Şimdi Ara

Fren Disklerinin Eğilme Sebebi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
18.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uazro

    4 teker kampana

    Sana uzak bu tür riskler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilxx92


    quote:

    Orijinalden alıntı: uazro

    4 teker kampana

    Sana uzak bu tür riskler


    İlk defa bir eksikliğimden mutluluk duyuyorum
  • bilgi veren arkadaşlara teşekkürler, belki konu dışı gibi ama fren balatalarının değişmesi neye göre tespit ediliyor? servise gidince bunun balataları bitmiş değişmesi lazım diyorlar peki kaç mm kalınca değişmesi lazım deyince bilgi yok! birde diskler içinde böyle bir ölçü olması gerek şu kadar mm aşınınca değişmesi gerek diye bu bilgileri nereden buluruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denes

    bilgi veren arkadaşlara teşekkürler, belki konu dışı gibi ama fren balatalarının değişmesi neye göre tespit ediliyor? servise gidince bunun balataları bitmiş değişmesi lazım diyorlar peki kaç mm kalınca değişmesi lazım deyince bilgi yok! birde diskler içinde böyle bir ölçü olması gerek şu kadar mm aşınınca değişmesi gerek diye bu bilgileri nereden buluruz?








    balata değişimi kullanıcıya bağlı

    ben 40.000 km bakımı yaptırdım değişmesi gerekiyormuş değişti

    20.000 km dede değişen var 60.000 km dede

    ben ortadayım yani

    fren sistemi hepimizin bildiği gibi araclarımızın lastiklariyle ayni önemi taşıyor

    disk değişimide ortalama 100.000 km civarı oluyor genel olarak

    aracın kullanımı şehir iklim yol şartları trafik durumu önem arz ediyor

    bu arada hiçbir zaman molalarda aracımı yıkatmadım fırca kullanıyorlar ve hep ciziyorlar araçları




  • Bahsedilen sebepler dışında;

    Kalitesiz yan sanayi disk kullanırsanız eğrilme gibi olayları yaşama olasılığınız çok daha fazla olur.. Bunun yanında yan sanayi, heleki kalitesiz yan sanayi ürünler, parçalar kullanırsanız, kullanım sürenizin daha az olacağını ve daha erken değiştirmek zorunda kalacağınızı unutmayın.. Bunları hesaplayarak gerçekten kara mı geçiyorsunuz! yoksa zarar mı ediyorsunuz?

    Ucuz mal alacak kadar zengin değilim..
  • Bilgiler için sağolun arkadaşlar arabamın km si 115 binde üzerindekide fabrikadan çıkan disklerdi demekki zamanı gelmiş kaliteli bir yan sanayi bulursam onu takacam artık...... volkswagene kaliteli yan sanayi üreten markaları bileniniz varmı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aaah ah... Gençlik ve acemilik işte.
    ..........


    Bir an hıncal uluç okur gibi hissettim kendimi
  • zaten diskler tornalanınca malzemenin sertliği alınmış oluyor birde sıcakken su tutulursa tam sugar olur sonuçta kaçınılmaz
  • benim 65 binde arac diskler ön fren balatasi arka kampana balatalari toplam 420 tl yetkili serviste değisecek yarin cok takmamak lazim kafaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    benim 65 binde arac diskler ön fren balatasi arka kampana balatalari toplam 420 tl yetkili serviste değisecek yarin cok takmamak lazim kafaya

    sanada geçmiş olsun... Ya hesab ettim bu araba bendende hanımdanda çok para yiyor paradanda geçtim kendimle bu kadar ilgilenmiyorum bi nevi metres gibi bişeyolsa gerek bu tek farkı hanım biliyor ve kızmıyor benim kıçı büyük bir metresim var yaşasın




  • Biz Türkler tarih boyunca celige su vermis bir topluluk olarak severiz atese metale su vermeyi o yüzden bu yüzden egildigini düsünmüyorum derken...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    benim 65 binde arac diskler ön fren balatasi arka kampana balatalari toplam 420 tl yetkili serviste değisecek yarin cok takmamak lazim kafaya

    sanada geçmiş olsun... Ya hesab ettim bu araba bendende hanımdanda çok para yiyor paradanda geçtim kendimle bu kadar ilgilenmiyorum bi nevi metres gibi bişeyolsa gerek bu tek farkı hanım biliyor ve kızmıyor benim kıçı büyük bir metresim var yaşasın


    valla allah sabir versin sana:

    benim esim yok ama metresim var sanirim hemde ne metres benden cok yiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur851
    Akadaşlar daha önce bir yazı okumuştum diskler balatalar ile ilgili. Sanırım balataların hazırlanacağı metal alaşımı belirlenirken aşınma hassasiyeti ile fren performansı arasında otomotiv üreticisinin seçim yapması gerekiyormuş. Kullanılacak alaşım daha sert olursa diskler ve balatalar daha az aşınacak, diğerine göre daha yumuşak olursa daha fazla aşınacak ama fren performansı daha iyi olacak şeklinde yorumlamıştım. Beni bu konuda bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum.

    Seçimi öyle yapmaları gerekiyor ama asıl tercih üretim maliyeti mi yoksa müşteri değiştirsin dursun mu arasında yapılıyor.

    Yumuşak malzemeler seçilebilir, gerekli kesit kalınlıklarıyla sorun kolayca çözülür. Diskin kısa sürede aşınması doğru bir yöntemmiş gibi gelmiyor, çünkü disk ne çeşit olursa olsun daha yumuşak olan balatadan diske doğru materyal transferi vardır. "Balatalar alışsın" lafından asıl kastedilen de bu transferdir. Optimum sürtünme özellikleri yine benzer mikro yapıyı gösteren materyaller arasında olabilir, malzeme balatadan yırtılır bir kısmı diskin yapısına geçer veya diskin yüzeyini değiştirir, disk bu döngü için yeterli sertlik, ve sürekli rodaj gerektirmeyecek kadar ömür için yeterli kalınlıkta olmalıdır. Ama reklam amaçlı bayramlık ifadelerle basına açıklama yapıldığında tekerlekte oluşacak ek ağırlıktan fln. bahsederler. Bu sürüş elitistlerimiz (!) baston geometrili McPherson'da sorun görmez ama tekerlekte süspansiyon askısında olmayan 50 grama kafayı takarlar (!). Üretici işte.




  • Konu 2009 da sessizliğe gomulmus biraz hortlatmak gibi olacak ama iki kez on diskleri tornalattim 3. De değiştirdim halen daha 10 bin km sonra disklerde egilme oluyor degistigim halde oldu bu simdi ne yapacağımı şaşırdım iki kez gittigim frenci janttan dedi anlam veremedim jantin acik kısımları fazla dedi Jant Austin vw mk7 gti jantı bazı audi ve hondalarda da var golflerde pololarda da var bunlardan acaba usta dogru söylüyor olabilir mi yukarıda bi arkadaşımızın dedigi de mantikli geldi cukur ve kasislerde fren basili gecmeyin diye disklere yuk biniyor diye demis o da dogru olabilir uzun yollardan sonra oluyor bozuk satih olan sehirler arasi yollarda bi hizlan bi yavasla bazen tumsek bazen yama derken frene basili geciyorum cogu zaman bu disk egilme muhabbetine ilk tornadan sonra ozellikle iyice dikkat etmeye basladim sicakken su vurmuyorum birikintiden gecmemeye calisiyorum vs ama yine de kurtulamıyorum en son dort disk dort balata değişim yapip tum alt duzen on duzen süspansiyon amortisor burc salıncak z rot aski tabla vs ne varsa yeniledikten sonra yine bakcam eger yine bu duruma dusersem bi daha austin jant almam 😬 buyuk konusmayim cok da guzel namussuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence diskin egilmemesi icin birinci kriter diskin isinmamasi. bunun icin de takip mesafesine dikkat edip sakin kullanmak gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.