Herkese Merhaba; A6 3.2 FSI Quattro aracımla alakalı "Ağır Bakım Serisi" konusu açmıştım, gelen ilgiyi gördüğümde konunun sevildiğini anladığım için ML400 CDI aracım için de aynı mantalitede bir konu açma gereği hissettim. Umarım keyif alırsınız :) Geçen sene Offroad aracım olan 1993 model Grand Cherokee aracımı sattıktan sonra bir süredir yeni bir araç arayışı içerisindeydim. Kullanma konseptime uygun olduğunu düşündüğüm bir kaç aracı alıp deneme fırsatı buldum. Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser, VW Amarok ve Mercedes-Benz ML400 CDI denedikten sonra gerek yürüyeni, gerek performansı, gerek ise sessizliği ve konforu bakımından beni en çok memnun eden ML400 CDI olduğu için bu aracı tutup diğerlerini sattım. Konuya girmeden önce belirteyim, ben bu aracı alırken sıfırdan toplamak üzere aldım. Yani çıkaracağı arıza ve masrafların bilincindeydim. Aracı alış hikayemize gelince, ML macerası bizim için ML55 AMG veya ML500 ararken başladı, lakin gidip baktığım hiç bir araç içime sinmediği için maalesef istediğimiz aracı alamadık. Tavsiyeler üzerine 4-5 farklı ML270 CDI baktıktan sonra hiç biri içime sinmeyince; ustalarım ve çevremdeki herkes 400 CDI konusunda temkinli olmam gerektiğini söylese de aracın çift turbo olması, lag süresinin gerçekten çok düşük olması, motorun sessizliği gibi konulardan dolayı dayanamayıp bu aracı bulup satın aldım. Aracım 2003 model, ben aldığımda 235.000 kilometre civarındaydı, orijinal AMG paketli, 2 parça lokal boyalı ve ön tamponu değişmiş olan bir araç. Her ne kadar kaporta ve iç mekan anlamında temiz bir araç olsa da maalesef aracın motor kaputu açıldığında dağınık olarak geçen hortumlardan iş bilmez ustaların eline düştüğü belli oluyordu. Bu arada hemen bir fotoğraf ekleyelim. ![]() ![]() Fotoğraflardan da görebileceğiniz üzere aracımın ön tamponu maalesef AMG olarak değil de standart olarak değiştirilmiş, henüz noterdeyken telefonla sipariş verip o tamponu getirttim fakat henüz takmak kısmet olmadı. Yakın zamanda boya-kaporta olarak ufak tefek eksiklerimizi giderdiğim konusunu da paylaşırken bu detaylardan bahsedeceğim. Aracımı Ankara'da aldıktan sonra Kayseri'ye gelirken otoban çıkışı maalesef termostatın üstündeki su hortumlarından birini patlattık. Maalesef gece geç saat olduğu için sanayide açık yer bulamadığımızdan dolayı kendi imkanlarımla onarmaya çalışsam da başaramadım ve çekici çağırmak zorunda kaldık. ![]() Bahse mevzu hortumumuz fotoğraftaki arkadaş. Maalesef zamanında yan sanayi bir hortumla değiştirilmiş ve kesme hortum olduğu için kısmen uzun tutulan bu parça sürekli fan motorunun davlumbazına değerek zamanla aşınıp delinmiş olduğunu düşünsek de gerçeğin çok farklı olduğunu orijinal hortum geldiğinde gördük. Zira sonradan takılan bu hortum ile servisten aldığım orijinal hortum aynı boyda ve ML270-ML320-ML430-ML400CDI-ML55-ML500 gibi tüm ML serisinde aynı hortum kullanılmış. Bizim motorumuz V6'lara göre daha büyük olması sebebiyle blok ve radyatör arasındaki mesafe daha kısa olduğundan ötürü hortumda katlanma sorunu oluşuyor ve orijinal parçayı da alsanız fan motorunun davlumbazına değip bir süre sonra patlıyor. Orijinal parçayla sorunu çözemeyince delme kesme mühendisliğine başlayıp eski hortumun yerine Cummins 6.1 motorlarda kullanılan üst radyatör hortumunu takınca sorunumuz çözüldü. Aslında hortum kısaltılarak bu sorun çözülebilir ama içi bez sargı olduğu için kesme sırasında bez örgüsü dağılabilir. Hortum olayını kısa süre içinde çözdükten sonra araca güzel bir yağ ve filtre bakımı yaptırıp aracı sanayiden çıkarttım. Bu arada aracı aldıktan sonra farkettim ki benim daha önce bindiğim ML400 CDI'ların hiç biri bu araba kadar iyi hızlanmıyordu. En azından bana öyle geldiği için daha önce test amaçlı bindiğim araçlardan birini çağırıp iki aracı da denedik. Gerçekten benim aracım 4-5 araç boyu fark koymuştu. Bunun üzerine 0-100 KM/H hızlanmasını ölçtüğümde 9.2 saniye civarında bir sonuç elde ettik. Fabrika verisi 7.8 saniye olan çift turbolu dizel bir araç için motor kondisyonunun 20 yıl ve 240.000 kilometre yıprandıktan sonra normal olduğunu düşünmüştüm fakat çok yanılmışım. Bir kaç hafta sonra sabah soğuk havada ilk kez marşa bastığımda hafif sallanarak çalıştığını gördüğüm aracımın enjektörlerinin de değişmesi gerektiğini anladım. Bu sallanmayı videoya aldım buyrun; Cold start yaparken maalesef bu sorunu alıyor olsam da rölantide 2 dakika içerisinde, yola çıktığımda ise gaza en ufak şekilde bastığım an sallanma kesiliyordu. Aracı bu şekilde bir kaç gün kullandıktan sonra ustama götürdüm, o da benimle aynı tespiti yapınca arıza kesinleşmiş oldu. Ustam burada enjektörleri tamir edebileceklerini söylediği için aracı bıraktım, parçalar sökülüp enjektörcüye gittikten sonra 8 enjektörün 6'sının düzgün çalışmadığını gördük. Bu olay Mercedes-Benz dizelleri için kronik bir sıkıntıymış, gerek forumda gerek çevremde bir çok işi beni bu konuda uyarmıştı. Neyse ki ambeleye kalkma veya işeme gibi bir sıkıntı yaşamadık. Enjektörcü ustamız tüm enjektörlerin çalışan uç kısımlarını değiştirdi, fiyat olarak 12.000 TL ($650) tuttu. Lakin benim içime sinmediği için ne olur ne olmaz diyerek Almanya'dan 8 adet sıfır enjektör getirttim, bu enjektörler için yaklaşık 20.550 TL ($1.100) ödeme yaptım ama neyse ki hiç ihtiyaç duymadık şu an kutularında duruyorlar bu yüzden toplam harcanan tutara dahil etmeyeceğim. Enjektörlerimiz tamir gördükten sonra aracımın gaz tepkimesi inanılmaz şekilde düzeldi. Ben gaz pedalındaki gecikmeyi tipik bir Mercedes-Benz aracı olduğu için yaşıyorum sanıyorken sorun meğer enjektör kaynaklıymış. Ayrıca performans olarak hissedilir şekilde artış yaşandı. Bunun yanı sıra enjektör revizyonundan sonra soğuk motorda sallanma problemimiz de çözülmüş oldu. Enjektörler tamirinden bir süre sonra garip bir sorunla karşılaştım, araç hızlanırken şaftı bozuk gibi titreyerek hızlanıyordu. İlk başta sorunun şaft kafasından olduğunu düşündüm fakat ustama gittiğimde Tork Konvertörünün balatalarının yandığını hard off-road koşullarında bu aracı kullanabilmek için İspanyol malı balatalar ile (Amerikan olan sert balatalar değil) tork konvertörünün revize olması gerektiğini söyledikten bir kaç saat sonra şanzımanı indirmişti bile. ![]() Şanzımanı indirdikten sonra direksiyon kutusunda hafif boşluk olduğu için onu da sökelim dedik, kutuyu söktükten sonra yeni kutu arayışına başladık ama maalesef sadece çıkma ve revizyon görenler haricinde bulamadık. Yurtdışı aramalarımda da sonuç bulamayınca mecburen biz de direksiyon kutusunu revizyona vermek zorunda kaldık. Kutuya bakan arkadaşlar da işinin ehli çıktılar mil komple değişti, şu an gayet memnunum yapılan işlemden. Kutu revizyonu için 4.000 TL ($215) ödeme yaptık. Biz direksiyon kutusuyla uğraşırken tork konvertöründen haber geldi, içindeki balatalar yanıp simsiyah olmuş. Kendi ustam da şanzımandaki yağı boşaltırken yanık kokusu geliyor bu yağdan ama hadi hayırlısı demişti. ![]() ![]() Bu arada şanzımanı sökerken tork konvertörünün keçesinden yağ kaçağı yaptığını gördük, keçeyi bulmak biraz zor olur dediler ama kendi ustam sağolsun çok geçmeden keçeyi buldu. Şanzımandaki bu işlemler için harcanan ise; Tork Konvertörü için 5.750 TL ($310) 8 Litre Şanzıman Yağı 2.400 TL ($130) Tork Konvertörü Keçesi 350 TL ($19) Şanzıman Yağ Filtresi 450 TL ($25) Kartel Contası 150 TL ($8) Civata ve pullar 750 TL ($40) Ön Diferansiyel Yağı 200 TL ($11) İşçilik 6.000 TL ($325) Toplamda: 16.050 TL ($868) Şanzımanımız yapıldıktan sonra aracı aldığımda inanmadım, resmen şimdiye kadar araç yarım debriyaj yapar gibi gidiyormuş. Mükemmel bir performans artışı olmuş, araç resmen koltuğa yapıştırır hale gelmişti. Şimdiye kadar ML400 CDI değil ML300 CDI kullanıyormuşum resmen, neredeyse %30 performans artışı var gibi hissettiriyordu. Tüm bu işlemlerin ardından 1 hafta kadar daha aracı kullandıktan sonra altına yağ damlattığını gördüm :( Bu yağın şanzıman keçesinden geldiğini düşünsem de ustamın yanına gittiğimde motordan geldiğini ve ciddi anlamda bir çok yerde yağ kaçağı / terleme başladığını gördüm. Ciddi anlamda uğraştırıcı olan bu işler için ustamın zamanının müsait olduğu bir vakit yapmayı tercih ettim, hakeza Ramazan ayının ilk haftaları genelde sanayi boş olduğu için o zaman ele alıp tüm bu kaçakları yaptırdım. Bu kaçak/terlemeler için yaklaşık 2.500 TL ($135) işçilik, 2.000 TL($108) keçe, conta ve rekor gibi aksamlar için ödeme yaptım. Kaçağın yoğun olduğu yerden bir fotoğraf ekleyeyim; ![]() Bu işlemler de bittikten sonra bir kaç gün daha aracı kullanırken fark ettim ki ön tarafta bulunan yağ soğutucusu/radyatörü parçalanmış vaziyette duruyor. Maalesef bu radyatörün orijinalini bulamadığımız için Almanya siparişini beklemek zorunda kaldık, geçen haftalarda yerine taktık fakat bu süreç içerisinde radyatörün patlama ihtimaline karşı aracı pek verimli kullanamadım. Radyatör için 7.535 TL($400) ödedim. Buraya radyatörün fotoğrafını yakın zamanda ekleyeceğim. Bu işlemlerden sonra aracın egzoz sisteminde kaçak olduğunu klimayı açtığımızda içeri gelen yanmış mazot kokusuyla farkettik, egzozu sökmek bayağı bir uğraştırsa da söküp baktığımızda boğaz kelebeğinin yamulduğunu bizden daha önce egzozu söküp takan "ustacığın" hem egzoza hem boğaz kelebeğine zarar verdiğini gördük, düzeltmek için tam olarak 1 gün harcadık. Egzozu motorcu ustam sökebildi, geriye kalan işlemleri egzozcuyla beraber yaptık. Egzoz maşonumuzdaki yamukluğunu giderebilmek için ısıtıp ağzını ısıtıp, havşayla vurarak düzeltebildik bu yüzden ciddi bir zaman harcamak zorunda kaldık. Boğaz kelebeğini ise direk değiştirerek sorunu çözdük. ![]() Egzoz söküm takım için mekanikere 750 TL, egzozcuya 100 TL verdim. Toplamda 850 TL ($45) maliyeti oldu. Bir kaç gün önce Off-road dağa çıkmıştık, dağ koşullarında normal sayılabilecek seviyede kullanırken balatalardan duman çıkmaya başladığını farkedince biraz mola verip disklerin soğumasını bekledik. Tekrar araca bindiğimde fren tutmaz olmuştu, zar zor şehre kadar indikten sonra ertesi sabah aracı sanayiye götürüp disk balata değişimi için ön takımcıma gittim. Hazır gitmişken de hem rot ayarı hem de genel olarak ufak tefek ses geldiği için yürüyenin kontrolü yapmasını istedim. Yapılan kontrolün sonucunda; 2 Adet Ön Amortisör (Ben dört amortisörü de değiştirdim) 2 Adet Rot Kolu 2 Adet Rot Başı 2 Adet Viraj Demir Lastiğini Üst Burçları 4 Disk ve 4 Balata değişmesine karar verdik. Parçaların siparişlerini geçtik, Amortisörleri Sachs bulamadığımız için Monroe marka, alt takımdaki viraj demir lastiği üst burçları hariç Lemforder, üst burçları ise mecburen teknorot marka olarak kullandık. Disk ve Balata seçimime az sonra değineceğim. ![]() Gördüğünüz üzere Disk ve Balatalarda Ferodo tercih ettim, yıllardır severek kullandığım bir markadır kendisi. Fren sistemleri konusunda Brembo, EBC ve Ferodo üstüne tanımazdım lakin bu araca takana kadar. Allah ötme sorununu bir türlü kesemedik, hayatımda ben bu kadar öten hiç bir disk ve balata görmedim. Özellikle Ferodo gibi yıllarını bu işe adamış bir markanın böylesine rezalet bir ürün üreteceğini asla düşünememiştim. Bu forumda bana disk balata konusunda danışan arkadaşlara da Ferodo önerdiğim için özür dilerim. Bu ötme konusunu gidip görüşmedim, sadece internet üzerinden mail attım geri dönüş olmadı, kendileri ile görüşsem çözerler ama mesele ürün değişimi, para veya başka bir şey değil, benim meselem bu diskin ve balatanın ötmemesi gerektiği ötüyorsa bile sadece tanıdık eş dost değil herkesin rahatça ulaşıp derdinin çözülmesiyle alakalı. Buyrun videosu; Yürüyen ve fren sistemi için harcananlar listesi; 4 Adet Monroe Marka Amortisör 13.924 TL ($732) 2 Adet Lemforder Marka Rot Kolu 1.298 TL ($68) 2 Adet Teknorot Marka Viraj Demir Lastiği Üst Burcu 1.711 TL ($90) 2 Adet Lemforder Marka Rot Başı 3.250 TL ($170) 4 Adet Ferodo Marka Disk ve Balata 7.500 TL ($395) İşçilik ve Rot Balans Ayarı 3.500 TL ($185) Yürüyen ve Fren Sistemi için Toplam Tutar: 31.183 TL ($1640) oldu Tüm bu işlemlerden sonra aracın hem performans, hem yürüyen, hem fren sistemi ciddi anlamda iyileşti sonuçta ne olursa olsun yapılan bir iş ve harcanan bir emek var. Konfor ve freni sizlere gösteremeyeceğim için başta yaptığımız 0-100 hızlanma testini bir de işlemler bittikten sonra yapıp video çektim fabrika verisi 7.8 Saniye olan aracım, hiç bir kayıp olmaksızın tam olarak 7.8 saniyede 0'dan 100 kilometreye hızlanmasını yeniden tamamlamaya başladı buyrun videomuz; ![]() Mercedes-Benz ML400 CDI 0-100 KM/H Acceleration https://www.youtube.com/watch?v=7vCZyEanXIM&feature=youtu.beAraç için şimdiye kadar genel olarak harcanan para ise 76.118 TL / 4.061 USD oldu. Memnun muyum diye sorarsanız gerçekten çok memnunum ve iyi ki almışım bu aracı diyorum. Tüm bu işlemlerden sonra araç şu an içime sinmeye başladı, nasipse havalar ısındığında boya ve kaporta ve görsel olarak eksiklerini düzeltmek için yenide uğraşmaya başlayacağım. Şimdilik bizi dağda bayırda idare ediyor :) Konuya gelecek ilgiye göre sonraki işlemleri de paylaşabilirim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 15 Nisan 2023; 12:53:41 > |
_____________________________
|