Şimdi Ara

motor soğukken gaza basmassam stop ediyor (çok nokta enejksiyonlu araç)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
28.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç otomatik vites 95 model kia sephia. LPG li ve çok nokta enjeksiyonlu. Sıralı sistem lpg si mevcut. Araç zaten benzinle çalıştığı için sorunun lpg sistemi ile bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Detaylı anlattımki aklınızda soru işareti kalmasın.

    Sorun 1:
    Aracım tam soğuduktan sonra ilk çalıştırma esnasında stop ediyor.

    İşin aslı tam olarak şöyle. Tam soğuma sonrası aracı gaza basmadan çalıştırıyorum, çok düşük devirdede olsa zangır zangır titresede stop etmeden çalışabiliyor, bu durumdayken çok nadir stop ediyor, ama işte asıl sorun bu durumdayken ilk gaza bastığım an direk stop etmesi, devir düşükde olsa çalışan bir motor var fakat gaza basıyorumki devir yükselsin biraz toparlasın ben daha dokunur dokunmaz stop ediyor. Diğer durum ise gaza basarak çalıştırma bu durumda zaten gaza basarak çalıştırdığım için ayağım gazda olduğundan stop etmiyor ama ayağımı gazdan çekersem yine stop ediyor.

    Toparlarsak.

    1- Gaza basmadan çalışıyor ve zorda olsa düşük devir çalışmaya devam ediyor bu esnada gaza basarsam stop ediyor (Dikkat: pedala basıp çekmiyorum, bastığım an stop ediyor)
    2- Ayağım gazda çalıştırıyorum, ayağımı gazdan çekince stop ediyor.

    Bu durumlar 30-60 saniye için geçerli, motor en fazla 1 dakka kadar ısınsın yetiyor normale dönüyor stop etmiyor artık. Rölanti ayar vidası ile gaz pedalına biraz basılmış gibi ayar yaparsak araç soğukken stop etmiyor ama bu seferde araç ısınınca ve boştayken devir 1250-1300 lere çıkıyor.

    Diğer durum şuki farları bile açsam devir düşüyor. Eğer rölanti ayar vidasını sıfıra getirirsem özellikle akşamları hem vitesteyken hemde far açıkken sıkışık trafikte devir 300 lere düşüyor. Rölanti ayar vidasını 900-1000 devire ayarladım, tabi bu ayar araç tam ısınmışken yapılan ayar. soğukken bu ayar yeterli gelmiyor zaten stop ediyor her halukarda, ama gündüz için yeterli oluyor gece farlarda açıldığında yine devir 300-500 aralığına kadar düşebiliyor.

    Boğaz denilen kısmı araçtan sökmeden elimin ulaştığı kadarıyla sildim ve uzun bir fırça vasıtasıyla iyice fırçalayıp temizledim. Muhtemelen sensörlerle ilgili birşeyler var ama fikirlerinizi bekliyorum.

    Sorun 2:
    Bu biraz karışık olacak sabırla okuyup anlamaya çalışanlara teşekkürler. Araçta 100 km hızlara kadar şöyle bir sorun var. Yani son vitese geçene kadar olan bir sorun. Araç bunu 20 km veya 60-70 km farketmez yapıyor durumda. Gaza 1500-2000 devirlerine getirecek kadar basarsam genellikle gaza basıp basıp çekiyormuşum gibi bir durum meydana geliyor. Mesela 40 la gidiyor otomatik vites araçta gazı bıraktığınız zaman devir 1200-1300 lere düşer, örnek olarak diyelimki 0-100 arasında bir dereceyle gaza basacağız, bu devirdeyken ayağınız gazda değil ve %0 dan başalayıp yavaş yavaş %10-20-30 olarak pedala basarsanız sorun yok araba düzgün devirleniyor, fakat birden %20-30 oranlarında bastığınızda gaza basıp çekiyormuşsunuz gibi yapıyor, genellikle 2-3 kere tekrarlayıp bırakıyor yada diyelimki %30 civarında bastınız böyle yapmaya başladı hemen %40-50 civarına kadar basın yine düzeliyor. Veya Direk olarak %50 civarlarında kadar basın yine sorun yok. Yani anlatmaya çalıştığım araçta gaza basmıyorsunuz ve devir 1200-1300 lerde sizin bunu aniden 1700 civarlarında çıkarırsanız böyle bir olay meydana geliyor. ya yavaş yavaş yukarıya çıkaracaksınız yada daha hızlı olarak 2000 lerden yukarıya doğru gideceksiniz. Şanzımanda bir sorun olduğunu sanmıyorum sıfırdan tam gaz gidin tıkır tıkır 6000 devirlere uzanıyor.

    Sorun 3:
    Araç 60-70 gibi hızlarda 4. vites hızlarına çıktığında gaza aynı hızlarda devam etmek için basarsanız araç önce bir sıkışıyor gibi oluyor devir 100-200 kadar düşüyor sonra sanki birden motoru sıkıştıran şeyden kurtulup normal devam ediyor.

    Gelecek cevaplara şimdiden teşekkürler.







  • Bu durumdaki bir aracı mutlaka ustası görmeli. İyi bir ustanın çözeceğini düşünüyorum. Benim kanaatim enjektörler-benzin pompası-marş motoru üçlüsünden biri yada birkaçında sorun olduğu, yada araçta sağlam bir elektrik arızası olduğu yönünde. Zira farları açınca devrin düşmesi elektrik arızasını işaret ediyor. istanbuldaysanız usta tavsiye edebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    Bu durumdaki bir aracı mutlaka ustası görmeli. İyi bir ustanın çözeceğini düşünüyorum. Benim kanaatim enjektörler-benzin pompası-marş motoru üçlüsünden biri yada birkaçında sorun olduğu, yada araçta sağlam bir elektrik arızası olduğu yönünde. Zira farları açınca devrin düşmesi elektrik arızasını işaret ediyor. istanbuldaysanız usta tavsiye edebilirim.

    istanbul bostancı yada kartal oto sanayine gidebilirim. diğer yerler bana uymaz uğraşmayada değmez bu şekilde gider diye düşünüyorum bu araç, tabi inşallah diyelimde :)
  • Rölanti düzenleyicisinde problem var gibi görünüyor
  • bugün kartala bir uğradım ama bakacak bir yer bulamadım. haftasonu vaktim olursa kendim söküp bir temizleyeceğim.
  • geçen makineye bağlattım aracı ve hız sensörü arızası ile gaz kelebeği potansiyometresi hatalarını verdi. neyse şuydu buydu derken parça değişemedik tabi risk çünkü takması sökmesine bile para alıyorlar, hemde kimsede parça yok zaten olsa bile takıp sökmeyi bile kabul etmezler nihayetinde alamadık zaten esnafta bu tür ince işlere pek girmek istemiyor. kaç yere gittim hepsi üç beş birşeyler yapıp 10-20 lira para alıyor üstelik değişen zerre birşey yok. neyse en son kendi ustama döndüm tekrardan hava akışmetresini söküp tinerde yıkadı taktı, birde potansiyometreyi biraz yamuk yerleştirerek taktı, artık hangisinden oldu bilmiyorum arabanın gidişi değişti yukarda yazdığım 2 ve 3 nolu sorun düzeldi. Şu an sabahı bekliyorum sabahta stop etmeksizin çalışırsa ne ala. üstelik ustama zorla para verdim almıyordu bile.
  • Arkadaslar bende tata indigo var arac sabah oglen aksam fark etmiyor soguk nezaman motor soguksa ozaman araba calismiyor cok ugrasiyorum motor calisir gibi yapip stop ediyor bu motor sogukken 15 20 cu defada calisiyoramamoto r sicaksa asla yapniyor beykozda oturuyorum burada cukuk bi sanayi var oraya gittim usta die dukkan acmislar abactan bi haberler hic anlayan yok tanidiginiz saglam isin ehli guzel bi usta varmi arkadaslar lutfen yardim edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunca zaman geçti. çok uğraştım çözemedim problemi rölanti ayarsız. usta musta yok bu ülkede. varsada ben bulamadım. arabadaki akımı ölçtüreceğim diye dolaşmadığım yer kalmadı akımı ölçecek adam yok ölçü aleti alıp kendim baktım en sonunda. akım ne diyor adamlar tarif ediyorum arkasını dönüp gidiyor adam. bunlara vereceksin 10/40 yağı, üstten dolduracak alttan boşaltacak, 100 lira para alacak. başka bir halttan anladıkları yok.
  • valla kardeşim şöyle söyleyeyim;

    bendede 2008 symbol 1.4 var. motor soğukken boşa alınca falan stop ediyordu.ısınınca da hır hır hır sarsıntılı çalışıyordu. biraz araştırma yaptım boğazı söktüm temizledim falan yok olmadı. en son bizim kartal sanayide Nevzat usta var, ona göstermiş aracı babam. usta da subap ayarı gerekli demiş. yapmış subap ayarını şu an araç saat gibi çalışıyor stop falan da etmiyor..

    lpgde sorun olmayıpta benzinde gitmiyor, benzinde zor çalışıyordu bi ara. yine nevzat ustaya götürdük. iki çekti gaz telini pompa dedi yaptırdık düzeldi..

    tekerlek bilyalarını falan da ona yaptırdım. neyse uzun lafın kısası kartal oto sanayi c3 blokta bayram oto nevzat ustaya gösterebilirsin aracı...
    Yannız içeride hep 6 araba tamir edilirken dışarıda da bi o kadar araç bekler. direk gidince yaptıramayabilirsin. taksiciler falan hep ona gidiyor. öyle kazıkçı bi adam da değil ucuz yapar sürümden kazanır. tavisye ederim.. ama senin araç kia . bunun tabelada reno hundai ve fiat yazar..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.