Şimdi Ara

Fren Disklerinin Eğilme Sebebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
18.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu fren diskleri neden eğilir sadece sudanmı....... allah aşkına siz yolda su birikintisi görünce duruyomusunuz yada hiç sudan geçmiyomusunuz o zaman arabayıda yıkatmayalım yıkatırken lastiklere su tutturmuyomusunuz bu nedir ya 15 gün önce tornada düzeltirdiğim diskler gene eğildi bu nedir kardeşim önceki arabamdada aynı şeyi yaşadım sizler ne yapıyosunuz bu konuda fikir verin yoksa bu meret hep benimi buluyor



  • Araç nedir?

    Kayınçoyla beraber,kendisinin sahibi olduğu 2007 Citroen Berlingo araçla Sinop'a gittik.
    Toplamda 750 km gibi bir yol kat ettik.Kendisi araç konularında biraz acemi.

    Sinop'a vardıktan sonra indik,eve girdim derken 2 dk sonra dışarı çıktığımda kayınço sıcak disklere(750km yol,tek kontak)buz gibi kaynak suyu döküyordu
    Dur,yapma,etme derken 4 dikie ıslattığını farkettik.Yapacak birşey yoktu artık.
    İstanbula dönene kadar gırç gırç sesi bize eşlik etti.Frene basınca hart hurt ses geliyordu.
    Servise girdik 750 lira masraf çıkardılar
    4 disk değişti,balatalar değişti vs vs.

    Kısacası eğer diskler gereğinden fazla sıcaksa,soğuk bir su birikintisine girdiğinizde Disklere zarar verebilir




  • ben genelde vites ufaltarak yavaşladığım için disk eğrilmesi problemiyle karşılaşmadım. sizin diskleriniz özelliğini kaybetmiş veya yan sanayi olabi,lir. orjinalini taktırırsanız bir daha bu sorunu yaşamayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Araç nedir?

    Kayınçoyla beraber,kendisinin sahibi olduğu 2007 Citroen Berlingo araçla Sinop'a gittik.
    Toplamda 750 km gibi bir yol kat ettik.Kendisi araç konularında biraz acemi.

    Sinop'a vardıktan sonra indik,eve girdim derken 2 dk sonra dışarı çıktığımda kayınço sıcak disklere(750km yol,tek kontak)buz gibi kaynak suyu döküyordu
    Dur,yapma,etme derken 4 dikie ıslattığını farkettik.Yapacak birşey yoktu artık.
    İstanbula dönene kadar gırç gırç sesi bize eşlik etti.Frene basınca hart hurt ses geliyordu.
    Servise girdik 750 lira masraf çıkardılar
    4 disk değişti,balatalar değişti vs vs.

    Kısacası eğer diskler gereğinden fazla sıcaksa,soğuk bir su birikintisine girdiğinizde Disklere zarar verebilir


    Helal kayınçoya !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Araç nedir?

    Kayınçoyla beraber,kendisinin sahibi olduğu 2007 Citroen Berlingo araçla Sinop'a gittik.
    Toplamda 750 km gibi bir yol kat ettik.Kendisi araç konularında biraz acemi.

    Sinop'a vardıktan sonra indik,eve girdim derken 2 dk sonra dışarı çıktığımda kayınço sıcak disklere(750km yol,tek kontak)buz gibi kaynak suyu döküyordu
    Dur,yapma,etme derken 4 dikie ıslattığını farkettik.Yapacak birşey yoktu artık.
    İstanbula dönene kadar gırç gırç sesi bize eşlik etti.Frene basınca hart hurt ses geliyordu.
    Servise girdik 750 lira masraf çıkardılar
    4 disk değişti,balatalar değişti vs vs.

    Kısacası eğer diskler gereğinden fazla sıcaksa,soğuk bir su birikintisine girdiğinizde Disklere zarar verebilir


    Helal kayınçoya !

    Alıntıları Göster
    disklerin yamulmasında bildiğim 2 sebep mevcut;

    1. si sizlerinde basettiğiniz sıcak disk soğuk su ilişkisi,

    burada; diskin sıcaklığı, suyun soğukluğu kadar diskin kaliteside önemli tabi.

    2. si ise heryerde olan hız tümsklerinden geçerken ayağınızın fren pedalına basılı olması. nerede okudum bilmiyorum ama bu şekilde ayak fren pedalına basılıyken geçilen tümseklerde fren diskide baskı altında kalıyormuş. mümkünse kasise kadar yavaşlamanız kasisten fren pedalı basılı değilken geçmeniz önerilmekte idi.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Araç nedir?

    Kayınçoyla beraber,kendisinin sahibi olduğu 2007 Citroen Berlingo araçla Sinop'a gittik.
    Toplamda 750 km gibi bir yol kat ettik.Kendisi araç konularında biraz acemi.

    Sinop'a vardıktan sonra indik,eve girdim derken 2 dk sonra dışarı çıktığımda kayınço sıcak disklere(750km yol,tek kontak)buz gibi kaynak suyu döküyordu
    Dur,yapma,etme derken 4 dikie ıslattığını farkettik.Yapacak birşey yoktu artık.
    İstanbula dönene kadar gırç gırç sesi bize eşlik etti.Frene basınca hart hurt ses geliyordu.
    Servise girdik 750 lira masraf çıkardılar
    4 disk değişti,balatalar değişti vs vs.

    Kısacası eğer diskler gereğinden fazla sıcaksa,soğuk bir su birikintisine girdiğinizde Disklere zarar verebilir


    Helal kayınçoya !

    Alıntıları Göster
    araç 2001 leon 15 gün önce fren balatasını değiştirirken usta disklerin eğildiğini ve düzeltilmesi gerektiğini söyledi halbuki ben bir sıkıntı yaşamamıştım ama hazır bakıma girmişken yapılsın dedim üstündeki orjinal diskleri....... ankarada hava bu aralar yağmurlu ve kaçınılmaz olarak arada sırada birikintilere giriyosun benim isyan ettiğim bu kadar suyla karşılaşması muhtemel olan bir parçanın suya daha dayanıklı olması gerekmezmi ayrıca uzun yolda mola yerlerinde duran arabaları orda bir görevli bahşiş usülü yıkıyor ve ben dahil herkesde yıkatıyor görevli bilinçlide acaba ondanmı yırtıyoz yoksa şanstanmı.....

    Sonuç olarak fren diskleride balatalar gibi belli bir kilometreden sonra rutin olarak değişmesimi gerekiyor eğer öyleyse bu aralık kaç bin km dedir bilgilendirirseniz sevinirrim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    araç 2001 leon 15 gün önce fren balatasını değiştirirken usta disklerin eğildiğini ve düzeltilmesi gerektiğini söyledi halbuki ben bir sıkıntı yaşamamıştım ama hazır bakıma girmişken yapılsın dedim üstündeki orjinal diskleri....... ankarada hava bu aralar yağmurlu ve kaçınılmaz olarak arada sırada birikintilere giriyosun benim isyan ettiğim bu kadar suyla karşılaşması muhtemel olan bir parçanın suya daha dayanıklı olması gerekmezmi ayrıca uzun yolda mola yerlerinde duran arabaları orda bir görevli bahşiş usülü yıkıyor ve ben dahil herkesde yıkatıyor görevli bilinçlide acaba ondanmı yırtıyoz yoksa şanstanmı.....

    Sonuç olarak fren diskleride balatalar gibi belli bir kilometreden sonra rutin olarak değişmesimi gerekiyor eğer öyleyse bu aralık kaç bin km dedir bilgilendirirseniz sevinirrim

    Alıntıları Göster
    benim frenler bazen çok ısınırdı rampa aşağı durumlarda, basardım suyu pekte yamulduğuna rastlamadım ben bu yamulma işinin sebebinin su olduğuna pek ihtimal vermiyorum sonuçta muhakkak ısınıyor ve kaçınılmaz şekilde ıslanıyor yağmur vs durum da

    bir gün uzun yoldan geliyorum öğlan vakti hava 40 derece civarı epey rampa indikten sonra koku geldi indim janta el deymiyor hafif hafif duman çıkıyor diskten o derece ısınmış bagajdaki bi bidon suyu olduğu gibi boşaltıp biraz bekledikten sonra devam ettim hiç yamulmuş vs demediler bakımda




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren problemi ???
    11 yıl önce açıldı
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    benim frenler bazen çok ısınırdı rampa aşağı durumlarda, basardım suyu pekte yamulduğuna rastlamadım ben bu yamulma işinin sebebinin su olduğuna pek ihtimal vermiyorum sonuçta muhakkak ısınıyor ve kaçınılmaz şekilde ıslanıyor yağmur vs durum da

    bir gün uzun yoldan geliyorum öğlan vakti hava 40 derece civarı epey rampa indikten sonra koku geldi indim janta el deymiyor hafif hafif duman çıkıyor diskten o derece ısınmış bagajdaki bi bidon suyu olduğu gibi boşaltıp biraz bekledikten sonra devam ettim hiç yamulmuş vs demediler bakımda

    Alıntıları Göster
    frene basarak çukura,kasise girmemeye özen gösteriyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    benim frenler bazen çok ısınırdı rampa aşağı durumlarda, basardım suyu pekte yamulduğuna rastlamadım ben bu yamulma işinin sebebinin su olduğuna pek ihtimal vermiyorum sonuçta muhakkak ısınıyor ve kaçınılmaz şekilde ıslanıyor yağmur vs durum da

    bir gün uzun yoldan geliyorum öğlan vakti hava 40 derece civarı epey rampa indikten sonra koku geldi indim janta el deymiyor hafif hafif duman çıkıyor diskten o derece ısınmış bagajdaki bi bidon suyu olduğu gibi boşaltıp biraz bekledikten sonra devam ettim hiç yamulmuş vs demediler bakımda

    Üstad arabanın markası ne sorması ayıp hummer felan değildir umarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    araç 2001 leon 15 gün önce fren balatasını değiştirirken usta disklerin eğildiğini ve düzeltilmesi gerektiğini söyledi halbuki ben bir sıkıntı yaşamamıştım ama hazır bakıma girmişken yapılsın dedim üstündeki orjinal diskleri....... ankarada hava bu aralar yağmurlu ve kaçınılmaz olarak arada sırada birikintilere giriyosun benim isyan ettiğim bu kadar suyla karşılaşması muhtemel olan bir parçanın suya daha dayanıklı olması gerekmezmi ayrıca uzun yolda mola yerlerinde duran arabaları orda bir görevli bahşiş usülü yıkıyor ve ben dahil herkesde yıkatıyor görevli bilinçlide acaba ondanmı yırtıyoz yoksa şanstanmı.....

    Sonuç olarak fren diskleride balatalar gibi belli bir kilometreden sonra rutin olarak değişmesimi gerekiyor eğer öyleyse bu aralık kaç bin km dedir bilgilendirirseniz sevinirrim

    Alıntıları Göster
    km değil de disklerde min. kalınlık değeri vardır.

    Bence bu durum en çok malzeme kalitesine bağlı. Yine de

    1. Bijonları eşit sıkmak çok önemli. Özellikle o havalı tabanacalar sıkılık farkı konusunda "harikalar". Otomotivde limitörsüz havalı tabancalar vida sıkarken kullanılmaz, ama tork limitörü kulanan görmedim. Yanlış sıkılmış bijonlar o anda bir sorun belli etmez, diskler ısınıp soğudukça eğrilir.

    2. Yüksek hızdan ani duruşlarda aynı posizyonda beklememek gerekir. Özellile şehirlerarası, iniş sonu ışıklarda aracı çok küçük de olsa hareket halinde tutmalı. Yoksa balata tarafı farklı hızda, açıkta kalan yerleri başka hızda soğuyor, bu da eğrilik yapabilir. Kampanada da önemli, mesela ağır vasıtaları gözlemleyin.

    Hareket halinde suyun zararı olacağını sanmıyorum eşit dağılıyor sonuçta. Tabii yağışlı havalarda güvenik, kontrol ve diski kuru tutmak için de biraz "frenli" gidilmeli diye düşünüyorum. Bir de tabii daha önce de anlatılmış, sıcak aracı yıkamamak gerekir.

    3. Eğilmiş balata tornalandığında eğilme riski iki sebeple daha fazladır. Birincisi daha incedir zaten, ikinci ve daha önemli olanı ise ısındığında tekrar bozulmuş olan eski geometrisine dönmek isteyecektir. Tork anahtarıyla eşit ve doğru sırayla sıkılmış bijonların faydası olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    benim frenler bazen çok ısınırdı rampa aşağı durumlarda, basardım suyu pekte yamulduğuna rastlamadım ben bu yamulma işinin sebebinin su olduğuna pek ihtimal vermiyorum sonuçta muhakkak ısınıyor ve kaçınılmaz şekilde ıslanıyor yağmur vs durum da

    bir gün uzun yoldan geliyorum öğlan vakti hava 40 derece civarı epey rampa indikten sonra koku geldi indim janta el deymiyor hafif hafif duman çıkıyor diskten o derece ısınmış bagajdaki bi bidon suyu olduğu gibi boşaltıp biraz bekledikten sonra devam ettim hiç yamulmuş vs demediler bakımda

    Üstad arabanın markası ne sorması ayıp hummer felan değildir umarım


    sudan olacağını sanmıyorum ben de . sonuçta her frende ısınan ve her yağmurlu havada mecburen ıslanan bir parça.

    daha hiç diskim yamulmasın diye suya yavaş gireni de görmedim şahsen :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    benim frenler bazen çok ısınırdı rampa aşağı durumlarda, basardım suyu pekte yamulduğuna rastlamadım ben bu yamulma işinin sebebinin su olduğuna pek ihtimal vermiyorum sonuçta muhakkak ısınıyor ve kaçınılmaz şekilde ıslanıyor yağmur vs durum da

    bir gün uzun yoldan geliyorum öğlan vakti hava 40 derece civarı epey rampa indikten sonra koku geldi indim janta el deymiyor hafif hafif duman çıkıyor diskten o derece ısınmış bagajdaki bi bidon suyu olduğu gibi boşaltıp biraz bekledikten sonra devam ettim hiç yamulmuş vs demediler bakımda

    Alıntıları Göster
    DİSKLERDEKİ EĞİLME Bİ DEFA SU DEĞMESİYLE HEMEN OLMAZ...
    GÜNLÜK KULLANIMDA ÇOK SIK FREN KULLANILMAYAN BİR TRAFİKTE VEYA UZUN YOL SONUNDA DİSKLER İLLA ÇOK SICAK OLACAK DİYE BİŞEY YOK...
    1000 KM GİDERSİN YOLUN SONUNDA DİSKLER SOĞUK OLABİLİR... AMA ARKA ARKAYA 2-3 KEZ ASILIRSIN FRENLERE, DİSKLER EL DEĞMEYECEK KADAR ISINIR... YA DA FRENLİ UZUN İNİŞLER SONUCU YİNE DİSKLER AŞIRI ISINABİLİR...
    BU ŞEKİLDE DİSKLERİN SICAK OLDUĞU BİR ANDA SOĞUK SUYLA TEMAS OLMADIĞI SÜRECE DE DİSKLER EĞİLMEZ...
    AYRICA HER SERVİSİN "DİSKLER EĞİLMİŞ DEĞİŞECEK" DEMESİNE DE İNANMAMAK GEREKİR... ÇÜNKÜ DİSKLERDEKİ EĞİKLİK GÖZLE GÖRÜLMEZ...
    ANCAK 40 KM ÜSTÜ SÜRATLERDE KUVVETLİ FRENLEME SIRASINDA DİREKSİYONDAKİ TİTREMEYLE ANLAŞILIR... KULLANICI BUNU RAHATLIKLA HİSSEDER. BÖYLE BİŞEY YOKSA DEĞİŞMEYE DE (AŞINMA SONUCU ÖMRÜNÜ DOLDURMAMIŞSA) GEREK YOKTUR...
    EĞİLME RİSKİNİN EN YÜKSEK OLDUĞU DURUM, YAĞMURLU HAVALARDA SIK FREN KULLANIMI SONUCU ISINMIŞ DİSKLERLE SU BİRİKİNTİSİNE GİRMEK OLUR... SU SIÇRAMASINA KARŞI DİSKLERİN İÇ TARAFINDA SAC KORUYUCULAR VARDIR. DOLAYISIYLA HER YAĞMURDA DİSKLERİMİZ YAMULMASIN DİYE DE KASMAK GEREK YOK... ANCAK DİSKLER SICAKSA SU BİRİKİNTİSİNE DİKKAT ETMEK GEREKİR. SU BİRİKİNTİSİ, DİSKLER SICAK DEĞİLSE YİNE BİŞEYCİK YAPMAZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    frene basarak çukura,kasise girmemeye özen gösteriyorum.

    Alıntıları Göster
    Aaah ah... Gençlik ve acemilik işte.

    Ne demişler! Eğil Ama Bükülme (Bend But Don't Break). Uzun yolculuklardan sonra ben de sırf "hoşuma gittiği için" (!) bahçe musluğunu alır, diskleri soğuturdum. Bu tabi 90'lı yıllarda olan saçmasapan bir hareketti. Bedeli sayısız disk freni ile defalarca ödenmiş, bit türlü dinmeyen fren cıyaklaması ise yaşlı beynimin gri hücrelerine kazınmıştı.

    Hata neydi, nasıl yapılmıştı?

    Çok sıcak bir maden alaşımını aniden çok soğuk bir ortama bırakırsanız ve bunu uzun süreli yaparsanız madenin moleküler strüktürünü (yapısını) değiştirirsiniz. Şimdi konu kol saati, bıçak veya demiryolu rayları değil, kinetik enerji emmesi gereken, aniden çok ısınabilen ve birden suyla temas edip bununla da başa çıkması beklenen ÇOK HASSAS FREN DİSKLERİ.

    Lastik, jant, porya, disk,/kampana, kaliper, balata, tabla, kol, rot başları, miller ve amortisör/helezonlar aracın ayakları ve büyükler boş konuşmamış; ne kaparsan ayaklarından kaparsın. Çıplak ayakla Pozantı Şekerpınarı suyunda en fazla 21 saniye kalabilirsiniz, 29 saniye sonra ayaklarınız mor, 35 saniye sonra masmavi olur ve artık hissetmezsiniz zaten. Kafa, beden, kollar ve kalçalar belki sağlamdır ama ayaklarınız ölmek üzeredir. Otomobillerde de durum bundan farklı değil. Siz yumuşak kadife koltuğunuzda otururken ve bir sürü cicili bicili düğme, tuş, gösterge ve kadrana bakarken aracın dışında felaket, altında cehennem yaşanmaktadır. Çukur, kasis, taş, mıcır, çamur, kum, toprak ve su dışarıda, siz yumuşak yumuşak acaba deri direksiyonu mu tutsam, vites kolunu mu okşasam yoksa sekreter kızın bacağına yanlışlıkla elimi mi değidirsem diye dşünürsünüz ("Ama Arif bey... Ne yapıyorsunuz...! Aaay yapmayın, çok ayıp.. Eşniz ne der sonra, di mi...").

    Çukura girmemeye çalışın, kasisten zıplammaya gayret gösterin, hemzemin geçitte yavaş gidin, arkadakiler korna çalsın. Siz aracınızı koruyun. Frenlere çok çok iyi davranın. Aracınızın en önemli parçası bence. Hepsinden önemli. Ara sıra parmağınızla diskleri bir yoklayın, balatalar yuva yapmış mı, bakın. Yolda giderken "Deli Ivan" yapın (ara sıra freni pedalına basarak sistemde basınç olup olmadığına bakın). Sudan geçmekten çekinmeyin. Disklere su o kadar çabuk ulaşmaz. Yağmurda disklerin çalışma ısısı düşer, bu da normaldir.

    Hortumla bahçeye su tutun, fren disklerine değil.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aaah ah... Gençlik ve acemilik işte.

    Ne demişler! Eğil Ama Bükülme (Bend But Don't Break). Uzun yolculuklardan sonra ben de sırf "hoşuma gittiği için" (!) bahçe musluğunu alır, diskleri soğuturdum. Bu tabi 90'lı yıllarda olan saçmasapan bir hareketti. Bedeli sayısız disk freni ile defalarca ödenmiş, bit türlü dinmeyen fren cıyaklaması ise yaşlı beynimin gri hücrelerine kazınmıştı.

    Hata neydi, nasıl yapılmıştı?

    Çok sıcak bir maden alaşımını aniden çok soğuk bir ortama bırakırsanız ve bunu uzun süreli yaparsanız madenin moleküler strüktürünü (yapısını) değiştirirsiniz. Şimdi konu kol saati, bıçak veya demiryolu rayları değil, kinetik enerji emmesi gereken, aniden çok ısınabilen ve birden suyla temas edip bununla da başa çıkması beklenen ÇOK HASSAS FREN DİSKLERİ.

    Lastik, jant, porya, disk,/kampana, kaliper, balata, tabla, kol, rot başları, miller ve amortisör/helezonlar aracın ayakları ve büyükler boş konuşmamış; ne kaparsan ayaklarından kaparsın. Çıplak ayakla Pozantı Şekerpınarı suyunda en fazla 21 saniye kalabilirsiniz, 29 saniye sonra ayaklarınız mor, 35 saniye sonra masmavi olur ve artık hissetmezsiniz zaten. Kafa, beden, kollar ve kalçalar belki sağlamdır ama ayaklarınız ölmek üzeredir. Otomobillerde de durum bundan farklı değil. Siz yumuşak kadife koltuğunuzda otururken ve bir sürü cicili bicili düğme, tuş, gösterge ve kadrana bakarken aracın dışında felaket, altında cehennem yaşanmaktadır. Çukur, kasis, taş, mıcır, çamur, kum, toprak ve su dışarıda, siz yumuşak yumuşak acaba deri direksiyonu mu tutsam, vites kolunu mu okşasam yoksa sekreter kızın bacağına yanlışlıkla elimi mi değidirsem diye dşünürsünüz ("Ama Arif bey... Ne yapıyorsunuz...! Aaay yapmayın, çok ayıp.. Eşniz ne der sonra, di mi...").

    Çukura girmemeye çalışın, kasisten zıplammaya gayret gösterin, hemzemin geçitte yavaş gidin, arkadakiler korna çalsın. Siz aracınızı koruyun. Frenlere çok çok iyi davranın. Aracınızın en önemli parçası bence. Hepsinden önemli. Ara sıra parmağınızla diskleri bir yoklayın, balatalar yuva yapmış mı, bakın. Yolda giderken "Deli Ivan" yapın (ara sıra freni pedalına basarak sistemde basınç olup olmadığına bakın). Sudan geçmekten çekinmeyin. Disklere su o kadar çabuk ulaşmaz. Yağmurda disklerin çalışma ısısı düşer, bu da normaldir.

    Hortumla bahçeye su tutun, fren disklerine değil.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Taner kardeşim akşam akşam beni güldürdün allahda seni güldürsün....... yan tarafta sekreter olduğu için olmuş olsa sesimi çıkartmam zaten yemişim diski derim............ ama şu kesin tornalatılmış diskin kısa sürede tekrar eğilmesi kaçınılmaz gibi birşey ikinci kez aynı şeyi yaşadım tornaya 20 ytl vermektense diski değiştirmek aslında daha hesaplı bunu öğrendim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talkingbrother -- 17 Kasım 2009; 22:18:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    Taner kardeşim akşam akşam beni güldürdün allahda seni güldürsün....... yan tarafta sekreter olduğu için olmuş olsa sesimi çıkartmam zaten yemişim diski derim............ ama şu kesin tornalatılmış diskin kısa sürede tekrar eğilmesi kaçınılmaz gibi birşey ikinci kez aynı şeyi yaşadım tornaya 20 ytl vermektense diski değiştirmek aslında daha hesaplı bunu öğrendim

    Alıntıları Göster
    Akadaşlar daha önce bir yazı okumuştum diskler balatalar ile ilgili. Sanırım balataların hazırlanacağı metal alaşımı belirlenirken aşınma hassasiyeti ile fren performansı arasında otomotiv üreticisinin seçim yapması gerekiyormuş. Kullanılacak alaşım daha sert olursa diskler ve balatalar daha az aşınacak, diğerine göre daha yumuşak olursa daha fazla aşınacak ama fren performansı daha iyi olacak şeklinde yorumlamıştım. Beni bu konuda bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851

    Akadaşlar daha önce bir yazı okumuştum diskler balatalar ile ilgili. Sanırım balataların hazırlanacağı metal alaşımı belirlenirken aşınma hassasiyeti ile fren performansı arasında otomotiv üreticisinin seçim yapması gerekiyormuş. Kullanılacak alaşım daha sert olursa diskler ve balatalar daha az aşınacak, diğerine göre daha yumuşak olursa daha fazla aşınacak ama fren performansı daha iyi olacak şeklinde yorumlamıştım. Beni bu konuda bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.

    gayet mantıklı bence doğrudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851

    Akadaşlar daha önce bir yazı okumuştum diskler balatalar ile ilgili. Sanırım balataların hazırlanacağı metal alaşımı belirlenirken aşınma hassasiyeti ile fren performansı arasında otomotiv üreticisinin seçim yapması gerekiyormuş. Kullanılacak alaşım daha sert olursa diskler ve balatalar daha az aşınacak, diğerine göre daha yumuşak olursa daha fazla aşınacak ama fren performansı daha iyi olacak şeklinde yorumlamıştım. Beni bu konuda bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.

    gayet mantıklı bence doğrudur

    Alıntıları Göster
    benim en çok duyduğum ve bir akrabamın başına gelen olay....
    özellikle yaz aylarında çok sıcak havalarda birazda performanslı gidip dinlenme tesisinde durduğunuzda hemen oradaki görevliler yada benzinlikte araba yıkayanlar hemen
    aracı şampuanlayıp yıkamaya başlıyor.... bu yıkama işleminde kullanılan su birçok tesis , benzin istasyonunda kuyu suyu oluyor....
    tahmin edersinizki kuyu suyu en sıcak günlerde bile yüzünüze çarptığınızda" aman yarabbi çelik gibi su" dedirten soğuklukta oluyor....

    bu suyu adeta cayır cayır yanan arabaya tutup yıkamaya başlandığında özellikle balata tozlarınıda temizlemek isteyen yıkamacı arkadaşımız lastiğe tuttuğu an hiç hoş olmayan sonuçlarla karşılaşabiliyorsunuz...

    o nedenle aklınızda bulunsun uzun yolda yıkatsanız bile önce soğusun sonra yıkatın yada kesinlikle disklere direk su tutturmayın....

    bir arkadaşımda ankarada boş buzlu bir alan bulmuş .... arabanın anasını ağlatmışlar arkadaşıyla her türlü kaydırma drift v.s.
    en son abartıp kar tepesine çarpmış arkalastiğin olduğu kısmı.... tabi o kadar hareket yaptıktan sonra disklerin üzerine kar gelince direk servise


    diskler birçok araçta değişmiyor çok uzun kilometreler boyunca.. bu tarz şeyler olmazsa....
    bizimki 140.000 de daha çook az aşşınmış nerdeyse sıfır gibi....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    benim en çok duyduğum ve bir akrabamın başına gelen olay....
    özellikle yaz aylarında çok sıcak havalarda birazda performanslı gidip dinlenme tesisinde durduğunuzda hemen oradaki görevliler yada benzinlikte araba yıkayanlar hemen
    aracı şampuanlayıp yıkamaya başlıyor.... bu yıkama işleminde kullanılan su birçok tesis , benzin istasyonunda kuyu suyu oluyor....
    tahmin edersinizki kuyu suyu en sıcak günlerde bile yüzünüze çarptığınızda" aman yarabbi çelik gibi su" dedirten soğuklukta oluyor....

    bu suyu adeta cayır cayır yanan arabaya tutup yıkamaya başlandığında özellikle balata tozlarınıda temizlemek isteyen yıkamacı arkadaşımız lastiğe tuttuğu an hiç hoş olmayan sonuçlarla karşılaşabiliyorsunuz...

    o nedenle aklınızda bulunsun uzun yolda yıkatsanız bile önce soğusun sonra yıkatın yada kesinlikle disklere direk su tutturmayın....

    bir arkadaşımda ankarada boş buzlu bir alan bulmuş .... arabanın anasını ağlatmışlar arkadaşıyla her türlü kaydırma drift v.s.
    en son abartıp kar tepesine çarpmış arkalastiğin olduğu kısmı.... tabi o kadar hareket yaptıktan sonra disklerin üzerine kar gelince direk servise


    diskler birçok araçta değişmiyor çok uzun kilometreler boyunca.. bu tarz şeyler olmazsa....
    bizimki 140.000 de daha çook az aşşınmış nerdeyse sıfır gibi....

    Alıntıları Göster
    Muhtemelen bahsettiginiz şey diskin eğilmesi degil, sert balata kullanımından kaynaklı disk yüzeyinde girinti çıkıntılardır ve usta onun için tornaya göndermiştir. duyulan gart gurt giibi sesler setr balatada normaldir, özellikle ıslanınca. Aksi taktirde diskte fiziksel anlamda bir egilme olsa usta direk yenileyelim der tornaya göndermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 18 Kasım 2009; 1:12:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    benim en çok duyduğum ve bir akrabamın başına gelen olay....
    özellikle yaz aylarında çok sıcak havalarda birazda performanslı gidip dinlenme tesisinde durduğunuzda hemen oradaki görevliler yada benzinlikte araba yıkayanlar hemen
    aracı şampuanlayıp yıkamaya başlıyor.... bu yıkama işleminde kullanılan su birçok tesis , benzin istasyonunda kuyu suyu oluyor....
    tahmin edersinizki kuyu suyu en sıcak günlerde bile yüzünüze çarptığınızda" aman yarabbi çelik gibi su" dedirten soğuklukta oluyor....

    bu suyu adeta cayır cayır yanan arabaya tutup yıkamaya başlandığında özellikle balata tozlarınıda temizlemek isteyen yıkamacı arkadaşımız lastiğe tuttuğu an hiç hoş olmayan sonuçlarla karşılaşabiliyorsunuz...

    o nedenle aklınızda bulunsun uzun yolda yıkatsanız bile önce soğusun sonra yıkatın yada kesinlikle disklere direk su tutturmayın....

    bir arkadaşımda ankarada boş buzlu bir alan bulmuş .... arabanın anasını ağlatmışlar arkadaşıyla her türlü kaydırma drift v.s.
    en son abartıp kar tepesine çarpmış arkalastiğin olduğu kısmı.... tabi o kadar hareket yaptıktan sonra disklerin üzerine kar gelince direk servise


    diskler birçok araçta değişmiyor çok uzun kilometreler boyunca.. bu tarz şeyler olmazsa....
    bizimki 140.000 de daha çook az aşşınmış nerdeyse sıfır gibi....

    Alıntıları Göster
    4 teker kampana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    4 teker kampana

    Alıntıları Göster
    diskin üstünde sac kavurma yapıp yedikten hemen sonra yıkamayın, bir müddet sosların kurumasını bekleyin. böylelikle metal soğumuş olacak ve diskiniz temizlik esnasında yamulmayacaktır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.