Şimdi Ara

Trendyol Cep Telefonu İadesi Hakkında Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, ben genelde hepsiburada, gittigidiyor yada n11 kullanan birisiyim. Cep telefonu vs gibi elektronik ürünler, ürün eksiksiz ve herhangi bir zarar görmemişse 15 gün içerisinde anında iade hakkımız var yasal olarak. Ben çevreme telefonlarını alan kişiyim. Son 5 yılda kendime, dostlarıma 20'ye yakın telefon aldım. Bunlardan 4'ünü şuana kadar iade yaptım, 1 tanesi gittigidiyor, 3 tanesi hepsiburadadan.


    Hiçbirisi sorun çıkarmadan tek seferde iadeyi aldılar. Geçen iPhone 12 Pro almaya karar verdim ve bu kez Trendyol'da Bittibitiyor isimli satıcı fiyat olarak cazip bir fiyat sunmuştu ve satın aldım. Ama sosyal medya ve eticarette telefonu yoğun kullanan birisiyim, telefonu kullanmadan, sadece dış poşetini açmak için mecbur olduğumuz poşeti yırttım, sonra 12 pro max almaya karar verip, sonra içine sim kart bile takmadan, kutusundan çıktığı gibi ürünü geri yolladım, hatta ne olur olmaz diye bir kaç kat pat pat poşete dış ana kutusunu bile sardım kargolarken. Her ne hikmetse Bittibitiyor satıcısı bizde öyle bir kural yok, poşet yırtıldı mı iade olmaz diyor, ürünü iade almadı.


    Önce Bittibitiyor'u aradım, dedi Apple Türkiye'den yeniden satılmaya uygunluk belgesi alıp öyle yollamanız lazım dedi. Hayattımda ilk kez böyle birşey duyduğumu ama Apple'ı arayacağımı söyledim.


    Ben bu süreçte önce Trendyol'u aradım, satıcı ne diyorsa o dedi, yapacak birşeyimiz yok dedi, sonra Apple Türkiye'yi aradım, bu belgeyi hayatımızda ilk kez duyduk, öyle bir belge vermiyoruz ama yinede bir yetkili servisimize gidin dedi. Bende Apple Gürgençler yetkili servisine gittim, onlarda ilk kez duyduk dedi. Sonra satıcıyı aradım ve ya Tüketici mahkemesi yada güzellikle iademin yapılmasını istiyorum dedim. Hakarete varan sözlerle ne yapacaksanız yapın diyip kestirip attı.


    Neyse ürünü 2 gün sonra adresime geri kargoladılar. Ben de kapıma gelen kargoyu kabul etmedim, kargo 4 gün şubede bekledikten sonra satıcıya geri gitti ve satıcı kargoyu kabul etmiş. 2 gün oldu ürün hala onlarda. Trendyolu arayıp ürünümü bana geri teslim etmediler, ne olacak dedim, ürünümü bana hiç göndermezlerse param yanacak mı dedim. Trendyol temsilcisi biz müşterimizin arkasındayız, sonuç alamazsak paranızı biz öderiz dedi.


    şimdi amacım malum, ürünü yasal hakkım olan şekilde kabul etmeleri. Ben satıcı ürünü bana geri kargolasa da ben kabul etmeyip bir iki hafta sürecinde bana teslim ürün geri teslim edilemiyor paramı geri verin artık diye bastırsam paramı Trendyol'dan alabilir miyim?


    Bu süreç hakkında deneyimi olan sizlerden fikirlerinizi bekliyorum. Para 3-5 tl değil ki Tüketici mahkemesinde 6 aylık davayı bekleyeyim, 14 Bin TL. Bu parayı bir şekilde onlardan alabileceğim deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.








  • Elektronik ürünler “hijyen” kapsamında değerlendirildiği için ambalajı hasar gördüğü anda iade kapsamından çıkıyor. Tekrar iadeye düşmesi için distribütör/üreticinin iade alınabilir raporu şart. Siz telefonunuzu alın, kullanın. Böyle zaman kaybınız çok olur, zira THH den aleyhinize bir karar çıkma olasılığı çok yüksek. Jelatini yırtmadan geri gönderseniz sorun çıkmayacaktı. Ürünü satın aldığınız bayinin yırtık jelatinli telefonu satma ihtimali yok.
  • Guest-0378E4255 G kullanıcısına yanıt

    Yapılan alışveriş, Mesafeli satış sözleşmesi ve 6502 sayılı kanuna tabi. Başka bir kanun yada sözleşmeye tabi ise belirtiniz. Elektronik ürünler hangi yasada "Hijyen" kapsamında sayılıyor ? Ambalajın hasar görmesi Hangi kanun yada sözleşmede yazılı ? Kanunsuz ve keyfi bir sebeple iadeyi ret etmek niye cezalandırlmıyor bunu konuşmak lazım. Ayrıca 14.000 TL lik bir ürün THH nin limitleri dışında olabilir. Dava açmakta gerekebilir.


    6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunun ilgili maddesi :


    48. (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.



    Mutat kullanım ne demektir? malın usulüne uygun kullanımı demektir. Mevcut yasa ve yönetmeliğe göre müşteri sadece kendi kusurundan kaynaklanan bir zarar oluştuysa, bu zarar miktarınca sorumlu. Ancak ürünün normal bir şekilde kullanılmasından doğan değişme ve bozulmadan sorumlu değil.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.