Şimdi Ara

Hepsiburada.com Telefon İadesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
12
Favori
37.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
107 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 10.02 tarihinde hepsiburada.com üzerinden Meizu X8 64 GB sipariş verdim. 1900 ödedim sağolsun üstüne 9 lira kargo parası aldılar bir de.
    12.02 tarihinde telefon elime geçti, kutusunu açıp telefonu kontrol ettiğimde hiçbir sorun yoktu sonra kutu içeriğine bakmak için telefonu kenara koydum, geri elime aldığımda telefon kapanmıştı. Güç tuşuna basarak açtım tekrardan sonra bu sorun sürekli tekrar etmeye devam etti. Anında tekrar paketleyip, iade başvurusunda bulunup 13.02 tarihinde kargoya verip yolladım telefonu.
    14.02 tarihinde kargo şirketinde teslim alınmış gözüküyor fakat hepsiburada kendi sitesine 16.02 teslim alınmış olarak girmiş.

    Bahsettiğim tarihlerden beri hepsiburadadan cevap bekliyorum. Normalde 2 iş gün içerisinde cihazın incelenip kararın bana bildirilmesi lazım. Sisteme 16.02 tarihinde teslim alındı olarak girilince 18,19.02 tarihlerinin geçip 2 iş gününün dolmasını bekledim.
    Dün herhangi bir cevap gelmemesi üzerine müşteri hizmetlerini arayıp konuyu izah ettim. Para iadesi istediğimi 2 iş gününü dolduğunu hala bilgilendirmediğimi söyledim. Kayıt oluşturduğunu ve tekrardan 2 iş günü içerisinde belli olacağını söyledi. Şuan hala bekleme halindeyim.

    Olayı izah ettiğime göre sizlere birkaç sorum olacak arkadaşlar;

    Bildiğimiz üzere internet üzerinden yaptığımız alışverişlerde sorgusuz, sualsiz 14 gün içerisinde iade etme hakkımız var. Ayrıca ürün ayıplı çıkıyor ve iade etme hakkım bulunmakta.

    -14 gün cihazı sipariş verince mi başlıyor yoksa cihaz elimize geçince mi başlıyor ?
    -Çıkacak sonuca göre Tüketici Hakem Heyeti'ne gideceğim ama herhangi bir sonuç çıkmadığı için bir adım atamıyorum. 14 gün geçmeden başvurmam ya da sonrasında başvurmam bir şeyi değiştirir mi ? Sonuçta cihazı iade amaçlı geri yolladım. Eğer 14 gün geçmeden başvurmam benim lehime olacaksa; yarın son kez tekrardan arayıp bir sonuç çıkmazsa Cuma günü başvurumu gerçekleştireceğim.
    -e-devlet üzerinden başvurumuzu gerçekleştirdikten sonra başka bir şey yapmamız gerekiyor mu thh için?
    -Başka dikkat etmem noktalar var mı ? (Başka başına gelen arkadaşlar için de yararlı olur)


    Edit:

    Para iademi 22.02.2019 14:00 tarih ve saatinde almış bulunmaktayım arkadaşlar. Aşağıda hem sorduğum soruların cevabını hem attığım adımları detaylı bir şekilde anlatacağım. Daha sonrasında bu sorunu yaşayan arkadaşlarım için iyi bir rehber olur.

    Yukarıda bekleme halinde olduğumu belirtmiştim. İade talebim 21 Şub 2019 08:22 tarih ve saatinde reddedilmiş olarak e-mail olarak yollandı. Mailin içeriğiyse tam olarak şu ;
    "Merhaba,
    İade için göndermiş olduğunuz cihazın arızalı olduğuna dair servis raporu ve DOA raporu gereklidir. Servis raporu ve DOA raporunun aslı ile ürünü tarafımıza gönderebilirsiniz.
    İyi günler dileriz.
    Hepsiburada"


    MH'yi arayıp sorunumu anlattım. Telefonun paketi açılmışsa 2.el oluyor geri iade alamayız vsvs ortalıkta ne kadar kalıp cümle varsa bana iletti. THH'ye başvurduğumu kolay yol olmazsa zor yola başvuracağımı belirttim. Hiçbir gelişme olmadan kapattık.
    Daha sonrasında işlerin kolay yoldan çözülemeyeceğini anladım.THH'ye başvurumu e-devlet üzerinden gerçekleştirdim. Şikayetvar.com üzerinden şikayet oluşturdum. MH'nin açtığı kayıt üzerinden topladığım belgeleri pdf olarak toparlayıp gönderdim.

    İlk önce THH hakkında kesin bilgiler vereyim;

    -Edevlet üzerinden yaptığınız başvurularda yeterli bilgileri ve belgeleri iletirseniz başvuru talebiniz direk işleme alınıyor. İnternette veya konuda birkaç mesajda yazdığı gibi ikametinize gidip ıslak imza atma veya ıslak imzalı taratılmış belgeyi email aracılığıyla yollamanıza gerek yok. Bu bilgileri ikamet ettiği THH'yi arayıp öğrendim.

    -Yüklediğiniz belgelerde neler var derseniz;
    Öncelikle alışverişte olan tüm detayları içeren uzun bir yazı yazdım. Sipariş numarasından tutun, hb üzerindeki iade bildirim numarasını,kargo takip numaralarını, tarihleri ve saatleri birebir yazdım, aklınıza gelebilecek her şeyi ekledim dilekçeye.
    -Alışveriş sonrasında eposta yoluyla iletilen fatura
    -Siparişlerim sayfasındaki siparişimin detaylarını gösteren ss
    -Hb üzerinde oluşturduğum iade talebinin detaylarını gösteren ss
    -İade sırasındaki kargo bilgilerinin ssi
    -Hb sitesinde iadenin 2 iş günü içerisinde cevaplanacaktır yazısının ssi (6 iş günü içerisinde cevaplanmıştı iademin sonucu)

    Ekte bunları ekleyerek başvurumu gerçekleştirdim. İkamet ettiğim THH ile konuşmamda belgelerimin tam olduğunu ve başvurumun gerçekleştildiği belirtildi.
    Başvurduğuma dair belgeyi ve yukarda saydığım tüm belgeleri bir pdf şeklinde toparlayarak MH açtığı kayıt üzerinden kendilerine ilettim.
    Ayrıca şikayetvar üzerinden şikayetimi açtım.bknz;https://www.sikayetvar.com/hepsiburada/hepsiburada-kutudan-arizali-cikan-telefonu-iade-almiyorlar

    Bu anlattıklarımı 21.02 günü içerisinde gerçekleştirdim. 22.02 tarihinde sikayetvar.com üzerinden şikayetim yayına açıldı ve anında MH üzerinden arandım. Sorunun kendisinin üstleneceğini ve çözmek için elinden geldiği kadar yardımcı olacağını anlattı. (@oup59 arkadaşımızında 4.sayfada belirttiği gibi; HB Müşteri Hizmetleri de iki kademeli olarak çalışıyor. İlk kademe kalıp cümleleri söyleyerek sizi cevaplıyorlar. İkinci kademe asıl sorunu çözen ekip, buraya da anladığım kadarıyla sikayetvar.com üzerinden ulaşabiliyoruz.)
    Gerçekten elinden geldiği kadar yardımcı oldu ve 1 s 40 dk sonra sorunsuz bir şekilde iadem gerçekleşti.

    Birkaç detay daha eklemek gerekirse;
    -Mesafeli satış sözleşmelerinde 14 gün koşulsuz,şartsız değişim veya iade hakkınız var. Sim kart takılmış, jelatin çıkartılmış önem arz etmiyor. Daha detaylı bilgi için;https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/137246788
    -14 günlük süre cihaz sizin elinize geçtikten sonra başlıyor.
    -Telefon sorunluysa ayıp mal olmuş olur. Para iade veya değişim hakkınız var. Bu arıza 6 ay içinde fark edilseydi yine bu hakkınız oluyor. @AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM
    -14 gün içerisinde satın aldığınız firmaya iade talebinde bulunup cihazı yolladıysanız, istediğiniz zaman THH'ye başvurup hakkınızı arayabilirsiniz. Sonuçta 14 günlük süre tamamlanmadan iade etmek istediğinizi belirtmiş oluyorsunuz.

    Arada atladığım noktalar illaki olmuştur. Konu içerisinde detaylar yer almaktadır arkadaşlar, vakti olmayanlar için burayı düzenleyip elimden geldiği kadar yardımcı olmak istedim. Konu içerisinde yardımı olan, olmayan herkese teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grimwood -- 22 Şubat 2019; 20:33:27 >







  • Yine bir yanlış bilgi bunuda düzeltmem lazım.

    Yasada 48. Maddenin 4. fıkrası şöyledir " (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. "

    Burada özellikle son cümle değer kazanıyor. Malın mutat kullanımı; yani alışılmış bir kullanımdan bahsediyor, buda herkesin telefona sim kart takarak kullandığı gerçeğini aklımıza getirirsek, sim kart takmanın mutat kullanım olduğu gerçeğini ortaya çıkarır.

    Bu kısmı sıkıntıya sokacak hareket, telefonu kişiselleştirmeye başlamanızdır, yeni programlar yüklemek, hafızasına yeni şeyler yazdırmak gibi.

    Burada yasanın amacı internetten aldığınız ürüne gerekli inceleme fırsatını vermektir. Aldınız baktınız ekranı güzel kamerası güzel iyi çalışıyor gibi kontrolleri yapmanız malın mutat kullanımı diye değerlendirilir. ürünü çizip zarar vermediğiniz ve kişiselleştirmediğiniz sürece bu hakkınız korunur.
    İşte Türkiye

    Adamlar resmen her türlü pisliği yapıyor ürünü almamak için. Hele ki dışardan getirip, hb'de satan küçük esnaftan aldıysanız vay halinize. Dükkanlarına gidip hırpalanan insan bile var burada.

    Elin GAVURU (dedikleri) bir ürün aldığında en ufak sorunun olduğunda babasının oğlu gibi yardım ediyor. En satış danışmanından mağaza müdürüne kadar hepsi sorunu üstleniyor. Çünkü medeniyet var adamlarda. Birde buraya bakın paranla suçlu duruma düşüyorsun.
    Cevabınız için cok tesekkür ederim. isterseniz sorularınıza cevap vereyim.

    1. Meslek olarak çobanlık yapmasanda sanırım çobana ihiyacın varki " Sen nerenin çobanısın" diye sormuşsun (sizin ifadeniz). Seve seve size çobanlık yapabilirim.

    2. Zenginim yada değilim bunu bende bilmiyorum. Neye göre kime göre zengin. Birşeyi iki kat ucuza alırken bence yazıyla iki rakamla 2 kez düşünmeniz lazım. Bunları parası sınırlıolan insanları uyarmak için yazdım.

    3. İnternet üzerinden yapılan problemli satış oranları nasıl hesapladınız cok merak ettim doğrusu.

    4. Ürünün grey olması imkansız garatisi var demişsiniz. (Ben illakide grey olacak demedim bozuk ve kusurlu ve müşteriden geri dönmüşüde ekledim) Evet ürünlere aynen garanti ("!") veriyorlar zaten arkadaşımızın sikayetide bu noktada garantisi olmasırağmen ciddi sorun yasıyor. Halbuki bır klasik mağazadan almış olsaydı karşısında bir muhatabı olacaktı. Şuanda kendisine mail göndermelerini bekliyor. Klasik mağazalarda ürünün bırakın bozuk olmasını memnun kalmadığınız zamanda bile değişimi yapılıyor (Bunu 10 larca kez test ettim). Özellikle V.... B.... bu konuda çok iyi ve müşteri ile ilgili.

    5. Evet ben becerememiş olabilirim ama forum benim gibi beceremeyenlerle dolu birde bu foruma değilde başka forumlara yazanları hatta hic bir foruma yazmayanlarıda düşünün. Bu tip problemlerin hiçte az olmadığını göreceksiniz.

    6. ürünlerin kusurlu olamdığı konusunda bence yanılıyorsunuz çünkü türkiyede bazı sirketler var bile bu konuda arızalı ürünlerin tamirini yapıp piyasaya süren ( bu konuda hayli meshur olan bir firma var ama itham etmemek adına ismini vermiyorum forumda eskiyseniz zaten iyi bilirsiniz) online satışta bu gibi firmaların gayrı resmi satış kanalı haline geldi malesef bircok yerde dikkat edilmesi lazım ( Bunu elektronik sektörü içinde olan birisiolarak yazıyorum).

    7. "Al bir telefonu mağazaya götür ne fark göreceksin merak ediyorum." Demişsin ilk başta tabiki bir fark görmezsin ama diyelim pil konusunda sorunlu bir telefon müşteriden geri döndü ve yukarıda bahsettiğim tarzda bir şirkette tamir gördü içi açılıp. Şahsen sektörden bir kişi olarak su gecirmezliğinin olduğuna inanmazdım.


    Bütün bunları yazma sebebim insanların sürekli yüksek meblağlar ödeyip istedikleri ürünlere kavuşamaları bu benim naçizane önerim. dikate alıp almamak size kalmış. Çoğunluk birşeyi uzun süredir yapıyor diye o işin doğru olduğu söylenemez.

    Kişisel fikrim ise bende keşke online alışveriş düzgün olsada bende rahat rah herşeyi evimden alabilsem diyorum ama malesef birçok firma bazı problemli ürünleri internet üzerinden satışını gerçekleştirebiliyor. işini düzgün yapan firmalar belki böylelerinden daha fazla ama malesef konu elektronik olunca meblağlar büyük oluyor ve riskte büyük oluyor konuyu acan arkadaşımın ifadesiyle paramızla rezil olduk diyor.


    Son olarak size tevsiyemde forumda hiç tanımadığınız birisinin şahsına hitap ederken daha seviyeli davranmanız herkes benim gibi anlayışlı olmayabilir. İyi forumlar.
    amazondan telefon aldık. arıza çıktı ve 1 hafta içinde iade ettik. paramızı geri yatırdı. servis felan hiç bir şey sormadı. hepsiburada gibi firmalar büyük bir imaja sahip olabilir ama köy bakkalı mantığıyla işletiliyor. Onlar için kanun yok,şirket kuralları var. Ve bu tarz olayların sebebi kanunlar ve işlerini yapmayan bürokratlar .
  • Yukarı çıksın konu. Birileri cevaplar..
  • UTA Mania U kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
  • 1- ürün eline geçince başlar o süre
    2- telefon sorunluysa ayıp mal olmuş olur. para iade veya değişim hakkın var. bu arıza 6 ay içinde fark edilseydi yine bu hakkın oluyor.
  • AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM kullanıcısına yanıt
    -14 gün sorgusuz sualsiz iade ve değişim süresi;
    -6 ay ise bu süre içinde ayıplı çıkan malların iade ve değişim süresi;

    Doğru anlayabilmiş miyim hocam ?

    Kısacası 14 günden sonra mahkemeye versem dahi haklıyım ve para iadesi alabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grimwood

    -14 gün sorgusuz sualsiz iade ve değişim süresi;
    -6 ay ise bu süre içinde ayıplı çıkan malların iade ve değişim süresi;

    Doğru anlayabilmiş miyim hocam ?

    Kısacası 14 günden sonra mahkemeye versem dahi haklıyım ve para iadesi alabilirim.
    ürünü kullandıysanız sorgusuz sualsiz iade de arıza çıkabilir, firmanın insafiyetine kalır. 6ay içinde de ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa da dediğiniz gibi.
  • hepsiburada telefon konusunda pişmanlıktır.cihaza simkart taktıysanız iade almazlar büyük ihtimalle,takmadan kontrol ettiyseniz iade şansınız olabilir.14 gün içinde iade kuralı cep telefonlarında yok en azından hepsiburada buna uymuyor.
  • wtwt24 W kullanıcısına yanıt
    Simkart 10 dk cihazın içinde kaldı. Bozuk olduğunu farkedince hemen çıkardım ama pek bir anlamı yok sanırım. 2 iş günü yarın doluyor. Para iadesi ya da yeni cihaz yollamazlarsa thh'ye başvuracağım artık. Cihazın ayıplı olması brnim problemim değil ama sırf şirket bunlara uymuyor diye 6 ay uğraşacağız sanırım.
  • Grimwood kullanıcısına yanıt
    bence uğraş aynı olay banada oldu 6 ay önce telefonda şebeke sorunu var en full çeken yerde %50 gösteriyor.bende gönderdim iade yada değişim yapmadılar,servis kaydı açtırarak yollamam lazımmış,geri göndermeleri 1 haftayı geçti.bende servis ile uğraşmadım şimdilik öyle kullanıyorum.
  • Bugün hepsiburadadan cevap geldi. Tahmin edebileceğiniz üzere iadeyi reddetmişler. Sebebi de servis raporu ve DOA raporu istemeleriymiş.
    Şimdi telefonun elime geçmesini bekleyeceğim sonrasında servise gidip raporla uğraşacağım sonrasında hepsiburadaya geri göndereceğim ve bir yandan THH'ye başvuracağım derken işler uzadıkça uzayacak.

    İşin başka bir açısı meizu forumlarında gezerken hepsiburada üzerinden alınmış cihazların bazılarında biztech garantili olmasına rağmen garanti belgesinin çıkmadığı söylenmiş. Hatırladığım kadarıyla benim cihazından kutusundan ne biztech etiketi ne de garanti belgesi çıkmıştı. Cihazın arızalı olduğu öğrenince sinir küpüne döndüğümden bu detayları hatırlayamıyorum. Biztech üzerinden imei sorgulattığımızda garantili olduğu belli oluyor.

    -Asıl sorum şu cihaz imeisini sorgulatınca biztech garantili gözüküyor ama kutunun içinde herhangi bir garanti belgesi yok. Servisten para iadesi için rapor alırken bu bir sorun teşkil eder mi ? Bir de bu garanti belgesi için bir şeylerin peşinden koşmak istemiyorum.

    1900 liraya hem rezil oluyorsunuz hem de başınıza bir ton iş açıyorlar. Hata başkalarında olmasına rağmen fatura size kesiliyor aylarca şak diye verdiğiniz paranın ardından koşuyorsunuz. Herkes topu başkasına atıyor. Kaç yıldır hepsiburada üzerinden alışveriş yapardım, tüm telefonlarımı ve ailemin telefonları buradan almıştık. Şuana kadar hiç sorun yaşatmamıştı bize. Bu saatten sonra hem hepsiburada defterini hem meizu defterini kapatıyorum.

    Meizu'ya gelince hepsiburada üzerinden Meizu Türkiye Garantili satılan cihazlar aslında Biztech Teknoloji adlı bir şirket garantisinde ama şirketin sitesinde meizu cihazların teknik servisinin KVK tarafından yapıldığı belirtilmekte. bknz :http://www.biztechteknoloji.com/destek/destek-meizu/
    Yani ortada aşçı, uşak,bahçivan gibi bir durum söz konusu. Bu konuda da bilgilendirmek istedim.

    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grimwood -- 21 Şubat 2019; 17:32:18 >




  • wtwt24 W kullanıcısına yanıt
    Hocam verdiğimiz paralar önemsenmeyecek bir meblağ değiller. Sıfır diye aldığımız cihaz sıkıntılı çıkıyorsa elbet uğraşacağız. Bu paraları sorunsuz cihaz almak için harcıyoruz ve kazanırken afedersiniz kıçımız çıkıyor. Öyle kolay kolay kimseye yedirmemek gerekiyor.
  • geçmiş olsun teknoloji şanssızlığı size vurmuş.

    Ama böyle bir durumda boşuna geri göndermişsiniz.
    Ben hiç direk aldıklarını duymadım servise gönderin ondan gelen rapora göre ilgilenelim diyorlar.keşke direk servise gitseydiniz :/
  • Zeen kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam. Böyle bir şey ilk kez başıma geldiği için ne yapacağımı bilemedim açıkçası. Bir yandan okulum açılıyordu memleketimden ayrılmak durumundaydım, anlayacağınız sıkıntılı bir zamana denk geldi. Cihazı hiç kullanmadığım için 14 günlük hakla birlikte iade olabileceğini düşündüm. Bilseydim direk servisin yolunu tutardım. Cihaz elime ulaşınca bu adımları uygulayacağım artık.
  • bende geçen gün hb dan mi8 lite aldım ürünün kutusundaki bant açıktı muhtemelen iade ürünüydü millete itelemeye çalışıyorlar bende iade için bugün kargoya verdim sizin telefonda bence refurbished hocam umarım paranızı geri alırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReflexAction -- 21 Şubat 2019; 18:58:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReflexAction

    bende geçen gün hb dan mi8 lite aldım ürünün kutusundaki bant açıktı muhtemelen iade ürünüydü millete itelemeye çalışıyorlar bende iade için bugün kargoya verdim sizin telefonda bence refurbished hocam umarım paranızı geri alırsınız
    Satıcı hbmiydi ? Bende aldım 2 tane allahtan sıfırdı
  • Telefonu hep elden alırım. Kaçak bile olsa bir saat inceler öyle alırım. Bir de dükkandan olacak. İnternetten alacaksam mağazasından almam satıcıdan alırım ki iade süreci uzamasın diye. Hepsi burada ve diğer büyük internet siteleri elektronik ürünü geri iade almak istemez. Mağazadan bile iade almak çok güç oluyor. Mediamarketten laptop almıştım ölü piksel vardı ertesi günü değişim için götürdüm adamlar 3 piksele kadar aslında iade almıyoruz ama ben yine de değiştireyim dedi. Lutfetti değiştirmişti. Yani aynısı sanalda olsaydı hiç şansım olmazdı paketi açılmış elektronik ürünü almazlardı.
  • ReflexAction kullanıcısına yanıt
    İnşallah hocam. Birkaç ay peşinde koşturacağız artık bakalım.
  • MrCaner kullanıcısına yanıt
    evet satıcı hb idi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReflexAction

    evet satıcı hb idi
    Bantlara dikkat ettim sıfırdı benimki ama telefon on numara tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrCaner

    Bantlara dikkat ettim sıfırdı benimki ama telefon on numara tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    parayı iade ederlerse bir daha alacağım hocam zaten
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.