|
Bildirim
Şarj istasyonu firmalarının giderlerini altyapi masrafları ile durumu normallestirmeye çalışan parazitler gelmeden söyleyeyim , elin yabancısı Tesla yurtdışından geldi 8 TL ye sattı kW ücretini daha yeni 10 TL oldu. Buradaki TR firmaları deli gibi yatırım / teşvik aldı devletten, sonuç ne ? 20 TL ye doğru giden fiyatlar. Yeşil enerji dünyada desteklenirken buradakiler Türk esnafı mantığı ile zam yaptikca doymuyorlar. Bu ülkenin düşmana ihtiyacı yok.
|
Müstakil evi olanlar harici elektrikli araba hamallıktan başka bir şey değil. 3 kuruş kâr edeceğim diye yıllık bir kaç katı mtv ödeniyor. Üstüne uzun yolda şarj bitecek mi korkusu. |
Türkiye'de hiçbir yakıt ucuz kalamaz diye onlarca kez yazdık ,beklenilen gerçekleşiyor.
Tek evde şarj işine karışamazlar çünkü sosyal mevzular devreye giriyor ama ona da kwh bazında kademe getirerek avantajını yok ederler fazla sürmez . Geriye çevre adına atık olarak artı yönleri bakî kalacaktır .Buna da önem veren kesim için önemlidir ama önceliği bu olmayanlar için modası geçecek bir furya olacağı görünüyor . |
3 yıldan beri elektrikli araç kullanıp ta 1 kez bile kullanmadığım şirket
|
Müstakil evi olanın evinde var zaten. Diğer türlü dışarıdan şarj ederek sürmenin bir anlamı yok elektrikliyi. Yani derdiniz maliyetse sadece.
Diğer türlü adamlar bu işi hayrına yapmıyor. Ayağınız alışana kadar her şey. Tüm uygulamalarda aynı bu durum. Başta ücretsiz olur, sonra plus çıkar, daha sonra premium çıkar, premium plus çıkar bir bakmışsınız plus bile boş kalmış... |
Artık 1.5 dci clio, 1,5 hdi 208, 1.5 tdci fiesta devamlı hızlı şarj edilen elektrikliden daha tasarruflu. 100 km'de 15 kw tüketen b sınıfı araç için km başı maliyet 15x15,8/100=2,37 ₺ Clio ise 100 km'de ortalama 4,5 lt mazot tüketiyor 51x4,5/100=2,3 ₺
|
Bu ülkedeki en büyük sorunlardan biri enerji. Bir kere alım gücüne oranla pahalı. İhtiyaç çok fazla, arz düşük, üretici rekabeti düşük, kaçak kullanım çok fazla, vergi çok fazla. Bu sorunların bir kısmını yasal yaptırımlarla, bir kısmını yatırımlarla çözebiliriz. Ancak bunu yapacak kapasitede bir yönetim olmadığı için düzelme ihtimali yok denecek kadar az.
Düşünün ki, güneş ışığı almayan bir koridorda, LED aydınlatmalı acil çıkış yolu gösteren levhanın tüketimini bile, "fazla elektrik tüketimi" olarak gereksiz görüp, aydınlatmasız seçme yoluna giden genel müdür biliyorum. Bu sadece basit bir örnek. Tüketimi düşürmek, verimli olanı tercih etmek tabi ki akılcı bir yol. Ancak, bunun çarpıtılmaması gerekir. Elektrikli araçların, çok gelişmiş bazı ülkelerde yeteri kadar yaygınlaşmamasının da altında yatan nedenler araştırılmalı. Bazı üreticilerin, gelişmemiş pazarlarda bu araçları çokça satıp, ülkeyi bataryalı araba hurdalığına çevirmeyeceğinin kestiremiyoruz. Sonuçta burası Norveç gibi bir ülke değil. Ülkenin yarısını elekrikli araç yapmaya kalkabileceğiniz ne altyapı ne ekonomik güç var. Ulaşımın otomobil odağında seyretmesi ise daha başlı başına bir problem... |
Arz düşük değil aslında. Devlet elektrikte tavan fiyat uyguluyor, o nedenle üretim yapabilecek santraller de üretmemeyi tercih ediyor. Fiyat serbest kalsa arz da hemen artar. Ayrıca bu müdahaleler enerji yatırımlarını da baltalıyor. Bir dönem auf diye birşey çıkardılar, yenilenebilir enerji üreticileri normalde kazanmaları gerekenden çok düşük miktarlar kazandılar. Bunu gören yatırımcı neden Türkiye'de enerji yatırımı yapsın ki... Burada bile belirsizlik hakim. Hani tahminleme yapmaya kalksanız sürekli devlet müdahaleleri piyasayı analiz etmeyi de zorlaştırıyor. Bir karar çıkıyor herşey alt üst oluyor. Şahsen ben yatırımcı olsaydım Türkiye'den uzak dururdum.
Diğer taraftan Türkiye'de elektrik hala ucuz. Alım gücüne göre kıyaslamak anlamsız çünkü ham maddeden tutun da ekipmana kadar herşey zaten döviz cinsinden dönüyor. Yani Türkiye'deki alım gücünün düşük olması kendi başına bir problem. Elektrikli araç şarjlarına gelince, adamlar tarifeyle yatırımlarının bedelini çıkarmaya çalışıyorlar belli ki. Alternatifleri var, kendileri kaybederler. |
90 kw lık bir batarya demekki ortalama 1400 TL ye doluyor. Dün arabaya benzin aldık 2000 TL tuttu. Kısacası dışardan şarj etmek pekde tasarruf olmuyor.
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 31 Ağustos 2025; 12:53:15 > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Müstakil evi olanlar harici elektrikli araba hamallıktan başka bir şey değil. 3 kuruş kâr edeceğim diye yıllık bir kaç katı mtv ödeniyor. Üstüne uzun yolda şarj bitecek mi korkusu. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbul31 -- 31 Ağustos 2025; 13:46:13 > |
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |