Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: yürüyenmasa , memker Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 6 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil1 iOS
5 sn
51.546
Cevap
486
Favori
3.928.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 7217
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5890
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 52 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4279
  • Favoriye Eklediklerim 590
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • klima5505 (5890 mesaj) kocausta* (3114 mesaj) 9köy (1956 mesaj) mbirol (1392 mesaj) kemal1414 (1249 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (20291 mesaj) Mobil (6954 mesaj) Tablet (1017 mesaj) Mini (524 mesaj) Uygulama (1302 mesaj) (320 mesaj) (682 mesaj)
  • @
38 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
82. Sırada  bugün en iyi #5
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar termometreye baktım şu an oda sıcaklığı 29 derece. Klima almaya karar verdim. Alırken iyi birşey alayım uzun ömürlü, performanslı ve yaktığı elektrikte tutumlu olsun diye düşünüyorum.

    Tavsiye edebileceğiniz markalar nelerdir?

    Klima alırken nelere dikkat edilmelidir?

    Teşekkürler.
     
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Çöp demeyelim de, zira biliyorsunuz her üretim bir istihdamdır ve o ürünlerin de kullanıcısı var forumumuzda, kendilerine saygısızlık oluyor bu şekilde yanlış anlamayınız.

    Gariban vatandaş 5 inci sınıf da olsa 10 uncu sınıf da olsa bir mal alıyor, gücü ona yetmiş, bizim bu şekilde nitelendirmemiz hoş olmuyor malum.

    Alm de kaçıncı kalite kullanıp bakırda kaçıncı kalite veya hangi kesit kullandıklarını bilmiyoruz aslında en büyük handikap bu.

    Sahada sadece isim dönüyor ama detay yok, insanlar da haklı kardeşim ben bir araba almaya kalkınca arabayı inceliyorum kalkıp da radyatörünü kimin imal edip imalatta hangi madeni kullanıp o madenin cevherinin hangi topraklardan çıktığını araştırmıyorum ki.

    Ben zaten hangi marka olursa olsun firmaların hiç birisine bu anlamda güvenmediğim için hep kendimi garantiye almaya çalışıyorum. Uzun garanti, Ev/İş yri sigortası, UPS güç kaynağı. Gerisi artık Allah'ın takdiri
    quote:

    Orijinalden alıntı: MeTeN

    sharp kullanıyorum
    tavsiye ederim
    (biraz tuzlu yalnız)

    Alıntıları Göster
    beyler klimada kral marka general(alarko),mitsubishi,daecon (doğru yazmamış olabilirim.)

    bu üç markanın hepside en pahalı klimalardan ve hepside kendi aralarında 1. dir.

    eğer para var kaliteli olsun diyorsan bunlardan şaşmayacaksın.

    örneğin daecon -40 dercede dahi çalışabiliyor ama örneğin gidip beko yok arçelik falan alırsanız -2 den sonra çalışmıyor çünkü dışaraki motor donuyor.

    onun için bu üçü en kalite marka.

    ama öyle çok para olmasın küçük bişey olsun diyosanda cartel veya regal alabilirsin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    beyler klimada kral marka general(alarko),mitsubishi,daecon (doğru yazmamış olabilirim.)

    bu üç markanın hepside en pahalı klimalardan ve hepside kendi aralarında 1. dir.

    eğer para var kaliteli olsun diyorsan bunlardan şaşmayacaksın.

    örneğin daecon -40 dercede dahi çalışabiliyor ama örneğin gidip beko yok arçelik falan alırsanız -2 den sonra çalışmıyor çünkü dışaraki motor donuyor.

    onun için bu üçü en kalite marka.

    ama öyle çok para olmasın küçük bişey olsun diyosanda cartel veya regal alabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Bak dostum beni iyi dinle. Almışken iyi birşey al. Ben aldım geçen senelerde ve araştırdım.On tane klima markası var. fuji elektirk-fujitsu-general,( bu üçü aynı fabrikanın) Mitusbishı,daikın,toshıba,sharp,alarko(carrier),panasonic,hitachi
    eger bunlardan alırsan yaz-kış problemin olmaz. Diğerlerine gelince AZ PARA=AZ HİZMET .Yazın problem değil ama kışın ısıtmıyorlar. arızaları cabası. Zaten gir şikatvar sitesine anlarsın. Evet bunlar biraz pahalı ama geçen seneler nazaran fiaytlar iyi. Al bitane bunlardan bak keyfine. Sonradan ucuz alıp kafayı yeme. Parayı sokaktan bulmuyoruz.
    Ben Fujı elektirik almıştım arkadaşım vardıda. Ama dediğim gibi bu on markanın kalitesi aynı sadece fabrikaraları ve servisleri farklı. benden sana tavsiye...........
    quote:

    Orijinalden alıntı: _uMaY_

    Siemens kullanıyorum ancak sanırım Türkiye'de satılmıyor...

    Ben Arçeliğin'de ''A'' serisi bir klima ürettiğini duymuştum, sanırım o klima Türkiye'de satılıyordur nede olsa türk firması... Onu alman en akıllıcasıdır, ''A'' serisi alırsan tasarruflu olduğu için yaklaşık 1 yıl içinde fiyatını kurtarmış olursun günlük 5 saatlik bir kullanımla... Bu ''A'' serileri neredeyse ısıtma makineleri kadar verimli çalışıyor... Termodinamiksel olarak verim çok daha fazla, yani tersinirliğe daha yakın da diyebiliriz...


    Alıntıları Göster
    Arçelik al benc4e.herzaman derim Arçelik Arçeliktir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: winchester......

    arçelik derim ben hem 5 yıl garantisi var

    Alıntıları Göster
    ben baymak ın getirdiği ingiliz menşeli baxi kullanıyorum 24.000 btu bu sene 2.senesi hem ucuz hem güzel.Zaten bu klimaların parçaları hep aynı yerlerde yapılıyor.Diğerleri ile fiatta yarı yarıya fark var
    MİTSUBİSHİ ELECTRİC FİYAT TUTARSIZLIĞI , ALACAK OLAN ARKADAŞLAR DİKKAT ETSİN KAZIKLANMAYIN.

    Merhaba arkadaşlar

    Mitsubishi Electric bazı modeller hakkında fiyat bilgisi paylaşacağım , farklı bayilerden farklı kişilerin satın aldığı fiyatlardır daha fazlasını ödemeyin diye paylaşıyorum

    MSZ-SF35 Deluxe Power Liste fiyatı 5.750 TL , Kampanya fiyatı 4.100 TL, satın alınan fiyat 3.500 TL

    MSZ-SF42 Deluxe Power Liste fiyatı 6.175 TL, Kampanya fiyatı 4.800 TL , satın alınan fiyat 4.200 TL

    MSZ-GF60 Deluxe Power Liste fiyatı 9.355 TL , Kampanya fiyatı 6.700 TL , satın alınan fiyat 6.000 TL

    MSZ-HJ50 Comfort inverter Liste fiyatı 6.230 TL , Kampanya fiyatı 4.940 TL , satın alınan fiyat 4.000 TL

    Görüldüğü üzere Mitsubishi Electric fiyat listeleri tamamen şişirmedir , indirim oranları %40'lara varıyor. Bu tamamen tüketicide yüksek fiyat yüksek kalite algısı yaratıp , daha sonra hooop %40 indirim al sana yüksek kalite ucuz fiyat diye oluşturulan satış taktiğidir ve tüketicide yüksek kaliteyi ucuza aldığını sanıyor halbuki bu klimaların ederi budur zaten daha fazlası değildir ve unutmayın ki bayi bu fiyatlar üzerinden yine de para kazanıyor yani kimseye özel kıyak yapmış olmuyorlar .

    Özellikle Mitsubishi Electric klima alacak olan arkadaşlar için umarım yardımcı olur , bayilerden ısrarla indirim isteyin emin olun kampanyasız dönemde bile bu fiyatları alabilirsiniz . Şimdi marka fanboyları gelipte bu fiyatları hangi bayiler veriyormuş falan diye sormasın , isteyen kendi araştırıp çok rahat öğrenebilir ve bayilerden fiyat alabilir bu modellerde ki fiyatlara bildiğim için yazdım , diğer modellerde de aynı durum söz konusudur ama tam rakam bilemediğim için yazmadım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: sakkin

    Bak dostum beni iyi dinle. Almışken iyi birşey al. Ben aldım geçen senelerde ve araştırdım.On tane klima markası var. fuji elektirk-fujitsu-general,( bu üçü aynı fabrikanın) Mitusbishı,daikın,toshıba,sharp,alarko(carrier),panasonic,hitachi
    eger bunlardan alırsan yaz-kış problemin olmaz. Diğerlerine gelince AZ PARA=AZ HİZMET .Yazın problem değil ama kışın ısıtmıyorlar. arızaları cabası. Zaten gir şikatvar sitesine anlarsın. Evet bunlar biraz pahalı ama geçen seneler nazaran fiaytlar iyi. Al bitane bunlardan bak keyfine. Sonradan ucuz alıp kafayı yeme. Parayı sokaktan bulmuyoruz.
    Ben Fujı elektirik almıştım arkadaşım vardıda. Ama dediğim gibi bu on markanın kalitesi aynı sadece fabrikaraları ve servisleri farklı. benden sana tavsiye...........

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sakkin

    bu arada bio, bakterimiş geç bunları.filtre aynı filitre. klima hiç c vitamini verir. portakalmı bu???


    Heh aferin. Bu fikre nasil kapiliyorsunuz anlamiyorum dogrusu.

    Bio filtre yok bakteride yok bosverin amaaaan, klimada yok zaten, kar mi bu sogukluk versin.

    Soyle bir arattirsaniz googledan neler bulursunuz o olmayan bio filtre denen aksamda kullanilan maddeyle ilgili.

    Diyorum ki hatta havadaki kokuyu bile giderebilirsiniz. Dusundum de yok ya, parfum mu bu
    Herkese merhabalar. 1 ay forumdan uzak kalacağımı belirtmiştim. Kontrolüm dışında ne yazık ki 1 aydan fazla bir süre ayrı kalmış bulundum. Ara verdiğim süreden önceki performansın aynısı,hatta daha iyisu ile elimden geldiğince siz forumdaşlarıma yardımcı olmaya devam edeceğim. Ummadık bir aksilik olmadığı sürece tekrar sizlerle beraberim. Bundan mutluluk duymaktayım. Ola ki yine forumdan uzak kalmam icap ederse mutlaka ve mutlaka imkanlarım ve isteklerim ötesinde bir sebepten kaynaklandığını bilmenizi sizlerden rica ediyorum.

    Saygılarımla...
  • hocam tamam marka önemli de nereye göre düşünüyosun? onu yazarsan yardımcı olabiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nJOY -- 2 Temmuz 2005, 19:05:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nJOY

    hocam tamam marka önemli de nereye göre düşünüyosun? onu yazarsan yardımcı olabiliriz
    Alarko Carrier
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.
    Panasonic kullanıyorum.
    Çok memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfer

    Panasonic kullanıyorum.
    Çok memnunum.

    Alıntıları Göster
    Siemens kullanıyorum ancak sanırım Türkiye'de satılmıyor...

    Ben Arçeliğin'de ''A'' serisi bir klima ürettiğini duymuştum, sanırım o klima Türkiye'de satılıyordur nede olsa türk firması... Onu alman en akıllıcasıdır, ''A'' serisi alırsan tasarruflu olduğu için yaklaşık 1 yıl içinde fiyatını kurtarmış olursun günlük 5 saatlik bir kullanımla... Bu ''A'' serileri neredeyse ısıtma makineleri kadar verimli çalışıyor... Termodinamiksel olarak verim çok daha fazla, yani tersinirliğe daha yakın da diyebiliriz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _uMaY_

    Siemens kullanıyorum ancak sanırım Türkiye'de satılmıyor...

    Ben Arçeliğin'de ''A'' serisi bir klima ürettiğini duymuştum, sanırım o klima Türkiye'de satılıyordur nede olsa türk firması... Onu alman en akıllıcasıdır, ''A'' serisi alırsan tasarruflu olduğu için yaklaşık 1 yıl içinde fiyatını kurtarmış olursun günlük 5 saatlik bir kullanımla... Bu ''A'' serileri neredeyse ısıtma makineleri kadar verimli çalışıyor... Termodinamiksel olarak verim çok daha fazla, yani tersinirliğe daha yakın da diyebiliriz...


    Alıntıları Göster
    Arçelik al benc4e.herzaman derim Arçelik Arçeliktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    Arçelik al benc4e.herzaman derim Arçelik Arçeliktir.

    Alıntıları Göster
    antibionik mi ne var öyle bir klima almanı tavsiye ederim. diğer klimalar odadaki havayı aynen geri verirken bu klimalar içindeki bakterileri vsleri yok ediyor. daha sağlıklı yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batis

    antibionik mi ne var öyle bir klima almanı tavsiye ederim. diğer klimalar odadaki havayı aynen geri verirken bu klimalar içindeki bakterileri vsleri yok ediyor. daha sağlıklı yani.

    Alıntıları Göster
    arçelik derim ben hem 5 yıl garantisi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winchester......

    arçelik derim ben hem 5 yıl garantisi var

    Alıntıları Göster
    ben baymak ın getirdiği ingiliz menşeli baxi kullanıyorum 24.000 btu bu sene 2.senesi hem ucuz hem güzel.Zaten bu klimaların parçaları hep aynı yerlerde yapılıyor.Diğerleri ile fiatta yarı yarıya fark var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bora arpınar

    ben baymak ın getirdiği ingiliz menşeli baxi kullanıyorum 24.000 btu bu sene 2.senesi hem ucuz hem güzel.Zaten bu klimaların parçaları hep aynı yerlerde yapılıyor.Diğerleri ile fiatta yarı yarıya fark var

    Alıntıları Göster
    sharp kullanıyorum
    tavsiye ederim
    (biraz tuzlu yalnız)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeTeN

    sharp kullanıyorum
    tavsiye ederim
    (biraz tuzlu yalnız)

    Alıntıları Göster
    beyler klimada kral marka general(alarko),mitsubishi,daecon (doğru yazmamış olabilirim.)

    bu üç markanın hepside en pahalı klimalardan ve hepside kendi aralarında 1. dir.

    eğer para var kaliteli olsun diyorsan bunlardan şaşmayacaksın.

    örneğin daecon -40 dercede dahi çalışabiliyor ama örneğin gidip beko yok arçelik falan alırsanız -2 den sonra çalışmıyor çünkü dışaraki motor donuyor.

    onun için bu üçü en kalite marka.

    ama öyle çok para olmasın küçük bişey olsun diyosanda cartel veya regal alabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    beyler klimada kral marka general(alarko),mitsubishi,daecon (doğru yazmamış olabilirim.)

    bu üç markanın hepside en pahalı klimalardan ve hepside kendi aralarında 1. dir.

    eğer para var kaliteli olsun diyorsan bunlardan şaşmayacaksın.

    örneğin daecon -40 dercede dahi çalışabiliyor ama örneğin gidip beko yok arçelik falan alırsanız -2 den sonra çalışmıyor çünkü dışaraki motor donuyor.

    onun için bu üçü en kalite marka.

    ama öyle çok para olmasın küçük bişey olsun diyosanda cartel veya regal alabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Bak dostum beni iyi dinle. Almışken iyi birşey al. Ben aldım geçen senelerde ve araştırdım.On tane klima markası var. fuji elektirk-fujitsu-general,( bu üçü aynı fabrikanın) Mitusbishı,daikın,toshıba,sharp,alarko(carrier),panasonic,hitachi
    eger bunlardan alırsan yaz-kış problemin olmaz. Diğerlerine gelince AZ PARA=AZ HİZMET .Yazın problem değil ama kışın ısıtmıyorlar. arızaları cabası. Zaten gir şikatvar sitesine anlarsın. Evet bunlar biraz pahalı ama geçen seneler nazaran fiaytlar iyi. Al bitane bunlardan bak keyfine. Sonradan ucuz alıp kafayı yeme. Parayı sokaktan bulmuyoruz.
    Ben Fujı elektirik almıştım arkadaşım vardıda. Ama dediğim gibi bu on markanın kalitesi aynı sadece fabrikaraları ve servisleri farklı. benden sana tavsiye...........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakkin -- 26 Temmuz 2005, 15:58:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakkin

    Bak dostum beni iyi dinle. Almışken iyi birşey al. Ben aldım geçen senelerde ve araştırdım.On tane klima markası var. fuji elektirk-fujitsu-general,( bu üçü aynı fabrikanın) Mitusbishı,daikın,toshıba,sharp,alarko(carrier),panasonic,hitachi
    eger bunlardan alırsan yaz-kış problemin olmaz. Diğerlerine gelince AZ PARA=AZ HİZMET .Yazın problem değil ama kışın ısıtmıyorlar. arızaları cabası. Zaten gir şikatvar sitesine anlarsın. Evet bunlar biraz pahalı ama geçen seneler nazaran fiaytlar iyi. Al bitane bunlardan bak keyfine. Sonradan ucuz alıp kafayı yeme. Parayı sokaktan bulmuyoruz.
    Ben Fujı elektirik almıştım arkadaşım vardıda. Ama dediğim gibi bu on markanın kalitesi aynı sadece fabrikaraları ve servisleri farklı. benden sana tavsiye...........

    Alıntıları Göster
    12000 btu nun üzerine çıkma .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanblack

    12000 btu nun üzerine çıkma .

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım en ideal olanı FERROLI dir. Elektriği az yakar, 5 yıl garanti, çok sağlamdır. Ferroli yeni yeni kendini tanıtmaya başladı, Ferroli nin malları çok sağlamdır. Benden söylemesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metind

    Arkadaşım en ideal olanı FERROLI dir. Elektriği az yakar, 5 yıl garanti, çok sağlamdır. Ferroli yeni yeni kendini tanıtmaya başladı, Ferroli nin malları çok sağlamdır. Benden söylemesi

    Alıntıları Göster
    Alarko ve Vestel kullandım ikiside güzel klimalar ama alarkonun yeri bir başka.
    arçelik klimalarada bi baksan iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powereng

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle kullanım amacını belirle ondan sonra al,salon soğutucaksan 18.000 veya 24.000 klimalardan almalısın ayrıca bunun yeri burası değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powereng

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    yapmayın gözünüzü seviyim.daha geçen gün arkadaşımda sharp varmı.şikinci bir odaya beko almış. biliyorsunuz arçelik-beko aynı. Isıtmıyor diye servis çarğırmış. cevap ne biliyormusunuz- BU KADAR. Sharp'dan çok memnun işte.. ne kadar ekmek o kadar köfte
    quote:

    Orjinalden alıntı: f85tr

    arcelik klimalar guzel... fiat aralıgı olarak ne dusunuyorsun???? salon tipi mi alcaksın??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakkin -- 4 Temmuz 2005, 11:32:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powereng

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    arakdaşlar size inverterlü klima öneririm bende baya araştırdım sonunda elime ilkj para geçtiğinde bir inverterli klima almak istiyorum...
    bence araştırın ama arkadaşlarında dediği gibi bir kaç iyi firma dışındakilere pek yönelmeyin bence sonradan üzülürsünüz...
    ben en son olarak Panasonik klima almaya karar verdim...
    linki bence bir inceleyin gerçekten çok güzel bir klima ama fiyat biraz pahalı....
    http://www.panatek.com.tr/group_evofis.php?ptype_id=7
    http://www.panatek.com.tr/genel.php#reklam



    aşşağıdaki linktende bilmek istediklerinize ulaşabilirsiniz...
    http://pihlisklima.com/yardim.asp


    birde bu adrese bakın
    http://atamuhendislik.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memet

    arakdaşlar size inverterlü klima öneririm bende baya araştırdım sonunda elime ilkj para geçtiğinde bir inverterli klima almak istiyorum...
    bence araştırın ama arkadaşlarında dediği gibi bir kaç iyi firma dışındakilere pek yönelmeyin bence sonradan üzülürsünüz...
    ben en son olarak Panasonik klima almaya karar verdim...
    linki bence bir inceleyin gerçekten çok güzel bir klima ama fiyat biraz pahalı....
    http://www.panatek.com.tr/group_evofis.php?ptype_id=7
    http://www.panatek.com.tr/genel.php#reklam



    aşşağıdaki linktende bilmek istediklerinize ulaşabilirsiniz...
    http://pihlisklima.com/yardim.asp


    birde bu adrese bakın
    http://atamuhendislik.com

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum. Şu an için almak istediğim klima 20 m2 x 3 m bir hacmi soğutacak. Fiyat aralığı olarak düşüncem yok, kredi kartıyla + uzun vadeli taksitle alacağım.

    Klima aldıktan sonra elektrik maliyeti ve bakım maliyeti de önemli maliyetler. Dolayısıyla bunların hepsini dikkate alarak karar vermek istiyorum. Bir sene sonra yazın ortasında bozulacak bir klima da hoş olmaz. Adamlar cihazı tamir etmek için bir ay oyalayabilirler.

    En iyisi sağlam bir marka ve kaliteli bir cihaz almak. Bu sebepten dolayı konuyu açtım, klima markaları konusunda fazla bilgim yok.

    Tekrar teşekkürler.

    İlave: Değerli görüşlerinizi tekrar okudum, yerli markaları listemden çıkarıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _png_ -- 4 Temmuz 2005, 15:56:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _png_

    Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum. Şu an için almak istediğim klima 20 m2 x 3 m bir hacmi soğutacak. Fiyat aralığı olarak düşüncem yok, kredi kartıyla + uzun vadeli taksitle alacağım.

    Klima aldıktan sonra elektrik maliyeti ve bakım maliyeti de önemli maliyetler. Dolayısıyla bunların hepsini dikkate alarak karar vermek istiyorum. Bir sene sonra yazın ortasında bozulacak bir klima da hoş olmaz. Adamlar cihazı tamir etmek için bir ay oyalayabilirler.

    En iyisi sağlam bir marka ve kaliteli bir cihaz almak. Bu sebepten dolayı konuyu açtım, klima markaları konusunda fazla bilgim yok.

    Tekrar teşekkürler.

    İlave: Değerli görüşlerinizi tekrar okudum, yerli markaları listemden çıkarıyorum.

    Alıntıları Göster
    TEBRİKLERRRRR




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.