Şimdi Ara

Nvidia PhysX Nedir - hangi GPU lar üzerinde kullanılabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
2
Favori
10.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Yanlış biliyorsun işte kabul et"

    Aslında zaten uzunca bir süredir, Nvidia nın ATI den "farklıyız" diye iddia ettiği teknolojilerini araştırıyordum. Yukarıdaki sözü söyleyen sivri zekalı bir yaklaşım yerine tekrar baştan sona net araştırmalar yaptım ve ortaya çıkan yazıyı sizlerle de paylaşmak istiyorum.

    Zahmet edip okumak isteyen olursa buyursun. Zaten kendi internet sitemde bulgularımı yayınladım. Yayınladığım yazıyımı aynen Copy/Paste yapıyorum. Yazı her zamanki gibi araştırmalarım sonucu edindiğim bilgiler ve yorumlarımla harmanlanmış ve sağdan soldan çalma çırpma değil kendimin kaleme aldığı makaledir.

    http://www.xfiles.gen.tr/blog/nvidia-physx-nvidia-physx-nedir.html

    Kendi reklamımızı yeteri kadar yaptıktan ve sağa sola laf soktuktan sonra [ huyum kurusun bende böyleyim işte ] yazıya geçelim...

    PhysX Nedir ?
    Kısaca PhysX popüler olarak bilinen anlamı ile fizik hesaplamalarının işlemci üzerinden değil ekran kartı üzerinde yapılması için tasarlanmış ve günümüzde Nvidia’ ya ait yeni bir teknolojidir.

    Neden PhysX ?
    Aslına bakarsanız Nvidia’nın Ceo su Jen-Hsun Huang’ın ve diğer üst düzey Nvidia yöneticilerinin bilgisayar bileşenlerine genel bakış açısı, merkezi işlem birimi olarak ta açılımı yapılabilecek olan CPU’ nun mevcut şartlardaki hesaplama performanslarının ve yeteneklerinin GPU olarak bilinen Grafik işlem birimlerine göre daha kısıtlı olduğunu telaffuz ederek, GPU’nun yakın gelecekte CPU dan daha önemli bir birim haline geleceği söylemleri ile CUDA platformunun masa üzeri dünyasındaki oyun severlere yansıması olarak görebiliriz.

    Kısa PhysX Tarihçesi
    Kökeni Ageia firmasıdır. 2002 de bu konuda çalışmalara başlayan Ageia, beş kişilik bir teknoloji geliştirici ve girişimci tarafından “nasıl daha gerçekçi fizik hesaplamaları yapan bir sistem geliştirebiliriz” sorusundan yola çıkılarak kurulmuş bir firmadır.

    2008 Yılında Nvidia tarafından satın alınan Ageia, Nvidia ya satılmadan önce Novodex adında bir fizik motoru ve fizik kartı sayesinde Unreal Tournament 2007, Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter, Karma (Quantic Dream ), Rise of Nations: Rise of Legends gibi bilgisayar ( masa üzeri ) oyunları yanı sıra Playstation için Killzone2 oyununa da destek vermişti.

    PhysX Gerekli Mi ?
    Tüm dünyada herkes tarafından kabul edilen bir gerçek var. Buda CPU ların işlem güçleri yani Flops olarak bahsedilen FLoating point Operations Per Second yani saniyede işlenebilen kayan nokta olarak ölçülen matematiksel veri işlem hızı GPU lara göre çok daha düşüktür.

    Bu yüzden oyunlardaki bir sahne anında olasılıklar oyunun grafik motoru tarafından işlemciye hesaplattırılıp görüntü olarak aktarılır. Yani bir cam kırılması sonucunda cama uygulanan darbe sonrasında camın kaç parçaya bölüneceği, parçaların şekli ve etrafa nasıl dağılacağı gibi efektler oyun grafik motorları tarafından işlemciye yaptırılır.

    İşlemcilerin yetenekleri yeteri kadar gelişmiş olmadığı için, oyun yapımcıları burada ya kısıtlı efektler kullanmak zorunda kalıyorlar veya yeterince gerçekçi efektler sağlanamıyor. Bu örnekleri patlama sahnelerinden tutun, bir rüzgârın esmesi sonucu ağaçların verdiği tepkilere kadar çok geniş bir yelpazede düşünebiliriz.

    Tekrar matematiksel hesaplama gücüne dönersek, IBM tarafından 133 Milyon dolar harcanarak oluşturulan ve ABD Enerji Bakanlığının kullandığı yaklaşık 7.000 AMD Opteron ve beraberinde yine yaklaşık 13.000 adet IBM PowerXCell işlemcisinin kullanıldığı Road Runner ın saniyedeki matematiksel hesaplama gücü 1.026 Peta Flops tur.

    Diğer yandan NNSA ( Ulusal güvenlik Merkezi ) için yine IBM tarafından hazırlanan BlueGene (MaviGen) de tam 20 PetaFlops gücünde olacak.

    Şimdi dönelim ve GPU ile CPU ların işlem güçlerini hesaplayalım.

    Fiyatlarını bilmediğimiz için GT300 ve Rv870 GPUları ile karşılaştırmak yerine Süper Bilgisayarları HD4890 ile kıyaslayalım.

    Öncelikle şunu da belirtmek lazım, 20PetaFlops gücündeki bilgisayar üzerinde 1 sn de elde edilecek bir matematiksel işlem için bir hesap makinesi kullanılarak günün 24 saati hiç durmadan hesaplama yapıldığında 320 senede bitirilebilecek bir işlem gücünden bahsediyoruz.

    HD4890 1.36 TeraFlops gücünde ve Roadrunner için yani 1.026 Petaflops gücüne ulaşılabilmesi için yaklaşık 755 adet HD4890 yeterli olacak. Alttaki tabloya da bakacak olursak korkunç bir gerçek çıkıyor ortaya.


    PhysX FPS [ Frame Per Second] Performansını etkiler mi ?
    Aslında evet. Çünkü fizik hesaplamalarının yapılacağı yer işlemci yerine ekran kartı olduğu için Fizik destekli oyunlarda fizik işleminin GPU ya yaptırılması sonucu belirli bir performans düşüşü sağlayacaktır. Bu yüzden özellikle 22 monitör kulacıları için en az GTX260 ve üzeri bir karta sahip olmaları veya PhysX i kapatmalarını tavsiye ederim. Daha düşük çözürnülükler de ise tercih edilebilir bir teknoloji olabilir veya kullanılabilir. Seçim aslında tamamen kullanıcıya bağlı olduğunu söylemek gerekir.

    Oyunlarda Nvidia PhysX, ekran kartı alırken tercih etkenlerden birisi mi?
    Aslına bakarsanız PhysX şu anda lanse edilen veya fırtınalar kopartılacak kadar çok gelişmiş olduğunu söylemek çok büyük hata olacaktır. Ancak Nvidia nın bu başlangıç ve yatırımların asıl meyvesini önümüzdeki senelerde daha fazla alacağına hiç kuşkum yok. Hatta giderek belirli bir dönemden sonra sektör standartları arasına girmesi içten bile değil. Çünkü daha 2008 başlarında satın alınan Ageia’dan sonra bu zamana kadar ki yaklaşık 15 aylık dönemde birçok oyunda boy göstermesi yanında sadece PC değil diğer birçok platformda da görebiliyoruz. Nvidia Resmi Internet sitesine göre oyun sayısı 83 tane.
    http://developer.nvidia.com/object/physx_good_company.html
    http://nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

    Bunun yanında birçok oyun ve platform üreticileri için de Nvidia PhysX SDK ( Software Development Kit) larını lisanslamakta.

    Buda aslında şunu gösteriyor ki, GT300 lerin gücü ve mimari değişimleri göz önüne aldığımızda PhysX özellikle Windows 7 ve DirectX 11 le beraber ciddi bir belirleyici faktör haline gelecek gibi gözüküyor.

    Nvidia PhysX başka GPU lar üzerinde çalıştırılabilir mi ?
    Ekran kartı sahiplerinin belki en çok merak ettiği konulardan birisi beklide bu. Nvidia PhysX in sonuçta destek veren bir GPU üzerinde çalıştırılabileceği konusunda internette birçok speküle haber bulunmakta.
    Başta TomsHardware olmak üzere Türkçe yayın yapan birçok internet sitesi bu konuda yaptıkları haberlerde bir ATI gpu üzerinde fizik hızlandırmanın yapılabildiğini yazmıştı. Bu konu aslında gerçek miydi yoksa sadece dikkat çekmek için mi yapılan bir haberdi şu an net bir şey söylemek çok zor çünkü haberlerde anlatılan bir Tool Kit veya yama benzeri program 2008 de bir hafta sonra yayınlanacağı ayrıca 4870×2 gibi kartlarla fizik hızlandırma yapıldığı söylenen videolara YouTube ta rastladım.

    Belki hukuksal engeller yüzünden böyle bir Tool Kit yayınlanamadı veya belki de sadece TomsHardware e iletilen ekran görüntüleri tam açık değildi gibi teoriler üretilebileceği gibi şu bir gerçek ki ATI GPU ları üzerinde gerçekten çalıştığını gösteren resmi bir kanıt yok.

    Bu dökümanı hazırlarken AMD&ATI ye bu konuda resmi bir cevap vermesi konusunda e-mail atmaya hazırlanıyorken, ATI forumlarında araştırmalarım sonucu şu sonuca ulaştım.

    http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=109508&highlight_key=y&keyword1=phsyx

    ATI nin Fizik hızlandırması konusundaki soruya karşılık sanırım AMD&ATI nin resmi görevlisinin yanıtı [ Site Admini olarak gözüküyor ] verdiği cevap bir Fizik Hızlandırma kartı almalarını tavsiye ediyor.
    Yukarıda TomsHardware in haberindeki “Evet ATI GPU ları üzerinde PhysX çalıştırdık” iddiası da burada bir nevi çürümekte. Yazıyı lütfen dikkatlice takip edin.
    Yine internet sitesi haberlerinde Nvidia nın ATI ye isterse PhsyX i kullanabileceğini, yani isterlerse PhysX in ATI GPU ları üzerinde de çalıştırabileceklerini belirttiğini okuduk.

    Aksine bu tür speküle haberler çok yaygın yer bulmasına rağmen şu gerçeklere ulaştım.

    http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7771&Itemid=65

    Fudzilla da çıkan haberde Roy Taylor [The Way It’s Meant To Be Played Genel Başkanı ] ile 2008 Haziran Computex Fuarında yapılan konuşmaya göre “AMD&ATI nin isterlerse physx i kullanabileceklerini belirtmiş. Ve haberin devamında Roy Taylor gpuların CUDA desteği olması gerektiğini söylerken ATI nin R600 ve üzeri GPU larını ve Shader ünitelerine dikkat çekmiş.

    Zaten yapılan haberlerin dayanağı olarak bu haber gösterilmekteyken aslında Nisan 2009 da yine Fudzilla da çıkan habere göre aslında Nvidia hiçbir zaman gerçek anlamda resmi yollar ile PhysX i kullanabileceklerini belirtmemiş olduğunu AMD & ATI nin Grafik Bölümü Teknik Market Yönetmeni Godfrey Cheng tarafından yapılan açıklamada açıkça gözükmekte.

    http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12977&Itemid=1

    Haberde “Nvidia sadece gazetecilere PhysX isteyen herkese açıktır diye açıklama yaptılar, direkt olarak ATI ile resmi yollardan herhangi bir şekilde iletişime geçilmedi” deniliyor. Ayrıca eklenmiş, “PhysX e adepte olabilmek için GPU ların CUDA ya destek vermesi gerekiyor, kaldı ki CUDA bir Open Source [ Halka ve geliştiricilere açık, geliştirilebilir ve değiştirilebilir yazılımlara verilen genel tanım ] değil. Bizde bu tür standartların sevdalısı değiliz”
    Bu haberlerden aslında iki sonuç çıkıyor.

    GPU ların CUDA ya destek verebilen bir yapıda olması ve masa üzerinde çalışan kartların Shader üniteleri dikkate alındığında teorilerim;
    1 ATI gpu ları üzerinde gerçekten PhysX çalıştırılamadı.
    2 İstenirse aslında ufak tefek gpu üzerinde yapılacak revizyonlar ile çalıştırılabileceği yönünde.

    Bir ATI kart sahibi PhysX için sistemine bir Nvidia kart alıp sadece Nvidia kart ile de PhysX hızlandırması yapabilir mi?
    Evet, Windows 7 üzerinde her iki kartı sistem üzerine takıp çalıştırabilir. Bunun için sadece PhysX programını yüklemesi [ aslında programın beraberindeki PhysX driverlarını ] yeterli olacağı söyleniyor.
    Bunu birisinin denemesini isterdim çünkü bende henüz deneyebileceğim bir sistemim yok.
    http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=107497&highlight_key=y&keyword1=phsyx
    http://www.youtube.com/watch?v=0DmHTH7zdpo
    http://www.youtube.com/watch?v=KWvKmrXdwHY&feature=channel_page
    Bu makale hazırlanırken;
    http://www.nvidia.com
    http://www.google.com
    http://www.wikipedia.org
    http://www.tomshardware.com
    http://www.fudzilla.com
    http://www.amd.com
    sitelerinden yararlanılmıştır.
    Makale içerisindeki birçok bilgi web sitelerindeki bilgiler, çıkan haber ve yorumlardan kaynak alınmıştır. Ayrıca yer yer konu içerisinde görüş ve yorumlarım bulunmaktadır.
    Soru ve görüşleriniz için internet sitesi iletişim formumu da kullanabilirsiniz.







  • Aslında şöyle bir sav da var ki doğruluğu yine kanıtlanmadı; PhysX'in nVidia tarafından hazırlanan CUDA alt yapısıyla çalıştığı ve bunun ATI Stream'e aktarılması ile ATI'ın da PhysX çalıştırabildiğidir. ngohq.com diye bir site böyle bir haber yaptı, ekran görüntüsü yayınladı ama hiç sonuç çıkmadı. Hatta öyle ki "nerelerde bu PhysX on ATI projesi" diye sorulan her konu kilitlendi. Üstelik üzerinden kaç yıl geçti. Hala bir sonuç yok. Bu olay biraz yalan oldu...

    Derleme güzel olmuş. Elinize sağlık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AndryTR

    Aslında şöyle bir sav da var ki doğruluğu yine kanıtlanmadı; PhysX'in nVidia tarafından hazırlanan CUDA alt yapısıyla çalıştığı ve bunun ATI Stream'e aktarılması ile ATI'ın da PhysX çalıştırabildiğidir. ngohq.com diye bir site böyle bir haber yaptı, ekran görüntüsü yayınladı ama hiç sonuç çıkmadı. Hatta öyle ki "nerelerde bu PhysX on ATI projesi" diye sorulan her konu kilitlendi. Üstelik üzerinden kaç yıl geçti. Hala bir sonuç yok. Bu olay biraz yalan oldu...

    Derleme güzel olmuş. Elinize sağlık...
    Gayet güzel hazırlamışsın, ellerine sağlık hocam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toysoLdier(V)

    Gayet güzel hazırlamışsın, ellerine sağlık hocam...

    Alıntıları Göster
    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda

    Alıntıları Göster
    Güzel bir derleme paylaşım için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Güzel bir derleme paylaşım için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    http://forum.hardw-arena.com/index.php?topic=9948.0

    Burada CF anakartta Nvidia ve ATI'yi birlikte çalıştıranlar var; ama Win7'nin son sürümlerinde iki kart birlikte çalıştırılmıyor falan diyorlar. İlerde ATI kart alırsam yanınada bir 9500, 9600 koyup fizik işlerini görsün diye çift PCI-ex li bir board almıştım. Umarım ileride Win7 de çift kart çalıştırılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musandia -- 18 Mayıs 2009; 13:14:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musandia

    http://forum.hardw-arena.com/index.php?topic=9948.0

    Burada CF anakartta Nvidia ve ATI'yi birlikte çalıştıranlar var; ama Win7'nin son sürümlerinde iki kart birlikte çalıştırılmıyor falan diyorlar. İlerde ATI kart alırsam yanınada bir 9500, 9600 koyup fizik işlerini görsün diye çift PCI-ex li bir board almıştım. Umarım ileride Win7 de çift kart çalıştırılır.

    Alıntıları Göster
    physx i yüksek fpslerde oynamak isteyenler zaten çift pcıex slotlu anakartları olmalı..gtx260 yanına 9600gt oldumu physx daha iyi olur




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0245653D0

    physx i yüksek fpslerde oynamak isteyenler zaten çift pcıex slotlu anakartları olmalı..gtx260 yanına 9600gt oldumu physx daha iyi olur

    Alıntıları Göster
    Nvidia 8800gt kullanıyorum.Ve physx in hikaye olduğunu söylüyorum.
    Mirrors edge oyununu physx desteğiyle oynadım.Daha ayrıntılı parçalanan camlar ve sağda solda sallanan birkaç bayrakdan başka hiçbir farkı yoktu. O basit efekleri sağlamak içinde physx desteğine ihtiyac olmadığını tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda


    guzel tespit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabbitweed -- 18 Mayıs 2009; 14:01:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Nvidia 8800gt kullanıyorum.Ve physx in hikaye olduğunu söylüyorum.
    Mirrors edge oyununu physx desteğiyle oynadım.Daha ayrıntılı parçalanan camlar ve sağda solda sallanan birkaç bayrakdan başka hiçbir farkı yoktu. O basit efekleri sağlamak içinde physx desteğine ihtiyac olmadığını tahmin ediyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    Nvidia 8800gt kullanıyorum.Ve physx in hikaye olduğunu söylüyorum.
    Mirrors edge oyununu physx desteğiyle oynadım.Daha ayrıntılı parçalanan camlar ve sağda solda sallanan birkaç bayrakdan başka hiçbir farkı yoktu. O basit efekleri sağlamak içinde physx desteğine ihtiyac olmadığını tahmin ediyorum.

    madem beğenmiyorsun kullanma ozaman kardeşim kapatıp öyle oyna physx i.

    kendi yorumundur bişey demem ama herkes senin gibi düşünmüyor.adamlar bu işe milyonlarca dolar yatırdı.demekki var bişey.

    boş yorumlar yapıp tartışma çıkarmaya gerek yok dimi?

    bu arada eline sağlık x files güzel çalışma olmuş anlayan için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabbitweed

    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda


    guzel tespit

    Alıntıları Göster
    @AndryTR

    Evet konuda geçen TomsHardware haberlerinde yer alan haberler ngohq.com'a ait. Site İsrail merkezli.
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    @ToySoldier
    Size de iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    @FRAPS
    İçime oturduğu doğru ama yediğim laflar değil. Siz gece gündüz demeden araştırın, öğrenin sorun, derleyip yorumlayın sonra kalsın birkaç cahil durmadan laf sokmaya çalışsın. Gerçi her geçen gün cahilce yorum yapan yani araştırmadan atıp tutan insanların "sidik yarışına girmeleri" içime oturuyor.

    Yok hayır tartışacaksak tartışalım ama hala utanmadan bu konuya bile "dalga geçer" vari yazılar yazanlar var. Allahıma şükürler olsun bana sahip olduğum paradan çok beyin vermiş. Bende beynimi işimde iyi olmak ve para kazanmak için kullanabiliyorum. Yoksa bol para verse ne olacak ? Para ile zeka alınamıyor.

    @Source
    Sana da iyi dileklerin için teşekkür ederim.

    @musandia
    Bende tam aksini duymuştum. Yani XP de çalıştırılamıyor ama Win 7 de çalıştırılıyor diye...
    Maddi durumlarım şu an için bu konularda fazla açılmam için uygun değil. Yakında düğün-nişan bir şeyler düşünüyorum bakalım kısmet

    @DEATH71
    Performans kaybı çok yüksek derecede olmuyor. GTX260 ve yukarı için kayıplar birkaç FPS dan ibaret. Hatta bazı oyunlarda daha da artış olabiliyor.


    @FRAPS [ Tekrar ]
    Evet şu anda daha yeni bir teknoloji ve konuda da belirttiğim gibi abartılacak bir tarafı henüz yok. Ancak GT300 lerden sonra ben ciddi bir sıçrayış bekliyorum PhysX konusunda.


    @rabbitweed
    İlgin için sana da teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X Files -- 18 Mayıs 2009; 15:42:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Nvidia 8800gt kullanıyorum.Ve physx in hikaye olduğunu söylüyorum.
    Mirrors edge oyununu physx desteğiyle oynadım.Daha ayrıntılı parçalanan camlar ve sağda solda sallanan birkaç bayrakdan başka hiçbir farkı yoktu. O basit efekleri sağlamak içinde physx desteğine ihtiyac olmadığını tahmin ediyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    Nvidia 8800gt kullanıyorum.Ve physx in hikaye olduğunu söylüyorum.
    Mirrors edge oyununu physx desteğiyle oynadım.Daha ayrıntılı parçalanan camlar ve sağda solda sallanan birkaç bayrakdan başka hiçbir farkı yoktu. O basit efekleri sağlamak içinde physx desteğine ihtiyac olmadığını tahmin ediyorum.

    Aynı kanıda değilim mesele efektlerin basit olması değil zaten hesaplamaların daha hızlı olarak gpu'ya yaptırılmasıdır Mirror's Edge'de Physx açıkken en ufak kasma oluyormuydu ? Bende olmadı bu oyun tam tersi Havok fizik motorunu kullansaydı aynı efektler ile bu kadar optimizeli olmayacaktı diğer oyunlar içinde hepsi aynen geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 18 Mayıs 2009; 14:42:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0245653D0

    physx i yüksek fpslerde oynamak isteyenler zaten çift pcıex slotlu anakartları olmalı..gtx260 yanına 9600gt oldumu physx daha iyi olur

    Alıntıları Göster
    Derleme için teşekkürler.
    AMD forumundaki mod fizik kartı tavsiye etmekle doğru olanı yapmış. Resmi olarak Ati Phsyx i desteklemediği sürece de bu böyle olacaktır.
    Ati kartlar için tool kit hazırlanması meselesi de Ati nin Phsyx e resmi desteğinin olmamasından kaynaklanıyor.
    Artı olarak orta segmentte bile Phsyx açarak oyun aynamak çok zorken aynı grafik kartı üzerinden hem Phsyx hesaplamalarının yapılması hem de grafiklerin hesaplanması GPU lar için oldukça zorlayıcı bir kullanım yöntemi. Bu da beraberinde verimsizliği getiriyor.

    CRY Engine e Phsyx i desteklemezken ve piyasada hala CRY Engine II yi ful detayda çalıştıracak kartın olmadığını da düşünürsek:
    1- Hala piyasada Phsyx desteklemeyen bir oyun motoru olan CryEngine II bize Phsyx in gerekliliğini sorgulatır.
    2- Phsyx biz kullanıcılar için extra bir götürüdür.
    Bir oyunu oynamak için illlaki çok yüksek güçte bir kart ve onun yanında ikinci birkarta ödeme yapmak bizim hiç işimize gelmemeli.
    Kullanıcılar için aslolan her zaman az paraya çok verim almak olmalı. Bu noktada da Phsyx in ya da türevlerinin gerekliliği yine tartışılır.

    Nvidia nın açıklamasında açık kaynak desteğinin verilmemesi de SDK üzerinden ve o SDK ile yapılmış oyunlardan extra gelir elde etmekten başka bir düşüncesinin olmamasının da bir göstergesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    Derleme için teşekkürler.
    AMD forumundaki mod fizik kartı tavsiye etmekle doğru olanı yapmış. Resmi olarak Ati Phsyx i desteklemediği sürece de bu böyle olacaktır.
    Ati kartlar için tool kit hazırlanması meselesi de Ati nin Phsyx e resmi desteğinin olmamasından kaynaklanıyor.
    Artı olarak orta segmentte bile Phsyx açarak oyun aynamak çok zorken aynı grafik kartı üzerinden hem Phsyx hesaplamalarının yapılması hem de grafiklerin hesaplanması GPU lar için oldukça zorlayıcı bir kullanım yöntemi. Bu da beraberinde verimsizliği getiriyor.

    CRY Engine e Phsyx i desteklemezken ve piyasada hala CRY Engine II yi ful detayda çalıştıracak kartın olmadığını da düşünürsek:
    1- Hala piyasada Phsyx desteklemeyen bir oyun motoru olan CryEngine II bize Phsyx in gerekliliğini sorgulatır.
    2- Phsyx biz kullanıcılar için extra bir götürüdür.
    Bir oyunu oynamak için illlaki çok yüksek güçte bir kart ve onun yanında ikinci birkarta ödeme yapmak bizim hiç işimize gelmemeli.
    Kullanıcılar için aslolan her zaman az paraya çok verim almak olmalı. Bu noktada da Phsyx in ya da türevlerinin gerekliliği yine tartışılır.

    Nvidia nın açıklamasında açık kaynak desteğinin verilmemesi de SDK üzerinden ve o SDK ile yapılmış oyunlardan extra gelir elde etmekten başka bir düşüncesinin olmamasının da bir göstergesidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dellino

    Derleme için teşekkürler.
    AMD forumundaki mod fizik kartı tavsiye etmekle doğru olanı yapmış. Resmi olarak Ati Phsyx i desteklemediği sürece de bu böyle olacaktır.
    Ati kartlar için tool kit hazırlanması meselesi de Ati nin Phsyx e resmi desteğinin olmamasından kaynaklanıyor.
    Artı olarak orta segmentte bile Phsyx açarak oyun aynamak çok zorken aynı grafik kartı üzerinden hem Phsyx hesaplamalarının yapılması hem de grafiklerin hesaplanması GPU lar için oldukça zorlayıcı bir kullanım yöntemi. Bu da beraberinde verimsizliği getiriyor.

    CRY Engine e Phsyx i desteklemezken ve piyasada hala CRY Engine II yi ful detayda çalıştıracak kartın olmadığını da düşünürsek:
    1- Hala piyasada Phsyx desteklemeyen bir oyun motoru olan CryEngine II bize Phsyx in gerekliliğini sorgulatır.
    2- Phsyx biz kullanıcılar için extra bir götürüdür.
    Bir oyunu oynamak için illlaki çok yüksek güçte bir kart ve onun yanında ikinci birkarta ödeme yapmak bizim hiç işimize gelmemeli.
    Kullanıcılar için aslolan her zaman az paraya çok verim almak olmalı. Bu noktada da Phsyx in ya da türevlerinin gerekliliği yine tartışılır.

    Nvidia nın açıklamasında açık kaynak desteğinin verilmemesi de SDK üzerinden ve o SDK ile yapılmış oyunlardan extra gelir elde etmekten başka bir düşüncesinin olmamasının da bir göstergesidir.



    İlk önce nezaketinizden ötürü teşekkür ederim.

    AMD formundaki Site Admini nin konunun alt tarafında bir mesajı daha var.
    http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=109508&highlight_key=y&keyword1=phsyx
    "Wrong its done on the CPU still if you dont have a Nvidia card or a physx card."

    Ati nin tool kit hazırlanma süreci veya "biz hazırladık" diyen kişiler iddiaları gerçekleri yansıttığını pek düşünmüyorum. Çünkü illegal olarak ta olsa en azından "warez" dünyası tarafından piyasaya sürülebilirdi.

    Orta segment için görüşlerimi zaten yazdım. Pek tavsiye edilebilir olmadığında hem fikiriz. Ama bu daha uygun Sli destekli bir anakartta yapılamayacağı anlamına gelmiyor. [ mesela 8800GT Sli veya 3Way kullananlarda ]

    CryEngine için forumlarda Nvidia fanı olan bir oyun diye lanse edildi ve suçlandı. son durumu tam olarak bilemiyoruz. bugün desteklemediği yarın da desteklemeyecek veya her oyunun destekleyecek diye kesin bir yargı zaten söz konusu değil. Bunu zaman gösterecek ve hep beraber birlikte göreceğiz.

    PhysX bir getiridir, götürü değil. Hatırlayalım, "kare şeklinde bir futbol topu" ile maç yaptığımız günleri. Şimdi futbolcuların "stamina" sına kadar girilen detaylar var. Nereden nereye ? Yukarıda dediğim gibi zaman gösterecek herşeyi ancak günümüzdeki en önemli veri, GPU lar CPU lara oranla cidden çok güçlüler...

    Değerli yorumlarınız için ayrıca teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    Derleme için teşekkürler.
    AMD forumundaki mod fizik kartı tavsiye etmekle doğru olanı yapmış. Resmi olarak Ati Phsyx i desteklemediği sürece de bu böyle olacaktır.
    Ati kartlar için tool kit hazırlanması meselesi de Ati nin Phsyx e resmi desteğinin olmamasından kaynaklanıyor.
    Artı olarak orta segmentte bile Phsyx açarak oyun aynamak çok zorken aynı grafik kartı üzerinden hem Phsyx hesaplamalarının yapılması hem de grafiklerin hesaplanması GPU lar için oldukça zorlayıcı bir kullanım yöntemi. Bu da beraberinde verimsizliği getiriyor.

    CRY Engine e Phsyx i desteklemezken ve piyasada hala CRY Engine II yi ful detayda çalıştıracak kartın olmadığını da düşünürsek:
    1- Hala piyasada Phsyx desteklemeyen bir oyun motoru olan CryEngine II bize Phsyx in gerekliliğini sorgulatır.
    2- Phsyx biz kullanıcılar için extra bir götürüdür.
    Bir oyunu oynamak için illlaki çok yüksek güçte bir kart ve onun yanında ikinci birkarta ödeme yapmak bizim hiç işimize gelmemeli.
    Kullanıcılar için aslolan her zaman az paraya çok verim almak olmalı. Bu noktada da Phsyx in ya da türevlerinin gerekliliği yine tartışılır.

    Nvidia nın açıklamasında açık kaynak desteğinin verilmemesi de SDK üzerinden ve o SDK ile yapılmış oyunlardan extra gelir elde etmekten başka bir düşüncesinin olmamasının da bir göstergesidir.

    Alıntıları Göster
    @ dellino

    Peki Ati'de gpu üzerinden Havok desteği verseydi aynı şeyi yine söylermiydiniz yoksa bu teknolojiyemi karşısınız ? Physx sanıldığı gibi ekran kartlarını çok zorlayıcı birşey değil birtek Cryostasis'de biraz optimizeden dolayı performans kötüydü diğer oyunlarda bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 18 Mayıs 2009; 14:51:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    Derleme için teşekkürler.
    AMD forumundaki mod fizik kartı tavsiye etmekle doğru olanı yapmış. Resmi olarak Ati Phsyx i desteklemediği sürece de bu böyle olacaktır.
    Ati kartlar için tool kit hazırlanması meselesi de Ati nin Phsyx e resmi desteğinin olmamasından kaynaklanıyor.
    Artı olarak orta segmentte bile Phsyx açarak oyun aynamak çok zorken aynı grafik kartı üzerinden hem Phsyx hesaplamalarının yapılması hem de grafiklerin hesaplanması GPU lar için oldukça zorlayıcı bir kullanım yöntemi. Bu da beraberinde verimsizliği getiriyor.

    CRY Engine e Phsyx i desteklemezken ve piyasada hala CRY Engine II yi ful detayda çalıştıracak kartın olmadığını da düşünürsek:
    1- Hala piyasada Phsyx desteklemeyen bir oyun motoru olan CryEngine II bize Phsyx in gerekliliğini sorgulatır.
    2- Phsyx biz kullanıcılar için extra bir götürüdür.
    Bir oyunu oynamak için illlaki çok yüksek güçte bir kart ve onun yanında ikinci birkarta ödeme yapmak bizim hiç işimize gelmemeli.
    Kullanıcılar için aslolan her zaman az paraya çok verim almak olmalı. Bu noktada da Phsyx in ya da türevlerinin gerekliliği yine tartışılır.

    Nvidia nın açıklamasında açık kaynak desteğinin verilmemesi de SDK üzerinden ve o SDK ile yapılmış oyunlardan extra gelir elde etmekten başka bir düşüncesinin olmamasının da bir göstergesidir.

    Alıntıları Göster
    @dellino




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: FRAPS

    Geçen konuda yediğiniz laflar sanırım içinize oturmuş durumda





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    @ dellino

    Peki Ati'de gpu üzerinden Havok desteği verseydi aynı şeyi yine söylermiydiniz yoksa bu teknolojiyemi karşısınız ? Physx sanıldığı gibi ekran kartlarını çok zorlayıcı birşey değil birtek Cryostasis'de biraz optimizeden dolayı performans kötüydü diğer oyunlarda bir sorun yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: VaLoUr

    @ dellino

    Peki Ati'de gpu üzerinden Havok desteği verseydi aynı şeyi yine söylermiydiniz yoksa bu teknolojiyemi karşısınız ? Physx sanıldığı gibi ekran kartlarını çok zorlayıcı birşey değil birtek Cryostasis'de biraz optimizeden dolayı performans kötüydü diğer oyunlarda bir sorun yok.


    Öncelikle ben teşekkür ederim.
    Ati (Intel) veya Nvidia için de olsa söylediklerimden farklı birşey söyleyemezdim. Son kullanıcı için; mevcut çözümlere alternatif olarak gelen, fazladan masrafa neden olan ve hali hazırdaki uygulamalardan daha fazla bir getirisi olmayan teknoloji sadece götürü olabilir. Bunun en güzel açıklamasını da CryTek yapmıştır.
    CryTek CryEngie II ile Phsyx desteği olmadan oyunun kendi motorundaki fizik kapasitesi ile bize extradan bir fizik kartının ya da fizik motorunun gereksiz olduğunu gösterdi.
    Intel ve Nvidia sponsorluğu olduğu için de mecburen o şirketlerin sistemlerine destek verdiler. Eğer AMD sponsorları olsaydı bu kez Nvidia kartlarda düşük performans gösterecekti.
    Bana göre çoklu GPU kullanımı şimdilik çok masraflı ve gereksiz bir uygulamadır. Gerek Ati gerek se Nvidia tarafında bunları hep birlikte görmekteyiz. Bir kaç oyun için kurduğumuz çoklu grafik sistemleri diğer firmanın desteklediği oyunlara gelince tek kart performansından fazlasını veremiyor. Bu son kullanıcı için bir kayıptır.

    Altını çizerek tekrar söylüyorum piyasada birden fazla standardın olması bizim için hiç te iyi birşey değildir. 3D de gerçekliğin artması elbette çok güzel. Fakat, kare toplardan günümüze gelirken hep bir standardın arkasında ilerledik. Tüm firmalar aynı standart ile bu noktaya geldi. Ama iş bundan sonra değişecek. Intel Havook u kendi geliştirdiği GPU ya uyarlayacak bunun yanında Havok u destekleyen Ati de bu desteği belki verecek. Diğer tarafta da Nvidia Phsyx ile yoluna devam edecek ve olan sadece bizlere yani son kullanıcıya olacak. Verdiğimiz paranın hakkını alamayacağız. Belki de PC oyuncuları bu çıkmazdan kurtulmak için konsollara yönelecekler.

    Bunun olmaması için gerk Havok gerek se Phsyx tek bir standarda gelmeli (DX kütüphaneleri gibi) ki GPU üreticileri performanslı GPU lar ve Driver desteğiyle yarışsınlar. Aksi takdirde A firmasının düşük kapasiteli GPU su oyuna verdiği destekten dolayı yüksek performansı alacak ve bu ürünü daha yüksek fiyata satacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dellino

    quote:

    Orjinalden alıntı: VaLoUr

    @ dellino

    Peki Ati'de gpu üzerinden Havok desteği verseydi aynı şeyi yine söylermiydiniz yoksa bu teknolojiyemi karşısınız ? Physx sanıldığı gibi ekran kartlarını çok zorlayıcı birşey değil birtek Cryostasis'de biraz optimizeden dolayı performans kötüydü diğer oyunlarda bir sorun yok.


    Öncelikle ben teşekkür ederim.
    Ati (Intel) veya Nvidia için de olsa söylediklerimden farklı birşey söyleyemezdim. Son kullanıcı için; mevcut çözümlere alternatif olarak gelen, fazladan masrafa neden olan ve hali hazırdaki uygulamalardan daha fazla bir getirisi olmayan teknoloji sadece götürü olabilir. Bunun en güzel açıklamasını da CryTek yapmıştır.
    CryTek CryEngie II ile Phsyx desteği olmadan oyunun kendi motorundaki fizik kapasitesi ile bize extradan bir fizik kartının ya da fizik motorunun gereksiz olduğunu gösterdi.
    Intel ve Nvidia sponsorluğu olduğu için de mecburen o şirketlerin sistemlerine destek verdiler. Eğer AMD sponsorları olsaydı bu kez Nvidia kartlarda düşük performans gösterecekti.
    Bana göre çoklu GPU kullanımı şimdilik çok masraflı ve gereksiz bir uygulamadır. Gerek Ati gerek se Nvidia tarafında bunları hep birlikte görmekteyiz. Bir kaç oyun için kurduğumuz çoklu grafik sistemleri diğer firmanın desteklediği oyunlara gelince tek kart performansından fazlasını veremiyor. Bu son kullanıcı için bir kayıptır.

    Altını çizerek tekrar söylüyorum piyasada birden fazla standardın olması bizim için hiç te iyi birşey değildir. 3D de gerçekliğin artması elbette çok güzel. Fakat, kare toplardan günümüze gelirken hep bir standardın arkasında ilerledik. Tüm firmalar aynı standart ile bu noktaya geldi. Ama iş bundan sonra değişecek. Intel Havook u kendi geliştirdiği GPU ya uyarlayacak bunun yanında Havok u destekleyen Ati de bu desteği belki verecek. Diğer tarafta da Nvidia Phsyx ile yoluna devam edecek ve olan sadece bizlere yani son kullanıcıya olacak. Verdiğimiz paranın hakkını alamayacağız. Belki de PC oyuncuları bu çıkmazdan kurtulmak için konsollara yönelecekler.

    Bunun olmaması için gerk Havok gerek se Phsyx tek bir standarda gelmeli (DX kütüphaneleri gibi) ki GPU üreticileri performanslı GPU lar ve Driver desteğiyle yarışsınlar. Aksi takdirde A firmasının düşük kapasiteli GPU su oyuna verdiği destekten dolayı yüksek performansı alacak ve bu ürünü daha yüksek fiyata satacaktır.

    Alıntıları Göster
    Bende iki firmanında Directx içine entegre ortak bir fizik motorunu desteklemesinden yanayım yoksa Ati rekabetçi olamayacak bu gidişle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 19 Mayıs 2009; 0:12:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    Bende iki firmanında Directx içine entegre ortak bir fizik motorunu desteklemesinden yanayım yoksa Ati rekabetçi olamayacak bu gidişle.

    Alıntıları Göster
    Physx e kötü dien adam art niyetlidir......
    şuan çok genş bir kullanım alanı olmasada 1-2 seneye muhteşem bi şekilde yaygınlaşaağına eminim...
    oyunlarda yüksek performans almak için bir işlemciye yüzlerce dolar ödemek yerine uygun fiyatlı bir ekran kartını phsx için atayarak çok daha iyi bir performans alınabilir...
    ki intel ve nvidianın arasındaki fırtınaların dinmemesindeki sebebte bu eskisi kadar güçlü işlemcilere olan bağımlılık düşmeye başladı
    şimdiden serverlar tesla olması gerekiyor gpu üzerinden işlem yapan makinalara yavaş yavaş geçiyor..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.