Şimdi Ara

Ön aks değişimine bağlı şanzıman yağı değişimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ön aksları değiştireceğim, önce sol tarafı, daha sonra da sağ tarafı değiştirmeyi düşünüyorum. :eşitli gerekçelerle ikisini aynı gün yapmayı düşünmüyorum. Bu nedenle şöyle iki soru ile karşı karşıya kalıyorum;


    1- Ön akslardan sol taraftaki kısa olanını (foto: https://i.ebayimg.com/images/g/PQcAAOSwdIZdn6NS/s-l500.jpg) ilk değiştireceğim. Aks değişiminde şanzıman yağının da boşaltılıp yeniden yağ konması gerekiyormuş. Ben sol aksı değiştirdikten sonra yağı yenilesem, sağ aksı değiştirirken de aynı şekilde bir kez daha mı şanzıman yağını değiştirmem gerekecek? Yani iki aks değişimi için de ayrı ayrı şanzıman yağı değişimini mi gerektiriyor, yoksa sadece solda ya da sağdaki aksı değiştirirsem mi şanzıman yağını da değiştirmek zorundayım? Araç Skoda Octavia, DSG şanzıman.


    2- Ön aksların iç bağlantıları direkt şanzımana mı giriyor iki tarafta da? aks değiştirirken dikkat etmem gereken, özel, hassas bir durum var mı?




    _____________________________




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön Aks Değişimine Bağlı Şanzıman Yağı Değişimi

    Ön aks, aracın şanzımanına bağlanan önemli bir bileşendir. Ön aks ve şanzıman arasındaki bağlantı, aracın düzgün çalışması için çok önemlidir.

    Aks Şanzımana Zarar Verir mi?

    Hasarlı veya aşınmış bir aks, şanzımana zarar verebilir. Aks körüğünde meydana gelen bir yağ kaçağı, şanzıman yağının azalmasına neden olabilir. Bu da şanzıman bileşenlerinin aşınmasına ve arızalanmasına yol açabilir.

    Aks Keçesi Yağ Kaçağı

    Aks keçeleri, aks ve şanzıman arasındaki boşluğu kapatmak için kullanılan contalardır. Bu keçeler hasar gördüğünde, yağ sızıntısına neden olabilirler. Aks keçesi yağ kaçağı, şanzıman yağ seviyesinin düşmesine ve sonunda şanzıman arızasına neden olabilir.

    Şanzıman Aks Boşluğu

    Şanzıman aks boşluğu, şanzıman ile aks arasında olması gereken doğru mesafedir. Bu boşluk çok fazlaysa, aks şanzımandan çıkabilir ve bu da ciddi hasara yol açabilir.

    Aks Yerinden Çıkması

    Aksın yerinden çıkması, son derece tehlikeli bir durumdur. Bu durum, aracın kontrolünü kaybetmenize neden olabilir. Aks yerinden çıkması, şanzıman aks boşluğunun çok büyük olması veya aks parçalarının aşınması ve hasar görmesi nedeniyle meydana gelebilir.

    Aks Değişimi Ne Kadar Sürer?

    Aks değişimi, aracın modeline ve karmaşıklığına bağlı olarak birkaç saat ile birkaç gün arasında sürebilir. Değişimin süresi ayrıca, varsa ek onarımların yapılmasına da bağlıdır.

    Ön Aks Değişiminde Şanzıman Yağı Değişimi Gerekli mi?

    Ön aks değiştirildiğinde, genellikle şanzıman yağının da değiştirilmesi önerilir. Çünkü aks değişimi sırasında şanzıman yağının bir kısmı boşalabilir veya kirlenebilir. Şanzıman yağını değiştirmek, yeni aksın düzgün çalışmasını ve şanzımanın ömrünü uzatmasını sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • illa değiştirmenize gerek yok. alttaki tapası acılır temiz bi kaba alınır, işlem bittikten sonra temiz bi hortum ile yukarıdan eklenir (pompa ile koydurmayın içinde ne oldugu bilinmeyen yağ ile karışmasın) ama yağ eski ise(+80bin km) araç üreticisinin belirttiği yağ ile değiştirmenizi tavsiye ederim. bildigim kadarıyla 2 litre yağ alıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 3 Aralık 2020; 22:12:33 >
  • 2- şanzıman > diferansiyel > aks

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Aks degistirirken neden şanzıman yağı değişiyor.yok öyle bişey hocam.evet akslar şanzımana giriyor ama o girdiği yerin şanzıman yağının geçtiği çalıştığı biter değilki.aks lalesinin zaten çalışması için kendi özel Gres benzeri yağ oluyor.bu yağ eksilmesin toz pislik olmasın diye korukle korunuyoe.bunun dışında iç akslar kolay kolay değişmez hocam.hafif çalışma boslugu olur.zangir zangir bir titreme olması lazım iç aks arizasinda.ve şunuda belirteyim 1.kalite (gkn gibi )bile olsa orjinali gibi olmuyorlar.

    Vw grubunda iç aks arızası çok zor hocam.bosuna değiştirmeyin.titreme varsa balansa ve jantlara baktırın.bunun dışında gaza bırakıp tekrar basınca bı bosluk benzeri bişey varsa motor kulakları ve oynar göbek volant arızası olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 3 Aralık 2020; 23:6:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaViTz

    Aks degistirirken neden şanzıman yağı değişiyor.yok öyle bişey hocam.evet akslar şanzımana giriyor ama o girdiği yerin şanzıman yağının geçtiği çalıştığı biter değilki.aks lalesinin zaten çalışması için kendi özel Gres benzeri yağ oluyor.bu yağ eksilmesin toz pislik olmasın diye korukle korunuyoe.bunun dışında iç akslar kolay kolay değişmez hocam.hafif çalışma boslugu olur.zangir zangir bir titreme olması lazım iç aks arizasinda.ve şunuda belirteyim 1.kalite (gkn gibi )bile olsa orjinali gibi olmuyorlar.

    Vw grubunda iç aks arızası çok zor hocam.bosuna değiştirmeyin.titreme varsa balansa ve jantlara baktırın.bunun dışında gaza bırakıp tekrar basınca bı bosluk benzeri bişey varsa motor kulakları ve oynar göbek volant arızası olabilir.

    akslar şanzımana değil diferansiyele giriyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım difransiyel dediğin şanzımanın dediğimiz şeyin bir parçasıdır zaten.ne gerek var bilmişlik yapmanın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LaViTz -- 3 Aralık 2020; 23:11:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman size Arslan ustanın videosunu atayım.
    Yan sanayi ile değiştirmeyin kafaları değişin diyor kendileri. Tabi akslarınız orijinal ise.
    TAMİRHANEyoutube
    KANDIRILMAYIN ARAŞTIRIN BİLGİ EDİNİN ( Orjinal parçanızı değiştirirken bir düşünün )
    https://www.youtube.com/watch?v=VmraXTxBjto&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 3 Aralık 2020; 23:49:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağı değişimi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • O zaman sorunu biraz daha geriden alayım. Tüm ön aks körüklerim, özellikle iç şanzıman tarafları parçalanmış ve ben bunu geç fark ettim. Geç farkettikten sonra bile önemini iyi kavrayamayıp körükleri değiştirmeyi erteledim. Ama malesef birkaç gün önce sol taraftan kütürtü gelmeye başladı. Bir ustaya gittim ve usta aks bilyasının dağılmış olabileceğini söyledi. Fiyat istedim. Bana beklediğimden çok yukarıda bir fiyat verdi değişim için. İşlemde şanzıman yağının değiştirilmesi gerektiğini de söyledi. (Aracım yüksek kilometre olduğu için ben her halükarda şanzıman yağını da değiştirmek istiyorum bu arada.) Sonuç itibariyla kendim değiştirmeye karar verdim ve "sadece körükleri değiştirmek için" nette araştırdım ve tekerlek tarafının sadece körüğünü, şanzıman tarafının da (laleye benzeyen kısım) körüğüyle iç bilyasını bir arada almaya karar vermişken, ebay'de bu iki parçanın toplam fiyatından biraz yüksek fiyata komple aksı (sıfır) buldum (aldığım ürün: https://i.ebayimg.com/images/g/PQcAAOSwdIZdn6NS/s-l500.jpg). Bu arada almanya'da yaşıyorum, burada parçalar görece ucuz, işçilik pahalı. Özetle hali hazırda elimde komple yeni sol aks var. Burada yazılanları görünce gelen aksı bir kere daha kontrol ettim ve bana güven verdi. Buna rağmen sıkıntı yaşama ihtimaline karşılık eski aksımı da elimde tutmaya devam edeceğim. İleride aksta sıkıntı yaşarsam, eski aksımı tamir edip onu takarım.


    Neden sağ aksı sonra değiştirmek istiyorum; çünkü ses sol aks tarafından geldi. Eğer sol aks değişiminde ses giderse, sağ aksta sadece körükleri değiştireceğim. Eğer yine ses gelirse, sağ aksı da komple yenileyebilirim, çünkü sağın körüğü daha kötü durumda, onun bilyaları da zarar görmüş olabilir.


    Benim km yüksek olduğu için her halükarda şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Burada yazılanlar doğrultusunda;


    • eğer aks değişimi sırasında şanzıman yağı değiştirmek zorunlu değilse, önce sol aksı değiştirip, sonra birkaç tur atsam, şanzıman yağını bir süre sonra değiştirsem olur mu? Şanzıman yağını değiştirmek istememin nedenlerinden biri de, körüklerden yağ kaçırmış olma ihtimali. Şanzıman yağı azalmıştır diye endişe ediyorum.
    • Yağ değiştirmem zorunlu ise; sol aksı değiştirdikten sonra şanzıman yağını koyup, birkaç gün sonra sağ aksı da değiştirmek zorunda kalırsam tekrar şanzıman yağını ikinci kez değiştirmek zorunda kalır mıyım?


    @metinTasci @yakuza283

    _____________________________




  • Kardeşim ydışında araçlar ucuz değil mi gelire göre neden satıp yenisini almıyorsun da bu kadar uğraşıyorsun ki yaptığın işten ne kadar emin olacaksın, can taşıyacaksın sonuç olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaViTz

    Arkadaşım difransiyel dediğin şanzımanın dediğimiz şeyin bir parçasıdır zaten.ne gerek var bilmişlik yapmanın...

    arkadan itişli araçta böylemi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Eski arabanın aksları değiştirmiştim, bir su bardağı şanzıman yağı akınca komple değiştirttiğime pişman olmustum. Aks kökünden yağ akabilir, sen buradakilerin dediğine bakma.


    sahi usta keçeyi zedelemiş takarken, aks kökünden yağ damlatmaya başlamıştı. Sallamayınca çıkma şanzıman almak zorunda kalmıştım. Allahtan araba fiattı da ucuza halloldu(aynı ay yeni arabanın servisteki periyodik bakımına daha çok vermiştim)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sancar10 kullanıcısına yanıt

    Birkaç sorum olacak, yanıtlarsanız sevinirim;


    • Aks körüğü parçalandığında aynı bölgeden şanzıman yağı kaçırmış olma ihtimali var mı? :ünkü şu an çıkan sesin şanzımandan gelme ihtimali olmasından da endişe ediyorum. Bu senaryo benim için çok kötü olur. Umarım aks bilyası dağılmıştır sadece ve aksı değiştirdiğimde tamamen düzelir.
    • Sizin şanzıman düz vites miydi, otomatik mi?
    • Değişim sırasında su bardağı kadar yağ kaçırınca şanzımana zarar verir mi? Yoksa değişim sırasında aks keçesi hasar gördüğü için sonrasında damlaya damlaya mı şanzıman yağı tükendi.
    • Sonrasında şanzımanda sorun olduğunu nasıl anlamıştınız? Ses falan mı yapmıştı? Ses yaptıysa nasıl bir sesti?


    EK: şu videoyu izledikten sonra benimkinin bilya sesi olduğundan neredeyse emin oldum:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bukowski JR -- 4 Aralık 2020; 3:45:41 >
    _____________________________




  • sanırım aracınız VAG grubundan

    bunu attığınız aks linkine bakarak

    söylüyorum ,bu aks'a bakarak yazıyorum ,

    aksı sökünce şanzımandan yağ akmaz çunku bu aks

    şanzımana girmiyor , şanzımandan çıkan başlıklara

    bağlanıyor ,

    _____________________________
  • pixelbs kullanıcısına yanıt

    Araç Skoda Octavia, yani VW grubu. Bu durumda aks körüğü yırtıldığında şanzımandan yağ kaçırma ihtimali tamamen ortadan kalkar mı? Ve söküp takarken de yağı yenilemem gerekmez mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bukowski JR -- 4 Aralık 2020; 23:0:42 >
    _____________________________
  • aksları sökmüşken şanzıman yağını değiştirseniz

    iyi olur ,tabı orj yağ koymak şartıyla ,

    yağ yeni değiştiyse , tekrar değişmenize gerek yok ,

    sizin aracınızda aksları sökerken yağ akmaz ,

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    Birkaç sorum olacak, yanıtlarsanız sevinirim;


    • Aks körüğü parçalandığında aynı bölgeden şanzıman yağı kaçırmış olma ihtimali var mı? :ünkü şu an çıkan sesin şanzımandan gelme ihtimali olmasından da endişe ediyorum. Bu senaryo benim için çok kötü olur. Umarım aks bilyası dağılmıştır sadece ve aksı değiştirdiğimde tamamen düzelir.
    • Sizin şanzıman düz vites miydi, otomatik mi?
    • Değişim sırasında su bardağı kadar yağ kaçırınca şanzımana zarar verir mi? Yoksa değişim sırasında aks keçesi hasar gördüğü için sonrasında damlaya damlaya mı şanzıman yağı tükendi.
    • Sonrasında şanzımanda sorun olduğunu nasıl anlamıştınız? Ses falan mı yapmıştı? Ses yaptıysa nasıl bir sesti?


    EK: şu videoyu izledikten sonra benimkinin bilya sesi olduğundan neredeyse emin oldum:

    Kusura bakmayın yeni gördüm sorunuzu.

    . Her modelde yağ gelmez, mesela vag’larda arada bağlantı elemanı hatta arada tapa filan var (körük yağ attıysa grestir o, yağ atan lalenin körüğünü yaptırsan bile 10 bilemedin 20 bin gider). ama çoğunda aks doğrudan difaransiyele girer, hatta bazı opel modellerinde iç aks lalesi dahi şanzıman yağı ile yağlanır. İstisna tabi.

    . manuel şanzımandı benimki.

    . Az miktarda eksilme hemen zarar vermiyor. Ben tamamlattım, ancak damlata damlata eksiltince 6 ayda çeşitli sesler yapmaya başladı. Önce sabah -15’de ısınana kadar alt viteslere zor geçmeye(2’den1’e) sonra bazen debriyaj ayırmıyormuş gibi 4’e alırken inceden cartlamaya, en son da tam 3000 devirde uğuldamaya/inlemeye basladı(2800’de basliyor,3200’de kesiliyordu) böyle arabanın altı sürtüyormus gibi bir sesti, videodakine hic benzemiyor yani.

    . İlk damlayı gördüğümde gittim sanayiye. usta sadece açıp bakmaya 1350, cikmaci ise 900 +150 işçilik+10 bin km garanti diyince (yağ da hediye) ne kadar dayanacak diye merak ettim açıkçası.


    hocam bunlar iyi ustanın 5 dk’de halledebileceği arızalar. Sesin nereden geldiğini buldur önce. Her birinin ayırıcı tanısi var. Kusura bakmasınlar ama çoğu usta da zeka olarak neden sonuç kuramayacak insanlar. Porye sesi yüzünden aks degistirir, onu da oturtamaz şanzımana zarar verir...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 7 Aralık 2020; 17:38:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    Kusura bakmayın yeni gördüm sorunuzu.

    . Her modelde yağ gelmez, mesela vag’larda arada bağlantı elemanı hatta arada tapa filan var (körük yağ attıysa grestir o, yağ atan lalenin körüğünü yaptırsan bile 10 bilemedin 20 bin gider). ama çoğunda aks doğrudan difaransiyele girer, hatta bazı opel modellerinde iç aks lalesi dahi şanzıman yağı ile yağlanır. İstisna tabi.

    . manuel şanzımandı benimki.

    . Az miktarda eksilme hemen zarar vermiyor. Ben tamamlattım, ancak damlata damlata eksiltince 6 ayda çeşitli sesler yapmaya başladı. Önce sabah -15’de ısınana kadar alt viteslere zor geçmeye(2’den1’e) sonra bazen debriyaj ayırmıyormuş gibi 4’e alırken inceden cartlamaya, en son da tam 3000 devirde uğuldamaya/inlemeye basladı(2800’de basliyor,3200’de kesiliyordu) böyle arabanın altı sürtüyormus gibi bir sesti, videodakine hic benzemiyor yani.

    . İlk damlayı gördüğümde gittim sanayiye. usta sadece açıp bakmaya 1350, cikmaci ise 900 +150 işçilik+10 bin km garanti diyince (yağ da hediye) ne kadar dayanacak diye merak ettim açıkçası.


    hocam bunlar iyi ustanın 5 dk’de halledebileceği arızalar. Sesin nereden geldiğini buldur önce. Her birinin ayırıcı tanısi var. Kusura bakmasınlar ama çoğu usta da zeka olarak neden sonuç kuramayacak insanlar. Porye sesi yüzünden aks degistirir, onu da oturtamaz şanzımana zarar verir...



    Alıntıları Göster

    Yurtdışında yaşıyorum ve malesef usta bana fahiş diyebileceğim bir fiyat verdi. Bu nedenle kendim değiştirmek zorundayım. Sadece son cümle kafama takıldı, aks'ı tam oturtamama gibi bir problem mi var ve bundan nasıl kaçınabiliriz?


    Bir de tekerleğin göbeğindeki civata/somun malesef yapışmış gibi, bu akşam bu değişimi yapacaktım ama malesef bu somunu çıkartamadığım için yarıda kaldı (şu videodaki tekerleğin ortasındaki somun: ) Bu somunu çıkartmak için ne yapabilirim, sıkışmışsane ile yumuşatabilirim? Özel çözücü sıvılar kullandım ama işe yaramadı.

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    Yurtdışında yaşıyorum ve malesef usta bana fahiş diyebileceğim bir fiyat verdi. Bu nedenle kendim değiştirmek zorundayım. Sadece son cümle kafama takıldı, aks'ı tam oturtamama gibi bir problem mi var ve bundan nasıl kaçınabiliriz?


    Bir de tekerleğin göbeğindeki civata/somun malesef yapışmış gibi, bu akşam bu değişimi yapacaktım ama malesef bu somunu çıkartamadığım için yarıda kaldı (şu videodaki tekerleğin ortasındaki somun: ) Bu somunu çıkartmak için ne yapabilirim, sıkışmışsane ile yumuşatabilirim? Özel çözücü sıvılar kullandım ama işe yaramadı.



    Alıntıları Göster

    Poryayi nasıl cakacaksin alet edevat olmadan çok çok zor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Aksı bir bütün halinde değiştireceğim, yine de porya çakmak gibi bir problem olacak mı? İzlediğim videolarda öyle bir problem yoktu sanki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Akslarda boşluk ve sağa sola dönüşlerde ses coksa acil değişmesi gerekir . Yağ ilk önce bir kaba ayrılır sebebi sökülürken yağ akmasın diye 2kere işçilik vermeyin '' 3 yıl veya 60.000 km'de bir şanzıman yağı değişimi önerilir '' (Genede aracınızın kitapcığını kontrol edin)

    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.