar için az veya çok geçerlidir. 160 km/h ile düz yolda 5. viteste giderken motordan herhangi bir düzensiz ateşleme veya sinüs dalgasında parazitleme gibi bir durumda karşılaşmayacağınız ne kadar normalsa rölantide çalışan bir motorun kendini en iyi tarafından gösterme gayreti ve amacı yok. Rölantide pejmurde, performansta takım elbise. Motorun rölantide ne yaptığı değil, güç üretirken ve biz bu gücü kullanırken ne yaptığı önemli.

    Benim 1.4 TSI 122 HP de sabahları (bazen de akşamları, kafasına göre) ilk 5-8 saniye 1250 devire çıkıyor, sonra 650 devirde düşüyor. Çalışma şekli böyle.

    Bu arada da BOSCH servisinin pek de teknik bulmadığım "pistonlardaki hafif çatlamalardan" cevabını lütfen kendilerine aynen iade ediniz Sayın arkadaşım ve hemşehrim _Azza_ Motorda çatlak piston insanda çatlak kafatası ile eşittir. Çatlak piston motoru kitler, karteri patlatır, yağın yanma odasına girmesine neden olur ve eksozdan simsiyah dumanların çıkmasına kadar da gider. Teknik bir servisin gayrı-teknik cevaplar vermesi düşündürücüdür.

    Diğer yandan bakarsan da otomobil tamircilerinin ve motor ustalarının içten patlamalı bir motorun TAM OLARAK nasıl çalıştığını da TAM OLARAK bilmedikleri de malumunüzdür.... Pratik ve Teorik farkı burada ortaya çıkıyor. Elektrik mühendisi adi anahtarı vaviyen anahtarla değiştiremez ama apartman projesi çizer, elektrikçi çırağı projeden anlamaz ama boru-buvat-kofre-kablo-anahtar ve priz, hepsini döşer, hem de 1 günde.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu titreme bir sorun değil.

    Rölantide çalışırken motor performans modunda değil, boşta dönme modundadır, klima devrede değilken ürettiği gücü amaçsızca boşa sallar, sadece yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu (varsa hidrolik direksiyon pompası) bu güçten istifade eder ve motor illâki kusursuz çalışma halinden daha uzaktadır. Bu tüm motorlar için az veya çok geçerlidir. 160 km/h ile düz yolda 5. viteste giderken motordan herhangi bir düzensiz ateşleme veya sinüs dalgasında parazitleme gibi bir durumda karşılaşmayacağınız ne kadar normalsa rölantide çalışan bir motorun kendini en iyi tarafından gösterme gayreti ve amacı yok. Rölantide pejmurde, performansta takım elbise. Motorun rölantide ne yaptığı değil, güç üretirken ve biz bu gücü kullanırken ne yaptığı önemli.

    Benim 1.4 TSI 122 HP de sabahları (bazen de akşamları, kafasına göre) ilk 5-8 saniye 1250 devire çıkıyor, sonra 650 devirde düşüyor. Çalışma şekli böyle.

    Bu arada da BOSCH servisinin pek de teknik bulmadığım "pistonlardaki hafif çatlamalardan" cevabını lütfen kendilerine aynen iade ediniz Sayın arkadaşım ve hemşehrim _Azza_ Motorda çatlak piston insanda çatlak kafatası ile eşittir. Çatlak piston motoru kitler, karteri patlatır, yağın yanma odasına girmesine neden olur ve eksozdan simsiyah dumanların çıkmasına kadar da gider. Teknik bir servisin gayrı-teknik cevaplar vermesi düşündürücüdür.

    Diğer yandan bakarsan da otomobil tamircilerinin ve motor ustalarının içten patlamalı bir motorun TAM OLARAK nasıl çalıştığını da TAM OLARAK bilmedikleri de malumunüzdür.... Pratik ve Teorik farkı burada ortaya çıkıyor. Elektrik mühendisi adi anahtarı vaviyen anahtarla değiştiremez ama apartman projesi çizer, elektrikçi çırağı projeden anlamaz ama boru-buvat-kofre-kablo-anahtar ve priz, hepsini döşer, hem de 1 günde.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Taner abicim, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Demekki bu konularda bilgisi olmayan özel servise verseymişiz aracı, motorunu sökmeye kadar gidebilirmiş olay Dediğim gibi bana birazda rahatsız edici bir durum yaşattığı için motorda birşey var hissine kapılmıştım. Nette hiç böyle detayli bir bilgiye rastlamamıştım. Verdiğiniz bilgiler sayesinde bu sorunu yaşamış olup arama motorlarından bu sorunu arattıklarında kişiler böyle bir bilgiye ulaşıp tatminkar olacaktır. Google'de "Jetta rölantide motor titremesi" şeklinde arama yapıldığında ilk sırada bu konu çıkıyor.

    Nette bujileri değiştirttim sorun ortadan kalktı yazısını gördüm. Kimileride olur olmadık çözümler sunmuş. Kelebek boğaz temizliği, ateşleme bobini, motor kulakları ve motor takozu'nun kontrol edilmesi vs. Çözüme ulaştıklarını söyleyenlerde var. Açıkçası bu kadar çok seçeneği denemekte bayağı masraflı olur. Gerçektende çözümlenmiş, sorun giderilmiş tavsiyelermidir orasıda bilinmez. Aşağıda başka siteden alıntı yaptığım kişiler ise şunları söylemiş;

    quote:


    Motorun kendine özgü bir çalışması ve buna bağlı olarak ta kendine ait bir sarsılma yani titremesi var.İşte bu sarsıntı'nın aracın içinde hissedilmemesi için motoru iki yandan karşılıklı olarak motor kulakları ve alttan tutan motor takozları vardır.Şayet motor kulaklarında yada motor takozunda bir esneme olduysa bu titreme hissedilir.Zaten araç yüke bindiği sırada bir şekilde tutunma dengesini kuruyor.Rölantide ise motoru sabit tutan ekipmanlar ( motor kulakları ve motor takozu ) işlevini kaybettiği için bu durum ortaya çıkıyor.


    quote:

    Arkadaşlar golf lerin rolantide titreme sorununa tek çözüm şudur.Bunu da sanırım çok fazla kişi yapmaz, ama ben anlatayım.Bir arkadaşım vardı bu titreme olayına taktı kafayı, her yolu denedi vede en sonunda da şuradan çıktı sorun.Bu motorlarda ve özellikle de son model arabaların çoğunda da aynı, kelebek boğazında biriken kurum.Ama asıl sorun silindirin içinde de aynı kurumlaşmanın olması.Yanma odasında da aynı kurum oluşuyor ve bu da motorun sallantılı çalışmasına neden oluyor.Arkadaşım, kafası çalışan tamircisi ile bunu yaptı vede sorunu çözdü.Sonuç olarak bence buna değmez çünkü bayağı pahalı bir şey sonuçta.Saygılar...


    quote:

    Arkadaşlar aynı sorun bende de mevcuttu.Orası burası derken ustam en son manifold contalarını kontrol edelim dedi ve oda ne contalar özelliğini yitirmiş.Contalardan da motora hava girişi olduğu için bu düzensizliği yapıyormuş.Sornum çözüldü.Contaları da bi gözden geçirmekte fayda var.tanesi 10 tl olup 4 adeti 40tl + işçilikle halloldu.


    Geçen gün aracı yıkattırıyordum. Oradaki kişiye bu titreme normalmı diye sormak istedim. İkimizde araca bindik, yıkama yerinin zemini fayans idi. Titreme olmadı o esnada şaşırdım. Daha sonra şu yorumu okudum;

    quote:

    Rölantide titreme var ve bu titreme araç yüke bindiğinde kayboluyorsa motor kulakları ilke akla gelen sebep. Ancak araç yüke bindiği zaman motordaki titremeyi hissedemiyor da olabilirsiniz. Boğaz kelebeği temizliği, ateşleme sistemi konrolü yapıldığına göre, aracın yakıt sarfiyatında değişim olup olmadığı önemli bir argüman. Araç yakıt sarfiyatında artış varsa ve performans kaybı da yaşıyorsanız. hava hortumlarına ve MAF sensörüne bakın.Benzlili araçlarda motor içi kurumlanma, dizel araçlara nazaran oldukça azdır. Bu nedenle kurumlanma, bu önlemler alındıktan sonra son neden olarak değerlendirilebilir.


    Depoyu fullettirmiştim, şehir içi 200-300 km yapıp tekrar fullettireceğimki ne kadar yaktığını anlıyayım.Geriye vitesteki belkide sorun olmayan ancak benim biraz takıntı yaptığım sorun kaldı. Açıkcası servise aracı verip, şanzımanı indirip bakın demekde içime sinmiyor. Tekrardan teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 10 Haziran 2010; 0:19:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Taner abicim, verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim. Demekki bu konularda bilgisi olmayan özel servise verseymişiz aracı, motorunu sökmeye kadar gidebilirmiş olay Dediğim gibi bana birazda rahatsız edici bir durum yaşattığı için motorda birşey var hissine kapılmıştım. Nette hiç böyle detayli bir bilgiye rastlamamıştım. Verdiğiniz bilgiler sayesinde bu sorunu yaşamış olup arama motorlarından bu sorunu arattıklarında kişiler böyle bir bilgiye ulaşıp tatminkar olacaktır. Google'de "Jetta rölantide motor titremesi" şeklinde arama yapıldığında ilk sırada bu konu çıkıyor.

    Nette bujileri değiştirttim sorun ortadan kalktı yazısını gördüm. Kimileride olur olmadık çözümler sunmuş. Kelebek boğaz temizliği, ateşleme bobini, motor kulakları ve motor takozu'nun kontrol edilmesi vs. Çözüme ulaştıklarını söyleyenlerde var. Açıkçası bu kadar çok seçeneği denemekte bayağı masraflı olur. Gerçektende çözümlenmiş, sorun giderilmiş tavsiyelermidir orasıda bilinmez. Aşağıda başka siteden alıntı yaptığım kişiler ise şunları söylemiş;

    quote:


    Motorun kendine özgü bir çalışması ve buna bağlı olarak ta kendine ait bir sarsılma yani titremesi var.İşte bu sarsıntı'nın aracın içinde hissedilmemesi için motoru iki yandan karşılıklı olarak motor kulakları ve alttan tutan motor takozları vardır.Şayet motor kulaklarında yada motor takozunda bir esneme olduysa bu titreme hissedilir.Zaten araç yüke bindiği sırada bir şekilde tutunma dengesini kuruyor.Rölantide ise motoru sabit tutan ekipmanlar ( motor kulakları ve motor takozu ) işlevini kaybettiği için bu durum ortaya çıkıyor.


    quote:

    Arkadaşlar golf lerin rolantide titreme sorununa tek çözüm şudur.Bunu da sanırım çok fazla kişi yapmaz, ama ben anlatayım.Bir arkadaşım vardı bu titreme olayına taktı kafayı, her yolu denedi vede en sonunda da şuradan çıktı sorun.Bu motorlarda ve özellikle de son model arabaların çoğunda da aynı, kelebek boğazında biriken kurum.Ama asıl sorun silindirin içinde de aynı kurumlaşmanın olması.Yanma odasında da aynı kurum oluşuyor ve bu da motorun sallantılı çalışmasına neden oluyor.Arkadaşım, kafası çalışan tamircisi ile bunu yaptı vede sorunu çözdü.Sonuç olarak bence buna değmez çünkü bayağı pahalı bir şey sonuçta.Saygılar...


    quote:

    Arkadaşlar aynı sorun bende de mevcuttu.Orası burası derken ustam en son manifold contalarını kontrol edelim dedi ve oda ne contalar özelliğini yitirmiş.Contalardan da motora hava girişi olduğu için bu düzensizliği yapıyormuş.Sornum çözüldü.Contaları da bi gözden geçirmekte fayda var.tanesi 10 tl olup 4 adeti 40tl + işçilikle halloldu.


    Geçen gün aracı yıkattırıyordum. Oradaki kişiye bu titreme normalmı diye sormak istedim. İkimizde araca bindik, yıkama yerinin zemini fayans idi. Titreme olmadı o esnada şaşırdım. Daha sonra şu yorumu okudum;

    quote:

    Rölantide titreme var ve bu titreme araç yüke bindiğinde kayboluyorsa motor kulakları ilke akla gelen sebep. Ancak araç yüke bindiği zaman motordaki titremeyi hissedemiyor da olabilirsiniz. Boğaz kelebeği temizliği, ateşleme sistemi konrolü yapıldığına göre, aracın yakıt sarfiyatında değişim olup olmadığı önemli bir argüman. Araç yakıt sarfiyatında artış varsa ve performans kaybı da yaşıyorsanız. hava hortumlarına ve MAF sensörüne bakın.Benzlili araçlarda motor içi kurumlanma, dizel araçlara nazaran oldukça azdır. Bu nedenle kurumlanma, bu önlemler alındıktan sonra son neden olarak değerlendirilebilir.


    Depoyu fullettirmiştim, şehir içi 200-300 km yapıp tekrar fullettireceğimki ne kadar yaktığını anlıyayım.Geriye vitesteki belkide sorun olmayan ancak benim biraz takıntı yaptığım sorun kaldı. Açıkcası servise aracı verip, şanzımanı indirip bakın demekde içime sinmiyor. Tekrardan teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    İlk defa turbosuz araç kullanıyorsanız alışamamış olabilirsiniz. Atmosferik araçlarda rölanti biraz dengesiz olabiliyor. Eliniz vitesteyken de o tıklama sesi belki gazdan ayağınızı çektiğinizde oluyordur. Bu da çok normal bence. Bindiğim tüm araçlarda gazdan ayak çekilince vites kolunda çok hafif oynama olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cottonmurat

    İlk defa turbosuz araç kullanıyorsanız alışamamış olabilirsiniz. Atmosferik araçlarda rölanti biraz dengesiz olabiliyor. Eliniz vitesteyken de o tıklama sesi belki gazdan ayağınızı çektiğinizde oluyordur. Bu da çok normal bence. Bindiğim tüm araçlarda gazdan ayak çekilince vites kolunda çok hafif oynama olur.

    Alıntıları Göster
    Bir arkadaşımda 2006 clio II hb var. rölantideyken kesinlikle bir titreşim,ses vs yok.Demekki titreşimsiz motor da olabiliyor.
    çalışma prensibi bile olsa vw arabalarının motorlarında da titreşim olmamalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bir arkadaşımda 2006 clio II hb var. rölantideyken kesinlikle bir titreşim,ses vs yok.Demekki titreşimsiz motor da olabiliyor.
    çalışma prensibi bile olsa vw arabalarının motorlarında da titreşim olmamalı.


    Dostum ne diyeyimki haklısınız. Eski Polo aracımda böyle birşey yoktu. Trafik ışıklarında filan beklerken o titremeyi hissetmek ne bileyim garip geliyor bana. Şahsen ben rahatsız oluyorum. En iyisi yolda gördüğüm başka Jetta kullanan kişilere bu sorunu sormak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Bir arkadaşımda 2006 clio II hb var. rölantideyken kesinlikle bir titreşim,ses vs yok.Demekki titreşimsiz motor da olabiliyor.
    çalışma prensibi bile olsa vw arabalarının motorlarında da titreşim olmamalı.


    Dostum ne diyeyimki haklısınız. Eski Polo aracımda böyle birşey yoktu. Trafik ışıklarında filan beklerken o titremeyi hissetmek ne bileyim garip geliyor bana. Şahsen ben rahatsız oluyorum. En iyisi yolda gördüğüm başka Jetta kullanan kişilere bu sorunu sormak.

    Alıntıları Göster
    hocam rolanti 600 seviyesinde olduğundan dolayı bazen titreme yapabiliyor. Bizimkinde de ara ara denk geliyoruz. LPG'de titreme çok fazlaydı hatta trafikte vites atacağınız sırada stop ediyordu. LPG enjektörleri tıkanmış "Aygaz Euro LPG" yüzünden. Değiştirdik ve süper oldu. LPG kalibrasyon ekranında gördüğüm kadarıyla motor sıcakken rolanti devri 610-660 arasında. 610'a düşüp 660'a fırladığı sırada hafif bir titreşim yapıyor... Neden diye merak edip sormadım rolantide olduğu için. Çünkü 6200 devire kadar bir sorunu kalmamıştı... 600 devir demek krank milinin saniyede 10 tur yapması demek. devir düşük olduğu için pistonların eylemsizliği de bu titreşime sebep olabilir bu dengesizlik tabi varsa yüksek devirlerde hissedilmiyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    hocam rolanti 600 seviyesinde olduğundan dolayı bazen titreme yapabiliyor. Bizimkinde de ara ara denk geliyoruz. LPG'de titreme çok fazlaydı hatta trafikte vites atacağınız sırada stop ediyordu. LPG enjektörleri tıkanmış "Aygaz Euro LPG" yüzünden. Değiştirdik ve süper oldu. LPG kalibrasyon ekranında gördüğüm kadarıyla motor sıcakken rolanti devri 610-660 arasında. 610'a düşüp 660'a fırladığı sırada hafif bir titreşim yapıyor... Neden diye merak edip sormadım rolantide olduğu için. Çünkü 6200 devire kadar bir sorunu kalmamıştı... 600 devir demek krank milinin saniyede 10 tur yapması demek. devir düşük olduğu için pistonların eylemsizliği de bu titreşime sebep olabilir bu dengesizlik tabi varsa yüksek devirlerde hissedilmiyor zaten.

    Alıntıları Göster
    1.6 mpi lerin hepsinde var, olay tamamen düşük devirde rolanti ile ilgili klimayı açınca rolanti devride artıyor ve titreme kesiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    1.6 mpi lerin hepsinde var, olay tamamen düşük devirde rolanti ile ilgili klimayı açınca rolanti devride artıyor ve titreme kesiliyor.

    Alıntıları Göster
    1.6 102 hp motorlu araçlarımız oldu,bu motordan hiç korkmayın en küçük bir kronik sorunu yoktur.yağını suyunu koy bin diye söylenen tabir buna göredir.

    Farklı araçlarda bu motor ile yaptığımız toplam yol sanırsam 200-300 bin km arası olmuştur,rutin bakım dışında 1 lira bile masraf çıkardığını hatırlamıyorum

    Herkese hayırlı sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dijitalficialis

    1.6 102 hp motorlu araçlarımız oldu,bu motordan hiç korkmayın en küçük bir kronik sorunu yoktur.yağını suyunu koy bin diye söylenen tabir buna göredir.

    Farklı araçlarda bu motor ile yaptığımız toplam yol sanırsam 200-300 bin km arası olmuştur,rutin bakım dışında 1 lira bile masraf çıkardığını hatırlamıyorum

    Herkese hayırlı sürüşler

    Alıntıları Göster
    Benim araç 1.8 honda civic hb lpg li aynı titreme bende de oluyor klimayı açınca artıyor titreme servise sordum lpg devri düşürür klima daha da düşürür yapacak bir şey yok dediler rolanti devrini artırın dedim o artmaz dediler otomatik kendi ayarlıyor falan dediler lpg kullanan hyundai -mazdası olan arkadaşlara sordum onlarda bir titreme falan yokmuş bende anlamadım bu işi........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafan

    Benim araç 1.8 honda civic hb lpg li aynı titreme bende de oluyor klimayı açınca artıyor titreme servise sordum lpg devri düşürür klima daha da düşürür yapacak bir şey yok dediler rolanti devrini artırın dedim o artmaz dediler otomatik kendi ayarlıyor falan dediler lpg kullanan hyundai -mazdası olan arkadaşlara sordum onlarda bir titreme falan yokmuş bende anlamadım bu işi........

    Alıntıları Göster
    Megane 2 için titreme olayı baş belası bir şey , araç ışıklardan kalkarken ciddi manada sorun yaşatıyordu ve ciddi bir problemdi.

    Şimdiki aracımızda çok şükür en ufak bir titreme yok , umarım bu sorunu olan araçlar için de sorun çözülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Megane 2 için titreme olayı baş belası bir şey , araç ışıklardan kalkarken ciddi manada sorun yaşatıyordu ve ciddi bir problemdi.

    Şimdiki aracımızda çok şükür en ufak bir titreme yok , umarım bu sorunu olan araçlar için de sorun çözülür.

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar benim 2007 model 95 hb benzinli grande punto aracımdada benzer titreme ve dalgalanma beraberinde devirde değişmeler var bu durum bende devamlı değil aracta yüksek sesle mzk dinlerken sesi duyamadığımdan 3000 ve yukarısı devrlerde vites değişiyorum bazende çabuk hızlanmak adına gaz pdalına fazla yükleniyorum bu durumlarda titreme dalgalanma ve devir değişimi oluyor ama devir saati sadece bir çıt veya daha az şekilde hareket ediyor kitapçığında araç ilk çalıştığında devir yükselir sonra motor kendini korumak için yavaş yavaş devri düşürür diyor hareket halinde hızlanınca herhangi bir sorun yok

    geçenlerde sehir merkz yukarı rakımlarda biryere çıktım araç soğukta kalmıs it gibi titreme yaptı inerken sorun yoktu

    şimdi yukarıdaki cvplar ışığında benden önceki sahibi bingöldeydi ve araca çok temiz yakıt koydugunu sanmıyorum ben opetten alıyorum bir süredir önceleri po dan alydm (carbon clean işe yarar mı)

    60bin bakımını yeni yaptırdım ustalar servistekiler bunun normal olduğunu dalgalanma hafifte olsa olacağını söylediler sorun yok dediler (bakımda bilg bağlıyorlar sanırım )

    nasıl bir yol izlemeliyim

    şimdiden teşekkürler




  • Arkadaşlar bugun çok kotu bi olay geldi başıma, ww jetta 1.4 tsi 122 lik bi aracım var, sabah çalışırken alışık olmadıgım sekilde titriyordu aracım servise goturdum, buji ve bobin dediler, sonra arayıp beni oraya çağırdılar ve aracımın motoruyla alakalı ciddi sorunlarımın oldugunu soylediler :s tam olarak pazartesi gunu motorumun içi açıldıgı zaman belli olacagını ama arızanin ciddi oldugunu soylediler, 3 silindirin sorunsuz calıstıgını bir tanesinde ise sorun oldugunu soylediler, aracım 52000 km bakımları zmaaninda erel oto da yapıldı ve hor kulanılmadı motoru zorlanmadı, kazası darbesi olmadı ve bunu anlattıgımda bana kotu şans dediler, vw tercih sebebimin kalite ve saglamlık oldugunu soyledim musteri memnuniyeti icin garantiden yapılması gerektigini soyledim ama zayıf bi ihtimal dediler :( bana yol gosterecek veya bu konuyla alakalı bi yorumu olacak arkadasların degerli goruslerini bekliyorum, unutmadan tahmini araçla alakalı arızanin 7000-8000 tl oldugunu da soylediler inanılmaz bi durumla karşı karşıyayım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertgirgin

    Arkadaşlar bugun çok kotu bi olay geldi başıma, ww jetta 1.4 tsi 122 lik bi aracım var, sabah çalışırken alışık olmadıgım sekilde titriyordu aracım servise goturdum, buji ve bobin dediler, sonra arayıp beni oraya çağırdılar ve aracımın motoruyla alakalı ciddi sorunlarımın oldugunu soylediler :s tam olarak pazartesi gunu motorumun içi açıldıgı zaman belli olacagını ama arızanin ciddi oldugunu soylediler, 3 silindirin sorunsuz calıstıgını bir tanesinde ise sorun oldugunu soylediler, aracım 52000 km bakımları zmaaninda erel oto da yapıldı ve hor kulanılmadı motoru zorlanmadı, kazası darbesi olmadı ve bunu anlattıgımda bana kotu şans dediler, vw tercih sebebimin kalite ve saglamlık oldugunu soyledim musteri memnuniyeti icin garantiden yapılması gerektigini soyledim ama zayıf bi ihtimal dediler :( bana yol gosterecek veya bu konuyla alakalı bi yorumu olacak arkadasların degerli goruslerini bekliyorum, unutmadan tahmini araçla alakalı arızanin 7000-8000 tl oldugunu da soylediler inanılmaz bi durumla karşı karşıyayım...
    benim aracım 2005 polı 1.4 benzinli.vw motorları genelde sert çalışan araçlar o yüzdende titreşim yapıyor gibi geliyor.bendede oluyor.özellikle motor soğukken daha çok hissediliyor.sorduğum motor ustaları her markanın motorunun farklı özelliklerinin olduğunu söylemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chener

    benim aracım 2005 polı 1.4 benzinli.vw motorları genelde sert çalışan araçlar o yüzdende titreşim yapıyor gibi geliyor.bendede oluyor.özellikle motor soğukken daha çok hissediliyor.sorduğum motor ustaları her markanın motorunun farklı özelliklerinin olduğunu söylemişti.

    Alıntıları Göster
    BSE motorlar hafif titreşimli çalışır ve bu normal bir durumdur. bunu bilmeyen biri bu araba tekliyor diyebilir ama sorun yoktur aslında. motor tipinizi sürücü kapısındaki siyah etiketten bulabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    BSE motorlar hafif titreşimli çalışır ve bu normal bir durumdur. bunu bilmeyen biri bu araba tekliyor diyebilir ama sorun yoktur aslında. motor tipinizi sürücü kapısındaki siyah etiketten bulabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    TİTREME-GAZ YEMEME SORUNU TAMAMEN ÇÖZÜLDÜ:)

    1.4 polo 2006 model benzinli aracım var 1 aydır motrda titreme,gaz yememe,yakıtı çok yakma gibi problemler vardı.1 kaç Vw özel servise götürdüm 4. silinidirn arızalı olduğu,motorun açılınca masrafın 1.500-2.000 lirayı geçebeilecek ciddi arızanın olabileceği söylendi.Moralim bozulunca arabayı elden çıkarmaya,poloların çok kötü motor probleminin olduğu kanısına vardım.BUGÜN TESADÜFEN BAŞKA BİR ÖZEL SERVİSE GÖTÜRDÜM(ANTALYA ÖZATEŞ VOLKSWAGEN ÖZEL SERVİS)USTAYA ARABANIN TİTREME VE GAZ YEMEME PROBLEMİNİ SÖYLEDİM.USTA 250-500 ARASINDA BİR HESAP ÇIKACAĞININ SÖYLEDİ.SORUN SİBOP ARIZASIYMIŞ.5-6 SAAT GİBİ BİR SÜREDE PROBLEM TAMAMEN ÇÖZÜLDÜ.İNANIN ŞU ANDA ÇALIŞTIĞI BİLE HİSSEDİLMİYOR:)))AYNI SORUNU YAŞAYANLAR BİR KAÇ FARKLI SERVİSE GÖTÜRSÜNLER.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri15

    TİTREME-GAZ YEMEME SORUNU TAMAMEN ÇÖZÜLDÜ:)

    1.4 polo 2006 model benzinli aracım var 1 aydır motrda titreme,gaz yememe,yakıtı çok yakma gibi problemler vardı.1 kaç Vw özel servise götürdüm 4. silinidirn arızalı olduğu,motorun açılınca masrafın 1.500-2.000 lirayı geçebeilecek ciddi arızanın olabileceği söylendi.Moralim bozulunca arabayı elden çıkarmaya,poloların çok kötü motor probleminin olduğu kanısına vardım.BUGÜN TESADÜFEN BAŞKA BİR ÖZEL SERVİSE GÖTÜRDÜM(ANTALYA ÖZATEŞ VOLKSWAGEN ÖZEL SERVİS)USTAYA ARABANIN TİTREME VE GAZ YEMEME PROBLEMİNİ SÖYLEDİM.USTA 250-500 ARASINDA BİR HESAP ÇIKACAĞININ SÖYLEDİ.SORUN SİBOP ARIZASIYMIŞ.5-6 SAAT GİBİ BİR SÜREDE PROBLEM TAMAMEN ÇÖZÜLDÜ.İNANIN ŞU ANDA ÇALIŞTIĞI BİLE HİSSEDİLMİYOR:)))AYNI SORUNU YAŞAYANLAR BİR KAÇ FARKLI SERVİSE GÖTÜRSÜNLER.

    Alıntıları Göster
    @_Azza_
    Bendede 1.6 mpi Jetta var ve rölantide hafiften titreme yapıyor.
    Benim bundan 3 sene önce 2003 Mondeo 2.0 otomatik vites aracım vardı ve o araçta daha hissedilir derecede vardı bu sorun. Hatta eğer rölantide iken arada bir gaza basmaz isem istop ediyordu araba. Neyse aracı servise götürdüm, Aracın kelebek boğazları temizlendi,ateşleme bobini ve motor kulakları değiştirilmişti galiba. Birde bujiler değişti. Fakat sorun hala düzelmemişti,ama eskisi gibide rolantide istop edecek durumda değildi. Bir gün uzun yola çıkacağız Ankara çevre yolunda aracın ön kaputtan dumanlar estirmeye başladı servisi filan aradık, Aracı çektiler servise. Usta şansuman sizlere ömür dedi ve yeni şanzuman taktılar. Fakat sorun hala devam ediyordu bende aracı sattım. Sorun acaba otomatik vites olduğu içinmiki diye düşündük ama onunla alakası yokmuş. Jettadaki bu sorun Lpg den veya Lpg tesisatından kaynaklanabilir. Yani anlayacağın kafana takma bu sorunu yoksa çok başın ağrır.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali0671

    @_Azza_
    Bendede 1.6 mpi Jetta var ve rölantide hafiften titreme yapıyor.
    Benim bundan 3 sene önce 2003 Mondeo 2.0 otomatik vites aracım vardı ve o araçta daha hissedilir derecede vardı bu sorun. Hatta eğer rölantide iken arada bir gaza basmaz isem istop ediyordu araba. Neyse aracı servise götürdüm, Aracın kelebek boğazları temizlendi,ateşleme bobini ve motor kulakları değiştirilmişti galiba. Birde bujiler değişti. Fakat sorun hala düzelmemişti,ama eskisi gibide rolantide istop edecek durumda değildi. Bir gün uzun yola çıkacağız Ankara çevre yolunda aracın ön kaputtan dumanlar estirmeye başladı servisi filan aradık, Aracı çektiler servise. Usta şansuman sizlere ömür dedi ve yeni şanzuman taktılar. Fakat sorun hala devam ediyordu bende aracı sattım. Sorun acaba otomatik vites olduğu içinmiki diye düşündük ama onunla alakası yokmuş. Jettadaki bu sorun Lpg den veya Lpg tesisatından kaynaklanabilir. Yani anlayacağın kafana takma bu sorunu yoksa çok başın ağrır.
    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    nuri15 senin aracın polo. dolayısı ile senin motorunun aynısını bir passat yada jetta da göremezsin. (muhtemelen çok sık bulunana BUD yada BKY dir motorun)

    BSE motorların hepsinde rölantide titreme durumu vardır. hatta bu motorun özelliğini bilmeyen biri "bu motor tekliyor" bile diyebilir. BSE motoru kullanıyorsanız bu durumu benimsemeniz gerekir. bu özelliğini dert ediyorsunuz ama en sorunsuz motor tipinden biridir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.