Şimdi Ara

Vw 1.6 motorlarında rölantide iken motor titremesi. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
3
Favori
95.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FelixCrail

    nuri15 senin aracın polo. dolayısı ile senin motorunun aynısını bir passat yada jetta da göremezsin. (muhtemelen çok sık bulunana BUD yada BKY dir motorun)

    BSE motorların hepsinde rölantide titreme durumu vardır. hatta bu motorun özelliğini bilmeyen biri "bu motor tekliyor" bile diyebilir. BSE motoru kullanıyorsanız bu durumu benimsemeniz gerekir. bu özelliğini dert ediyorsunuz ama en sorunsuz motor tipinden biridir.

    Alıntıları Göster
    konu ölmüş ama ortak sorunumuz olduğu ve sorunumu çözdüğüm için cevaplamak istedim. benimde aracım 2008 jetta 1.6 confortline 102 ps rolantide titriyordu tesadüfen bujilerimin bosch olduğunu öğrendim orjinali ise ngk imiş hemen ngk ya geçtim titreme sorunu ortadan kalktı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu titreme bir sorun değil.

    Rölantide çalışırken motor performans modunda değil, boşta dönme modundadır, klima devrede değilken ürettiği gücü amaçsızca boşa sallar, sadece yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu (varsa hidrolik direksiyon pompası) bu güçten istifade eder ve motor illâki kusursuz çalışma halinden daha uzaktadır. Bu tüm motorlar için az veya çok geçerlidir. 160 km/h ile düz yolda 5. viteste giderken motordan herhangi bir düzensiz ateşleme veya sinüs dalgasında parazitleme gibi bir durumda karşılaşmayacağınız ne kadar normalsa rölantide çalışan bir motorun kendini en iyi tarafından gösterme gayreti ve amacı yok. Rölantide pejmurde, performansta takım elbise. Motorun rölantide ne yaptığı değil, güç üretirken ve biz bu gücü kullanırken ne yaptığı önemli.

    Benim 1.4 TSI 122 HP de sabahları (bazen de akşamları, kafasına göre) ilk 5-8 saniye 1250 devire çıkıyor, sonra 650 devirde düşüyor. Çalışma şekli böyle.

    Bu arada da BOSCH servisinin pek de teknik bulmadığım "pistonlardaki hafif çatlamalardan" cevabını lütfen kendilerine aynen iade ediniz Sayın arkadaşım ve hemşehrim _Azza_ Motorda çatlak piston insanda çatlak kafatası ile eşittir. Çatlak piston motoru kitler, karteri patlatır, yağın yanma odasına girmesine neden olur ve eksozdan simsiyah dumanların çıkmasına kadar da gider. Teknik bir servisin gayrı-teknik cevaplar vermesi düşündürücüdür.

    Diğer yandan bakarsan da otomobil tamircilerinin ve motor ustalarının içten patlamalı bir motorun TAM OLARAK nasıl çalıştığını da TAM OLARAK bilmedikleri de malumunüzdür.... Pratik ve Teorik farkı burada ortaya çıkıyor. Elektrik mühendisi adi anahtarı vaviyen anahtarla değiştiremez ama apartman projesi çizer, elektrikçi çırağı projeden anlamaz ama boru-buvat-kofre-kablo-anahtar ve priz, hepsini döşer, hem de 1 günde.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Açıklamalarınız için teşekkür ederim.Ne yazık ki benim arabam da sabah çalıştırdıktan sonra ilk 5-10 km de titreme yapıyor,çekişten düşüp 2 saniye sonra ileri atılıyor.Tüm buji kabloları ve bujileri değiştirdim.Yine de tam sonuç alamadım.Acaba diyorum havaların serin olması buna etken midir?Motor belli bir ısıya gelince sorun kendiliğinden ortadan kalkıyor.Ama bu durum tabii ki rahatsız edici.Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    İkinci el olmak üzere 2008 Jetta aracım var. Gerek kendi kontrollerim (aracı sürmeden) gerekse yetkili serviste expertizden dolayı herhangi bir sorunu yoktu. Aracı kullanmaya başladım ve rölantide iken olan titreşimi fark ettim. Vw yetkili servisteki kişi aracımı test ederken bu sorunu bildirdim. Bana Jetta'nın bütün modellerinde bu titremenin olduğunu anormal bir durum olmadığını söyledi. Bu söylemler beni tatmin etmediydi.

    Kendi Bosch yetkili servisime danıştım. Aynı şekilde kendileride Vw marka 1.6 motorların hemen hemen hepsinde bu sorunun olduğunu, pistonlardaki hafif çatlamalardan dolayı bu titreşimi yaptığını ancak bunun herhangi bir sorun teşkil etmediğini söyledi. Böylece tatmin oldum. Ancak yinede söylemeliyimki bu titreşim biraz rahatsız edici.

    İnternetten biraz araştırdım. Golf, Jetta, Bora kullanan kişilerde de bu sorunun olduğunu gördüm. Belki Passat'tada vardır. Kimisi benzinden dolayı olduğunu kimisi ise bujilerden dolayı olduğunu yazmıştı. Ancak birisi yetkili servis olmak üzere diğeri belirttiğim yetkili Bosch servisindeki yetkililer bu olayı net bir şekilde söylediler.

    Acaba böyle durumu yaşamış olup çözüme ulaşan varmı? Gerçi bana herhangi bir çözümde önermediler normal bir durum dedikleri için.


    Birde aracım 2 viteste giderken elim viteste iken sanki oltaya balık vurması şeklinde tıklamalar var iki kere yapıyor. Dediğim gibi hafif bir şekilde 2 kere oltaya balık vurur şekilde tık tık. Bunun içinde servis aracı bırakmam gerektiğini bakılması gerektiğini söyledi. Başka bir servisteki arkadaşım ise kafaya takılacak bir sorun olmadığını söyledi. Böyle bir durum yaşamış olan varmı acaba?

    bendede eskiden 1.6 102 hp jetta vardi 2008 modeldi ve gecen ay sattim daha 16.000 km de olmasina ragmen vitesi N ye taktim el
    freni cektim ve biraz bekledikten sonra sanki balik oltaya vurur diye araba titredi sonra duzedi bu her 7-8 saniyede bir oldu arabayi hic kullanmiyordum
    nasil
    boyle oldu anlamadim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    İkinci el olmak üzere 2008 Jetta aracım var. Gerek kendi kontrollerim (aracı sürmeden) gerekse yetkili serviste expertizden dolayı herhangi bir sorunu yoktu. Aracı kullanmaya başladım ve rölantide iken olan titreşimi fark ettim. Vw yetkili servisteki kişi aracımı test ederken bu sorunu bildirdim. Bana Jetta'nın bütün modellerinde bu titremenin olduğunu anormal bir durum olmadığını söyledi. Bu söylemler beni tatmin etmediydi.

    Kendi Bosch yetkili servisime danıştım. Aynı şekilde kendileride Vw marka 1.6 motorların hemen hemen hepsinde bu sorunun olduğunu, pistonlardaki hafif çatlamalardan dolayı bu titreşimi yaptığını ancak bunun herhangi bir sorun teşkil etmediğini söyledi. Böylece tatmin oldum. Ancak yinede söylemeliyimki bu titreşim biraz rahatsız edici.

    İnternetten biraz araştırdım. Golf, Jetta, Bora kullanan kişilerde de bu sorunun olduğunu gördüm. Belki Passat'tada vardır. Kimisi benzinden dolayı olduğunu kimisi ise bujilerden dolayı olduğunu yazmıştı. Ancak birisi yetkili servis olmak üzere diğeri belirttiğim yetkili Bosch servisindeki yetkililer bu olayı net bir şekilde söylediler.

    Acaba böyle durumu yaşamış olup çözüme ulaşan varmı? Gerçi bana herhangi bir çözümde önermediler normal bir durum dedikleri için.


    Birde aracım 2 viteste giderken elim viteste iken sanki oltaya balık vurması şeklinde tıklamalar var iki kere yapıyor. Dediğim gibi hafif bir şekilde 2 kere oltaya balık vurur şekilde tık tık. Bunun içinde servis aracı bırakmam gerektiğini bakılması gerektiğini söyledi. Başka bir servisteki arkadaşım ise kafaya takılacak bir sorun olmadığını söyledi. Böyle bir durum yaşamış olan varmı acaba?

    bendede eskiden 1.6 102 hp jetta vardi 2008 modeldi ve gecen ay sattim daha 16.000 km de olmasina ragmen vitesi N ye taktim el
    freni cektim ve biraz bekledikten sonra sanki balik oltaya vurur diye araba titredi sonra duzedi bu her 7-8 saniyede bir oldu arabayi hic kullanmiyordum
    nasil
    boyle oldu anlamadim

    Aracımı sattım, tabi bunun için değildi Daha öncede yazdığım gibi bu bir kronik sorunmuş. Her hangi bir sıkıntı yaratmadığını söylediler. Nitekim 1 sene kullandım bu şekilde sorun olmadı.

    2008 model 16 bin km olayı güzelmiş. Kaça verdiniz acaba? Rengi ne idi?

    Bu arada konu iyi hit yapmış, google'den buluyorlar her halde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 28 Ekim 2012; 23:26:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    İkinci el olmak üzere 2008 Jetta aracım var. Gerek kendi kontrollerim (aracı sürmeden) gerekse yetkili serviste expertizden dolayı herhangi bir sorunu yoktu. Aracı kullanmaya başladım ve rölantide iken olan titreşimi fark ettim. Vw yetkili servisteki kişi aracımı test ederken bu sorunu bildirdim. Bana Jetta'nın bütün modellerinde bu titremenin olduğunu anormal bir durum olmadığını söyledi. Bu söylemler beni tatmin etmediydi.

    Kendi Bosch yetkili servisime danıştım. Aynı şekilde kendileride Vw marka 1.6 motorların hemen hemen hepsinde bu sorunun olduğunu, pistonlardaki hafif çatlamalardan dolayı bu titreşimi yaptığını ancak bunun herhangi bir sorun teşkil etmediğini söyledi. Böylece tatmin oldum. Ancak yinede söylemeliyimki bu titreşim biraz rahatsız edici.

    İnternetten biraz araştırdım. Golf, Jetta, Bora kullanan kişilerde de bu sorunun olduğunu gördüm. Belki Passat'tada vardır. Kimisi benzinden dolayı olduğunu kimisi ise bujilerden dolayı olduğunu yazmıştı. Ancak birisi yetkili servis olmak üzere diğeri belirttiğim yetkili Bosch servisindeki yetkililer bu olayı net bir şekilde söylediler.

    Acaba böyle durumu yaşamış olup çözüme ulaşan varmı? Gerçi bana herhangi bir çözümde önermediler normal bir durum dedikleri için.


    Birde aracım 2 viteste giderken elim viteste iken sanki oltaya balık vurması şeklinde tıklamalar var iki kere yapıyor. Dediğim gibi hafif bir şekilde 2 kere oltaya balık vurur şekilde tık tık. Bunun içinde servis aracı bırakmam gerektiğini bakılması gerektiğini söyledi. Başka bir servisteki arkadaşım ise kafaya takılacak bir sorun olmadığını söyledi. Böyle bir durum yaşamış olan varmı acaba?

    bendede eskiden 1.6 102 hp jetta vardi 2008 modeldi ve gecen ay sattim daha 16.000 km de olmasina ragmen vitesi N ye taktim el
    freni cektim ve biraz bekledikten sonra sanki balik oltaya vurur diye araba titredi sonra duzedi bu her 7-8 saniyede bir oldu arabayi hic kullanmiyordum
    nasil
    boyle oldu anlamadim

    Aracımı sattım, tabi bunun için değildi Daha öncede yazdığım gibi bu bir kronik sorunmuş. Her hangi bir sıkıntı yaratmadığını söylediler. Nitekim 1 sene kullandım bu şekilde sorun olmadı.

    2008 model 16 bin km olayı güzelmiş. Kaça verdiniz acaba? Rengi ne idi?

    Bu arada konu iyi hit yapmış, google'den buluyorlar her halde

    metalik gri primline aracti 16 bin km de saattim tiguan almak icin 37 ye verdim:)

    primline olmasina ragmen park sensoru angel ledli far spoiler ve jantlari degistirmistim
    camlar filmli ve krom kapliydi sattim
    gitti ozluyorum ama :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat212121



    İyi satmışsınız bence, 2010-2011 modellerine bakıyorum ama millet uçmuş. 39-40 bin lira yazmışlar manuel olanlara. 2 bin daha koyarım sıfırını alırım. Bu milleti anlamak güç..

    2008 modellerde 32-33 arası, 5 yaşındaki araç yani.. 2011 modelinin son senesinde otomatik klima, kolçak filan eklenmişti ama 39 bin lira verilmez ona. 3 daha kat yeni kasa al yani..
  • Bizim araclarda manifold degeri yuksek . Bogaz kelebegnin cesitli emisyon yollarinin tikanmasi yuzunden titresim oluyor . Motordaki butun titresimi iceriye veriyor. Mesela ayni sekilde alt kulakcigi kapadgnzda icersi traktor gibi titriyor. Bende titresime cozum bulamadm. Lpg ile birlikte iyice artti . Bugun 60 liraya bir benzin katki maddesi aldim. Emisyon degerlerini duzeliyormus . Bogaz kelebeligi silindirler vb. Seylerin temizlenmesine yardimci oluyormus. 1-2 depo kullanacagim bakayim . Normalde arac cok titresimli kalkardi 50 km gittim . Eskisi kadar titresimli kalkmadgni farkettim. Psikolojikte olabilir . Gorecegiz bakalim . Lpg araci bitiriyor icten icten . En azndan bir doping olsn dye kattim benzine .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Gate

    Bizim araclarda manifold degeri yuksek . Bogaz kelebegnin cesitli emisyon yollarinin tikanmasi yuzunden titresim oluyor . Motordaki butun titresimi iceriye veriyor. Mesela ayni sekilde alt kulakcigi kapadgnzda icersi traktor gibi titriyor. Bende titresime cozum bulamadm. Lpg ile birlikte iyice artti . Bugun 60 liraya bir benzin katki maddesi aldim. Emisyon degerlerini duzeliyormus . Bogaz kelebeligi silindirler vb. Seylerin temizlenmesine yardimci oluyormus. 1-2 depo kullanacagim bakayim . Normalde arac cok titresimli kalkardi 50 km gittim . Eskisi kadar titresimli kalkmadgni farkettim. Psikolojikte olabilir . Gorecegiz bakalim . Lpg araci bitiriyor icten icten . En azndan bir doping olsn dye kattim benzine .
    Titremede devir saati ne kadar hareket ediyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    Titremede devir saati ne kadar hareket ediyor?

    Alıntıları Göster
    aynı sıkıntıyı bende yaşadım.

    yalnız bu bir sorun değilmiş..

    bu motorların gelinde olan bir durum..

    aracın kitapcığı olanlar acıp baksınlar:

    1.6 102hp VURUNTULU MOTOR yazıyor...
  • vuruntu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texmo

    vuruntu
    Merhaba arkadaşlar Epeyce bir zamandır bu sorun ile bende boğuşuyorum aracım fabia 1.4 16v BKY motor ve bu zamana kadar birtakım işlemler yaptırdım çözemedim çözebilen varsa yardımcı olmasını umuyorum rölantide titreme ve stop ayrıca artan yakıt sarfiyatı, artık illallah dedirtti satmak istemiyorum en azından sorunu çözmeden! başkasının canı sıkılsın istemem
    Benim kontrol ettiklerim şunlardı :
    1-hararet muşur değişimi
    2-Boğaz kelebek temizlik adaptasyonu ve egr temizliği
    3-o2 (lambda)sensörlerinin kontrolü
    4-MAP sensör temizliği ve eletronik kontrolü(VAG-COM kablo bile aldım bu yüzden)
    5-Katalizatör değişimi(2 adet çünki bu motorlarda böylr varmış manifold kısmında ve egzost kısmında)
    6-Yakıt katkısı ve enjektör sökülüp komple bakımı
    7-Yakıt poması ve filtre değişimi (Filtre 3barlık Pompa 4bar ???)
    8-Emiş boruları kontrol sorun tok
    Şimdi bütün bunlardan sonra bugün EGR valfini iptal ettim yani mapa yapıp körledim boğaz kelebeği tarafını yarında motor kapağını sökmeyi planlıyorum çünki emme manifodunu ve onun hemen altındaki ikincil hava sistemi var turbo gibi birşey manifold'dan içeri hava üflüyor onu söküp kontrol edicem artık geriye değitirmediğim parçalar tek tek değiştirip sınamak kalıyor ki bogaz kelebeği ve 2 lambda sondası sadece bazen yanılıyor olabilirler diye... E tabi birde motor blogunu sökmek var.
    Ayrıca bütün bu hadiseler olurken arıza lambası yanmıyor işin komik olan kısmı bu ne yapalım tecrübe çok pahalıymış öğreniyoruz.Arkadaşlar bunları yapıp çözüme ulaşan varsa yazsın lütfen çözersem bende paylaşmayı düşünüyorum




  • Konuyu hortlatalim bakalim :D

    Anladigim kadariyla bu bir sorun degil ama insani rahatsiz eden bir durum.2008 jettam var ayni durum bendede var ve motor sogukken degilde tam tersi isindigi zaman titreme yapiyor bazen cok rahatsiz edici oluyor bu durum.
    Herhangi bir cozum uretebilen oldumu acaba,yoksa bu konuyu sineye vekip titrek titrek binmeye devammi edecegiz :(
  • 1.6 motorda rolanti titremesi atesleme bobini bozulmasi ile olusur.degistirin yag gibi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    1.6 motorda rolanti titremesi atesleme bobini bozulmasi ile olusur.degistirin yag gibi olur.
    tek nedeni ateşleme bobinidir.
  • 2001 model 1.6 cordobamı yaklaşık 150bin km kullandım, böyle bir sorun yaşamadım, yani normal değil illaki sebebi vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguroz76

    2001 model 1.6 cordobamı yaklaşık 150bin km kullandım, böyle bir sorun yaşamadım, yani normal değil illaki sebebi vardır.
    klimayı açınca titreşim falan kalmıyor,
  • Arkadaşlar bu bahsettiğiniz jettalarin klasik sorunu içinde geçerlimi?Nette baya bi araştirdim somut bi çözüm bulamadim,bahsettiğiniz gibiyse hemen gider değiştiririm ateşleme bobinini tabi fiyatinada bi bakayim :D
  • 1.6 TSI motor gelene kadar titremeli günlere devam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewent20

    Arkadaşlar bu bahsettiğiniz jettalarin klasik sorunu içinde geçerlimi?Nette baya bi araştirdim somut bi çözüm bulamadim,bahsettiğiniz gibiyse hemen gider değiştiririm ateşleme bobinini tabi fiyatinada bi bakayim :D

    öncelikle dediğiniz belirtiler ateşleme ile alakalı. sanki bir adet bobin ara da ateşleme yapmıyor 3 piston devam ediyor. araç benzinde kullanırken bu titreşim bu kadar hissediliyor ise lpg olsa idi daha çok hissedilirdi. ayrıca boğaz kelebeği hava alıyorsa da rölanti titreme yapıyor. benzinden kaynaklanmaz benzin kalitesi türkiye geneli aynı nerede ise su falan katılmış değilse elbette.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri37781

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewent20

    Arkadaşlar bu bahsettiğiniz jettalarin klasik sorunu içinde geçerlimi?Nette baya bi araştirdim somut bi çözüm bulamadim,bahsettiğiniz gibiyse hemen gider değiştiririm ateşleme bobinini tabi fiyatinada bi bakayim :D

    öncelikle dediğiniz belirtiler ateşleme ile alakalı. sanki bir adet bobin ara da ateşleme yapmıyor 3 piston devam ediyor. araç benzinde kullanırken bu titreşim bu kadar hissediliyor ise lpg olsa idi daha çok hissedilirdi. ayrıca boğaz kelebeği hava alıyorsa da rölanti titreme yapıyor. benzinden kaynaklanmaz benzin kalitesi türkiye geneli aynı nerede ise su falan katılmış değilse elbette.

    Aynen dediğiniz gibi benzinde iken çok rahatsiz edici boyutta olmuyor lpg de daha fazla gibi oluyor(belki psikolojikte olabilir emin değilim)ama motor soğukken titreme olmadigina eminim sicaklik 90 a geldigi anda sanki dans etmeye başliyor motor :(
    Birde VAG marka yerli ateşleme bobini ile sorunu çözdüğünü iddia edenler olmuş bu konu hakkinda bilginiz varmidir?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.