Şimdi Ara

Toyota Corolla 1.33 life mı yoksa Opel Astra Sedan 1.6 mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
1
Favori
20.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Yaklaşık 3 aydır sıfır araba almak için ararastırmalarım devam etmekte. Son araç fiyatlarını gözönüne alarak Toyota corolla 1.33 life ile opel astra sedan 1.6 edition plus arasında çok fena gidip geliyorum. İlk defa sıfır araba alacağım için biraz titiz davranıyorum gibi gelebilir ama ben çoğunlukla şehir içinde Ankara'da Kızılay, Dikmen ve konya yolunda gidip geliyorum. Yaklaşık yaptığım kilometre 30. Ama bunun 25 km'si Kızılay ın aksam trafiğinde geçiyo. Şimdi sizlerden toyota corolla 1.33 life modelini az yakacağını düşünerek yönelmem doğru mu? Aracın yoğun trafikte benzin yakıt miktarını merak ediyorum. Lpg yakıtı hesaplı mı ne Kadar yakıyorsunuz. Gerçekten çekmiyor söylenti mı değil mi? Dikmen in yokuşu bol olan yerinde oturuyorum. Daha önce forumda auris 1.33 life olan arkadaşın kaldığımı yokuşta kalır mıyım. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Artık karar vermek istiyorum. Tecrübeleriniz neler ve astra sedan yakıtı ne olur ikisi arasında çok fark var mı. Şimdiden sağolun. İyi forumlar.

    (Düzeltme cümle tekrarı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkem -- 12 Nisan 2016; 8:16:05 >







  • Asıl sizler bitmediniz, at gözlüğü düz mantık yeniliğe kapalı zihinlerinizle. Corollanın içine bile oturmamışsındır da konuşuyorsundur eminim. Şu an 1.33 life corolla c sınıfının en rezil otomobili. Hadi karoseri, iç mekan genişliği ayrı onu zaten büyük araç ihtiyaçsa lazımdır diye belirttim, ama 40 sene öncesinin teknolojisi hacim, güç ve tork fakiri, boş donanım ve üstelik manuel aracı, son teknoloji b sınıfıyla elbette karşılatırırım aynı paraya. Biri bir f/p arabasıyken, öbürü 50bine c sınıfı aldım arabası. Alıyorsun ama kabak oğlu kabak. Jantlar kapak. Bir arabadaki en önemli donanım nedir? motor, bunda da c sınıfında sunulan en vasat motor var. Mantığı da yok, küçüktür ekonomiktir diye alıyorsun 0,3cc yüzünden bir üst vergi dilimine geriyor. 1.6 motor al aynı şey. Yani mantıksızlık üstüne mantıksızlık başka birşey değil.

    10 sene sonra da ne ibiza, ne başka bir araba nalları diker. Bugün üretilen araçların 15 sene civarı ekonomik ömrü, 25 sene civarı kullanımı vardır diyebiliriz. Ondna sonra alayı olsa sorun çıkarmaya başlar çünkü her türlü malzemenin bir raf ömrü vardır, bu toyota da olsa fark etmez. Hiç sorun çıkarmasın diye tarih öncesi teknoloji araca 50bin lira para vermek de nasıl bir hastalıktır ayrı konu.
  • aynı şeyi iki kere yazmana ya da kopyala yapıştır yazmana gerek yoktu, tamam forumda salak çok da yine de gerek yok tekrar tekrar yazmaya

    araç çekmeme konusuna gelirsek çekmeyen araç yok, yokuşta kalacak araç da yok, sadece zorlanır o kadar

    her açıdan astra corolla dan üstün bir araç, en azından bizim ülkemizdeki modellerinde durum böyle, lpg ye uyum hikayesinden bahsedecekler olacaktır elbet ama yeni nesil benzinli araçların hepsi aynı seviyede uyumsuzdur lpg ye

    sonuç olarak iyi bir fiyat avantajı olmadıkça corolla alınmaz bu kıyaslamada
  • 53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    bitirdiniz be forumu bi bitmediniz.

    ya ibiza çapulcusu(arabam yok ta burda bu kelimeyi kullanırım arkadaş) kim corolla ile kıyaslamak kim.
    sınıf farkı var zaten, seat ta kalitesi düşük denilebilecek bir marka, karşısında bir sınıf üstteki sorunsuzluk için üretildiğini bangır bangıır bağıran bir corolla...
    ibiza kaporta ve motor olarak 10 sene sonra nalları dikecekken corolla canavar gibi yoluna devam edecek

    ayrıca corolla lpgye daha uyumlu bu kesin, subap erittiğini sanmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 12 Nisan 2016; 1:22:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    bi bitmediniz

    o kadar japon mühendis oturdu 4 kişiyle bagajlı çekemeyen motor üretti helal sana
    konusulan araba da dünyanın en cok satan ve sorunsuzluk diyince akla gelen ilk markası



    ahmet amcaların memet dayıların taşralı ağzı bu işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Corolla al gec alternatifin de bence mazda 3 1.5 sky activ olmali otomatik sehir ici torku devri motor omru uzun tsi gibi motorlar performans deselerde omurleri kisa asinmalari cok fazla oldugundan. Turbo demek ilerde masraf demek uzun sure dayaniklik isterim diyosan mazda 3 al gec 10 bi kere kafan rahat binersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende ilk sıfır arabamı Corolla 1.33 den yana kullandım. Çeşitli yerlerde çekmez gitmez gibi söylentilere rağmen aldım 1 yıl oldu hala kullanıyorum. Rampada uzun yolda şehir içinde performans olarak sorun yaşamadım. Lpg taktıracağım soruyorum ustalar en uyumlu motor diyorlar. Sonuçta Japon arabası..
    Bence forumları okumadan direk bi test sürüşü yapmalısın. Dizel bi motor yok araçta performansı ona göre değerlendir.
    Astra için bi yorum yapamayacağım. Ama Corolla dan daha konforludur. Alman araçları konforlu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    tek kişi kullanacak olsam belki senin ibiza önerine katılabilirdim de maalesef aile olduğumuz için bize küçük kalacaktır araba. Birde 4-5 sene sonra satmak istediğimde acaba elden çıkar mı bu araçlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: majnetıum

    Bende ilk sıfır arabamı Corolla 1.33 den yana kullandım. Çeşitli yerlerde çekmez gitmez gibi söylentilere rağmen aldım 1 yıl oldu hala kullanıyorum. Rampada uzun yolda şehir içinde performans olarak sorun yaşamadım. Lpg taktıracağım soruyorum ustalar en uyumlu motor diyorlar. Sonuçta Japon arabası..
    Bence forumları okumadan direk bi test sürüşü yapmalısın. Dizel bi motor yok araçta performansı ona göre değerlendir.
    Astra için bi yorum yapamayacağım. Ama Corolla dan daha konforludur. Alman araçları konforlu olur.

    Güle güle kullanın. Allah kaza belanı vermesin. Kaç litre yakıyorsunuz yoğun trafikte corolla aracınızla ?
  • Astra'nın lpg uyumu Corolla'ya göre vasat. Fakat iyi bir usta ile lpg takılırsa Astra da 80 bin km kadar sorun çıkartmayacaktır. Konfor, yol tutuşu, sessizlik gibi sebeplerden dolayı Astra daha ön planda. Ben uzun yolda Corolla'yı sevmiyorum, Astra alırdım.
  • Donanımsız, tatsız, tutsuz dandik araçlar.

    Mazda 6, honda accord alın o paralara, bir daha mı geleceksiniz?
  • Toyota ve astra donanım olarak hemen hemen aynı. Her ikisininde artı ve eksisi var. Fiyatları da aynı nerdeyse. Corolla 1,33' ü test sürüşüne çıktım. Gerçi çıktığımız yolda dümdüz istanbul yoluydu çok fazla test edemedim ama ilk göze çarpan arabanın komforu. Ama tabi ki çekişi yani araba birden gaza basınca hızlanmıyor. Bende hızlı giden bir kişi değilim yalnız yokuşta beni üzmemesi lazım. Zaten şehir içinde toplamda yaptığım hız 25 km ortalaması. o yüzden hız aradıklarımdan birisi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    bitirdiniz be forumu bi bitmediniz.

    ya ibiza çapulcusu(arabam yok ta burda bu kelimeyi kullanırım arkadaş) kim corolla ile kıyaslamak kim.
    sınıf farkı var zaten, seat ta kalitesi düşük denilebilecek bir marka, karşısında bir sınıf üstteki sorunsuzluk için üretildiğini bangır bangıır bağıran bir corolla...
    ibiza kaporta ve motor olarak 10 sene sonra nalları dikecekken corolla canavar gibi yoluna devam edecek

    ayrıca corolla lpgye daha uyumlu bu kesin, subap erittiğini sanmıyorum

    Asıl sizler bitmediniz, at gözlüğü düz mantık yeniliğe kapalı zihinlerinizle. Corollanın içine bile oturmamışsındır da konuşuyorsundur eminim. Şu an 1.33 life corolla c sınıfının en rezil otomobili. Hadi karoseri, iç mekan genişliği ayrı onu zaten büyük araç ihtiyaçsa lazımdır diye belirttim, ama 40 sene öncesinin teknolojisi hacim, güç ve tork fakiri, boş donanım ve üstelik manuel aracı, son teknoloji b sınıfıyla elbette karşılatırırım aynı paraya. Biri bir f/p arabasıyken, öbürü 50bine c sınıfı aldım arabası. Alıyorsun ama kabak oğlu kabak. Jantlar kapak. Bir arabadaki en önemli donanım nedir? motor, bunda da c sınıfında sunulan en vasat motor var. Mantığı da yok, küçüktür ekonomiktir diye alıyorsun 0,3cc yüzünden bir üst vergi dilimine geriyor. 1.6 motor al aynı şey. Yani mantıksızlık üstüne mantıksızlık başka birşey değil.

    10 sene sonra da ne ibiza, ne başka bir araba nalları diker. Bugün üretilen araçların 15 sene civarı ekonomik ömrü, 25 sene civarı kullanımı vardır diyebiliriz. Ondna sonra alayı olsa sorun çıkarmaya başlar çünkü her türlü malzemenin bir raf ömrü vardır, bu toyota da olsa fark etmez. Hiç sorun çıkarmasın diye tarih öncesi teknoloji araca 50bin lira para vermek de nasıl bir hastalıktır ayrı konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 12 Nisan 2016; 9:38:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay A


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    bi bitmediniz

    o kadar japon mühendis oturdu 4 kişiyle bagajlı çekemeyen motor üretti helal sana
    konusulan araba da dünyanın en cok satan ve sorunsuzluk diyince akla gelen ilk markası



    ahmet amcaların memet dayıların taşralı ağzı bu işte

    Asıl sizin gibi at gözlüklüler bitmediniz. Senin o çok akıllı japon mühendisi amcalarını yaptığı motorun teknik verileri kendi sayfasında var. Güç ve tork fakiri, küçük hacimli motor. Otomobilden azıcık anlayan biri olsanız c kasa araçlarda 1.6 altı atmosferik motorların uygun olmadığını, çekmediği, yetersiz kaldığını bilirdiniz. Kaldı ki toyotanın 1.6 motoru bile eski nesil klasik bir atmosferik günümüzün turbo motorlarıyla denk olabilmekten çok uzak. Devir teknoloji devri. Adam küçük hacimle yüksek güç ve tork almayı üstelik bunu az yakarak yapan motoru üretmiş, sizler hala japon mühendisleri bik bik. Hondacılar da yıllarca o eski atmosfeirkler için öyle avukatlık yaptılar. Şöyle güzel, böyle vtec bakıyorsun araba bağırıyorr gitmiyor otm 0-100 12 küsür saniye. Basit bir 1.2tsi bile çok daha çevik. Toyotanın motorunda da durum aynı. İbizadaki motor en yeni nesil tsi, vw de bile yok şu anda. Güç ve torkunu gayet erken alıyor. Üstüne piyasanın en hızlı şanzımanıyla o fiyata sunuluyor. Her dsg bozuluyor diye birşey yok, zaten sıfır garantili araç alıyorsun. Üstüne donanımı b sınıfı araç için gayet zengin. 2600 liralık ek paketi alsan katlanır aynasına kadar eksiksiz oluyor.

    Ama işte forumdaki üç beş at gözlüklü vatandaşa sorsan "tü kaka dandik seat", üstün japon mühendisliği corolla varken alınır mı. He biz anlıyorsunuz arabadan sanki.




  • Hocam 1.33 Corolla'dan performans beklemeyin.Hele hele LPG takarsanız araç o dikmen yokuşlarını çok zor çıkar.Astra 1.6 LPG li bence sizin için daha uygun olur.
  • real_madrid_ kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam böyle görüşlere ihtiyacım var. Gerçek kullanıcıların. Kullandığı araçta olsa arabasının eksi yönlerini söylemekten çekinmeyen insanların yorumları lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    53 bin lira para verip çekmeyecek, manuel bomboş corolla alacağınıza ibiza eco tsi dsg alın. Hem güçlü ve torklu turbo motor, hem ekonomik hem o fiyata otomatik. Donanımı da gayet güzel. Ankara trafiğinde de küçük otm. araç çok rahat olur.

    Corollada düdük gibi 128nm tork var onu da 3800 devirde anca veriyor, trafikte rampada vs düşük devirde alacağınız tork gayet komik değerler olur, yokuşlu yerde yaşıyormuşsunuz canınızı sıkar. ibiza 2000 devirde 200nm tork veriyor. Zaten hafif. Aile kalabalıksa falan büyük araba istemenizi anlarım ama aksi taktirde corolla çok kötü seçim bana göre. Astra deseniz o da 1.6 ama atmosferik gene, az da yakmaz yok lpg bilmemne uğraşırsınız.

    tek kişi kullanacak olsam belki senin ibiza önerine katılabilirdim de maalesef aile olduğumuz için bize küçük kalacaktır araba. Birde 4-5 sene sonra satmak istediğimde acaba elden çıkar mı bu araçlar?

    Düzgün fiyatla elden çıkmayacak araç yoktur, o konuyu kafaya takmayın. Yalnız aile iseniz haliyle b sınıfı araç küçük kalacaktır. o zaman tercihinizi astradan yana kullanmanız daha mantıklı olur. 1.6 corolla ile 1.6 astra arasında kalsanız ihtiyacınıza göre seçerdiniz. Corollanın içi daha geniş, daha konforlu, astranınsa sürüşü ve gidişi daha iyi. Ama 1.33lük corolla ile 1.6 astra arasında dikmende de yaşadığınızı düşünürsek astra sizi daha rahat ettirir.

    Şu da var eğer ekonomi önemliyse peugeot 301 de düşünebilirsiniz.



    Her ne kadar b sedan olarak malzeme işçilik kalitesi bu iki araçlardan düşük olsa da iç hacim ve bagaj olarak onları aratmaz, ayrıyeten o fiyata dizel olarak alıyorsunuz ki oldukça ekonomik az yakan bir dizeldir, bundan dolayı sıkca şirket aracı olarak tercih edilir. Bu da ikizi c elysee



    Bu iki araçla 5,5-6 litre mazotla gezersiniz şehir içinde. Dizel oldukları için yüksek torklarıyla da asla çekiş sorunu yaratmazlar. 500 küsür litre bagajlarıyla da aile için gayet iyidirler.




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Önerileriniz için teşekkür ederim. İki aracında baktığım araçlardan sonra biraz kalitesiz gibi kalacak o yüzden düşünmüyorum sağolun.
  • Donanımı ve düşük motorlu Corollayı tercih etmektense Astra daha uygun bi şeçenek gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root16 -- 25 Ekim 2016; 23:33:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dikmenin yokuşları bol yerinde oturuyorum demişsiniz. Eğer arabada sizden başka birileri de olacaksa 1.33 corolla için soru işaretleri oluşabilir. Nitekim auris konusunu da hatırlıyorsunuz. Önceliklerinize göre karar vermek durumundasınız. Astra yı corollaya göre alınabilir kılan çok fazla neden de yok bence.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.