Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

1.5 dci dizel motor ikinci marşta çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
13
Cevap
0
Favori
10.432
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> 1.5 dci dizel motor ikinci marşta çalışıyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj
    Sayın forum üyeleri,

    1.5 dci 80BG megan2 dizel motor, özellikle soğuk iken, ilk marşa basınca motor dönüyor ama çalışmıyor. Marşı kesip, peşinden ikinci kez basınca hemen çalışıyor. Bundan sonra bir sorun olmuyor. Bunu ortalama 5 marşa basışın birinde yapıyor.

    Motor 155.000 km'de. Hiç karbon temizliği yapılmadı. Ustamız krank okuyucudan olabilir dedi. Orijinal fiyatı 80TL imiş. İkinci bir olasılık mazot devresinde hava da olabilir dedi. Tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. Teşekkürler.



    |
    |
  • Çavuş
    72 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    Sayın forum üyeleri,

    1.5 dci 80BG megan2 dizel motor, özellikle soğuk iken, ilk marşa basınca motor dönüyor ama çalışmıyor. Marşı kesip, peşinden ikinci kez basınca hemen çalışıyor. Bundan sonra bir sorun olmuyor. Bunu ortalama 5 marşa basışın birinde yapıyor.

    Motor 155.000 km'de. Hiç karbon temizliği yapılmadı. Ustamız krank okuyucudan olabilir dedi. Orijinal fiyatı 80TL imiş. İkinci bir olasılık mazot devresinde hava da olabilir dedi. Tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. Teşekkürler.

    Merhaba;
    Krank okuyucu arızası değil,arızalı olsa motor asla çalışmaz.Mazot devresinde de hava olsa hiç çalıştıramazsın veya ara sıra stop eder.Problemin kızdırıcı bujilerden veya enjektörlerden olabilir,önce kızdırıcılarını kontrol ettir daha sonra enjektörlerini.
    _____________________________
  • Yarbay
    6706 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    Merhaba;
    Krank okuyucu arızası değil,arızalı olsa motor asla çalışmaz.Mazot devresinde de hava olsa hiç çalıştıramazsın veya ara sıra stop eder.Problemin kızdırıcı bujilerden veya enjektörlerden olabilir,önce kızdırıcılarını kontrol ettir daha sonra enjektörlerini.

    Çok doğru
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    Sayın forum üyeleri,

    1.5 dci 80BG megan2 dizel motor, özellikle soğuk iken, ilk marşa basınca motor dönüyor ama çalışmıyor. Marşı kesip, peşinden ikinci kez basınca hemen çalışıyor. Bundan sonra bir sorun olmuyor. Bunu ortalama 5 marşa basışın birinde yapıyor.

    Motor 155.000 km'de. Hiç karbon temizliği yapılmadı. Ustamız krank okuyucudan olabilir dedi. Orijinal fiyatı 80TL imiş. İkinci bir olasılık mazot devresinde hava da olabilir dedi. Tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. Teşekkürler.

    Merhaba;
    Krank okuyucu arızası değil,arızalı olsa motor asla çalışmaz.Mazot devresinde de hava olsa hiç çalıştıramazsın veya ara sıra stop eder.Problemin kızdırıcı bujilerden veya enjektörlerden olabilir,önce kızdırıcılarını kontrol ettir daha sonra enjektörlerini.

    Isıtma bujileri aklıma gelmemişti. Çok teşekkürler. Bu arada bir sitede gördüğüm Wurth COMMON RAIL MAZOT KATKISI 300ML depoda 2lt mazot kalınca ekledim. Özellikle soğuk sabah saatlerinde deneyeceğim. Şu ana kadar tekrarlamadı. Acaba ısıtma bujilerinin varsa eğer sigortası atmış olabilir mi? Gösterge ışığına çalıştırırken dikkat etmedim.

    http://shop.wurth.com.tr/common-rail-mazot-katkisi-300mml
    |
    |
  • Yarbay
    2165 Mesaj
    mazot pompası....
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5582 Mesaj
    Krank sensörünün fişini söküp temizlemek faydalı olabilir. Eğer sorun buradan değilse mazot geri dönüş hortumlarına bakmak lazım kaçak varsa değiştirmek sorunu çözecektir.Kızdırma bujisi yazın kullanılmadığı için arızayı farklı yerlerde aramak lazım.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Krank sensörünün fişini söküp temizlemek faydalı olabilir. Eğer sorun buradan değilse mazot geri dönüş hortumlarına bakmak lazım kaçak varsa değiştirmek sorunu çözecektir.Kızdırma bujisi yazın kullanılmadığı için arızayı farklı yerlerde aramak lazım.

    Cevap için size de teşekkür ederim. Söylediklerinizi deneyeceğiz. Bugünlerde hava sıcaklığı arttığı için mi bilmem, yapmamaya başladı. Kızdırma bujilerini kontrol ettik sağlamlar. Acaba kızdırma rölesi devreye mi girmiyor dedik. O zaman servis ışığı yanıyor olmaz mıydı. Ayrıca başka bir ustaya sordum. Enjektörler aşınmış ise kaçırıyorsa yapabilir dedi. 155.000 km enjektörler için iyi bir süre dedi. Bana göre 155.000 km enjektör değişimi için çok az. Neden sadece ilk çalıştırmada çalışmıyor sonrasında sorun çıkmıyor? Kaçırırsa kesintili çalışma olmaz mıydı? Yine bu forumda bir arkadaş aşağıdaki yazıyı yazmış. Yaşadıklarımı ayrıntılı paylaşıyorum ki, sonrasında bir ışık olsun ihtiyacı olanlara. Bu arada orijinal 4 enjektör KDV dahil 1500TL. Tamir takımı 650TL. Enjektör değişimi 100TL.

    quote:

    ARKADAŞLAR BENDEDE MEGANE2 100HP VARDI,ENJEKSİYON SORUNUN HEPSİNİ BELİRTİYORDU,BENDE PROFESYONELLER DİYE YETKİLİ MAİS E GÖTÜRDÜM.BANA ENJEKSİYONLARIN ARIZALI OLDUĞUNU SÖYLEDİ VE TEKİNİN DEĞİŞMEYECEĞİNİ SÖYLEDİ KOMPLE 2200TL FİYAT ÇIKARDILAR.BENDE BU DURUMA ÇOK KIZDIM.ARABAMI YAPTIRMADAN ÇIKARDIM.BAŞKA BİR YERDE ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ YAPTIRDIM İLK GÜN OLDU GİBİ OLDU 2 . GÜN YİNE AYNI TEKLEMELER YAPTI,BAŞKA BİR YERDE ENJEKSİYON İŞEMELERİNE BAKTIRDIM ONLARDADA SORUN YOK. GELELİM SORUN8UN ÇÖZÜMÜNE ARKADAŞLAR BURAYA DİKKAT ARACIN YAŞINDAN VE HAVA KOŞULLARINDAN DOLAYI VS. SOKETLERİNDE OKSİTLENME OLDUĞUNU TAHMİN EDEBİLİRSİNZ.SADECE OLAY SERVİSİN OLAYI BÜYÜTMESİNDEN KAYNAKLANIYOR,ENJEKSİYON 2 BÖLÜMDEN OLUŞUYOR=1 MEKANİK KISIM 2.Sİ ELEKTRONİK KISIM .SORUN ELEKTONİK KISIMDA YANİ SOKETLERİNDE ENJEKSİYONLARIN.BİR BAŞKA SERVİSTE CUMARTESİ GÜNÜ MESAİ SAATİNİN BİTMESİNE YAKIN YÜKSEK RİCA NETİCESİNDE BİR BAKTIRI VERDİK 1 SAAT İÇİNDE 47 TL YE SORUN ÇÖZÜLDÜ.!!!! (SORUN NEYMİŞ? ==>>>ENJEKSİYON SOKETİNİN OKSİTLENMESİ VEYA YERİNDEN ÇIKMASI. YORUM SİZE KALMIŞ.
  • Yarbay
    5582 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Krank sensörünün fişini söküp temizlemek faydalı olabilir. Eğer sorun buradan değilse mazot geri dönüş hortumlarına bakmak lazım kaçak varsa değiştirmek sorunu çözecektir.Kızdırma bujisi yazın kullanılmadığı için arızayı farklı yerlerde aramak lazım.

    Cevap için size de teşekkür ederim. Söylediklerinizi deneyeceğiz. Bugünlerde hava sıcaklığı arttığı için mi bilmem, yapmamaya başladı. Kızdırma bujilerini kontrol ettik sağlamlar. Acaba kızdırma rölesi devreye mi girmiyor dedik. O zaman servis ışığı yanıyor olmaz mıydı. Ayrıca başka bir ustaya sordum. Enjektörler aşınmış ise kaçırıyorsa yapabilir dedi. 155.000 km enjektörler için iyi bir süre dedi. Bana göre 155.000 km enjektör değişimi için çok az. Neden sadece ilk çalıştırmada çalışmıyor sonrasında sorun çıkmıyor? Kaçırırsa kesintili çalışma olmaz mıydı? Yine bu forumda bir arkadaş aşağıdaki yazıyı yazmış. Yaşadıklarımı ayrıntılı paylaşıyorum ki, sonrasında bir ışık olsun ihtiyacı olanlara. Bu arada orijinal 4 enjektör KDV dahil 1500TL. Tamir takımı 650TL. Enjektör değişimi 100TL.

    quote:

    ARKADAŞLAR BENDEDE MEGANE2 100HP VARDI,ENJEKSİYON SORUNUN HEPSİNİ BELİRTİYORDU,BENDE PROFESYONELLER DİYE YETKİLİ MAİS E GÖTÜRDÜM.BANA ENJEKSİYONLARIN ARIZALI OLDUĞUNU SÖYLEDİ VE TEKİNİN DEĞİŞMEYECEĞİNİ SÖYLEDİ KOMPLE 2200TL FİYAT ÇIKARDILAR.BENDE BU DURUMA ÇOK KIZDIM.ARABAMI YAPTIRMADAN ÇIKARDIM.BAŞKA BİR YERDE ENJEKSİYON TEMİZLİĞİ YAPTIRDIM İLK GÜN OLDU GİBİ OLDU 2 . GÜN YİNE AYNI TEKLEMELER YAPTI,BAŞKA BİR YERDE ENJEKSİYON İŞEMELERİNE BAKTIRDIM ONLARDADA SORUN YOK. GELELİM SORUN8UN ÇÖZÜMÜNE ARKADAŞLAR BURAYA DİKKAT ARACIN YAŞINDAN VE HAVA KOŞULLARINDAN DOLAYI VS. SOKETLERİNDE OKSİTLENME OLDUĞUNU TAHMİN EDEBİLİRSİNZ.SADECE OLAY SERVİSİN OLAYI BÜYÜTMESİNDEN KAYNAKLANIYOR,ENJEKSİYON 2 BÖLÜMDEN OLUŞUYOR=1 MEKANİK KISIM 2.Sİ ELEKTRONİK KISIM .SORUN ELEKTONİK KISIMDA YANİ SOKETLERİNDE ENJEKSİYONLARIN.BİR BAŞKA SERVİSTE CUMARTESİ GÜNÜ MESAİ SAATİNİN BİTMESİNE YAKIN YÜKSEK RİCA NETİCESİNDE BİR BAKTIRI VERDİK 1 SAAT İÇİNDE 47 TL YE SORUN ÇÖZÜLDÜ.!!!! (SORUN NEYMİŞ? ==>>>ENJEKSİYON SOKETİNİN OKSİTLENMESİ VEYA YERİNDEN ÇIKMASI. YORUM SİZE KALMIŞ.


    Hocam yaz mevsiminde zaten kızdırma bujilerinden yaşanan bir sorunu anlamanız pek mümkün değil. Enjektör arızasında genelde ikinci üçüncü marşta çalışma şeklinde değilde araba marş alırken çıkardığı seste ufak bir değişme olur ilk buradan belli eder.
    Öncelikle manyetik kaptör soketine bakın temizleyip tekrar takın sorun çözülmezse enjektörlerin fişlerine bakarsınız. Mazot dönüş hortumlarınıda kontrol ettirin. Kaptör problemi Renault megane I de kronik bir problemdir.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj
    Merhabalar,

    Devam eden sorunun yoğunlaşması ve işimizi aksatması üzerine, geçen gün aracı bilgisayara bağlattık. Sorun kam mili sensöründe çıktı. Orijinal Reno yedek parçası ile değiştirdik. Aynen tekrarladı. İkinci bir yeni orijinal sensör ile değiştirdik, sorun devam etti. Bunun üzerine ustamız eski bir motordan söktüğü sensörü taktı. Düzeldi.

    Bu arızadan çıkardığım sonuçlar.

    1. Motor arızalarında kesin sonuç için mutlaka bilgisayara bağlatıp, zaman kazanmak gerekiyor. Hiç umulmadık bir yerden çıkabiliyor.
    2. Orijinal yedek parçaya güvenmemek gerekiyor. Testi yapılmış, çalışan bir parça olduğundan emin olmak gerekiyor.

    Mesajları ile yol gösteren forum üyelerine tekrar teşekkür ederim.

    Saygılarımla,
  • Yarbay
    5582 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    Merhabalar,

    Devam eden sorunun yoğunlaşması ve işimizi aksatması üzerine, geçen gün aracı bilgisayara bağlattık. Sorun kam mili sensöründe çıktı. Orijinal Reno yedek parçası ile değiştirdik. Aynen tekrarladı. İkinci bir yeni orijinal sensör ile değiştirdik, sorun devam etti. Bunun üzerine ustamız eski bir motordan söktüğü sensörü taktı. Düzeldi.

    Bu arızadan çıkardığım sonuçlar.

    1. Motor arızalarında kesin sonuç için mutlaka bilgisayara bağlatıp, zaman kazanmak gerekiyor. Hiç umulmadık bir yerden çıkabiliyor.
    2. Orijinal yedek parçaya güvenmemek gerekiyor. Testi yapılmış, çalışan bir parça olduğundan emin olmak gerekiyor.

    Mesajları ile yol gösteren forum üyelerine tekrar teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    Kam mili sensörü aslında umulmadık bir arıza değil, krank mili sensörüne göre çok daha az arıza çıkartan bir parçadır.(Renault modellerinde).
    Orjinal sensör ile değişmenize rağmen sorunun düzelmemesi sorunun parçada değilde sensöre giden kablo ve sokette olabileceğini düşünüyorum. Saygılar.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Orjinal sensör ile değişmenize rağmen sorunun düzelmemesi sorunun parçada değilde sensöre giden kablo ve sokette olabileceğini düşünüyorum. Saygılar.

    Bizde ilk sensör değişiminde acaba deyip, kablodan şüphelendik, ama sorun çalışan eski bir sensör takınca düzeldi.
  • Yüzbaşı
    927 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Orjinal sensör ile değişmenize rağmen sorunun düzelmemesi sorunun parçada değilde sensöre giden kablo ve sokette olabileceğini düşünüyorum. Saygılar.

    Bizde ilk sensör değişiminde acaba deyip, kablodan şüphelendik, ama sorun çalışan eski bir sensör takınca düzeldi.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun,tekrar bu tarz bi problem yaşadınız mı ?
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    563 Mesaj

    Sağlam bir sensöre kavuştuktan sonra, problem tekrarlamadı.
    |
    |
    muammer816 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Bey Azura
haberler
son dakika
seo paketleri
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,328
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.