Şimdi Ara

TDI-TFSI-TSI-FSI nedir bunlar?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
2
Favori
76.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel Motor:
    TDI : Turbo Diesel injection

    Benzinli Motorlar:
    FSI : Fuel Stratified injection
    TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
    TSI : Twincharged Stratified injection


    Gelelim açıklamaya:
    Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

    TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
    Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

    FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
    Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

    Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

    Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

    TSI: Çift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.

    Bildiklerimi paylaşmak istedim, alıntı yaptım.


     TDI-TFSI-TSI-FSI nedir bunlar?









  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TDI, TFSI, TSI ve FSI: Kısaltmaların Anlamları ve Farkları

    Otomotiv dünyasında, motor teknolojilerini tanımlamak için sıkça kullanılan birkaç kısaltma bulunur. Bunlar, TDI, TFSI, TSI ve FSI'dır. İşte bu kısaltmaların anlamları ve arasındaki farklar:

    • TDI (Turbocharged Direct Injection): Dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon teknolojisidir. Direkt olarak silindirlere yakıt enjekte ederek yakıt verimliliğini ve gücü artırır.

    • TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection): Benzinli motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon teknolojisidir. Silindirlere yakıt enjeksiyonunu ve hava-yakıt karışımını optimize ederek performansı ve yakıt verimliliğini geliştirir.

    • TSI (Turbocharged Stratified Injection): Benzinli motorlarda kullanılan, TFSI'ya benzer bir yakıt enjeksiyon teknolojisidir. Ancak, daha iyi yakıt verimliliği için silindirlere daha düşük basınçta yakıt enjekte eder.

    • FSI (Fuel Stratified Injection): Hem benzinli hem de dizel motorlarda kullanılan, yakıt enjeksiyonunun silindirlere doğrudan yapıldığı bir yakıt enjeksiyon teknolojisidir. Bu, yakıt verimliliğini artırmanın yanı sıra emisyonları azaltmaya yardımcı olur.

    Özet

    • TDI, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon teknolojisiyken, TFSI, TSI ve FSI, benzinli ve dizel motorlarda kullanılan yakıt enjeksiyon teknolojileridir.
    • Her bir kısaltma, farklı yakıt enjeksiyon yöntemlerini ve performans özelliklerini temsil eder.
    • Bu teknolojiler, motorun yakıt verimliliği, gücü ve emisyonlarını iyileştirmek için tasarlanmıştır.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Emeğiniz için teşekkürler, çok güzel açıklamışşınız
  • 122 lik tsi motor twincharge değil. Ayrıca a3 deki 1.4tfsi 125hp motor golfteki 122hp tsi motorla aynı.
  • paylaşım için teşekkürler ;)
  • Merhaba,

    Bir sorum olacak,

    TDI olan arabalarda TDI yazisi degiskenlik gosterebiliyor, yarisi kirmizi olan TDI lar ve tek renk olan TDI lar var. Bu sadece gorsellikmidir yoksa bu degiskenligin teknik olarak farkliliklarida var mi ?

    Tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayalperestink

    Merhaba,

    Bir sorum olacak,

    TDI olan arabalarda TDI yazisi degiskenlik gosterebiliyor, yarisi kirmizi olan TDI lar ve tek renk olan TDI lar var. Bu sadece gorsellikmidir yoksa bu degiskenligin teknik olarak farkliliklarida var mi ?

    Tesekkurler


    Kırmızı renkler motor gücünü gösteriyor.
    Üçüde kırmızı ise yeni nesillerde 180 BG eskilerde 170 BG
    İkiside kırmızı ise yeni nesillerde 140 BG eskilerde 130 BG
    Tek kırmızı ise yeni ve eskilerde 105 BG
    Birde hiç kırmızı yoksa 90 BG olmalı.
    BG güçleri değişebilir ama yaklaşık olarak aralarında bu kadar fark var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: hayalperestink

    Merhaba,

    Bir sorum olacak,

    TDI olan arabalarda TDI yazisi degiskenlik gosterebiliyor, yarisi kirmizi olan TDI lar ve tek renk olan TDI lar var. Bu sadece gorsellikmidir yoksa bu degiskenligin teknik olarak farkliliklarida var mi ?

    Tesekkurler


    Kırmızı renkler motor gücünü gösteriyor.
    Üçüde kırmızı ise yeni nesillerde 180 BG eskilerde 170 BG
    İkiside kırmızı ise yeni nesillerde 140 BG eskilerde 130 BG
    Tek kırmızı ise yeni ve eskilerde 105 BG
    Birde hiç kırmızı yoksa 90 BG olmalı.
    BG güçleri değişebilir ama yaklaşık olarak aralarında bu kadar fark var.



    Cok tesekkur ederim




  • İtiraf ediyorum: ben bunu büyük ihtimalle modifiyem.com'dan kopyalamıştım.
  • şimdi bunlar arasından yakıt tüketimi/performans oranı en iyi olan hangisi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: hayalperestink

    Merhaba,

    Bir sorum olacak,

    TDI olan arabalarda TDI yazisi degiskenlik gosterebiliyor, yarisi kirmizi olan TDI lar ve tek renk olan TDI lar var. Bu sadece gorsellikmidir yoksa bu degiskenligin teknik olarak farkliliklarida var mi ?

    Tesekkurler


    Kırmızı renkler motor gücünü gösteriyor.
    Üçüde kırmızı ise yeni nesillerde 180 BG eskilerde 170 BG
    İkiside kırmızı ise yeni nesillerde 140 BG eskilerde 130 BG
    Tek kırmızı ise yeni ve eskilerde 105 BG
    Birde hiç kırmızı yoksa 90 BG olmalı.
    BG güçleri değişebilir ama yaklaşık olarak aralarında bu kadar fark var.

    Bende bunu merak ediyordum ama böyle bişey yapmaları saçmalık. Ezberlenmez ki




  • en azından hepsi kırmızıysa baba motor. hiç kırmızı yoksa tırt motor şeklinde akılda kalır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.