|
Şirkete filo kiralığı olarak gelen yeni Egea Hybrid hakkındaki kişisel görüşlerim ; Olumlu yanlar ; İlk hareketi daima hybrid ünite ile yapması güzel. Performans olarak çok iyi 1.5 turbo ve hybrid ünitesiyle f/p olarak gayet akıcı ilerliyor. Egea'nın tüm motor seçeneklerini kullanmış biri olarak yol tutuşu diğer motor seçeneklerine göre daha iyi gibi hissettim. Buna etki eden ekstra bir sistem var mı bilmiyorum dediğim gibi sadece his olarak bana öyle geldi. Olumsuz yanları ; İlk çalıştırmada kontağı çevirdiğinizde araç hiç bir tepki vermiyor sadece ekranda Ready yazıyor ve buna alışana kadar bir kaç kez kontak aç kapa yapıyorsunuz. Aracın sürüşe hazır olduğunu belirten sesli ikaz olması gerektiğini düşünüyorum. Yukarıda yazdığım üzere ilk hareketi daima hybrid ünite ile yapıyor fakat bu sadece aracı ilk kez çalıştırdığınızda oluyor. Yani ışıklarda veya kısa süreli dur kalk yaparken benzinli motor daima çalışıyor. Yakıt tüketimi bahsedildiği gibi düşük değil. Bahsi geçen değerlerin yakalanması için, klima kapalı kısmen düz ve trafiksiz yolda gaz pedalını ekstra kollayarak ilerlemek gerekiyor. Bunları herhangi bir benzinli araçta sağladığınız da zaten aynı miktarda benzin tüketiyorsunuz. Pilin çok çabuk dolup çok çabuk boşalması benzinli motorun devamlı devreye girip çıkmasına sebep oluyor. Bu giriş çıkışları ciddi derecede hissediyorsunuz. Araçta hatırı sayılır sarsıntı oluyor. Bu sarsıntıyı tarif etmek gerekirse otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların vites değiştirme sarsıntısını örnek gösterebiliriz. 70-80-90 KM hızlarda yol durumuna ve sizin gaza basma durumunuza göre değişiyor fakat bu hızlarda benzinli motoru kapatabiliyor. Siz anlık olarak hızlanmak istediğinizde araç gaz pedalından bunu algılayıp gazı verip turboyu doldurup ilerleyene kadar 3-4 saniye geçiyor. Sanırım turbo lagında rekor kırılmış olabilir. Klima açıkken çok nadir olarak hybrid üniteyi kullanıyor. Klima açık kullanımda normal benzinli araç gibi ilerliyorsunuz. Nadir olarak klima açıkken hybrid ünite çalıştığında da, klimadan soğuk hava vermeyi kesiyor. 1-2 kez başıma gelen bir noktaya da değinmek istiyorum ; klima kapalı şekilde ilk çalıştırma sonrasında hybrid ünite ile tamamen elektrikte ilerlerken, 20-30km hızlara ulaşıp klimayı açtığımda araç silkelemeye başlıyor ve kendi kendine devri yükseltip durumu toparlıyor. Bu silkelemeyi tarif etmek istersek yakıtı biten bir aracın bitiş anını örnek verebiliriz. Doğrudan marka kıyaslaması yapmak doğru değil lakin Corolla hybrid kullanmış biri olarak, Egea hybrid'in daha çok yol alması gerekiyor bu konuda. Genel olarak 10 üzerinden puanlamak gerekirse 6/10 diyorum. |
|
_____________________________
İyi insanlar, kötüler kadar cesur olmadığı sürece bu devran dönmez.
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






