< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grimwood -- 22 Şubat 2019; 20:33:27 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grimwood -- 22 Şubat 2019; 20:33:27 > |
1- ürün eline geçince başlar o süre
2- telefon sorunluysa ayıp mal olmuş olur. para iade veya değişim hakkın var. bu arıza 6 ay içinde fark edilseydi yine bu hakkın oluyor. |
En nefret ettiğim cümle: "Elektronik şans işidir"
Yok böyle bir şans: Kalite kontrol bölümü var. O bölümde çalışan insanlara hak ettikleri ücretleri vermezseniz onlar da işi sallarlar ve ondan sonra bu efsane ortaya çıkar. İşin kötüsü, tüketicilerin ülkesinde iş görür bu argüman. |
Yine bir yanlış bilgi bunuda düzeltmem lazım.
Yasada 48. Maddenin 4. fıkrası şöyledir " (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. " Burada özellikle son cümle değer kazanıyor. Malın mutat kullanımı; yani alışılmış bir kullanımdan bahsediyor, buda herkesin telefona sim kart takarak kullandığı gerçeğini aklımıza getirirsek, sim kart takmanın mutat kullanım olduğu gerçeğini ortaya çıkarır. Bu kısmı sıkıntıya sokacak hareket, telefonu kişiselleştirmeye başlamanızdır, yeni programlar yüklemek, hafızasına yeni şeyler yazdırmak gibi. Burada yasanın amacı internetten aldığınız ürüne gerekli inceleme fırsatını vermektir. Aldınız baktınız ekranı güzel kamerası güzel iyi çalışıyor gibi kontrolleri yapmanız malın mutat kullanımı diye değerlendirilir. ürünü çizip zarar vermediğiniz ve kişiselleştirmediğiniz sürece bu hakkınız korunur. |
İşte Türkiye
Adamlar resmen her türlü pisliği yapıyor ürünü almamak için. Hele ki dışardan getirip, hb'de satan küçük esnaftan aldıysanız vay halinize. Dükkanlarına gidip hırpalanan insan bile var burada. Elin GAVURU (dedikleri) bir ürün aldığında en ufak sorunun olduğunda babasının oğlu gibi yardım ediyor. En satış danışmanından mağaza müdürüne kadar hepsi sorunu üstleniyor. Çünkü medeniyet var adamlarda. Birde buraya bakın paranla suçlu duruma düşüyorsun. |
Cevabınız için cok tesekkür ederim. isterseniz sorularınıza cevap vereyim.
1. Meslek olarak çobanlık yapmasanda sanırım çobana ihiyacın varki " Sen nerenin çobanısın" diye sormuşsun (sizin ifadeniz). Seve seve size çobanlık yapabilirim. 2. Zenginim yada değilim bunu bende bilmiyorum. Neye göre kime göre zengin. Birşeyi iki kat ucuza alırken bence yazıyla iki rakamla 2 kez düşünmeniz lazım. Bunları parası sınırlıolan insanları uyarmak için yazdım. 3. İnternet üzerinden yapılan problemli satış oranları nasıl hesapladınız cok merak ettim doğrusu. 4. Ürünün grey olması imkansız garatisi var demişsiniz. (Ben illakide grey olacak demedim bozuk ve kusurlu ve müşteriden geri dönmüşüde ekledim) Evet ürünlere aynen garanti ("!") veriyorlar zaten arkadaşımızın sikayetide bu noktada garantisi olmasırağmen ciddi sorun yasıyor. Halbuki bır klasik mağazadan almış olsaydı karşısında bir muhatabı olacaktı. Şuanda kendisine mail göndermelerini bekliyor. Klasik mağazalarda ürünün bırakın bozuk olmasını memnun kalmadığınız zamanda bile değişimi yapılıyor (Bunu 10 larca kez test ettim). Özellikle V.... B.... bu konuda çok iyi ve müşteri ile ilgili. 5. Evet ben becerememiş olabilirim ama forum benim gibi beceremeyenlerle dolu birde bu foruma değilde başka forumlara yazanları hatta hic bir foruma yazmayanlarıda düşünün. Bu tip problemlerin hiçte az olmadığını göreceksiniz. 6. ürünlerin kusurlu olamdığı konusunda bence yanılıyorsunuz çünkü türkiyede bazı sirketler var bile bu konuda arızalı ürünlerin tamirini yapıp piyasaya süren ( bu konuda hayli meshur olan bir firma var ama itham etmemek adına ismini vermiyorum forumda eskiyseniz zaten iyi bilirsiniz) online satışta bu gibi firmaların gayrı resmi satış kanalı haline geldi malesef bircok yerde dikkat edilmesi lazım ( Bunu elektronik sektörü içinde olan birisiolarak yazıyorum). 7. "Al bir telefonu mağazaya götür ne fark göreceksin merak ediyorum." Demişsin ilk başta tabiki bir fark görmezsin ama diyelim pil konusunda sorunlu bir telefon müşteriden geri döndü ve yukarıda bahsettiğim tarzda bir şirkette tamir gördü içi açılıp. Şahsen sektörden bir kişi olarak su gecirmezliğinin olduğuna inanmazdım. Bütün bunları yazma sebebim insanların sürekli yüksek meblağlar ödeyip istedikleri ürünlere kavuşamaları bu benim naçizane önerim. dikate alıp almamak size kalmış. Çoğunluk birşeyi uzun süredir yapıyor diye o işin doğru olduğu söylenemez. Kişisel fikrim ise bende keşke online alışveriş düzgün olsada bende rahat rah herşeyi evimden alabilsem diyorum ama malesef birçok firma bazı problemli ürünleri internet üzerinden satışını gerçekleştirebiliyor. işini düzgün yapan firmalar belki böylelerinden daha fazla ama malesef konu elektronik olunca meblağlar büyük oluyor ve riskte büyük oluyor konuyu acan arkadaşımın ifadesiyle paramızla rezil olduk diyor. Son olarak size tevsiyemde forumda hiç tanımadığınız birisinin şahsına hitap ederken daha seviyeli davranmanız herkes benim gibi anlayışlı olmayabilir. İyi forumlar. |
hepsiburada telefon konusunda pişmanlıktır.cihaza simkart taktıysanız iade almazlar büyük ihtimalle,takmadan kontrol ettiyseniz iade şansınız olabilir.14 gün içinde iade kuralı cep telefonlarında yok en azından hepsiburada buna uymuyor.
|
İlgili mevzuatı okudum öyle bir şey yazmıyor. Yukarıda arkadaşta açıklamış zaten bence siz okuyun.
Bunlar mağazaların firmaların uydurduğu şeyler sim kart jelatin vs. |
amazondan telefon aldık. arıza çıktı ve 1 hafta içinde iade ettik. paramızı geri yatırdı. servis felan hiç bir şey sormadı. hepsiburada gibi firmalar büyük bir imaja sahip olabilir ama köy bakkalı mantığıyla işletiliyor. Onlar için kanun yok,şirket kuralları var. Ve bu tarz olayların sebebi kanunlar ve işlerini yapmayan bürokratlar .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grimwood -- 21 Şubat 2019; 17:32:18 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReflexAction -- 21 Şubat 2019; 18:58:29 > |
|
|
|
|
|
|