Şimdi Ara

Ford Focusumu satıp Fiat Egea aldım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
3
Favori
4.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam, geçtiğimiz günlerde 2013 model benzinli, yarı otomatik şanzımanlı 135 bin kmde Focus Trend X paket aracımı sattım. Üzerine 120 bin TL ekleyerek 2017 model 1.6 E-Torq benzinli tam otomatik şanzımanlı 70 bin kmde Egea HB Lounge Plus paket araç aldım. 500km civarında yol yaptım. 300ü uzun yol olmak üzere. Kendimce izlenimlerimi aktarmak istiyorum ki bu tarz bir düşüncesi olanlara da ufak çaplı bir fikir verebilir.


    Focus;

    Artı olarak

    +Müthiş hisli sanki yola bağlıymış gibi hissettiren bir direksiyonu var.

    +Daha sportif ve agresif sürüşe teşvik ediyor.

    +Daha güvende hissettiriyor.

    +Arka süspansiyonların tam bağımsız olması.

    Eksi olarak

    -Bitmek tükenmek bilmeyen trim sesleri

    -Rölantideyken sarsıntılı çalışan motor

    -1den 2ye geçişler kemikli, bazen vites geçişlerinde kararsızlık yaşayan yarı otomatik şanzıman

    -Kronik sorunlu şanzıman beyni (2019 tarihinde serviste değişim fiyatı 17 bin tutmuştu)

    -Parça fiyatları çok pahalı

    -Çok alçak, İstanbul gibi engebeli ve bol çukurlu bir şehirde çok defa marşbiyeli, alt takımları vs tümseklere sürtmüşlüğüm oldu.


    Egea;

    Artı olarak

    +Daha sessiz çalışan motor

    +Japon Aisin marka sorunsuz tam otomatik şanzıman

    +Kemiksiz vites geçişleri

    +Yokuş kalkış desteği (Focus’ta yoktu. Gizli özellik olarak açtırmama rağmen verimli çalışmıyor rampada geri salınım yapıyordu.)

    +Daha iyi ses yalıtımı (Trend X’e göre. Titanyumda nasıl bilmiyorum.)

    +Otomatik çarpışma önleyici güzel çalışıyor.

    +Koltuklar biraz daha sert fakat elektrikli bel desteği ile aşırı rahat hissettiriyor.

    +Adaptif Cruise Control güzel çalışıyor. Öndeki araçla takip mesafesini ayarlaması vs. baya hoşuma gitti.

    +Süspansiyonlar bir nebze daha yumuşak. Çok uçurum fark yok.

    +6 Adet Airbag var. (Trend X Focusta 2 adet)

    +CarPlay destekli Multimedya tablet ekran ve otomatik kararan dikiz aynası

    +Yerden yüksekliği tam Türkiye standartları için. Bozuk köy yollarında dahi altını sürtermiyim derdi yok.

    +Daha geniş, daha ferah

    ++Bakım, sigorta, parça maliyeti Focus’a göre aşırı uygun. Bence bu ekonomide en önemli kısım burası.

    Eksi olarak

    -Elektrik destekli ilk direksiyon deneyimim olmasından olabilir direksiyon hissiz ve çok hafif. Kontrolüm dışında gidecek gibi hissettiriyor. Tümseklerden geçerken biraz gevşek tutunca sağa sola atma eğilimi var.

    -İç malzeme kalitesi kesinlikle kötü. Focusla aynı kısımlar yumuşak, aynı kısımlar sert, aynı kısımlar kumaş kaplı. Yumuşak kısımlar arasında çok fark yok ama sert plastik ve kumaş kalitesinde bariz focus daha iyi hissettiriyor.

    -Arka camlar tam otomatik açılıp kapanmıyor.

    -En dolu pakette kumandadan cam açma kapatma yok. Focusun en boş paketinde bile standart.

    -Kapı ağırlıkları ve tokluğu konusunda Focustan sonra inanılmaz adi hissettiriyor. Kapı sesi, kapı tokluğu arayan asla almamalı.

    -140 km/h üzerine çıkıldığında virajlarda çizgisini korumakta Focus kadar başarılı değil. Ama çok kötü de diyemem. Şeridi bırakma eğilimi yok. Biraz daha yüksek hızlara çıkılırsa burnumu bırakırım diyor.

    -Gaz, fren pedalları plastik.

    -Z Rotları plastik 😀

    -Arka süspansiyonlar yarı bağımsız. Özellikle tümsekten geçerken veya çukura girildiğinde Focus gibi bir bütün olarak geçmiyor maalesef. Bu yönünü pek beğendiğimi söyleyemem.


    Son olarak Egea ile bugün biraz gazladım. Dönel kavşaklara gaza asılarak girip sert u dönüşleri yaptım. Yuvarlaklar çizdim. Aracın dengesini bozmaya çalıştım. (Ort 50 km/h) Esp işini gayet iyi yapıyor. Arkayı hiç bırakmadı. Bu konuda beklentimin üzerine çıktı şaşırdım açıkçası. Söylendiği kadar kötü bir yol tutuşuna sahip değil diye düşünüyorum. Tabii aşırı yüksek hızlarda denemedim fakat şehir içi ve sakin kullanımda üzeceğini sanmıyorum. Fiyatına göre fiyatından fazlasını veriyor bence araç.


    Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Yine kullandıkça ekleme çıkarma yaparım. Objektik şekilde yorumladım elimden geldiğince. Umarım faydalı olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sánchez -- 14 Nisan 2023; 2:10:35 >







  • Sağol kardeşim. Ben pek öyle düşünmüyorum. Benzinli boş paket Focus da premium bir araç değildi. Güvende hissettirmesi ve yol tutuşu dışında çok bir fark yok. Bu ekonomide de memur maaşı ile alabileceğimiz max buydu. Yoksa bende isterdim bir megane 4 almayı. Ya da Focusun modelini yükseltmeyi. Paramız yetmiyor maalesef.

    110 bin km'de şirket aracı egea kullandım ne bir alt takım sesi ne de iç mekanda en ufak trim sesi yok. Şanzıman halen sıkıntısız çift kavrama olduğu halde. Focus malzeme kalitesi yerlerde olan bir araç trim sesi yönüyle yine aynı şekilde leon kullanıyorum trim sesinden geçilmiyor. malzeme kaliteli ama birleşimler sıkıntılı. Egea kim ne derse desin fiyat performans aracı.

    Ben kendi hissiyat ve görüşlerimi yazdım, bilimsel bir veri, objektif bir test sonucu değil yazdıklarım. Hakeza sizin yazdıklarınız da öyle.


    Herhangi bir ürün konusunda beklentiler, bütçeler doğrultusunda herkesin düşüncesine saygı duyarım.


    Ek: Bugüne kadar zangırdayan hiç bir yeri de olmadı aracın, daha trim sesi nedir yaşamadım şu 5 senede.

    Hayırlı olsun, 1.6 e-torq, 6 ileri aisin tam otm. şanzıman kombinasyonu bile başlı başına cazip. Arıza yapar mı diye dert etmeden binip geziyorsunuz. Genel olarak malzeme kalitesi (Son dönemde ben de çok araç baktım) için vasat demek doğru olur sanıyorum, tamam focusta sert olan yer egeada da sert, citroende yumuşak olan yer egeada da yumuşak ama malzemelerin hissiyatı kötü. Ama 5 yıldır kullanıyorum daha dökülen bir yeri de olmadı, sadece kaliteli hissettirmiyor ki o kaliteli hissiyat için gerekli malzemeler kullanılsa zaten araba bir golf bir focus olurdu ve fiyatı da ona göre olurdu.


    Daha öncede yazıştık, yine yazıyor ve iddia ediyorum kullanım süreniz boyunca sizi üzmeyecek, mutsuz etmeyecek, niye aldım bu arabayı dedirtmeyecek bir araca geçtiniz, kafanız rahat bineceksiniz.


    Dediğim gibi son dönemde (aracımın 5 senesi dolduğu için) araç değiştirmek niyetiyle epey araç baktım ama inanın Egea dan sonra (benimki de HB 2018) (bütçem dahilinde baktığım araçlar arasında) Citroen C4X dışında aracı değiştirdiğime değecek bir araç denk gelmedi, C4X dışında hiçbirisi beni heyecanlandırmadı.


    Aracınız tekrar hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.

    Valla bizim milletin fanatik olup kutuplaşmadığı hiçbir şey yok üstad. Aracı alırken çok kötü laflar işittim. Aldım biniyorum. Denilen gibi değil hiç de. Tamam malzeme kalitesi vasat. Ama bu paraya da bu yani. Donanımları gayet iyi. Çok laf eden bir arkadaşa verdim bugün direksiyonu. Aslında hiç de fena değilmiş diyor. Hiç binmedigi aracı kötüleyip duruyormuş haftalardır hıyar ağası.

    Egea'dan Megane 4'e geçtim. Kesinlikle Egea'dan fersah fersah üstün bir araç değil. Evet iyi olduğu yönleri var ama bana kalırsa o kadar da iyi bir araç değil.

    Motor şanzıman ikilisi tamam çok güzel (1.2 TCe motor EDC şanzıman) ama geri kalan kısımları o kadar da iyi değil.

    Yürüyeni zorlamaya pek müsait değil. Yani "Ben aile arabasıyım onu bilerek kullan" diyor. Zaten Egea'da tek tuşa tek dokunuşla ESP kapatmak mümkün. Megane'da öyle bir seçenek bile yok.

    B sütunundaki fitiller kronik sorunlu. Uzun yolda en iyisi bile Egea kadar rüzgar sesi alıyor. Hele o fitil iyice yırtılanlarda epey rüzgar sesi var.

    Havalandırma üfleçleri Egea'da kat kat daha iyiydi. Megane'dakiler çok kısıtlı bir alana üfleyebiliyor ve çok dar. Kliması da Egea'ya göre zayıf. Tüm hepsini toplayınca sıcak yaz günlerinde Egea'da daha rahat ediyordum. Ayrıca üfleçlerin ayar zımbırtısı da kronik sıkıntılı. Herkesinki kırılıyor. 5-6 yaşında araba 20 yaşında araba gibi hissettiriyor.

    Ön kapı üstleri Egea'da sert Megane'da yumuşak, kumaş olarak Egea'nın koltuk kumaşları olsun kapı kumaşları olsun çok kötü (Hem kir tutuyor hem terletiyor) ama onun dışında Megane'ın öyle üstün bir yönünü göremedim. Gösterge tablosunu ve yol bilgisayarını bile beğenmiyorum Megane'ın (Hem normali hem hayaleti).

    Keşke Egea satıp Egea alsaydım (1.4 Fire Urban Plus satıp 1.6 Multijet Lounge almak gibi) diyorum.

  • Attan eşeğe geçtin ! Geçmiş olsun ..
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Sağol kardeşim. Ben pek öyle düşünmüyorum. Benzinli boş paket Focus da premium bir araç değildi. Güvende hissettirmesi ve yol tutuşu dışında çok bir fark yok. Bu ekonomide de memur maaşı ile alabileceğimiz max buydu. Yoksa bende isterdim bir megane 4 almayı. Ya da Focusun modelini yükseltmeyi. Paramız yetmiyor maalesef.

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Insanlar nasil benzinli arabaya binebiliyor ? Keske bende binebilsem broadwayimi benzine cektim 1 gun sureyim diye benzin ibresi ceyregin altindaydi oyle hizli bir dustu ki panik atak,nefes darligi ve vesvese oldu.  


    Psikiyatrinin verdigi ilaclari kullandim arttirdim dozajlarini. Keske bende benzinli binebilsem cok guzel gidiyor araba. Tanrının adaleti yok yeryuzunde napacaksin.

  • - otomatik sanzimanda kemikli gecis ne demek? hissettirmesinden mi bahsediyorsunuz?

    - focusun yaylarinin orijinal olduguna emin misiniz? egeaya gore alcak olabilir ancak sehir icinde bir kere bile surttugumu hatirlamiyorum.

    - yokus kalkis destegi ne zaman kaciriyordu? kavramayi bulana kadar mi mesela?

    yani yokus kalkis siz freni birakip arac kavramaya gelene kadar frene basmaya devam ederek calisiyor, kacirmasi icin kavramaya gelmeden freni birakmasi lazim, bu da ya freni birakip gaza basmayinca olur ya da kavramada sorun olursa. ben manuelde hic sorun yasamadim o yuzden merak ettim.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Evet kemikliden kastım hissettirerek geçiş abi. Yaylar orijinaldi bence sertti. Sert olması yol tutuşu için baya avantajlı bu arada. Yumuşak olsa aynı performansı veremez gibi. Yokuş kalkış desteği yoktu zaten. Gizli özellik diye açtırdık ama sadece ekrana görüntü geldi bence. Ayağını frenden çekince zaten araç ince ince yürüyor düz yolda. Fakat rampada 15-20cm kaydıktan sonra kavrayıp ileri gidiyor. Manuel araç gibi gaza anında asılmazsan arkanda bekleyene tıklatırsın. Benim hanım çok muzdaripti bundan. Belki kavramada sorun vardı bilemiyorum. Isınınca sapıtıyordu bazen yoğun trafikte şanzıman ama eksperde sıkıntısız çıktı.

  • Hayırlı olsun. Bahsettiğiniz mantık çerçevesinde en doğru hareketi yapmışsınız. Atmosferik ve yarı otomatik bana hiç iyi bir ikili gelmemiştir.

  • Sánchez kullanıcısına yanıt

    focucun suspansiyonu sert degil bence, mesela golf genis yumusak engebelerde daha yumusak olsa da kisa sert engebelerde daha sert focustan. bunu ilk hissettigimde cok sasirmistim. golfun her turlu daha yumusak olacagini dusunmustum.

    yaylari sertlik icin degilde yukseklik icin sormustum, soguk pres vs yapmis olabilirler diye.

    yokus kalkisin orijinalden olmasi ile sonradan acilmasi arasinda hib bir fark yok.

    sizinki calismiyormus gibi gorunuyor yada beklenti farkli olabilir.

    Turkiyede bunu gizli ozellik olarak ilk acan benim, onlarca araca uyguladim calismayan gormedim.

  • Geçen inceledim Egea kapı plastiği tek parça sanırım nereye elimi sürsem sert plastik geldi ben sevmiyorum öyle araba hele 2023 yılında


    Çarpışma önleyici koymuş , adaptif cruse kontrol koymuş ki ben 2017 Egea da olduğunu sanmiyordum ama dediğiniz gibi gaz fren pedalına kadar leş plastik olması bana çok aptalca geliyor , yumuşak plastik kalite kapı döşemesi maliyeti ne kadar artırır ki?

  • İki aracında full paketini karşılaştırırsanız focus daha tatlı gelecektir ama mantıklı seçim yapmışsınız şu piyasada yürütme maliyetleride düşünüldüğünde egea tam türkiye arabasıdır.

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Hani ford tenekeydi ? 😅😅

  • Mantikli bir seçim olmuş.
    Kazasiz, belasiz,cezasiz kullanin insallah....
  • Hayırlı olsun, araç konusunda marka fanatizmi en gereksiz şeylerden biri sanırım. Önemli olan kullanıcı memnuniyeti diye düşünüyorum. Tekerinize taş değmesin dileğimle

  • Bence gayet objektif bir inceleme olmuş.Elektrikli direksiyonun şehiriçi trafiğindeki kulanım kolaylığına uzun süre alışan birisi olarak bende de sizdekinin tam tersi olarak focus kullandığımda direksiyonun sert olması hoşuma gitmemişti.Ben bu incelemeye bakarak şahsen focus,golf ya da megane almak için üste para vermeden egea alırdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 14 Nisan 2023; 9:38:25 >
  • City modunu kapatırsanız direksiyon ağırlaşır. Şehiriçi kolay manevra için elektrik desteğini arttırıyor o modda. Ama tabi ne yaparsanız yapın ford gibi olmaz. Direksiyon hissi en iyi markalardan biri eski Ford'lardı.

  • Hayırlı olsun, 1.6 e-torq, 6 ileri aisin tam otm. şanzıman kombinasyonu bile başlı başına cazip. Arıza yapar mı diye dert etmeden binip geziyorsunuz. Genel olarak malzeme kalitesi (Son dönemde ben de çok araç baktım) için vasat demek doğru olur sanıyorum, tamam focusta sert olan yer egeada da sert, citroende yumuşak olan yer egeada da yumuşak ama malzemelerin hissiyatı kötü. Ama 5 yıldır kullanıyorum daha dökülen bir yeri de olmadı, sadece kaliteli hissettirmiyor ki o kaliteli hissiyat için gerekli malzemeler kullanılsa zaten araba bir golf bir focus olurdu ve fiyatı da ona göre olurdu.


    Daha öncede yazıştık, yine yazıyor ve iddia ediyorum kullanım süreniz boyunca sizi üzmeyecek, mutsuz etmeyecek, niye aldım bu arabayı dedirtmeyecek bir araca geçtiniz, kafanız rahat bineceksiniz.


    Dediğim gibi son dönemde (aracımın 5 senesi dolduğu için) araç değiştirmek niyetiyle epey araç baktım ama inanın Egea dan sonra (benimki de HB 2018) (bütçem dahilinde baktığım araçlar arasında) Citroen C4X dışında aracı değiştirdiğime değecek bir araç denk gelmedi, C4X dışında hiçbirisi beni heyecanlandırmadı.


    Aracınız tekrar hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.





  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    arkadaşın araçta hafif bir body kit var... sürtmesi ondandır.

  • Plastik z rot nasıl oluyormuş?
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    plastik gaz pedalıyla mutluluk olmuyor kusura bakma.

    zangır zangır plastikle mutluluk olmuyor.


    lineanın üst modeli

    focusla golfle karşılaştırlacak araç değil.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Ben kendi hissiyat ve görüşlerimi yazdım, bilimsel bir veri, objektif bir test sonucu değil yazdıklarım. Hakeza sizin yazdıklarınız da öyle.


    Herhangi bir ürün konusunda beklentiler, bütçeler doğrultusunda herkesin düşüncesine saygı duyarım.


    Ek: Bugüne kadar zangırdayan hiç bir yeri de olmadı aracın, daha trim sesi nedir yaşamadım şu 5 senede.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 14 Nisan 2023; 10:9:53 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.