Yarı Otomatik arabayla rampa sorunsalı
Merhaba
Bana sürekli yarı otomatik arabayla nasıl kalkış yaptığımı soruyorlar. Çokta zor olmayan bu sorunun cevabını ne kadar basit olduğunu göstermek adına uygulamalı bir video yaptım. Bir süre sonra zaten kas ezberi oluştuğundan rampa yukarı park etmek dahi çok kolay bir uygulama olacaktır.
12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.
Merhaba
Dostlar malum bir Symbol aldım, hemen geri sattım. Sonra kaşıntı tuttu elimdeki paraya Citroen C3 1.4 16v vti 95 hp BMS satın aldım.
Yarı otomatik araba alırken çok düşünmedim, zaten daha önce yarı otomatik arabada kullandım. Lakin bu arabada işler biraz değişik oldu. Araba başta çok saçmalıyordu, değişimlerde hoplatıyordu. Daha ilk 100 km sonrası şanzıman bana adapte oldu bende arabaya alıştım, şimdi gayet güzel şanzıman vites değişiyor.
Arabanın şanzımanı çok araştırmadan ne olduğunu zaten yedek parça sitelerinden okudum. 17 yıl boyunca üretilmiş gani gani yedek parçası var. 400000 km dolduran kullanıcılara sahip. Manual vitesi değiştiren debriyaj robotu ve vitesleri değiştiren bir iki eksenli bir başka robot daha bulunuyor. Yakıtı son derece ekonomik, daha önce kullandığım 4 ileri hyundai viteslerinden çok daha iyi değişiyor.
Yalnız beni korkutan bir husus var , oda üzerindeki komplike motor . 1.4 vti motor PSA - Bmw ortak geliştirilmiş bir Prince motor. Yani nazlı bir sürü alangilli donanımı var
Valvetronik, elektrikli su pompası gergisi, Varyatör, Fren vakum pompası. Bmwnin argesinde ne varsa Psa almış takmış. Biraz ürkünç bir motor lakin henuz bir sıkıntı yaşamadık ve çalışmasındanda gayet memnunum. Yakıt tüketimi biraz yüksek bir motor, şanzıman ehlileştirmeye çalışıyor lakin en düşük 90 km hızla 5 litre olarak ölçebiliyorum.
Otobanda kullandığımda yüksek süratte çok fazla rüzgar sesi alıyor ama yakıt tüketimide çokda artmıyor. Hatta yavaş sürünce tüketim artmaya bile başlıyor.
Psa sitesinde motorun üretim ömrünün 2005 - 2015 yani 10 yıllık bir üretim görülüyor. Şanzımana bakarsak 2002 - 2019 yılında seri üretim araçlarda kullanılmış.
Şansım motorun Ep3c yani güncellenmiş model olması. Motorum 1.4 ile 1.6 olarak üretilmiş. 1.4 ile 1.6 arasındaki tek fark krank mili. Evet yanlış duymadınız tüm parçalar pistonlar aynı. Krank milini değiştirerek fazladan 15 -20 beygir daha üretmişler ama bu 1.6 larda bir çok sorunlara yol açmış. Fransız sitelerinde 1.4 için şikayet çok az iken 1.6 ve ondan türetilen Turbo 1.6 için çok fazla arıza bilgisi var.
1.4 vti zamanın tüm teknolojilerini barındıran ama gücü kırpılmış rehabilitesi nispeten daha iyi bir motor olarak piyasaya çıkmış.
Henuz sadece 1,500 km ve 1 depo yakıt yakmak nasip oldu. İlk alım giderlerinden dolayı biraz boynum büküldü. bu nedenle pek gezemiyorum. ilk ayını doldurdu, symbolden sonra ilaç gibi geldi.
Hemen bir hız sabitleyici taktım, üzerine bakımı ve antifirz yenilemesi. Bakımı alır almaz yaptık. Debriyajı yeni değişmiş ve lastikleri 2000 km yapmamış.
Araç 127000 kmde. Psa EP3C motor için 200000 km ömür biçmiş. Sahibinden sitesinde baktığım ilanlarda 350 bin km aşan arabalar var.
Arabanın canımı sıkan bir diğer husus çalışma sıcaklığı. Araba bir garip sistem var. anlatsam sizde şaşıracaksınız
Arabada Gitar denen bir elektrikli gergi var. Motor suyu sıcaklığı 45 dereceyi geçmeden ( belkide motor yağı sıcaklığına bakıyorda olabilir) bu gergi kendini sıkmıyor. Sıkmadığı için su pompasıda dönmüyor. Gergi kendini sıkmaya başladığında su pompası ile alternatör arasındaki bağlantıyı sağlayıp devir daimi başlatıyor. Yettimi yetmez. Motor üerinde birde elektrikli termostat var. Motorun yüküne göre termiti ısıtıp termostat erken açılıyor. Araba 105 derece operasyonel çalışma sıcaklığı var. 105 derece geçildiğinde normal termostatda açılıyor. fan ise 105 derece geçildiğinde çalışmaya başlıyor. Dengeler çok hassas.
Arabada yağ uyarısı var, çalıştırınca Oil Ok diyor. Soğutma bozulursa Stop yazısı çıkarıyor (muş). Araba 12 yaşında ve biraz karmaşık motoru ile benim gibi pimpirikli bir adamın garajına katıldı. Peki siz ne düşünüyorsunuz.
Renault Symbol 0.9 Garibanu güldürür mü?
Merhaba dostlar.
19900 tl sınırdan hesaplanarak 16 yıllık tazminatım ile satın aldığım 10 yaşındaki Renault Symbolüm ile yeni bir hayata başladık. Ayrıca satın alma sürecinde 50 binde yüksek faizli Ziraat bankası kredisi çektim. Hiç birikmiş param kalmadığı gibi Ev + Araba kredisi ödemeye devam ederken, son iki ayda bakımı, sigortası vergileri dahilde 20 bin ek masrafı kredi kartı ile yaptım. Tüm bu masraflara ek kafama yatıp yatmadığını ölçümlemek içinde hiç gereği olmayan 1000 kmden fazla yol yaptım. Üstelik benzin litresi 38 tl olduğu dönemde deposunu fulledim..
Yaşım olmuş 40, şurda daha ne kadar yaşayacağımız mechul. Bu arabayı yatırım amaçlı değilde gezmek için aldım. Ama malesef eşim pek beğenmedi ve arabayı bana yakıştıramadı. Senin gibi bir adam bu emekli adam arabasını nasıl alır , sana egea cross yakışırdı gibisinden ( bahse konu araba 900 bin tl) süallerle beni darlıyor. Ama benim bakacak 2 boğazım ve yetiştirilecek bir evladım var. Üstüne 0.9 motorun 10 yaş vergisi her taksidinin 413,00 tl oluşu, üzerindeki sinyalin yenisininin 50 tl oluşu, Trafik sigortasının ve kaskosunun nispeten ucuz olması beni biraz rahatlatıyor.
Her neyse sizi darladım, ama kendi kendimi hız sabitlemesi , alaşım jant , ekran , Otomatik klima var gibisinden şeylerle mutlu etmeye çalışıyorum. Malesef gelirim TÜRK-İŞ TEMMUZ 2023 yoksulluk verilerinin çok altında. Ayrıca yaptığım onca masrafdan sonra bu ay sonu gelecek hesap extresinin ödenmesi gereken minimum %40 asgarisinide ödeyemeyeceğim kesin. Üstüne birde okul açılıyor.
Tüm bu şartlar altında 80 tl geçiş ücretine sahip Küzey Marmara otoyolunda aşağidaki videoyu yapmaktan çok keyif aldım. Sizede iyi seyirler dilerim.
0.9 Turbo kaç litre yaktı.
Merhaba
Uzun bir aradan sonra bugün 0.9 turbo aracımla bir yakıt tüketim testi yapmaya fırsat bulabildim. Test sonucunda hipermil ile 4,6 litre yakıt yaktım. Lakin 290 km şehir içi ortalamam 6,8 litre sonuçlandı.
Merhaba dostlar.
Tamda benzin zamlarının yapıldığı , bunla beraber ikinci elde sıfır fiyatın geçilmeyeceği yasanın devreye girdiği zamanda 475000 tl verip bu arabayı aldım.
İyimi yaptım kötümü yaptım sizinde tavsiyelerinizi merak ederim.
Merhaba
Full paket Fiat Egea Cross ile yaptığım yolculukta aracımın tüketimi 4.1 litre çıktı.
2022 model daha 260 kmde ve 130 beygir çift kavramalı şanzıman sahip.
İyi seyirler.
Merhaba dostlar
2,8 litre ortalama ile 26 km süren hipermil sürüş testi yaptım. Arac 1,6 litre 120 beygir ve 320 newtonluk motora sahip, çift kavramalı otomatik şanzımanlı bir fiat egea.
Hipermil teknikleriyle , 2,8 litre tüketim. İyi seyirler.
İlk Solo Uzun Yolum. 13 saat araba sürdüm.
Merhaba değerli dostlar.
Ailemi Sivas'a memlekete bıraktıktan sonra, full yük ile istanbula dönmem gerekti. Sivasda olduğum sürece yakıta 2 zam 1 indirim yaptılar. Ay sonun getirmem için çok kısıtlı bütcem kalmıştı. Sivas - İstanbul arası tek depo yakıt ile varmalıydım. Artacak her litre yakıt ise ay sonuna kadar bana kalacaktı. İş bu sebeble 917 km yollu hipermil yaparak gitmeyi karar verdim.
Dayanabildiğim yere kadar dayandım. Son saatlerde biraz hız yaptım. Ama hedefime ulaştım. 5,3 litre yakıt tüketim ile istanbul'a vardım. Kliması açık şekilde yüzlerce km yolu 13 saate bitirdim. Depoda halen 250 km yetecek kadar yakıt kaldı. Araba full yüklü olmasına rağmen rampaları iyi kullanıp tüketimi düşük tutmayı başardım.
Bu başarıyı taclandırmak için çalıştığım firma maaşıma zam yaptı. Buda işin bonusu oldu.
Merhaba
Değerli dostlar, Babamla beraber çıktığımız yolculukta İstanbul Ankara arası yakıtda 150 liralık bir ekonomi yaptım. Babamın altında Turbo motorlu , Opel Astra J 1,4 6 ileri otomatik vardı. Kliması bozuk olduğu için kullanamadı. Benim altımda ise 114 beygir Chevrolet Cruze 1,6 araba vardı. İstanbul Ankara arası iki mola yaptık. ilk mola yerine kadar 20 dakika, İkinci mola yerine ise 30 dakika geçikmeli geldim. Turbo Opel otobanda yaldır yaldır giderken bende yakıt ekonomisi odaklı ve klima açık seyrettim. Sonuç olarak eski teknoloji araba ile 50 dakika geride olmama rağmen klimam açık bir şekilde 150 liralık yakıt daha az yaktım. sadece 50 dakika yavaş sürerek 150 liralık yakıt tasarrufu yaptım. Opel Astra J kliması açık olsaydı bu fark aratacaktı.
İyi seyirler.
Merhaba Dostlar
90 - 105 arasında çalışan termostat son bir haftadır 84-94 arası çalışmaya başladı. Bunun sebebi istanbulun alçak basınç altında kalması ve nemin %85 gibi yüksek bir değere ulaşmasından mı kaynaklanıyor. Arabanın barometresine göre irtifa -1000 metre gibi algılanıyor. Yüksek nem nedeniyle, radyatöre çarpan havanın yoğunluğu soğutmayı zayıflatıyor olabilirmi? Arabada inovatif termal yönetim sistemi var. Bu nedenle elektrikle müdehale edip termostanın erken açılmasını sağlıyor olması beklenirmi? Başka marka ve dizel araba kullanan bir arkadaşımda aynı şekilde termostatının erken açıldığını ve hararetin düştüğünü belirtti. Aşağidaki videoda görüldüğü gibi motoru yüke bindirsem dahi çok fazla ısınmıyor. Termostat arıza olsa , arıza kodu yakacak. Ama öyle bir arıza oluşmadı. Sizin arabalarda hararet azalması varmı.
Araba yok |
Jagdtiger Alman kedileri koruma ve yaşatma derneği genel başkanı. Jagdtiger, King Tiger, Tiger, Panther, Jagdpanther |
Son Giriş: 20 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 5.705
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.922
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 291.081 (Bu ay: 4.793)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.242 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Free to Play - MMO