Şimdi Ara

Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
8.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    http://www.ttcustomchoppers.com/tr/ %100 türk her civatasına tasarımına kadar motor da dahil....ve dünya ya pazarlıyor bu adam bunu bizim yerli oto rantiye kapısı başka bişe değil gerçek iş yapacakları destekleyen yok değersiz bulunuyor bir cok proje kafası calışan bi cok mühendis merdiven altı işletmelerde 3-5 binliraya clışıyor makien mühendislerinin çoğu lpg sızdırmalık işi proje işi yapıyor .biz hep geriden hep taklit ederek gidiyorum alternatif bişey üretmemiz lazım kolaya alternatif kola turka olmaz arkadaşlar ayran olur şalgam olur pekmez olur neyse uzatmaya gerek yok iyi geceler saygıar

    ttcustomchoppers motorunu ve diğer aktarım organlarını dışardan alıyor yanlış biliyorsun
    _____________________________




  • nerden alıyor ?sadece tasarımla dünya ya adını duyurmuş olması da tuhaf o zaman


    A.S. HAKKINDA

    2005 senesinde meydana getirdiğimiz ilk Türk tasarım ve üretimi olan motosikletler 1 yıl boyunca "2002-24-EC" Vehicle Type Approval direktifleri doğrultusunda testlere tabi tutulmuştur. Tescil için gerekli olan belgelerin tamamlanmasını takiben, araç, imal, tadil ve montaj hakları alınmış, satış sonrası yeterlilik ve garanti belgelerini de eklenmesiyle üretime başlamıştır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    nerden alıyor ?sadece tasarımla dünya ya adını duyurmuş olması da tuhaf o zaman


    A.S. HAKKINDA

    2005 senesinde meydana getirdiğimiz ilk Türk tasarım ve üretimi olan motosikletler 1 yıl boyunca "2002-24-EC" Vehicle Type Approval direktifleri doğrultusunda testlere tabi tutulmuştur. Tescil için gerekli olan belgelerin tamamlanmasını takiben, araç, imal, tadil ve montaj hakları alınmış, satış sonrası yeterlilik ve garanti belgelerini de eklenmesiyle üretime başlamıştır.

    Ülkede motor üretilmişte haberimiz yok. Piston- segman, silindir,bobin,üst kapak debriyaj,şanzuman, dişli bunlar dışardan geliyor. Ttmotor'un yaptığı iş dışardan evo motorları alıp hazır şase üzerine deri, iplik, airbush gibi aksesuarlar eklemek bunu çokta güzel yapıyorlar başarılı bir firma

    Motoru Rev tech ve S&S motor gibi firmalardan alıyordur. Artık hangisi olduğunu merak ediyorsan sitesinden motorların silindir hacmi sıkıştırma oranları gibi bilgileri google yaz çıkar, ben üşendim bakmadım
    _____________________________




  • Telli; "Motoru uçağa koyup Almanya'ya götürdük. Orada üç mide kanaması geçirerek üç kere hastaneye kaldırdılar beni. Bir testten kalırsanız bütün testlerden kalmış sayılıyorsunuz. Bu testlerden geçmeniz dünyaya açılmanız demektir. 42 testten de geçtim. Ducati'nin sahibi "Sen deli misin, kaçtane satmayı düşünüyorsun ki, bu testlere giriyorsun" dedi.

    düzeltme .hocam haklıymışssın teşekkür ederim turan telli yi de cok abartmışım ben motorlar rev tech..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanusta -- 24 Ocak 2012; 12:46:13 >
    _____________________________
  • Aslında bu konuda bireysel girişimler var.Bu konuya eğilimi olan birşeyler yapmak isteyen insanlar var bir şeyler yapan insanlarda var.Aşağıda bir şey yapan birinin hikayesi var.Belki daha önce paylaşılmıştır.

    Sıfırdan motor yapmak evet zor ama imkansız değil.Hasan Basri Özdamar motor yapmakla kalmamış onu geliştirmiş.HAva araçlarında kullanılması için de gerekeni yapmış.

    _____________________________




  • Makine mühendisliği okuyan biri olarak benim bu konudaki şahsi görüşüm biz içten yanmalı motor üretmek için gerçekten çok geç kaldık. Avrupalılar Asyalılar Amerikalılar bu konuda çok ilerlediler. Bence içten yanmalı motorlardan daha çok elektrik motorlarına yönelmeliyiz. İçten yanmalı motorlu araçlar konusunda yaklaşık bir asır gerideyiz. Elektrikli araçlara yönelirsek eğer yine yabancıların gerisinde olacağız fakat 1 asrılık bir fark olmayacak ve daha başarılı sonuçlar elde edebileceğiz.
    İçten yanmalı motorlardan patenti alınmış çok başarılı teknolojiler var.İçten yanmalı motorlarda bu teknolojileri kullanırsak daha dayanıklı daha güçlü daha az yakıt tüketen motorlar üretebiliriz. Örneğin dizel bir motorda common rail, turbo ve direct injection teknolojilerini kullanmalıyız.
    _____________________________
  • Şu bor maddesiyle çalışan ekonomik bir motor yapmayı başarabilirsek, hem motoru hem de bor madenlerimizi bol karla satmış oluruz... Klasik içten yanmalı motorlarda elin 100 senede geldiği gelişme noktasını yakalamak zor..
    _____________________________
    Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

    Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)
  • zaten içten yanmalı motorlar çok verimsizmiş yukarıda izledim %25 verim vay be at çöpe gitsin...ama bunu üretenler dünya harikası diye piyasaya sürenler gayet iyi verim elde ettiler millet hala v12 lere hayranlıkla bakıyor temelde buharlı lokomotiften farksız
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    quote:

    Orijinalden alıntı: caver

    makine mühendisiyim..

    arkadaşların yorumların kendi içinde doğru ama pek çoğu yanlış..

    Motor tasarlamak araba yapmak kolay değil herşey bir bilgi birikimi sıfırdan yapamazsınız yetişmek istiyorsanız teknoloji satın almalısınız..


    örnek vermek gerekirse, 1930larda Atatürkün açmış olduğu uçak fabrikası zarar ediyor diye ve amerikadan ucuzada alıyoruz diye kapatılsada, kapatılmamış olsaydı şuan için uçak yapma ihtimalimiz sıfırın altında olmazdı..

    Bilmem anlatabildimmi?

    --------------------
    Yeni haberlerde çıkan yerli otomobil muhabeti komedi den başka birşey değil
    tr de hundai renonun bazı modellerinde bile %60 türk tedarikçisi desteği var zaten ama olay bu değil ....

    Kusura bakmayın ancak bilmeden ve araştırmadan konuşmuşsunuz.
    Alttaki resimde tamamı Türk yapımı olan ve halen uçuş testleri devam eden bir uçak görünmekte. Anlayacağınız şekilde şuanda sipariş almış ve uçan bir uçağımız mevcut. Netten Anka - TİHA diye araştırırsanız bunu görebilirsiniz.
    Halen üretimi devam eden bir eğitim uçağımız da mevcut. Yakın gelecekte gökyüzünde görebilirsiniz.
    Ayrıca şuan tasarımı onaylanma aşamasında olan bir savaş uçağını da 2023 de bitirmiş olacağız.
    Bu arada tamamı Türk yapımı insansız helikopter de sanırım şuanda test uçuşları aşamasında.
    Burda sizin yazdıklarınızı okuyup etkilenen çok insan var lütfen biraz daha dikkatli olalım.
     Motor Tasarlamak Gerçekten Zor mu? Makine/Mekatronik Mühendisleri/İlgilileri Bakarmısınız

    Tamamı Türk yapımı uçak he mi?

    Hele şu uçağın bir motoruna bakalım.

    1 × Thielert Centurion 2.0 turbocharged four-cylinder engine.

    Bu Thielert kimmiş, neymiş, ona bakalım bir de.

    Thielert AG is a German financial holding company which has owned engine development and manufacturing companies. It is headquartered in Hamburg.

    "Almanlar yenilince biz de yenilmiş sayıldık" diye bir geyik duymuştum ama, "Almanlar motor yapınca biz de motor yapmış sayıldık" geyiğine ilk defa burada rastlıyorum.

    Kendi kendimizi kandırmayalım. Hazır yapılmışı varken, gidip tamamen 0'dan tasarlamanın ekonomik olarak ne büyük bir saçmalık olduğunun TSK da farkındadır herhalde.







    iyi yakalamışsın,,

    ek olarak bu tarz projeler çoktur;
    tai, aselsan, fnss çok fazla modernizasyon, yabancı anlaşmalı yenileme ve benzer
    işler yapılıyor.
    Sizce bunlar yerli mi?

    ya da yerli araba için fiattan renodan teknoloji satın almamız..
    _____________________________




  • Hangi ülkenin 100% yerli otomobili var ki, daha otomobil üretimi için gözle görülür bir adım dahi atmamış olan Türkiye'nin 100% yerli otomobili olsun, Allah aşkına? Kaç kere söyledim, bilmiyorum. Globalizasyon diye bir şey var, ülkeler arasında doğru düzgün ticari sınırlar kalmadı. Dünya devleri dahi tek başlarına araçlarını üretmiyorlar. Daha önce de vermiştim örneklerini, 1-2 kalem tekrar sıralayayım.

    1) PSA motor tasarlıyor. Ford, Volvo hatta ve hatta BMW - Mini kullanıyor.
    2) Getrag Şanzıman üretiyor. Sitesine girin, referans verdiği, yani kullanıldığı markalara bakın:


     Audi
     BMW
     Brilliance Auto
     Changan
     Changfeng
     Chenghe-Suzuki
     Chery
     Chrysler
     GM Daewoo
     Daimler
     Dongan
     Dongfeng
     FAW Hongta
     Ferrari

     Fiat
     Ford
     Ford Otosan
     Foton
     GM
     Great Wall
     Haima Auto
     Holden
     JAC
     Jaguar
     Jiangling Motor
     JMC Landwind
     Karmann
     Land Rover

     Mazda
     MINI
     Mitsubishi
     Nissan
     Opel
     Porsche
     Renault
     Skoda
     Southeast Auto
     Toyota
     Volvo
     VW
     Zhengzhou Nissan
     Zhongxin Auto

    Bu sadece 2 marka örneği.

    2012 yılında hangi 100% yerli otomobil? Bu nasıl bir hayal gücü, millet Tim Burton mübarek.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)




  • Baris biz arabanın her yerinde made in Turkey görüp tatmin olmak istemiyoruz ki.
    Biz artık Türkiye'de teknoloji üretilsin istiyoruz.
    Burdaki insanlarında pek çoğu, arabanın tenekesini tasarlayıp montajlamaktansa, otomobillerin yüksek teknoloji gerektiren motor gibi, şanzuman gibi en azından 1 2 parçasının Türkiye'de geliştirilmesi.

    Kimse piyasadaki tasarımlar kadar iyisini, 2 ay sonra üretelim demiyor. Ama, otomobili montajlayıp, tenekesini dökmekten çok, markalaşmak, teknolojik gelişimler gibi atılımlar bekliyor.

    Senin şu zihniyetin, 1960 zihniyetinden hiçbir farkı yok kusura bakma. O zamanlarda millet Amerikan uçaklarını örnek gösterip, çok geç kaldık bu devirde ne arabasıymış deyip fabrikalarımızı kapattılar.
    Yani şuan gelinen nokta teknolojinin ulaştığı son nokta değil ki. Daha elektrik motorları, sesle kontrol edilen akıllı araçlar devri başlıyor. Biz de artık bir yerden başlayıp ÜRETEN bir ülke olmak zorundayız.

    1 cd içerisindeki yazılım ithalatına 1 tren dolusu pamukla karşılık verilerek dünyada bir yerlere gelinmiyor işte. Lütfen artık olmaz yapılamaz imkansız yerine nasıl olabilir, neler yapılabilir bunları tartışalım toplum olarak.




  • Bir otomobil markamız olur, uluslararası rekabette kendine yer bulabilirse, üretim üssü de burası olursa zaten sanayi için o marka bir lokomotiftir, bir sürü destekçi üreticisi olur, marka yerli olduğu için katma-değer de burada kalır. devlet desteği olacaksa en azından yerli bir marka ve uluslararası rekabet şartı olsun. ben neden bana satacağı araç için kendi vergimden ona destek vereyim, koç' a çalışayım ?

    yerli otomobilde benim aradığım bellidir,

    1) yerli bir marka ile katma değer üretilmesi
    2) uluslarası rekabet.

    onun dışında yerli oto haberlerinin benim için bir anlamı yoktur.

    %100 yerli vs. bunlar zaten sanayi geçmişi olmayan memlekette mümkün değil. Söylendiği üzere hiçbir zaman o şekilde olmaz, olmamalıdır da. Yan üretici de uluslararası standardı yakalamalı, yabancı üreticiyle rekabet etmelidir. ilk aşamada, marka oturana kadar motor olmaz da, fren diskleri, jantlar, camlar olur; yerli üretilir. onlar olmazsa silecekler olur, egzost olur, yakıt tankı olur ...

    tabi bunları yerli seçebilmek için markanı da kendin yaratman, üretim bandını kendin kurman gerekir. ayrıca yerli seçeceğin ürünün de standartları yakalaması gerekir.

    olması gerekenlerden bahsediyoruz, olan ne;

    "Fiat modelleri ile rekabet etmeyen ucuz otoyu fiat bandında üreteceğiz". şaşırdınız mı ?

    rekabetin "koç" cinsinden türevi = koçarak koç
    T.C. , 2012 yılında hala fiat lisansıyla otomobil üretebilip üretemeyeceğinin peşinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 26 Ocak 2012; 23:05:02 >




  • Ben 1960 zihniyetiyle değil, 2012 zihniyetiyle düşünüyorum. Ben motor geliştiremeyiz demiyorum. Geliştiririz, ama ne kadar verimli olur, bunun maliyeti ne olur, bu ürettiğin motoru kime satarsın, bunlar çok önemli şeyler. Bu motorun yedek parçası, servisi, çıkabilecek sorunlarla başa çıkılması, bir yığın madde var. 100% yerli motor demek, her şeyin yeniden, 0'dan yapılması demek. Motorun bloğu, pistonu, krankı, enjeksiyonu, daha aklıma gelmeyen bir çok bileşen. Dünya'da bir çok marka araç Delphi, Bosch marka enjeksiyon kullanıyor. Neden? Enjeksiyon yapamadıkları için mi? Yoksa 0'dan üretmektense, üretilmiş olanını almak daha verimli, daha ekonomik olduğu için mi?

    İçten yanmalı motor teknolojisinin bugün geldiği noktaya bir bak derim. Downsizing teknolojisine özellikle. Firmalar 100 yıllık birikimleriyle, milyonlarca, hatta milyarlarca dolar/euro harcadıkları Ar-Ge gelindi bu noktaya. Senin ortada prototipi dahi olmayan bir motorun yokken, adamların 100 yıllık tecrübesine ulaşmaktan bahsediyorsun. Bu ne kadar mantıklı? Ne kadar ekonomik? Bizim böyle bir motoru üretmek için gerçekten harcayabilecek paramız var mı?

    Tamamen farazi konuşuyorum, dışarıdan bir tane motor almak 5000 lira. Bu motorun servisi de, bu motoru tanıyan kalifiye eleman da, yedek parça da mevcut. 0'dan bir motor tasarlamak ne kadar mal olacak peki? Bu motorun kendini amorti etmesi için kaç tane, ne kadar satması gerekecek? Bu motoru taktığın aracı tamir edecek servis ağını nasıl kuracaksın? Yedek parça alokasyonunu nasıl yapacaksın? Bu motoru tamir edecek insanları nasıl yetiştireceksin. Bunların hepsi birer maliyet.

    Olay motor tasarlamak değil. Motoru tasarlarsın. Önemli olan hem teknik, hem de ekonomik ne kadar verimli motor üretebileceğin.

    Bunları düşün, 1960 zihniyetinde miyim, yoksa realist miyim, baştan konuşalım. Varsa bunlar için mantıklı, verimli bir formülün, bana saygı duymak düşer. Ama "ben yaparım" ile olmuyor bu işler.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)




  • Geely tata chery kaç sene once çıktı? Ne kadar süper teknoloji? Kaç sene geriden geldiler? Patent olsa nolur.

    Sen de yaparsın bir "gidek" marka araba, ne standardı olursa olsun. Kaç kilo co2 salarsa salsın. 3.dünya ülkelerine satarsın. Türkiyede satarsın. 10-20 sene sonra en kötü bir Hyundai konumuna gelirsin. Bu isler böyle. Koltuktan kalkmadan yola koyulamazsin. Yola çıkmadan sonuca varamazsın.

    Bunların hepsi bizi tutmak icin bahane. Bı halt olmaz bu memlekette.
    _____________________________
  • Barış mekanik bilgim yok.
    Bahsettiğin teknolojileri bilmiyorum.
    Ekonomiden de anlamıyorum. Bildiğim tek şey, devletlerin vergi toplamasının bir amacı da, ülkesindeki yatırımları teşvik etmektir. Örneğin, üniversitelerin teknokentlerinde bulunan şirketlerden devlet vergi almaz, ya da çok az alır. Bu da yazılım endüstrisinin bi yerlere gelmesini sağlar.

    Aynı şekilde mekanik endüstrisine de belirli teşviklerle bu alanda bazı şeylerin kıpırdamasını sağlayabilir. Türkiye, sonuçta gerçekten büyük bir ülke. Zengin olmayı, başarılı olmayı bekleyen o kadar yetişmiş insan var ki bu ülkede.
    İş biraz idarede bitiyor. Bizim devlet kurulduktan sonra işe iyi başladı, ancak sonradan tamamen sömürge devleti haline geldik.

    Pür realizmle de birşeyler başarılmıyor. Biraz gözü karartacaksın. Bu otomobil, mekanik işi tüm dünyada büyük bir pasta ise ve bu iş 2012 yılında zirveye ulaşmadı ise, bu alana girip rekabet edecek, teknoloji geliştirecek atılımlar yapmak zorundayız. Kendi savunma sanayini, kendi teknolojik altyapını kuracaksın, buna mecbursun.

    70 80 yıldır realist olduk da ne oldu. Tüketen bir toplum, sömürülen bir millet olduk çıktık. Bu iş böyle gitmez, gidemez bence. Bahsettiğim yalnız otomobil teknolojisi ile ilgili de değil, bunun elektroniği var, yazılımı var. Dediğim gibi fason ürün üreten, marka şirketlerin taşeronu olmaktan bıktı artık bu insanlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit+

    Geely tata chery kaç sene once çıktı? Ne kadar süper teknoloji? Kaç sene geriden geldiler? Patent olsa nolur.

    Sen de yaparsın bir "gidek" marka araba, ne standardı olursa olsun. Kaç kilo co2 salarsa salsın. 3.dünya ülkelerine satarsın. Türkiyede satarsın. 10-20 sene sonra en kötü bir Hyundai konumuna gelirsin. Bu isler böyle. Koltuktan kalkmadan yola koyulamazsin. Yola çıkmadan sonuca varamazsın.

    Bunların hepsi bizi tutmak icin bahane. Bı halt olmaz bu memlekette.

    Geely'nin ve Chery'nin üretildiği ülkenin nüfusu 1,339,724,852. Yani PRC'nın.

    Toplam GDP'si $11.316 trilyon.

    Tata'nın üretildiği ülkenin nüfusu 1,210,193,422. Yani Hindistan'ın.

    Toplam GDP'si $1.843 trilyon.

    Türkiye'nin nüfusu 73,722,988. Toplam GDP'si $1.116 trillion.

    PRC Dünya GDP sıralamasında 2. Hindistan 4. Türkiye 15.

    Geely, Chery ve Tata ihracatla mı ayakta duruyorlar? Yoksa iç pazara sattıkları araçla mı?

    Yani diyorsun ki, "Ben bir araç üreteceğim. Bu aracı nüfusu 1.2 milyon ve 1.3 milyon olan ülkelerin kendi markalarını iç pazarlarında sattığı gibi ben de aracımı 73 milyonluk nüfuslu ülkemin iç pazarında satarak ayakta kalacağım". Hakikaten mantıklı geliyor mu sana?

    Dünyanın en büyük ekonomilerine değil de, bir de denklerine bakalım. Brezilya, Arjantin gibi. Nüfus olarak da, ekonomi olarak da bize benzer ülkeler. Bana dünyada satılan 2'şer tane Brezilya ve Arjantin tarafından üretilmiş olan araç markası verir misin?

    Bu arada "En kötü Hyundai" dediğin firma 45 yaşında. Sadece Hyundai Motor Company'den bahsediyorum. Marka olarak 65 yıllık geçmişi var.

    Senin kendi markasını, kendi teknolojisini üreten, en komplike üretim yapan markanın kaç yıllık geçmişi var.

    "Üretilemez, yapılamaz" demiyorum. Üretmenin, yapmanın mantığını sorguluyorum sadece.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)




  • BlooP, benim söylediğim bu için gerçekten geç kalındığı. 70 - 80 yıldır realist olunmamış, insanlar kendi menfaatleri için bu ülkede üretim yapılmasını engellemişler. 1960 - 1970 yılında bu işlere başlanmış olsaydı şu anda çok daha farklı noktalarda olurduk. Ama bunun için gerçekten çok geç kalındı.

    Sana tek bir şey söyleyeceğim. Volkswagen'in 2010 yılında R&D için harcadığı miktar ne kadar biliyor musun? Sadece R&D'den bahsediyorum. 9.2 milyar dolar! Kıçı kırık deyip, milletin burun kıvırdığı Kia'nın dahi R&D için harcadığı para 771.5 milyon dolar.

    Rakamlar ortada. Ve bu firmalar, yapılmışı geliştirmek için bu kadar para harcıyorlar. Biz 0'dan geliştireceğiz bir de değil mi?

    Mantıklı düşünmek lazım diyorum, başka bir şey değil.
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
  • makine mühendisiyim, geçen ay hocamızla bu konuyu konuştuk, kendisi daha önce sanırım pakistanda ya da hindistanda yerli otomobil yapmaya çalışan mühendislerle beraber çalışmış, neyse dediği şu: o zamanlar bahsi geçen ülkede bu kadar yatırımı yeni otomobil yapmaya ayıracaklarına o parayla herkes zaten iyi bir avrupa otomobili(mondeo mesela) alabilecek bir durum var... bizde de bu durumun olduğunu söyledi. yeni bir otomobil yapmak yerine başka alanlara yatırım yapılması gerektiğini söylüyor... ayrıca şaşe kaporta vs. de değil ancak motorun ECU'sunu yapmada yetersiz kalacağımızı da söyledi.

    benim kendi fikrim de doğru düzgün bir fizibilite çalışması yapılması yönünde... tamam kendi arabamızı yapmak çok güzel olabilir ama bunun için şu anki mevcut durumumuzu kaynaklarımızın en iyi nasıl değerlendirileceğini düşünmemiz lazım. herşey uygunsa o zaman başlanabilir böyle bir işe.
    _____________________________




  • Renault'un toplam geliri, bizim babalar babası Koç Holding'in toplam gelirinden fazla.
    Düşünki Renault büyüklük olarak ilk 5 otomobil üreticisi bile değil. Üstelik kapitalizmin doğduğu yer olan Avrupa'da bile Fransa bu şirketin %15 ine sahip. Bu şirketin kurulma tarihi, yanlış hatırlamıyorsam 1880 ler.

    II.Dünya savaşında taş üstünde taş kalmayan Almanya ise kendi devrimlerini mekanikde yaptılar. 1940 larda kurulan VW (Renault dan 60 yıl, GM den Forddan 40 50 sene sonra kurulan), bugün dünyanın en büyük üreticilerden.

    Biz 1930 larda otomobil işine girdik aslında. Beceremedik 1960 lara erteledik. VW den 20 yıl sonra, 2. dünya savaşına hiç girmemiş Türkiye'de Devrim üretildi. Noldu peki, dediler ki milletin yarım yüzyılda yaptığını biz nasıl yapalım. Maliyeti çok, ekonomik değil. Bunun yerine araçları ithal etsek ? ve olan oldu, kapılar kilitlendi. Sonra noldu, 1950 lerde savaşan G.Kore, kendi Koç'larını otomobil işine soktu. Tamam G.Kore, ABD için önemli ve ABD olmasaydı, Kore bu günlere gelemezdi ama bir şekilde başardılar.

    Yine o aralar Honda kuruldu, Atom bombası yemiş bir ülkede yine yarım yüzyıl sonra, bugünkü Çin tarzı atılımlarla şuan otomobili geçtim, gayet başarılı robotlar üretiyorlar.

    Demem o ki, bence hiçbir şey için geç değil. Bu işe Türk gibi başlamayıp, Türk gibi de bitirmezdsek bence bi yerlerden başlarız. İlk zamanlar kopya olur, open source motor inceleme olur, marka satın alma olur bir şekilde bu sektöre adım atılır. Elektrik motorları çağını da geçirmeden bu alanda yatırımlar yapılır. 50 sene sonra belki de dünyayı yöneten şirketler bu elektrik motorları için PİL üreten şirketler olucak. Hiç olmadı bu alana yoğunlaşırız. PİL teknolojisi çok önemli bana göre.

    Otomativ sektörü çok yönlü bi sektör. Mekanik, elektronik, yazılım, fizik, malzeme bilimi gibi pekçok alanın lokomotifi. Şimdi 20 sene sonra araçlar belkide tamamen ses tanıma yazılımları ile yönetilecek. Bugün Microsoft bile bu alanda yatırım yapmaya başladı. Bence hiçbir şey için geç değil.




  • Neyin tartışması bu anlamış değilim. Şu anda bir çok ülke örnek veriyorum uçak motorunu kendi üretebilmesine rağmen alman firmasına (ülkeyi attım) ürettiriyor. Neden? Hem kendi imal edince daha pahalı olucak hemde adamlar o sektörde aşmışlar diye. Bu diğer sektörlerde ve ürünlerde de böyle. En azından adamlar imal edebiliyor ama farklı sebeplerden dışardan alıyor. Biz imal edemiyoruz ama edebiliriz. Bu güvensizlik neden! Her şeyi biz yapıcaz diye bir şeyde yok. Bu işler bir anda olmuyor. Üretebilsek bile diğer ülkeler gibi bir çok sebepten dolayı dışarıdan alıcağımız ürünler olucak. Sanayileşmenin kuralı bu.

    Mesela kendi uçağımızı yapıcak olsak motorunu kendimiz mi üretelim deseler hayır derim. Hem proje çok çok uzuycak hemde maliyet artıcak. Önce %70'i bize ait olan bir uçak yapalım sonra motorunuda yaparız. Bu işler böyle yürüyor. Üretilen insansız hava uçaklarını, helikopterleri, fırkateynleri %70'i bize ait diye bir kalemde çöpe atmayın.

    Araba motoruna gelirsek. Üretmek o kadar zor değil aslında. Cnc ile çok rahat motor bloğu işleniyor. Türkiyede de 5 eksen cncler var. Geliştirmek ve günümüz özelliklerine getirmek zor ama olmayacak şey değil. Bir yerden başlanmalı ama başlanmıyor. Bizim bazı şeyleri üretememizin sebebi aslında çok başka. Sadece motor değil birçok şeyi üretemiyoruz, yoksa ürettirmiyorlar mı desem bilemedim.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.