Şimdi Ara

Manuel araçta şanzıman neden arıza yapar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen aracın debriyajı boşa düştü. (Renoult symbol). Çekiciyle servise götürdük. Baskı balata zaten bitikti. Ama şanzımanda da arıza varmış. 3200 tl masraf çıktı baskı balata artı şanzıman.


    Şanızamanın neden arıza yaptığını anlamadım. Acaba aracı yanlış mı kullanıyorum? Mesela 4. vitesteyim trafik lambası kırmızı yandı. Boşa almam titremediği sürece araba kendi kendine viteste yavaşlar. Acaba bu şanzımanı bozar mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • ne arıza varmış şanzımanda ? debriyajın boşa düşmesiyle şanzıman ne alakaymış hidrolik ise hidrolik sistemine bakılır değilse merkezlere yaya bakılır hadi balata da bitik olsun şanzımana nolmuş ?


    2. dediğin çok doğru bir durum değil de şanzımanı bozması için çölde kutup ayısına denk gelmiş olman lazım

    _____________________________
    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Emircigime katiliyorum motor bozulur ama sanziman bozulmaz. Servis opmeye calisiyor gibi sen yetkili servise guvenme.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...
  • 1.vites grup dişlileri zorlanmadan dolayı gitmiş olabilir, en sık görülen arıza bu
  • Debriyaja basmak zaten vitesi bosa almakla aynı seydir.. Yani aynı etkiyi yapar demek istiyorum.. Debrijaya bastıgın an vites zaten bosta demektir. Vites 4'e takılıyken, sen debriyaja basarsan ve basmaya devam edersen vites zaten bosa gecmis olur.. olayın vites koluyla alakası kalmaz yani vites kolunu bosa getirmenin debriyaja basıyorken hicbir etkisi ve anlamı olmaz.. ancak durdugun zaman ayağını debriyajdan kaldırınca, stop etmemis olursun eğer bosa gecirirsen


    Debriyaja basmaya devam ederek vites kolu dörde takılıyken istedigin gibi yavaslayıp durabilirsin ama debriyaja basmadan vitesi de değiştirmeden hızını azaltırsan ya da durmaya calısırsan o ayrı konudur..


    yani olayın eğer debriyaja basıyorsan bununla alakası yok bozulacağı vardır bozulmustur viteste yavaslarken her zaman debriyaja bas sorun cıkmaz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fortune 4 -- 22 Aralık 2020; 7:57:15 >
    _____________________________
  • Belki geri ve 1. Vites dişlisi yıpranmıştır cartlama falan yapıyorsa.
  • Birinci vitese geçerken zorlama vardı arkadaşlar. Baskı balata ile birlikte şanzımanda da sorun görmüşler. Tam olarak hangi parçalar değişti bilmiyorum bugün bakacam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Renault'un manuel vites şanzımanları bozuluyor. Nasıl becermişler bilmiyorum ama bozuluyor. 2001 Megane'a çıkma şanzıman uydurmuştuk. O da arızalı çıktı, onun tamirine de uğraştık zamanında.

    _____________________________
  • 2018 model clio 4 dci hb'de bir arkadaş ışıklarda kalktıktan sonra 1.vitesten 2.vitese aracı geçiriyor. daha sonra aracın vitesi atması sonucu araç ani yavaşlamış, arkadan gelende ona vurmuştu. onunda sanırım şanzımanla ilgili bir sıkıntı çıkmıştı ama ne olduğunu hatırlamıyorum. 

    _____________________________
  • Bazı araçlarda şanzıman kronik arızalı oluyor veya zamanında yağ değişimi istiyor, 1e geçerken zorlama var demişsiniz hallettilerse ne ala.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ismail ustayada öyle bi dacia gelmiş baskı bitik diye, hidrolik ara destek hortumu patladığı için debriyaj boşa düşmüştü.

    _____________________________
  • Bilinenin aksine Renault manuel şanzımanları bozuluyor.


    JH3 Kodlu renault'un yıllardır kullandığı bir şanzıman tipi R19'da da vardı yeni kasa Symbollerde de.


    Eskiden ayna maruti yada bilya dağıtır ötme yapardı halen daha yapıyor fakat yeni kasalarda debriyaj düşme olayını çok duydum. Debriyaj telinin giriş kısmı koptuğu için bu problem oluşuyormuş.

    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
  • Vortexcigim bozulmuyor disliler ve sanziman kutusu fakat ara baglanti elemanlari bozuluyor. Ya debriyaj ya vites cubugu ya da debriyaj ust merkezi gidiyor. Golf 98 modellerde de vardir 1.vitese zor gecer kronik sorundur, cubuk gibi bir parca var 3-4 adet. O kopar sonra vites bosa cikar hicbir sekilde aktarim yapamazsin vitese gecmez araba.


    Benim symbolde de debriyaj sertti degistirince yumusadi kayisli.bendeki debriyaj ama hic zor gecme sorunu yasamadim kemikli ve hissiz vitesi broadwaylerdeki gibi degil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Vortexcigim bozulmuyor disliler ve sanziman kutusu fakat ara baglanti elemanlari bozuluyor. Ya debriyaj ya vites cubugu ya da debriyaj ust merkezi gidiyor. Golf 98 modellerde de vardir 1.vitese zor gecer kronik sorundur, cubuk gibi bir parca var 3-4 adet. O kopar sonra vites bosa cikar hicbir sekilde aktarim yapamazsin vitese gecmez araba.


    Benim symbolde de debriyaj sertti degistirince yumusadi kayisli.bendeki debriyaj ama hic zor gecme sorunu yasamadim kemikli ve hissiz vitesi broadwaylerdeki gibi degil.

    Hocam 1 yıl önce babamın Megane 2 aracında JH3 kodlu 5 ileri manuel sanzimanda doner bilyalarin dagilmasi sebebiyle vitesteyken ugultu ve carlama vardi. Arastira arastira İzmirde cok eski bir manuel sanzimanci buldum. Orada yasli bir ustamiz soyledi. Mekanizma ve mantik aynidir sadece dis govdesi kasaya uyum saglamasi icin degistiriliyor demisti.


    bazi yedek parca kodlari da r19 a ait sanziman grubuna birebir uyuyor. Hissiyat sebebi sanzimanin gunumuze uyarlanmis olmasindan kaynakli sanzimanin ic mekanizmasi ayni istediginiz yere sorabilirsiniz. Sizin aracinizda yuksek ihtimalle jr5 kodlu sanziman var. Renaultun yapmadigini sanayideki yillarini bu ise vermis ustamiz bazi teknik gelistirmelerle arizali olan sanzimana uyguladi. Misal renaultun benzinli grubunda devamli devir yuksekligi sikayeti vardir bunun icin jh3 ve jr5 sanzimanlarin belirli parcalarindan tek sanziman olusturuluyor. 14 disli yerine 15 disli kullanmak gibi islemler yapiliyor ve daha saglikli sonuc aliniyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    1.vites grup dişlileri zorlanmadan dolayı gitmiş olabilir, en sık görülen arıza bu

    as900de mi

    _____________________________
    Karavana bakırdandır kışla yolu çamurdandır zengini bedel öder askerimiz fakirdendir...
  • Renaultun yapmadigini sanayideki yillarini bu ise vermis ustamiz bazi teknik gelistirmelerle arizali olan sanzimana uyguladi. Misal renaultun benzinli grubunda devamli devir yuksekligi sikayeti vardir bunun icin jh3 ve jr5 sanzimanlarin belirli parcalarindan tek sanziman olusturuluyor. 14 disli yerine 15 disli kullanmak gibi islemler yapiliyor ve daha saglikli sonuc aliniyor.


    Burayı anlamadım usta tam olarak naptı ? 14 diş varsa 15. diş mi ekledi araya ?


    İyide onun için sıfırdan şanzıman üretmen lazım, senin dediğin 4 silindirli motora 5.silindiri eklemek gibi oluyor  


    https://www.ebay.co.uk/itm/2007-Renault-Clio-1-5-dCi-Diesel-78kW-106HP-6-Speed-Manual-Gearbox-TL4002/203165493606?


    Burada 2007 1.5 mazotlularda 6 ileri manuel şanzımanda varmış, reno türkiye de 5 ileri koyuyor  


    Benim arabada aşağıdaki varmış dediğin JH3 kodlu oluyor. 150 euro fiyatı yurtdışında da pahalı şanzımanlar. O megane 2 yi yapan ustaya kaç para ödediniz ? Bende de geri vitese takarken bazen cartlama oluyor, hızlı geçirdiğimden mi bilemiyorum 80 binde araba.


    https://renparts.co.uk/store/home/61-clio-i-96-98-12-8v-gearbox-jb1-138-recycled.html


    Adamlar 3 ay garanti vermişler çıkma şanzımana... bizde nah verirler garanti sandık motor alıyorsun onda da garanti yokmuş  


    @wehrmacht




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 22 Aralık 2020; 21:18:19 >
    _____________________________
    İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...




  • sat kurtul

    _____________________________
  • Yaw bu olaydan cok korkuyorum. Yeni ehliyet aldim ailemin manuel clio 4unu suruyorum. Eylulde ehliyet almama ve bi 3000 km falan araba surmeme ragmen hala vites gecislerini tam oturtamadim cok beceriksizim

    Arabanin vitesini bozucam diye korkuyorum ya yamuk yumuk vites atiyom surekli. Bagirmalar sarsmalar gecisi hissettirmeler havada uçuşuyor. Yarim debriyajda surekli kalkış falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Manuel de en fazla sekromec arızası görülüyor diye biliyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.