Şimdi Ara

Fiat Egea Hybrid İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
2
Favori
10.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şirkete filo kiralığı olarak gelen yeni Egea Hybrid hakkındaki kişisel görüşlerim ;


    Olumlu yanlar ;


    İlk hareketi daima hybrid ünite ile yapması güzel.


    Performans olarak çok iyi 1.5 turbo ve hybrid ünitesiyle f/p olarak gayet akıcı ilerliyor.


    Egea'nın tüm motor seçeneklerini kullanmış biri olarak yol tutuşu diğer motor seçeneklerine göre daha iyi gibi hissettim. Buna etki eden ekstra bir sistem var mı bilmiyorum dediğim gibi sadece his olarak bana öyle geldi.




    Olumsuz yanları ;



    İlk çalıştırmada kontağı çevirdiğinizde araç hiç bir tepki vermiyor sadece ekranda Ready yazıyor ve buna alışana kadar bir kaç kez kontak aç kapa yapıyorsunuz. Aracın sürüşe hazır olduğunu belirten sesli ikaz olması gerektiğini düşünüyorum.




    Yukarıda yazdığım üzere ilk hareketi daima hybrid ünite ile yapıyor fakat bu sadece aracı ilk kez çalıştırdığınızda oluyor. Yani ışıklarda veya kısa süreli dur kalk yaparken benzinli motor daima çalışıyor.





    Yakıt tüketimi bahsedildiği gibi düşük değil. Bahsi geçen değerlerin yakalanması için, klima kapalı kısmen düz ve trafiksiz yolda gaz pedalını ekstra kollayarak ilerlemek gerekiyor. Bunları herhangi bir benzinli araçta sağladığınız da zaten aynı miktarda benzin tüketiyorsunuz.




    Pilin çok çabuk dolup çok çabuk boşalması benzinli motorun devamlı devreye girip çıkmasına sebep oluyor. Bu giriş çıkışları ciddi derecede hissediyorsunuz. Araçta hatırı sayılır sarsıntı oluyor. Bu sarsıntıyı tarif etmek gerekirse otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların vites değiştirme sarsıntısını örnek gösterebiliriz.



    70-80-90 KM hızlarda yol durumuna ve sizin gaza basma durumunuza göre değişiyor fakat bu hızlarda benzinli motoru kapatabiliyor. Siz anlık olarak hızlanmak istediğinizde araç gaz pedalından bunu algılayıp gazı verip turboyu doldurup ilerleyene kadar 3-4 saniye geçiyor. Sanırım turbo lagında rekor kırılmış olabilir.




    Klima açıkken çok nadir olarak hybrid üniteyi kullanıyor. Klima açık kullanımda normal benzinli araç gibi ilerliyorsunuz. Nadir olarak klima açıkken hybrid ünite çalıştığında da, klimadan soğuk hava vermeyi kesiyor.



    1-2 kez başıma gelen bir noktaya da değinmek istiyorum ; klima kapalı şekilde ilk çalıştırma sonrasında hybrid ünite ile tamamen elektrikte ilerlerken, 20-30km hızlara ulaşıp klimayı açtığımda araç silkelemeye başlıyor ve kendi kendine devri yükseltip durumu toparlıyor. Bu silkelemeyi tarif etmek istersek yakıtı biten bir aracın bitiş anını örnek verebiliriz.




    Doğrudan marka kıyaslaması yapmak doğru değil lakin Corolla hybrid kullanmış biri olarak, Egea hybrid'in daha çok yol alması gerekiyor bu konuda.




    Genel olarak 10 üzerinden puanlamak gerekirse 6/10 diyorum.








  • Bu konuda youtube incelemeleri de düşmeye başladı, ben para verip almam maalesef çünkü hibrit demek çok güç buna. Sürekli benzinli motor devreye girip çıkıyor ve videolarda da titreşimden bahsediliyor çalıştırırken.


    Corolla hibrit varken (güncel fiyatlarını bilmiyorum) dönüp bakmam bile. Ayrıca dizele göre niye fazla para vereyim onu da çözemedim.

  • Benim kafamdaki hybrid 0-30 km arası ve trafikte dur kalk esnasında aracı elektrik ile hareket ettiren sistem eğer böyle değil ise hiç bir gereği yok boş iş olmuş


    Arabanın en çok yakıt yaktığı zaman kalkarken yoksa hızlandığı zaman 3000cc v6 ile 1.6 benzinli aynı yakıtı yakıyor zaten

  • Bence en mantiklisi 130hp dizel. Hybrid icin ise corolla
  • Sizin şirket , araç konusunda ucuza kaçmış baya. Çalışanlarına egea layık gören firmalardan derhal kaçın .
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Hocam markalar dönemsel olarak modellerini tanıtmak istediğinde, kiralama firmalarına filo olarak normalden daha uygun fiyatlı verip yine sözleşme yoluyla normalden daha uyguna kiraya verme şartı koşuyor.


    Şirketlerde bu tarz durumları kovalayıp ona göre leasing yapıyor. Yani marka model segment gözetmeksizin tek unsur fiyat oluyor.


    Bundan 2 sene önce de C5 aircross'lar vardı yine bu şekilde reklam indirimli

  • şöyle 20 30 km giden hibrit olsa tadından yenmez yokuş aşşagı bi vurdurucan batarya dolacak falan , teşekkür ederim gözleminiz için.

  • Forumda nick altında marka logosu olduğunda genelde insanlar fanatik yorumlar yaptığımızı söylerler.Egea f/p konusunda gerçekten güzel bir araç fakat izlediğim bir sürü hibrit egea testi ve kullanıcı yorumlarından çıkardığım sonuç;Fıat bu hibrit işini becerememiş.
  • Hibrit değil araç.
  • 1.3 - 1.6mj dct egea kullanmış biri olarak egeayı severim her ne kadar süspansiyonlarını ve direksiyonunu sevmesem de kötülenmeyi bu araca yakıştırmıyorum ülkemizde her türlü işi görüyor bu araçlar performans/sağlamlık olarak da kendini kanıtlamış motorları kullanıyor. hybrid konusuna gelirsek Fiat daha yeni atıldı bu işe ileride daha da geliştireceğini düşünüyorum. aracın eksilerini duyunca çok da şaşırmamak lazım şayet vag grubunun mild hybridleri de çok sağlam sayılmaz 1 yıl dolmadan bir aracın bozulduğu nerede görülmüş 😏
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum bu konuda çok yeniler kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. Şahsi görüşüm 1.5 turbo ünite çok iyi çalışıyor. 1.4 atmosferikten vazgeçip doğrudan 1.5 turbo ile üretim yapılırsa Egea yine satış rakamlarını zorlar.



    Hybrid konusunda ise kendisini geliştirme konusunda hızlı olması gerekir. Toyota gibi yılların tecrübesi bir marka var Türkiye'de ve sattığı Hybrid araçların sayısı az değil hem de memnuniyet oranı yüksek. Fiat'ın hybrid konusunda işi zor gibi geliyor bana.  

  • Fiyat aşırı pahalı.


    e-TSI VAG parasına Egea niye alayım manyak mıyım?


    Egea B segment fiyatlarında C segment deniyordu artık B segment boyutlarında, B segment ve C segment fiyatlarında.


    Geçen sene Taliant 500 sattığında Egea 20 bin satmıştı, bu sene Taliant 8 bin Egea 35 bin sattı.


    Düşünün artık fiyatlar o kadar abartılı ki millet Taliant'ı ucuz buluyor.

  • hibrit arabada kontak mı var ?


    cimrilik yapıp maliyetten kısmak için o kadar da yapılmamalı bence, tık diye çalışan araba yapıyorsan bi tuş koy oraya yani. Yerli kafa bu, eski kafa bu, yanlış bu kafa bence.

  • 15kw’lık bir elektrikli motor batarya ünitesinden ne bekliyorsunuz ki. Ben corolla gibi ya da gerçek hybrid olacak sanıyordum ilk duyurulduğunda. Egea’da ki powerbank takılmış bir araba hybrid demeye bin şahit
  • Doğrudan sadece 1.5 benzinli ünite ile çıksa daha iyiydi. Hibrit sisteme hibrit demek Toyota’ya hakaret olur.
  • Buraya birkaç şey ekleyeyim, düşünene bilgi olsun, son kullanıcı bilgisi az nette.

    Öncelikle bu aracı düşük yakıt tüketimi amaçlayan sakin kullanımlı kişilerin düşünmesi gerekli, gaz pedalına nazik davranmanız gerekiyor. Bu şekilde kullanıdığızda ayağınızı gazdan çektiğiniz anda ve yavaşlamada hemen, şarj %15 üzerinde olduğu sürece her dur kalkta devreye giriyor ve 0 dan 35 max 40 km ye kadar elektrikle ilerleyebiliyorsunuz. Şarj çabuk bitiyor ama çokta çabuk doluyor, az akan trafikte, frenlemelerde hemen artıyor pil düzeyi. 1500 km de 24-25 km ortalamayla 5.8 lt tüketim ile geziyorum, muhtemel rodaj sonrası biraz dahada düşer bu değer. Gaz pedalı hassas değil, sebebide hibrid kullanma amaçlı. Araç hareket halinde iken hibrid benzin geçişleri belli belirsiz, sakin ilerlerseniz 30 km sonrasıda geçiş rahat, ancak ilk kalkışları ayarlayamazsanız özellikle yokuş yukarı benzinliye geçerken sarsıyor, aracı öğrenince benzinll motoru erken açarak ayarlanabiliyor bu. Birde yavaşlar ve dururken titreşimi var.

    Sarsıntı ve güvenilirlik konusunda tabiki toyota avantajlı, ancak performans, araç tepkileri ve şanzıman konusunda fiat daha iyi durumda.

    Esas tercih sebebim ise tabiki fiyatı, lounge paket+ekstraları (full+full) ile toyatanın en fulü arasında yüz-yüzellibin arasında fiyat farkı vardı ben alırken. 700 bin civarına bu donanımda düşük yakıt tüketimi veren sadece elektrik ile ilerleyebilen başka bir hibrit araç yok benim bildiğim. Fiyat yakın ya da aynı olsa idi muhtemelen bende toyota tercih ederdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allforone -- 6 Kasım 2022; 17:31:4 >




  • Kıbrıs'ta araç arayışındayken bir ara niyetlendim baktım 26.000 Euro istiyorlar.Aynı paraya 2015-2016 cls350cdi satan var dedim y4hh vazgeçtim.F/P olarak çok zayıf Tr içinde.Egea'yı Egea yapan 1.4 manuel fire versiyonu.Gidip 600-700 bini de Egea ya bağlamam.
  • Ağzı olan egea hibrit i kötülemiş yok ww alınırmış bu fiyata yok hibrit demek Toyota’ya hakaretmiş vs. Deneyimlemeyen yazmasın bence. Öncelik bu araç ww e tsi dan daha üstün hibrit araç 4 km ye kadar %100 elektrik motorla gidebiliyor. Toyota’nın hibriti daha iyi doğru ama 1.8 atmosferik tork değeri be beygir gücü düşük motoru var uzun yolda bolca bağıran. Egea hibritin anca tozunu yutar 160 km ile dik yokuş çıkıyor bu araç. Ww golf passat, leon BMW 1 ve 3 serileri Mercedes c serileri yokuşta yanına gelemiyor bu aracın hatta 1.6 birçok dizellerden daha iyi. Şanzumanı 7 ileri getrag 130 HP 240 Torka hibrit motor sürekli destek veriyor. Olsun sarsıntılı geçişi varsın hibriti düşük batarya olsun. Alfa Romeo da aynı motoru kullanıyor. Performanslı bir benzinli motor ve hafif hibrit motorlu bir araç kullanmak isteyenler için kesinlikle f:p bir araç. Yol tutuşu da başarılı 180 le viraja girmeye gerek varmı..
    Eksikleri var ama gömecek kadar değil. Toyota hibrit cross hibrit yanında çok basit kalıyor. 100 km üstüne çıkmam sürekli şehir içi kullanıyorum derseniz başka tabi…




  • Guest-61960E1CE G kullanıcısına yanıt

    Aynı paraya ww alırsanız 1.5 turbo motorlu 1 tanede bana alın arada 500 bin fark var

  • bir ürün hibritse bi cacık olmaz ondan. çok defa deneyimledim . şimdi teslaya parası yetmeyenler özenerek bunları alıyor ama hikaye. arızalar çıkmaya başladığında da görecekler.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.