DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Işıldak aküsü tamir edilebilirmi?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
31
Cevap
2
Favori
14.415
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> Işıldak aküsü tamir edilebilirmi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3078 Mesaj
      22 Kasım 2008 13:11:32 Konu Sahibi
      Bu bildiğiniz 6volt 4A' lık ışıldak aküleri zaman içinde şarj tutmamaya başlıyor. Bunların herhangi bir tamir yöntemi varmı bildiğiniz?


      |
      |
    • Çavuş
      79 Mesaj
      22 Kasım 2008 13:22:19
      usta bildiğim kadarıyla yok çümkü açmaya kalkınca parçalanıyo ve bidaha toplanamıyo ben denemiştim :)


      |
      |
      _____________________________

      SEVGI BAGIMLILIK GIBIDIR.BAGIMLILIGI DURDURABILMEK ICIN BAGIMLIYI YOK ETMEN GEREKIR.
    • Binbaşı
      1574 Mesaj
      22 Kasım 2008 13:57:54
      suyunu değiştirdim,
      şarj ettim ama yinede tutmuyor artık,
      namussuzlar öldümü bi daha şahlanmıyor, şöyle bi göz bile atmıyorlar,
      hiç boşa uğraşma,
      10ytl falan yenileri al tak,



      |
      |
      _____________________________

      Dün geçti,
      Yarın varmı?
      Güvenme gençliğine,
      Ölenler hep ihtiyarmı
    • Binbaşı
      1059 Mesaj
      22 Kasım 2008 13:59:13
      bitik pil tamir edilebilir mi: hayır , zaten çok ucuz bi parça ve her elektronik parçacısında bulunur yenisiyle değiştirin tek çözüm bu


      |
      |
    • Yarbay
      3630 Mesaj
      22 Kasım 2008 14:05:55
      7 ytl ye daha yeni aldım tamir için uğraşmaya değmez


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2843 Mesaj
      22 Kasım 2008 14:24:37
      içine asit koyulmaz bunlar kuru bataryadır :S


      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1679 Mesaj
      22 Kasım 2008 15:25:21
      Bu piller kullanılmaları gerektiği gibi kullanılmıyor. O sebeple ömürlerini çok erken bitiriyorlar. Bu pillerin şarjlı bekletilmeleri gerekir. Harcanan enerji mümkün olan en kısa zamanda geri iade edilmelidir. Ayrıca sonuna kadar deşarj edilmemeleri gerekir.

      Bunlara dikkat etmek lazım çünkü çok miktarda kurşun içeriyorlar ve bu topraklarımızı zehirliyor. Ne yazık ki bunların geri dönüşümü ülkemizde mümkün değil. Olsa olsa bir kaç yerde avrupalıya hoş görünmek için göstermelik bir kaç çöp kutusu var. İleride böyle bir imkanımız olur diye umarak atmayıp saklamak en iyisi.

      Batarya hafif derecede zarar görmüşse geri kazanılabilir. Ben denemedim sadece lazım olur diye öğrendiklerimi yazıyorum. Tam şarj edilip bir-iki gün sonra yine tam şarj edilmeli, bu işlem bir kaç defa tekrarlanmalı. Bu şekilde kapasitenin geri kazanılabileceği söyleniyor. Bundan başka bir çözümde iki üç saati geçmemek üzere 7.2V ile 7.5V arasında sabit bir gerilimle şarj edilmesi öneriliyor. (6 volt anma gerilimli olanlar için)



      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1059 Mesaj
      22 Kasım 2008 16:32:15
      geri dönüşüm artık mümkün yasaya göre eski aküyü getirmeden yenisi verilmiyor veya şöyle diyim eski aküyü götürdüğünüz zaman belli bi miktar para indirimine gidiliyor araba aküleri için bu miktar geçen sene 5 ytl idi (60-75mah) şimdi ne kadar bilmiyorum güzel bir uygulama bilinçli bir toplum olarak eski akülerimizi geri dönüşüme vermeliyiz maddi kazanç olmasa bile
      iyi forumlar...



      |
      |
    • Yüzbaşı
      902 Mesaj
      22 Kasım 2008 16:47:08
      Akünün kapağını açtıp asit veya saf su koy fakat şoyle bir sorun var aküyü şarj ederken asit dışarı taşıyor. ben kapağını sıcıca kapatmama rağmen asit taşıyordu dikkat etmek lazım. Performansı hissedilir derece arttı.
      Bu aküyü portatif teypde kullanıyordum. Teybi akşamdan mısır tarlasına koyup tarlayı domuzlardan koruyorduk.Orta sesde sabaha kadar çalıyordu.



      _____________________________

    • Yarbay
      2827 Mesaj
      22 Kasım 2008 20:44:22
      Ben o işi iyi beceriyorum 6 ayda çöken küleri 3-4 yıl kullanıyorum . Su da koyulmaz.. Ayrıca maalesef kuru süsü verilmiş sulu akülerdir. Motorculardan ya da oto elektrikçiler den alacağının elektrolit i şırınga ile sıkın içine 10 saat şarj edin kapasitesinin %10 u kadar bir akımla. Taşan asit için bir kase gibi bir şeyin içinde şarj edin. Taşan asitleri silin,Cildinize temas etmesin. Ederse bol su ile yıkayın. Şarjdan sonra bir miktar asit eksiltin ki sonradan taşmasın. Peçete ile Boşyerleri doldurun ki bu taşma ihtimali olan elektrolit i emsin. Üstüne plastik kapağını da koyun 2-3 yerinden sıkıca bantlayın Afiyet olsun Detaylar için msn: hi-fi_ugur@hotmail.com


      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Yarbay
      2843 Mesaj
      22 Kasım 2008 21:51:06
      ya arkadaşlar yapmayın gözünüzü seveyim kurşun asitli akü değil o aküler kurşun asitli aküler şarj olurken gaz çıkarırlar dikkat ettiyseniz oto akülerinin her bölmesine ait kapakta küçük hava delikleri vardır tam anlamı ile kapatırsanız çok kötü bir şekilde patlama riski var


      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      902 Mesaj
      22 Kasım 2008 21:51:07
      Boştayken bile zor bitiyor böyle yapınca.
      Akü bir sene bekledikten sonra bile bitmiyor. Bitmiştir diye elime tel parçasını aldım aküyü kısa devre yaptım. Dedim nasıl olsa bitmiştir. Bir çatırtı koptu tırstım beklemediğim bir durumdu haret içinde kaldım yaklaşık 11 ay öyle duruyordu akü.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2827 Mesaj
      22 Kasım 2008 22:24:08
      Sezer doğru diyorsun ama ben kapatmıyorum Işıldak aküsünün Yumuşak kapakları var zaten Gaz sıkışırsa Yandan pırtlatsın diye
      Bir sorun olmadı şimdiye kadar. Kuru Kurşun plaka potansiyel fark üretmez ki? Bi miktar asit koyulup da üretiliyor. sonra şarj ile su kaybedip 4 ay önce aldığımız akümüzü kaybediyoruz.



      |
      |
      _____________________________


      DH Japonya Hayranları
      ||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar
    • Binbaşı
      1574 Mesaj
      23 Kasım 2008 00:07:32
      şu anda evimin önündeki hurdalıkta iki tane var
      ikiside sulu tip,
      içindeki petekler patır patır kurumuş ve dökülüyor,
      bunların suyu buharlaşıp uçuyor ama asit molekülleri yine orda kalıyor saf su koyduğunuzda yine asitli karışım oluşuyor,
      ama diyorumya namuzsuzlar kesinlikle çalışmıyorlar,
      ya zaten bunların ömürleri iki bilemedin üç yıl,
      normal kullanımda bile hani ayda bir lazım olupta kullanıp şarja koyarsan iki üç yıl gider,
      erzincanda 99 marmara depreminin ertesi günü aldım,
      şu anda üç yıl önce aküsü öldü ve hala yeni taktığım aküsünü kullanıyorum,bu gün yarın gider,
      en fazla 10 ytl tamir için uğraşmaya değmez ve öyle ulu orta yere atmayın,
      ben hurdalıkta tutuyom çünkü hurdacıya verme gibi bir niyetim yok,
      ayrı bir yerde duruyorlar,
      toprağa çok zararı olduğunu biliyorum ve bir gün dağa taşa çıkarsam kazıp gömmek için bekletiyom



      |
      |
      _____________________________

      Dün geçti,
      Yarın varmı?
      Güvenme gençliğine,
      Ölenler hep ihtiyarmı
    • Yüzbaşı
      902 Mesaj
      23 Kasım 2008 01:59:26
      Hem toprağı kirletiyor diyorsunuz hem de toprağa gömüyorsunuz. Garip ve de ironik.
      Hurdacıya vermek daha iyiy olacaktır çunkü içindeki kurşun geri dönüştürülüyor.
      Biz bu konuda avrupadan daha iyiyiz bitmiş aküleri hurdacıya verip üç beş tl alıyoruz.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2843 Mesaj
      23 Kasım 2008 02:55:20
      aslında kazıp gömmekte doğaya atmaktan farksız en iyisi hurdacıya verin gitsin yada parçalayın içindeki kurşunları alın belki işe yarar baya bir kurşun çıkar akünün kutup başlarına kadar her yeri kurşundur


      |
      |
      _____________________________

    • DH Yönetici
      13611 Mesaj
      23 Kasım 2008 16:05:33
      Her göze 1 şırınga saf su yeterli geliyor fakat akünün separatörleri zarar gördüyse yapılabilcek bişey yok.

      Zaten akünün içine bakıldığında pamuğa benzer emici madde bulunur karardıysa aküye elveda

      Işıldak akülerini tamir olayını 10 sene önce keşfettim ama yenisi gibi performans vermiyor

      Kısacası zevk için olabilir ama kullanmak için geçici bir çözüm




      mahruti hocam saf suyu fazla koyarsanız ve aküyü aşırı şarj ederseniz taşar



      |
      |
      _____________________________


    • Yüzbaşı
      902 Mesaj
      23 Kasım 2008 16:09:03
      Evet herşeyden tam performans alma hevesi işte basıyorum asidi


      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1574 Mesaj
      23 Kasım 2008 17:40:49
      hadi bana daha çok kızın,
      ya ne bileyim çevreye zararlı deyip duruyorlar,
      benim aklıma dağlara geziye çıktığımda,
      uçurum kenarlarında kayalıklar falan olur oralara bi yerlere atmak geldi,
      yada bulduğum bir çukura atıp üzerine oracıkta ayağımla bir iki toprak atıp kapatmak geldi,
      tabi ardından birde fatiha okurdum,
      kimbilir mezar taşını bile yaparım belki,
      ya arkadaşlar tamam yanlışsa,
      deyinki arkadaşım öyle yapma şöyle yap de değilmi,
      bende öğreneyim,
      hem hurdacı ne yapıyor onun kurşununu çıkarınca kurşunu
      içindeki asitli maddeyi yine hurdalığında biyerlerde yere döküyor dur,

      yani akşam akşam fırça yedimya,



      |
      |
      _____________________________

      Dün geçti,
      Yarın varmı?
      Güvenme gençliğine,
      Ölenler hep ihtiyarmı
    • Er
      9 Mesaj
      23 Kasım 2008 23:03:07
      Arkadaşlar, sizin bahsettiğiniz aküler kurşunoksitli olup içindeki elektroliti jel şeklindedir içine asit falan konulmaz. bu aküler mümkün olduğu kadar şarjlı tutulur. ancak 6-7 ayda bir kere verdiği akım zayıflayana kadar kullanılıp tekrar tam şarj edilir ise ömürleri uzar bu akülerin kurşun asit ve saf su içeren oto akülerinden farkı şarjı uzun süre tutmasına karşın yüksek amper çekmeye uygun olmayan akülerdir ( cimri akü deniyor) oto aküleri ise şarjı uzun süre tutamayan fakat gerektiğinde yüksek amper verebilen akülerdir yani bahsettiğiniz cimri akünün amper/saati yüksek dahi olsa arabanın marşını çalıştırmaz, çalıştırsa bile 5-10 marş basmada mefta olur. bu tür aküler elektronik cihazlar içindir bu aküler bilinçli kullanımla yaklaşık 3-4 yıl iş görür ve tamirleri mümkün değildir. ben 6 ay önce elektronikçiler çarşısından 5 ytl ye aldım markalarını da pek kafaya takmayın aşağı yukarı hepsi aynı


      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.