|
Bildirim
|
Sorularınızı anı anına cevaplamadığım için kimseden özür dileyecek değilim. Kimseyi kırmamak ve soru soracak arkadaşlara kendilerini kötü hissettirmemek adına kibarca uyarıyorum.
İster tatile giderim, ister denize giderim, ister akşama kadar yatarım. Kimseyi ilgilendirmez. Ben burada bir sayfa açtım. Kimseye "Sorularınıza anı anına cevap vereceğim" diye bir söz vermedim. Sadece tecrübelerimi paylaşmaya, olabildiğince yol göstermeye çalışıyorum. İşlerimin yoğunluğuna göre buraya da vakit ayırmaya çalışıyorum. Lütfen biraz daha düşünceli olmaya çalışın. İyi günler. |
Sadece Sürücü demiş ki;
Mesajı Yerinde Gör
İşte ben de tam bunu söylüyorum. Bunlar kanunsuz uygulamalardır. Araç sahibi, aracını, istediği yerde tamir ettirir. Trafik sigortasında, araç sahibinin onayı olmadan çıkma parça KULLANILAMAZ. Araç sahibi, aracını istediği serviste çektirir. (İstisnasını yazının en sonuna koyacağım.) Yazı biraz uzun olacak, sıkılmazsınız umarım. Burada yazılacak olanlar eksperlerin mesleki sorunlarını içermektedir. Ancak, bir eksperin neden böyle uygunsuz işler yaptığını açıklamam için öncelikle meselenin köküne inmem gerekir. Bu söylediğiniz uygulamaların temeline inelim. Sigorta şirketleri tüm hasarlara eksper göndermez. Aracı şirketler bulunmaktadır, kimi bunlar vasıtasıyla, kimi direkt kendi elemanlarıyla, kimi de laptop kamerasından ekspertiz yapmaktadır. Kasko hasarlarında belirli tutarların altına eksper atamazlar. Ancak tüm bu bahsettiğimiz raporlara eksperlere imza attırırlar. Hem de rapor başı 10 lira civarı komik rakamlara. Bu da eksperlerin işlerinin azalması demektir. Türkiye'de aktif 1010-1020 civarı oto eksperi bulunmaktadır. Sayı aslında oldukça az. Ama dediğim gibi, işin büyük bir kısmı eksperlere verilmiyor. Şimdi bu iş kesintisinin kaynağı nereye dayanıyor, onu yazayım; trafik sigortası genel şartları; "B.2- Tazminat ve Giderlerin Ödenmesi Sigortacı zarar ve ziyan talebinde bulunan üçüncü kişilerle doğrudan doğruya temasa geçerek anlaşma hakkını haizdir. " ibaresini içerir. Şirket doğrudan araç sahibiyle temasa geçerek anlaşıyor mu? Muhtemelen, hayır. Kaskoda da bu ifade mevcuttur, onu da yazayım; "3.2. Zararın Tespiti Bu sözleşme ile sigortalının uğradığı zarar sigortacı ile sigortalı arasında yapılacak anlaşmayla veya tayin edilecek sigorta eksperi vasıtasıyla tespit edilir." Gerçekte anlaşma falan yoktur. Araç sahibi aracını servise bırakır. Sonrası servis yetkilisi ve şirket yetkilisi arasında halledilir. Sonra bu raporlar yine bir "EKSPER" tarafından 7 liraya 10 liraya imzalanır. Buraya kadar, eksperlerin işlerinin nasıl baltalandığını açıklamaya çalıştım. Buradan sonra da eksperlerin neden bahsettiğiniz şekilde çalıştıklarını anlatmaya çalışacağım. Şimdi, bir şirket, bir eksperin işini anında kesebilir. Şirket ve eksper arasında herhangi bir yazılı sözleşme bulunmamaktadır. Ve bir şirket bir eksperin işini kesse, sırada onlarca eksper bulunmaktadır. Şirketler de bunun farkında olduğu için, iş verdiği eksperlere istediğini yaptırabilmektedir. Yani, eksper işini kaybetmemek için, ekmek parası için, bu kanunsuz uygulamalara alet olmaktadır. Bunu herkes biliyor. Bu şekilde çalışmayan, tamamen tarafsız ve bağımsız eksperler mevcuttur. İmzamda bulunan EKSİST sistemi yaygınlaştıkça da bu tür kanunsuz uygulamalar gittikçe azalacaktır. Çünkü, araç sahibi kendisi hür iradesiyle istediği eksperi hasarı için atayabilmektedir. Ücretini de TTK 1426ıncı maddeye göre sigorta şirketi tarafından ödenmek zorundadır. Son olarak, eksper neden düzgün iş yapmıyor demişsiniz, bir eksper olarak meslektaşlarım hakkında ne olursa olsun, kırıcı, hoş olmayan ifade kullanmam. Elimden geldiğince durumun neden bu aşamaya geldiğini anlatmaya çalıştım, umarım yeterli gelmiştir. İlginize teşekkür ederim. (İstisna durum: Kasko hasarlarında poliçeye bakmak gerekir. 1 Nisandan sonraki poliçelerde, araç sahibi, sigorta şirketinin sunacağı seçeneklerden birini seçebilmektedir. Bu durum da yine şirketten şirkete değişen durumlardır. Yani poliçede, atıyorum, anlaşmalı servis dışında onarım görecek araçlara % 20 muafiyet uygulanacaktır, denilebilir. Kasko poliçesi tamamen taraflar arasında özel bir poliçe olduğundan, dediğim gibi poliçeye bakmak gerekir.) |
Geçmiş olsun.
Yasa çok açık. Yasa , kasko özel şartları belirliyor bu konuyu demekte. Yani siz kaskonuzu yaparken orijinal parça koydurduysanız , aracınızın üzerinde orijinal parça varsa orijinal takılır. Ayrıca gereksiz değişim için yasa önce onarım deneneceği , olmazsa değişim olacağını söyler. Yine bununla birlikte bir onarım en fazla 28 iş günü sürebilir. 3 ay süresinde sıfırdan araba yapılır. Poliçeyi yaptırdığınız yer ile görüşüp , durumu iletmeniz yeterli. onlar sizin adınıza iletişime geçip farklı bir serviste onarım yaptırırlar. Yine ,poliçenizde onarım kısıtı var mıdır bunu bilmek gerekiyor. Poliçenizi yaptırdığınız yer ile iletişime geçtikten sonra dava konularını düşünmeniz iyi olur. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 15 Haziran 2013; 20:13:28 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sigorta Eksperi -- 20 Temmuz 2013; 0:11:28 > |
|