Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (2707. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: mathiasrex , mathiasrex Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 11 Misafir (4 Mobil) - 8 Masaüstü5 Mobil1 iOS
5 sn
64.978
Cevap
961
Favori
4.904.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
99 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 27052706270727082709
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @klima5505

    Üstat merhabalar, bir konuda görüş ve yönlendirme ihtiyacım bulunuyor, yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. 


    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]


    Ekteki gibi 32m2 bodrumda yaz ve kışın kullanabileceğimiz ısıtmada da etkili olacak duvar tipi klima ihtiyacımız için önerileriniz ne olur? 

    Tadilat işi devam ettiği için kırıp dökme imkanımız bulunuyor. Klima dışında bakır boru, hat çekerken sıcak bir yer olması sebepli ek önerileriniz varsa çok memnun olurum.


    Değerli paylaşımlarınız için teşekkürler şimdiden




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sufirizte -- 10 Mart 2023; 22:31:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @klima5505


    Merhabalar,


    Antalya’da oturuyorum. Soğutma amaçlı 45m2 alan içim klima alacağım. Soğutma alanının cephesi güney/doğu ( yazın çok güneş almıyor). İki model arasında kaldım. Önceliğim uzun ömürlü olması.


    1. Daikin Sensira 24000 btu
    2. Samsung AR24TXCAAWK/SK windfree Premium Plus


    Elektronik biraz şans işi biliyorum, alınca belki yarın bozulacak. Ama genel olarak bir uzman görüşü almak istedim. Uzun kullanım ömrü için hangisi daha mantıklı olur.



    Bunların yanı sıra viessman multi klimalar hakkında görüşünüz nedir? 6,8kw dış üniteli olanlar verimli olur mu?

    ilginize şimdiden teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enclosure -- 11 Mart 2023; 16:13:5 >
  • Hocam teşekkür ediyorum. Kaira 18000 Btu kurulumu yapıldı. Diğer klima GE Appliances GES-NJGB25 Future Serisini de Hepsiburada sitesinden 13.490 ₺ ye sipariş etmiştim onun da gelip kurulmasını bekledim yorum için hem biraz da yoğunluk vardı anca dönüyorum. Hatırlatma Kaira 18000 BTU da 15.900₺ tutmuştu.



    Montajı diğer duvara yaptırdık çünkü ben Kaira dan gelen Bakır borunun 5 metre olacağını sanıyordum arkadaşlar 4 metre geliyor. Açıklamasında da var ben dikkatimden kaçırdım siz kaçırmayın :)



    Önce Kaira geldi kurulumu yapıldı. Montajı yapan usta gerçek bir usta idi. Montaj aşamasında dört dörtlük iş yaptı. Vakum işini aşırı benimseyerek yaptı. "Benim sistemimde asla nem olmayacak" felsefesiyle çalışıyor :)

    9-10bin TL lik Testo Marka dijital manifold ile ölçüm yapıldı.



    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]


    Wifi kiti kumanda yanında bir flash bellek şeklinde geldi takıldı. Telefona kurulumu yapıldı. Arkadaşın dediği gibi çok kullanışlı ve "UZAY" dan bile klimayı yönetebiliyoruz:) Arayüz Türkçe ve çok kullanışlı.

    DAIKIN ÜRÜNÜ ALACAKLAR İÇİN

    Muhabbetimiz sırasında Montajdan kendilerine 150₺ gibi bir ücret kaldığını Daikin Genel Merkezlerine zam talebinde bulunduklarını ama aylardır hiç bir şekilde zam yapmadıklarından bahsetti. Açıkçası soğudum Daikin ürünlerinden o anda. Burada bir iki sayfa önce Yorumlarda okuduğum kadarıyla Ücretsiz Keşif bile yapmak istemiyorlar. Sonuç böyle olacağı belli. Teknik servisten de çok farklı bir şey beklememek lazım. Genel Müdürlük bile ilçe servisini 1 haftada ikna edememiş görüldüğü üzere sadece ücretsiz keşif yapmaya. Sonuç olarak yakıt masrafı, montajda kullanılan malzeme, her şeyi geçtim klima servise geliyor servis getiriyor kuruyor onu 3.kata 5.kata 150 ₺ karşılığında taşıyacak adam bile bulamazsınız. Neyse ki Kaira da sıkıntı yaşamadım. Elektronik şansı yanımda gibiydi. Ama kendi bölgemde Şahsen asla Daikin ürünü tercih etmem. Servislerin durumu böyle olduğu sürece.



    Gelelim bu cihaza..

    GE Appliances GES-NJGB25 Future Serisi



    İklimsa olarak güvendik. Ama daha ilk iklimsa telefonunu aradığım anda büyük sıkıntı olduğunu anladım. Çünkü size teknik servisin numarasını veriyorlar kendiniz arıyorsunuz kayıt yaptırıyorsunuz. Bazen bayi numarası veriyorlar onlar da biz kurulum yapmıyoruz teknik servisi arayın diyerek tekrar numara almak zorunda kalıyoruz.



    Kuruluma gelen arkadaşlar gerçekten hiç eğitim almamış gibiydi. Ezbere yapıyorlar sadece. Ne kurulum kılavuzu takıyorlar ne başka bir veri.. Uyarınca da abi sen işimize çok karışıyorsun oluyor. Çok detaya girmek istemiyorum burada. Tatlı Sert kurmayı başardılar bir şekilde. Vakum olayına gelecek olursak, manifoldun yüksek basınç kısmından ölçmeye kalktılar öyle mi oluyor o iş diyorsunuz bozuluyorum. Vakum yapıyorlar ama neden niçin yaptıklarını dahi bilmiyorlar. İşte kılavuzda yazanları söylüyoruz montajda, abi sen ona bakma biz 10 yıldır bu işi yapıyoruz.

    Hava sıcaklığı 14 derecelerde idi 3 dakika sonra Vakumu kapattı.

    Dedim süresi bitmeden çekerseniz vakumu formunuzu imzalamam ona göre tekrar açın 20 dakika Vakum olacak dedim zorla açtırdım. Çok bozuldular tabi.



    Bu kadar bilgisiz bir servisten WiFi kurmalarını bekleyebilir misiniz ? Mecburen bekledim. Abi biz bilmiyoruz onu diyerek bir yerleri aradılar onlarda bilmiyormuş. Tek bildikleri wifi kitinin takılı geldiği.. neyseki bu doğru.. wifi kiti içinde idi iş başa düştü tabi. Bunlar kurulumu öyle böyle bitirdi gitti. Wifi işi bana kaldı. Iklimsa nin YouTube kanalında açıklamış ancak tüm söylenenleri yapmama rağmen 2. Aşamada dönüp duruyor wifi kiti flash yapmaya devam etti. 2 saat uğraştım en sonunda olan oldu sıfır klima E7 HATASI verdi..

    Servis gittikten 2 saat sonra klima bozuldu bildiğiniz. Sigortasını indirip kaldırınca bir müddet çalışıyor 3 - 4 dakika sonra yine E7 hatası veriyor


    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]

    3 4 gün şehir dışına çıkmam gerektiği için öylece kaldı. Sonra geldim tekrar denedim. Wifi kurmayı. Ve en sonunda başardım.

    Bu uygulamayı yüklüyoruz tamamen İngilizce veya İtalyanca dil desteği var. Türkçe yok.


    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]


    Örneğin şu an şehir dışındayım. Ancak klimayı buradan yani yaklaşık 450 km öteden çalıştırabiliyorum. E7 Hatası verdiği için kapatamıyorum o ayrı. Turn ON seçeneği ile açıp modlarını değiştirebiliyoruz.


    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]


    Sorunumuz bu General Electric E7 hatası nedir diye bakıyoruz daha 2 saatlik klimada bu hata normal mi ? Google bize dış ünite batarya sıcaklık sensörü kontak yapmış gibi bir açıklama ile geliyor. Servis diye aradığım bayi sensör termistör değişebilir dedi ama nedir ne değildir bilmiyorum. Başına gelen varsa umarım bizi de aydınlatır. Bazı yerlerde kart hafızası silinmiş diye açıklama gelmiş Marka dan markaya da değişebilir. En iyisi uzman bilirkişi 
    @klima5505 den görüş almak :)


    Bu kısmı iklimsadan ürün alacaklar olarak vurgulamak istemiyorum. Münferit bir servisin bilgisizliğini diğer servislere mal etmek istemediğim için.

    Ve ne yazıktır ki bu E7 hatasına da bu kişiler gelecek..



    Şimdilik gelişmeler bunlar.

    Cevaplar için şimdiden çok teşekkür ediyorum herkese sağlıklı huzurlu mutlu günler diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • KoRsY K kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Öncelikle hayırlı uğurlu olsun ve olumsuz kısımları için geçmiş olsun diyorum. Daikin servisinin tutumu çok güzel,vakuma verdiği önem takdire şayan. Ellerine sağlık diyorum.


    Servislere karşı tutumu ve ticari bağları konusunda ne yazık ki sınıfta kalmış durumda.


    Servis hakkını alamıyor diye farklı yollara başvurmuş ama Genel Merkez de "sen nasıl ücretsiz sunduğumuz bir hizmet için ücret talep edersin?" diyememiş. Yetmemiş gibi müşteriye beklemelerini söylemişler. Müşteri mecbur mu senin iç tüzüğündeki tutarsızlığı beklemeye ? Gider başka marka alır. Sanki müşteriye benden ürün alacaksın diye senet imzalatmışlar gibi bir tutum sergilemişler. Böyle kurumsallık olmaz. Güzelim marka işte böyle birilerinin elinde pişman oluyor. Hakkını alamayan yetkili servisler de sözleşmeleri bitince yetkilerini iade edince belki akılları başlarına gelir ama iş işten geçmiş olur. Velhasıl o olayda Genel Merkez de hatalı,ek gelir için farklı yollar arayan servis de hatalı ama çaresizce yapılan bir hata. Genel merkezin kendi belirlediği,ücretsiz yapılacak dediği bir işleme karşılık müşteriyi bekletmesi tam bir facia. Gerekirse Genel Müdürlük o müşterinin hizmet bedelini servise ödeyecekti ama bu durumu müşteriye yansıtmadan kendi içinde çözecekti. Kurumsallık budur. Seminerler reklamlar kampanyalar düzenlemek marka adına iyi işler yapmak demektir. Ama sen başarını diri tutmaya çalışırken böyle bir soruna çözüm bulamayıp 1 hafta insanları bekletiyorsan bu markayı hakkıyla ülkemde temsil ediyorum diyemezsin. Bir değil iki değil. Hal böyle olunca markanın ulusal temsilcilerine kızmamak,soğumamak mümkün değil. Daikin Global'in konudan haberi var mı belli değil. Var olup tedbir alınmıyorsa durum daha da kötü.


    Öncelikle güzel görüşünüz için teşekkür ederim :) GE cihazlarda E7 hatası haberleşme hatasına işaret etmektedir. Dış üniteden iç üniteye çekilen enerji ve sinyal hatlarını taşıyan kablonun sinyalizasyon kısmında bir sorun,kopukluk olması halinde cihaz E7 hatası verecektir. Çünkü bu sinyal hattı iç üniteden dış üniteye set edilen sıcaklık değeri,ortam sıcaklığı ve serpantin sıcaklığı bilgilerini iletir. Kompresör ve dış ünite fanı gibi ekipmanlar da bu bilgiler ışığında bir çalışma temposu belirler (daha doğrusu bu parçaları besleyen kart buna karar verir).


    İç ve dış ünite arasındaki haberleşme kablosu kontrol edilmeli,bağlanmamış kablo vs. var mı diye bakılmalıdır. Sıfır klimada bu hatayı görmek tuhaf gelebilir,gayet doğal ancak bu üretim hatası haricinde cihazdan değil,kurulumdan kaynaklı bir hatadır. Kabloların kontrol edilmesi gerekli olacaktır. Fiziksel bir sorun görünmüyorsa kabloda bir kopukluk,üretim hatası söz konusu olabilir. Bu da avometre (multimetre,elektriksel ölçü aleti) nin süreklilik test modu kullanılarak tespit edilebilir. Yani bu aşamada iç üniteden dış üniteye giden haberleşme kablosunun kontrol edilmesi gerekli olacaktır.


    Sorunun bir an önce asgari zahmetle çözülmesini temenni ediyorum. Maalesef servislerin hataları münferit olaylara yol açabiliyor. Önceki mesajlarımda dediğim gibi cihazlar birebir aynı parçalarla aynı banttan çıktığı için iyi veya kötü şeklinde yaptığım yorumlar hepsi için geçerli olabiliyor. Yani GE Future serisi iyidir veya kötüdür dediğim zaman bu fabrikadan çıkan onuncu GE Future cihaz için de geçerli olabiliyor elli bininci cihaz için de geçerli olabiliyor. Çünkü aynı ürün. Ama servis kısmında ne yazık ki durumları genel olarak bir liyakatsizlik olmadıkça kestirmek mümkün olmuyor. A şehrinin X ilçesinde aynı markanın servisi ustanın ustasıdır,resmen sanatını icra eder. Ama B şehrinin Y ilçesinde aynı markanın servisi iş bilmezin tekidir. İşte maalesef bunun ayrımını etkili bir şekilde yapmak mümkün olmuyor çünkü tamamen işlemi yapan personelin özverisi ve bilgisine bağlı olarak değişen bir yapıya sahip. Yaşadığınız olumsuz gelişme için gerçekten üzgünüm. Ama vakum konusundaki net tavrınız çok iyi olmuş. Onlara kalsa 3 dakikayı da çok görürlerdi zannımca.


    Saygılarımla...





  • Enclosure kullanıcısına yanıt

    Merhabalar.


    Öncelikle yapacağım yorumu Daikin Türkiye'ye kızdığım için değil,tamamen kıyaslayarak objektif olarak yaptığımı belirtmek isterim (önceki mesajlarıma istinaden açıklama gereği duyuyorum).



    İkisi arasında benim tavsiyem Samsung olurdu.


    Daikin'in adı var. Daikin sonuçta ama model de en alt modeli. Burada marka algısı devreye giriyor. Yani o cihazı pahalı yapan "Daikin" olması.


    Samsung ise eskisi gibi kötü değil. Vakti zamanında Samsung'tan uzak durulmasını şiddetle tavsiye ediyordum. Samsung dersini aldı ve durumları düzeltti. Üstelik onun sorunu Global çapta idi. Maliyetten kısmak için kaliteyi düşürdü de düşürdü zemine indirdi. Ama şikayetler had safhaya çıkınca kâr hırsını biraz dizginledi ve şimdi daha iyi ürünler üretiyor.


    Özellik bakımından da Samsung daha zengin durumda. Ama "TX"CAAWK kodlu olan cihazlar 2020 yılının üretimi.


    Onun yerine 2022 üretimi olan AR24BXCAAWK/SK modelini tavsiye ederim. Cihazlar aynı ama biri 2020 yılında üretildi,diğeri 2022.


    Bu nedenle "BX" kodlu olanı tercih etmeniz daha iyi olur.


    Soğutma için Viessmann cihazlar da tercih edilebilir. Multi olanları Gree üretimidir. Ama multi cihazlara birden fazla iç ünite bağlanması gerekmektedir. Tek iç ünite bağlantısında haberleşme hattında birden fazla iç ünite görmeyince cihaz hata verip çalışmamaktadır. Bu nedenle eğer kesin olarak birden fazla klima alacaksanız tercih edebilirsiniz. Ama 6,8kW dış ünite tercih ederseniz bu durumda diğer iç ünitenin kapasitesine göre değişmekle beraber iki iç ünitenin eş zamanlı çalışması özellikle salondaki cihazın soğutmasını zayıflatabilir(arıza değildir,dış ünitenin gücünü geçen bir soğutma yapılamayacağı için bu şekilde olur). Bu da tüketimi artıracaktır. Tek iç ünite bağlanacaksa monosplit cihazlar daha uygun,daha verimli ve ünite sayısı bakımından daha garantili olacaktır.


    Saygılarımla...





  • Sufirizte S kullanıcısına yanıt

    Merhabalar hocam.


    Max. bütçeniz nedir ? Ona göre daha tutarlı tavsiyeler verebilirim.


    Hazır tadilat mümkünken bence sıva altı tesisat yaptırmanız daha iyi olur. Böylelikle cihaz duvarda tablo gibi durur. Ama böyle bir işlem yapılacaksa ve servise yaptıracaksanız montajdan önce borulama için gelmeleri daha iyi olur. Tadilat tamamen bitince iç ve dış ünitenin takılması daha iyi olur. Çünkü alçı sıva boya vs. derken iç ünitede çizik,boya vs oluşması hoş olmaz.


    İlginiz ve güveniniz için ben teşekkür ederim,


    Saygılarımla...

  • rambo145 kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Vakum işlemi şarttır ve yapılmaması cihazın performansını düşürür. Havanın nem oranına bağlı olarak da cihaza verebileceği zarar değişecektir. Çünkü kompresör yağı nemden zarar görür. Ayrıca çok çok nemli bir hava söz konusu olup sistemde kaldı ise bu da soğutma ve ısıtmanın engellenmesine yol açabilir. Çünkü sistemde dolaşan nem yoğuşup kılcal borunun içinde donarsa soğutucu akışkan geçişini bloke eder.


    Vakum işleminin sonradan yapılması maalesef mümkün değildir. Bu aşamada dış ünitenin değişimini talep etmenizi tavsiye ederim. Soğutucu akışkan boşaltılıp vakum yapıldıktan sonra tekrar soğutucu akışkan şarjı yapılabilir ama niye servisi işgüzarlığı yüzünden sıfır cihazınızın gazıyla oynansın? Bu nedenle dış ünite değişimi tek çözümdür ve bu konuyla alakalı olarak sikayetvar.com sitesinde de şikayetinizi belirtmenizi tavsiye ederim. Oradaki şikayetlere ama isteyerek ama gönülsüz olarak daha çözüm odaklı davranıyorlar. Hiçbiri sonuç vermezse tüketici hakem heyetine başvurarak değişim talebinde bulunabilirsiniz. Bu aşamada dış ünite değişimi tek çözümdür. Bu şekilde de çalışır ama usulünce yapılmamış bir işlem söz konusudur.


    Cihazı max. ayarda çalıştırıp deneyebilir misiniz? Kompresör devreye girdiyse dış ünite fanı da devreye girmelidir.


    Saygılarımla...





  • Cordarone kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Çok geçmiş olsun. Daikin Türkiye mağduriyetleri büyük bir hızla artmaya başladı. Böyle bir markanın ulusal olarak böyle rezil edilmesine tam bir rezalet.


    Saygılarımla...

  • cogman kullanıcısına yanıt

    Merhabalar.


    Muhtemelen stoklarında kalan son ürünü siz almışsınızdır,o da stoktan düşünce tedarik edilemiyor yazısı çıkmıştır.


    Eğer diğer alanlara etki etmesini istiyorsanız salon girişinin karşısı daha uygun olacaktır. Diğer türlü odak noktası salon,diğer alanlar pek önemli değil derseniz alternatif bölgeyi tercih etmeniz uygun olur. Mekânı ortalama imkânınız varsa televizyonun üstüne ortalayacak şekilde de montaj yapılabilir ama kablo kanalı vb. uygulama yapılırsa mekânın dekorasyonuna olumsuz bir etki yapılmamış olur. Diğer türlü yukarıda bahsettiğim şekilde tercihte bulunmanız daha uygun olacaktır. Klimayı mümkün mertebe kapatmadan çalıştırırsanız diğer alanlarda da zamanla etkisini görebilirsiniz. Ama bu süreci kısaltmak isterseniz salon girişinin karşısına takılması uygun olacaktır.


    Saygılarımla...

  • Qonrul kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam.


    Daikin'de keşif hizmeti ücretsizdir. Bunu tüm reklamlarında da övünerek belirtmektedir. Yetkili servisler hak ettiği ücreti alamadığı zaman böyle ek gelir kapısı oluşturmaya çalışıyor.


    Daikin çok iyi bir marka ve sektörde birçok yeniliğe ve buluşa sahip durumda. Ama gel gelelim Daikin Türkiye,yani Türkiye'deki genel merkezden tutun bölgesel iştiraklerine kadar ne yazık ki markayı rezil edecek kadar başarısız koordinasyona sahipler. Ücretsiz diye reklamını yaptıkları keşif hizmetinden ücret almak isteyen servise söz geçiremeyip "onlar böyle istiyor,şöyle istiyor" bahanesini müşteriye yansıtacak kadar kurumsallıktan uzaklaşmış durumdalar.


    "Ehlinde denk gelmeyen her şey ziyan olur" demişler.


    Yapılan açıklama da bir komedi filminden alınan kesit kadar komik. Neymiş efendim ; müşteri servis ve genel merkezin çekişmesi bitene kadar bekleyecekmiş. Müşteri sana mecburmuş gibi utanmadan "bizi bekleyeceksin" dersen işte böyle müşteriyi kaybedersin.


    Bunları söylerken Kaira veya Airfel'i de ben tavsiye ettim. Bu yaşadığınız gelişmede kendi payımı sümen altı edemem. Cihaz gerçekten fiyatına göre iyi. Isıtma ve soğutmayı yerine getirebilecek çuvallamayacak iki ürün. O nedenle çokça tavsiye ediyorum ve iki ürüne güveniyorum. Daikin'de ise yine markaya yakışmayan satış sonrası hizmetler ve buna bağlı sorunlar yaşanıyordu ancak bunlar azınlık durumundaydı. Şikayetvar gibi siteler örnek gösterilebilir ama her markada çokça şikayet var. Memnun kalanların çoğu da klima arayışı defterini kapatınca memnuniyetini dile getirmeyebiliyor. Yani şikayetlere paralel olarak memnuniyetler de söz konusu. Bu dengeyi aşağı yukarı tutturarak tavsiyeler vermekteyim. Ancak servis kısmı ürün gibi olmuyor. Yani ürün aynı banttan çıkar ve iyiyse istisnalar hariç ürünün hepsi iyidir,kötüyse hepsi kötüdür. Ama servis dediğimiz yapıyı oluşturan elemanlar hepsi birbirinden farklı insan olduğu için iyi servis denk gelir,kötü servis denk gelir gibi net konuşmamız mümkün olmuyor.


    Ama Daikin'in bu profesyonellikten uzak tutumunun gün be gün artması şahsen benim de huzurumu bozmuş durumda. Yapılan uyarılar,durum bildirimleri onlar tarafından belli ki kulak arkası edilmiş. İnce eleyip sık dokumadan servis ağımı artırayım derken önüne gelene lisans verip yetkili servis yapmaya başlayınca bu hale geldi.


    Piyadadaki rekabetin tüm mertebelerine ortak olmak için yan markalar üretip bir de buna yetişmek için servis ağını önüne geleni bünyesine dahil ederek genişletirse olacağı bu. Düne kadar ayakta durup depremde yerle bir olan binalar gibi şimdilik durumu idare ediyormuş gibi görünseler de bu mantıkla bu zihniyetle müşteri ve itibar bakımından en azından ulusal olarak büyük itibar kaybı yaşamaları kaçınılmaz görünüyor.


    Size yaşattıkları sıkıntı adına markayı tavsiye eden olarak özür diliyorum. Görünen o ki bazı markalarda yaptığım gibi cihazı beğensem de sırf hizmet kalitesi(zliği) yüzünden Kaira'yı tavsiye etme noktasında biraz daha tereddütlü davranacağım.


    Sizin borudan yana şansınız var. Arçelik alüminyum boru kullanıyor ama sizin hazırda tesisatınız olduğu için hem ek ücret ile bakır tesisat yaptırmanız gerekmedi hem de alüminyum boruya gerek kalmadı. Bahsettiğim gibi boru 1/2 imiş. 1/4 1/2 tesisata birebir olarak 18000 Btu klima montajınız mümkün olmuş.


    24000 tercih etseydiniz Arçelik için boru çapı 1/4 - 5/8 yapılacaktı,boru çapının gereğinden küçük olması pek sağlıklı olmazdı.


    Arçelik'in soğutmada memnun edeceğini düşünüyorum. Vakum işlemi de mutlaka atlanmadan yapılmalıdır. Gelişmeleri bildirirseniz çok memnun olurum.


    Umarım dediğiniz gibi olur. Siz itiraz ettiğiniz için ücretsiz keşif yapmayı teklif etmiş de olabilirler. Başka müşteriye yine aynı yöntemi denemeyecekleri meçhul :)


    Saygılarımla...





  • Herkese Merhaba.


    Klima kullanıcı adayı olan forumdaşlarımızı ilgilendiren vakum işlemi yapılması zorunlu ve oldukça önemli bir işlemdir.


    Normalde montaj prosedürüne göre yapılması zorunlu olan ancak servis elemanlarının keyfi uygulaması sonucu yapılmayan "vakum işlemi" her klima satın alan ve montajını bekleyen klima kullanıcısı olmak üzere olan forumdaşlarımızı ve bireyleri ilgilendirmektedir.


    Vakum işlemi nedir,nasıl yapılır vb. sorulara cevap içeren konuyu aşağıdaki yazıya tıklayarak okumanızı tavsiye ve rica ediyorum.


    Vakum Konusunu Okumak için Tıklayınız


    Ayrıyetten klimalarımızı sağlıklı kullanabilmek adına bakımlarını düzenli olarak yaptırmalıyız. Bakım hizmeti alacağımız firmayı seçerken dikkatli olmalı ve dolandırıcılığa karşı tedbirli davranmalıyız. Söz konusu risklere dair açıklamayı ve bilgilendirmeyi okumanızı tavsiye ve rica ediyorum.


    Bakım İşlemine Dair Bilgilendirmeyi Okumak için Tıklayınız


    Saygılarımla...





  • @klima5505
    Hocam merhaba, o klima senin bu klima benim, şunu aldım tedarik edilemedi, bunu aldım bölgeye teslimatı yok, kartı başkasına verdik limit kalmadı derken bugün itibariyle E.C.A Niobe Blue 12.000 btu aldım. Önceki seri Niobe ile aralarında fark var anladığım kadarıyla. Sizce önceki seri mi yoksa blue serisi mi, ecotech ile aralarında segment veya kalite farkı var mı, bir de çift sıra kondenserli mi? Gerçi aldım gitti ama aması var işte... Saygılarımla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • @klima5505


    Hocam son bir konu daha danışmak isterim.


    1. iki üniteli veissman önerilmisiniz.
    2. Samsun freewind Premium Plus mı yoksa Bosch 3000i mi (24000 btu)


    Tekrar teşekkürler. Samimi ve dürüst yaklaşımınız için.

  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    estağfurullah hocam sizin özür dilemenizi gerektirecek bir durum katiyen yok mahcup ediyorsunuz. aksine biz ne kadar teşekkür etsek azdır sizin emeğiniz, ilgi ve alakanız karşısında.


    sizin de dediğiniz gibi, ben bulunduğum bölgede böyle bir sorun yaşadım. başka yerde tam tersi çok iyi hizmet veren servisleri vardır illaki daikinin. hatta tavsiyelerinizin çoğunda servis ağı/hizmeti seçeneğini de ekleyerek öneride bulunuyorsunuz. o yüzden sizlik bir durum yok.


    arçelik keşif ekibine vakum işlemini sorduğumda, tabiki yapıyoruz demişti. vakum işleminden yana da sıkıntı olmayacak gibi duruyor.


    saygılar hürmetler bizden hocam. çok teşekkür ediyorum vaktinizi ayırıp ilgilendiğiniz için. iyi akşamlar dilerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Resimde ekledim
    Dış uniteyi bu odanın camının altına düşündüm ama orada dekor varmış ya takarlarmi bilmiyorum sağına soluna montaj yaparlar mı onuda bilmiyorum
    Klima yazdığım yer ise tam kapının karşındaki alan oluyor
    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cogman -- 12 Mart 2023; 1:49:22 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Merhaba üstat,

    30 bin tl civarı düşünüyorum. alanda daha iyi ısıtma ve soğutma yapsın diye m2 hesabına göre çıkan btu değeri yerine 24000btu gibi sıcak bir yer diye yönelmek mantıklımıdır bir de .

    Dediğiniz gibi sduvara borulama hazır şu anda , yaptırdım önerinizdeki gibi :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar, Samsung Wind Free Premium Plus AR18BX modeli önerilmiş fakat stokta yok gibi. onun yerine WindFree™ Premium Black AR18CX modelini tavsiye eder misiniz? Ne gibi farkları var artı eksi olarak teşekkür ederim @klima5505




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dgn61 -- 12 Mart 2023; 22:7:11 >
  • arkadaşlar bir şey soracağım

    dış ünitenin temizlik yapılması yıkanması şart mıdır?

    öyle ise mecburen balkonun içinde montaj yaptıracağım, bina dışına olursa erişimi zor çünkü

  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Montajın ertesi günü yani Cumartesi günü Daikin'i aradım nasıl vakum yapmadılar zorunlu dedi sonra servis geldi vakum yaptı fakat dediğiniz gibi artık o klima çalıştı ve gazla karıştı ne varsa artık. Şimdi Şikayet var'a yazdım dış ünite değişim talebi için. Klima montajından da memnundum neden vakumlamadılar ki elektriği de kendileri çekmişti halbuki uğraşmiyim diye yasakmış herhalde normalde. Şimdi servisin olumlu yönleri gitti sıfırlandı yani.

  • jaws78 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Klimanız hayırlı olsun. Montaj yapılmadı ise ve konu hakkında bilginiz yok ise lütfen vakum işlemi ile bilgilendirmeyi okuyunuz. Vakum işlemi ile ilgili aklınıza takılan konuları vakum konusunun altından sorabilirsiniz. Bu tüm forumdaşlarımız için de geçerlidir.


    Niobe Blue serisinden memnun kalacağınızı düşünmekteyim. Haier üretimi Hitachi (Highly) kompresörlü bir cihazdır. Blue serisi eski Niobe'den daha iyidir. Hem daha güncel hem daha zengin özelliğe sahip durumda. Ecotech performans bakımından bir miktar daha yüksekte. Ama Niobe kötü demek değil,gayet de tercih edilebilir bir cihaz. Tek sıra kondanser bulundurmaktadır.


    Memnun kalacağınızı düşünmekteyim. Ecotech ile Niobe Blue arasında çok dikkat çekici bir fark yok.


    Saygılarımla...

  • 
Sayfa: önceki 27052706270727082709
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.