Şimdi Ara

Gittigidiyor cep telefonu iade etmek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
8
Favori
9.646
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. GG den cep telefonu satın aldım dün tarafıma ulaştı. Akşam hattımı takıp 1-2 saat kullandım ve denedim. Cihaz hoşuma gitmedi ve beklediğimden daha büyük çıktı. İade etmek istiyorum diye firmayı aradım açtığınız için iade alamayız dedi firma sahibi. Açmasam nasıl deneyeceğim ben bu cihazı? Size sormak en doğrusu bu cihazı iade edebilirmiyim nasıl bir süreç işler ?



  • Biz iade etmiştik sıkıntı çıkarmamıştı firma..Ama zaten internet üzerinden aldıgınız için sorgu sualsiz iade edebilmeniz gerekiyor.
  • beğenmedim deyip iade etmek yerine. cihazın düzgün çalışmadığını düşünüyorum diye iade süreci başlatın kimse ile muhatap olmayın. sipariş kısmındaki onayla butonunun üstünde sorun bildir kısmından cihazı iade yolunu izleyin sebebinede cayma hakkını seçin. açıklama kısmınada cihaz düzgün çalışmıyor deyin. formu doldurup kapatın. ürünü iade et kısmına tıklayıp kargo indirim kodunu alın SC ile başlayan yurtiçi kargo ile satıcıya gönderin. satıcı ürünü almak zorunda ve iade almamak için durumu gg ye beyan etmek zorunda ve uzman kişi olmadığı için cihazın düzgün çalıştığını o ispatlayamaz. iade hakkında 1 hafta boyunca zaten var. mecbur iade almak zorunda kalacak. kargoyu da teslim almaz ise en direk suçlu duruma düşüp. size tekrar son kez karşı ödemeli göndermeniz söylenip. ürünü teslim alması sağlanıp satıcıya sorulmadan paranız iade olacak. eğer tekrar teslim almaz ise. hem paranızı hem ürünü almış olacaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smclk89

    beğenmedim deyip iade etmek yerine. cihazın düzgün çalışmadığını düşünüyorum diye iade süreci başlatın kimse ile muhatap olmayın. sipariş kısmındaki onayla butonunun üstünde sorun bildir kısmından cihazı iade yolunu izleyin sebebinede cayma hakkını seçin. açıklama kısmınada cihaz düzgün çalışmıyor deyin. formu doldurup kapatın. ürünü iade et kısmına tıklayıp kargo indirim kodunu alın SC ile başlayan yurtiçi kargo ile satıcıya gönderin. satıcı ürünü almak zorunda ve iade almamak için durumu gg ye beyan etmek zorunda ve uzman kişi olmadığı için cihazın düzgün çalıştığını o ispatlayamaz. iade hakkında 1 hafta boyunca zaten var. mecbur iade almak zorunda kalacak. kargoyu da teslim almaz ise en direk suçlu duruma düşüp. size tekrar son kez karşı ödemeli göndermeniz söylenip. ürünü teslim alması sağlanıp satıcıya sorulmadan paranız iade olacak. eğer tekrar teslim almaz ise. hem paranızı hem ürünü almış olacaksınız.

    Fakat cihazda herhangi bir sorun yok!

    Anlattığın adice ve etik olmayan bir yöntem gibi geldi bana.




  • etik olmayan mı. peki sen biliyormusun. şuan yeni kanun. diyorki. ne cihaz olursa olsun. 2 yıl boyunca arıza durumunda müşteri istiyorsa yenisini vermek zorundasın. kullanıcı hatası sadece kırılma ve sıvı temasıdır. 30 gün içerisinde koşulsuz iade alacaksın diyor peki. kim uyguluyor. kimse uygulamıyor. adam sana kural hatası ile bir karar biçip hakem heyetine gitmeni istiyor orada 1 2 3 aylık bir süreç ile kanunu adamlara zorla uygulatıyorsun. sana bunu yapan tüm firmalar bunu yapıyor. herkes sistem boşluklarından faydalanıyor. neden ben faydalanmayım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    quote:

    Orijinalden alıntı: smclk89

    beğenmedim deyip iade etmek yerine. cihazın düzgün çalışmadığını düşünüyorum diye iade süreci başlatın kimse ile muhatap olmayın. sipariş kısmındaki onayla butonunun üstünde sorun bildir kısmından cihazı iade yolunu izleyin sebebinede cayma hakkını seçin. açıklama kısmınada cihaz düzgün çalışmıyor deyin. formu doldurup kapatın. ürünü iade et kısmına tıklayıp kargo indirim kodunu alın SC ile başlayan yurtiçi kargo ile satıcıya gönderin. satıcı ürünü almak zorunda ve iade almamak için durumu gg ye beyan etmek zorunda ve uzman kişi olmadığı için cihazın düzgün çalıştığını o ispatlayamaz. iade hakkında 1 hafta boyunca zaten var. mecbur iade almak zorunda kalacak. kargoyu da teslim almaz ise en direk suçlu duruma düşüp. size tekrar son kez karşı ödemeli göndermeniz söylenip. ürünü teslim alması sağlanıp satıcıya sorulmadan paranız iade olacak. eğer tekrar teslim almaz ise. hem paranızı hem ürünü almış olacaksınız.

    Fakat cihazda herhangi bir sorun yok!

    Anlattığın adice ve etik olmayan bir yöntem gibi geldi bana.

    geri iade etmek dahi etik değil bence.arkadaş önce telefonu bi yerde iyice bi inceleyicekti küçükmü büyükmü bakacaktı hoşuna gittiyse alacaktı.tutki adam iade aldı ne olacak o telefon başka birisine gidecek.ben sahsen kutusu açılmış hat takılmış telefon istemem.yazdıklarımıda yanlış anlamayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serkan4554 -- 10 Şubat 2016; 13:19:46 >




  • Serkan4554 S kullanıcısına yanıt
    nasıl etik değil abi yapmayın. mesafeli satış budur. insanlar teşvik edici reklamlar görseller yayınlıyor firmaların derdi çok ürün satmaksa. bunu göze alıyorlar. almalılar. almak zorundalar. mesafeli satış budur. hat takıldı 2. el oldu. telefon açıldı bilgisayarın tuşuna bastın bunlar firmaların ürettiği ve çok hızlı yayılıp cahil halkın hemen kabul ettiği kanunsuz bahanelerdir. hoş bir şey olmasa da benim de beyenmediğim birşeyi yıllarca kullanmam daha hoş değil. ve o telefon merak etme sana bana geri yollanmaz. köklü satıcılar firmalara geri iade edebilir ama esnaflar bu güce sahip değil. 100 lira ucuza kutusu açık diye yada dükkanında bu durumu beyan ederek başkasına ikram ile satacak. yapacak bir şey yok. mesafeli satışın kaymağını yerken diğer yüzü beni ilgilendirmez diye bir şey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smclk89

    etik olmayan mı. peki sen biliyormusun. şuan yeni kanun. diyorki. ne cihaz olursa olsun. 2 yıl boyunca arıza durumunda müşteri istiyorsa yenisini vermek zorundasın. kullanıcı hatası sadece kırılma ve sıvı temasıdır. 30 gün içerisinde koşulsuz iade alacaksın diyor peki. kim uyguluyor. kimse uygulamıyor. adam sana kural hatası ile bir karar biçip hakem heyetine gitmeni istiyor orada 1 2 3 aylık bir süreç ile kanunu adamlara zorla uygulatıyorsun. sana bunu yapan tüm firmalar bunu yapıyor. herkes sistem boşluklarından faydalanıyor. neden ben faydalanmayım ?

    Cihazda arıza hata yok.

    Sistemin boşluklarından faydalanıyorsan , yapanlara da laf söylemeyceksin demek ki onlarla aynı tiğniyettesiniz.
  • yok ben yapanlara laf söylemiyorum. yapıyorlar diyorum. aynı niyette değilim ama. sanıyorum sizin e ticaret hayatınız kısıtlı. size sürekli çalıyı dolandıranlar yüzünden. ben iyi niyetliyim sen demeden de ben o çalıyı dolanırım demek adalet tutkunumu enayilikmi arasındaki ince çizgiyi tartışıyoruz. sizin demenize göre şöyle yapacağız beyenmedim almak zorundasın kanun emrediyor. adam ve gg de dediki alamayız iade. bu arada gg öyle bir şey demez. ama deme ihtimali yok değil. herneyse. ürün sana döndü alım tarihin var. cihaz elinde. bu süreçte paran orda sevdiğin yeni bir telefonu alamayacaksın. cihaz sana döndü. aldın eline hakem heyetine gittin beyan ettin dilekçe başvuru döndün evine 10 gün sonra cevap geldi adama uyarı gitti yolladın adama. tamam karar var yaptırım yok adamın parayı ödemesi için 30 gün süresi var. sen haklısın ama çektiğin çileye bak. kanun emretmiş ama. yapılana bak.




  • Ben de telefon iadesi yaptım daha önce değişik sitelere. Ama şunu da düşünmeden edemiyor insan. Aldığımız telefonun kutusu açılmış diye ciyak ciyak bağırıyoruz. İade edilmiş bir ürünü adam kime satacak? Üründe bir sorun olsa tamam. Kanunlar bizden yana. Ama böyle de bir gerçek var.
  • kadirt kullanıcısına yanıt
    dert ettiğiniz şeyin cevabı basit abicim. e ticaretin kaymağını yerken diğer yüzüne sırt çeviremezsiniz. köklü satıcılar üreticiye geri gönderirken küçük esnaf bunu yapamıyor kendi mağazasında yada kutusu açık ilan olarak biraz daha ucuza satıyor. bu işin fıtratı bu. açık kutuyuda tabikide almayacaksın o riski sorumluluğu mesafeli satışı yapan adam düşünecek ve bunu dert etmeyecek. ben amerikaya gezmeye gideyim ama hiç bir yerde kazıklanmayım herkes bildiği işi sorunlarının olduğu bildiği şeyi yapacak. mobilyacılar neden kargoda kırılan her parçayı gerekişe 10 kere yolluyor bir adrese. adam bu mesafeli ticaret ile zengin olmak istiyorsa herkes üzerine düşeni yapacak. benim vaktim yok bir telefonu gezip görmek için bunu kimse sorgulayamaz.
  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    Doğru. Bu işten ekmek yiyenler bu gibi riskleri de göze almak zorunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirt -- 10 Şubat 2016; 13:53:00 >
  • Sağolun hocam bu şekilde iade etmek istemezdim ama ilk satıcıyı aradığımda iade alamam dediği için sanırım bu şekilde göndericem. Diğer yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim ama telefonu açtım diye üzerinde tepinmedim veya duvardan duvara atmadım sadece beğenmedim ve iade etmek istiyorum. 2 ay kullandıktan sonra a101 e ürün iade edenleride biliyorum müşteri memnuniyeti adına almaları lazım. Kaldıki telefon bana geldiğinde daha önce açılmıştı ve şarj aleti tozluydu muhtemelen banada iade cihazı yolladılar.
  • NEVERDIES kullanıcısına yanıt
    kardeşim senin art niyetli olmadığın zaten ortada dert edecek bir şey yok. piyasa görmediği insanların parasını yemeyi bilirken görmeden aldığı ürünü alan kişinin beğenip beğenmeyeceğini umursamak istemeyen art niyetli insanlarla dolu. sen beğenmedim diyerek iade talebide açsan onu gittigidiyor hertürlü iadeyi kabul ettirir satıcıya sen rahat ol. ama n11 hattı taktıysan 2. el oldu artık hurafesinin başını çekiyor kanunun söylemediğini satıcılar söylüyor kafayı yemiş millet.
  • Cep telefonuna sim kart takar veya wifi ye bile bağlarsanız keyfi iade edemezsiniz. sorun var ise anca servis tutanağı ile iade edebilirsiniz. öyle sorun var deyip de gönderemezsiniz.

    Elektronik ürünlerde cayma hakkı ve iade süreci nasıl kullanılır?
    Elektronik ürünlerin “Cayma Hakkı” dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün, orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.
    Kurulumu servis tarafından yapılan ürünler için servis haricinde kutunun açılması veya kurulumunun servis haricinde yapılması durumunda iade alınmayacaktır.
    Satın alınan cep telefonuna SİM kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2’inci el statüsüne geçmiş olacaktır. İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında “ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması” gerekmektedir. Bu nedenle de SİM kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler, cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır. Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir. Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.
    Cayma hakkı dışında kalan 14 ile 6 ay arası iade talepleri için, ürünün teknik servise gitmesi ve servis tarafından iade kararı verilmiş olması gerekir.




  • Kardeşim gg üzerindem cep telefonu iade aldım da, iade ettim de.

    Bazı arkadaşlarımız fikirleri yok ama biliyorlar.

    Normal prosedür, iade açacaksın göndereceksin. Satıcının buna hayır deme hakkı yok.

    n11 ile karıştırıyorlar. Aç iadeyi gönder. 3 gün + 24 saat içinde onay vermek zorunda vermesede sistem onay verecek.
  • raziel82 kullanıcısına yanıt
    maalesef n11 tatavasından başka bir şey değil bu yazı. bu mesafeli satış cayma haklarının hiç birini temsil etmiyor. bütün resmi kanunları baştan sona oku wifi sim kart gibi alakasız kısmi. bir detaya yer verilmez. böyle bir şey olamaz. tamamen caydırmaya yönelik saçma sapan bir uydurmasyon. firmalar genel sözleşmeler üzerinde değişiklik yapıp onaylatamazlar bu durumda onlarda suçlu duruma düşer.
  • hocam cayma hakkınız var.
  • Sonucu merakla bekliyorum...
  • smclk89 kullanıcısına yanıt
    umarım öyle olur :)) sonuçta ben tüketiciden yanayım satıcıdan değil ) öyle bildiğim için bildiğimi yazdım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.