Şimdi Ara

Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
8.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,
    Yerli oto muhabbeti nedeni ile sık sık yerli otomobil üretilecekse bunun en önemli parçalarının bizim tarafımızdan üretilmesi konusunda çoğu kişi görüş bildiriyor. Buna bende katılıyorum. Şöyle ki, yerli otomobil üretilecekse bunun ülkeye en önemli katkısının TEKNOLOJİ olduğunu düşünüyorum. Bu da motor gibi şanzuman gibi, elektronik aksam gibi parçaların ülkemiz sanayisinde tasarlanması demek.

    Şimdi, konuya EKONOMİ yönünden bakanlar, hep bunun maliyet üzerinden hesabını yapıyor. Motorun, şanzumanın sıfırdan tasarlanmasının hiç de akıl karı olmadığı, bunların büyük firmalarca bile ortaklaşa geliştirildiğini söylüyor ve ülkemizdeki FIAT ortaklığının doğru olduğunu savunuyor.

    Şimdi benim burda anlamadığım nokta, biz eğer motor gibi parçaları tasarlamayacaksak, yerli oto üretmenin bizim ülkeye ne faydasının dokunacağıdır. Çünkü geri kalan kısmı, montaj gibi, küllük gibi, kapı kolu gibi parçaları zaten biliyoruz, üretiyoruz.

    Ben bir yazılım mühendisi olarak, bir süre savunma sanayide, şimdi de bir bankada yazılım geliştiren biri olarak, teknik konuya biraz uzağım. Motor geliştirmek, şanzuman geliştirmek benim bilmediğim noktalar. Ben kendi alanımdan örnek verecek olursam, yazılım da varolan tüm teknolojiler yine otomobilde olduğu gibi büyük ülkelerin büyük şirketlerince geliştirilip, yönetiliyor. Yalnız burda bir nokta var ki, yazılım sektöründe gerekli finansmanı sağlarsanız bu ülkedeki yazılımcılar tarafından geliştirilemeyecek bir yazılım projesi yok gibi. Şöyle ki, yazılımdaki en zor proje işletim sistemi tasarlamaktır. İşletim sistemini motor tasarlamaya benzetirsek, işletim sisteminde kullanılan algoritmalar yine tek bir firma tarafından geliştirilmedi. Birçok matematikçi tarafından tasarlanan algoritmalar bazı firmalarca kullanılara bugünkü modern sistemler tasarlandı. Ama biz hiçbir zaman demiyoruz ki, işletim sistemi Türkiye'de tasarlanmaz. Buna teknolojimiz yetmez. Gerekli finanas sağlanırsa bunu biz de yapabiliriz. Tabi maliyet açısından bakarsak çok büyük bir zarar olur bunu yapmak, o konu başka.

    Şimdi herkes diyor ki, motor geliştirmek çok zordur. Bunu biz yapamayız. Var olan yapılmış bir motoru geliştirmek neden çok zor olsun ki? Yani şunu sormak istiyorum, şuan MULTIJET gibi motorlar 30 000 lira veren herkesin elinde zaten. Bu motorlar incelenerek, teknolojisi daha yukarı çekilemez mi. Bu teknolojiye de biz kısa sürede kavuşup, bu motoru daha iyi yerlere çekemez miyiz? Bu bizim PARDUS projesine benziyor aslında. Ortada yapılmış bir LINUX çekirdeği üzerine eklemelr yapılarak PARDUS geliştirilebiliyor. Bu mantıkla OPEN SOURCE (komik olabilir bu evet farkındayım) bir motordan (yani Amerika'yı yeniden keşfetmeden) faydalanıp daha iyi motorlar üretilip, şanzumanlar üretilip, geleceğe yatırım yapmak yerli oto projesinden daha mantıklı değil midir?

    İlerde elektriksel motorlar dünyasına adım atmak için böyle bir yaklaşım daha mantıklı değil midir, yoksa yapılamaz mıdır? Yapılamaz ise nedendir?
    Teneke yığınlarını birleştirip yerli oto yapmaktansa, hiç oto yapmadan böyle parçalara, teknolojilere yönelsek daha mantıklı olmaz mı? Bunu başarabilirsek teneke yığınını zaten yapabilir, yerli otomobil üretebiliriz diye düşünüyorum.

    Bence bu konuyu tartışmalıyız.







  • günümüzde sıfırdan rekabetçi motor yapmak çok çok zor.
  • http://www.ttcustomchoppers.com/tr/ %100 türk her civatasına tasarımına kadar motor da dahil....ve dünya ya pazarlıyor bu adam bunu bizim yerli oto rantiye kapısı başka bişe değil gerçek iş yapacakları destekleyen yok değersiz bulunuyor bir cok proje kafası calışan bi cok mühendis merdiven altı işletmelerde 3-5 binliraya clışıyor makien mühendislerinin çoğu lpg sızdırmalık işi proje işi yapıyor .biz hep geriden hep taklit ederek gidiyorum alternatif bişey üretmemiz lazım kolaya alternatif kola turka olmaz arkadaşlar ayran olur şalgam olur pekmez olur neyse uzatmaya gerek yok iyi geceler saygıar
  • İşte bende bu zoruluğu merak ediyorum. Yani zaten yapılmış iyi motorlar var. Bu motorlar incelenip teknolojisi daha yukarı çekilip, daha iyi motorlar geliştiremez miyiz? Bu varolan motorlar bizi bi yerlerde sıfırdan yukarı çekmez mi?
    Yani nesi zor bu motor teknolojisinin, somut bi parça, incelenip yapılabilir diye düşünüyorum.

    MULTIJET alınıp incelense ve bu motora ne biliyim daha fazla HP ürettirip, kullandığı yakıtı aynı yerde tutmak gibisinden bahsediyorum. Kusura bakmayın mekanik bilgim çok az, saçama sapan örnekler de vereiyor olabilirim. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
  • Motor yapmak zor değil.

    zor olan emisyon,ömür,tüketim konularında başarıyı yakalamak.

    yukarıda yazdığım kriterleri yakalayabilmek için bazı patenti alınmış parçaları kullanmak gerekebilir.

    bu sebeple yeni motor tasarlamamıza bence gerek yok.

    tata bile fiat multijet kullanıyor.suzuki ile vw ortaklığını bu motorun bitirdiğini de hatırlatırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    İşte bende bu zoruluğu merak ediyorum. Yani zaten yapılmış iyi motorlar var. Bu motorlar incelenip teknolojisi daha yukarı çekilip, daha iyi motorlar geliştiremez miyiz? Bu varolan motorlar bizi bi yerlerde sıfırdan yukarı çekmez mi?
    Yani nesi zor bu motor teknolojisinin, somut bi parça, incelenip yapılabilir diye düşünüyorum.

    MULTIJET alınıp incelense ve bu motora ne biliyim daha fazla HP ürettirip, kullandığı yakıtı aynı yerde tutmak gibisinden bahsediyorum. Kusura bakmayın mekanik bilgim çok az, saçama sapan örnekler de vereiyor olabilirim. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

    Saçma sapan örnekler vermiyorsun, için rahat olsun.

    Motor tekolojisinde bir sürü patentler vardır, daha dogrusu mekanik olan çoğu üründe patentler vardır.
    Bu patentler yüzünden bir multijet motoru alayım da, inceleyeyim, geliştireyim şeklinde bir motor tasarlamak zor.

    Motor yapmak bu konuda eğitimli iyi bir mühendis ekibi için çok zor değil.
    Ama teknolojik olarak diğer marka motorlarla rekabet edebilecek bir motor yapmak, binlerce km. sorunsuz çalışacak bir motor yapabilmek zor.

    Bunun için know-how desteği alınması gerekebilir, bu sayede daha ileri bir noktadan başlanabilir.
    Bu yüzden yerli otomobil konusunda yabancı ve tecrübeli bir firmanın desteği olmadan başarılı olmak çok zor.




  • Dikkat ederseniz ön plana çıkan şey bizim sıfırdan üretip üretemeyeceğimiz değil, olayın ekonomik boyutu. Haklı olarak yerli oto projesinde hep bu konu ön plana çıkıyor. Yoksa, emin olun bu ülkede sıfırdan motor yapma projesinde çalışabilecek birsürü mühendis var. Fakat, yeni bir motor üretmek veya var olan motoru geliştirmek için ciddi yatırımlar yapılması gerekiyor ki bu da araç fiyatını ciddi oranda etkileyecektir. Zaten şu bir gerçek ki, çok uygun olmadığı sürece kimse kolay kolay gidip Türk malı araba almayacak. Sorarım size 30 bin lira dediler yerli otoya, bilindik markanın modeli 35 bin lira olursa çoğu kişi ona kayacaktır.

    Açıkçası bu yerli oto olayını olmazsa olmaz olarak görmüyorum. Hatta bana sorarsanız eğer otomotivde dünya çapında tanınır olmak istiyorsak benzin-dizel motorlarını bir kenara bırakıp direkt olarak elektrikli (hybrid değil dikkat) motor olayına girişmek lazım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sana 1 haftada elimdeki imkanlarla motor yaparım. Ciddiyim. Ama bu motor kaç km götürür. Ne kadar dayanıklı olur ? Çevreye ne kadar az zarar verir ?

    Önemli olan motor yapmak değil, uzun ömürlü,çevreci vb. motor yapmak.
  • Bu dünyanın en iyi tanklarından biri olarak gösterilen Alman Leopard tanklarının motorlarında da Erbakan'ın bir patenti var diye biliyorum.
    Herkes kullanıyor demekki patentleri ama bu patentlerle daha iyi motorlar da geliştiriyorlar. Benim de demek istediğim bu. Belli başlı patentleri kullanarak bizde motor teknolojisine dahil olup, elektriksel motorlar için yatırım yapabiliriz diye düşünüyorum.
  • Dünyada eskiden motor üğreten birçok firma artık ortak motor üretiyor.Günümüzdeki motor teknolojisini 0 dan yakalamak çok zor.
  • artık içten yanmalı motorlar için yapılacak pek bişey kalmadı artık ama malzeme teknolojsinde bazı yenilikler bir takım gelişmelerin öünü açıyor ..biz yeni gelişen sektorü tahmin edip bu yönde ilerle kaydetmeliyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    artık içten yanmalı motorlar için yapılacak pek bişey kalmadı artık ama malzeme teknolojsinde bazı yenilikler bir takım gelişmelerin öünü açıyor ..biz yeni gelişen sektorü tahmin edip bu yönde ilerle kaydetmeliyiz

    Aslında var egzantrik milini kaldırıp manyetik kavrama ile sübap kontrolü deneniyordu sonuç çıkmadı ama mutlaka seriye girecektir.
  • Motor yapmak çok zor değil arkadaşların da dediği gibi. Ancak şuanki son nesil motorlardaki performans, dayanım, tüketim ve emisyonu yakalamak zor. Yoksa daciadaki 85 Bg 1.6 motor gibi yapacaksak pekala yapabiliriz. Ancak suzuki 1.2 motordan bile 93 BG güç alıyor. Üstelik turbo yok ve tüketim başarılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 22 Ocak 2012; 0:30:13 >
  • Takipteyim.Mobilden okuyacağım.
  • Deserthawk 'a katılıyorum. Bu saatten sonra sadece elektrikli otomobile yatırım yapılması gerekir.

    Patent ödemeden petrolle çalışan yeni bir motor ve ilgili mekanik, elektronik çevre birimlerini icat etmeye çalışmak için geç kalındı.

    Bu, petrolün tükenmekte olmasına bakarak ve bu işi en iyi yapan bazı firmaların hibrid ya da elektrikli araçlar çıkarmaya başlamalarından anlaşılabilir.
  • her şey yapılır uzaya bile çıkılır yeterki kararlılık ve sabır olsun.

    100.000 tane ne işe yaradığı belli olmayan bilmem ne şube müdürü bilmemne genel müdür yardımcısı bilmemne cart curtunu şutlarsınız devletin sırtından bunların yata yata aldığı paraya 1000 tane mühendis ve sınırsız bütçe verirsiniz ar-ge için mercedese carta curta teknoloji satarsınız zamanı gelince.

    teknoloji üretmek zor değilki iş paraya bakıyor. yoksa motor u ben bile üretirim ilçenin sanayisinde .ama daha verimli daha güçlü daha dayanıklı olması için rakiplerinden ileri teknolojiye ihtiyacım olur. sürtünmeyi azaltan teknolojiler daha verimli yanma daha hafif daha dayanıklı materyaller lazım olur.

    3. boğaz köprüsü saçmalığı yerine buna harcasınlar parayı.


    türkiyenin durumu başkasının yanında çalışan ama kendi işini kurmaya çalışan birine benziyor.otomobil üretiminde başarılıyız bilgi ve tecrübemiz var.marka ve teknolojimiz yok. yani işi biliyoruz çevemizde var paramız ve ismimiz yok. küçük bir dükkanla işe başlayıp fazla riske girmeden zamanla büyütmek gerekiyor.

    vw de bmw de çalışan mühendisleri aldıkları maaşın 3 katını verip ithal etmemiz lazım ki bilgileriniz bize aktarsınlar.o abuks ubuk şube müdürlerini defedeceksin öncelikle .

    osmanlı nasıl bilgi ve teknolojiyi ithal etmiş onu nasıl kullanmış örnek önümüzde zaten.etrafa bakmaya gerek yok.

    acilen nükleer santral kurmamız lazım ki burdan edeceğimiz tasarrufu tenolojiye yatıralım.




  • Millet ayda koloni kuracak bu saatten sonra içten yanmalı motor mu geliştirilir allasen.

    Düşünce gücü ile ilerleyen araçlar üzerine yoğunlaşılmalı.
  • Motor yapılır yapılmasına da rekabetçi bir şey ortaya koymak gerçekten zor. Motorun ısıl verimi, titreşim hareketleri, şaseye konulduktan sonraki arabada yaratacağı dinamik, motor ömrü, malzeme yapısı, tüm bunları görebilmek için yapılması gereken uzun süreli testler derken iş uzuyor. Aynı soruyu tasarım hocama sormuştum(İTÜ) ve bana bu saydığım nedenleri saymıştı. Yapmasına yaparız ama kaliteli bir şeyler ortaya koymak için uzun soluklu bir süreç, teknik bilgi ve maddi imkan gerekiyor demişti. Teknik bilgi var ama gerisi yok gibi bir şey. Uzun soluklu süreçler bu ülkede biraz zor. Sabırsızız bu konularda. Para meselesine hiç girmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Full#Throttle -- 22 Ocak 2012; 2:40:20 >
  • Bunun için önce istek ve inanç gerekiyor.

    Başımızdakiler bizim bir otoya 4 kişi
    binip tasarruf yapmamızı isterken kendilerinin ne yaptığı ortada.

    Yöneticiler de isteyecek önce ve ona göre davranacaklar önce kendileri.

    Yoksa daha çizim aşamasında rafa kaldırılır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.