< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 6 Aralık 2024; 10:57:46 > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|

1 Mobil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 6 Aralık 2024; 10:57:46 > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
|
Bir düzeltme yapayım.
Toyota'nın dizellerinde Multimode isimli tek kavrama robotize şanzıman var. Genel olarak sorunsuz ama haliyle konforsuz olduğu için dizel tasarrufu hatırına kullanılıyor. CVT şanzımanı Ford dizel araçlarında kullandı. Ancak boyundan büyük işe kalkıştığını neredeyse tamamı arızalanınca anladı ve dizel araçlarında çift PowerShift isimli çift kavramaya geçti. CVT vitesi dizel aracında kullanan sadece Subaru var diye biliyorum. Başka kullanan marka bilen varsa beni de aydınlatmış olur. CVT vites, üretim hatalı değilse ; *** Zaman/km. değişim periyotlarında yağ değişimi ihmal edilmezse, *** Araç tamamen durmadan ilerideyse geriye, gerideyse ileriye atılmazsa, *** Eğimli yerlerde park edileceği zaman önce N'ye alınıp el freni çekilerek aracın ağırlığı el frenine alındıktan sonra "P" konumuna alınırsa, arabanın ömrü süresince arıza çıkarmayacak kadar sağlam ve sorunsuzdur. |
|
8. Maddeye kesinlikle katılımıyorum. Markalar müşteri odaklı değil, müşteriyi nasıl öperim, nasıl cebindeki parayı yolarım onun derdindeler. En boş muhabbet yapılan olaylardan biride rodaj bitti efsanesidir. Alakası yok çünkü motor parçaları daha once birlikte hiç çalışmadı ki birbirine uyumlu olsun.
|
|
Qashqai de kullanılan yeni nesil otomatik şanzıman Getrag (Magna Powertrain) 7 DCT300 yağlı (ıslak) kavrama sorunsuz bir çift kavrama.
Megane 4 (ilk olarak 1.2lt benzinlide) 1.3lt 140hp de kullanılan şanzıman (EDC) ile aynı şanzımandır. Şuan aynı şanzımanı BMW (1-2-X1-X2) serilerinde Mercedes (A-B-CLA-GLA) modellerinde kullanıyor. Şu ana kadar kronik sorunu olmayan nadir çift kavramalardan biridir. |
|
eat 8, biliyorsunun Japon AİSİN markası, kime ait Toyota, Şu an sanırım dünyanın en iyi viteslerinden biri.. Peugeotun son 5 yıl içinde yaptığı atağın en büyük mimarı |
|
Tablo dışında benim de bildiklerim bunlar, elinize sağlık güzel konu olmuş, forumun ihtiyacı var böyle şeylere
|
|
Not :
Dacia da kullanilan Easy R tek kavrama sanziman ZF uretimidir. (ilk sayfaya ekleyebilirsiniz) Bmw ZF9 kullanmiyor sadece ZF8 (ZF9 onden Ceker icin tasarlanan Eat8 Tipi yatik motor uyumlu bir sanzimandir) Tum sanzimanlar icinde en dayanikli ve uzun omurlusu Mercedes Benz uretimi G-Tronic tir. ( 87 model 300E uzerinde 4G Tronic i hala sorunsuz kullaniyoruz. Ne Motoruna Ne Sanzimanina Masallah Dokunulmadi ) |
|
Konuya katkı açısından not:
Toyota (Lexus) modellerde kullanılan CVT ler tork konvertörlü (Yani Tam otomatik) Tahrik eskisi gibi kayışlı değil zincir olarak üretildiği için çok uzun ömürlü ve sağlamdır. Hyundai birçok üst modelinde (Azera- Garandeur gibi) Tucson 2.0 CRDI Mild Hybrid (Avrupada satılan) ve Amerikada Palisade ile Santa FE üzerinde 8 ileri Tam otomatik kendi üretimi oldukça dayanıklı ve sorunsuz bir şanzıman kullanıyor. (Amerikada bazı bayiler Hyundaiye 10yıl ile birlikte ''1milyon mile'' yani 1milyon 600bin km garanti veriyor) Bu şanzımanla istek üzerine TR ye getirilen Santa Fe ler satıldı ve bundan sonra gelecek yeni versiyonlarda kuvvetle muhtemel bu şanzımana geçilecek. Hyundai'nin kendi üretimi olan DCT ünite çift kavramalar içinde en sorunsuz ve en konforlu çalışan ünitedir. (Bu nedenle araçlarına en uzun garantiyi rahatlıkla verebilen nadir markalardan biridir) Şu an yeni kasa (makyajlı) Tucson ve Sportage modellerinde kullanılan DCT ünite geliştirilmiş yani yeni nesil ve çok yoğun trafikte nadiren rastlanan ısınma uyarısı sorunlarından arındırılmış (radyatörü büyütülmüş) versiyonudur. Aslında çift kavrama konusunda ülkemizde yanlış algılara (Çoğunlukla DSG gibi) sebep olan bazı ürünler sebebiyle olumsuz yaklaşımlar vardır bunlar alınan modele dikkat edildiği takdirde kafaya takılacak bişey olmadığını gösterir. Şu an dünyada satılan otomobillerin çoğunluğu çift kavramadır çünkü verim konusunda oldukça iddialı ünitelerdir. Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte paralel olarak tam otomatiklerde bu verimlilik konusunda ileri düzeye gelmeye başladığı için günlük modellerde yine tork konvertörlüye geçiş başlamıştır. BMW neden önden çeker araçlarında ZF9 değilde yine ZF gibi Alman üretici olan Getrag üretimi (Megane 1.2 ve 1.3 te kullanılan EDC ye) yani 7DCT300 şanzımana geçti diye soranlarınız mutlaka olacaktır. Çünkü ZF9 aktarım organları her modele uyum sağlayamadı ve ilk çıkanlar ZF9 larda oldukça sorunlar yaşandı (Bknz Jeep ve Honda modelleri) daha sonra yazılımla yavaşlatarak düzeltilmeye çalışıldı ama hala istenen verimde olmadığını sanıyorumki BMW bu riske girmek istemedi. Bu bağlamda 7DCT300 yani yağlı çift kavrama EDC şanzımanlar oldukça iyi ve genel anlamda sorunsuz üniteler olduğu için BMW önden çeker tüm modelerinde bu şanzımana geçti. Sorularınız olursa özelden yazabilirsiniz. Konu sahibine teşekkür ederim. |
|
Güzel soru.
4 ileri eski tip tam otomatik karşısında 10 ileri yeni tip tam otomatik olursa eski tip daha uzun süre dayanabilir. Bu eski tip yeni tip olayı uzun biraz, fakat eski tip hem yapı bakımından daha dayanıklı olacaktır hem de şehir içinde 1-2-3 atımı daha az olacaktır. Ford Ranger 10 ileri şanzıman mesela 10.vites 2.000 devirde 130 KM/S ile gidiyormuş. İstanbul trafiğinde 2-3'e geçmek için yırtınacaktır herhalde. |
|
Evet.
Yağlı kavrama olsa bile. |
Markadan Markaya Otomatik Şanzımanlar: Şanzıman Yorumları ve Soruları
Modern araçlarda yaygın olarak kullanılan otomatik şanzımanlar, araç sürüş deneyimini önemli ölçüde geliştirir. Peki, farklı markalar hangi otomatik şanzıman türlerini kullanıyor ve kullanıcı yorumları neler?
DCT (Çift Kavramalı Şanzıman)
AT (Yönlendirici Otomatik Şanzıman)
Tam Otomatik Şanzımanlar
CVT (Sürekli Değişken Şanzıman)
Kullanıcı Yorumları
Hangi Araçlarda Var?
Sonuç
Otomatik şanzımanlar, araç sürüş deneyimini iyileştiren ve farklı markalar tarafından kullanılan çeşitli türleri olan önemli bileşenlerdir. Kullanıcı yorumları, her bir şanzıman türünün kendine özgü avantajları olduğunu göstermektedir. Aracınız için en uygun otomatik şanzımanı belirlemek için araştırma yapmanız ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurmanız önemlidir.
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
|
|
_____________________________
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 27 Eylül 2019; 21:19:23 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
2006 CHEVROLET KALOS 1.2 S
2017 EGEA SEDAN 1.6 MJ DCT URBAN |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 27 Eylül 2019; 22:2:48 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Civic Executive+ 1.5 182 Ps (Fe1)
“21. yüzyılın câhilleri, okuma yazma bilmeyenler değil; yanlış öğrendiklerini unutamayan, yeniden öğrenmeye, değişime ve dönüşüme açık olmayanlar olacaktır.” – Alvin Toffler |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Ryzen 7500f/RX 6800
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|