Şimdi Ara

Nvidia PhysX Nedir - hangi GPU lar üzerinde kullanılabilir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
2
Favori
10.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • onu bunu bilmem ama cpu nun üzerinden gereksiz yükleri gpu üstlenirse çok iyi olur ama bu cpu üreticilerinin işine gelirmi bilmem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiesTorN


    quote:

    Orjinalden alıntı: dellino

    CryEngineII işlemci bağımlısı bir motor. İki çekirdekle Crysis oynamakla dört çekirdekle oynamak bunu çok bariz gösteriyor.

    Crysis 4 çekirdek kullanmıyor, ikisi arasında fark yok kısaca.

    Bu senin gözlemindir benim deneyimlerinde Aynı hızda iki çekirdek ile 4 çekirdek arsında büyük farklar var.
    İki çekirdekli sistemde aynı ayarda olan kasılmalar dört çekirdekte hiç olmadı. Sistemin ramleri ve diğer bileşenleri aynı olduğu halde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dellino -- 20 Mayıs 2009; 3:24:59 >
  • Bu senin gözlemin diye birşey yok, oyundayken işlemci kullanımına bakıyorumda konuşuyorum. 4 çekirdekli işlemci de kullandım 2 çekirdekli de, hiçbirisinde kullanım oranı neredeyse tek çekirdeği bile geçmedi. Ayrıca google denen bir kavram var, ordan da araştırabilirsin istersen buyur;

    http://www.google.com.tr/search?q=crysis+no+quad+core+support&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a




  • TiesTorN
    Benim gözlemlerim ve Cevat Yerli'nin açıklamaları uydurmaca yani?
  • Evet aynen öyle.

    Link verdim orda; isteyen her türlü forumu, her türlü kullanıcı incelemesini okuyup dediğim şeyi görebilir. Hepsi de Cevat Yerli'nin sözünde durmadığından yakınıyor... Buyrun okuyun kardeşim boşuna benimle tartışmayın.
  • Her sahnede değişiyo olması lazım cpu core kullanımı. Yoğun sahnelerde ekstra işleri diğer 2-3 core yapıyor diye biliyorum. EKstra işler derken engine fizik hesaplamaları , sesler, efektler, AI hesaplamaları, partical hesaplamaları vs. Her core eşit çalışmasada corelara mutlaka iş düşüyor olması lazım. Çok yoğun bir sahne fizik hesaplamalar core 3 te mesela , AI sesler efektler core 4 te , partical hesaplamalar core 2 vs.

    Konuya dönücek olursak , Crysis fizikleri Nvidia PhysX le alakalı değil. Ayrıca cryengine2 fizik hesaplamalarını CPU dan alıp GPU ya veren bir konsol komutuda mevcut.
    "sys_physics_cpu" . Ayrıca "gpu_particle_physics" komutu da var.

    @X Files , saol bilgiler için.

    edit: sanırım en güzel video bu açıklamalar için. Renderlar gerçek zamanlı diil. http://www.youtube.com/watch?v=VaHS-y_mapQ

    edit: @source >http://img54.imageshack.us/img54/9331/crysiseditorconsole1.jpg ve oyun içinden de girebilirsion konsola. " tuşu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disorderpunk -- 20 Mayıs 2009; 1:05:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: disorderpunk

    Her sahnede değişiyo olması lazım cpu core kullanımı. Yoğun sahnelerde ekstra işleri diğer 2-3 core yapıyor diye biliyorum. EKstra işler derken engine fizik hesaplamaları , sesler, efektler, AI hesaplamaları, partical hesaplamaları vs. Her core eşit çalışmasada corelara mutlaka iş düşüyor olması lazım. Çok yoğun bir sahne fizik hesaplamalar core 3 te mesela , AI sesler efektler core 4 te , partical hesaplamalar core 2 vs.

    Konuya dönücek olursak , Crysis fizikleri Nvidia PhysX le alakalı değil. Ayrıca cryengine2 fizik hesaplamalarını CPU dan alıp GPU ya veren bir konsol komutuda mevcut.
    "sys_physics_cpu" . Ayrıca "gpu_particle_physics" komutu da var.

    edit: sanırım en güzel video bu açıklamalar için. Renderlar gerçek zamanlı diil. http://www.youtube.com/watch?v=VaHS-y_mapQ

    Bu komtlar nasıl giriliyor sandbox 2de? Yardımcı olurmusunuz?




  • Öncelikle konuya ilgi gösteren ve tüm yorum yapan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

    Şu anda birkaç "Render" yapan programlara sahip ki başta Autodesk olmak üzere firmalara e-mail attım ve Render işlemleri için GPGPU ve özellikle GeForce serisi veya Radeon serisi kartlara uygun yazılım hazırlayıp hazırlamadıklarını sordum.

    Ayrıca birkaç yabancı ciddi forumlarda da sorularım var.

    Ayrıca Google başta olmak üzere yine yine ciddi sunucu barındıran ayrıca internet trafiğinde sahip şirketlere e-mailler attım.

    Sürekli Dünyanın en güçlü bilgisayarları sıralamalarını domine eden IBM firmasına da, süper bilgisayarların hazırlanması esnasında GPU tabanlı çözümlere bakış açılarını ve politikalarının ne yönde oldukları ile ilgili mailler attım.

    İnanın bütün dünyada GPU bazlı çözümler hakkında sorular çığ gibi sorulmaya devam ediyor. Ki Devinart tan experts-exchange e kadar çok değişik bir yelpazede.

    Bu arada bir kaç oyun yapımcısına da PhysX hakkındaki düşüncelerini sordum.

    Cevaplar geldikçe sizlerle paylaşacağım. Gerçi bir çoğunun cevap vermesini cidden bekliyor değilim.

    Ayrıca tekrar belirtmekte fayda var, konu ile ilgili tüm düşüncelerinizi mantıksal teammüller ve hoş görü sınırlarını aşmadıkça paylaşmaktan çekinmeyin.

    Forumların amacı birbirimizle "sidik yarıştırmaktan" çok yanlızca bilgilerimizi ve tecrübelerimizi değil düşüncelerimizi de paylaşmak olduğunu düşünüyorum...




  • İşlemci kullanımını değerlendirmeden önce, şu konudaki ikinci maddede yazanlara da dikkat ettiğinize eminsiniz değil mi?. O tarz bir şey nedeniyle tartışıyor olmayasanız da :)
    http://forum.donanimhaber.com/m_30968209/mpage_1/key_//tm.htm

    (Tabii ki, ikinci maddede kullandığım yöntemler örnek verme amaçlı.)

    Not: Crysis'in işlemci kullanımı ve kimin haklı olduğu hakkında yorum yapmıyorum.

    Yalnız, geçmişte, 9800 GX2 kullanan bir şahsın 4 GHz E8400'den 3 GHz (ya 3.0-3.5 arası ya da biraz fazlası. En fazla 3.8 ama) civarı Q6600'e geçip Crysis benchmark'ta önemli rahatlama sağladığını(ayarları hatırlamıyorum); yani, E8000 varken rastladığı çok değişken, yer yer aşırı düşen kare/sn gibi durumlara rastlamadığını söylediğini hatırlıyorum. Doğruluğunu bilemem bunun; ama bu tür konularda öylesine konuşan biri değildi.
    Belki de o tür SLI-CF sistemlerde ek katkısı vardır Crysis'te, ikiden fazla çekirdeğin. GTX 285'le bir şey değişmeyip 9800 GX2 ile değişirse şaşırmam.

    İşlemci kullanımı çizelgeleri de bir yere kadar fikir veriyor. İşlemcinin ne biçimde kullanıldığı önemli. Meselâ tek çekirdek, o tür kullanım monitörlerinde genel anlamda %40 kullanılıyor görülür ama o çekirdeğin ekran kartıyla veri alışverişinde yakından ilgili olan bir birimi %100 kullanılıyor olabilir. Ha "bu dediğin ne demek şimdi?" derseniz ona cevap veremem ama bu işlerin tek bir çizelgeyle anlatılacak kadar basit olduğunu hiç sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi False King -- 20 Mayıs 2009; 6:51:01 >




  • kartta physx olup olmadığına nerden bakcaz gpu-z de göstermiyo meselaöyle bi progream varmı physx i gösteren
  • Nvidia 8xxx serisinden sonraki neslin hepsi Physx desteğine sahip oldu sürücülerle. Kartın CUDA destekliyorsa Physx de destekler. Burada desteklenen tüm kartların listesini görebilirsin:http://en.wikipedia.org/wiki/Compute_Unified_Device_Architecture#Supported_GPUs

    Bu arada konunun açıldığı Mayıs ayı üzerinden oldukça zaman geçmiş. Sadece bu yaz çıkan ve benim oynamış olduğum 5 hit oyunda Physx kullanılıyordu;

    1 - Guitar Hero World Tour
    2 - Overlord II
    3 - Trine (ciddi anlamda kullanılıyor, GPU'yu feci ısıtıyor, diğerlerinde biraz daha sözde)
    4 - X-Men: Origins
    5 - Bionic Commando

    Bakın bunlar öyle çöp oyunlar da değil, kalbur üstü oyunlar. Gamespot gibi sitelerden 7 üstü not almayan oyunları oynamıyorum, yani bu tam liste değil, küçük bir parçası sadece. Terminator Salvation'da da varmış mesela ama onu ve filmini pek ciddiye almıyorum bir oyuncu olarak.

    Sonbahar döneminde çıkacak 20-30 kalbur üstü oyundan en az 10-15 tanesinde Physx desteği olacaktır yine. Demek istediğim eskiden Physx kullanan iyi ve bilinen oyun sayamazdık pek. Geçen sene Mirror's Edge ve Space Siege vardı bir tek mesela. Ama artık bu da değişti, A sınıfı oyunlar yaygın şekilde Physx kullanmaya başladılar ve bu artarak devam edecek.

    Bir de Batman: Arkham Asylum var tabii Physx'i yüz akı şekilde kullanacak olan. Sektörün yeni Mirror's Edge'i o olacak, Physx bayraktarlığı açısından. İlgili arkadaşlara o oyunu araştırmalarını tavsiye ederim.

    Ayrıca Crysis'te konsoldan fizik hesaplamalarını GPU'ya yaptırtma çok ilgimi çekti. Kalabalık ortamlarda FPS'ye etkisi nasıl oluyor acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 2 Eylül 2009; 19:15:20 >




  • Batman: Arkham Asylum beni gerçekten şaşırttı, physx ayarı sonda , 8800GT 1680x1050 4XAA banamısın demedi oyun. İlk demoyu denerken physx sonuna kadar açarsam heralde fps 1 2 de gezer diye düşünmüştüm ama öyle olmadı.

    quote:

    Ayrıca Crysis'te konsoldan fizik hesaplamalarını GPU'ya yaptırtma çok ilgimi çekti. Kalabalık ortamlarda FPS'ye etkisi nasıl oluyor acaba?

    Çoğu o gördüğünüz Crysis Physics videosu gerçek zamanlı renderlar diil, ama kısaca örnek vermek gerekirse. fizik cpu dayken 10sn de 2frame render edebiliyorsa , fizik gpu ya verildiğinde 10sn de 3frame render ediyordur anca (bilemedin 4). Biraz olsun rahatlatıyor işlemleri hepsi bu. Yani o cryengine2 deki devasa fizik olaylarını gerçek zamanlı render için 4-5 sene (belki daha fazla) zaman geçmesi gerekicektir sanırım.



    edit:

    Batman: Arkham Asylum - PhysX Trailer HD
    http://www.youtube.com/watch?v=qcWJLLwyAxQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disorderpunk -- 3 Eylül 2009; 8:47:44 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.