Şimdi Ara

Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
435
Cevap
37
Favori
40.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,


    Geçtiğimiz sene kasım ayında 1.2T 130 beygir güç üretebilen PSA motorlu Elegance donanıma sahip makyajlı Opel Grandland'e geçiş yaptım ve araç şu anda 4.200km seviyelerinde. Aracı büyük ölçüde İstanbul'da şehir içerisinde kullanmaktayım ve 6 ay süresince Grandland ile edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşacağım.


    Bir önceki aracım 1.2T 145 beygir güç üretebilen GM motoruna sahip 2020 model K kasa kodlu Opel Astra'ydı ve yaklaşık 2,5 sene kadar kullandım. Katalog verilerine göre 1.2T Grandland 1.461kg boş ağırlığa sahipken 1.2T Astra K 1.205kg boş ağırlığa sahip. Astra'dan yaklaşık 250kg daha ağır ve 12cm daha yüksek olan Grandland ile ilgili detaylara geçelim.



    Tasarım


    Aracın ön kısmı makyaj ile birlikte Opel'in vizör tasarım olarak anılan güncel yüzüne kavuşmuş durumda. Makyajsız kasada siyah plastik olan dodikler, kapı altı koruma parçaları ve arka tampon makyaj ile birlikte gövde renginde gelmekte. Arka kısımda herhangi bir tasarım değişikliğine gidilmezken bagaj kapağı üzerinde yer alan Grandland logosu sol köşeden ortaya alınmış. İç kısma geçildiğinde ise gösterge paneli ve multimedya ekranının bulunduğu ön konsol tamamen yenilenmiş durumda, makyaj öncesi analog olan gösterge paneli makyaj ile birlikte hayalet ekran(12" Pure Panel) olarak karşımıza çıkmakta. Makyajsız kasada 7" ve 8" seçenekleri bulunan multimedya ekranı da 10" yeni bir ekran ile güncellenmiş durumda. Makyaj öncesi klasik tipte olan vites kolu ise PSA'dan alışık olunan joystick vites topuzu ile değiştirilmiş. Tasarım göreceli bir konu olduğu için elbette farklı yorumlar gelecektir ancak bana göre yenilenen ön yüz ve ön konsol aracı biraz daha gençleştirmiş ve yapılan dokunuşlar yerinde olmuş.


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi



    Performans


    Astra'dan Grandland'e geçiş yaparken en büyük endişem ağırlık farkından dolayı motorun yeterli gelip gelmeyeceği konusuydu ancak aracı teslim aldıktan sonra bu endişemin yersiz olduğunu görmüş oldum. Performans odaklı bir sürüş stiline sahibim ve aracı her çalıştırma sonrası Spor moda alarak kullanmaktayım. Bunu hem motorun düşük hacimli oluşundan ötürü LSPI gibi bir durum ile karşılaşmamak hem daha yüksek devir çevrilerek herhangi bir filtre tıkanıklığının önüne geçmek hem de daha keyifli bir sürüş yapabilmek için tercih ediyorum. Bu motoru tabii ki daha yüksek hacimdeki turbo beslemeli motorlar ile kıyaslamak doğru olmaz ancak 1.2T PureTech motor sanıldığının aksine yaklaşık 1,5 tonluk kasayı yerinden rahatça kaldırıp yürütmeyi başarıyor. 1.2T Grandland'in 0-100km/s hızlanması 10,3 saniye iken yakın zamanda Türkiye pazarında satışa sunulan 182bg güç üreten 1.5T benzinli motora sahip ve yaklaşık 100kg kadar daha ağır olan Kuga'nın 10,1 saniyede 100km/s hıza ulaşıyor olması da bu konuda fikir verecektir diye düşünüyorum.


    8 ileri tork konvertörlü EAT8 şanzıman ile uyum içerisinde çalışan motor, ara hızlanmalarda da görevini başarılı şekilde yerine getiriyor ve sollamalara gönül rahatlığı ile çıkabiliyorsunuz. Ayrıca makyaj ile birlikte gelen direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları ile istediğiniz an şanzımana müdahalede bulunabiliyorsunuz ki sıkça kullandığım güzel bir detay.



    Yol Tutuşu


    PSA'nın EMP2 v2 platformu üzerine inşa edilen Grandland'i kuzenlerinden(C5 Aircross ve 3008) ayıran en büyük detay aracın yol tutuşu ve süspansiyonları. Kuzenlerinden daha sert süspansiyona sahip olan Grandland, keskin manevra hareketlerine istendiği gibi cevap verebilmekte ve aracın sınırlarını zorladığınızda yüzünüzü güldürmekte. Ani kaçış manevralarında araç yana yatma eğilimi gösterse de çizgisinden çıkmıyor. Daha hassas ve hisli bir direksiyon olsaydı aracı kullanması çok daha keyifli bir hal alırdı ancak yerden yüksek oluşu nedeniyle dönüş turu fazla olan bir direksiyon tercih edilmiş. Arkada torsiyon çubuğu yer alması ve süspansiyonların sert oluşu dolayısıyla bozuk zeminli yollardaki tümsek ve çukurları bağımsız süspansiyonlu araçlara göre daha belirgin hissediyorsunuz.


    Aracın çizgisinin bozulmadan ilerlemesinde üzerinde gelen Michelin Primacy 4 lastiklerin de payı bulunmakta. Islak zeminde Astra'nın Continental Eco Contact 6 lastikler ile önden kayma eğilimi gösterdiği yerlerde Grandland aynı hızda kaymadan ilerleyebilmekte.



    Yalıtım


    Beklentimin üzerinde bir ses yalıtımı bulunan Grandland'in motor bölümü, iç kabinden güzel şekilde yalıtılmış durumda. Arkadaşımda bire bir aynı motora sahip 2020 model Peugeot 308 bulunmakta ve motor sesi 308'de iç kabine çok daha fazla gelirken Grandland'de belirgin şekilde daha az gelmekte. Özellikle hızlanma esnasında bu fark net şekilde hissedilmekte.



    Bagaj


    514 litre yükleme hacmine sahip olan bagaj yeterli bir kullanım alanı sunmakta, özellikle Astra'nın 370 litrelik bagajından sonra eşya yükleme anlamında epey bir rahatladığımı söyleyebilirim. Makyajsız kasanın bazı model yıllarında bagaj için ara kat rafı geliyordu ancak makyajlı kasanın hiçbir paketinde bu raf gelmemekte.


    Elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağını ayakla da açıp kapatmak mümkün ve sensör tek seferde ayak hareketini doğru şekilde algılayabilmekte.


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi




    Multimedya Sistemi ve Ses Kalitesi


    Yenilenen 10" multimedya ekranı, menüleri biraz inceleyip kurcaladıktan sonra kolay şekilde yönetilebilmekte. Aktif olarak kullandığım Android Auto için aracı her çalıştırdığımda ekran üzerinden mutlaka Android Auto simgesine bir kez dokunmam gerekmekte, Astra'nın multimedya sisteminde Android Auto algılandığında otomatik olarak buna geçiş yapmaktaydı. Bu araçta da otomatik olarak geçiş yapmasını tercih ederdim. Aracın ses sistemine gelecek olursak ortalama seviyede bir ses deneyimi sunmakta, müziğinizi rahatça açıp dinleyebilirsiniz fakat büyük beklentiler içerisinde olmamak gerek.



    Aydınlatma


    IntelliLux LED Pixel farların farkını aydınlatma olmayan yerlerde gece yolculuğu yaparken çok net bir şekilde görüyorsunuz. Yol üzerinde kör herhangi bir nokta bırakmayan farlar, karşıdan gelen bir araç algıladığında gelen aracın bulunduğu bölgeyi anlık olarak karartıp araç geçtikten sonra tekrar aydınlatmakta. İnişli çıkışlı karanlık yollarda seyahat ederken yolun eğim durumuna göre belli piksellerin kapanıp açıldığını sürüş esnasında görebilmek mümkün.


    Araç içi aydınlatmalara bakacak olursak ön kapı içlerinde beyaz tonda ambiyans aydınlatmaya ve ön kapı içi cepleri hafifçe aydınlatacak şekilde birer LED'e yer verilmiş. Kapı içi ceplerin bu şekilde aydınlatılması hoş bir detay olmuş. İç tavan aydınlatmaları sarı halojen olarak tercih edilmiş ancak bu ampulleri beyaz LED'e çevirmek mümkün ve kendi aracımda bu değişikliği yaptım.


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi




    Teknolojik Detaylar


    Aktif acil frenleme sistemi öndeki araç ile mesafenizi kontrol etmekte ve aracınızın hızı ile öndeki araç ile mesafeniz arasında bir orantısızlık tespit edilmesi halinde önce gösterge pannelinde görsel uyarı çıkmakta, risk daha büyük oranda ise görsel uyarıya ek olarak sesli uyarı yapılmakta. Bunun bir üst aşaması da frenlemeyi sizin yerinize aracın yapması olacaktır ancak bunu gerektirecek bir durum ile umarım hiçbirimiz karşılaşmayız.


    Şerit takip asistanı sizi sürekli olarak denetlemekte ve belirgin şerit çizgisi bulunan yollarda sinyal vermeden şerit değiştirmeye kalkarsanız direksiyon size müdahale ederek aracı şeridin içerisinde tutmaya çalışmakta.


    Gelişmiş park pilotu özelliği sayesinde aracın kendi bulduğu park yerlerine siz herhangi bir direksiyon müdahalesinde bulunmadan paralel ve dik park yapmak mümkün.


    Özellikle VAG grubundan alışık olunan aracın geri vitese geçirildiğinde sağ dikiz aynasının aşağıya katlanması özelliği makyajlı Grandland'de de sunulmakta ancak alışılanın dışında sağ aynaya ek olarak sol ayna da aşağıya eğilmekte. Beğenimi kazanan çok güzel bir detay ve kaldırım kenarlarına yanaşırken oldukça kullanışlı bir özellik.


    Anahtarsız giriş ve çıkış özelliği sayesinde ön kapı kolları üzerine temas ederek aracın kapılarını kilitlemeniz ve kilidini açmanız mümkün. Alıştıktan sonra uzaktan kumandayı cebinizden hiçbir şekilde çıkartmadan araca binip araçtan ayrılıyorsunuz.


    Yeri her ne kadar mantıklı olmasa da ön kol dayama içerisinde kablosuz şarj bölümü bulunmakta. Tabii bu özellik dolayısıyla kol dayama içerisindeki alanın bir kısmından feragat edilmiş oluyor.


    Arka oturma bölümündeki havalandırma menfezlerinin altında 220V priz girişi bulunmakta ve yüksek güç gereksinimine ihtiyaç duymayan(120W'a kadar) elektronik cihazları kullanabilmek için oldukça güzel bir detay.


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi




    Yakıt Tüketimi


    En başta da bahsettiğim şekilde aracı sürekli olarak Spor modda kullanmaktayım. İstanbul şehir içi trafiğinde ortalama 20 ile 30 km/s hız aralığında yaptığım seyahatlerde yakıt tüketimi 8 ile 10 L/100km aralığında olmakta. Aynı senaryoda Astra ile yaptığım seyahatlerde tüketim 7 ile 8,5 L/100km aralığında olmaktaydı. Bu değerler yol bilgisayarının verdiği değerler olmayıp depoyu tam doldurduktan sonra excel üzerinden yaptığım gerçek hesaplamalardır. Yol bilgisayarında yazan tüketim değerinde bazen yukarı bazen de aşağı yönlü %5'e kadar sapma olabilmekte.


    Her iki araçta da yalnızca Shell V-Power yakıt kullandım ve V-Power kullanıldığında yakıt tüketimi ekonomi odaklı diğer yakıtlara göre yaklaşık 1 litre kadar daha fazla olmakta ancak aracın çekişine olumlu olarak etki etmekte.


    İstanbul-Çanakkale arası yaptığım 395km'lik yol sonrasında aracın yol bilgisayarında ortalama yakıt tüketimi 6,5 L/100km olarak gözükmekteydi. Bu güzergahta yaptığım ortalama hız için 84 km/s yazmaktaydı ve çıktığım maksimum hız 120-130 km/s seviyelerindeydi.


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi



    Son Yorumlar


    Gerek tasarımıyla gerekse yol tutuşuyla beğenimi kazanan Grandland'i birlikte geçirdiğimiz 6 aylık süreçte keyifle kullanıyorum.


    Yapılan uzun yolculuklar sonrasında araç seyahat eden kişileri yormamakta ve bunda AGR onaylı koltukların etkisi mevcut.


    Keşke olsaydı dediğim tek detay makyajsız kasada yer alan cam tavan özelliği, makyaj sonrası bu özellik Grandland'den tamamen kaldırılmış durumda ve opsiyon olarak dahi alınamıyor.


    Sunduğu özellikler ile rakipleri arasında fiyatı ile ön plana çıkan Grandland mutlaka göz atılması gereken bir model.


    Bana göre aracın artı ve eksi yönlerini sıralayarak incelemeyi sonlandırıyorum. Araç ile merak edilen farklı konular olursa elimden geldiğince soruları yanıtlamaya çalışacağım.


    Artılar

    +Boyutlarına ve ağırlığına göre başarılı yol tutuşu

    +Ses yalıtımı

    +Güncellenen modern ön konsol


    Eksiler

    -Makyaj sonrası cam tavan özelliğinin kaldırılması

    -Daha hassas ve hisli bir direksiyon olabilirdi



    1 Yılın Ardından Periyodik Bakım ve Servis İşlemleri (Kasım 2023)


    Grandland ile 1 yılı doldurmanın ardından periyodik bakım ve serviste yapılan işlemlerle ilgili kısa bir durum bilgisi eklemek istedim.


    1.2 benzinli aracımın ilk yıl bakımında motor yağı, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi ve karter tapa contası değişimi yapıldı. Yetkili serviste yapılan bakım işlemi işçilik dahil 5.413TL tuttu.


    Yetkili servislerden telefon ile periyodik bakım için fiyat bilgisi almak istediğimde bazı servisler 4.800TL tuttuğunu söylemişti ancak bu fiyata hava filtresi dahil olmuyor, bu nedenle bu detaya dikkat edilmeli.


    Buna ek olarak 1.2 PureTech benzinli motorların triger kayışı, motor yağı içerisinde çalıştığından doldurulacak yağa da mutlaka dikkat edilmesi gerekiyor. Kullanılacak olan yağ B71 2297 ya da B71 2302 standartlarından birini karşılıyor olmalı. Şu anda PSA yetkili servislerinde genellikle B71 2297 standardını karşılayan Total Quartz Ineo HTC 5W-30 kullanılmakta. Miktar olarak da 3,5 litre yağ koyulması gerekmekte, özellikle 4 litrelik kapalı bidon yağ alan olursa tamamının boşaltılmamasına dikkat edilmeli.



    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Periyodik bakım işlemi dışında aracımda Opel'in kampanya olarak nitelendirdiği yapılması gereken 2 işlem daha gözüküyordu. Bunlardan biri IntelliLux LED Pixel farlar için gelen yazılım güncellemesi, diğeri de ön kapı camları için gereken parça değişimiydi. Farlar için gelen güncelleme ile olası bir far yükseklik ayarı arızasının önüne geçiliyormuş. Bugüne kadar böyle bir arıza hiç almamıştım ancak güncelleme sonrası uzun far asistanının daha sık devreye girdiğini fark ettim. Ön kapı camları konusuna gelecek olursak özellikle sıcak havalarda ön camları kapatırken camlar kapanmaya yakın konuma geldiğinde bir sürtme/sıkışma sesi geliyordu. Her iki kapıda da camı tutan ikişer adet parçanın değişmesi gerekiyormuş ancak kapı içi döşemeleri söktürmek istemediğim için değişim yerine mevcut parçalar yağlanarak ses sorunu giderildi.



    Gizli Özellik Aktifleştirme


    Periyodik bakım işlemini yaptırdıktan sonra dışarıda aracın bazı gizli özelliklerini açtırdım. Aktifleştirdiğim gizli özellikler aşağıdaki şekilde oldu;


    -Gösterge paneline g-metre ve dinamik motor bilgilerinin eklenmesi

    -IntelliGrip özelliğinin aktifleştirilmesi (kum, çamur ve kar modu)

    -Kumandadan cam indirme özelliğinin aktifleştirilmesi

    -Multimedya ekranına diyognastik menüsünün eklenmesi (lastik basınç durumu, araç bakım durumu, uyarı mesajları)

    -Multimedya ekranına yol bilgisayarının eklenmesi (anlık, 1. güzergah, 2. güzergah)


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi




    Araca Özel Aldığım Aksesuarlar


    İleride bu konuyu görüp faydalanmak isteyen olursa diye Grandland için aldığım aksesuarları aşağıda paylaşıyorum.



    Orijinal krom kapı eşiği çıtası


    Ön kapı eşikleri üzerinde yerleri hazır durumda olan krom çıta aksesuarının siparişini aracı satın aldığım hafta verdim. Önceki Astra K aracımda fabrika çıkışı mevcut olarak gelen bu krom çıtanın ürün kodu ve boyutları Grandland'deki ile bire bir aynı. 13466724 ürün kodu ile satın alabilirsiniz.


    https://www.parcagonder.com/urun/opel-kapi-esigi-citasi-orijinal-13466724



    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Kauçuk paspas seti


    Yerli ve kaliteli kauçuk paspas üretimi yapan Sahler markasının ürünlerini öneririm. Ön ve arka bölümlere bire bir uyum sağlamakta.


    https://www.sahler.com.tr/opel-grandlad-x-2017-2020-4.5d-paspas-185



    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi


    Bagaj havuzu


    Yerli üretim olan ve üst yüzeyi aracın kendi bagaj zemini gibi halı olan Öz-İş firmasının halı bagaj havuzunu aldım ve kesinlikle öneririm. Önceki 2 aracımda da bu markanın halı bagaj havuzunu kullanıyordum ve oldukça memnun olduğum bir ürün.


    https://www.halibagajhavuzu.com/opel-grandland-x-hali-bagaj-havuzu-2017-sonrasi-5645



    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi

    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi



    Nano ekran koruyucu


    Çizilmelere karşı multimedya ekranına özel olarak kesim yapılmış nano ekran koruyucu alarak bu bölümü koruma altına aldım. Bu konuda titiz olan kişilere önerebilirim.


    https://www.n11.com/urun/opel-yeni-mokka-ultimate-10-inc-navigasyon-nano-ekran-koruyucu-501273221-23071120



    Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarppy -- 1 Ocak 2024; 22:9:28 >







  • Merhaba arkadaşlar. Ben de 26 Mayıs 2023'te 1.2 Elegance donanım araç aldım. Elektrikli bagaj opsiyonuyla o tarihte 1.235.000 TL'ye Ankara Otosay'dan aldım. İlk kez SUV bir araca biniyorum. Sınıfındaki diğer araçlar ile kıyaslayamam fakat önceki aracım olan 2018 model 1.0 tsi 110 hp dsg comforline golf aracımla kıyaslayabilir, bunun dışında da araçla geçirdiğim 6 aylık süre içerisinde (Şu anda 9 bin km'deyim) gördüğüm olumlu ve olumsuz yönlerini fikir vermesi açısından paylaşmak isterim.


    YAKIT TÜKETİMİ

    Ankara şehir içi trafiğinde golf ile 5.8 lt civarında gezdim hep. Grandland'da ise 6.5 lt civarında dolaşıyorum. Şehir dışı için ise; 1 kez didime 1 kez de istanbula gittim. uzun yolda da 6 lt civarında yaktı diyebilirim.


    MOTOR

    1.2 130 hp benzinli motor beni oldukça tatmin etti. 1.0 tsi ara hızlanmalarda ve ilk kalkışta daha seriydi. Fakat grandland'ın 1500 kg bir SUV olduğu düşünüldüğünde bu durum normal bence. Üstelik sınıf farkı var iki araç arasında (C hathback vs C SUV). Her iki motor da 3 silindir olmasına rağmen 1.2 motor kesinlikle daha titreşimsiz ve konforlu. Golf'ün o ilk çalışma esnasındaki ve start stoptaki sarsıntısı beni deli ederdi. Hatta sırf bu yüzden yazılımla start stopu kapatmıştım. Grandland'da ise start stop neredeyse hiç hissedilmiyor ve çok kullanıyorum.


    OTOMATİK ŞANZUMAN

    Aisin imzalı EAT8 kesinlikle harika bir şanzuman. Motorla uyumu oldukça başarılı. Golf'te DSG ne zaman elimde kalacak diye tedirgin olurdum, dur kalk trafikler işkenceye dönüşürdü benim için. Acaba mekatronik arızası mı verecek, kavrama mı yanacak, basınç tüpü mü patlayacak derdim yok artık. Vites geçişleri bazen hissediliyor ama emin olun dsg'nin 2. ve 3. vitesler arasındaki kararsızlığı daha beter. Sonuç olarak şanzumandan oldukça memnun olduğumu ve korkmadan kullandığımı söyleyebilirim.


    KONFOR, SÜRÜŞ KEYFİ VE YOL TUTUŞ

    Aracın yerden yüksek olması hoşuma gitti. Galiba bundan sonra hep SUV alacağım. Arka süspansiyonlar golfteki gibi torsiyon olduğundan tümsek geçişlerinde ve virajda denk gelinen çukurlarda sekme yaptırıyor illa ki. Fakat C sınıfının çoğu aracında bu şekilde olduğundan çok dert etmiyorum. Süspansiyonlar golfe göre bariz yumuşak. Daha konforlu. Fakat yol tutuşu açısından golf daha iyiydi. Sonuçta biri SUV diğeri daha yere yakın bir C hatcback. Genel anlamda ise yol tutuşu iyi. 2 kez uzun yola gittim, sıkıntılı bir durum yaşamadım. Sürüş modları güzel. Spor modda araç bariz şekilde agresifleşiyor ve keyifli bir sürüş sağlıyor. Düğmeye bastığınız anda araç ileri atılıyor. Yağmur sensörünü devreye almak için her defasında yeniden kolu çekmek gerekmesi, araç iç havalandırmasının her binişte kendiliğinden çalışması ise can sıkıcı. Havalandırma konusunu servise sorduğumda, bununla ilgili çok fazla geri dönüş olduğunu ve yazılım güncellemesi beklediklerini, çözüleceğini söylediler.


    MALZEME KALİTESİ VE İŞÇİLİK

    Burada açık ara Golf derim. Golf'ün iç malzeme kalitesi, trimlerin birleşimindeki kusursuz işçilik, keza aracın dışında bazı yerlerdeki işçilikler kesinlikle golf'te daha iyiydi. Fakat Grandland da kötü diyemem. Orta kalitede. Klasik PSA grubu arabası olmuş. Beklentiniz çok yüksek olmasın bu konuda. İç aydınlatmaların bu devirde hala sarı halojen olması can sıkıcı. 2022 model elegance'larda olan kapı kolu led şeritlerin 2023 modelde olmaması mesela skandal. Araç çift renk (Beyaz + Siyah tavan). Boya kalitesi iyi. Sıkıntılı bir yer gözüme çarpmadı. Siyah tavanda renk atmasından falan bahsetmişler ama araç henüz 6 aylık olduğundan bu konuda birşey diyemem. Şimdilik sorun yok.


    DONANIM VE YAZILIM

    Orta paket diyebileceğimiz elegance donanımda oyuncaklar sınıfındaki araçlara göre yeterli seviyede diyebilirim. Fakat yine 2022 modelde olup da 2023'te sis farlarının, navigasyonun, intellilux farların vs. çıkarılması akıl alır gibi değil. LED piksel farlar olsun isterdim. Fakat bu farlar da oldukça iyi. Uzun kısa far asistanı çok güzel çalışıyor mesela. Büyük konfor. Hayalet ekran ve multimedya ekranı ise boyut olarak iyi olsa da grafikleri daha güzel olabilirdi. Yazılım konusunda kesinlikle çalışılmalı ve güncellemeler gelmeli. Aynı şekilde MyOpel Android uygulaması da düzeltilmeli. 10 sürüşün en a 5'inde bağlanmıyor araca. Bazı arakadaşlar bluetooth bağlantısını yeniden yapınca düzeldiğini yazmış, deneyeceğim. Bunun dışında bluetooth bağlantısı sorunsuz, telefon görüşmeleri kaliteli, android auto kablolu olsa da çok güzel bir şey ve sorunsuz çalışıyor. Kapı koluna dokunarak aracı kilitleme özelliği 2 kez çalışmadı. Kumandadan da kapatmadı. Aracı tekrar çalıştırıp stop edince düzeldi. Geri görüş kamerasının çözünürlüğü iyi değil fakat iş görüyor. Geri giderken kamera aracın yanlarındaki görüntüleri de hafızaya aldığından bir nevi 360 derece geri görüş kamerası gibi oluyor. Bu özellik epey iş görüyor. Otomatik parkı 2 kez denedim ve sorunsuz şekilde paralel park yaptı kendisi. Fakat biraz hızlı manevra yapıyor ve tedirgin oluyorsunuz. Araca MyOpel üzerinden 1 kez güncelleme geldi ve talimatları izleyerek usb bellek ile araç çalışır vaziyette yarım saatte güncelledim. fakat gözle görülür bir değişiklik farkedemedim. Arka plan hata düzeltmeleri vs. olsa gerek. Genel güvenlik donanımları konusunda ise günümüz standartlarının gerektirdiği hemen hemen bir çok şey araçta var.


    İÇ HACİM, YAŞAM ALANI VE BAGAJ

    Golf'ten sonra dünya varmış dedirtti. 514 lt bagaj oldukça işimi görüyor. İç mekan ferah. Fakat kapı içi gözler dar. Torpido küçük. Kapı gözlerinde ve torpido içinde kaplama yok. Baş ve diz mesafesi yeterli, şaft tüneli neredeyse yok. Arkada 3. kişi sıkıntı yaşamıyor. Golf'te orada resmen bir dağ vardı. Camlar dar değil, yeterince ferah. Arkada kol dayama yok. Golf'te vardı ama 5 yıl boyunca neredeyse hiç kullanmadık. Elekrikli bagaj ise oldukça güzel birşeymiş. Özellikle de ayakla açılması çok işime yarıyor. Fakat içerden bir düğme ile açılamıyor oluşu avm girişlerinde vs. güvenliklerle cebelleşmenize ve acaba ne zaman bozacaklar diye düşünmenize sebep oluyor. Bu kadar donanım koyulan bir araçta minnacık üç kuruşluk bir düğmenin esirgenmiş ya da düşünülememiş olmasını aklım almıyor.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Son söz olarak, ufak tefek bazı eksiklikler olmasına rağmen genel anlamda araçtan memnun olduğumu belirtmek isterim. Almak isteyip te kafasında soru işareti olanlara yardımcı olur umarım.

    Merhaba arkadaşlar. Bugün kablosuz android auto için Ottocast a2 air aldım. Vites önündeki usb bağlantısına taktım. Gayet güzel oldu. Aracı çalıştırıp kemeri takana kadar devreye giriyor. Takriben 15 saniye sürmüyor bağlanması. Kablo tak çıkar derdinden kurtuldum. Google maps'i, telefon görüşmesini ve spotify'ı test ettim. Bir sıkıntı görmedim. Gayet başarılı. Aracı kilitledikten 10-15 saniye sonra kendiliğinden kapanıyor. Yani aküyü bitirme vs bir durum olmaz diye düşünüyorum. Yan tarafındaki çakmak girişine de şarj ermek gerektiğinde kullanmak için beyaz kabloyu taktım. O da sürekli takılı duruyor. Aynı şekilde araç kapanınca onun da enerjisi kesiliyor. Bir sıkıntı yok. Kullandıkça deneyimlerimi buradan paylaşmaya devam ederim. Almayı düşünenlere rehber olur en azından.


    2023 olmuş cam tavan yerine halen temel güvenlik ekipmanlarını sunmayan firmaları eleştirmek lazım. Hele EuroNcap testlerine gönderdikleri araçlarda güvenlik ekipmanlarını opsiyonel değil, standart bildirip, ülkemizde sattığı araçlarda bunları bulundurmayan firmaları eleştirmek gerekirken, cam tavan saplantısı nedir? Ben İstanbul trafiğinde hiç stressiz, ayağım, elim yorulmadan Ispartakuleden Kadıköy'e gidip geliyorum. Öndeki durunca duruyor, araya biri girince ona göre mesafeyi ayarlıyor, şerit çizgileri net olmasa bile düzgün şeridi ortalıyor, gece karanlık yollarda gece görüş ile yaya, hayvan algılıyor, özet ile araç yapması gereken işi fazlası ile yapıyor. Benim içimi bunlar sunroof'dan daha ferah yapıyor.

  • Güle güle kullanın . Aracınız gercekten yakışıklı ve lüks duruyor. Opel'in araçlarına cam tavan seçeneği koymamasini ise hiç anlamıyorum . Mesela yeni mokkada da yok . Araca her şeyi koymuşlar bir cam tavan yok . Sanırım emisyon değerlerini tutturmak için yapıyorlar.
  • Halı bagaj havuzunu ben de kullanıyorum başka bir araçta, bence araca ilk alınması gereken aksesuar.
  • Hocam eline saglik, Çogu otomobil habercisinden iyi inceleme olmuş. Forumda da eksikti guzel bir Grandland incelemesi. Param olsa alırdım Kazasız belasız kullanın.
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Cam tavan konusu için emisyona ek olarak aracın ağırlık merkezinin daha aşağıya çekilmesi gibi nedenler de söylenmekte ancak en azından opsiyon olarak alınabilseydi daha iyi olurdu.

  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle katılıyorum, son 3 aracımda memnun kalarak kullandım ve yakın çevremde yeni araç alanlara da mutlaka almalarını öneriyorum.

  • Setsa kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler hocam. Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi  En yakın zamanda bir C-SUV ya da D-SUV bekliyoruz o zaman. Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi 

  • Ben de 1.2T Astra K’dan Grandland 1.5D’ye geçtim. Yol tutuş iyi ama Astra kadar güven vermiyor. Yatma eğiliminden dolayı viraj alırken tedirgin ediyor. Tabii SUV olduğu için normal. Daha önce başka SUV kullanmadım, o yüzden tam yorum yapamam.

    Dizel olmasına rağmen, benzinli Astra’dan fazla yakıyor. Astra ile genel ortalamam 6.5 iken Grandland 7-8 civarı. Üstelik uzun yolda da 6.5 altına pek düşecek gibi değil :)

    Astra’ya göre en kötü yanı acil frenleme, şerit takip ve otomatik park gibi teknolojik özellikleri. Astra’nın şerit takibi muhteşemdi, şeritte tutmak için baya aktif çalışıyordu ama Grandland kafasına göre şeridi görüyor. Bembeyaz şeritlerin içinde bile nazlanıyor. Aktif frenleme Astra’da beni kaç kez kazadan kurtardı ama Grandland sadece uyarı veriyor. Birkaç kez risk alıp yaklaştım öndeki araca ama sadece “Frenleyiniz” diye uyarı verdi. Otomatik park işine gelirsek tamam güzel park ediyor ama vites değiştirme uyarısı vermiyor. Astra ileri-geri gidin diye uyarı verirken, Grandland böyle bir uyarı vermiyor.

    Adaptif hız sabitleyici güzel çalışıyor ama. Şeridi tam ortalıyor güzel gidiyor. Ancak bunun da kötü yanı var: Öndeki araç yavaşladığı zaman çok sert fren yapıyor ve öndeki hızlanınca gazı kökleyip ayarlı hıza çıkıyor. Biraz daha yumuşak yapsa güzel olurdu.

    Bu aracın en sevmediğim kötü yanıysa kocaman multimedya ekranının yarısını kullandırması. Ortada küçük bir alan bırakıp kenara klima derecesi, saat, hava durumu falan koymuşlar. Yeni Astra L’de böyle değil, tam kullanılabiliyor.

    Araçtan memnunum; konforlu, geniş, aşırı donanımlı ama Astra’yı fena özlüyorum. Sürüş keyfi başkaydı. Eşim kullanamadığı için değiştirdik ancak her akşam kafasının etini yiyorum arabamı sattırdın diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bacanakis -- 13 Mayıs 2023; 16:1:47 >




  • Cam tavan dahi yok rakiplerinden 500 bin TL ucuza satılmadığı takdirde yüzüne bakmam
  • Uzun zamandır özlediğimiz konulardan.

    Teşekkürler.
  • Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş
  • @Panthér & @Emekkk; yorumlarınız için ben teşekkür ederim. Makyajlı Opel Grandland (2022-2024) Ana Konu & Kullanıcı İncelemesi 

  • yakpinar1222 Y kullanıcısına yanıt
    cam tavan olmaması gercekten cok olumsuz bır durum. ben uzun yıllar 1.2 jetta kullndım ( 8 yıl ) bı sunroof almadgıma kızdım. 1 ay once 2017 tiguan aldım olmazsa olmazım cam tavandı
    aracı çok değiştiriyor cam tavan
  • Şu aracı almamamın tek sebebi cam tavan olmaması,bu sınıfta bu araç kadar dolu başka araç yok
  • selam güzel araç. yalnız arkalar bağımsız diye biliyordum şaşırdım açıkcası

  • Bacanakis kullanıcısına yanıt

    PSA ile alakalı olmadan üretilen son 2 modelden biri Astra K diğeri Insignia B

    Siz Astra K yı özleyeceksiniz ben ise halen kullanmakta olduğum Insignia B yi

    Her şeye rağmen PSA çatısı altından bir araç seçecek olsam tabiki Opel'i seçerdim

  • werneke W kullanıcısına yanıt

    seçsende kendini kandırırsın opel artık civatasından cam açma düğmesine kadar safkan bir peugeot hayır hala Almanlık ruhunda var diyen kendini kandırır

  • sharkemre kullanıcısına yanıt

    500 bin km den fazladır Opel kullanıyorum Alman olanlardan

    Şu forumda Opel ile alakalı bir şey öğreteceğin son kişi ben olabilirim


    ''PSA çatısı altından araç seçecek olsam'' demişim

    Kendimi kandıracak bir durum yok yani

  • Cam tavan sayesinde satan araçtan cam tavanı çıkarmak. Dahice
  • Bacanakis kullanıcısına yanıt

    Bende aynı durumdayım, şikayetçi olduğum bir çok yönü vardı ama uzun yolu, hızlı virajları hep gözümde tütüyor Astra K'mın.. mekanik bir gerçek otomobil hissi vardı.


    Gece rüyamda falan kullandığım oluyor =)


    Son 3 yılda hiç kullanmadığım kadar farklı araç kullandım.. en iyi diyebileceğim otomobil Ford puma idi.


    Sürüş keyfi çok farklı bir şey ve çoğu günümüz otomobilinde artık bulunmuyor..

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.