Şimdi Ara

Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
8.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor yapmak,otomobil yapmak,uçak yapmak çok kolay...Bu işlere motivasyonu olan yığınca Mühendis var.

    Ancak,devlet desteği olmadan bu işlere girmek akıl karı değil.Şu anda devletin desteğini geçtim, yer yer köstek bile oluyor.
    _____________________________
    Cahillerle yaptığım bütün tartışmaları kaybettim.
    [İmam-ı Azam]
  • makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi colibaly -- 22 Ocak 2012; 10:28:04 >




  • Bir işte başarılı olmak istiyorsanız ilk önce tecrübeli bir ekip kurup, iyi bir bütçe ile uzun bir ar-ge dönemini geçirmeniz gerek.

    Bir sürü para yatırıp ta tamam yaptık 1.6 16v 100 BG benzinli motor demek hüsran demektir. Uluslararası piyasada ilgi çekebilecek mevcut teknolojik konuların sınırlarını zorlayan yeni birşeyler ortaya çıkarmak önemli olan.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    sen biraz araştırsan iyi olur ezbere konuşmayalım..uçağın %60 70 dışardan ithal...motoru alman..tasarım amerikan...1-2 sistemi aselsan...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    sen biraz araştırsan iyi olur ezbere konuşmayalım..uçağın %60 70 dışardan ithal...motoru alman..tasarım amerikan...1-2 sistemi aselsan...

    1. si sen değil siz diyeceksiniz aynı benim size hitap etme şeklim gibi.
    2. si halen yarım yamalak bilgilerinizle konuşuyorsunuz.
    3. sü bana güvenin, basından daha iyi biliyorum neyin ne olduğunu
    4. sü tasarımı Türk olması yeterli bir Türk yapımı uçak olması için (sizin verdiğiniz bilgileri nereden alıyorsunuz anlamıyorum)
    5. si bu size son mesajım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    Tamamı Türk yapımı uçak he mi?

    Hele şu uçağın bir motoruna bakalım.

    1 × Thielert Centurion 2.0 turbocharged four-cylinder engine.

    Bu Thielert kimmiş, neymiş, ona bakalım bir de.

    Thielert AG is a German financial holding company which has owned engine development and manufacturing companies. It is headquartered in Hamburg.

    "Almanlar yenilince biz de yenilmiş sayıldık" diye bir geyik duymuştum ama, "Almanlar motor yapınca biz de motor yapmış sayıldık" geyiğine ilk defa burada rastlıyorum.

    Kendi kendimizi kandırmayalım. Hazır yapılmışı varken, gidip tamamen 0'dan tasarlamanın ekonomik olarak ne büyük bir saçmalık olduğunun TSK da farkındadır herhalde.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)




  • Arkadaşlar bir otomobil veya uçak yapmak için Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yoktur. Motoru alman veya üzerindeki kamera sistemi Türk olmayabilir. Lastiği Çin olabilir. Ancak sizin anlayamadığınız bir nokta var; tasarım önemlidir. Yukarıdaki ANKA uçağının tasarımı tamamı Türk'tür.

    Motor yapmak ise ayrı bir meziyettir. Örneğin Sikorsky firması sadece motor üretimi için ayrı bir firma kurmuştur (Pratt Whitney). Airbus firması motorlarının Rolls Royce'dan alır. Lastikleri Petlas ve. yapar.

    Bu mantıkla bir otomobil üretmek için, bir lastik fabrikası, bir döküm fabrikası, bir plastik enjeksiyon fabrikası, bir motor fabrikası, bir teknoloji fabrikası, bir sac metal üretim hattı, bir NC üretim hattı vs. açmak gerekir.

    Aslına bakıldığında sadece tasarımını yapıp örneğin Opel'in yaptığı gibi Fiat'tan motor alıp kullanılabilir. Bir ürünü tamamı ile yapan bir ülke yoktur zaten. Üretmesi de günümüz şartlarında saçmalıktan başka bir şey değildir.

    Örneğin Iphone marka cep telefonu tasarımı Amerikan Apple firmasına aittir. Ancak üzerindeki en ufak vidaya kadar Çin'de üretilir. Bu Iphone'u bir Çin malı haline mi getirir? Tabiki de hayır! Apple has Amerikan malıdır. 10 liranın 9.9 unu Amerika, 0.1 ini üreten Çin kazanır.




  • Abi, ben de tam senin söylediğini söylüyorum işte. İnsanlar saçma bir sevdanın peşinde gidiyorlar, "Araç 100% yerli olsun, motoru Fiat'tan aldıktan sonra ne anlamı var" vs... şeklinde. Mantıklı olan bu zaten. Türkiye'de tasarımı yapılsın, Türkiye'de üretilsin, budur yani. Teknolojileri tabi ki dışarıdan alacak. Memlekete Getrag, TRW, Bosch mu kuralım? Artık 100% yerli diye bir otomobil yok, bütün firmalar teknoloji alışverişi yapıyorlar aralarında.

    Mantıklı olan Koç'un yaptığı. Daha fazlasını beklemek saçmalıktan başka bir şey değil.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    http://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli/691759-yerlinin-agababasi-yapilmaya-hazir

    şunuda bi okursanız daha açıklayıcı olur


    2 gün evvel, bilip bilmeyen konuşuyor, yerli oto için fiat ortaklığı lazım diyen bu değil miydi?

    Ört ki ölem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalavun -- 22 Ocak 2012; 12:06:23 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    http://www.ttcustomchoppers.com/tr/

    Hocam teşekkür ederim,bu zamana kadar nasıl haberdar olmamışım ben bu konudan!
    _____________________________
  • Verimli bir motor tasarlamak zor hatta çok zor.
    _____________________________
    MERHABA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Arkadaşlar bir otomobil veya uçak yapmak için Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yoktur. Motoru alman veya üzerindeki kamera sistemi Türk olmayabilir. Lastiği Çin olabilir. Ancak sizin anlayamadığınız bir nokta var; tasarım önemlidir. Yukarıdaki ANKA uçağının tasarımı tamamı Türk'tür.

    Motor yapmak ise ayrı bir meziyettir. Örneğin Sikorsky firması sadece motor üretimi için ayrı bir firma kurmuştur (Pratt Whitney). Airbus firması motorlarının Rolls Royce'dan alır. Lastikleri Petlas ve. yapar.

    Bu mantıkla bir otomobil üretmek için, bir lastik fabrikası, bir döküm fabrikası, bir plastik enjeksiyon fabrikası, bir motor fabrikası, bir teknoloji fabrikası, bir sac metal üretim hattı, bir NC üretim hattı vs. açmak gerekir.

    Aslına bakıldığında sadece tasarımını yapıp örneğin Opel'in yaptığı gibi Fiat'tan motor alıp kullanılabilir. Bir ürünü tamamı ile yapan bir ülke yoktur zaten. Üretmesi de günümüz şartlarında saçmalıktan başka bir şey değildir.

    Örneğin Iphone marka cep telefonu tasarımı Amerikan Apple firmasına aittir. Ancak üzerindeki en ufak vidaya kadar Çin'de üretilir. Bu Iphone'u bir Çin malı haline mi getirir? Tabiki de hayır! Apple has Amerikan malıdır. 10 liranın 9.9 unu Amerika, 0.1 ini üreten Çin kazanır.




    @colibaly bak burda ne demişsin
    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    Tamamı Türk yapımı uçak he mi?

    Hele şu uçağın bir motoruna bakalım.

    1 × Thielert Centurion 2.0 turbocharged four-cylinder engine.

    Bu Thielert kimmiş, neymiş, ona bakalım bir de.

    Thielert AG is a German financial holding company which has owned engine development and manufacturing companies. It is headquartered in Hamburg.

    "Almanlar yenilince biz de yenilmiş sayıldık" diye bir geyik duymuştum ama, "Almanlar motor yapınca biz de motor yapmış sayıldık" geyiğine ilk defa burada rastlıyorum.

    Kendi kendimizi kandırmayalım. Hazır yapılmışı varken, gidip tamamen 0'dan tasarlamanın ekonomik olarak ne büyük bir saçmalık olduğunun TSK da farkındadır herhalde.






    Senin kafa başka yerde hocam, ohooooo..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiNaPSiS -- 22 Ocak 2012; 12:33:25 >
    _____________________________
    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    +1
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.




  • Peki Türkiye önündeki elektrik motor teknolojisini nasıl yakalayacak? İçten yanmalı motor trenini sizin yazdıklarınıza dayanarak kaçırmış durumda. Ancak bu yüzyıl görünen oki elektrik motorlarları çağı olacak. Biz eski motor teknolojisinde hiçbir tecrübe yaşamadan bu teknolojiye nasıl adım atıcaz?

    Yani bu çağdaki Türk insanı bile, geçmişte yapılan kar hesaplamaları yüzünden kapatılan uçak gibi, otomobil gibi atılımları kaldırıp rafa koyan zihniyetden görünen o ki pek farklı değil. Tamam biz madem yerli bir marka yaratacaz, FIAT ile yapalım. Yalnız bunun bize ülkeye gelecek yüzyılda katacağı teknolojik fayda nedir? Bizim ülkemizde zaten MARKALAŞMA bilinen, önemsenen birşey değil. En iyi olduğumuz konularda bile hep taşeronuz.

    Bence yerli oto projesi, teknolojik atılım projesi olmalıydı. Belki de bu zihniyetle yola çıktı ama bu forumda görünen mantalite yüzünden yine montaj projesine dönüştü.




  • Türkiye'de ve ya başka herhangi bir 2. 3. dünya ülkesinde hiçbir özel sermayeli firmanın sıfırdan araba yatırımına kalkacağını düşünemiyorum.

    Olursa da devletin en az 10-15 yıllık oldukça ciddi arge desteği vermesi durumunda olur sadece.

    Arge demek tasarla yap çöpe at yeniden tasarla yeniden yap gibi süreçleri de barındırır ve çok masraflıdır. Hele ki otomotivden bahsediyoruz saymaya gerek duymuyorum günümüzde ulaşılan teknolojlerleri.

    Mühendisleri odaya kapatmakla olmuyor malesef. Bu ülkede sahipleri buradakilerden daha az milliyetçi olmayan nice şirketler var hiçbiri girişmez bu işe.

    Şu o kadar net ki, Koç'un yerinde olsanız sizde en fazla aynını yapardınız. Uluslarası ortaklıklarınızı hiçe sayarak uzun vadede geleceği belirsiz bir yatırma yöneltmezdiniz tıkır tıkır çalışan şirketinizi.

    Devlet açısından bakılınca da buradakilerin sandığı gibi yerlicilik sevdasıyla gündeme gelmediğini görüyoruz zaten bu işin. Cari açığı kapatmaya çalışıyor adamlar o kadar.

    Çok idealist olmadan ne elde edebilirlse ona eyvallah diyecekler.
    _____________________________




  • Günümüz koşullarında zor diye bir kavram yoktur. maliyet kaygıları,ağır emisyon ve tüketim normları sebebiyle yüzlerce mühendis çalışarak tasarlanır,test edilir ve seri üretime hazır hale gelir. Bunlar oldukça maliyetli ve birikim isteyen konulardır. Motor üretmek kolaydır fakat üretilen motorun piyasada tutulması için oldukça yüksek teknoloji ile tasarlanması gerekir. Bunlar belirli bir süre içersinde olur. Rakipleriniz aynı hacimden 100 hp alıyosa siz 70 alıyosanız bu başarı değildir.
    _____________________________
  • elektirk motoru tasarlamak daha kolay hemde gelecekte yaygın olacaktır
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    sen biraz araştırsan iyi olur ezbere konuşmayalım..uçağın %60 70 dışardan ithal...motoru alman..tasarım amerikan...1-2 sistemi aselsan...

    Sinyal ve elektirk sistemleri aselsan
    _____________________________




  • Biz üniversitedeyken bitirme projesi olarak turbo dizel motor tasarladık, daha doğrusu mevcut bir dizel motora turboşarj ekledik. Tam veriler aklımda değil ama, 2500cc motordu yanılmıyorsam ve 65bg di, biz onu 2.500 120bg e çıkarttık ilk etapta, fakat yakıt tüketimi ve bg gücü fazla bulundu, sonra 105bg e düşürüp torkunu yükseltmiştik öyle hatırlıyorum... Yakıt tüketimi de düşmüştü...

    Euro 3 normlarını karşılıyordu, o zaman euro 4 çıkmamıştı sanırım, ama euro 4 zorunlu olmadan euro 4 normlarını da karşılıyordu...Enjektörü falan Bosch'tan alıyorsun.

    Yani yapılabilir neden yapılmasın? Şanzıman konusunda hiç çalışmadım o konuya haim değilim o konu biraz daha makine elemanları konusu pek sevmezdim, dişli mişli falan...
    _____________________________
    May The Force Be With You
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.