Şimdi Ara

Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
2.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Vag SSD dökümanları indirip ea888 motorları araştırıyorum. Belki 2008 model 1,8 bir audiye geçiş yapabilirim. Fakat motorun termal yönetimi ile ilgili bazı sıkıntılar var.
    Malumunuz bu motolarda zincir uzatma nedeniyle piston subab kazaları yaşanıyor. Bende Ekonomik sürüş teknikleri ile araba süren biriyim.
    Vag SSD evraklarına göre bu motorda 4 tane zincir seti var.

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor


    Aşağidaki videoya bakılınca 2.0 versiyonu 120 k milden sonra zincir uzatıp subab vurmuş. okadar küçük bir uzama olmasına rağmen motor bozulmuş.



    Bilinen bir gerçek varki, zincir uzamasının esas sebebi motorun ısı. Sıcaklık zincirin uzamasında etken. Sıcaklık ne kadar yüksek ise zincir okadar hızlı bozunuma uğruyor.

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor


    Bu resimde görüldüğü gibi 1200 devir bandında hararet okadar yüksekki, 105 deredecen yüksek gösteriliyor. Yakıt ekonomisi için bu devir bandlarında arabayı süreceğimi biliyorum. Ama yaptığım bu araştırma benim gözümü korkutuyor.


    Bir diğer husus ise, direk enejeksiyon ile araba süreceğimi düşünürken, motorun büyük bir çoğunluğunda mpi çalıştığını görüyorum. Yani otobanda saate 100 km hızla giderken tfsi motorun neredeyse hiç bir özeliğini kullanamıyorum. Klasik mpi motor gibi çalışıyor. Gaza basmadıkca tfsi T sini bile kullanamıyorum.

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor


    Bu da gösteriyorki, 100 150 binde ea888 bir motor Audi almak bana teknik olarak korku veriyor.

    Sizce 2008 model bir audi 1,8 tfsi alınırmı. Yukardaki tabloya göre yorumunuz ne olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 23 Nisan 2020; 12:54:24 >







  • Peki ne dememizi bekliyorsun ?Kendin sorup kendin cevaplamissin zaten, Turbo Benzinli bir çok motor gibi soğuk havalarda MPi gibi davranan bir motor ya da düşük devirde zaten motor devir daim pompasini tahrikten aldığı için ısınır, bunlar 2+2=4 gibi nasil bir alternatif onerelim ?

    Zincir uzamasi konusuna gelince, motor ısısı Zinciri uzatır gibi vurgu yapmak doğru değil. Biraz da kullanim ile alakali. En azindan tum motorlarda bu şekilde. Bu motorun ısı yönetimi sorunu olduğu kanisina nasil vardın bilemiyorum, uzama elastikiyet ile olacaktir ama Gergi bunun için var birazda yoksa gergi olmazdi taktiktan sonra anahtar ile zinciri ayarlardik.

    Ama sorunlu bir seri çıkmış olabilir, gergi ve zincir bir "seri"de bozulmuş olabilir bu güncellemeler ile düzeltilmiştir.

    Peki ne yaparsın, bir Maliyet hesabi yaparsin, subap vurmasini beklemeden her sabah motoru dinlersin gevseyen zincir ses yapar ya da daha iyisi olarak 150.000kmde direk zincir ve gergiyi degisirsin. Bu maliyeti de satin alimda düşersin.

    Ne diyelim başka :)
  • alacan bi kuru kavrama dsg'li ve 1.8 tsfi motorlu audi , acaba ne zaman bozulacak diye full adrenalin gezecen
    dibine kadar heyecan diye buna denir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Nisan 2020; 12:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokmu yorum yapacak arkadaşlar, fazlamı teknik oldu :(
  • Peki ne dememizi bekliyorsun ?Kendin sorup kendin cevaplamissin zaten, Turbo Benzinli bir çok motor gibi soğuk havalarda MPi gibi davranan bir motor ya da düşük devirde zaten motor devir daim pompasini tahrikten aldığı için ısınır, bunlar 2+2=4 gibi nasil bir alternatif onerelim ?

    Zincir uzamasi konusuna gelince, motor ısısı Zinciri uzatır gibi vurgu yapmak doğru değil. Biraz da kullanim ile alakali. En azindan tum motorlarda bu şekilde. Bu motorun ısı yönetimi sorunu olduğu kanisina nasil vardın bilemiyorum, uzama elastikiyet ile olacaktir ama Gergi bunun için var birazda yoksa gergi olmazdi taktiktan sonra anahtar ile zinciri ayarlardik.

    Ama sorunlu bir seri çıkmış olabilir, gergi ve zincir bir "seri"de bozulmuş olabilir bu güncellemeler ile düzeltilmiştir.

    Peki ne yaparsın, bir Maliyet hesabi yaparsin, subap vurmasini beklemeden her sabah motoru dinlersin gevseyen zincir ses yapar ya da daha iyisi olarak 150.000kmde direk zincir ve gergiyi degisirsin. Bu maliyeti de satin alimda düşersin.

    Ne diyelim başka :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Nisan 2020; 14:2:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıfır aldığım 2012 model 1.2 tsi Jetta aracımda 112 bin kilometrede zincir uzaması yaşadım. Süpablar yenilendi.
    Ben motora 4000 devir üzerini bile göstermedim. Ama ekonomik sürüş adına biraz devirsiz kullandığımı da biliyorum. 60 km hızla 6.vites gibi. Yine kullanım alışkanlığı olarak motor frenini kullanırdım. Burada sürüş alışkanlıklarımdan mı bu hadiseyi yaşadım yoksa motorun kronik bir problemiydi, bilemiyorum.
    Ancak makyajla birlikte gelen 110 beygirlik 1.2 motorda artık kayışa geçmişlerdi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    alacan bi kuru kavrama dsg'li ve 1.8 tsfi motorlu audi , acaba ne zaman bozulacak diye full adrenalin gezecen
    dibine kadar heyecan diye buna denir.
    Benim bildiğim 1.8 benzinlilerde multitronic var. O nedenle 1.8 tfsi ve kuru kavrama dsg adrenalini yarım kalır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 tfsi aşırı yağ yakan sorunlu bir motor ben olsam bulaşmam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mondeo Dizel Motorların ömrü
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ekonomik sürüş teknikleri ile araba kullanıyorum diyen adamın 1.8 turbo ile işi ne?

    aracın performansından fayda sağlamadıktan sonra adı çıkmış bu motora bulaşmanın ne anlamı var?
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Sana ozel uretim sanirim bu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zincirde malzeme hatası var bence. Multijet motorları araştırırken 1.3 Fiat sahiplerinin 1.3 CDTI Corsa zincirine geçtiğini anlatan konulara rastlamıştım. Fiat zincir değişimi 160 bin km arayla yapılacağı fabrika tarafından belirtilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu motor yerine ea211 motor alsam bu sefer de act gözüme çarpıyor. Tamda arabayı sürdüğüm 80 90 km hızlarda %20 yakıt tüketimi sağlayan act sistemi hoşuma gitti .
    Act sistemi, 1250 devirden başlıyor, 4000 devire kadar 75 newtondan -100 newton gücün yettiği yere kadar çalışıyor.
    saate 130 km/h a kadar act kurtarıyor.
    Act pahalı olmasa iki arabayı satıp alırdım :(

    [simage]
    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor
    [/simage]




  • Ea211'de zincir yok mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Ea211'de zincir yok mu ?
    Kayışlı sistem

    Volkswagen TFSI motorlar Zincirmi uzatıyor
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    İcin daha rahat edecekse... Bu biraz kayış ve zincir tahrikli motosikletler gibi bir konu...

    Düşük devir ceviren yüksek torklu motorlar kayış, yuksek devir düşük tork yuksek bg olan motorlar zincir kullanir genelde...

    *Motosikletlerde tahrik sistemi.

    Belki de Demek ki act ile ani tork değişimleri icin kayış kullandilar.

    Her ikisi de ömürlü değil mi Ha zincir değişmiş ha kayış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Nisan 2020; 20:28:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    İcin daha rahat edecekse... Bu biraz kayış ve zincir tahrikli motosikletler gibi bir konu...

    Düşük devir ceviren yüksek torklu motorlar kayış, yuksek devir düşük tork yuksek bg olan motorlar zincir kullanir genelde...

    *Motosikletlerde tahrik sistemi.

    Belki de Demek ki act ile ani tork değişimleri icin kayış kullandilar.

    Her ikisi de ömürlü değil mi Ha zincir değişmiş ha kayış.
    Ea211 çok pahalı bir motor , Seat modellerinde kullanılıyor. 1.0 eco tsi bir ae211 motordur. Ama act yok.
    1,4 leon fr alınabilir. ama o da pahalı.

    Amacım yeni teknolojiye sahip olmak. Mevcut aracım 2011 teknolojisine sahip.




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Nisan 2020; 20:43:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Hayırlı olsun.
    Dur daha nasıl alayım. Ben iki yıllık plan yapıyorum :) mevcut ile en az 1 yıl daha berberim.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Seni Covid vurmadiysa, sen covid' fırsatınıvurursun önümüzdeki dönemde...

    B U teknik dokümanları nereden buluyorsun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 23 Nisan 2020; 20:49:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Seni Covid vurmadiysa, sen covid' fırsatınıvurursun önümüzdeki dönemde...

    B U teknik dokümanları nereden buluyorsun ?
    Vag ssd dökümanları, İnternneten araştırıp buldum indirdim.
    Hepsi burada var...
    https://procarmanuals.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 23 Nisan 2020; 21:52:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Dur daha nasıl alayım. Ben iki yıllık plan yapıyorum :) mevcut ile en az 1 yıl daha berberim.

    Alıntıları Göster
    Yok hocam sen bu kafayla biraz zor araba alırsın. İ10 en iyisi senin için🙂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 23 Nisan 2020; 20:58:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.