Şimdi Ara

Ölü piksel: Hakem Heyeti + Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
293
Cevap
27
Favori
40.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    Bende saldi arkadaşımız gibi yargı yoluna bu gün başvurdum. samsung 40ES8000 model TV de 2 ölü piksel ve ışık sızması mevcut. İlk önce hakem heyetine başvurdum. Sonra ordan çıkacak sonuca göre mahkemeye başvuracağım.

    İnşallah kazanırsın. Hakem heyetleri genelde olumlu sonuç veriyor. Eğer benim karar Yargıtay'da onanırsa bütün gazetelere falan dağıtıcam herkese örnek olsun diye :)) Sonuçta konuyla ilgili bir yargıtay kararı olacak ve herkes onu örnek alabilecek.

    İnşallah olumlu sonuçlanır süreç

    Evet inşallah kazanırım, kazanırız. Örnek teşkil etmesi açısından sizin davanız çok önemli. Bu tür yaklaşım içindeki firmaları teşhir etmekte önemli :)) Örnek karar olarak sizin hakem heyeti kararınız, internetden bulduğum 1 ölü piksel (pc) ile ilgili bilirkişi raporu ve mahkeme kararını ekledim. Yalnız oradaki çalışanlar biraz moralimi bozdular. Dediklerine göre bunun TSE de bir standardı varmış. Akşam biraz internet de araştırdım ama bulamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    Evet inşallah kazanırım, kazanırız. Örnek teşkil etmesi açısından sizin davanız çok önemli. Bu tür yaklaşım içindeki firmaları teşhir etmekte önemli :)) Örnek karar olarak sizin hakem heyeti kararınız, internetden bulduğum 1 ölü piksel (pc) ile ilgili bilirkişi raporu ve mahkeme kararını ekledim. Yalnız oradaki çalışanlar biraz moralimi bozdular. Dediklerine göre bunun TSE de bir standardı varmış. Akşam biraz internet de araştırdım ama bulamadım.

    ISO 13406-2... davada savunma olarak verildi. Ama standart 2010'da iptal edilmiş. Ben de davada bunu söyledim ve hakim sağolsun gerekçeli kararda bunu dikkate aldığını belirtti. Yerine başka standart getirildi mi bilmiyorum ama temyiz dilekçesinde yeni standarttan bahsedilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    Evet inşallah kazanırım, kazanırız. Örnek teşkil etmesi açısından sizin davanız çok önemli. Bu tür yaklaşım içindeki firmaları teşhir etmekte önemli :)) Örnek karar olarak sizin hakem heyeti kararınız, internetden bulduğum 1 ölü piksel (pc) ile ilgili bilirkişi raporu ve mahkeme kararını ekledim. Yalnız oradaki çalışanlar biraz moralimi bozdular. Dediklerine göre bunun TSE de bir standardı varmış. Akşam biraz internet de araştırdım ama bulamadım.

    ISO 13406-2... davada savunma olarak verildi. Ama standart 2010'da iptal edilmiş. Ben de davada bunu söyledim ve hakim sağolsun gerekçeli kararda bunu dikkate aldığını belirtti. Yerine başka standart getirildi mi bilmiyorum ama temyiz dilekçesinde yeni standarttan bahsedilmiyor.

    Evet benimde standart olarak bildiğim ve iptal edilen sadece bu ISO standartı var. Yerine birkaç standart gelmiş ama onlarında ne olduğunu hiçbiryerde bulamadım. Merakettiğim başka bir konu Samsung bu süreçde nasıl bir savunma yapmıştı? Yani ona göre hazırlanmak isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze
    Evet benimde standart olarak bildiğim ve iptal edilen sadece bu ISO standartı var. Yerine birkaç standart gelmiş ama onlarında ne olduğunu hiçbiryerde bulamadım. Merakettiğim başka bir konu Samsung bu süreçde nasıl bir savunma yapmıştı? Yani ona göre hazırlanmak isterim.

    Aklımda kalanlar:
    1) standart öyle diyor böyle diyor. en az 4 ölü piksel lazım.
    2) rahatsızlık verecek bir durum yok.
    3) falanca tarihinde bununla ilgili bir mahkeme kararı alınmıştı.

    Duruşmada bilirkişi raporu istediler. Kaybettiler. Temyizde de

    1) standartın iptal edildiği ne malum? ispatlansın. (falan gibi saçma sapan şeyler)
    2) ölü piksel tespitinin teknik bir olay olduğu için bilirkişi raporu gerektiği


    Avukatlık adı altında bir sürü para kazanan adamların yaptığı savunmalara bakın, oturun gülün. standardın iptal edildiğini ispatlayın falan diyor ya komedi :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze
    Evet benimde standart olarak bildiğim ve iptal edilen sadece bu ISO standartı var. Yerine birkaç standart gelmiş ama onlarında ne olduğunu hiçbiryerde bulamadım. Merakettiğim başka bir konu Samsung bu süreçde nasıl bir savunma yapmıştı? Yani ona göre hazırlanmak isterim.

    Aklımda kalanlar:
    1) standart öyle diyor böyle diyor. en az 4 ölü piksel lazım.
    2) rahatsızlık verecek bir durum yok.
    3) falanca tarihinde bununla ilgili bir mahkeme kararı alınmıştı.

    Duruşmada bilirkişi raporu istediler. Kaybettiler. Temyizde de

    1) standartın iptal edildiği ne malum? ispatlansın. (falan gibi saçma sapan şeyler)
    2) ölü piksel tespitinin teknik bir olay olduğu için bilirkişi raporu gerektiği


    Avukatlık adı altında bir sürü para kazanan adamların yaptığı savunmalara bakın, oturun gülün. standardın iptal edildiğini ispatlayın falan diyor ya komedi :)




    vay samsung vay ne hallere düştün sen :))) bende bil. müh. olduğumdan az-çok bu konuda teknik bilgim var. bu yüzden konuyu merkeze anlatmaya çalışmıştım ama adamlar kendilerinden okadar emindiki heralde benim bilmediğim bi teknik konu var diye düşünmüştüm :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    vay samsung vay ne hallere düştün sen :))) bende bil. müh. olduğumdan az-çok bu konuda teknik bilgim var. bu yüzden konuyu merkeze anlatmaya çalışmıştım ama adamlar kendilerinden okadar emindiki heralde benim bilmediğim bi teknik konu var diye düşünmüştüm :D

    şöyle bir şey var, bu adamlar tv'yi satmadan önce "şoyle bi standart var, böyle bir prosedür var... şoyle boyle olursa tv'yi iade edemezsin" deseydi, demese bile internet sitesine koysaydı, haklı sayabilirdim kendilerine. yok arkadaş öyle bir şey, onu geçtim adamlardan kaç kere istedim, tek bir teknik gerekçe sayamadılar. yaptıkları müşteriye saygısızlıktan başka bir şey değil. ben azıcık iyi niyet görsem bu kadar uzatmazdım şu işi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 24 Ocak 2013; 21:18:22 >
  • Arkadaşlar bu ölü piksel vb. olaylar gerçekten de çok can sıkıcı. Firmalar 5 yada 6 ölü piksel'e kadar değişim veriyorlar ama 1 adet dahi olsa insanın gözüne batar ve bence sıfır alınan bir ürün için bu bir kusurdur. Değişim vermeseler bile en azından 6'dan az ölü piksel tespit edilen
    TV'lerde firmalar bir indirim tutarı belirleyip müşterinin en azından gönlünü hoş tutmalılar. Dünya kadar para bayılıp kusurlu ürün almak müşteriye atılan bir kazıktır. Sanayi bakanlığına bu durumu bir şekilde bildirmek lazım ki ona göre düzenleme yapılabilsin. Yoksa ver kusurlu malı müşteriye sonra da hiçbirşey olmamış gibi pişkin pişkin otur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    vay samsung vay ne hallere düştün sen :))) bende bil. müh. olduğumdan az-çok bu konuda teknik bilgim var. bu yüzden konuyu merkeze anlatmaya çalışmıştım ama adamlar kendilerinden okadar emindiki heralde benim bilmediğim bi teknik konu var diye düşünmüştüm :D

    şöyle bir şey var, bu adamlar tv'yi satmadan önce "şoyle bi standart var, böyle bir prosedür var... şoyle boyle olursa tv'yi iade edemezsin" deseydi, demese bile internet sitesine koysaydı, haklı sayabilirdim kendilerine. yok arkadaş öyle bir şey, onu geçtim adamlardan kaç kere istedim, tek bir teknik gerekçe sayamadılar. yaptıkları müşteriye saygısızlıktan başka bir şey değil. ben azıcık iyi niyet görsem bu kadar uzatmazdım şu işi.



    Kesinlikle size katılıyorum ama bütür bir sözleşme maddeside olsa yasalar bizden yana. 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanununun, 2. kısım Madde 6 da butür maddeler tüketiciyi bağlamaz ve geçerli olmaz diyor. Arkadaşım acer'ın distribütörüne bu maddeyi kullanarak dava açmıştı ve kazandı. Bende savunmanda bu maddeden bahsettim.




  • Benim de telefonum için Teknolojix.com sitesini mahkemeye vermem lazım ödeme yapmak istemiyor.servis raporlarına bakmamız gerek servis raporlarını bize gönderebilirsiniz bizde işlemleri baslatacagiz diyorlar.tamamda servisten dolayı bu kararı aldırmışim servis raporları sorun yok diyor.mahkeme servisin sorumluluğunu kaldırdı.yargıtay kararı varmış.hakim tüketici hakem heyetinin Samsung ve Teknolojix.com sitesi için verdiği kararı bozmadigini söyledi.mahkemeye başvursam 200 tl gibi masraf çıkacak.Teknolojix.com ben satıcı firmayim deyip topu samsunga atacak samsungta bu bir sorun değildir diyecek.hakim zaten Teknolojiden anlamıyor.Eminimki Samsungu haklı bulacak.Pembelik bütün s2 de var diyecek.başarı elektronik için kararı bozdu.avukatin talep ettiği masraflar ne olacak diye soruyorum hakim ben ayarlarım diyor.neyi ayarlayacak anlamadimki? Masrafları bana yuklerse itiraz etme şansımda yok.Adalet çamura batmis.Hakim dosyayı okumuyor bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avantis -- 25 Ocak 2013; 18:34:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    Evet inşallah kazanırım, kazanırız. Örnek teşkil etmesi açısından sizin davanız çok önemli. Bu tür yaklaşım içindeki firmaları teşhir etmekte önemli :)) Örnek karar olarak sizin hakem heyeti kararınız, internetden bulduğum 1 ölü piksel (pc) ile ilgili bilirkişi raporu ve mahkeme kararını ekledim. Yalnız oradaki çalışanlar biraz moralimi bozdular. Dediklerine göre bunun TSE de bir standardı varmış. Akşam biraz internet de araştırdım ama bulamadım.

    ISO 13406-2... davada savunma olarak verildi. Ama standart 2010'da iptal edilmiş. Ben de davada bunu söyledim ve hakim sağolsun gerekçeli kararda bunu dikkate aldığını belirtti. Yerine başka standart getirildi mi bilmiyorum ama temyiz dilekçesinde yeni standarttan bahsedilmiyor.

    saldi kardeş merhaba
    bu standardın iptal edildiğini internet araştırmalarından sonra öğrendim.
    zaten google ye ts en iso 13406-2 yazıldığında hemen iptal karşımıza çıkıyor.
    akp nin kapatma davası google belgelerine dayandığını düşünürsek herhalde mahkeme tv için de interneti kanıt olarak kabul edecektir.

    https://intweb.tse.org.tr/TSEIntWeb/Standard/.../Standard.aspx?... adresten de bakabilirsiniz iptal kararına.

    bu arada benim durumu panasonic merkezi bir aydır karar veremedi. 5 adet ölü piksel var. servis foto çekti. pany merkezi değerlendireceklerini söylediler.
    1 aydır karar çıkmadı.
    yargı yolu için kararlarını bekliyorum.
    pany servisinin samsung a göre daha kaliteli olduğunu duyuyorum. umarım öyledir. şu an itibari ile yaklaşımları son derece olumlu. bekletme hariç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinematör -- 26 Ocak 2013; 0:31:46 >




  • iptal edilen standardın yerine başka bir şey geldiğini sanmıyorum.
    gelmişse bile bu tüketici lehine olmalı ki hala iptal edilen ISO 13406-2 ' e sığınıyorlar.
  • bu gün pany merkezden arandım. panelimde sadece bir hatalı piksel bulunduğunu ve bunun sorun olmadığını söylsdiler. oysa servis geldiğinde en net görülen pikselin fotosunu çekip diğerlerinin yerlerini belirledi. merkeze neden bir adet dediğini anlamış değilim.
    ben 5 adet olduğunu söyleyince merkez benim foto çekip mail ile göndermemi söyledi. bende dilekçe olarak yazıp fotoları ekledim. merkezin yaklaşımı çok güzel. buradan Murat Bey e tşk lerimi iletiyorum.


    Sayın Pany Yetkilisi (Murat B.)
    Sahip olduğum 42 ET5 model televizyonumda fark ettiğim 5 adet kırmızı piksel resimlerini cep telefonum ile fotolarını çektim. her piksele numara verip tv de yerlerini belirten resim hazırladım. 1 nolu piksel izlenme mesafesinden (2.5 metre) çok rahat gözlenebilmektedir. diğer pikseller tv ye yakından bakıldığında gözlenebilmektedir.

    Sayın yetkili
    panelimden ve görüntü kalitesinden son derece memnunum.daha önce kullandığım hiç bir tv de bu denli iyi bir görüntü kalitesi görmedim .
    ancak izlenme mesafesinde rahatlıkla fark edilen 1 nolu kırmızı (stuck) piksel beni son derece rahatsız etmekte ve tv izleme zevkimi önemli ölçüde azaltmakta psikolojimi olumsuz etkilemektedir.
    tv ile ilgili yaptığım araştırmalarda müşteri memnuniyeti adına, benim durumumda başka müşterilerinizin panelini değiştirdiğinizi öğrendim.

    ayrıca 5 hatalı pikselin ayıp sayılmadığı bunun için 6 adet pikselin ayıp kabul edildiği servisiniz tarafından bana iletildi. bir kaç hatalı pikselin fark edilmediği söylendi. 5 adet hatalı piksel fark edilmiyorsa 6 adet pikselin de izlenme mesafesinden görülmemesi gerekir.

    kriter olarak TS EN ISO 13406-2 standardı gösterildi. oysa bu standart 11.11.2002 de kabul edilip, 04.02.2010 da iptal edilmiştir. yetkililerinizin iptal edilmiş bir standardı gerekçe olarak göstermesini anlamış değilim.

    bu markada yakalamış olduğumuz kalite ortada. aynı kaliteyi servisinizden beklemekteyim. mağduriyetimin giderilmesini talep ediyorum.


    SEVGİLER, SELAMLAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinematör

    bu gün pany merkezden arandım. panelimde sadece bir hatalı piksel bulunduğunu ve bunun sorun olmadığını söylsdiler. oysa servis geldiğinde en net görülen pikselin fotosunu çekip diğerlerinin yerlerini belirledi. merkeze neden bir adet dediğini anlamış değilim.
    ben 5 adet olduğunu söyleyince merkez benim foto çekip mail ile göndermemi söyledi. bende dilekçe olarak yazıp fotoları ekledim. merkezin yaklaşımı çok güzel. buradan Murat Bey e tşk lerimi iletiyorum.


    Sayın Pany Yetkilisi (Murat B.)
    Sahip olduğum 42 ET5 model televizyonumda fark ettiğim 5 adet kırmızı piksel resimlerini cep telefonum ile fotolarını çektim. her piksele numara verip tv de yerlerini belirten resim hazırladım. 1 nolu piksel izlenme mesafesinden (2.5 metre) çok rahat gözlenebilmektedir. diğer pikseller tv ye yakından bakıldığında gözlenebilmektedir.

    Sayın yetkili
    panelimden ve görüntü kalitesinden son derece memnunum.daha önce kullandığım hiç bir tv de bu denli iyi bir görüntü kalitesi görmedim .
    ancak izlenme mesafesinde rahatlıkla fark edilen 1 nolu kırmızı (stuck) piksel beni son derece rahatsız etmekte ve tv izleme zevkimi önemli ölçüde azaltmakta psikolojimi olumsuz etkilemektedir.
    tv ile ilgili yaptığım araştırmalarda müşteri memnuniyeti adına, benim durumumda başka müşterilerinizin panelini değiştirdiğinizi öğrendim.

    ayrıca 5 hatalı pikselin ayıp sayılmadığı bunun için 6 adet pikselin ayıp kabul edildiği servisiniz tarafından bana iletildi. bir kaç hatalı pikselin fark edilmediği söylendi. 5 adet hatalı piksel fark edilmiyorsa 6 adet pikselin de izlenme mesafesinden görülmemesi gerekir.

    kriter olarak TS EN ISO 13406-2 standardı gösterildi. oysa bu standart 11.11.2002 de kabul edilip, 04.02.2010 da iptal edilmiştir. yetkililerinizin iptal edilmiş bir standardı gerekçe olarak göstermesini anlamış değilim.

    bu markada yakalamış olduğumuz kalite ortada. aynı kaliteyi servisinizden beklemekteyim. mağduriyetimin giderilmesini talep ediyorum.


    SEVGİLER, SELAMLAR



    inşallah mahkeme vs. gerek kalmadan halledersiniz. bu firmalar da alem, bana samsung 5 tane lazım diyodu mahkemede 4'e indirdi. panasonic de 6 diyomuş :)




  • saldi kardeş,
    aynen dediğin doğru. yaw ben bu adamları anlamadım gitti. adamların hala iptal edilmiş bir standardı baz almalarını anlamış değilim.
    bu standart iptal edilince her halde ne yapacaklarını, nasıl karar vereceklerini bilmiyorlar.

    aslında beşten fazla. bunların yanında başka yanıp sönen pikseller var ama gelen servis ben göremedim veya o ölü piksel sayılmaz deyip sallıyor.
    öncelikle bir pikselden yola çıktık.çünkü bu piksel izlenme mesafesinden fark edilebiliyordu. aslında rahatsız eden de bu. ilk rapor ona göre tutuldu. sonra merkez el atınca ikinci bir rapor tutturmadık.
    sonra araştırıp inceleyince panelin kırmızı piksellerle dolu olduğunu gördük.

    paneli alıp götürmelerini istiyorum. merkezde cihaz ile ölü piksel testi yaparlarsa 20 hatta 50 hatalı piksel bulacaklarından eminim.
    panelin her tarafı hatalı piksellerle dolu.

    bütün bunların yanında merkezin yaklaşımını ciddi buluyorum. olayla ilgililer. anladığım kadarıyla onları yanlış yönlendiren ne olduğunu anlamayan buradaki servis.

    merkez ne olup bittiğini anlamaya çalışıyor. ancak bu iş çok uzadı ya hu.
    bir an önce karar verseler de bizde işimize bakalım. işin peşini de bırakmayı düşünmüyorum. senin yolun en doğru yol. buradaki dayanışma cesaret veriyor.
    haklıysak hakkımızı sonuna kadar aramalıyız. gücü elinde bulunduranlar direncimizi kırmamalı. bizim avrupalıdan neyimiz eksik. bize bu muamele neden reva görülüyor.

    BİZİ DAVAN HAKKINDA BİLGİLENDİRMEYE DEVAM ET.

    SELAMLAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    Lcd veya Plazma tvler , tüplü tvler gibi sorunsuz cihazlar değil. Bu tvleri satın almaya karar verdiğiniz günden itibaren sorunlar da beraberinde başlıyor. Öncelikle hangi marka-modeli alamaya karar vermeye çalışıyorsunuz. Herkes farklı birşey söylüyor. Kafanız allak bullak oluyor. Neyse zar zor bir model beğenip alıyorsunuz bu sefer de tvde sorunlar çıkıyor. Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    3. Ülkemizde her işin yapıldığı bir yer var. Eğer siz hakkınız yanlış yerde arasanız sonuç alamazsınız. 2011 yılı için 1030 liranın üzerinde fiyatla satın aldığınız ürün için Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Eğer siz gider Tüketici Hakem Heyetinden karar çıkartırsanız bunun bir hükmü yoktur. Tabi ki karşı taraf sizden korkmaz ve ciddiye almaz.

    Eğer dikkat ederseniz Saldi arkadaşımızın Tüketici Hakem Heyetinde yaptığı başvuru belgelerine bakarsanız kaale almadıklarını ve cevap bile yazmadıklarını görürsünüz.

    4. 1030 liraya kadar ancak 32" veya çok düşük ayarda 40" tv almadığınız sürece başvurmanız gereken yer Tüketici Mahkemeleri olmalıdır. Eğer siz Tüketici Hakem Heyetine giderseniz yaptığınız iş şuna benziyor :

    Elektriğiniz kesilmiş , siz sular idaresinde işlem yapmaya çalışıyorsunuz...
    Basketbol maçına bilet almışsınız bununla futbol maçına girmek istiyorsunuz...

    gibi oluyor. Başkası size böyle yapsa siz ciddiye alır mısınız?

    5. Lcd tvlerde ölü piksel ile ilgili ISO standartı vardır ve bu konu forumda defalarca açıldı. Bu güne kadar Saldi arkadaşımız haricinde kimsenin yaptığı işlemin sonucu görmedim. Diğerleri mahekemeye vereceğim edeceğim dedi ama sonucunu hiç görmedim. Ya vazgeçiler ya da kaybettiler. Kazansalar herhalde açtıkları başlıkta zaferi ilan ederlerdi.

    6. Lcd tvlerde kullanılan paneller 2. sınıftır (Class 2) . Siz istediğiniz kadar para ödeyin ama 1. sınıf panel kullanılmıyor. 1. sınıf panellerde ölü piksel olmaması gerekiyor ama 2. sınıf panellerde ölü piksel olması normaldir. Belli bir sayının üstünde olunca kusur olarak kabul edilir.

    7. Tvlerde ışık sızması olmamalıdır. Yani tv paneli ve kasası adam gibi monte edilmeli ve aradan ışık sızdırmamalıdır. Bu üretim aşamasında önlenmeli ya da kalite kontrol aşamasında sorunlu olanlar yeniden işleme tabi tutulmalıdır.

    8. Bulutlanma testinin nasıl yapılacağını anlattım ama çoğu arkadaşımız zaten tvyi yanlış görüntü ayarlarında kullanıyor. Sorunun bir kaynağı da bu.

    Tvde bulutlanma testini yaparken arka aydıntlatmayı en yükseğe getirip siyah bir resimdeki duruma bakmalısınız. Bu size nerelerde sorun olduğunu gösterir. Sonra tvyi kullandığınız normal aydınlatma değerlerine getirip sonra yeniden bu bölgelere bakmalısınız. Hala rahatsız edici düzeydeyse o zaman tvde sorun var demektir.

    Tvlerde arka alanda siyah zemin oluştukça erkanı karartan teknolojiler vardır. Eğer tv üreticileri isterlerse aydınlatma ledlerini tamamen kapatıp zifiri karanlık-siyah renk verebilirler . İşi bilmeyenler de bulutlanma yok diye boş yere sevinebilir. Led dimming ve görüntü ayarından contrast dimming ile ekran karartılabilir.

    Tv hiçbir zaman Dinamik Modda kullanılmaz. Arka aydınlatma en son değerde ( tv modeline göre 10 , 20 veya 100) kullanılmaz. 10 kademe varsa 6-7 , 20 kademe varsa 12-15 , 100 kademe varsa 60-70 arasından kullanmalısınız. Kontrast değeri yine 100 olmaz. 80-90 arasında yerini bulmanız lazım. Aydınlık 40-50 arası olmalıdır. Renk yine 50 değerini üstüne çıkartılmamalıdır. Eğer böye yaparsanız insan cildi turuncu veya kırmızı olur. 45 civarına bakın ve beyaz-pembe-esmer gibi gerçek hayatta görülen cilt tonunu yakalamaya çalışın

    Yine örnek vermek gerekirse , bir otomobil aldınız ve viteste 5 , hız kadranında 220 yazıyor diye arabayı hep bu şekilde mi kullanıyorsunuz? 5. viteste arabayı kaldırıp mahalle arasında 200 km/sa mi yapıyorsunuz?

    9. Eğer birileri size "şunu yap , bunu yap kazanırsın , tvyi değiştiriler " derse , o kişiye tvyi sizin aldığınız fiyatın 200-300 lira altına satın almasını teklif edin. Sizin için o uğraşsın , nasıl olsa kazanacaksınız ya , veya size öyle diyor ya o da uğraşının bedeli olarak para kazanmış olsun. Bakalım kabul eden bir kişi bulabilecek misiniz?

    10. Forumlara veya başka yerlere yaşadığınız sıkıntıyı yazdığınız da insanların o markaya tavır koymasını boş yere beklemeyin. Herkes kendi cebini ve zevkini bilir , sizin yazdıklarınını okumaya zaman bile ayırmaz. Kaldı ki siz A markasından tv aldını ve sorun yaşadınız ama bir başkası da B markasında benzer sorunu yaşamıştır. Konuya böyle bakacak olursak hiçbir yerden ürün almamak gerekir çünkü hepsinde mağdur olmuş insan vardır ve olacaktır. Forumda her marka ile sıkıntı yaşayan arkadaş bulmak mümkündür. Diğer firmadan tv alırsanız ve onda ölü piksel olursa tvyi değiştireceklerini sanıyorsunuz?


    Not : Artık 2012 yılına girdiğimize göre Tüketici Hakem Heyetinin yetki alanına giren alış veriş bedeli enflasyon kadar artacaktır. Yüzde 10 enflasyon artışı olsa 1030 liradan 1150-1200 lirası bir rakama çıkacaktır. Bu rakamdan fazla ücret ödediğiniz mal veya hizmetler için Tüketici Mahkemesine başvurun.

     Ölü piksel: Hakem Heyeti +  Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU


    Herkes hakkini arayacak! Siz tuketiciyi degil, saticiyi / ureticiyi temsil ediyorsunuz. Herkes davasini acacak ve kazanacak! Siz burda insanlarin hakkini aramalarina engel olmamalisiniz. Binlerce lira odenerek alinan urunlerin kusursuz olmasi gerekir. Yoksa cok daha uzu olanlarindan satin alirdik. Firma sorunsuz calisan bir urun uretmek zorundadir. Sorunluysa satisa sunmamalidir. Cozemedigi sorunlarin bedelini tuketiciye odetmemelidir. Siz tarafsiniz. Ama tuketiciden taraf degilsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ender123

    Arkadaşlar ,

    Sorun yaşamışsınız ve canınız sıkılmış. Lütfen şimdi yazdıklarımın size yardımcı olmak için olduğunu düşünerek okuyun. Daha fazla derdinizi deşmek veya sizi üzmek gibi bir amacım yok.

    Lcd veya Plazma tvler , tüplü tvler gibi sorunsuz cihazlar değil. Bu tvleri satın almaya karar verdiğiniz günden itibaren sorunlar da beraberinde başlıyor. Öncelikle hangi marka-modeli alamaya karar vermeye çalışıyorsunuz. Herkes farklı birşey söylüyor. Kafanız allak bullak oluyor. Neyse zar zor bir model beğenip alıyorsunuz bu sefer de tvde sorunlar çıkıyor. Bu sorunları çözmek için yanlış hamleler yaparsanız işleri daha da zora sokarsınız ve her aşamada siz uğraşırsınız.

    1. Mümkün oldukça işleri iyilikle halletmeye çalışın. Eğer siz ortamı gererseniz başınıza gelecek bellidir. Ver mahkemeye al hakkını derler. Siz 5-6 ay , tabi ki hakkıysanız ve mahkemeyi kazınırsanız , hakkınızı almakla uğraşırsınız.

    2. Karşı taraf için sıkıntı yoktur. Tvyi satmış parayı cebine koymuştur. Siz yasal olarak bir sonuç alamadıktan sonra yeni tv vermek veya para iadesi yapmak zorunda değiller.

    3. Ülkemizde her işin yapıldığı bir yer var. Eğer siz hakkınız yanlış yerde arasanız sonuç alamazsınız. 2011 yılı için 1030 liranın üzerinde fiyatla satın aldığınız ürün için Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Eğer siz gider Tüketici Hakem Heyetinden karar çıkartırsanız bunun bir hükmü yoktur. Tabi ki karşı taraf sizden korkmaz ve ciddiye almaz.

    Eğer dikkat ederseniz Saldi arkadaşımızın Tüketici Hakem Heyetinde yaptığı başvuru belgelerine bakarsanız kaale almadıklarını ve cevap bile yazmadıklarını görürsünüz.

    4. 1030 liraya kadar ancak 32" veya çok düşük ayarda 40" tv almadığınız sürece başvurmanız gereken yer Tüketici Mahkemeleri olmalıdır. Eğer siz Tüketici Hakem Heyetine giderseniz yaptığınız iş şuna benziyor :

    Elektriğiniz kesilmiş , siz sular idaresinde işlem yapmaya çalışıyorsunuz...
    Basketbol maçına bilet almışsınız bununla futbol maçına girmek istiyorsunuz...

    gibi oluyor. Başkası size böyle yapsa siz ciddiye alır mısınız?

    5. Lcd tvlerde ölü piksel ile ilgili ISO standartı vardır ve bu konu forumda defalarca açıldı. Bu güne kadar Saldi arkadaşımız haricinde kimsenin yaptığı işlemin sonucu görmedim. Diğerleri mahekemeye vereceğim edeceğim dedi ama sonucunu hiç görmedim. Ya vazgeçiler ya da kaybettiler. Kazansalar herhalde açtıkları başlıkta zaferi ilan ederlerdi.

    6. Lcd tvlerde kullanılan paneller 2. sınıftır (Class 2) . Siz istediğiniz kadar para ödeyin ama 1. sınıf panel kullanılmıyor. 1. sınıf panellerde ölü piksel olmaması gerekiyor ama 2. sınıf panellerde ölü piksel olması normaldir. Belli bir sayının üstünde olunca kusur olarak kabul edilir.

    7. Tvlerde ışık sızması olmamalıdır. Yani tv paneli ve kasası adam gibi monte edilmeli ve aradan ışık sızdırmamalıdır. Bu üretim aşamasında önlenmeli ya da kalite kontrol aşamasında sorunlu olanlar yeniden işleme tabi tutulmalıdır.

    8. Bulutlanma testinin nasıl yapılacağını anlattım ama çoğu arkadaşımız zaten tvyi yanlış görüntü ayarlarında kullanıyor. Sorunun bir kaynağı da bu.

    Tvde bulutlanma testini yaparken arka aydıntlatmayı en yükseğe getirip siyah bir resimdeki duruma bakmalısınız. Bu size nerelerde sorun olduğunu gösterir. Sonra tvyi kullandığınız normal aydınlatma değerlerine getirip sonra yeniden bu bölgelere bakmalısınız. Hala rahatsız edici düzeydeyse o zaman tvde sorun var demektir.

    Tvlerde arka alanda siyah zemin oluştukça erkanı karartan teknolojiler vardır. Eğer tv üreticileri isterlerse aydınlatma ledlerini tamamen kapatıp zifiri karanlık-siyah renk verebilirler . İşi bilmeyenler de bulutlanma yok diye boş yere sevinebilir. Led dimming ve görüntü ayarından contrast dimming ile ekran karartılabilir.

    Tv hiçbir zaman Dinamik Modda kullanılmaz. Arka aydınlatma en son değerde ( tv modeline göre 10 , 20 veya 100) kullanılmaz. 10 kademe varsa 6-7 , 20 kademe varsa 12-15 , 100 kademe varsa 60-70 arasından kullanmalısınız. Kontrast değeri yine 100 olmaz. 80-90 arasında yerini bulmanız lazım. Aydınlık 40-50 arası olmalıdır. Renk yine 50 değerini üstüne çıkartılmamalıdır. Eğer böye yaparsanız insan cildi turuncu veya kırmızı olur. 45 civarına bakın ve beyaz-pembe-esmer gibi gerçek hayatta görülen cilt tonunu yakalamaya çalışın

    Yine örnek vermek gerekirse , bir otomobil aldınız ve viteste 5 , hız kadranında 220 yazıyor diye arabayı hep bu şekilde mi kullanıyorsunuz? 5. viteste arabayı kaldırıp mahalle arasında 200 km/sa mi yapıyorsunuz?

    9. Eğer birileri size "şunu yap , bunu yap kazanırsın , tvyi değiştiriler " derse , o kişiye tvyi sizin aldığınız fiyatın 200-300 lira altına satın almasını teklif edin. Sizin için o uğraşsın , nasıl olsa kazanacaksınız ya , veya size öyle diyor ya o da uğraşının bedeli olarak para kazanmış olsun. Bakalım kabul eden bir kişi bulabilecek misiniz?

    10. Forumlara veya başka yerlere yaşadığınız sıkıntıyı yazdığınız da insanların o markaya tavır koymasını boş yere beklemeyin. Herkes kendi cebini ve zevkini bilir , sizin yazdıklarınını okumaya zaman bile ayırmaz. Kaldı ki siz A markasından tv aldını ve sorun yaşadınız ama bir başkası da B markasında benzer sorunu yaşamıştır. Konuya böyle bakacak olursak hiçbir yerden ürün almamak gerekir çünkü hepsinde mağdur olmuş insan vardır ve olacaktır. Forumda her marka ile sıkıntı yaşayan arkadaş bulmak mümkündür. Diğer firmadan tv alırsanız ve onda ölü piksel olursa tvyi değiştireceklerini sanıyorsunuz?


    Not : Artık 2012 yılına girdiğimize göre Tüketici Hakem Heyetinin yetki alanına giren alış veriş bedeli enflasyon kadar artacaktır. Yüzde 10 enflasyon artışı olsa 1030 liradan 1150-1200 lirası bir rakama çıkacaktır. Bu rakamdan fazla ücret ödediğiniz mal veya hizmetler için Tüketici Mahkemesine başvurun.

     Ölü piksel: Hakem Heyeti +  Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU


    Siz tafafsiniz. Ama ureticiden tarafsiniz, tuketiciden degil. Herkes hakkini aramalidir. Ayipli bir urun uretmisse firma o urunu alacak. Yok ben bunu saymiyorum gibi mizikci cocuklar gibi oyunbozanlik yapmayacak. Samsung gibi firmalar tuketiciye sagi duymayi ogrenecekler. Ben cevremdekileri bu konuda uyariyorum. Nasil da dinlemezlermis. Bir firmanin yapacagi milyon dolarlik reklamdan benim tuketici olarak yasadigim bir olayi anlatmam cok daha etkilidir. Mali musteri sattirir. Bunu ticaretten anlayan herkes bilir. Samsung da ogrenecek musterilerine saygi duymayi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigFreeze

    vay samsung vay ne hallere düştün sen :))) bende bil. müh. olduğumdan az-çok bu konuda teknik bilgim var. bu yüzden konuyu merkeze anlatmaya çalışmıştım ama adamlar kendilerinden okadar emindiki heralde benim bilmediğim bi teknik konu var diye düşünmüştüm :D

    şöyle bir şey var, bu adamlar tv'yi satmadan önce "şoyle bi standart var, böyle bir prosedür var... şoyle boyle olursa tv'yi iade edemezsin" deseydi, demese bile internet sitesine koysaydı, haklı sayabilirdim kendilerine. yok arkadaş öyle bir şey, onu geçtim adamlardan kaç kere istedim, tek bir teknik gerekçe sayamadılar. yaptıkları müşteriye saygısızlıktan başka bir şey değil. ben azıcık iyi niyet görsem bu kadar uzatmazdım şu işi.



    Kesinlikle size katılıyorum ama bütür bir sözleşme maddeside olsa yasalar bizden yana. 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanununun, 2. kısım Madde 6 da butür maddeler tüketiciyi bağlamaz ve geçerli olmaz diyor. Arkadaşım acer'ın distribütörüne bu maddeyi kullanarak dava açmıştı ve kazandı. Bende savunmanda bu maddeden bahsettim.

    Sanki Sanayi Bakanligi belirlemis. Su kadar olursa sorun olmazsa sorun degil diye. Binlerce lira verip aliyoruz bu TV.leri. Yoldan toplamiyoruz paralari biz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinematör

    saldi kardeş,
    aynen dediğin doğru. yaw ben bu adamları anlamadım gitti. adamların hala iptal edilmiş bir standardı baz almalarını anlamış değilim.
    bu standart iptal edilince her halde ne yapacaklarını, nasıl karar vereceklerini bilmiyorlar.

    aslında beşten fazla. bunların yanında başka yanıp sönen pikseller var ama gelen servis ben göremedim veya o ölü piksel sayılmaz deyip sallıyor.
    öncelikle bir pikselden yola çıktık.çünkü bu piksel izlenme mesafesinden fark edilebiliyordu. aslında rahatsız eden de bu. ilk rapor ona göre tutuldu. sonra merkez el atınca ikinci bir rapor tutturmadık.
    sonra araştırıp inceleyince panelin kırmızı piksellerle dolu olduğunu gördük.

    paneli alıp götürmelerini istiyorum. merkezde cihaz ile ölü piksel testi yaparlarsa 20 hatta 50 hatalı piksel bulacaklarından eminim.
    panelin her tarafı hatalı piksellerle dolu.

    bütün bunların yanında merkezin yaklaşımını ciddi buluyorum. olayla ilgililer. anladığım kadarıyla onları yanlış yönlendiren ne olduğunu anlamayan buradaki servis.

    merkez ne olup bittiğini anlamaya çalışıyor. ancak bu iş çok uzadı ya hu.
    bir an önce karar verseler de bizde işimize bakalım. işin peşini de bırakmayı düşünmüyorum. senin yolun en doğru yol. buradaki dayanışma cesaret veriyor.
    haklıysak hakkımızı sonuna kadar aramalıyız. gücü elinde bulunduranlar direncimizi kırmamalı. bizim avrupalıdan neyimiz eksik. bize bu muamele neden reva görülüyor.

    BİZİ DAVAN HAKKINDA BİLGİLENDİRMEYE DEVAM ET.

    SELAMLAR

    Ben de Samsungla bir mucadele baslattim. Burada resimler var. Olu pikseli nasil anlayacagiz? Birbirimize destek olmamiz sart. Samsung'un saygisizligini herkese duyurmaliyiz ki baskalari da bizim gibi magdur olmasin. Benim konumu buradan takip edebilirsiniz.http://forum.donanimhaber.com/m_71301561/mpage_1/f_/key_//tm.htm#71407206

    Resimler:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151367606160559.510672.627945558&type=1&l=c1e83c78bb




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shamasas

    Çok geçmiş olsun. Asla pes etmeyip uğraşmak gerek. Ne yazık ki samsung gibi firmalar Türkiye'yi adam yerine koymuyor. müşteri memnuniyeti anlayışları sıfır. Bize sattıkları televizyonlar yurtdışında iade edilen televizyonlar bile olabilir.

    Yargıtay sürecini bi geçsem Samsungla ilgili web sitesi bile açarım ama Yargıtay sürecinin ne kadar uzun olacağından, kazanıp kazanamayacağımdan emin değilim. görücez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shamasas
    Olu pikseli nasil anlayacagiz?


    http://www.yukletr.com/download.php?file=fa5bcadccc3412b0e589f51036fd1b05

    İndirdikten sonra rar içinden çıkarın.
    Klasör içinde 9 adet renk için .jpg uzantılı dosya göreceksiniz, bunları fotoğraf olarak tvnin oynatıcısı üzerinden oynatın.
    Ayrıca şu konudan nelere dikkat edeceğinize dair bilgi alabilirsiniz;

    http://forum.donanimhaber.com/m_53949555/tm.htm




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.