Şimdi Ara

Ölü piksel: Hakem Heyeti + Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
28
Favori
39.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GÜNCELLEME: Uzun lafın kısası, 3 ölü pikselli TV için yaptığım iade/değişim başvurusu reddedilince sırasıyla Hakem Heyeti, Tüketici Mahkemesi ve temyiz sonrası Yargıtay safhalarının tamamını kazandım. Üç karar da bir sonraki mesajda bulunmakta. İnceleyebilirsiniz.

    ÖNEMLİ BİR HUSUS: tüketici kanunundaki son değişikliklere göre, aldığınız ürünü 7 gün içinde mazeret göstermeksizin iade edebiliyorsunuz. TV, telefon vs... alır almaz kontrolünüzü yapın. İşi satın aldığınız yerin insafına bırakmayın, sizi oyalamalarına 7 günün geçmesine izin vermeyin.

    Cayma hakkı
    MADDE 18 – (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
    (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
    (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.




    ---------------------------
    Samsung 46D5500'ümde var olan 3 ölü pikselle ilgili Samsung'a yaptığım iade/değişim başvurusu "Dap prosedürüne uygun değil" gerekçesiyle reddedilmişti. bu dap prosedürü ne derseniz sadece samsungcular biliyor. tüketiciye tebliğ edilmiş bir şey değil. güya 5 ölü piksel ve sonrası değişim kapsamındaymış. kendi kafalarına göre böyle karar almışlar. her neyse tüketici sorunları hakem heyetine başvurdum ve cevap geldi: Ürünün misliyle değiştirilmesi...

    Bu heyetin kararları 1030tl'ye kadar bağlayıcı ama gene de bu durum Samsung'un müşterisine verdiği kıymeti göstermesi açısından önemli. Bakalım Samsung nasıl bir tavır alacak...

    Benzer sorunları yaşayan arkadaşlar da bu durumu takip etsinler. belki kamuoyu oluştururuz :)


    AYRICA:
    Tüketici kanununda yapılan değişiklikle, artık 7 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var. Eskiden sadece internet satışında vardı, şimdi hepsinde var. O yüzden satış sonrası ölü piksel tespit ettiğinizde "ISO standardıydı oydu buydu" demeden direkt iade talebinde bulunabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 20 Haziran 2014; 15:31:19 >







  • dilekçem+mahkeme kararı+yargıtay kararı:https://drive.google.com/open?id=0BxJWaEuslr5sX3I2cnNhNFgzbEE

    eski linkler:
    Tüketici Mahkemesi Kararı:
    http://i.imgur.com/S7k3BmQ.png (1. sayfa)
    http://i.imgur.com/p5ipnp6.jpg (2. sayfa)
    http://i.imgur.com/llrmuNf.png (3. sayfa)

    Yargıtay Kararı:
    http://i.imgur.com/9cMtOBA.png

    Tüketici Hakem Heyeti Kararı:
    http://i50.tinypic.com/k2zl01.jpg
    http://img862.imageshack.us/img862/494/1001960.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 5 Haziran 2017; 10:6:24 >




  • Öncelikle geçmiş olsun diyeyim can sıkıcı bir durum. Bilgiyi paylaştığınız için teşekkürler bazı arkadaşların işine yarayacaktır mutlaka.
  • tüketici hakem heyetine nasıl başvurdunuz yani sormak istediğim televizyonu sizden aldılar mi? yoksa resimler mi yolladınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benroyus

    tüketici hakem heyetine nasıl başvurdunuz yani sormak istediğim televizyonu sizden aldılar mi? yoksa resimler mi yolladınız?

    şikayet yazısının yanında ek olarak kanıt koyuyorsunuz (servis raporu falan filan) onlarda karar veriyorlar.
    bende cep telefonumu değiştirmiştim. her şikayette tüketiciden malları alsalar neler olurdu kim bilir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benroyus

    tüketici hakem heyetine nasıl başvurdunuz yani sormak istediğim televizyonu sizden aldılar mi? yoksa resimler mi yolladınız?

    televizyonu almıyorlar. servisi çağırıyosun geliyor rapor tutuyor ölü piksel sayısını, 5'ten azsa değişim talebini reddediyor. sen de o raporla, fatura fotokopisiyle, garanti fotokopisiyle tüketici hakem heyetine başvuruyosun. olayı da oraya verdiğin dilekçede net bi şekilde anlatıyosun. servisle yaptığın telefon görüşmelerini bile anlatmak gerek bence.
  • KArdeş öncelikle geçmiş olsun. Sonucunu sabırszılık beliyorum ve burayı takip ediyorum.
  • tüketici hakları raporu çıkardıysa samsungun yapacağı pek bir şey kalmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hrnayn

    tüketici hakları raporu çıkardıysa samsungun yapacağı pek bir şey kalmıyor

    tek sıkıntı raporun bağlayıcı olmaması. bağlayıcılık sınırı 1030 tl
  • o fiyat yükseldi biliyorum ama 2012 yılı için olabilir
  • Örnek teşkil etmesi açısından dava sonucunu burada paylaşmanızı bekliyoruz.

    Aynı dertten muzdarip olan çok kişi var forumda ve forum dışında.

    Ürünü satın alırken kimse müşteriyi "değişim şartlarının ne olduğu ve kaç ölü piksel'den sonra değişim yapılabileceği" konusunda bilgilendirmiyor. Ürün'de ölü piksel gördükten sonra değişim başvurusu yapıyorsunuz, "katiyen olmaz 5'den 7'den aşağıda değişim yapamayız" diyorlar. Bu kuralı kim koymuş, nereye onaylatmış belli değil.

    ISO standardı diyorlar ama yazılı kanıt yok. Herşey kafalarına göre. YAzılı kanıt olmadan hiçbir firma buna direnemez ve karar verme merci sadece hakem heyeti olmamalı, bu konuda yazılı bir standart olmalı.

    Eğer Samsung ve diğer firmalar 3 veya 5'den fazla ölü pikselle ürünlerin anca %2'sinde karşılaşıyorlarsa bu onların panel üretimi için bir belki başarıdır ve bu yüzden "değişim için 5 ve 5'den fazla ölü piksel gerekir" diyorlardır. Ancak bu müşteri için birşey ifade etmez.

    Sonuçta "teshir malda bile ölü piksel yokken biz neden ölü pikselli, bulutlu, isik süzmeli ürüne para verip evde kullanalım?".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barisg -- 4 Ocak 2012; 10:38:33 >




  • Bugün Samsung aradı beni. "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararını takmıyoruz, tv'nizi değiştirmeyeceğiz. hakkınızı başka yerde arayın" gibisinden bir cevap verdi. Samsung'un müşterisine verdiği değer budur işte.
  • Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    Lcd veya Plazma tvler , tüplü tvler gibi sorunsuz cihazlar değil. Bu tvleri satın almaya karar verdiğiniz günden itibaren sorunlar da beraberinde başlıyor. Öncelikle hangi marka-modeli alamaya karar vermeye çalışıyorsunuz. Herkes farklı birşey söylüyor. Kafanız allak bullak oluyor. Neyse zar zor bir model beğenip alıyorsunuz bu sefer de tvde sorunlar çıkıyor. Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    3. Ülkemizde her işin yapıldığı bir yer var. Eğer siz hakkınız yanlış yerde arasanız sonuç alamazsınız. 2011 yılı için 1030 liranın üzerinde fiyatla satın aldığınız ürün için Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Eğer siz gider Tüketici Hakem Heyetinden karar çıkartırsanız bunun bir hükmü yoktur. Tabi ki karşı taraf sizden korkmaz ve ciddiye almaz.

    Eğer dikkat ederseniz Saldi arkadaşımızın Tüketici Hakem Heyetinde yaptığı başvuru belgelerine bakarsanız kaale almadıklarını ve cevap bile yazmadıklarını görürsünüz.

    4. 1030 liraya kadar ancak 32" veya çok düşük ayarda 40" tv almadığınız sürece başvurmanız gereken yer Tüketici Mahkemeleri olmalıdır. Eğer siz Tüketici Hakem Heyetine giderseniz yaptığınız iş şuna benziyor :

    Elektriğiniz kesilmiş , siz sular idaresinde işlem yapmaya çalışıyorsunuz...
    Basketbol maçına bilet almışsınız bununla futbol maçına girmek istiyorsunuz...

    gibi oluyor. Başkası size böyle yapsa siz ciddiye alır mısınız?

    5. Lcd tvlerde ölü piksel ile ilgili ISO standartı vardır ve bu konu forumda defalarca açıldı. Bu güne kadar Saldi arkadaşımız haricinde kimsenin yaptığı işlemin sonucu görmedim. Diğerleri mahekemeye vereceğim edeceğim dedi ama sonucunu hiç görmedim. Ya vazgeçiler ya da kaybettiler. Kazansalar herhalde açtıkları başlıkta zaferi ilan ederlerdi.

    6. Lcd tvlerde kullanılan paneller 2. sınıftır (Class 2) . Siz istediğiniz kadar para ödeyin ama 1. sınıf panel kullanılmıyor. 1. sınıf panellerde ölü piksel olmaması gerekiyor ama 2. sınıf panellerde ölü piksel olması normaldir. Belli bir sayının üstünde olunca kusur olarak kabul edilir.

    7. Tvlerde ışık sızması olmamalıdır. Yani tv paneli ve kasası adam gibi monte edilmeli ve aradan ışık sızdırmamalıdır. Bu üretim aşamasında önlenmeli ya da kalite kontrol aşamasında sorunlu olanlar yeniden işleme tabi tutulmalıdır.

    8. Bulutlanma testinin nasıl yapılacağını anlattım ama çoğu arkadaşımız zaten tvyi yanlış görüntü ayarlarında kullanıyor. Sorunun bir kaynağı da bu.

    Tvde bulutlanma testini yaparken arka aydıntlatmayı en yükseğe getirip siyah bir resimdeki duruma bakmalısınız. Bu size nerelerde sorun olduğunu gösterir. Sonra tvyi kullandığınız normal aydınlatma değerlerine getirip sonra yeniden bu bölgelere bakmalısınız. Hala rahatsız edici düzeydeyse o zaman tvde sorun var demektir.

    Tvlerde arka alanda siyah zemin oluştukça erkanı karartan teknolojiler vardır. Eğer tv üreticileri isterlerse aydınlatma ledlerini tamamen kapatıp zifiri karanlık-siyah renk verebilirler . İşi bilmeyenler de bulutlanma yok diye boş yere sevinebilir. Led dimming ve görüntü ayarından contrast dimming ile ekran karartılabilir.

    Tv hiçbir zaman Dinamik Modda kullanılmaz. Arka aydınlatma en son değerde ( tv modeline göre 10 , 20 veya 100) kullanılmaz. 10 kademe varsa 6-7 , 20 kademe varsa 12-15 , 100 kademe varsa 60-70 arasından kullanmalısınız. Kontrast değeri yine 100 olmaz. 80-90 arasında yerini bulmanız lazım. Aydınlık 40-50 arası olmalıdır. Renk yine 50 değerini üstüne çıkartılmamalıdır. Eğer böye yaparsanız insan cildi turuncu veya kırmızı olur. 45 civarına bakın ve beyaz-pembe-esmer gibi gerçek hayatta görülen cilt tonunu yakalamaya çalışın

    Yine örnek vermek gerekirse , bir otomobil aldınız ve viteste 5 , hız kadranında 220 yazıyor diye arabayı hep bu şekilde mi kullanıyorsunuz? 5. viteste arabayı kaldırıp mahalle arasında 200 km/sa mi yapıyorsunuz?

    9. Eğer birileri size "şunu yap , bunu yap kazanırsın , tvyi değiştiriler " derse , o kişiye tvyi sizin aldığınız fiyatın 200-300 lira altına satın almasını teklif edin. Sizin için o uğraşsın , nasıl olsa kazanacaksınız ya , veya size öyle diyor ya o da uğraşının bedeli olarak para kazanmış olsun. Bakalım kabul eden bir kişi bulabilecek misiniz?

    10. Forumlara veya başka yerlere yaşadığınız sıkıntıyı yazdığınız da insanların o markaya tavır koymasını boş yere beklemeyin. Herkes kendi cebini ve zevkini bilir , sizin yazdıklarınını okumaya zaman bile ayırmaz. Kaldı ki siz A markasından tv aldını ve sorun yaşadınız ama bir başkası da B markasında benzer sorunu yaşamıştır. Konuya böyle bakacak olursak hiçbir yerden ürün almamak gerekir çünkü hepsinde mağdur olmuş insan vardır ve olacaktır. Forumda her marka ile sıkıntı yaşayan arkadaş bulmak mümkündür. Diğer firmadan tv alırsanız ve onda ölü piksel olursa tvyi değiştireceklerini sanıyorsunuz?


    Not : Artık 2012 yılına girdiğimize göre Tüketici Hakem Heyetinin yetki alanına giren alış veriş bedeli enflasyon kadar artacaktır. Yüzde 10 enflasyon artışı olsa 1030 liradan 1150-1200 lirası bir rakama çıkacaktır. Bu rakamdan fazla ücret ödediğiniz mal veya hizmetler için Tüketici Mahkemesine başvurun.

     Ölü piksel: Hakem Heyeti +  Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU




  • quote:

    Bugün Samsung aradı beni. "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararını takmıyoruz, tv'nizi değiştirmeyeceğiz. hakkınızı başka yerde arayın" gibisinden bir cevap verdi. Samsung'un müşterisine verdiği değer budur işte.


    Sayın saldi, yaşadığınız durum çok can sıkıcı olsa da dğerlendirmelerinizi doğru yapın. ender123 ün verdiği bilgiler doğrultusunda teknik açıdan aldığınız ürünü iyice inceleyin. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun madde 4;

    "Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir."

    Buradan çıkan sonuç nedir; teknik açıdan kullanım kılavuzu, garanti belgesi veya kanun metninde belirtilen şekilde üretici firma ürünün standartlarını belirtmek zorunda. Bu standartlara uymuyorsa üretici değişim yapmak zorunda. Teknik değerlendirme sonucunda ürünün Kanunun öngördüğü şekilde ayıplı sayılıyorsa hiç korkmadan Tüketici Mahkemesine gidebilirsiniz. Bu teknik değerlendirmeyi Siz yapamıyorsanız, bu teknik değerlendirmeyi yapabilecek birilerinden yardım alın ya da Mahkemeden tespit talep edin. Davayı açarken de mümkün olduğunca hukukuçulardan yardım alın, imkan var ise avukat tutun. Hukuksal düzenlemeleri gereksiz derecede karıştırdılar, örneğin Hukuk Muhakameleri Kanunu 2011 yılının 10. ayıdan tamamen değişti. İşi bilmiyorsanız hukuk davasında haklıyken haksız çıkabilirsiniz. Davayı kazanırsanız da avantajınız şudur; genelde firmalar para iadesi yapmak istemediği ve yargılama sonuçlanıncaya kadar aldığınız model büyük ihtimal stoklarda kalmayacağı için daha iyi bir televizyon sahibi olursunuz.

    Bir de tavsiyede bulanayım; çeşitli yerelerde yazdım, ülkemizdeki mevzuat gereği özellikle elektronik eşyayı mağazalarda görüp beğendikten sonra internet üzerinden alın ve 7 gün içerisinde her şekilde deneyin, tüm kontrollerini yapın. Çünkü internet üzerinden aldığınız malı 7 gün içerisinde bir gerekçe göstermeksizin iade etmek ve parasını geri almak hakkınız var. Sizin olayınızı örnek alırsak 5 ölü piksel çıkacak, 3 çıkacak, 1 çıkacak derdiniz olmaz. Beğenmedim der, geri gönderirsiniz. Hatta geri gönderirken kargo parasını dahi satıcı karşılamak zorundadır.

    İyi Günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    Lcd veya Plazma tvler , tüplü tvler gibi sorunsuz cihazlar değil. Bu tvleri satın almaya karar verdiğiniz günden itibaren sorunlar da beraberinde başlıyor. Öncelikle hangi marka-modeli alamaya karar vermeye çalışıyorsunuz. Herkes farklı birşey söylüyor. Kafanız allak bullak oluyor. Neyse zar zor bir model beğenip alıyorsunuz bu sefer de tvde sorunlar çıkıyor. Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    3. Ülkemizde her işin yapıldığı bir yer var. Eğer siz hakkınız yanlış yerde arasanız sonuç alamazsınız. 2011 yılı için 1030 liranın üzerinde fiyatla satın aldığınız ürün için Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Eğer siz gider Tüketici Hakem Heyetinden karar çıkartırsanız bunun bir hükmü yoktur. Tabi ki karşı taraf sizden korkmaz ve ciddiye almaz.

    Eğer dikkat ederseniz Saldi arkadaşımızın Tüketici Hakem Heyetinde yaptığı başvuru belgelerine bakarsanız kaale almadıklarını ve cevap bile yazmadıklarını görürsünüz.

    4. 1030 liraya kadar ancak 32" veya çok düşük ayarda 40" tv almadığınız sürece başvurmanız gereken yer Tüketici Mahkemeleri olmalıdır. Eğer siz Tüketici Hakem Heyetine giderseniz yaptığınız iş şuna benziyor :

    Elektriğiniz kesilmiş , siz sular idaresinde işlem yapmaya çalışıyorsunuz...
    Basketbol maçına bilet almışsınız bununla futbol maçına girmek istiyorsunuz...

    gibi oluyor. Başkası size böyle yapsa siz ciddiye alır mısınız?

    5. Lcd tvlerde ölü piksel ile ilgili ISO standartı vardır ve bu konu forumda defalarca açıldı. Bu güne kadar Saldi arkadaşımız haricinde kimsenin yaptığı işlemin sonucu görmedim. Diğerleri mahekemeye vereceğim edeceğim dedi ama sonucunu hiç görmedim. Ya vazgeçiler ya da kaybettiler. Kazansalar herhalde açtıkları başlıkta zaferi ilan ederlerdi.

    6. Lcd tvlerde kullanılan paneller 2. sınıftır (Class 2) . Siz istediğiniz kadar para ödeyin ama 1. sınıf panel kullanılmıyor. 1. sınıf panellerde ölü piksel olmaması gerekiyor ama 2. sınıf panellerde ölü piksel olması normaldir. Belli bir sayının üstünde olunca kusur olarak kabul edilir.

    7. Tvlerde ışık sızması olmamalıdır. Yani tv paneli ve kasası adam gibi monte edilmeli ve aradan ışık sızdırmamalıdır. Bu üretim aşamasında önlenmeli ya da kalite kontrol aşamasında sorunlu olanlar yeniden işleme tabi tutulmalıdır.

    8. Bulutlanma testinin nasıl yapılacağını anlattım ama çoğu arkadaşımız zaten tvyi yanlış görüntü ayarlarında kullanıyor. Sorunun bir kaynağı da bu.

    Tvde bulutlanma testini yaparken arka aydıntlatmayı en yükseğe getirip siyah bir resimdeki duruma bakmalısınız. Bu size nerelerde sorun olduğunu gösterir. Sonra tvyi kullandığınız normal aydınlatma değerlerine getirip sonra yeniden bu bölgelere bakmalısınız. Hala rahatsız edici düzeydeyse o zaman tvde sorun var demektir.

    Tvlerde arka alanda siyah zemin oluştukça erkanı karartan teknolojiler vardır. Eğer tv üreticileri isterlerse aydınlatma ledlerini tamamen kapatıp zifiri karanlık-siyah renk verebilirler . İşi bilmeyenler de bulutlanma yok diye boş yere sevinebilir. Led dimming ve görüntü ayarından contrast dimming ile ekran karartılabilir.

    Tv hiçbir zaman Dinamik Modda kullanılmaz. Arka aydınlatma en son değerde ( tv modeline göre 10 , 20 veya 100) kullanılmaz. 10 kademe varsa 6-7 , 20 kademe varsa 12-15 , 100 kademe varsa 60-70 arasından kullanmalısınız. Kontrast değeri yine 100 olmaz. 80-90 arasında yerini bulmanız lazım. Aydınlık 40-50 arası olmalıdır. Renk yine 50 değerini üstüne çıkartılmamalıdır. Eğer böye yaparsanız insan cildi turuncu veya kırmızı olur. 45 civarına bakın ve beyaz-pembe-esmer gibi gerçek hayatta görülen cilt tonunu yakalamaya çalışın

    Yine örnek vermek gerekirse , bir otomobil aldınız ve viteste 5 , hız kadranında 220 yazıyor diye arabayı hep bu şekilde mi kullanıyorsunuz? 5. viteste arabayı kaldırıp mahalle arasında 200 km/sa mi yapıyorsunuz?

    9. Eğer birileri size "şunu yap , bunu yap kazanırsın , tvyi değiştiriler " derse , o kişiye tvyi sizin aldığınız fiyatın 200-300 lira altına satın almasını teklif edin. Sizin için o uğraşsın , nasıl olsa kazanacaksınız ya , veya size öyle diyor ya o da uğraşının bedeli olarak para kazanmış olsun. Bakalım kabul eden bir kişi bulabilecek misiniz?

    10. Forumlara veya başka yerlere yaşadığınız sıkıntıyı yazdığınız da insanların o markaya tavır koymasını boş yere beklemeyin. Herkes kendi cebini ve zevkini bilir , sizin yazdıklarınını okumaya zaman bile ayırmaz. Kaldı ki siz A markasından tv aldını ve sorun yaşadınız ama bir başkası da B markasında benzer sorunu yaşamıştır. Konuya böyle bakacak olursak hiçbir yerden ürün almamak gerekir çünkü hepsinde mağdur olmuş insan vardır ve olacaktır. Forumda her marka ile sıkıntı yaşayan arkadaş bulmak mümkündür. Diğer firmadan tv alırsanız ve onda ölü piksel olursa tvyi değiştireceklerini sanıyorsunuz?


    Not : Artık 2012 yılına girdiğimize göre Tüketici Hakem Heyetinin yetki alanına giren alış veriş bedeli enflasyon kadar artacaktır. Yüzde 10 enflasyon artışı olsa 1030 liradan 1150-1200 lirası bir rakama çıkacaktır. Bu rakamdan fazla ücret ödediğiniz mal veya hizmetler için Tüketici Mahkemesine başvurun.

     Ölü piksel: Hakem Heyeti +  Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU


    sn ender,
    tecavüz kaçınılmazsa zevk al tipinden yaklaşımları kesinlikle tasvip etmiyorum. tüketici hakem heyeti kararları 1030 tlye kadar bağlayıcı olsa da bu kararların üst miktarlardaki sorunlarda mahkemede önemli bir delil/gerekçe olduğunu siz de benim gibi okumuşsunuzdur. bugün 3 piksel nedir ki şeklinde bir savunmayı samsung bile yapmıyor. ayrıca farkındaysanız benim asıl üzerinde durduğum konu 3 pikselin iade kapsamına girmemesinden ziyade samsung'un uyguladığı politikayı kullanıcılarıyla paylaşmamasıdır. ben bunu on kere en az sordum aldığım cevap politikamızı söyleyemeyiz oldu. bu ne biçim iş? bunu da bana açıklamak ister misiniz? tüketici bir malı hangi şartlarla iade edebileceğini, satış sırasında öğrenmelidir. bunun adına hak derler.

    tüketici mahkemesine yapacağım masrafı araştırıp ona göre davranacağım. kimse senin yorumuna bakıp samsungdan vazgeçmez cümlesini de çok önemsemiyorum, herkes parasının kıymetini bilsin, onlara ben öğretecek değilim. samsung alacaklarsa da sn archaic'in dediği gibi kapıda satış yöntemi vb. 7 gün koşulsuz iade hakkı olan yerlerden alsınlar.

    bu ülkede hakkını aramak suç olmuş, haberimiz yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 18 Ocak 2012; 23:28:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    ...... Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    .......
    Konuştuğunuz her kişiye tavrınız , bana karşı olan gibi sanırım. Yazdıklarınızda hoş olmayan ifadeler var , burası konudışı veya +18 sohbet odası değil.

    O ifadenizdeki eylem Eylül ayında olmuş , şu anda Ocak ayındayız , üstünden 4 ay geçmiş daha da 4-5 ay geçecektir. Ayrıca zevk alırsınız almazsınız beni de ilgilendirmez , neyi , nasıl doğru biliyorsanız öyle yapın.

    Barisg arkadaşımız konuya yazmasa cevap da yazmayacaktım. Eğer bu şekilde yazacaksanız , lütfen benimle ilgili olarak konuyu uzatmayın ve bir daha bana yazmayın. Ben bu tip dialogların bir tarafı olmak istemiyorum.

    İyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    ...... Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    .......
    Konuştuğunuz her kişiye tavrınız , bana karşı olan gibi sanırım. Yazdıklarınızda hoş olmayan ifadeler var , burası konudışı veya +18 sohbet odası değil.

    O ifadenizdeki eylem Eylül ayında olmuş , şu anda Ocak ayındayız , üstünden 4 ay geçmiş daha da 4-5 ay geçecektir. Ayrıca zevk alırsınız almazsınız beni de ilgilendirmez , neyi , nasıl doğru biliyorsanız öyle yapın.

    Barisg arkadaşımız konuya yazmasa cevap da yazmayacaktım. Eğer bu şekilde yazacaksanız , lütfen benimle ilgili olarak konuyu uzatmayın ve bir daha bana yazmayın. Ben bu tip dialogların bir tarafı olmak istemiyorum.

    İyi günler.

    +18 olarak tanımladığınız şey kalıp olarak kullanılan bir cümledir bu lafa biri bozuluyorsa şaşırırım. bu cümleyi kurmayı kabalık olarak görmenize de şaşırdım. ortada üzerinize alınacak bir şey yok, alındıysanız kusuruma bakmayın. siz de kendi küçümseme tavrınıza bir bakın isterseniz. basket maçına alınmış biletle futbol maçına girmeye çalışıyormuşum. elimde mahkemeye gidersem delil olabilecek bir heyet kararı var. ayrıca ben bu mücadeleden hiç bir şey kazanamamış olsam bile 1 kişi bile şu karardan gaza gelip 1030 tlnin altı malını değiştirtebilirse, kendimi kazanmış sayarım. kimse kimsenin hak mücadelesini "boşuna uğraşmışsın" gibi laflarla kırmaya çalışmasın.


    ek: ayrıca eklemeden edemeyeceğim, telefondaki/emaillerdeki konuşma/yazışma tonunuzun sonuca etki ettiğini düşünen varsa çok ama çok yanılıyor. :) dün mesela call center elemanı hatrımı sorarak lafa başladı. konuşmanın sonunda "kabul etmiyoruz çünkü bizim size açıklayamayacağımız prosedürler var" diyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 19 Ocak 2012; 9:04:37 >




  • tüketici mahkemesine başvurdum. sonucu paylaşıcam.
  • benimde başımda dert var ne yapmak lazım direkt mahkemeye mi başvuralım ?
    1200 almıştık indirimden yoksa 1800 tl idi .
    tüketici hakem heyeti bağlayıcı değilse uğraş dur bunlarda biliyo tabiki..
    lanet olsun hepsine...

    -------------


    lg lv 4500 led değişim Darty

    21 4 2012 de darty den aldığım lglv4500 led 10 gün sonra fark ettiğim ışık sızması oldu.
    sol alt merkeze yakın ve sağ üst köşede.
    servis çağırdım aldılar .15 gün lük ürün olduğu için değiştirmek istedim tamam dediler merkeze yazı yazdılar .

    14/5/2012 de servis beni arıyo onaylanmadı dedi .
    merkez LG okmeydanından Muhammet Bulay onay vermemiş .

    -Lg yi aradım onay veremiyoruz ama DARTY arayın onlar değişir dediler .
    -Darty arıyorum LG servis değişim onayı versin biz değişiriz diyorlar.
    -LG yi arıyorum biz veremeyiz diyorlar .
    -tekrar Darty arıyorum yapacak bir şey yok Tüketici heyetine gidin diyorlar.

    tam ortada bıraktılar 15 günlük Tv seyredemeden haram oldu.
    ama hakkımı sonuna kadar arıyacam ...

    siz siz olun Darty ve LG den uzak durun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nofear72

    benimde başımda dert var ne yapmak lazım direkt mahkemeye mi başvuralım ?
    1200 almıştık indirimden yoksa 1800 tl idi .
    tüketici hakem heyeti bağlayıcı değilse uğraş dur bunlarda biliyo tabiki..
    lanet olsun hepsine...

    -------------


    lg lv 4500 led değişim Darty

    21 4 2012 de darty den aldığım lglv4500 led 10 gün sonra fark ettiğim ışık sızması oldu.
    sol alt merkeze yakın ve sağ üst köşede.
    servis çağırdım aldılar .15 gün lük ürün olduğu için değiştirmek istedim tamam dediler merkeze yazı yazdılar .

    14/5/2012 de servis beni arıyo onaylanmadı dedi .
    merkez LG okmeydanından Muhammet Bulay onay vermemiş .

    -Lg yi aradım onay veremiyoruz ama DARTY arayın onlar değişir dediler .
    -Darty arıyorum LG servis değişim onayı versin biz değişiriz diyorlar.
    -LG yi arıyorum biz veremeyiz diyorlar .
    -tekrar Darty arıyorum yapacak bir şey yok Tüketici heyetine gidin diyorlar.

    tam ortada bıraktılar 15 günlük Tv seyredemeden haram oldu.
    ama hakkımı sonuna kadar arıyacam ...

    siz siz olun Darty ve LG den uzak durun.

    sorunu resimleyebilirseniz sevinirim, ışık sızması sorunuyla hiç karşılaşmadığım ve bilmediğim için merak uyandırdı.

    dilerim hakkınızı en kısa sürede alırsınız, paramızla bizi iyice rezil ediyorlar son zamanlarda...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.