Şimdi Ara

Eşarj’dan elektrikli araç şarj istasyonu fiyatlarına arka arkaya zam!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
3.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eşarj’dan elektrikli araç şarj istasyonu fiyatlarına arka arkaya zam!
    Türkiye’nin en yaygın elektrikli araç şarj ağı olan Eşarj, 1 Eylül 2025 itibarıyla geçerli olacak yeni fiyat tarifesini açıkladı. Şirket, AC şarj fiyatlarını sabit tutarken, DC hızlı şarj istasyonlarında ise yeni bir fiyat kırılımına giderek kademeli artışlar yaptı. Öte yandan Eşarj, bu yıl şimdiye kadar şarj fiyatlarına üçüncü kez zam yapmış oldu.



    Eşarj şarj fiyatları




    • 22 kW’a kadar (AC): 9,40 TL/kWh (değişmedi)

    • 90 kW’a kadar (DC): 13,50 TL/kWh (%13,5 artış)

    • 90-180 kW arası (DC): 14,90 TL/kWh (%14 artış)

    • 180 kW ve üzeri (DC): 15,80 TL/kWh (ilk kez ayrı bir tarife)



    Artış oranları dikkat çekiyor



    90 kW’a kadar olan soketlerde fiyat, 9,90 TL’den önce 10,90 TL’ye (%10,1 zam), ardından 12,90 TL’ye (%18,3 zam) ve son olarak 13,50 TL’ye (%4,7 zam) çıktı. Böylece toplamda yüzde 36,4 zam gerçekleşti.



    90-180 kW arası soketlerde fiyat 11,90 TL’den önce 12,90 TL’ye (%8,4 zam), ardından 13,70 TL’ye (%6,2 zam) ve son olarak 14,90 TL’ye (%8,8 zam) yükseldi. Böylece toplamda yüzde 25,2 zam yapıldı. Aslında “180 kW ve üzeri” olarak adlandırılan yeni baremin eklenmesiyle artış daha da yüksek oldu diyebiliriz.



    Ayrıca Bkz.Yeni nesil Renault Clio sonunda geliyor: Tanıtım tarihi açıklandı



    Eşarj, fiyat artışlarının gerekçesini yaptığı yatırımlar ve hizmet kalitesini artırma hedefiyle açıkladı. Şirket, 1.800’den fazla DC soketini hizmete sunduğunu, tüm istasyonlarında %100 yenilenebilir enerji kullanmaya devam ettiğini ve 7/24 çağrı merkezi ile WhatsApp üzerinden görüntülü destek sunduğunu vurguladı.



    Bu zamlar nereden çıkıyor?



    Elektrik piyasasında belirli bir saat dilimi için arz ve talebin dengelendiği fiyat olan Piyasa Takas Fiyatına (PTF) baktığımızda (buna spot piyasa fiyatı da diyebiliriz) Ocak-Temmuz arasındaki artışın sadece yüzde 11 civarında olduğunu görüyoruz. Eşarj DC fiyatları toplamda yüzde 25–36 artış göstermiş durumda. Bu arada 2025 Temmuz PTF fiyatı kWh cinsinden 2,80 TL yapıyor.



    Zamların yapıldığı dönemle günümüz dolar kuruna baktığımızda da kurun 37,9 TL’den 41,1 TL’ye, yani yüzde 8,4 oranında arttığını görmekteyiz. Dolayısıyla maliyetlerdeki artış ile yapılan zamlardaki artış birbirini tutmuyor. Bu durumu ilk olarak tüketiciler görüyor. Yeni zamlar sonrasında birçok kullanıcı yapılan zamları sert şekilde eleştirmekte.









  • Şarj istasyonu firmalarının giderlerini altyapi masrafları ile durumu normallestirmeye çalışan parazitler gelmeden söyleyeyim , elin yabancısı Tesla yurtdışından geldi 8 TL ye sattı kW ücretini daha yeni 10 TL oldu. Buradaki TR firmaları deli gibi yatırım / teşvik aldı devletten, sonuç ne ? 20 TL ye doğru giden fiyatlar. Yeşil enerji dünyada desteklenirken buradakiler Türk esnafı mantığı ile zam yaptikca doymuyorlar. Bu ülkenin düşmana ihtiyacı yok.
    Türkiye'de hiçbir yakıt ucuz kalamaz diye onlarca kez yazdık ,beklenilen gerçekleşiyor.

    Tek evde şarj işine karışamazlar çünkü sosyal mevzular devreye giriyor ama ona da kwh bazında kademe getirerek avantajını yok ederler fazla sürmez .

    Geriye çevre adına atık olarak artı yönleri bakî kalacaktır .Buna da önem veren kesim için önemlidir ama önceliği bu olmayanlar için modası geçecek bir furya olacağı görünüyor .
    Müstakil evi olanın evinde var zaten. Diğer türlü dışarıdan şarj ederek sürmenin bir anlamı yok elektrikliyi. Yani derdiniz maliyetse sadece.

    Diğer türlü adamlar bu işi hayrına yapmıyor. Ayağınız alışana kadar her şey. Tüm uygulamalarda aynı bu durum. Başta ücretsiz olur, sonra plus çıkar, daha sonra premium çıkar, premium plus çıkar bir bakmışsınız plus bile boş kalmış...
    Bu ülkedeki en büyük sorunlardan biri enerji. Bir kere alım gücüne oranla pahalı. İhtiyaç çok fazla, arz düşük, üretici rekabeti düşük, kaçak kullanım çok fazla, vergi çok fazla. Bu sorunların bir kısmını yasal yaptırımlarla, bir kısmını yatırımlarla çözebiliriz. Ancak bunu yapacak kapasitede bir yönetim olmadığı için düzelme ihtimali yok denecek kadar az.

    Düşünün ki, güneş ışığı almayan bir koridorda, LED aydınlatmalı acil çıkış yolu gösteren levhanın tüketimini bile, "fazla elektrik tüketimi" olarak gereksiz görüp, aydınlatmasız seçme yoluna giden genel müdür biliyorum.

    Bu sadece basit bir örnek. Tüketimi düşürmek, verimli olanı tercih etmek tabi ki akılcı bir yol. Ancak, bunun çarpıtılmaması gerekir.

    Elektrikli araçların, çok gelişmiş bazı ülkelerde yeteri kadar yaygınlaşmamasının da altında yatan nedenler araştırılmalı. Bazı üreticilerin, gelişmemiş pazarlarda bu araçları çokça satıp, ülkeyi bataryalı araba hurdalığına çevirmeyeceğinin kestiremiyoruz.

    Sonuçta burası Norveç gibi bir ülke değil. Ülkenin yarısını elekrikli araç yapmaya kalkabileceğiniz ne altyapı ne ekonomik güç var. Ulaşımın otomobil odağında seyretmesi ise daha başlı başına bir problem...
    Arz düşük değil aslında. Devlet elektrikte tavan fiyat uyguluyor, o nedenle üretim yapabilecek santraller de üretmemeyi tercih ediyor. Fiyat serbest kalsa arz da hemen artar. Ayrıca bu müdahaleler enerji yatırımlarını da baltalıyor. Bir dönem auf diye birşey çıkardılar, yenilenebilir enerji üreticileri normalde kazanmaları gerekenden çok düşük miktarlar kazandılar. Bunu gören yatırımcı neden Türkiye'de enerji yatırımı yapsın ki... Burada bile belirsizlik hakim. Hani tahminleme yapmaya kalksanız sürekli devlet müdahaleleri piyasayı analiz etmeyi de zorlaştırıyor. Bir karar çıkıyor herşey alt üst oluyor. Şahsen ben yatırımcı olsaydım Türkiye'den uzak dururdum.

    Diğer taraftan Türkiye'de elektrik hala ucuz. Alım gücüne göre kıyaslamak anlamsız çünkü ham maddeden tutun da ekipmana kadar herşey zaten döviz cinsinden dönüyor. Yani Türkiye'deki alım gücünün düşük olması kendi başına bir problem.

    Elektrikli araç şarjlarına gelince, adamlar tarifeyle yatırımlarının bedelini çıkarmaya çalışıyorlar belli ki. Alternatifleri var, kendileri kaybederler.
  • Ac ile DC şarjın ne farkı var aynı elektrik daha hızlı verilmiyor mu sonuçta, neden bu ücret farkı?

  • Artık 1.5 dci clio, 1,5 hdi 208, 1.5 tdci fiesta devamlı hızlı şarj edilen elektrikliden daha tasarruflu. 100 km'de 15 kw tüketen b sınıfı araç için km başı maliyet 15x15,8/100=2,37 ₺ Clio ise 100 km'de ortalama 4,5 lt mazot tüketiyor 51x4,5/100=2,3 ₺



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 31 Ağustos 2025; 12:53:15 >
  • Cmhrsfk kullanıcısına yanıt
    dc şarj üniteleri maliyetli ve yurtdışından ithal geliyor vergiler ve kur artışı etkiliyo olabilir. yine de yılda 3 kez artışı açıklamaya yeter mi bilmiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dr0742 D kullanıcısına yanıt
    Geriye bir tek otv avantajı kalıyor ki onu da yavaş yavaş kapatacaklar zaten

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli de ucuz olmaktan çıktı desenize

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cmhrsfk kullanıcısına yanıt
    Adsl ile fiber de farklı ücretlere tabi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eve şarj istasyonu kurduruyorum gerisini şarj istasyonundan şarj eden arkadaşlar düşünsün geçmiş olsun

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 3 yıldan beri elektrikli araç kullanıp ta 1 kez bile kullanmadığım şirket

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cmhrsfk kullanıcısına yanıt
    DC şarj istasyonlarının kurulum ve altyapı maliyetleri AC istasyonlarına göre çok daha yüksektir (Çevirici, soğutucu vs). Ayrıca, yüksek güçte elektrik çekmenin ve bu karmaşık sistemleri işletmenin işletme maliyeti de daha pahalıdır. Bu nedenle, DC hızlı şarj için kWh başına ödenen ücret, AC şarja göre daha yüksek oluyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Cmhrsfk kullanıcısına yanıt
    Genelde yol üzerinde veya 100-200kw güçte hızlı şarj etmek isteyenler olduğu için DC şarj tercih ediliyor(ortalama süre 30-40dk). AC enerji evdeki kullanılan 220/380v ile aynıdır ama maksimum alınabilecek güç tri fazdan 22kw olduğu için bu güç ile araçları doldurması 3-5saat arasına denk gelmektedir.

  • efec06 E kullanıcısına yanıt
    Ev tipi şarj istasyonu kullananlar inanılmaz avantajlı oluyor. İmkanı olanın yapması lazım

  • Halen çok yatırımları var bir çok istasyon kuruyorlar belkide oradan finanse etmek istediler.

    Birde Türkiye’de en çok kurulu uygulamaya ve ekli kredi kartına sahip firmalardan biri o yüzden pahalı bile olsa insanlar genelde uygulama hazır olduğu için onu tercih ediyorlar.

    Yani bilinenin aksine ben görüyorum en kolay hangisi ise, en önde kim duruyorsa millet ona giriyor fiyata pek bakan yok.

    Zes mi önüne geldi gir,
    Trugo mu gördün gir,
    Eşarj mı ilk çıktı gir,

    Arkada Astor mu var 4 lira daha mı ucuz boşver.

    Bence ileride şarj istasyonları fiyatlarını görünür şarj istasyonunun üstüne bir yerde sergilemeli, hatta anlık kampanyalar yapmalı ki müşteri çeksin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Türkiye'de hiçbir yakıt ucuz kalamaz diye onlarca kez yazdık ,beklenilen gerçekleşiyor.

    Tek evde şarj işine karışamazlar çünkü sosyal mevzular devreye giriyor ama ona da kwh bazında kademe getirerek avantajını yok ederler fazla sürmez .

    Geriye çevre adına atık olarak artı yönleri bakî kalacaktır .Buna da önem veren kesim için önemlidir ama önceliği bu olmayanlar için modası geçecek bir furya olacağı görünüyor .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yetmez ama evet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müstakil evi olanın evinde var zaten. Diğer türlü dışarıdan şarj ederek sürmenin bir anlamı yok elektrikliyi. Yani derdiniz maliyetse sadece.

    Diğer türlü adamlar bu işi hayrına yapmıyor. Ayağınız alışana kadar her şey. Tüm uygulamalarda aynı bu durum. Başta ücretsiz olur, sonra plus çıkar, daha sonra premium çıkar, premium plus çıkar bir bakmışsınız plus bile boş kalmış...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şarj istasyonu firmalarının giderlerini altyapi masrafları ile durumu normallestirmeye çalışan parazitler gelmeden söyleyeyim , elin yabancısı Tesla yurtdışından geldi 8 TL ye sattı kW ücretini daha yeni 10 TL oldu. Buradaki TR firmaları deli gibi yatırım / teşvik aldı devletten, sonuç ne ? 20 TL ye doğru giden fiyatlar. Yeşil enerji dünyada desteklenirken buradakiler Türk esnafı mantığı ile zam yaptikca doymuyorlar. Bu ülkenin düşmana ihtiyacı yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Müstakil evi olanlar harici elektrikli araba hamallıktan başka bir şey değil. 3 kuruş kâr edeceğim diye yıllık bir kaç katı mtv ödeniyor. Üstüne uzun yolda şarj bitecek mi korkusu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istanbul31 -- 31 Ağustos 2025; 13:46:13 >
  • Tüm petrollere yetki verseydiniz hepsi kursaydı zaten petrol istasyonları her uerde

  • O farkı da yavaş yavaş kapatıyorlar. Dizele devamke o zaman.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.