1100 TL ile hangi SUV?
Beyler selam,
Çekirdek ailem genişlediği için 2017 fiat egea 1.6 e-torq hb egea aracıma veda edesim var. Bagaj küçük kalıyor. Bütçe taşın suyunu sıksam 1100 lira. Bu bütçe ile;
2017-2018 1.6 crdi dct Kia Sportage Elegance (orta paket)
2017-2018 1.6 gdi at6 Kia Sportage (LPGli ve öfkeli)
2018-2020 1.5 bluehdi eat8 Opel Grandlandx Edition/Enjoy (boş-orta arası sanırım paketi ama en boş paketinde bile baya donanım var.)
2016-2017 1.6 crdi dct Hyundai Tucson Style (baz paket)
2017-2018 1.5 tdci powershift Ford Kuga Titanium (dolu paket)
2015-2018 1.6 dCi Nissan Qashqai Tekna Paket (Otomatik şanzımanı nasıl bilmiyorum bunlara bugün bakmaya başladım)
Bu araçlara bakıyorum. Ortalama 100-120k kmde 1-2 parça boyalı değişenli. Şuan kullandığım Egea 6 ileri tork konvertörlü şanzıman ve kara düzen atmosferik motoru ile sorunsuz maşallah. Yakıtı da LPG ile tasarruflu.
Hiç dizel aracım olmadı. Daha evvel de hep atmosferik lpgli araçlara bindim. Honda civic yumurta kasa, fd6, focus mk3. En son focusu satıp Egea aldım. Aslında bagaj hariç çok memnunum ama sığamıyoruz.
Sorularıma geçeyim;
-2024 yılında dizel araç alınır mı?
-Bu kmlerde dizel araç alınır mı?
-Hangisini tercih edersiniz?
-Bütçe doğrultusunda hem geniş hacimli hem de tasarruflu başka benim görmediğim öneriniz olur mu?
-Sportage ve Kuga’da açılabilir cam tavan var. GrandlandX’in cam tavanı açılmıyor. Tucson baktığım paketlerin çoğunda yok. SUV araçta cam tavan ayrı bir ferahlık katıyor. O yüzden olmasını isterim.
-Sportage’in LPG ve Tork konvertörlü 6 ileri şanzıman ile gelen GDI ve T-GDI motorları nasıldır? Karma tüketimde çok fazla benzin yakar mı? Hangisi tercih edilebilir?
Ek olarak bagajı geniş c hb, cross,fastback tarzı araç önerileriniz varsa ona da açığım. sedan olmaz. eşim sedan araç kullanamıyor. manuel şanzıman olmaz, eşim manuel araç kullanamıyor.
Teşekkür ederim.
Haftaiçi işe git gel 15km yapıyorum. Haftasonları değişiyor. Yıllık ortalama 9-12 bin km arası diyelim. Bu zamana kadar hep atmosferik motorlu araçlarım oldu. Hepsine de lpg taktırıp kullandım. Civic yumurta kasa, Civic fd6, Focus, şimdi de 1.6 lpgli Egeam var. Kısmetse ocak ayında elim rahatlayacak. 2020-2021 model C5 Aircrosslar ilgimi çekiyor bütçem dahilinde. 1.2 turbo benzinli olanların donanım paketleri sadece giriş seviyesi. 1.5 BlueHDI olanlarda full donanımlılar var. O kadar para verip boş paket araca da binmek istemiyorum aslında. Sizce bu devirde dizel araç almak mantıklı mı?
Arkadaşlar selam, geçtiğimiz günlerde 2013 model benzinli, yarı otomatik şanzımanlı 135 bin kmde Focus Trend X paket aracımı sattım. Üzerine 120 bin TL ekleyerek 2017 model 1.6 E-Torq benzinli tam otomatik şanzımanlı 70 bin kmde Egea HB Lounge Plus paket araç aldım. 500km civarında yol yaptım. 300ü uzun yol olmak üzere. Kendimce izlenimlerimi aktarmak istiyorum ki bu tarz bir düşüncesi olanlara da ufak çaplı bir fikir verebilir.
Focus;
Artı olarak
+Müthiş hisli sanki yola bağlıymış gibi hissettiren bir direksiyonu var.
+Daha sportif ve agresif sürüşe teşvik ediyor.
+Daha güvende hissettiriyor.
+Arka süspansiyonların tam bağımsız olması.
Eksi olarak
-Bitmek tükenmek bilmeyen trim sesleri
-Rölantideyken sarsıntılı çalışan motor
-1den 2ye geçişler kemikli, bazen vites geçişlerinde kararsızlık yaşayan yarı otomatik şanzıman
-Kronik sorunlu şanzıman beyni (2019 tarihinde serviste değişim fiyatı 17 bin tutmuştu)
-Parça fiyatları çok pahalı
-Çok alçak, İstanbul gibi engebeli ve bol çukurlu bir şehirde çok defa marşbiyeli, alt takımları vs tümseklere sürtmüşlüğüm oldu.
Egea;
Artı olarak
+Daha sessiz çalışan motor
+Japon Aisin marka sorunsuz tam otomatik şanzıman
+Kemiksiz vites geçişleri
+Yokuş kalkış desteği (Focus’ta yoktu. Gizli özellik olarak açtırmama rağmen verimli çalışmıyor rampada geri salınım yapıyordu.)
+Daha iyi ses yalıtımı (Trend X’e göre. Titanyumda nasıl bilmiyorum.)
+Otomatik çarpışma önleyici güzel çalışıyor.
+Koltuklar biraz daha sert fakat elektrikli bel desteği ile aşırı rahat hissettiriyor.
+Adaptif Cruise Control güzel çalışıyor. Öndeki araçla takip mesafesini ayarlaması vs. baya hoşuma gitti.
+Süspansiyonlar bir nebze daha yumuşak. Çok uçurum fark yok.
+6 Adet Airbag var. (Trend X Focusta 2 adet)
+CarPlay destekli Multimedya tablet ekran ve otomatik kararan dikiz aynası
+Yerden yüksekliği tam Türkiye standartları için. Bozuk köy yollarında dahi altını sürtermiyim derdi yok.
+Daha geniş, daha ferah
++Bakım, sigorta, parça maliyeti Focus’a göre aşırı uygun. Bence bu ekonomide en önemli kısım burası.
Eksi olarak
-Elektrik destekli ilk direksiyon deneyimim olmasından olabilir direksiyon hissiz ve çok hafif. Kontrolüm dışında gidecek gibi hissettiriyor. Tümseklerden geçerken biraz gevşek tutunca sağa sola atma eğilimi var.
-İç malzeme kalitesi kesinlikle kötü. Focusla aynı kısımlar yumuşak, aynı kısımlar sert, aynı kısımlar kumaş kaplı. Yumuşak kısımlar arasında çok fark yok ama sert plastik ve kumaş kalitesinde bariz focus daha iyi hissettiriyor.
-Arka camlar tam otomatik açılıp kapanmıyor.
-En dolu pakette kumandadan cam açma kapatma yok. Focusun en boş paketinde bile standart.
-Kapı ağırlıkları ve tokluğu konusunda Focustan sonra inanılmaz adi hissettiriyor. Kapı sesi, kapı tokluğu arayan asla almamalı.
-140 km/h üzerine çıkıldığında virajlarda çizgisini korumakta Focus kadar başarılı değil. Ama çok kötü de diyemem. Şeridi bırakma eğilimi yok. Biraz daha yüksek hızlara çıkılırsa burnumu bırakırım diyor.
-Gaz, fren pedalları plastik.
-Z Rotları plastik 😀
-Arka süspansiyonlar yarı bağımsız. Özellikle tümsekten geçerken veya çukura girildiğinde Focus gibi bir bütün olarak geçmiyor maalesef. Bu yönünü pek beğendiğimi söyleyemem.
Son olarak Egea ile bugün biraz gazladım. Dönel kavşaklara gaza asılarak girip sert u dönüşleri yaptım. Yuvarlaklar çizdim. Aracın dengesini bozmaya çalıştım. (Ort 50 km/h) Esp işini gayet iyi yapıyor. Arkayı hiç bırakmadı. Bu konuda beklentimin üzerine çıktı şaşırdım açıkçası. Söylendiği kadar kötü bir yol tutuşuna sahip değil diye düşünüyorum. Tabii aşırı yüksek hızlarda denemedim fakat şehir içi ve sakin kullanımda üzeceğini sanmıyorum. Fiyatına göre fiyatından fazlasını veriyor bence araç.
Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Yine kullandıkça ekleme çıkarma yaparım. Objektik şekilde yorumladım elimden geldiğince. Umarım faydalı olur.
15 gündür aracımı ilana koydum satmaya çalışıyorum. Antin kuntin takas teklifleri mi dersin, ölücülük mü dersin ne ararsan var. İki alıcı ciddi olduklarını söylediler. Telefonda olanı biteni anlattım. Geldiler ekspere soktular. Dediklerim haricinde hiçbir şey çıkmadığı halde içime sinmedi, trameri çok vsvs. diyip geri döndüler.
Kaput değişen, ön panelde farları tutan tırnaklarda işlem var. Sol ön çamurluk boyalı. Sağ ve sol arka çamurluklarda lokal boya var. 2 parça halinde 20 bin trameri var. Tüm servis kayıtları var. Değişen tüm parçalar araçta kasko olduğu için zamanında serviste orijinali ile değişti. Son bakımları hariç sanayiye bile girmedi. Motoru, şanzımanı, alt takımları eksperde bile eksiksiz tam not aldı. Şase, direk, podyelerde vs en ufak işlem/boya yok. Piyasanın 35-50 bin altına koymama rağmen millete beğendiremiyoruz.
İlanları sürekli takip ediyorum. Aynı ayarda, 4 parça tam 2 parça lokal boyalı fakat tramer kaydı olmayan aracı adam 1 gün içinde piyasa fiyatında sattı. Cidden delirmemek elde değil.
Edit: başlıktaki tavsiyelere uyarak fiyatı piyasa fiyatına çektikten 3 gün sonra aslında istediğim fiyatın 20 bin üzerine aracımı satmış bulunuyorum. 11/04/2023
Arkadaşlar geçen yıl Ford Focus araç almıştım. 129 bin kmde idi. Otorapor Kağıthanede ekspertize soktum. Aracın km'si orijinal dendi. Tüvtürk muayene kayıtlarına göre de herhangi bir tutarsızlık yok.
Bugün aracımı satacaktım. İlgili arkadaşlarla beraber Auto King Oto Ekspertize gittik. Aracın genel ekspertizi yapıldı. Dediğimin haricinde bir şey çıkmadı yalnız aracın program ile KM sorgusu yapıldığında araç beyninin aracı 42 bin kmde (kırk iki bin) gösterdiğini söyledi. Alıcı da kıllandı. Ben de kıllandım Neyse alışveriş iptal oldu. O problem değil de neden böyle birşey olmuş olabilir? Benim yaptırdığım ekspertize baktım. Km 129 bin görünüyor beyin scaninde.
***Aracın yetkili serviste otomatik şanzıman beyini değişmiş 2019 yılında 90 bin kmde, faturası var. Acaba şanzıman beyni değişince aracın beyni kmyi mi sıfırlıyor? Eğer öyleyse Otorapor sisteminde neden normal göründü. İnanın ne yapacağımı bilmiyorum. Moralim çok bozuldu.
Arkadaşlar hali hazırda orta paket 2013 model 1.6 atmosferik benzin+lpgli Focus mk3 sedan sahibiyim. Aracım yarı otomatik kuru kavrama powershift şanzımanlı. Ortalama Lpg 11₺ baz alınca şehir içi agresif kullanımda 90 krş yakıyor. 445 bin TLye sevdiğim bir abim aracıma talip oldu. Ben de değişiklik istiyorum çünkü İstanbul trafiği, dar sokaklarında eşim kullanırken bir hayli zorlanıyor. Kafama yatan model ise 2017-2018 model 1.6 E-torq atmosferik motorlu ve Aisin 6 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlı HB Egea Lounge Plus modeli. Aracı ben hiç kullanmadım ama görsel ve donanım olarak oldukça hoşuma gitti. Kasko fiyatınında düşük olması ile 36 ay vadeli 180 bin TL 1,59 faizli taşıt kredisi ile bu araca sahip olabiliyorum. Ödemesi nispeten kolay. Aslında gönlümde Egea Crossun yeni Hibrit modeli vardı ama malum ekonomi ve bütçem buna el vermiyor. Çevremde kime söylesem saçmalama Fiat alınır mı? Makyajlı şahin, konfor yok, yalıtım yok, yol tutuşu yok vsvs. diyor. İnceleme videoları ise bu kadar karamsar değil. İki aracı da kullanan abi/kardeşlerimden yorum bekliyorum. Focusun yol tutuşunu çok seviyorum. Sınırları zorlayınca bile kendini salmıyor. Ama yalıtım ve konfor olarak çok memnun değilim. Ve tabii bitmeyen tirim seslerinden. Trendx paket olduğu içindir belki de bilmiyorum. 36 ay vade aylık 5k gibi cüzi bir ücret ile hem aracımı 5 yaş gençleştirmek hem de donanım olarak daha zengin bir araca geçmek bana aşırı mantıklı geliyor. Fakat arkadaş çevremin böyle olumsuz konuşması biraz kafamı karıştırdı. Sizce pişman olur muyum?
Arkadaşlar 205 55 r16 yaz lastiği alma arifesindeyim. Continental ve Michelin malum el yakıyor. Bu iki ürün arasında kaldım. Kullananlardan tavsiye bekliyorum.
Falken;
Yakıt Tüketimi C
Yol Tutuş A
ses 67 dB
Goodyear;
Yakıt Tüketimi B
Yol Tutuş A
ses 70 dB
ikisi arasında takımda 200₺ kadar fiyat farkı var totalde.
Arkadaşlar geçtiğimiz günlerde 2013 Model Otomatik Benzinli Focus sedan 1.6 benzinli trendx paket satın aldım. Otoraporda ekspere soktum. Araç full orijinal çıktı ben de gönül rahatlığıyla aracı satın aldım. Yalnız tramer sorgusu yaptığım vakit aracın modeli ve pakedi farklı çıkıyor. “Mesaj: (1/2) Sayin Ilgili, Kayitlarimiza gore ***9955 sasi nolu FORD FOCUS III STYLE 1.6i 125 5K POWERSHIFT markali arac…” diyor. 5k bildiğim kadarıyla 5 kapı yani hatchback demek. Araç da style paket değil. Plaka hiç değişmemiş bu arada 2013 yılından beri tüm servis bakım kayıtları elimde. Bunun sebebi nedir? İlk aracım olduğu için pek tecrübeli değilim.
Sizce bu sistem nasıl? (4900 TL)
|
4000 Lira civarına Knight Online ve yayın pc
|
Meslek: Devletin avukatı
İlgi Alanları: Ekonomi, Otomobil, Elektronik cihazlar, Futbol
Vatan ne Türkiye'dir Türklere ne de Türkistan, vatan büyük ve müebbet bir ülkedir; Turan! |
Son Giriş: 6 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 3.991
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 12.241
İkinci El Bölümü Mesajları: 257
Konularının görüntülenme sayısı: 117.938 (Bu ay: 2.821)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6.432 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic