Şimdi Ara

Sorunsuz 1.5 K ya kadar (Çekme Karavan İçin) SUV Tavsiyesi ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    hali hazırda Golf 8 aracım var satıp 1,5 milyona kadar SUV almak istiyorum ama işin içine girdiğimizde baktığım araştırdığım modeller hakkında forumlarda bir çok şikayet - arızalar kronik olduğunu gördüğüm için kararsız kaldım. Baktığım araçlar 2018 model üzeri ve 40 bin km yi geçmemiş şekilde bakıyorum. SUV aracı tercih etme sebebim hem kullanmak hemde özellikle 750 kg altı çekme karavan çekmek için kullanacağım.


    Baktığım ve araştırdığım modeller; (modelleri alfabetik sırayla yazıyorum)


    2022-2023 Cherry Tiggo 8 1,6 GDI Exc. ---- Donanımı ve tasarımı güzel, D segment ama her yerde yakıtının çok fazla olduğu söyleniyor. Özellikle karavan ile kullanırsak yakıtı belimizi büker mi???


    2021-2022 Citroen C5 Aircross 1,5 HDI Shine (MAKYAJLI) ------ Donanımı, yakıtı çok yeterli ancak boyasında özellikle tavan boyasında sorun olduğu,


    2020-2021 Ford Kuga 1,5 TDCI Titaium Otm. ------- Donanımı, şanzımanı ve tasarımı hoşuma gidiyor ama trim sesi ve özellikle far ve stoplarına kronik su alma problemi olduğu,


    2023 Honda HRV 1,5 e-HEV ---------- Atmosferik motor ve torkunun düşük olması sebebi ile cazip gelmiyor (karavan için uygun değil)


    2020-2021 Hyundai Tuscon 1,6 CRDI ------ DCT şanzımanın kronik ısınma sorunu olduğu,


    2021- 2022 Nissan Qashqai 1, DGT Skypack ------ Beğendiğim bir araç ancak kronik sorunu var mı bilmiyorum. 1,33 litrelik 160 ps sunan bir motor yanılmıyorsam DCT şanzıman var yine ...


    2022-2023 Opel Grandland 1,5 Dizel (MAKYAJLI)----- Donanımı, motor ve şanzımanı gayet iyi gibi geliyor ama genel bir fikrim yok...


    2022 Peugeot 3008 1,6 Puretech 180 PS (MAKYAJLI) --------- Dizel 3008 lerin malum Adblue tankı sorunundan dolayı dizelini düşünmüyorum ama genel olarak 3008 ile ilgili trim sesinin yoğunluğu, multimedya arızası gibi sorunlar okudum. Bu benzinli modeli nasıl bilmiyorum. 1,2 puretech motorlarda kayış sorunu vardı motorun içinde kayış kopabiliyor ve motora çok ciddi zarar veriyordu ama 1,6 larda da aynı sorun var mı bilmiyorum...


    2021-2022 Seat Ateca 1,5 TSI DSG (MAKYAJLI) ------ Tasarım motor ve şanzıman uyumu ile makyajlı kasa olması, ayrıca şu anda da kullandığım aracın motor ve şanzımanını sevdiğim için bu araç daha sıcak geliyor.


    2020-2021 Skoda Karoq 1,6 TDI DSG ----- Motor ve şanzıman güzel ama başkaca bilgim yok araştırmadım...


    2021 VW Tiguan 1,5 TSI Life DSG (MAKYAJLI) ------ Benim bütçeme göre sadece Life paket ve km bazında istediğim km lerde olmaması ve donanımın diğer rakiplerine göre çok yetersiz olması sebebi ile tercih etmeyeceğim.


    Değerli görüşlerinizi bekliyorum arkadaşlar,


    Model ve km olarak özellikle yaşxlı ve km si çok olan araç tercih etmememe çalışıyorum ki sanay ile akraba olmak istemiyorum. Bu araçları özellikle uzun süre kullanan, bilen ve tecrübesi olan arkadaşlar aktarırsa çok sevinirim. Ben karavan çekeceğim için dizel düşünüyorum ama yeni nesil dizeller adblue var çok mu sıkıntılı olur bilemiyorum, bir de makyajlı kasa tercih etmelimiyim, genel olarak ilt üretim hataları varsa onlardan arınmıştır diye düşünüyorum..


    Biraz uzun oldu kusura bakmayın  bilgilerini aktaran arkadaşlara teşekkür ederim şimdiden görüşleriniz benim için önemli.....




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darüzzafer68 -- 22 Mart 2024; 14:13:56 >







  • darüzzafer68 kullanıcısına yanıt
    1.6 PSA eat 8
    1.5 TSİ Vag
    Qashqai


    Sıralamam bu şekilde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Karavan çekecek olsam cvt ve çift kavrama tercih etmezdim.


    Tam otomatik c5 aircross mantıklı duruyor. Boya sorunu benim bildiğim çift renklerde oluyor. Güneşte vs bırakmamaya özen gösterirseniz, çok fazla yıkamazsanız sorun olmaz bence.

  • Bu fiyata bakmıştım bayağı Qashqai gibi duruyor hocam. Qashqai olmadı diyelim, bir aksilik falan çıktı direkt c5.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cherry Tiggo 8Pro da çeki demiri takılamıyor diye biliyorum, alacak olursanız onu iyi araştırın derim :)


    Karavan ile otomatik vites araç biraz şans işi bence bunu da iyi araştırın derim.


    Karavan olmasa Cherry Tiggo 8 Pro derdim donanım çok iyi yakıtı da genelde 10-11lt civarı diyor herkes diğerlerininde pek az yaktığını düşünmüyorum 8-9 civarı yakar diğer benzinli modeller.


    Ama C5A ve 3008 dizel motorlusu 6.5lt ile en az yakan bu saydıklarınızın arasında.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Cvt veya dsg karavan için uygun olmaz mı? Bu arada çift renkte boya sorunu olduğuna hiç dikkat etmedim..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ShaRLooT kullanıcısına yanıt

    Şans işi derken?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darüzzafer68 kullanıcısına yanıt

    Detaylı bilgim yok ama çift kavramalarda kavramayı daha çabuk yer diye düşünüyorum. Arkada yük varken kalkışlarda daha çok zorlanacak ve bu kavrama ömrüne etki edecek. Yokuşlu yerlerde dur kalk yapınca ısınmasının nedeni de bu. Zorlanınca ısınıyor.


    Cvt de de kayış var. Yine yük binince şanzıman ömrü için yapısı çok uygun değil. Eski nesil cvt lerde kayış uzama problemi çok olurdu mesela. Yeni nesillerde geliştirdiler ama yük yine kayışa binecek. Ne kadar sağlam olsa da yapısı bu.


    Tork konvertörlülerde konvertör var. Gücü doğrudan iletmiyor, arada yağ basıncı ile dişlilere iletiyor. Yapı olarak daha uygun diye düşünüyorum. Tabii şanzıman yağını daha sık değiştirmek lazım.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Bu açıdan düşünmemiştim, söyledikleriniz mantıklı.

  • Togg olabilir. Veya nissanin e powerlari fiyatlarini tam bilmiyorum ama bu civarlarda olmasi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sıfır duster 1,3 tce

  • Önceki kasa Qashqai dizel 1.5 manuel, yeni kasa 1.33 Skypack kullanıcısı olarak ve dizel olanla biri 750 kg, diğeri de 1200 kg civarında karavan kullanmış biri olarak tavsiyem otomatik şart değilse manuel dizel olur. Karavan çekerken çoğu zaman otomatik vitese müdahale etmeniz gerekecektir.

    Şanzıman:
    -Öncelik manuel olmalı (Bakım ve masraf açmama ihtimalinden dolayı.)
    -Otomatik alınacaksa tam otomatik (Qq’de yok, Eat8 bakılabilir. Psa’da da motor mevzusu var dediğiniz gibi. Dizelleri daha mantıklı.)
    -Yağlı çift kavrama (önceki kasa 1.5 dizelde Getrag yağlı kavrama var.)
    -Cvt (Yeni kasa Qq yurt dışında da karavan çekme amaçlı çok kullanılıyor.)

    Kuru kavrama DSG ve Hyundai DCT’sini pek tavsiye etmem.

    Yakıt:
    -Qashqai özelinde dizel motor yakıt ve masrafsızlık anlamında çok uygun. Karavansız 6, karavanla da 8-9 litreyi geçmiyor.
    Benzinli model karavanla 10-12 ltleri görüyor.

    Çekme kapasitesi:
    1.5 manuel 1350 kg
    1,33 benzin 1800 kg

    Karavanın kgsi, kışın kullanım durumu, dağ tepe gezilme ihtimali yüksek ise 4x4 versiyonlara bakabilirsiniz. Uyguna Kadjar’da bulabilirsiniz 320 tork otomatik 4x4 versiyonu var.)

    Karavn belli değilse, kgsine dikkat edin. Kantarda tartılmış, gerçek 750 kg altı bulma ihtimaliniz düşüktür. Kamp alanından kamp alanına az km kullanılacaksa birçok araçla sorun yaşamazsınız. Diğer türlü en mantıklı araçların pikaplar olduğunu göreceksiniz.

    Ben de Leon’dan Qashqai’ye geçmiştim. Golf’ün kalite hissiyatını ararsınız diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozann -- 21 Mart 2024; 22:33:2 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Karavan çekilecekse şanzıman önemli husus. Biraz daha yaşlı olsa bile Mercedes ya da Audi öneririm


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuz olsun demişsiniz de bunların hepsinin sorunu var  İlla bu km ve yıl kıstası olacak ise sıfır km Suzuki Vitara alırım

  • fatih-8 F kullanıcısına yanıt

    Aslında elektrikliler güzel ancak daha onların alt yapısı şarj istasyonu vs durumu tam oturmadı. Misal benim bulunduğum ilçede şarj istasyonu yok en yakın 40 km mesafede o sebeple sıcak bakmıyorum yoksa şanzıman olayının olmayışı ve yüksek tork sebebi ile elektrikliler gayet güzel..

  • Ozann kullanıcısına yanıt

    Merhaba öncilikle detaylı cevabınız için teşekkür ederim. Bende kısa süre J 11 makyajlı kasa 1,6 dizel skypack kullandım. Ancak karavan tecrübem bu araçla olmadı.


    Aslında sorun şu ki aracı değiştirme arefesinde karavan aldığımda öncelikle tork gücüne önem verirken asıl BAM telinin şanzıman olduğunun farkına vardım. Manuel viteste her hangi bir sorun olmazken otomatik viteste işler değişiyor.


    Çekiş açısından dizel (Adblue sorunu olmayan) ve otomatik tercih edeceğim muhtemelen, benzinli motorda artan yük ile beraber yakıt durumu daha fazla artacağını tahmin ediyorum.


    Bu durumda tam otomatik vitesli araçlarda tercihen PSA grubu ile CVT şanzımanlı Qashqai kalıyor. DSG ve DCT şanzıman için benimde kafamda soru işaretleri olduğu için muhtemelen PSA grubu (C5 Aircross 1,5 dizel EAT8 ileri , Opel Grandland 1,5 dizel EAT ile henüz araştırmadım ama 3008 1,6 THP benzinli motor var ki bu da EAT 8 şanzıman kullanıyor. GErçi aynı motordan C5 aircrosta da var. Tork değeri de güzel (1650 devirde max 250 NM tork değeri veren 180 ps lik bir makine)


    Yeni kasa Qashqai CVT şanzıman mıdır acaba ? birde CVT şanzıman bu tür bir kullanım için uygun mu?


    Yeni kasa QQ de karavan tecrübeniz nasıldı, çekişi veya yakıt durumunu paylaşır mısınız?





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Motor ve şanzıman sorunsuzluğu konusunda haklısınız japonların övgülerini hep duyarız. Basettiğiniz Suzuki Vitara modellerinde yeni çıkan 1,4 motor atmosferik motor bazlı, karavan çekimi için uygun mu tam olarak emin değilim. Şanzıman konusunda da açıkçası bilgim yok.

  • Ozann kullanıcısına yanıt

    Bu arada Golf' ün kalitesini muhtemelen ararım haklısınız.


    4x4 olsa ki her modelde yok bu çekiş sistemi, olsa tadından yenmez.


    SUV tercih etme sesebim biraz da dağ tepe yokuş olayında rahat etmek için, aldığım karavan he ne kadar O1 belgeli 750 kğ altı gibi görünse de malum yaşam malzemeleri vs ile rahatça 900 kğ ile 1000 kğ arası bir ağırlığı olacak. Ben kamplarda uzun sre kalmaktan ziyade gezme taraftarı olacağım için araç seçme konusunda bu sebeple biraz titiz davranıyorum.


    Kadjarı araştırayım peki


    Şanzıman ve tork değerleri açısından tabi yakıt da önemli yeni siz ne önerirsiniz?


    **J11 kasa 2017-2018 model Qashqai 1,6 dizel CVT 130 HP (1750 devirde 320 Nm tork)


    **J12 kasa 2021-2022 model Qashqai 1,33 DGT motor CVT 158 HP (1800 devirde 270 Nm)


    **2022-2023 model Opel Grandland Elegance 1,5 Dizel 130 HP AT8 ileri (1750 devirde 300 Nm)


    **2021-2022 model Citroen C5 Aircross 1,5 Dizel 130 HP AT8 ileri (1750 devirde 300 Nm)


    Kafalar karışık  





  • Suv yerine Hilux tarzı pick up ta düşünülebilir.


    Örnek bir ilan hem de 2023 model,



  • Beetle Juice kullanıcısına yanıt

    Alacağım SUV' u kamp zamanları dışında normal kullanımımız olacak ve eşimde işe giderken kullanacağı için o sebeple pick up uygun değil maalesef. Teşekkürler öneriniz için.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.